Jump to content

Posesori De Aprilia Pegaso 650,uniti-va!


Recommended Posts

  • Replies 14.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare tuturor posesorilor de Pegaso 650. Prin primavara urmeaza sa-mi iau si eu permisul pentru categoria A si gandul ca as putea calari o motocicleta nu ma lasa sa dorm noaptea.

Ca multi alti incepatori, am inceput sa ma uit la diverse motociclete si mi-am pus intrebarea clasica : "ce motor sa-mi iau?". Printre multe alte modele am gasit si acest model Pegaso 650. As vrea sa va intreb, ce parere aveti de o astfel de motocicleta pentru un incepator? Mi-ar placea sa imi raspundeti cat mai obiectiv.

 

Ce fel de probleme clasice au aceste modele (daca au)? Ce ar trebui sa urmaresc la o astfel de motocicleta atunci cand o cumpar? Ce modele si din ce an ar trebui sa evit? Cat costa intretinerea anuala a unei astfel de motociclete?

 

Pe masura ce imi raspundeti o sa mai apara si alte intrebari. Multumesc

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca putem raspunde obiectiv deoarece cei mai multi de aici suntem Aprilisti inraiti . In rest , acest topic contine comori de informatii , depinde doar de tine sa le descoperi . Wulan Aprilia !

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca putem raspunde obiectiv deoarece cei mai multi de aici suntem Aprilisti inraiti . In rest , acest topic contine comori de informatii , depinde doar de tine sa le descoperi . Wulan Aprilia !

Asa-i Remuse!

 

@stefan321,cel mai bun lucru e sa studiezi acest topic din scoarta in scoarta,cu rabdare-ca iarna-i lunga-si tragi tu o concluzie la final!

Si da suntem aici o mana de fani cel putin inraiti!Ceilalti de care doar gura a fost ca-s aprilisti,s-au autoeliminat!Oricum,cine avea nevoie de dumnealor?

Si da,da,WULAN APRILIA!!!

Ai putea sa ne impartasesti si noua,care ar fi celelalte optiuni moto ce le-ai luat in calcul?

Edited by CRISTIAN 1
Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor posesorilor de Pegaso 650. Prin primavara urmeaza sa-mi iau si eu permisul pentru categoria A si gandul ca as putea calari o motocicleta nu ma lasa sa dorm noaptea.

Ca multi alti incepatori, am inceput sa ma uit la diverse motociclete si mi-am pus intrebarea clasica : "ce motor sa-mi iau?". Printre multe alte modele am gasit si acest model Pegaso 650. As vrea sa va intreb, ce parere aveti de o astfel de motocicleta pentru un incepator? Mi-ar placea sa imi raspundeti cat mai obiectiv.

 

Ce fel de probleme clasice au aceste modele (daca au)? Ce ar trebui sa urmaresc la o astfel de motocicleta atunci cand o cumpar? Ce modele si din ce an ar trebui sa evit? Cat costa intretinerea anuala a unei astfel de motociclete?

 

Pe masura ce imi raspundeti o sa mai apara si alte intrebari. Multumesc

Bun venit

Inainte sa iti alegi producatorul motocicletei trebuie sa te hotarasti asupra categoriei de motocicleta care iti place cel mai mult( vitezana , Touring , enduro...)

Apoi te orientezi catre o motocicleta simpla si usor de reparat , si nu foarte noua, adica sa fie la indemana priceperii tale( vei avea nevoie sa inveti pe ea), iti va prinde bine.Alege carburatie la inceput , nu vei regreta .

Daca nu iti place sa mesteresti , ia una noua , pe injectie , si te duci la agatat cu ea . Te va costa service-ul , dar nu-i bai , oricum nu da bine sa mirosi a vaselina.

