Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Salut,

cred ca pot sa te ajut, eu am un atelier (personal) dotat in muuuult timp si ca sa vezi coincidenta sunt chiar la sos de Centura, iesirea spre comuna Berceni.

 

Este OK si cu "piulita batuta" dar de pe vremea Mobrelor (alea autentice de 50 cmc) faceam asa:

- se ia una bucata surub M8 mai lung, filetat partial;

- se taie circa 12-13 mm din partea nefiletata;

- se gaureste pependicular pe acest ax cu un burghiu de 3 sau 3,5mm in functie de grosimea cablului;

- se largeste cu un burghiu de 5mm doar jumatate din gaura perpendiculara;

- acum avem pastila (cilindrul) din capatul cablului;

- se introduce cablul prin partea cu gaura mica;

- se desfac litele din otel ale cablului pe 4-5 mm si se impletesc cu o lita de cupru decapata;

- se trage pastila (cilindrul) pana intra impletitura in gaura largita;

- se lipeste cu cositor.

 

NU MAI ARE MOARTE!

 

Daca vrei vorbim. 0721.493.712. Florin.

 

Motorul meu este inca la "iernat", dar abia astept sa-l scot.... numai sa nu ne mai bata vantul in halul asta! :-)

 

Mulțumesc pentru ajutor! Am ajuns întreg acasă.

 

Cu respect,

Cristi L.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Invatacelu',Aprilia Pegaso GA(sau MK 2)e din 1992-1994 la sfarsit.

Pegaso ML si MX sunt 1995-1996.

Dupa 1997,sunt MK3(generatia 3)si Cube,si Garda.

De la ML si MX(cele albastru inchis,negre si visinii cu cadru si jantele aurii,la fel ca design cu GA!)au acel senzor de ulei pe motor si martor rosu in bord in locul semnalizarii dreapta,martorul ambelor semnalizari,ramanand pe cel din stanga!

Eu aveam montat de mine martorul senzorului,in dreapta,dupa cum se vede in poza:

La mine in carte scrie ca este GA din 1994 rezervor de 15l si are 31kw. Din cele spuse de tine, dupa schema de culori ar trebui sa fie MX , dar nici acela complet... Este visinie cu cadrul auriu dar jantele sunt gri si nu are martor de ulei..

Dupa topicul-ul acesta: ( http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?191903-VIN-numbers-and-year-model-recognition ) , Pegaso-ul meu este GA Mk2 doar ca ei sustin ca GA mk2 sa fabricat in 1995-1996.

De pe wikipedia ( http://de.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_650 cu treaducere de la google din germana in engleza ) ar reiesi ca GA sa fabricat pana in 1995 cand a avut parte de un facelift si a aparut MX .

Pe site-uri puterea motorului este mai mare de 35 kw (limita pentru permisul A2) dar in carte este 31kw.

Dupa ce m-am uitat mai atent prin poze am gasit un mic sticker pe airbox care indica un GA:

post-81164-0-09526400-1394706972_thumb.png

Editat de Invatacelu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate cutia de filtru a fost inlocuita , nu cunosc ,

dar daca vrei ceva mai sigur ar trebui sa scrie pe cadru intre jugurile de la furca fata unde este si seria batuta.



poate cutia de filtru a fost inlocuita , nu cunosc ,

dar daca vrei ceva mai sigur ar trebui sa scrie pe cadru intre jugurile de la furca fata unde este si seria batuta.

si eu umblu la punerea la punct

am scurs uleiul am schimbat filtrul , nu am reusit sa curat sita de la furtunul de ulei pentru ca nu exista, am dat jos furtunele coapte ...am mai refacut ceva cabluri electrice care erau spre rupere ...

maine pun alte furtune , uleiul MOTUL 5100 10W40 , am sa spal filtrul de aer ...

dupa aceasta am sa spal motorul cu spuma activa si redy for RAR

 

la mine asta scrie , inclusiv in acte , si pe cadru



poate cutia de filtru a fost inlocuita , nu cunosc ,

dar daca vrei ceva mai sigur ar trebui sa scrie pe cadru intre jugurile de la furca fata unde este si seria batuta.

