Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

am scos azi moto...

cu toate ca a fost tinut la cald (20*C) benzina nou pusa (azi) si bateria era proaspat incarcata, a pornit greu. filtru aer si bujia erau curatate.

dupa ce l-am pornit in sfarsit dadea semne ca moare. cand in final s-a incalzit motorul am plecat cu el si sub 3000 ture dadea semne ca moare. nu conta in ce viteza eram. la 2500 aproape ca murea de tot. mergea aproape fara probleme de la 3500 ture in sus.

parerea mea e ca e vorba de carburatie, dar nu sunt sigur.

carburatorul e reglat cu cele 2 tije de sus puse la gradatia 1 din 5 (cel mai coborate in carburator) iar suruburile de amestec sunt puse la 3 ture si jumatate.

sugestii, etc?

merci.

sa nu uit: la semafor cand puneam frana brusca (scos din viteza, ca atunci cand imi testez frana...) murea motorul

Editat de enemy2day
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e in regula asa ! cele doua " tije " regleaza debitul de carburant cand accelerezi .Surubuile de amestec sunt cele care mentin relantiul , deci e in regula .

In mod normal cu matorul incalzit adica peste 50 gr , acesta treb sa functioneze la 1400 ture ( ideal) , insa datorita uzurii segmentilor ,a uleiului , acumularii de funingine pe supape va trebui sa ii cresti turartia la relanti undeva pe la 1600 ture.Vei face asta din surubul flexibil din stanga carburatorului sub cablul de acceleratie.

vezi ce face.....

Ma gandesc ca ai in amestec mai mult aer decat trebuie si atuncu nu ai viata ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu uit: la semafor cand puneam frana brusca (scos din viteza, ca atunci cand imi testez frana...) murea motorul

Salut. Figura asta mi-o facea mie anul trecut din cauza apei in rezervor. La mine insa, e pe injectie si am pompa in rezervor si tragea apa (cu jeg :) ) chiar si in momentul cand reduceam gazul brusc. Goleste rezervorul complet intr-un recipient transparent si lasa-l sa decanteze sa vezi daca ai apa..

Altceva nu-ti pot spune. Bafta.

Editat de SorinRadu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,da!

Poze de ieri nu am,caci nu am facut,dar am de azi,din Cheile Turzii:

Frumos pe la voi pe acolo. Am fost cand eram mai copchil si prin cluj, oradea, turda si aveti ce vedea pe acolo, nu ca la noi, stepa si podis :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat-o relativ simplu:

intai mi-am amintit ca imi spusese cineva de aici de pe forum sa nu las amestecul la 3 si jumatate ci sa-l reduc pe la 2 si jumatate. ceea ce am si facut.

de pornit a pornit ok de data asta (bine, era si motorul caldut) dar facea similar la turatii de 2500-3100, adica dadea semne ca moare.

asa incat am readus tijele alea de carburant la pozitia intermediara din mijloc (din cele 5) si apoi m-am dat iar: merge perfect acum.

tot cineva de pe forum imi spusese si de asta.

in concluzie era vorba de carburatie si am rezolvat-o

@ Sorinradu:

aproape sigur nu era din cauza apei la tine (la mine sigur nu pt ca azi pusesem benzina iar anterior curatasem de tot rezervorul) pt ca de cand pui frana pana moare motorul e vorba de...o secunda. apa pana ar ajunge din rezervor in carburator, injectie sau cilindru dureaza cateva secunde bune. de ex, azi am pornit moto cu benzina inchisa si a mers cam 1 minut pana sa-mi dau seama ca e ceva aiurea :))

 

acum, as avea o nelamurire:

daca tot exista 5 pozitii la tija aia de carburant de la membrane si merge bine doar la pozitia 3, de ce naiba le mai are pe celelalte pozitii?? :what:

inteleg daca ti-ar da posibilitatea sa reglezi carburatia pt mai multa putere sau pt consum mai bun, intre anumite limite functionale. insa daca motorul nu mai functioneaza normal, care e rostul lor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate carburatorul tau nu e reglat cum trebuie , de aceea nu merge , La mine saibele de blocaj sunt tot la pozitia de sus , adica cuiul jos si nu am probleme .

mai sunt doua reglaje pe care trebuie sa le imperechezi : suruburile de amestec si surubul elastic de care ti-am spus

practic ai oprit din aer si ai dat mai multa benzina

asteapta si alte pareri



asa functioneaza carburatorul nostru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,da!

