3m-01 Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 Am facut si schimbul de ulei, a intrat tot. Acum sunt indecis daca sa ma apuc singur sa schimb semeringurile la furca.. este o operatiune grea de facut sau sa o duc la service ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 @ 3m-01 Nu e mare inginerie, dar schimbul uleiului in amortizoare este o lucrare migaloasa. - Trebuie sa dai jos carena ca sa jungi la inbusurile care tin amortizoarele. - Desfaci etrierul fata - Scoti aparatoarea rotii fata - Scoti roata fata - Slabesti cele 6 imbusuri de la juguri, care tin amortizoarele. - Scoti amortizoarele, le desfaci (demontezi componentele din interior) si le scurgi de ulei. - Lasi tija subtire din amortizor. - Le lasi culcate pe o parte vreo jumatate de ora... ca se va mai scurge destul ulei murdar - Scoti carcasa amortizorului si schimbi semeringurile de ulei si de praf, daca tot desfaci e bine sa stii pe ce te vei baza. - Montezi aproape totul la loc... adica nu pui opritorul arcului si sigurantele, ca sa poti turna usor uleiul - Folosesti un surub (cred ca de 5) legat cu guta ca sa poti sa tii tija trasa sus cat montezi opritorul si sigurantele - Torni 550 ml ulei in fiecare amortizor si ai grija sa nu scapi firul de guta in amortizor La operatiunea anterioara e nevoie de inca un om... la fel si la demontare. Unul tine apasat talerul (opritorul arcului) iar celalat scoate sau pune sigurantele. - Inchizi amotizorul si treci la urmatorul. Manopera cred ca este undeva la vreo 100 ron, daca nu ma insel. Tu decizi ce e bine sa faci... eu am preferat sa fac singur operatiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 Multumesc pentru explicatii ! Nu pare asa greu.. sunt putin in dubii cu opritorul/sigurantele/capacul pentru montat dar cred ca o sa incerc cu taicameo sa o facem ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Am facut si schimbul de ulei, a intrat tot. Acum sunt indecis daca sa ma apuc singur sa schimb semeringurile la furca.. este o operatiune grea de facut sau sa o duc la service ? nu e greu de facut , trebuie un pic de indemanare si o chinga cu cremaliera , cu care sa comprimi arcul.Deasemenea trebuie un suport( stander) pt a pune mobra pe el astfel incat sa lasi furca fata in aer .Te va ajuta sa dai roata jos f usor, apoi iti explic mai departe. daca schimbi simeringurile , schimba si garniturile de praf, nun fei regreta - ca mine daca schimbi simeringurile e bine sa schimbi si uleiul din furca .Cumpara 10 W sta mai bine pe asfalt amortizoarele fiind mai tari. Iar cu schimbul de ulei-motor verifica nivelul cu joja neinfiletata .Si la mine a intrat tot dar nivelul era prea mare si am mai scos din el » Post actualizat in 30 Oct 2014 07:06 nu e greu de facut , trebuie un pic de indemanare si o chinga cu cremaliera , cu care sa comprimi arcul.Deasemenea trebuie un suport( stander) pt a pune mobra pe el astfel incat sa lasi furca fata in aer .Te va ajuta sa dai roata jos f usor, apoi iti explic mai departe. daca schimbi simeringurile , schimba si garniturile de praf, nun fei regreta - ca mine daca schimbi simeringurile e bine sa schimbi si uleiul din furca .Cumpara 10 W sta mai bine pe asfalt amortizoarele fiind mai tari. Iar cu schimbul de ulei-motor verifica nivelul cu joja neinfiletata .Si la mine a intrat tot dar nivelul era prea mare si am mai scos din el eu am facut singur de aceea ti-am spus de chinga pt comprimarea arcului.Eu am pus 500 ml fix in fiecare e suficient.Scuze dar nu mai stiu daca ai GA nu trebuie sa demontezi carenele.Si fa-ti suportul- eu l-am facut din scandura te va ajuta si la alte operatiuni.dac iti permiti un stander e si mai bine .Succes » Post actualizat in 30 Oct 2014 07:47 cam asa arata unul desfacut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Modelul e MX 96' ... chinga pentru comprimare este scumpa sau pot confectiona ceva manual ? Am impresia ca o sa trebuiasca sa demontez carena fata.. Stander nu am dar o suspend eu cumva. Editat Octombrie 30, 2014 de 3m-01 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Modelul e MX 96' ... chinga pentru comprimare este scumpa sau pot confectiona ceva manual ? Am impresia ca o sa trebuiasca sa demontez carena fata.. Stander nu am dar o suspend eu cumva. gasesti in cmert chinga ingusta de 4 cm sau la peco , la set sau bucata nu sunt scumpe , si te va ajuta si in viitor si la alte treburi , legat bagaje etc ceva de genul http://www.bestautovest.ro/chinga-ancorare-6m-800kg.html. Eu am GA '94 si nu am desfacut carena , merge fara... crede-ma , poti face proba cu imbusul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Nici la modelele