In fine cant te mai lamuresti , mai intrebi , ce si cum , baietii de aici au avut cam de toate si iti pot da cateva raspunsuri , nu sfaturi sau recomandari , alegerea in final iti apartine ,

Nu te ferii sa alegi cu inima( ceea ce iti recomand) chiar daca vei gresi , face parte din viata

Eu am ales Pegaso 650 din prima si nu regret

Nu te orienta catre o mobra mai mica pentru inceput , eu consider o ideea incorecta , la mine nu a functionat ; important e sa te simti bine cand mergi cu ea , in fine mai e pana atunci

Gandeste-te bine

Link to post
Share on other sites

fiind monocilindru ai cuplu destul de mare, poate un pic mai mare decat ti ar trebui ca incepator.

ca fiabilitate (daca ideea de touring iti place) iti recomand transalpul.

ca pret pegaso.

si eu iti recomand carburatie pentru inceput.

nu e o greseala sa incepi cu pegaso atata vreme cat vrei ceva ieftin, pt touring (poate soft enduro) si nu te enerveaza prea tare sa mai repari una alta la ea din cand in cand (=o data pe sezon in medie)

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca putem raspunde obiectiv deoarece cei mai multi de aici suntem Aprilisti inraiti . In rest , acest topic contine comori de informatii , depinde doar de tine sa le descoperi . Wulan Aprilia !

 

M-am apucat de citit topicul si asa nu am altceva de facut.

 

Asa-i Remuse!

 

@stefan321,cel mai bun lucru e sa studiezi acest topic din scoarta in scoarta,cu rabdare-ca iarna-i lunga-si tragi tu o concluzie la final!

Si da suntem aici o mana de fani cel putin inraiti!Ceilalti de care doar gura a fost ca-s aprilisti,s-au autoeliminat!Oricum,cine avea nevoie de dumnealor?

Si da,da,WULAN APRILIA!!!

Ai putea sa ne impartasesti si noua,care ar fi celelalte optiuni moto ce le-ai luat in calcul?

 

Asa cum i-am raspuns si colegului de mai sus, m-am apucat de citit. :)

 

Celelalte optiuni ar mai fi :

 

- Suzuki XF 650 Freewind

- Yamaha XTZ 660 Tenere

 

Bun venit

Inainte sa iti alegi producatorul motocicletei trebuie sa te hotarasti asupra categoriei de motocicleta care iti place cel mai mult( vitezana , Touring , enduro...)

Apoi te orientezi catre o motocicleta simpla si usor de reparat , si nu foarte noua, adica sa fie la indemana priceperii tale( vei avea nevoie sa inveti pe ea), iti va prinde bine.Alege carburatie la inceput , nu vei regreta .

Daca nu iti place sa mesteresti , ia una noua , pe injectie , si te duci la agatat cu ea . Te va costa service-ul , dar nu-i bai , oricum nu da bine sa mirosi a vaselina.

In fine cant te mai lamuresti , mai intrebi , ce si cum , baietii de aici au avut cam de toate si iti pot da cateva raspunsuri , nu sfaturi sau recomandari , alegerea in final iti apartine ,

Nu te ferii sa alegi cu inima( ceea ce iti recomand) chiar daca vei gresi , face parte din viata

Eu am ales Pegaso 650 din prima si nu regret

Nu te orienta catre o mobra mai mica pentru inceput , eu consider o ideea incorecta , la mine nu a functionat ; important e sa te simti bine cand mergi cu ea , in fine mai e pana atunci

Gandeste-te bine

Categoria : Enduro / Touring ; Nu ma pasioneaza vitezanele.Nu-mi iau motocicleta sa agat femei.

Priceperea mea tinde spre 0 cand vine vorba de motoare dar nu pot sa zic ca nu imi place sa mesteresc. Mai ales daca am pe cineva care sa-mi explice.

"Nu da bine sa mirosi a vaselina" e pentru copiii crescuti in puf, nu ma numar printre ei.