Poze de ieri nu am,caci nu am facut,dar am de azi,din Cheile Turzii:

Frumos.

Ieri mi-am facut si eu asigurarea si am iesit la plimbare prin oras.

Cam frig pe seara, ca am fost cu un prieten sa isi cumpere o motocicleta.

Un alt prieten de-al meu si-a cumparat alaltaieri Pegaso-ul portocaliu de la Pitesti. Si uite asa, se mareste familia pegasistilor.. :)

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-aprilia-pegaso-din-1995-552086.html

 

am rezolvat-o relativ simplu:

intai mi-am amintit ca imi spusese cineva de aici de pe forum sa nu las amestecul la 3 si jumatate ci sa-l reduc pe la 2 si jumatate. ceea ce am si facut.

de pornit a pornit ok de data asta (bine, era si motorul caldut) dar facea similar la turatii de 2500-3100, adica dadea semne ca moare.

asa incat am readus tijele alea de carburant la pozitia intermediara din mijloc (din cele 5) si apoi m-am dat iar: merge perfect acum.

tot cineva de pe forum imi spusese si de asta.

in concluzie era vorba de carburatie si am rezolvat-o

@ Sorinradu:

aproape sigur nu era din cauza apei la tine (la mine sigur nu pt ca azi pusesem benzina iar anterior curatasem de tot rezervorul) pt ca de cand pui frana pana moare motorul e vorba de...o secunda. apa pana ar ajunge din rezervor in carburator, injectie sau cilindru dureaza cateva secunde bune. de ex, azi am pornit moto cu benzina inchisa si a mers cam 1 minut pana sa-mi dau seama ca e ceva aiurea :))

 

acum, as avea o nelamurire:

daca tot exista 5 pozitii la tija aia de carburant de la membrane si merge bine doar la pozitia 3, de ce naiba le mai are pe celelalte pozitii?? :what:

inteleg daca ti-ar da posibilitatea sa reglezi carburatia pt mai multa putere sau pt consum mai bun, intre anumite limite functionale. insa daca motorul nu mai functioneaza normal, care e rostul lor?

La mine reglajul este la pozitia din mijloc a cuielor pontoare.

Chiar daca am desfacut carburatoarele sa le curat, nu am umblat la jiglerul de aer. Fabricantul a reglat ceva, in functie de fiecare motor in parte..

Reglajul din sigurante la cuiele pontoare, face nivelul de carburant din pahare prin actionarea inchiderii alimentarii a plutitoarelor prin cuiele de dozaj.

Asta inseamna, ca dozeaza cantitatea de benzina care poate fi aspirata.

Practic, un reglaj la o pozitie inalta face ca plutitorul sa inchida mai devreme si este probabil sa ramana carburatoarele goale la o turatie brutala (ture mari in timp scurt), iar o pozitie joasa a sigurantei face ca plutitorul sa stea mai sus, si exista riscul de supraalimentare, sau de "innecare" a motorului / bujiei...

 

Un lucru e clar: pozitia sigurantei nu are legatura cu mersul in ture mici sau ralanti, ci doar in turatii mari.

Tot secretul este din jiglorul de amestec. Trebuie reglat exact cum spune fabricantul pentru o functionare uniforma, atat in ture joase, cat si in turatii mari.

 

P.S: Poze am facut ieri doar cateva cu telefonul, si astept sa descarce sora-mea pozele din aparatul foto, ca nu aveam si eu poze cu mobra in mers..

Una peste alta, am facut cam 40 de km prin oras, ne-am oprit la prima shaorma a saracului pe anul asta, apoi ne-am incalzit oasele la o cafenea..

Mobrele au mers super, dar pe seara era mazga pe jos si cam rupeau aderenta la jocul cu gazul.

post-74306-0-41228100-1392625041_thumb.jpg

post-74306-0-25304400-1392625042_thumb.jpg

post-74306-0-96665300-1392625042_thumb.jpg

post-74306-0-65350400-1392625043_thumb.jpg

post-74306-0-38047600-1392625044_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate imi dau seama colegu nu a umblat la cuiele pontoane , care sunt atasate deplutitoare(SPER SA NU FI UMBLAT LA ACELE LAMELE SENSIBILE).La ele nu se umbla decat cu echipament de specialitate care masoara nivelul din pahar la boloboc.

