Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Azi a implinit (pe bord) 16.000km teoretic. I-am schimbat bujia si uleiul 15w40 de la Kaufland facut in DE de catre Mitan. Ulei mineral clasic fara aditivi de antifrictiune, se ridica cu 1-a lejer nu patineaza ambreiajul deloc.

Am dat o tura de vreo 100km azi prin oras pe afara Scrovistea un pic, am ars 6litrii de benzina in total azi.

A fost o zi calda.

post-16670-0-39404600-1514311771_thumb.jpg

post-16670-0-60179400-1514311853_thumb.jpg

post-16670-0-46317600-1514311976_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Bigfoot
Eu zic sa ai grija cu uleiul ala... e si mai gros decat cel recomandat de producator si neavand aditivii aia de frictiune pentru ambreiaj sa nu-ti faca surprize pe termen lung... un repsol 5w40 (viscozitatea recomandata de Aprilia) se gaseste, culmea tot la epiesa, cu vreo 30 lei/litru... sigur gasesti un 10w40 moto (vezi sa aibe certificare JASO MA1 minim) cu un leu-doi mai ieftin... sincer nu as recomanda mai gros de 10, ca nu ai de unde sti cum sunt facute canalele de ungere si poti avea surpriza sa ai ceva capilare subtiri prin care sa nu poata trece uleiul si te trezesti cu zone neunse (de regula pe la cuzineti se intampla asta). inafara de asta, uleiul de masina, fara aditivii aia pentru ambreiaj umed, in timp se poate depune pe ferodourile ambreiajului si te poti trezi in mijlocul unei ture mai lungi ca incepe sa-ti patineze ambreiajul... si atunci nu prea mai ai ce-i face decat sa-i schimbi placile de frictiune (asta daca nu ai ghinionul sa se incinga de la frecare si sa se deformeze si placile de presiune si atunci te vezi pus in situatia de a da 2-300 euro pe un kit de ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bigfoot

Eu zic sa ai grija cu uleiul ala...

 

Eu zic sa mai citesti tu ce aditivi trebuie (sau NU!) sa contina uleiul pentru o moto cu ambreiaj umed...

» Post actualizat in 27 Dec 2017 08:46

inafara de asta, uleiul de masina, fara aditivii aia pentru ambreiaj umed, in timp se poate depune pe ferodourile ambreiajului si te poti trezi in mijlocul unei ture mai lungi ca incepe sa-ti patineze ambreiajul... si atunci nu prea mai ai ce-i face decat sa-i schimbi placile de frictiune (asta daca nu ai ghinionul sa se incinga de la frecare si sa se deformeze si placile de presiune si atunci te vezi pus in situatia de a da 2-300 euro pe un kit de ambreiaj.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile auto in general au aditivi antiuzura care dauneaza ambreiajelor umede! Dar cum la masini tot romanul baga 10W40 chiar daca are dpf, normal ca exista tot felul de optiuni nonconformiste si la moto.

La Kaufland cred ca se gaseste si ulei de la bunica, cu ala se ridica si sta si bãtz! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez intentia/grija colegului care a atras atentia,nu stau sa intru pe acest topic in polemici. Daca ne vedem la o tura cu mare placere palavragim pe subiect. Fiecare isi arunca banii cum vrea pe etichete pompoase sau doar pe ulei la norma X. Eu unul nu dau banii pe eticheta si nu tin mult un ulei.

 

Referitor la Pegaso Rotax in manualele de Pegaso din 96 de ex apare optiune 15w40 cu indicativ API SJ "or above". 15w40 mineral de la Kaufland facut de Mitan are indicativ API SL deci clar superior.

 

Aditivii antifrictiune deobicei apar la ce este API SM sau API SN, API SN fiind ultimul standard, cel mai "inalt".

Am pus odata Castrol Sport 10w60 API SM in pegaso-ul din 96 si instant mi-a patinat ambreiajul, am schimbat cu 10w40 auto de la Mol parca si a mers ceas.

Un ulei de ambreiaj umed de motocicleta nu depaseste in mod normal API SL.

Eu la R1200R de exemplu chiar daca este cu ambreiaj uscat cartea mentioneaza 20w50 sau 10w40 anything API SJ or above.

API SJ fiind un standard de pe vremea "dinozaurilor".

Eu unul de ani de zile folosesc cel mai ieftin ulei la norma din carte si la auto WOLF sau ELF 5w40 ACEEA C3 de exemplu si nu am avut/nu am nici o problema.

 

Chestia cu brand-urile este o vrajeala si o frica indusa prin marketing agresiv cum ca marca X de ulei e mai buna pt ca are nuj ce rahat in el....vrajeala cat timp este la norma ceruta este la fel de bun ca un ulei mai ieftin cu 30% doar pt ca nu se numeste Castrol sau Motul sau... you name it. Am vazut asta si din teste in laborator cu motoare NOI care au rulat acelasi test , folosesc acelasi indicativ ca standard si vascozitate, unul cu ulei MEGA SF adus de magi si altul "popalcica srl". Dupa test proprietatile uleiurilor au fost similare, cantitatea de carburant in ulei similara, iar motoarele au fost desfacute si observat/studiat lagerle, cuzinetii, segmentii, cilindrii, axele cu came, guess what....NO DIFFERENCE. Repet asta pe motoare noi si identice ca piese, deci au fost conditii curate si egale inca de la inceput.