 

 

 

fiind monocilindru ai cuplu destul de mare, poate un pic mai mare decat ti ar trebui ca incepator.

ca fiabilitate (daca ideea de touring iti place) iti recomand transalpul.

ca pret pegaso.

si eu iti recomand carburatie pentru inceput.

nu e o greseala sa incepi cu pegaso atata vreme cat vrei ceva ieftin, pt touring (poate soft enduro) si nu te enerveaza prea tare sa mai repari una alta la ea din cand in cand (=o data pe sezon in medie)

 

De ce recomanzi carburatia? :)

Link to post
Share on other sites

pt ca la carburatie mai ai ce sa-i faci daca te lasa pe marginea drumului (demontat, suflat si remontat carburator dureaza 2-3 ore, chiar cu scule minime). la injectie te duci la service doar. si la injectie costa mai mult.

apropo de mesterit la ea, nu e mare tehnologie: faci chestiile de baza si unde nu te pricepi ajungi tot la service.

Link to post
Share on other sites

Celelalte optiuni ar mai fi :

 

- Suzuki XF 650 Freewind

- Yamaha XTZ 660 Tenere

un nx 650 , ar fi o optiune , desi Yamaha au cele mai bune motoare.

Cum a spus colegu , carburatia poate fi reparata pe " genunchi".Daca faci carburatoarele sa mearga iti va tine ani de zile fara interventie. In sensul acesta iti recomanda Pegaso varianta Ga si Mx la care carburatoarele se scot fara a demonta alte componente

Link to post
Share on other sites

Problema cu carburatia si injectia sta cam in felul urmator: injectia e buna insa, in momentul alegi sa-ti iei moto ieftin, automat va fi si veche, addica peste 15 ani. Daca ai bani si iei una noua, 7-10.000 de euro, nu ai sa te mai plangi de injectie in urmatorii 10 ani. Ca orice componenta electronica, si injectia are o viata, limitata in timp sau numar de km. Iar Aprilia, chiar daca anumiti prieteni de aici nu spun (sa traiesti Cristi :) )nu sta deloc bine la capitolul electric, electronic. In special la modelele mai vechi.

Sotia mea a avut una pe injectie si ii venea sa-i dea foc. Un alt prieten a plecat cu ea pe platforma de la o intalnire, tot din cauza electronicelor, respectiv pompa de benzina care, culmea, era nemteasca. Pe forumul de Caponord sunt oameni care se simt exasperati din cauza partii electrice.

In momentul in care excluzi din schema electronicele, ramai la nivelul mesteritului de fiare. Daca face probrobleme carburatorul, nu-i bai, e 100 de lei kitul de reparatie si, vorba unui coleg de mai sus, il faci pe genunchi, in parcare. Singurele electronice la astea mai vechi, pe carburatie, sunt CDI-ul si releul de incarcare. Nu sunt deloc ieftine (in jur de 100 euro fiecare), dar macar sunt singurele de care poti sa-ti faci griji. Daca pica, iarasi nu este un cap de tara pentru e normal. In cartea tehnica sunt considerate consumabile si se recomanda schimbarea lor la 40-60.000 km.

In mare, daca te hotarasti asupra unui moto low-budget, trebuie sa fi atent la cadru (sa nu fie sudat), furca (sa nu fie stramba), discuri de frana (sa nu aiba mai putin de 4,5 mm - limita maxima de uzura si componente scumpe), sa nu scoata fum (consum excesiv de benzina sau ulei). In rest, se schimba. Rulmenti roti, servisat furca, lant, cauciucuri, baterie, bujii, fise, placute frana etc.

Sfatul meu e sa te duci cu un posesor de marca atunci cand te hotarasti sa-ti iei un anumit tip.

