enemy2day Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 (editat) am imprumutat de la cineva un voltmetru si m-am apucat sa verific diversele baterii si acumulatori. la masina bateria e ok, la telecomenzile din casa la fel ) ... ajung la motor: bateria in stationare are 12.93V ; pana aici e bine. cand pornesc moto si ajunge la relanti (1400), cu faza scurta pornita, imi arata 15.15V, iar daca aprind faza lunga creste la 15.30V. (15.15V ajunge dupa aproximativ 1 minut, crescand incet de la 13V) eu stiam ca la relanti, cu faza scurta trebuie sa fie undeva la 14.7V, nu peste 15 ca sa nu strice bateria. voltmetrul e bun, bateria are peste 1 an, nu am avut niciodata probleme cu ea (pornire, lasat in garaj 2 sapt, lasat cu alarma 2-3-4 zile, etc), moto nu mai are alt consumator (alarma este scoasa, relantiul normal la 1400, faza scurta aprinsa, normala nu cu xenon, etc), bateria are lichidul intre limite, tocmai i-am curatat bornele si le-am uns cu ceva vaselina... idei? e normal 15.15V ? merci Editat Septembrie 13, 2014 de enemy2day Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Posibil ca voltmetrul sa fie defect sau sa nu fie calibrat bine. Incearca cu un alt voltmetru / aparat de masura. Unul bun in piata sau Targul Vitan, pleaca de la 35 de lei. Tensiunea normala de incarcare este normala intre 13,8 - 14,6. Mony stie mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 nu e nici defect nici decalibrat: la 2 masini zice cum trebuie, la 10-15 baterii din casa (telecomenzi, ap foto, etc) arata bine, doar la aprilia nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Posibil ca la tine sa fie de vina rezistenta interna a acumulatorului sau (desi aici ma cam indoiesc) vreun contact slab ori oxidat catre releul regulator. Toate acumulatoarele au o rezistenta interna (nu o piesa... ci asa se comporta in mod activ orice acumulator) Daca acumulatorul este vechi, este posibil sa consume mult curent la incarcare, ceea ce incalzeste mai tare releul dar comanda si o tensiune de incarcare mai mare. Daca vrei, imprumuta un acumulator si fa o proba sau daca ai timp, da o fuga pana la mine, pe sos Chitilei, vis-a-vis de Leroy Merlin si facem proba cu acumulatorul meu, vechi de 7 ani care e super ok inca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Posibil ca la tine sa fie de vina rezistenta interna a acumulatorului sau (desi aici ma cam indoiesc) vreun contact slab ori oxidat catre releul regulator. Toate acumulatoarele au o rezistenta interna (nu o piesa... ci asa se comporta in mod activ orice acumulator) Daca acumulatorul este vechi, este posibil sa consume mult curent la incarcare, ceea ce incalzeste mai tare releul dar comanda si o tensiune de incarcare mai mare. Daca vrei, imprumuta un acumulator si fa o proba sau daca ai timp, da o fuga pana la mine, pe sos Chitilei, vis-a-vis de Leroy Merlin si facem proba cu acumulatorul meu, vechi de 7 ani care e super ok inca. Mony,ca de obicei,de serviciu! Toata stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Mony, un domn, ca intotdeauna. De ar fi si noua generatie de motociclisti asa... » Post actualizat in 13 Sep 2014 10:17 Intrebare:are cineva un Cdi pentru Pegaso model '97-2000 la un pret decent pentru un amic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 (editat) Va salut cu respect, dragilor Nu stiu cum facem, dar la anu' trebuie sa ne intalnim cu totii la o bere. Ieri am cumparat rulmentii de roata fata, SKF de la importator plus toate imbusurile de la jug, imbusuri de duritate ridicata. Toate astea - 2 rulmenti SKF, 8 imbusuri de 50 mm si 6 imbusuri de 35 mm (ca nu stiam de care trebuiesc) au costat doar 34 de ron. Editat Septembrie 13, 2014 