A umblat la cuiele atasate de membrane care in timpul accelerarii se ridica pentru a permite carburantului sa intre din pahar prin jigler spre motor( eu recomand un test de compresie) banuiesc ulei uzat sau necomform si eventual segmenti uzati.Deasemenea poate un aditiv pentru curatat supape.daca in admisie supapele de evacuare nu au inchidere etansa pistonul nu trage suficient carburant si atunci ce e de facut , sa ii dai mai mult carburant.

cele doua reglaje de amestec au rol doar pt mersul la relanti..

 

Ma rog nu a spus ce turatie are motorul la relanti si incalzit????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ alin geamanu: f didactic filmuletu ala :ok:

 

acum merge bine moto meu: porneste ok la rece iar in mers, la turatii mici sau mari nu mai are nici o problema. reglajul la tijele alea e la mijloc iar amestcul la 2 si jumatate.



nu am umblat la lamelele alea. nici nu stiam ca se poate :D

cand e cald moto, la relanti il am pus la 1450-1500 si sta fara probleme acum (2 si jumatate amestecul)

inainte (3 si 1/2-3/4) dadea semne ca moare si statea doar cu socul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ alin geamanu: f didactic filmuletu ala :ok:

 

acum merge bine moto meu: porneste ok la rece iar in mers, la turatii mici sau mari nu mai are nici o problema. reglajul la tijele alea e la mijloc iar amestcul la 2 si jumatate.

 

nu am umblat la lamelele alea. nici nu stiam ca se poate :D

cand e cald moto, la relanti il am pus la 1450-1500 si sta fara probleme acum (2 si jumatate amestecul)

inainte (3 si 1/2-3/4) dadea semne ca moare si statea doar cu socul

da , e didactic , l-am analizat cu seful meu cand am desfacut carb pt reglaje.

da 3 si 1/2 e un reglaj etalon ( ideal) de la care se pleaca pentru fiecare carburator in parte , nu seamana unul cu celalalt.turatia la care sta e perfecta deci e in regula setarea facuta , dac iti va da un consum mediu de 5.5 -6 l/100 cred ca e bine

 

La mine siguranta e sus , iar reglajele de amestec la 3 - 3 si 1/2 , si e ok cu doua persoane pe ea .Adevarat ca nu am urcat pante abrupte , si nu am fortat-o pe coclauri cu doua persoane , poate va trebiu sa umblu si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Fac ce fac si mai vin cu cate o nelamurire. Spuneti-mi va rog cum fac sa mai cobor putin Aprilica deoarece am schimbat cauciuc spate si s-a inaltat de abia ajung la pamant .Amortizorul spate mai are vreo 8 filete dar am auzit ca se poate cobora si din juguri dar nu stiu cum si cu cat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Fac ce fac si mai vin cu cate o nelamurire. Spuneti-mi va rog cum fac sa mai cobor putin Aprilica deoarece am schimbat cauciuc spate si s-a inaltat de abia ajung la pamant .Amortizorul spate mai are vreo 8 filete dar am auzit ca se poate cobora si din juguri dar nu stiu cum si cu cat.

ia o gagica in spate si se va lasa!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Fac ce fac si mai vin cu cate o nelamurire. Spuneti-mi va rog cum fac sa mai cobor putin Aprilica deoarece am schimbat cauciuc spate si s-a inaltat de abia ajung la pamant .Amortizorul spate mai are vreo 8 filete dar am auzit ca se poate cobora si din juguri dar nu stiu cum si cu cat.

Slabesti jugurile de la telescoape, apoi iei o bucata de lemn de esenta tare, o pui pe juguri si bati usor cu un ciocan, putin sus - putin jos.

O cobori un centimetru, maxim 2, in mod egal, la ambele jambe; masori distanta de sus, de la jug.