Link to post
Share on other sites

imi voi schimba semnalizatoarele spate cu led -necesita releu electronic-si regulatorul de incarcare.Deoarece nu am reusit sa construiesc unul dupa ce am spart releul de la Madalin( fiind in pasta s-au spart niste componente si nu le-am putut identifica )am cumparat unul de ATV 250 cmc , 6 fire FDF China


» Post actualizat in 20 Jan 2016 15:47

imi voi schimba semnalizatoarele spate cu led -necesita releu electronic-si regulatorul de incarcare.Deoarece nu am reusit sa construiesc unul dupa ce am spart releul de la Madalin( fiind in pasta s-au spart niste componente si nu le-am putut identifica )am cumparat unul de ATV 250 cmc , 6 fire FDF China

post-78987-0-23091500-1453304846_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Stefan321 .. eu m-am hotarat de ceva timp sa imi dau capra.. daca te hotarasti pe pegaso cauta-ma si poate o sa iti placa de dansa :)

Are cineva de vanzare membranele de admisie (nu stiu exact cum se numesc) dintre carburatoare si cilindru ??

Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor posesorilor de Pegaso 650. Prin primavara urmeaza sa-mi iau si eu permisul pentru categoria A si gandul ca as putea calari o motocicleta nu ma lasa sa dorm noaptea.

Ca multi alti incepatori, am inceput sa ma uit la diverse motociclete si mi-am pus intrebarea clasica : "ce motor sa-mi iau?". Printre multe alte modele am gasit si acest model Pegaso 650. As vrea sa va intreb, ce parere aveti de o astfel de motocicleta pentru un incepator? Mi-ar placea sa imi raspundeti cat mai obiectiv.

 

Ce fel de probleme clasice au aceste modele (daca au)? Ce ar trebui sa urmaresc la o astfel de motocicleta atunci cand o cumpar? Ce modele si din ce an ar trebui sa evit? Cat costa intretinerea anuala a unei astfel de motociclete?

 

Pe masura ce imi raspundeti o sa mai apara si alte intrebari. Multumesc

Din aceleasi considerente financiare ca si tine am ales o motocicleta polivalenta, pe care o pot folosi daca nu scot remorca. In principiu am luat-o strict pt drumuri forestiere si plimbari pe enduro.

Am avut 2 modele primul Pegaso 650 MX 1996 (carburatie) si 2-a Pegaso 650 I.E. 2002 (injectie)

Voi incepe in primul rand prin prisma pretului care se invarte intre 1000 si sa zicem 2000euro maxim..........nu prea ai ce sa pierzi la revanzare.

Motocicleta este manevrabila si accesibila si pe buna dreptate competenta in offroad, daca sti si ce sa ii ceri. Centrul de greutate este relativ jos de asemenea saua are o inaltime redusa care ajuta la senzatia de incredere per total.

-La modelul din 1996 pe care l-am hartanit rau de tot pe drumuri forestiere, tinut unde se putea pe A1 la peste 150km/h cand ma duceam prin Valcea, nu am avut decat o singura buba si anume bateria de carburatoare, a inceput sa faca figuri, am reglat-o........iar a facut figuri, am desfacut-o mai apoi toata si am insirat-o pe o hartie A3, am curatat tot in ea si asamblat la loc respectand toate indicatiile dpdv al reglajului carburatoarelor..................a mers perfect motocicleta pentru o vreme dupa care a inceput sa tuseasca cand o accelerai ( brusc ).......iarasi am demontat carburatoarele .............ghilotinele erau de vina nu mai culisau perfect si mergeau in trepte secvential, nu uniform.

Eu unul m-as feri de Aprilia Pegaso pe carburatie din punctul acesta de vedere, exista si alti monocilindrii cu un singur carburator ( nu cu 2 ca la 652 Rotax ), precum Honda Dominator 650 sau Yamaha XT 600 ( sau TT600) ori XT660Z Tenere.

-O problema comuna la Pegaso o reprezinta tobele care ruginesc, mai rapid decat sa zicem la o japoneza. Dar te duci la un mester sudor si 100-200 de lei ti-o faci avion, decat sa dai 200-300 de euro pe alte tobe.