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 E musai. sm scris mai dimineata, dar nu cred ca s-a postat. Dau si eu pentru un coleg din Bucuresti setul de handguard-uri cu care am cumparat. Sunt din fibra de sticla, de culoare neagra. Le am la tata in Pantelimon. » Post actualizat in 13 Sep 2014 13:48 Ca sa reconfirm si eu, ieri m-am vazut cu Enemy2day. Faina Aprilica are si merge ceas, mai ceva ca a mea, dar sa nu uitam ca a mea e alta conceptie si un rulaj de 62.000+. Nu mai spun de cum arata vopseaua lui.. Am primit de la el un redresor home made, dar facut cu cap. O sa-mi iau zilele astea un aparat de masura pentru a-l testa. Daca tot am primit diverse de la voi, vreau sa donez la randul meu un set de handguard-uri asemanatoarea cu urechile de elefant originale, doar ca sunt facute din fibra de sticla. Sunt cele cu care am cumparat mobra, de culoare neagra. As prefera sa le dau cuiva din Bucuresti, pentru ca le am la tata, trebuie sa fac un drum maine la tara si trec prin zona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 eugen, daca vrei sa-l testezi am eu (azi si maine) aparat de masura. apropo de cati amperi scoate adica. mony, are logica ce spui tu (cu rezistenta interna a bateriei care sa fie mai mare pt ca bateria sa fie veche). totusi nu inteleg de ce cand adaug consumatori (faza scurta, apoi lunga) tensiunea de incarcare creste (de la 14.70V fara consumatori la 15.15V cu faza scurta respectiv 15.30V cu faza lunga). nu ar fi de asteptat sa scada? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 am imprumutat de la cineva un voltmetru si m-am apucat sa verific diversele baterii si acumulatori. la masina bateria e ok, la telecomenzile din casa la fel ) ... ajung la motor: bateria in stationare are 12.93V ; pana aici e bine. cand pornesc moto si ajunge la relanti (1400), cu faza scurta pornita, imi arata 15.15V, iar daca aprind faza lunga creste la 15.30V. (15.15V ajunge dupa aproximativ 1 minut, crescand incet de la 13V) eu stiam ca la relanti, cu faza scurta trebuie sa fie undeva la 14.7V, nu peste 15 ca sa nu strice bateria. voltmetrul e bun, bateria are peste 1 an, nu am avut niciodata probleme cu ea (pornire, lasat in garaj 2 sapt, lasat cu alarma 2-3-4 zile, etc), moto nu mai are alt consumator (alarma este scoasa, relantiul normal la 1400, faza scurta aprinsa, normala nu cu xenon, etc), bateria are lichidul intre limite, tocmai i-am curatat bornele si le-am uns cu ceva vaselina... idei? e normal 15.15V ? merci verifica masa pe instalatie ( -) poate fi un comntact neconform .Magnetoul produce curent , baga in baterie , se aprind becurile ... dar curentul trb sa se scurga undeva .dac exista contact imperfect la masa voltmetrul iti indica tensiune mare . Mai exista o varianta : Bateria cu elemente in SC » Post actualizat in 13 Sep 2014 15:56 verifica masa pe instalatie ( -) poate fi un comntact neconform .Magnetoul produce curent , baga in baterie , se aprind becurile ... dar curentul trb sa se scurga undeva .dac exista contact imperfect la masa voltmetrul iti indica tensiune mare . Mai exista o varianta : Bateria cu elemente in SC de fapt ideea este asa : ca sa fie curent , tensiunea trebuie sa se scurga la un pol negativ .Daca nu gaseste sau e insuficient atunci iti apare acea anomalie. Asa cum ai primit sfaturi verifica masa la baterie si cu acceasi ocazie utilizeaza si alta baterie , vezi ce se-ntampla.