si eu umblu la punerea la punct

am scurs uleiul am schimbat filtrul , nu am reusit sa curat sita de la furtunul de ulei pentru ca nu exista, am dat jos furtunele coapte ...am mai refacut ceva cabluri electrice care erau spre rupere ...

maine pun alte furtune , uleiul MOTUL 5100 10W40 , am sa spal filtrul de aer ...

dupa aceasta am sa spal motorul cu spuma activa si redy for RAR

 

la mine asta scrie , inclusiv in acte , si pe cadru

post-78987-0-44705900-1394730096_thumb.jpg

post-78987-0-74835900-1394730101_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu umblu la punerea la punct

am scurs uleiul am schimbat filtrul , nu am reusit sa curat sita de la furtunul de ulei pentru ca nu exista, am dat jos furtunele coapte ...am mai refacut ceva cabluri electrice care erau spre rupere ...

maine pun alte furtune , uleiul MOTUL 5100 10W40 , am sa spal filtrul de aer ...

dupa aceasta am sa spal motorul cu spuma activa si redy for RAR

La mine uleiul a fost schimbat inca din toamna, mai era un drum de facut pana la "garaj" de vreo 80km si avea cel putin 2 ani cat statuse motorul pe tusa. Eram hotarat tot pe Motul dar tipul de la Mymoto a recomandat Motorex. Este facut in Elvetia si din cate am inteles este marca de ulei cu care ies din fabrica KTM-urile.

Cred ca am mai intrebat asta dar... Furtunurile de ulei de unde le iei si cam cat te costa?

 

la mine asta scrie , inclusiv in acte , si pe cadru

Acum chiar ca nu mai inteleg... A ta ar trebui sa fie GA Mk1 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine uleiul a fost schimbat inca din toamna, mai era un drum de facut pana la "garaj" de vreo 80km si avea cel putin 2 ani cat statuse motorul pe tusa. Eram hotarat tot pe Motul dar tipul de la Mymoto a recomandat Motorex. Este facut in Elvetia si din cate am inteles este marca de ulei cu care ies din fabrica KTM-urile.

Cred ca am mai intrebat asta dar... Furtunurile de ulei de unde le iei si cam cat te costa?

 

Acum chiar ca nu mai inteleg... A ta ar trebui sa fie GA Mk1 .

iti spun astazi daca le gasesc in Campina

 

iti spun astazi daca le gasesc in Campina

am gasit la un magazin care comercializeaza piese camioane , este 15 lei / ml furtun cu insertie textila in doua straturi cu gaura la interior de fi 10 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Sunt un proaspăt posesor de Pegaso IE 2002, iar asta e prima deschidere de sezon cu Aprilica, așa că vreau să îi fac o revizie mai amănunțită (în principiu din cauză că are niște probleme).

 

Inainte de inchiderea sezonului am observat ca aveam consum cam mare si ca esapamentul mirosea a amestec prea bogat, iar dupa iarna am observat si ca a inceput sa tuseasca fum atunci cand e accelerata mai tare. A primit deja o curatare a injectoarelor, uleiul are sub 1000 de km.

 

Aveți idee de la ce poate fi? Vreo recomandare de mecanic care să mai fi lucrat pe tipul ăsta de motor?

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa o duci la Ambulanta moto, la Patrick.

De asta prefer eu inca alimentarea prin carburatoare..le dai jos, le cureti, le montezi si pleci la drum...

 

Azi am inceput sa vin si eu cu mobra la munca, dupa ce ieri am dat o fuga cu F650-ul lui cumnata-miu. Diferenta mare... Pegaso mai inalt si mai vanos, dar cu suspensia mult mai rigida. BMW-ul parca e prea elastic :)

Saptamana viitoare vreau sa schimb si eu uleiul, cu toate ca n-am facut nici 2.000 km cu asta, dar deh, a trecut iarna peste el...