-Un alt impediment la Rotax-u de 652cmc pus pe Aprilia Pegaso o reprezinta pinionul de starter ( NU electromotorul ) care in mod firesc se duce dupa vreo 20.000km in medie. Te costa cam 150de euro unul nou aftermarket + manopera 3ore (iti trebuie o scula speciala pt extractia lui). Eu am rezolvat-o la 650 I. E. al meu cu 200euro piesa+manopera. La Aprilia cu piese OEM mi s-a cerut 780 de euro cu manopera 3 ore. Eu am ramas fara motor din cauza acestui " starter " se adunase pilitura de fier care acoperea sensorul de pozitie al arborelui cotit si brusc m-am trezit ca imping motocicleta pana acasa........bine ca eram la Gara de Est Obor si nu mi-a luat decat 20 de minute de impins. (initial am banuit ca este pompa)

-Referitor la instalatia electrica, e bine sa o protejezi totusi ''just in case'', desi eu n-am avut probleme si am bagat-o si in rau pana la sa , am mers si pe ploaie la enduro pe drumuri forestiere.........de toate.

-Am auzit de problema pompei de benzina........ ti-o gasesti pe ebay la maxim 40de euro after market.

-Ca tot discutam de injectie, daca iti moare de prea multe ori la relanti, solutia este schimbarea regulatorului de presiune din rampa(merge si de la VAG 170 de lei). Este normal ca un monociclindru sa mai moara din cand in cand la relanti, deoarece NU este echilibrat(ajutat) de un alt cilindru, si nu poate merge asa de rotund la turatie mica.

-Foarte important la un mers pe asfalt CARBURATIA imi lua cam 8-9% (la enduro lua 10% fix) iar INJECTIA .........cam are consum de 5, zic 5 pt ca de exemplu de la Pucioasa la Bucuresti a luat 4% fix :eek: fara sa imi dau silinta sa merg la consum sau ceva de genul....... iar in Bucuresti creste consumul cu 1-2 litrii gen 5-6%.

Se poate regla carburatia dar e nevoie de prea multa atentie si ajustare dupa fiecare tura mai lunga...........mai iti iei alta motocicleta daca vrei carburatie, din punctul meu de vedere.

-Asigurarea la Carpatica pe 6 luni pt varsta mea 26de ani, in 2014 a fost 240 de lei cam scumpa, dar dpdv al asigurarii eram NOU pe acea motocicleta.

 

Eu cam asta stiu despre Pegaso 650, sa mai adauge colegii, ceea ce mie mi-a scapat.

Restul gen rulmenti jug, rulmenti bascula, placute, discuri etc... sunt consumabile pt orice motocicleta, nimic special sau tipic sa zicem Apriliei Pegaso.

 

Succes!

Link to post
Share on other sites

Stefan321 .. eu m-am hotarat de ceva timp sa imi dau capra.. daca te hotarasti pe pegaso cauta-ma si poate o sa iti placa de dansa :)

Are cineva de vanzare membranele de admisie (nu stiu exact cum se numesc) dintre carburatoare si cilindru ??

incearca la adyfikus, il gasesti pe forum are 2 aprilici la dezmembrat.

Link to post
Share on other sites

Salutare, am si eu o problema cu Peggy (cred) -- cand am cumparat-o, si cateva saptamani dupa, cand invarteam cheia in contact, inainte de a apasa butonul de pornire, se aprindea becul de ulei.

Dupa cateva saptamani, nu se mai intampla asta, motocicleta porneste si merge fara probleme, dar nu se aprinde becul ala inainte de pornire, cum facea inainte.

Am studiat manualul si scrie ca e normal sa se aprinda inainte de pornire, dar nu zice care e problema daca nu se aprinde. Spune care e problema daca se aprinde in timpul functionarii, dar nu se intampla asta, deci nu ne priveste.

Am facut ce m-a dus mintea, adica am verificat becul, e ok, si am verificat nivelul uleiului, e ok si el.

 

Intrebarea: Care naiba poate fi problema, ce sa mai caut, ce sa mai verific? Repet, motocicleta merge normal. Cel putin aparent...