La urma strangi suruburile de la juguri si sanatate.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da , e didactic , l-am analizat cu seful meu cand am desfacut carb pt reglaje.

da 3 si 1/2 e un reglaj etalon ( ideal) de la care se pleaca pentru fiecare carburator in parte , nu seamana unul cu celalalt.turatia la care sta e perfecta deci e in regula setarea facuta , dac iti va da un consum mediu de 5.5 -6 l/100 cred ca e bine

 

La mine siguranta e sus , iar reglajele de amestec la 3 - 3 si 1/2 , si e ok cu doua persoane pe ea .Adevarat ca nu am urcat pante abrupte , si nu am fortat-o pe coclauri cu doua persoane , poate va trebiu sa umblu si eu.

am pus redresorul pe a mea astazi cam o ora ,cat am baut doua beri ,am pornit-o ,merge perfect ,am incercat de curiozitate sa strang suruburile de amestec la 2 si 1/2, nu merge , la mine moare nu sta la relanti , asa ca am facut reglajele mele si ....merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumos domnilor! ca de obicei Emil este nelipsit cu caponoarda. am iesit si eu la o tura, adevarat ca am cam inghetat dar a meritat

Asa e, Emil, ca de obicei, ne alearga cu "Caponoarda" lui, iar noi cu monocilindricele trebuie sa ne tinem dupa V-ul lui de un litru :D

Chiar ca a meritat frigul indurat, dar am simtit doar la picioare, ca eram "blindati" cu pulovere si jachete touring...

Incarc si celelalte poze, sper sa nu "zgarie retina" :P

 

Caponordul lui Emil a trecut de 140.000 km, sa nu mai zica lumea ca Aprilia e o motocicleta proasta ;)

Zilele trecute i-a schimbat bendix-ul si rulmentii de la jug.

 

Salut, are cineva o cheie de bujie pt Aprilia Pegaso din 1999, de vanzare...

http://www.motovip.ro/produse/Cheie%20de%20bujii%20120%20mm%20SW16/18_9929.htm

post-74306-0-66991600-1392701942_thumb.jpg

post-74306-0-22627200-1392701943_thumb.jpg

post-74306-0-86852300-1392701943_thumb.jpg

post-74306-0-49870800-1392701944_thumb.jpg

post-74306-0-17509000-1392701945_thumb.jpg

post-74306-0-70143800-1392701945_thumb.jpg

post-74306-0-40307400-1392701946_thumb.jpg

post-74306-0-14095700-1392701947_thumb.jpg

post-74306-0-67102200-1392701947_thumb.jpg

post-74306-0-36848200-1392701948_thumb.jpg

post-74306-0-49762100-1392701968_thumb.jpg

post-74306-0-09358400-1392701969_thumb.jpg

post-74306-0-82267500-1392701969_thumb.jpg

post-74306-0-46602700-1392701970_thumb.jpg

post-74306-0-02004000-1392701971_thumb.jpg

post-74306-0-68983900-1392701971_thumb.jpg

post-74306-0-33693300-1392701972_thumb.jpg

post-74306-0-09073700-1392701973_thumb.jpg

post-74306-0-69377300-1392701973_thumb.jpg

post-74306-0-34085200-1392701974_thumb.jpg

post-74306-0-90772000-1392701998_thumb.jpg

post-74306-0-52698800-1392701999_thumb.jpg

post-74306-0-24302900-1392702000_thumb.jpg

post-74306-0-84783500-1392702000_thumb.jpg

post-74306-0-52962600-1392702001_thumb.jpg

post-74306-0-21641300-1392702002_thumb.jpg

post-74306-0-89936200-1392702002_thumb.jpg

post-74306-0-43650500-1392702003_thumb.jpg

post-74306-0-12396600-1392702004_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

As dori sa intreb daca aveti modelul mentionat in titlu, ma puteti ajuta cu niste informatii ce ma vor ajuta la achizitionarea unuia din aceiasi categorie? Sau daca pot auzi cum suna motrul, m-ar ajuta foarte mult.

 

Merci de disponibilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la baieti.

Azi m-am trezit de dimineata, si mi-am baut cafeaua schimband pinioanele la mobra.

Am dat jos kitul normal de 16 / 47 si l-am montat pe cel de 14 / 49.

Nu i-am facut proba atunci, ca a trebuit sa-l iau pe fi-miu de la scoala, asa ca i-am facut proba de abia dupa-amiaza, cand am plecat la munca.