 

Faptul ca un gigant "recomanda" marca X are legatura doar cu partea de bussiness/financiar si de brand (pt cei care nu sunt din domeniu/nu cunosc). Conteaza vascozitatea la rece in functie de temperatura exterioara si evident viscozitatea la cald care trebuie respectata din start. Nu exista rafinarie Kaufland sau Lidl sau Castrol (facut de BP British Petrolium), in mod normal marile companii petroliere produc ulei la diverse norme sub anumite specificatii care mai apoi este vandut catre firmele de ulei MEGA SF sau "popalcica srl".

 

E complicata discutia, degradarea unui ulei tine si de cantitatea de ulei disponibila in motor in functie de temperatura la care este supus etc...

Nu mai comentez le tema asta aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-aveţi un an cu de toate,

Fericire, sănătate,

Doar şosele asfaltate,

Forestiere nebarate,

Şi în orice caz uscate

Şi în anul care vine

S-aveţi rezervoare pline,

La mulţi ani... şi-ncă ceva...

La mulţi kilometri-n şa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astia sunt:

https://www.mitan-daten.de/index.php/de/

 

Fac ulei si pt Kaufland. Daca iei un bidon de ulei de la Kaufland ca este de 1 l sau 5l si il intorci o sa vezi pe fundul bidonului ca scrie MITAN.

Eu am luat in decembrie 12l era o oferta 6l pt 70de lei pentru 15w40 norma API SL.

Nu are aditivi antifrictiune deci esti ok cu ambreiajul.

» Post actualizat in 07 Jan 2018 23:21

Manualul pt Pegaso 650 MX 1996 arata 15w40 API SJ or higher iar manualul pt Pegaso 650 I.E arata 5w40 API SJ or higher.

Bine asta e disctiabila in functie de temperatura mediului. Merge linistit si cu 15 fara dubii daca sunt peste 0 grade Celsius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut si La multi ani !!.....stie cineva pe careva care dezmembreaza un pegaso sau f650 prin Brasov ?caut cateva maruntisuri .un contactor maneta ambreiaj ....parghia de la ambreiaj .....si cine stie ce mai luceste prin gramada de piese ...multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era ...tipul e foarte cumsecade ...dezmembra si ceva f650 ...dar nu l mai gasesc .....inainte de a folosi alde olx si compania am preferat sa intreb aici pe forum........ e de preferat sa arunci banii la ,,cunostinte,, ...sau cel putin eu asa sunt .... multumesc de raspuns ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa procedez si eu,mi se pare corect! :ok:

 

Poate reusesti sa ajungi anul asta la Apriliana a 4 a,sa ne cunoastem.:)

Unde o sa fie Apriliana 4 anul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, acum sunt acasa in tara.

De ce nu, sa fie pe Transfagarasan? Sau undeva sa inbinam onroad cu ceva offroad

Bine locatia nu-i asa imp, oamenii sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu aveai cu ce sa urci...chiar specializat pe asa ceva...a fost doar ceva ghinion amestecat cu lene sa descoperi cauza banuiesc....lasa ca distractia a fost identica si cu masina....mai putin curbele de pe Lepsa banuiesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu aveai cu ce sa urci...chiar specializat pe asa ceva...a fost doar ceva ghinion amestecat cu lene sa descoperi cauza banuiesc....lasa ca distractia a fost identica si cu masina....mai putin curbele de pe Lepsa banuiesc .

am ignorat-o o perioada, nu i-am dat atentie iar cand am avut nevoie de ea, mi-a intors spatele, normal... a fost doar vina mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum nu e batut nimic in cuie,asta era locatia la care cazusem de acord toti.

Ca si perioada va fi tot in ultima saptamana de august,in weekendul ce pica atunci.Cel putin,primele 3 editii asa au avut loc.

E ok pentru voi,cel putin la perioada?

asa sa ramana!!! putem sa incepem cu AMRul sau e prea devreme?! :)

Editat de sorin.iasi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu cativa ani am fost la o intrunire land rover(LROC-Romania) la pensiunea Miruna la Sambata de sus .....cazarea NU a fost IEFTINA dar nici exorbitanta si locatia a meritat (parcare mare camere destule acces la piscina foc de tabara mancarea buna si decenta ca bani etc)......sunt si ceva drumuri forestiere prin zona peisajele faine chestii de vizitat ( cetatea fagaras herghelia de la sambata de jos manastirea brancovenilor paca asa ii zice ) transfagarasean ca tot e prin zona .... acum depinde fiecare ce cauta in fine e o idee ...dar repet nu e foarte ieftin


» Post actualizat in 15 Jan 2018 22:30

http://www.bailepersani.ro/ sau ar mai fi si asta mi se pare interesant ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi cautam sa ne intalnim,apoi vedem ce mai facem pe langa,asta-i primo.

Aline,poate tu te cazezi la manastire,io vreau sa beu,sa manc pe saturate,sa pip,etc,deci chestii d-alea interzise la manastiri.

SalutareCristi

nu ma cazez la manastire cu siguranta. Am spus doar ca , fiind o manastire foarte vizitata in zona , gasesti greu cazare.

La Persani , exclus , este o locatie cu multa lume , fara intimitatea pe care o dorim la intalnirile noastre.

Totusi pot face o sugestie pt intalnirea de anul acesta : mi-a lipsit un foc de tabara ca pe Valea Ariesului , desi la Lepsa am avut tot ce ne trebuie.

Inca o treaba care nu a fost la locul ei o reprezinta faptul ca sambata fiecare si-a facut focul lui , gratarul lui ... poate era mai bine sa facem la comun... zic si io.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...