Bigfoot Postat 20 ore în urmă Share Postat 20 ore în urmă Ca tot a venit iarna, am zis sa fiu om serios sa imi iau si eu o masina, mai de Doamne ajuta. De la bun inceput, trebuie sa mentionez ca nu sunt pasionat de o marca anume, nu cred in Mercedes/BMW/Fiat/Mazda/'Ondaaa..(aoleu aici), analizez pachetul tehnic, pretul si performanta, nu conteaza ca scrie 'Onda sau Trabant, pt mine. Am un sweetspot pt BMW, pt ca raportat la ceea ce caut eu de la o masina, sincer doar BMW ofera, dar toate la timpul lor, nu am bani de dat pe mofturi acum, mofturi...scumpe. Bun, fratilor, dupa tura de 1200km cu Renault Clio Symbol 1.4mpi din 2004, la care am avut remorca pt a lua SWM-ul tocmai de la Caransebes, o idee, de "bai daca prinzi o oferta buna, cumpara si tu o masina ceva mai moderna". Mazda CX3 2.0i nu era disponibila cand am plecat la Caransebes, era plecata masina tot asa prin tara. Nu vroiam sa cheltuiesc foarte mult pe o masina moderna, insa cumva vroiam minim 150cai. Mai si vad prin tara diverse masini, aproape la toate cele vazute, mi-a parut ca cer foarte multi bani pt starea lor, pt doarile lor si foarte important pt mine pt puterea lor. O singura masina mi-a atras atentia pozitiv ca raport calitate pret o Laguna 3 1.5dci EDC, dar mmmmmm mi-a parut lesinata. Dupa deceptia totala in ceea ce priveste Mazda si motoarele aspirate, stiam clar ca imi trebuie ceva cu 250nm-300nm de la 1500-2000rpm, deci turbo. M-am uitat la Seat Exeo, Audi A4, Skoda Octavia 2.0tsi, pt ca am zis sa fie ceva de bun simt si decent, 200cai - 300nm, insa........Dumnezeule, toate scoteau fum albastru pe toba cand ii dadeam in teste si sincer........nu prea trageau, nu aveau toti (cuvant jignitor) acasa. Am eliminat BMW pt ca sunt stupid de scumpe astea cu motor mic 2.0, (pt mine BMW inseamna 6cil sau 8cil) de aceea m-am dus catre VAG, nu ca as fi pasionat VAG. Ma luase un vanzator ca, domnule Skoda declara in manual ca poate consuma pana la 1l de ulei la 1000km si ca e normal, cand l-am intrebat daca e in doi timpi motorul s-a suparat pe mine. Inteleg ca e masina SH si la SH cumperi intretinerea produsului, nu marca produsului, dar la mersul meu 2.0tsi consuma 2l de ulei la 1000km atunci. Cum am ajuns la Fiat?....ca prea vb de alte marci. Eu am facut in 2019 1000km in Franta cu un Fiat 500 X, manual 1.0t si mi-a placut masina, mai ales ca design interior, ceva total deosebit. Imi apare in feedul OLX Fiat 500 X 125kw 170cai 4x4, hopaaaa, repede ma uit pe specificatii si vad 250nm la 1750rpm (excelent), 1500kg masa pt versiunea 4x4 cu o cutie automata in 9trepte cu dublu ambreiaj, 0-100 in 8,6secunde, deci destul de decent si de mult bun simt, pe mine ma intereseaza mai mult elasticitatea motorului in repriza 80-150 de exemplu. Imi amintesc ca pe vremea cand aveam 330d un prieten cu Fiat 500 1.4 Abarth, ma alerga si nu imi dadea pace, masinile fiind aproximativ egale ca acceleratie, evident cu un avantaj de partea 330-ului. Ma duc sa vad masina cu motorul rece, dau o tura cu ea, ii si dau, hopaaa pana acum de departe a fost singura masina care chiar s-a miscat cand i-am dat pedala si asta fara drama, fara fum fara sincope. Dupa o negociere scurta si la obiect, decid sa iau masina. Puncte pozitive: 1) Motorul 1.4turbo Multiair. De departe motorul, foarte elastic, prezent in orice RPM si civilizat, la mers normal, este o placere sa il conduci, fata de un amarat de 2.0i. Eu la drum lung nu ma mai urc in Mazda aia nici sa ma bati. De asemenea motorul este foarte