 

Am vazut un anunt cu un Pegaso pe injectie, bendix defect, cost cam 400 ron pt unul nou:

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzari-motociclete-second-hand--aprilia-pegaso-din-2001-560637.html

Nu am nici o legatura cu anuntul sau propietarul, dar arata ingrijit..

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Sunt un proaspăt posesor de Pegaso IE 2002, iar asta e prima deschidere de sezon cu Aprilica, așa că vreau să îi fac o revizie mai amănunțită (în principiu din cauză că are niște probleme).

 

Inainte de inchiderea sezonului am observat ca aveam consum cam mare si ca esapamentul mirosea a amestec prea bogat, iar dupa iarna am observat si ca a inceput sa tuseasca fum atunci cand e accelerata mai tare. A primit deja o curatare a injectoarelor, uleiul are sub 1000 de km.

 

Aveți idee de la ce poate fi? Vreo recomandare de mecanic care să mai fi lucrat pe tipul ăsta de motor?

Salutare,

cred ca ar trebui sa incepi prin ai face o autodiagnoza (e simplu, te indruma in manualul de reparatie). In felu' asta afli daca neregula este de natura electrica/electronica(in caz ca-ti indica ceva erori) sau de natutra mecanica/fizica, pe care calculatorul nu ti le poate arata, ex; bujie defectuoasa sau apa in rezervor.

Sfatul meu este sa verifici tot ce poti verifica singur si d-abia apoi sa mergi la un mecanic sau electrician moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite asa (vezi poza)

cheile au sarit din contact in timpul mersului si s-au infipt la radiator. le-am gasit acasa, dupa ce bagasem moto in garaj si deja incercasem 100 de variante sa scot busonul de benzina si topcase-ul (ambele chei erau pe acelasi inel).

busonul il dovedisem cu alta cheie.

acum le am pe astea originale si maine ma duc sa fac dubluri :)

 

post-15171-0-29066500-1394967929_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat-o si eu pe a mea , dupa lungi chinuri , dar care au meritat, a primit ulei furca si simeringuri ulei, mansoane noi la ghidon , lac pe plastice , cadru mic si bascula vopsite integral , carburatoare curatate, reglate si sincronizate , lant curatat si uns cu ulei T 90 ,schimb de ulei , schimb de furtune de ulei si carburant , reparatii instalatie electrica ,un pic de folie carbon si parbriz nou..... nu mai stiu..... e gata de RAR..La urmatorul salariu sper sa o rezolv ..

cateva poze despre cum arata la final ,

Am primit pe parcursul reparatiilor sfaturi de la voi si va multumesc pentru asta

post-78987-0-16020600-1394969854_thumb.jpg

post-78987-0-77464100-1394969864_thumb.jpg

post-78987-0-24741600-1394969871_thumb.jpg

post-78987-0-15502000-1394969878_thumb.jpg

post-78987-0-75611900-1394969884_thumb.jpg

post-78987-0-86708800-1394969890_thumb.jpg

post-78987-0-26065700-1394969898_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bani doar cat era necesar , consumabilele uzuale...imi place ceea ce fac ..

cand eram mic imi doream sa ma fac mecanic , am stricat cateva biciclete , le-am reparat ...dar viata m-a dus pe alt drum , insa in timpul liber cred ca pot sa fac pe mecanicul , cine stie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu lucrez la ora asta intr-un service moto si pot spune ca fac ceea ce mi-am dorit,chiar daca mai am ENORM de multe de invatat! :hug:

niciodata omul nu le va sti pe toate , insa cel mai imp. lucru este sa faca bine ceea ce stie

omul are o singura viata si cel mai important e sa faca ce ii place , restul povestilor cu sa faca ceea ce trebuie ... etc filosofii de doi bani

ajungi la 7o de ani si porti in spate numai regrete , nu se merita

Ma bucur si iti doresc in continuare sa ai parte numai de satisfactii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la baieti.

V-am tot urmarit de pe mail, dar nu am mai postat, ca am fost plecat cu familionul la tara,

@enemy2day, noroc cu gratarul de protectie de la radiator, ca altfel cheltuiai 3 milioane degeaba. Ma bucur ca ai ajuns la Emil Caponord, sa iti faca suportii de genti laterale.