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Chiar si la auto, cand aprinzi luminile, tensiunea de incarcare creste. Are legatura tot cu rezistenta din circuit. Cu cat rezistenta totala a circuitului este mai mica, se modifica tensiunea pe circuitul de comanda (al alternatorului la auto, respectiv al regulatorului in cazul moto). Tensiunea pe circuitul de comanda are ca referinta punctul de masa si tensiunea pe pinul de plus. Comparatorul face urmatorul "calcul": daca tensiunea citita este mica, comanda alternatorului (in cazul nostru, comanda regulatorului) sa incarce mai mult. La auto se face din regulatorul alternatorului prin varierea tensiunii excitatiei alternatorului (cresterea sau scaderea campului magnetic) iar la moto tot prin regulator, dar prin scurtarea timpului in care sunt scurtcircutiate infasurarile statorului. Practic, un consum mare, declanseaza o tensiune mica, care este rapid compensata si practic se obtine o tensiune mai mare decat cea initiala. Poti verifica si la masina si o sa observi ca daca nu e in relanti, cand aprinzi luminile, tensiunea pe baterie este mai mare decat fara lumini aprinse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 multumesc tuturor pt sfaturile utile maine verific si la masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 (editat) http://chemtraders.ro/detart.php?art=MT2000026131101 GusaIulian, mai pui ceva bani si iti iei nou de la importator. Personal, iti recomand E09, daca mai intri si pe asfalt, sau E09 Dakar daca mergi mai mult in offroad. Cauciuc mixt este E07, iar special doar strada ai E08. Preturile difera cu 20-30 de lei. Pentru fata, va recomand E07 care e la oferta la 156 de lei. Din ce am tot citit, nu prea sunt bune la apa, in schimb in offroad usor, fara noroi prea mare se descurca bine. Pe advrider.com cei care le-au folosit pe motorete grele, spun ca au tinut destul de mult ca rulaj de kilometrii. SHUMULICA, ai trecut cu TGS-ul pe Lacul Tei mai devreme. Eram cu masina cu tot familionul, ca tocmai ce am iesit de la munca. In sfarsit, o sa am si eu 5 zile libere ca miniconcediu de incepere de an scolar. Editat Septembrie 13, 2014 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Maine iese careva la plimbare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Chiar si la auto, cand aprinzi luminile, tensiunea de incarcare creste. Are legatura tot cu rezistenta din circuit. Cu cat rezistenta totala a circuitului este mai mica, se modifica tensiunea pe circuitul de comanda (al alternatorului la auto, respectiv al regulatorului in cazul moto). Tensiunea pe circuitul de comanda are ca referinta punctul de masa si tensiunea pe pinul de plus. Comparatorul face urmatorul "calcul": daca tensiunea citita este mica, comanda alternatorului (in cazul nostru, comanda regulatorului) sa incarce mai mult. La auto se face din regulatorul alternatorului prin varierea tensiunii excitatiei alternatorului (cresterea sau scaderea campului magnetic) iar la moto tot prin regulator, dar prin scurtarea timpului in care sunt scurtcircutiate infasurarile statorului. Practic, un consum mare, declanseaza o tensiune mica, care este rapid compensata si practic se obtine o tensiune mai mare decat cea initiala. Poti verifica si la masina si o sa observi ca daca nu e in relanti, cand aprinzi luminile, tensiunea pe baterie este mai mare decat fara lumini aprinse. ai dreptate consum matr= tensiune mica , dar de fapt este impropriu spus :legea lui oHM R= U/I sau cum se spune sunt om cu tine daca esti om cu mine ....dezvoltam ??? cred ca NU. Hai la solutii, ca sunt oameni care nu au timp de teoreme ,CE SA FACA OMUL ASTAS ...1. SA VERIFICE MASELE ...2. SA VERIFICE ACUMULATORUL ( sa nu nfie in sc) du'paia vb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Maine iese careva la plimbare? Mno,pe unde v-ati dat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Pe nicaieri, am fost eu pana la RedBull Soapbox Race Romania si atat, singur ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Am inteles ca nu a fost chiar fenomenal. Eu am fost la tara. Din pacate, cu masina.