silentios si daca ii dai "blana" nu urla ca 2.0i, pe bune, foarte silentios motorul. Un motor discret si foarte eficient. Nota 10 aici din punctul meu de vedere. Consuma cat 2.0i de la Mazda pe CX3 (tot 4x4, tot automat si atentie cu 100kg in minus, 1400kg) insa ofera o siguranta si o placere la condus NET superioara. Pe romaneste pot sa depasesc fara sa am icoana in mana si sa zic, haide haide. Inclusiv consoarta care merge cu Mazda CX3 a zis, pai asta trage bineeeeeeee. Nu este un motor stresant si frustrant, este un motor cooperant, un tovaras de nadejde. 2) Garda la sol, este mai inalta ca la alte masini din segmentul ei. 3) Dinamica sasiului este OK, este atat de buna incat sa nu o critic, raportat la stilul meu de condus. In anumite viraje daca le iei sportiv, se simte ca este o masina mai inalta, un pasionat sau un conducator sportiv cu experienta va simti centrul de greutate care "danseaza". Imi permit sa zic asta si pt ca am pus anvelope noi noute. Masina nu derapeaza usor insa te avertizeaza cand tragi de ea, " vezi ca sunt inalta". CX3-ul de exemplu este IMPECABIL pe viraje, la mersul meu, pacat de motorul ala lesinat si ineficient pt ceea ce ofera. 4) Design-ul interior. Mie imi place mult pt ca este total altceva. In prezent toate masinile arata la fel si pe exterior si pe interior. Fiat 500 X fiind o gura de aer proaspat de ceva diferit in sensul bun al cuvantului. Masina are doua torpedouri, destul de spatioase. 5) Este o masina spatioasa pt cineva de 1.87m. 6) Interiorul, bordul, comenzile cu butoane cu manete, par a fi foarte solide iar finisajele interioare sunt "curate". 7) Imaginea proasta in ochii celor care cumpara, marfa "nemteasca" sau "japoneza". SH poti gasi un FIAT cu un pachet full option si cu o stare tehnica buna, la pret de VW/BMW/Honda/Mazda, moarte si reinviate de doua ori. Piata care nu analizeaza pachetul si merge dupa "brand" ofera 4000e-6000e in plus pe o masina similara dar scrie domne pe ea "Fauve" sau Onda, BMW. Daca merg 3 ani cu masina asta nu ma intereseaza cu cat o vand. Si-a scos banii in 3 ani, daca se strica, nu ma intereseaza, tot am ramas in buzunar cu bani seriosi pt orice reparatie in caz de nevoie, cumparand un brand care nu este pe hype, dar cumparand un pachet definit si clar, fara a intra in "vraja brandului". FIAT nu este o marca pt samsareala, deci in principiu macar in 60% din cazuri un FIAT secondhand poate fi o masina intretinuta la zi cu o stare buna dpdv tehnic. Puncte negative: 1) Izolarea fonica. Aici sunt eu rau probabil sau mofturos, dar pt gustul meu, masina asta e cam zgomotoasa, ma refer la zgomotul facut de rularea pe carosabil si de vant. 2) Servodirectia, cam playstation pt gustul meu, destul de sensibil volanul la comenzi. 3) Setarea suspensiei, cam rigida. Bine poate si masina e obosita fiind SH, dar pt gustul meu suspensia este 10% prea rigida. 4) Cutia de viteze ca solutie tehnica. Nu sunt fanul cutiilor cu dublu ambreiaj. Consider ca o cutie automata este una care are convertizor de cuplu, adica cu bloc de valve si lichid hidaulic. Restul este can can. In ceea ce priveste consumabilele, gen filtre, ulei, bujii, bobine, anvelope, placute de frana si discuri de frana, preturile sunt normale, nimic exagerat. Cand voi avea timp la anul o sa ii fac si o prezentare filmata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovidiu M Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă Faina alegere. Grija mare la unitatea MultiAir. Este considerata consumabila si costa ceva inlocuirea. Drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? n-ai pus si tu o poza de afara sau e aia XL? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă 1 oră în urmă, frigider a spus: fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? N-are nici o treaba, este Fiat 500X care e alta chestie. Acum 10 ore, Bigfoot a spus: Cum am ajuns la Fiat?.... Felicitari. O alegere inspirata. Am cam aceeasi treaba Jeep Renegade (care e pe aceeasi platforma cu 500X). Probabil stii ca Jeep a fost cumparat de Fiat acum ceva ani si ei le fabrica (renegade e produs chiar in Italia) Eu sunt incantat de masinuta (1.3 turbo 150cp, cutie automata cu dublu ambreiaj dar cu 6 viteze). Trage de rupe in orice moment, n-am simtit niciodata nevoia sa apas butonul sport. Consumul in oras nu prea ma multumeste, dar per ansamblu sunt multumit. Am 1,93m si e singura masina la care i-am mai ridicat scaunul si tot mai am o palma pana ajung la plafon. E o placere sa o conduci (e foarte versatila la manevre ) Si mi-a placut aerul ceva mai masculin (e patratoasa) fata de ce vad acum la suv-urile noi sau la masini in general care se feminizeaza de la an la an, cu farurile alea ca niste gene false si formele rotunjite peste tot. PS: mentenanta e absolut banala (la fel de simpla ca la un Logan). Ultima oara am prins o promotie la ulei (yacco 0w30) si m-a costat 250 lei toata treaba (ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru habitaclu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 9 ore în urmă Autor Share Postat 9 ore în urmă 1 oră în urmă, frigider a spus: fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? n-ai pus si tu o poza de afara sau e aia XL? E 500 X, gen Nissan Qasquai. Acum 2 ore, Ovidiu M a spus: Faina alegere. Grija mare la unitatea MultiAir. Este considerata consumabila si costa ceva inlocuirea. Drumuri bune. Multumesc frumos. Da, sunt constient ca e 1200e piesa respectiva, dar la cat am dat pe masina si ce imi ofera masina asta, merita 1200-1500e pt o reparatie daca este cazul. Acum 22 minute, Leon a spus: N-are nici o treaba, este Fiat 500X care e alta chestie. Felicitari. O alegere inspirata. Am cam aceeasi treaba Jeep Renegade (care e pe aceeasi platforma cu 500X). Probabil stii ca Jeep a fost cumparat de Fiat acum ceva ani si ei le fabrica (renegade e produs chiar in Italia) Eu sunt incantat de masinuta (1.3 turbo 150cp, cutie automata cu dublu ambreiaj dar cu 6 viteze). Trage de rupe in orice moment, n-am simtit niciodata nevoia sa apas butonul sport. Consumul in oras nu prea ma multumeste, dar per ansamblu sunt multumit. Am 1,93m si e singura masina la care i-am mai ridicat scaunul si tot mai am o palma pana ajung la plafon. E o placere sa o conduci (e foarte versatila la manevre ) Si mi-a placut aerul ceva mai masculin (e patratoasa) fata de ce vad acum la suv-urile noi sau la masini in general care se feminizeaza de la an la an, cu farurile alea ca niste gene false si formele rotunjite peste tot. PS: mentenanta e absolut banala (la fel de simpla ca la un Logan). Ultima oara am prins o promotie la ulei (yacco 0w30) si m-a costat 250 lei toata treaba (ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru habitaclu). Multumesc frumos. Da stiu ca Fiat a cumparat Jeep si imparte platformele. Foarte bine ai mentionat faza cu scaunul, exact asa si eu, am ridicat scaunul ca sa nu imi planga genunchii, si pot sa stau cu palarie in masina, tot nu ating plafonul. Am pus in ea Liqui Molly undeva la 90ron litrul, cam scump, dar am zis hai sa folosesc ceea ce a avut inainte. Nu stiu daca la vara se va simti bine cu 0W30 vs un 0W40, vedem la vara. Momentan all good. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă Acum 8 minute, Bigfoot a spus: Ce an si cati km are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă si cat ai dat pe ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 9 ore în urmă Autor Share Postat 9 ore în urmă Chiar acum, Leon a spus: Ce an si cati km are? Sfarsit de 2015 si 182400km acum. O sa ii schimb si uleiul de la cutie, verific mecatronicul si schimb uleiul din grupul spate. Urmeaza si un set de roti pt vara. Nu sunt adeptul allseason. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă Acum 9 minute, Bigfoot a spus: Multumesc frumos. Da stiu ca Fiat a cumparat Jeep si imparte platformele. Foarte bine ai mentionat faza cu scaunul, exact asa si eu, am ridicat scaunul ca sa nu imi planga genunchii, si pot sa stau cu palarie in masina, tot nu ating plafonul. Am pus in ea Liqui Molly undeva la 90ron litrul, cam scump, dar am zis hai sa folosesc ceea ce a avut inainte. Nu stiu daca la vara se va simti bine cu 0W30 vs un 0W40, vedem la vara. Momentan all good. Eu am pus 0w30 cum scrie in manual (norma ACEA 2). Am luat uleiul de la Emag cu cateva luni inainte sa fac mentenanta (m-a anuntat ca a scazut pretul unui produs de la favorite....si ce sa vezi, 24 lei litrul de ulei de la 62 cat costa de obicei) Acum 2 minute, Bigfoot a spus: Urmeaza si un set de roti pt vara. Nu sunt adeptul allseason. Nici eu. Eu am anvelope vara/iarna pe care le schimb cand vine sezonul. Nu m-am complicat cu roti (din cauza de pret ca trebuie cu senzori de presiune...si din cauza greutatii, ca mai greu sunt de carat 4 roti cu jante de 17 decat 4 cauciucuri). E adevarat ca ma costa schimbul de anvelope cam 350 lei pe an Acum 6 minute, Bigfoot a spus: Sfarsit de 2015 si 182400km acum. Banuiesc ca l-ai luat la super-pret. Nu prea se inghesuie lumea la Fiat si are si cam multi km. Sa te bucuri de el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 8 ore în urmă Autor Share Postat 8 ore în urmă Acum 3 minute, apriliacluj a spus: si cat ai dat pe ea? Sa zicem ca m-a costat cat CF Moto 450 MT. Pt mine a fost un no brainer, pt o masina euro6, absolut decenta cu un motor foarte foarte agreabil, automata si 4x4. De aceea am zis ca fata de alte marci am ramas cu 4000e-6000e in buzunar fara a avea 170cai si cutie automata,in cazul altor variante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă @Bigfoot s-o stapanesti sanatos! Si sper sa nu te incadrezi in categoria: ''cu masina ai 2 bucurii - cand o cumperi si cand o vinzi'' Cat timp te duce de colo colo , cu costuri predictibile si drept urmare asumate, este ceea ce ti-ai dorit. Vechimea si km nu sunt principalul criteriu, ci cum am fost intretinuta. Cat priveste minusurile enumerate de tine nu sunt chiar asa de suparatoare: - daca mergi mai mult prin oras, treaba cu izolarea fonica nu este un capat de tara - banuiesc ca femeile sunt principalul grup de clienti vizati la Fiat 500, asa ca volanul sensibil pare normal. Frana nu este si aia destul de apriga? - suspensia si DCT-ul... chestie de obisnuinta, si la fel in oras la 18-20 km/h viteza medie nu cred ca deranjeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 6 ore în urmă Autor Share Postat 6 ore în urmă Acum 31 minute, Silver Arrow a spus: @Bigfoot s-o stapanesti sanatos! Si sper sa nu te incadrezi in