@alingeamanu, merita toata munca.

@cristian1, si eu am lucrat ucenic la un service moto, ca sa invat baza la mecanica pe motociclete. Din pacate, stateam 14 ore in picioare, si cu oloagele mele operate dupa accidentul frontal din 2007, nici nu mai puteam sa ajung acasa...Vad ca iar te plimbi, bun asa :D

 

Saptamana asta vreau sa schimb si eu uleiul, ca am reusit sa-mi iau Motul M10W40 si filtrul de ulei, cu toate ca cu banii dati pe ele ma puteam plimba toata luna. As fi putut sa las uleiul vechi, cu care nu am facut nici 2.000 de km, dar a trecut iarna peste el, si vreau sa-mi ingrijesc bine "amanta" :P

Si mai am ceva de lucru la ea, ca am ramas fara claxon dupa ce m-am distrat "pierzandu-l" pe cumnata-miu cu F650-ul pe coclauri, dar problema e simpla: s-a rezetat unul dintre fire exact de langa papucul de prindere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbatul uleiului este absolut necesar la inceput de sezon ? Inteleg ca asa se recomanda din cauza temperaturilor scazute din iarna, dar in cazul meu motorul a stat intr-o camera unde sunt minim 10 grade si a facut si cateva plimbari (mai pe zapada, mai pe namol) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare face cum crede, sau cum il tine buzunarul.

Eu vreau sa ma tina motorul cat mai mult, mai ales ca am sarit de 60.000, chiar daca merge ca noua, ceea ce denota o intretinere buna din partea fostilor propietari. In plus, am tinut-o afara, si au fost temperaturi de minus 17-18 grade iarna asta. Uleiul din ea nu arata rau deloc, este la nivel si poate ca schimbul asta e doar un moft de-al meu.

In mod normal, uleiul se schimba, atat la motociclete, cat si la masini, la nr de kilometrii sau la o perioada de timp.

In principiu, eu il schimb primavara, pentru ca pe perioada iernii, face condens de la fluctuatiile de temperatura, deteriorandu-se calitatea uleiului.

Pe vremuri, cand aveam Dacie, daca defaceam capacul de la tacheti iarna, se putea vedea o mazga mocirloasa depusa pe capac...

 

Am spus si ma repet: fiecare face cum vrea. Totusi, fabricantul da foarte clar intervalele de schimb al uleiului in asa fel incat sa garanteze buna functionare si evitarea uzarii premature a pieselor motorului, iar rulajul recomandat pentru schimbul de ulei este de 6.000 km sau 12 luni in cazul nostru.



Si poza din manual:

post-74306-0-23629800-1395008113_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am si eu nevoie de putin ajutor, daca se poate. Stiu ca s-a mai discutat pe forum, dar nu reusesc sa gasesc unde.

Simplu - nu imi porneste motoreta.

Am incercat sa o pornesc prin ianuarie (o porneam saptamanal) si nu mi-a pornit, desi bateria dadea curent.

Am lasat-o asa pana saptmana trecuta, cand am incercat sa o ponesc iar si nu am reusit. Bateria invarte, totul pare ok, dar cu toate astea nu porneste.

Daca retin bine, in cazuri similare, s-a recomandat schimbarea filtrului de aer (pe care il schimb oricum, daca il gasesc) si verificarea bujiei.

Alte idei?

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Opreste robinetul de benzina. Goleste carburatorul de benzina(de la surubul de golire, nu trebuie dat jos nimic de pe mobra). Da drumul la robinet. asteapta 2 minutes si dai la automat(gentil)

daca zici ca pornea... cel mai probabil benzina e de vina.

In cel mai rau caz... goleste rezervorul si pune 2 litrii de benzina proaspata.

Editat de kr3at0r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Goleste carburatorul de benzina(de la surubul de golire, nu trebuie dat jos nimic de pe mobra).

De curiozitate, unde se află acest şurub? Poate într-o zi voi avea nevoie de el.

 

Mulţam fain,

Cristi L.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...