dupa '97 nu trebuie sa demontezi carena,dar fara crick central sau stander de spate e chinul mai mare. Alin zice bine cu chingile,insa mare grija cum o prinzi sa nu o tavalesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 la suport ideea este sa faci o cutie un pic mai inalta decat inaltimea masurata sub burta mobrei fara scut , adica direct sub cadru o faci cu 4 cm mai inalta .Ajunge sa o suspenzi . Cand o fixezi pe suport iei un prieten sa ridice de roata fata , bagi suportul apoi centrezi si gata. » Post actualizat in 30 Oct 2014 10:34Nici la modelele dupa '97 nu trebuie sa demontezi carena,dar fara crick central sau stander de spate e chinul mai mare.Alin zice bine cu chingile,insa mare grija cum o prinzi sa nu o tavalesti. Chinga am folosit-o la comprimarea arcului amortizorului pentru a putea monta / scoate sigurantele de blocare . Nu am putut singur altfel . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Eu am pus pur si simplu un sac de nisip pe suportul de topcase... si sta asa de trei luni. Editat Octombrie 30, 2014 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 31, 2014 Share Postat Octombrie 31, 2014 Eu am pus pur si simplu un sac de nisip pe suportul de topcase... si sta asa de trei luni. da dar ai cric central!Eu nu am .Uite am vazut ceva , scaunelul de plastic poate fi o optiune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 31, 2014 Share Postat Octombrie 31, 2014 Mony,e tare alinierea mufelor de cabluri! Cu cele 2 ventilatoare,nu-s de acord!Ocupa prea mult din fata radiatorului! Eu as lasa doar pe cel din dreapta(cum te uiti la poza ta),in stanga ramane de ajuns cel din interior,din fabrica! am sa ma bag si eu la o schimbare de locatie pentru acele mufe .Vreau sa incerc o altfel de carena mai inalta si nu permite , ceva de genul » Post actualizat in 31 Oct 2014 15:50 deasemenea o sa montez inaltatoare ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Octombrie 31, 2014 Share Postat Octombrie 31, 2014 (editat) @mony : motorul acesta daca functioneaza cald ca sa zic asa , merge mult mai rotund decat atunci cand e rece . Si ca sa ajunga sa functioneze cald ii trebuie cateva ore de functionare continua (2-3) . Eu am remarcat aceasta la drumuri de 500-700 km pe zi . Aproximativ dupa 250 -300 de km simteam motocicleta altfel : vibra mai putin , tragea mai bine . Asa ca racirea care o are din fabrica e suficienta . Daca nu o duci si la drumuri lungi nu ai cum sa-ti dai seama de secretele ei . Editat Octombrie 31, 2014 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Octombrie 31, 2014 Share Postat Octombrie 31, 2014 Remu1,iti dau dreptate. Anul asta am venit de la Constanta spre Bucuresti si nu am facut decat o pauza de tigare la Cernavoda,ca nu mai rezista cumnata-miu pe F650. Daca era dupa mine,nu opream deloc,capra trage mai bine la drum lung decat la frecusul prin oras. Anul trecut,de la Horezu spre Bucuresti,am oprit o data in Curtea de Arges si o data la intrarea pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Asta e avantajul de a merge singur. Cand pleci in gasca,opresti de N ori...unul vrea tigare,unul sa usureze,altuia i se pare ca ii bate nu stiu ce,dar de fapt drumul e cu denivelari si omul nu sesizeaza asta... Acum 3 ani am facut intre Bucuresti-Cheia-Brasov 7-8 opriri,ca nu rezista celalalt mobrist,cu toate ca aveam acelasi tip de motocicleta...s-a dus toata placerea mersului pe curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Octombrie 31, 2014 Share Postat Octombrie 31, 2014 @ Cristi Ventilatoarele le-am pus pentru ca imi murise ventilatorul original (acum am altul de la bodyvl caruia ii multumesc din nou). Sunt ventilatoare de 12 cm... dar nu sunt de calculator. Au putere foarte mare si consum pe masura. Amandoua sunt mai eficiente decat cel original. (si au si suprafata mai mare iar fluxul si presiunea statica sunt tot cam pe acolo). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Prima: daca are cineva un termostat pe "dinafara", il rog sa puna o poza si sa masoare diametrul. Ca idee, mi se pare ca deschide prea repede. La drum lung, indiferent ca afara sunt 5 sau 25 de grade tot la 65 sta acul. Alta: drumurile scurte le fac de obicei pe asfalt, pana la servici sau pana "la oras" apx. 10-15km., iar drumurile lungi le combin in general, 50/50 asfalt+off, si nu reusesc sa scad consumul sub 6,5l. O fi mult? Ultima: la iarna intentionez sa fac o revizie la furca, dar vreau sa schimb si cuzinetii. Unde gasesc si cam la ce pret? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Prima: daca are cineva un termostat pe "dinafara", il rog sa puna o poza si sa masoare diametrul. Ca idee, mi se pare ca deschide prea repede. La drum lung, indiferent ca afara sunt 5 sau 25 de grade tot la 65 sta acul. Ultima: la iarna intentionez sa fac o revizie la furca, dar vreau sa schimb si cuzinetii. Unde gasesc si cam la ce pret? ambulantamoto.ro (user ottoman aici). Vreo 160 ron kitul complet. termostatul asa facea si la mine. Am cumparat unul nou si tot asa facea, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Daca ai temperatura aia in mers,e normal. Daca merge motorul in stationare,apa se ridica la 80 de grade unde declanseaza termostatul de pe radiator. E posibil si sa ai cititorul de temperatura de la intrarea in motor pe partea dreapta,cel cu un singur fir,in zona bujiei,decalibrat. Cuzinetii costa o galagie de bani. Schimba semeringurile si vezi cum se comporta. In ultima instanta iei alte telescoape sh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Cuzinetii costa o galagie de bani. Schimba semeringurile si vezi cum se comporta. Setul de 4 la TDM a fost undeva la 150 ron. Eu cred ca e ok. Oricum se vede pe ei daca sunt uzati.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Setul de 4 la TDM a fost undeva la 150 ron. Eu cred ca e ok. Oricum se vede pe ei daca sunt uzati.. la ce piesa ii spuneti 'cuzinet' ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 http://s298.photobucket.com/user/FJRed/media/Fork%20Seal%20Replacement/pic11.jpg.html Astea de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 http://s298.photobucket.com/user/FJRed/media/Fork%20Seal%20Replacement/pic11.jpg.html Astea de aici. am desfacut , anul trecut si eu ambele amortizoare , pentru scchimbul de ulei si simeringuri , dar sa-mi bagg ....daca imi aduc aminte . Ma intereseaza pentru ca abia dupa 1500 km imi curge un amortizor din nou.Am rezolvat temporar cu ceva vaselina in garnitura de praf , dar .... Ma ocup de ele mai la iarna , inca mai am asigurare si daca mai merge timpul mai dau o tura Multam de indicatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Am rezolvat temporar cu ceva vaselina in garnitura de praf , dar .... Asa am procedat si eu la scuter El e nou saracu, dar are ceva timp de stat prin depozite... La tine, nu e exclus nici sa fi fost vreun lot mai bubos, ca s-au tot intalnit cazuri de la athena, allballs, pan' la alea scumpe. Daca cuzinetii sunt dusi, ar trebui sa fie si un oarecare joc in picior. Dupa ce dezansamblezi, vezi exact starea. La mine la TDM era dus stratul de teflon (sau ce e) pana la jumatate si mai tragea un 'clonc' sanatos la franari serioase. Cam asa arata uzat: http://s298.photobucket.com/user/FJRed/media/Fork%20Seal%20Replacement/pic01.jpg.html Editat Noiembrie 3, 2014 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Asa am procedat si eu la scuter El e nou saracu, dar are ceva timp de stat prin depozite... La tine, nu e exclus nici sa fi fost vreun lot mai bubos, ca s-au tot intalnit cazuri de la athena, allballs, pan' la alea scumpe. Daca cuzinetii sunt dusi, ar trebui sa fie si un oarecare joc in picior. Dupa ce dezansamblezi, vezi exact starea. La mine la TDM era dus stratul de teflon (sau ce e) pana la jumatate si mai tragea un 'clonc' sanatos la franari serioase. Cam asa arata uzat: http://s298.photobucket.com/user/FJRed/media/Fork%20Seal%20Replacement/pic01.jpg.html Cristi a fost de aceeasi parere cu defectul la cuzinet . asa ca am sa ii fac o revizie completa in iarna .In 20 de ani cine stie cati km reali are! » Post actualizat in 03 Nov 2014 16:14 mozoleala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 5, 2014 Share Postat Noiembrie 5, 2014 are cineva o opinie despre acesta ? http://www.pneurimoto.ro/cumpara/kenda-k761-130-80-17-65h-1383 » Post actualizat in 05 Nov 2014 12:44http://www.pneurimoto.ro/cumpara/sava-mc-30-invader-130-80-17-65h-1403 » Post actualizat in 05 Nov 2014 12:46http://www.pneurimoto.ro/cumpara/bridgestone-trail-wing-tw42-130-80-17-65h-6083 » Post actualizat in 05 Nov 2014 12:47 http://www.pneurimoto.ro/cumpara/dunlop-allroad-trail-trailmax-130-80-17-65t-7209 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Noiembrie 5, 2014 Share Postat Noiembrie 5, 2014 Am verificat ieri nivelul la ulei si era sub semnul de MIN , am completat cu 400 ml.. astazi dupa o tura mica m-am uitat iar si e ok... putin sub MAX. Nu pierd pe nicaieri.. deci in pegaso din 1996 intra 2,4 l ulei cu schimb de filtru. Am zis sa postez aici.. poate mai are nevoie cineva de aceste informatii... nu zic ca e o chestie generala dar in a mea atat a intrat.... ps : si eu as vrea sa cumpar un cauciuc mix pentru spate, voi ce aveti pe mobre ? numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.