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Nah, am ras un pic, dar n-a fost cine stie ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Sa faca o proba cu alt acumulator... sau sa mai traga de asta pana la sfarsitul sezonului, dar sa puna un ventilator pe releul de incarcare. Ventilatorul de calculator, de 80 mm sa fie alimentat din siguranta de 7.5A, In felul asta va porni la punerea contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madapribu Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Apropos de plimbari: care vine mai spre sfarsitul lunii, pe 25 asa, pana la greci? Noi mergem (adica eu si sotia - 2 moto) in fiecare an in perioada asta, pentru a ne lua revedere de la Mareai Egee, pana in primavara urmatoare. Avem si o plaja, gasita cu greu pe Google Earth, unde intra lejer 10 corturi. Distanta pana la locatie este de aproximativ 1.000 km dus si cam tot atat si intors. Gratare pe plaja, foc de tabara, ouzo sau tzipouro, liniste. Am scris mai demult despre locul asta insa am avut grija sa nu dau indicatii rutiere exacte, tocmai pentru a-l pastra necunoscut. http://www.ziuanews.ro/travel/elitsa-beach-fata-salbatica-a-greciei-86792 Ar fi faina o iesire cu mai multe moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 (editat) As veni si eu cu nevasta-mea cu cea mai mare placere inca odata in Grecia,dar piciorul meu cel rupt ma obliga inca vreo 2-3 luni la repaus fortat! Oricum,distractie placuta! » Post actualizat in 15 Sep 2014 14:50PS:Abia astept sa ma fac ok sa ma dau o tura... Editat Septembrie 15, 2014 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 (editat) @Madapribu Foarte tare articolul din link, va felicit pentru locurile frumoase descoperite si descrise! Evident si felicitari pentru talentul gazetaresc! Editat Septembrie 15, 2014 de Florin_escu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sorixu' Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Legea spune foarte clar:motociclurile trebuie sa circule permanent pe drumurile publice cu luminile de intalnire in functiune. Ieri am desfacut bendix-ul care se blocase in urma cu o saptamana. Arculetul de la rulmentul nou pe care am dat 400 lei acum 3 luni, rolele s-au facut praf si roata mare dintata are un sant de 1mm. Deja am dat comanda de roata dintata si o sa vad cum ma mai scarman de bani si de un rulment unisens nou. Asa ca, inca o mai tin pe bara cel putin o saptamana-doua... Mama ei de inginerie. Poti sa-mi spui si mie de unde ai comandat roata dintata?Si la mine e aceeasi problema,eu am bucsat-o cu un rulment de cota respectiva dar nu stiu cat va tine.Cu stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 (editat) Salut. Nu am luat-o noua. Am vorbit cu cineva zilele trecute si mi-a spus ca a fost la reprezentanta Aprilia, United Motors din Pipera. In incinta lor, sunt mai multe firme, printre care si un atelier de strungarie. Te duci cu piesele, un rulment unisens nou, iti ia cote si le rectifica, atat roata libera, cat si oala casei bendix-ului in care sta rulmentul. Pretul este 100 de euro si spun ei ca nu au mai fost probleme. In principiu, se rectifica si se baga bucsa din otel de scule tratat, cum ar fi cutitele de strung. La urma, sunt tratate din nou. Camasa de rulment nu rezista, pentru ca in momentul ambutisarii va fi fortat materialul si apar microfisuri. Au fost cazuri in care camasa de rulment a cedat repede, dupa cateva porniri. » Post actualizat in 16 Sep 2014 08:03 Roata dintata noua costa cam 1.000 ron pe comanda. Sper ca in iarna asta sper sa reusesc sa o cumpar. Editat Septembrie 16, 2014 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.