 

Se simte diferenta, in sensul ca nu mai trepideaza in ture joase, iar ca si viteza / turatie, daca inainte aveam cam 100-110 / 4.000 ture, acum am cam 90 km / h la aceeasi turatie.

Nu am avut unde sa incerc care e top speed-ul, dar stiu ca inainte, aveam cam 160 km / h la pana in 6.000 ture..Mai mult nu am incercat, ca nu e mobra de viteza, si oricum dupa 150 te cam sufla vantul dintr-o parte in alta chiar si cu parbrizul asta touring, ori am prins eu vant lateral pe autostrada...

 

Ideea in sine este ca e mult mai sprintena acum, dar si reprizele mai scurte..



Cu ocazia asta, am verificat si rulmentii si placutele de frana de pe spate si am reglat lantul ca era un pic cam strans...



A, si am uitat ce era mai important: acum chiar se simte cuplul, in sensul ca tinde sa ridice fata cand ii dai gaz :D

post-74306-0-22399100-1392918175_thumb.jpg

post-74306-0-18782900-1392918176_thumb.jpg

post-74306-0-02677700-1392918177_thumb.jpg

post-74306-0-66657200-1392918177_thumb.jpg

post-74306-0-44021700-1392918178_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La maxim 150 de km cat fac eu lunar, si mai mult in oras, 2-3 litri in plus sunt neglijabili ;)

Cand o sa ies in afara o sa simt diferenta la buzunar...



Mi-am adus aminte: cine cerea pe aici handguard-uri originale?

Parca Vali1 din Arad, dar nu sunt sigur..

Am handguard-urile de Aprilia cu care am luat motocicleta, sunt din fibra de sticla, si le dau la un pret bun, sau schimb cu ceva de trebuinta pe la mobra.



Cristian, BMW-ul F650 al lui cumnata-miu de pe care sunt pinioanele astea a avut consum de 4,5 la un drum de 2.000 km, Bucuresti - Brasov - Tg Secuiesc - Campulung Moldovenesc - Baia Mare - Cluj...cu trecere pe la Sarmisegetuza, Horezu, apoi revenire in Bucuresti...2 persoane + bagaj la greu, ca au fost 5 motociclete si au dormit la cort in mare parte. Dar a condus-o Akimotomaniak, si asta e foarte dracos la mers, si are multe portiuni de coborare unde merge fara motor, cu frane de motor (fara bobina)..omul chiar stie sa mearga pe moto, atat pe doua roti cat si pe o roata...

 

Acuma, depinde cat de mult o urci in ture si cat de mult o tii acolo sus.

Mie oricum imi consuma in jur de 6,5-7% in oras, iar afara am scos 5-5,5 la mers lejer.

In oras, merg putin, si stau mereu sa incalzesc motorul cu socul tras, apoi plec la drum.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Cristiane.

Faptul ca incalzesti mobra inainte de plecare, protejeaza motorul la uzura.

La noi in Bucuresti se conduce infernal, e foarte aglomerat traficul si nu e zi sa nu evit 2-3 idioti care nu dau prioritate sau schimba benzile de-an-curulea, fara semnal si fara sa se asigure.

Mie personal imi place sa ma joc cu acceleratia, si am un stil de conducere un pic sportiv, dar asta nu inseamna ca sar de 4-5.000 de ture.

Poate daca as merge mai cuminte, Aprilica ar consuma mult mai putin.

Mobra ta e alta generatie, iar motorul Minarelli de pe XTX este mult mai elastic si mai bine pus la punct din punct de vedere al tehnologiei.

E ca si cum as compara Mercedes-ul meu C180 din `97 cu un Mercedes CLS...

 

Ideea in sine e ca imi place mult mai mult cum se comporta motorasul acum, dupa ce am schimbat pinioanele, fiind mult mai agil. In plus, daca inainte, pana in 3.000 ture se scutura putin daca fortam acceleratia, acum nu simte nici un efort la accelerari de la 2-3.000 de ture.

Practic, motorul merge mult mai relaxat si poti folosi plaje joase de turatie, consumand mai putin.

Sper ca salariul viitor sa-i fac un plin de rezervor si sa-i fac consumul.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...