 

Multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites

daca becul nu se aprinde la check -- si sigur nu e ars...nus ce sa zic...cauta sa pui in scurt cele 2 fire care sunt conectata la senzor (daca e doar un fir..cu contactul pus -- pune l la masa undeva!) Daca se aprinde -- atunci ai o problema cu senzorul in sine!

Link to post
Share on other sites

Verifica senzorul,se poate sa fi ramas blocat.De fapt e un microintrerupator cu o biluta ce se ridica in corpul "senzorului" si deschide circuitul becului,stingandu-l.

Faptul ca acuma nu se aprinde in timp ce merge motorul,nu e o chestie de bucurie caci nu sesizeaza lipsa de presiune.

Desfileteaza-l din blocul motor si curata-l.

Link to post
Share on other sites

Reiterez spusele lui maris.roibu si lui Cristi. Cea mai plauzibila defectiune este la bulb, dar verificarea dureaza exact un minut. In spatele cilindrului e bulbul, scoti papucul si cu contactul pe “on” (fara motor pornit), cu ajutorul unui drod il pui la masa si daca este bulbul vinovat becul de presiune ulei se va aprinde. Drodul se foloseste doar iarna cand firele au izolatiile tari si nu poti retrage protectia de pe papuc. Daca nu sti ce-i drodul, o sa-ti raspunda aici mai tarziu Cristi, Alin sau Madalin – ultimii doi, doar dupa ce isi consulta consoartele.

 

Link to post
Share on other sites

...Alin sau Madalin – ultimii doi, doar dupa ce isi consulta consoartele.

...

Le consulta folosind tot drodu'? :crack:

Link to post
Share on other sites

Reiterez spusele lui maris.roibu si lui Cristi. Cea mai plauzibila defectiune este la bulb, dar verificarea dureaza exact un minut. In spatele cilindrului e bulbul, scoti papucul si cu contactul pe “on” (fara motor pornit), cu ajutorul unui drod il pui la masa si daca este bulbul vinovat becul de presiune ulei se va aprinde. Drodul se foloseste doar iarna cand firele au izolatiile tari si nu poti retrage protectia de pe papuc. Daca nu sti ce-i drodul, o sa-ti raspunda aici mai tarziu Cristi, Alin sau Madalin – ultimii doi, doar dupa ce isi consulta consoartele.

attachicon.gifbulb ulei.jpg

O poza la marele fix de la un Aprilist Adevarat!Sa traiesti Mirce'!!!

 

Drodul insemneaza o daraba de sarma.

Cum,nu stii ce e aia daraba?Daca nu sti ce-i daraba, o sa-ti raspunda aici mai tarziu Mircea, Alin sau Madalin – ultimii doi, doar dupa ce isi consulta consoartele.

:lol:

Link to post
Share on other sites

Si uite asa am invatat doua cuvinte noi, drod si daraba, pe care, sincer, nu le-am mai auzit in viata mea :-).

Eu nu sunt atehnic total, dar nu vrea sa fac vreo tampenie, deci, daca am inteles eu corect:

1. Scot papucul care vine pe lamela din capul senzorului de presiune ulei (bulb);

2. Dau cheie, fara sa pornesc motorul;

3. Cu un fir (cablu, drod, etc.), fac o conexiune intre papucul scos la punctul 1 si masa motocicletei.

Daca se aprinde becul in bord inseamna ca e dus bulbul (senzorul) de presiune a uleiului, am priceput bine?

 

Multumesc!

Link to post
Share on other sites

In vremurile de demult nu prea era indicat sa pleci la drum cu Dacia fara sa ai o daraba de drod in portbagaj, ca din multe necazuri tehnice te scotea.

Link to post
Share on other sites

In vremurile de demult nu prea era indicat sa pleci la drum cu Dacia fara sa ai o daraba de drod in portbagaj, ca din multe necazuri tehnice te scotea.

La aia ii spunea "colier de Campia-Turzii"...Si mai aveai un patent si un ciocan!

Prietenii stiu de ce!Da' nu,Mirce"?

Edited by CRISTIAN 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...