categoria: ''cu masina ai 2 bucurii - cand o cumperi si cand o vinzi'' Cat timp te duce de colo colo , cu costuri predictibile si drept urmare asumate, este ceea ce ti-ai dorit. Vechimea si km nu sunt principalul criteriu, ci cum am fost intretinuta. Cat priveste minusurile enumerate de tine nu sunt chiar asa de suparatoare: - daca mergi mai mult prin oras, treaba cu izolarea fonica nu este un capat de tara - banuiesc ca femeile sunt principalul grup de clienti vizati la Fiat 500, asa ca volanul sensibil pare normal. Frana nu este si aia destul de apriga? - suspensia si DCT-ul... chestie de obisnuinta, si la fel in oras la 18-20 km/h viteza medie nu cred ca deranjeaza. Ms frumos. In oras nu prea merg cu masina. Folosesc metroul sau motocicleta in oras, inclusiv pe ploaie, cand nu scade temperatura sub 5grade. Nu am nervi sa stau la coada cu masina. Inainte sa fie parcarea platita era foarte greu si sa gasesti loc de parcare dupa ce stateai 1h in trafic pt un drum de 15min. In oras in coada mare pun DCT-ul pe N ca sa nu stea ambreiajul tras. In afara orasului folosesc masina acum in sezonul rece, B-Cioplani destul de des + alte drumuri, Titu, Alba-iulia etc. Frana este foarte ok, perfect dozabila cu feedback bun, nu este supra-asistata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă (editat) Salut In concediu am inchiriat de cateva ori Fiat 500 - varianta hibrid si varianta normala Ultima tura am facut 2400 km in Spania Plusuri Sasiul si suspensiile au o constructie robusta, modelul 500 are o greutate mai grea comaparativ cu alte marci din aceeasi categorie, Consumul unul destul de bun in oras si exteriror la mers normal; daca bagi pedala de acceleratie la fund cresterea este in plus de 2-3 l la 100 km ca medie, dar creste si mai mult Dimensiunile reduse - foarte buna pt zonele aglomerate Asistenta city la ambreiaj care te ajuta la plecarile din rampa - bun mai ales in zone cu teren cu inclinatii ridicate si lungi in zone de trafic intens Unghiul de bracaj la volan, foarte bun pt spatii mici Minusuri: Confortul la scaune - slab, stai ca pe un taburet, te doare spatele dupa 250 km, nu prea ai variante de reglare in anumite pozitii - inteleg masina doar pt oras- Butoanele de comanda la gamuri - sunt invesate comparativ ca la modele japoneze, nu sunt in portiera Partea de comenzi bord - nu prea sunt intuitive, m-am adaptat cu bordul dupa 3-4 zile Modele cu geam panoramic - nu sunt de nici un efect + greutate sporita Variant cu cutie de viteze cu 6 trepte mult mai dinamica Izolarea fonica - cam precara - la 170 - 180 km pe ora nu prea mai auzi sa vb cu pasagerul - solutia dai muzica tare sa nu mai auzi in jur Daca mergi tare sunt sanse sa intre noxe prin gurile de aerisire - dar nu am ajuns in situatia sa explodeze motorul Fiabilitate motor - nu comentez Editat 1 oră în urmă de sprike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat 53 minute în urmă Share Postat 53 minute în urmă Astea sunt mașini de femei, nu? Nu de alta dar pot să vă privesc de sus, am Pejo. Am citit pe sărite, nu m-am prins de an, bani, motorizare. Felicitări, acum bagă plimbare și să ai numai bucurii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3.14 Postat 25 minute în urmă Share Postat 25 minute în urmă Ma bucur ca esti incantat ...eu la fiat nu am avut saptamana fara ceva aprins prin bord ...mi se pare o masina chinuitoare ....a mers . si merge . dar papa pisicu rau ...pt mine este forbidden Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.