diabolyk Postat Februarie 8, 2014 Share Postat Februarie 8, 2014 (editat) Nu am zis ca doar aia e utilitatea lui, am zis clar ca si in alte situatii cand trebuie stabilizata. Sunt incepator, am zis ce stiu si eu. Daca stii mai multe, adauga la ce am spus si eu sa il ajutam pe colegul nostru sa faca alegerea cea mai buna. Nu e must have amortizorul, casca e must have, daca era cum zici tu, veneau din fabrica cu ele, este mai degraba un accesoriu ce sporeste siguranta. Eu personal nu dau banii pe el, uite ca o sa risc si o sa merg normal fara el si promit ca la primul vobraj iti dau mesaj privat sa te anunt,desi nu cred ca se va intampla curand... Editat Februarie 8, 2014 de diabolyk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amstaff Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Iti doresc sa NU ti se intample sa intri in voblaj, mai ales in apropierea unei curbe, pentru ca sa scapi de voblaj va trebui sa accelerezi. Referitor la venitul din fabrica daca erau necesare, iti dau alt exemplu: Honda nici in 2008 nu are ambreiaj antihoping, precum celalalte japoneze, cand decelereaza mai tare iti dai seama cat de bun ar fi. Mi s-a intamplat o singura data sa am voblaj si la viteza sub 100 km/h, imi e de ajuns. Cel mai bine pentru colegul nostru e sa incerce un motor cu amortizor sa faca diferenta personal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Colegul de mai sus, fara suparare, parere strict personala, dar faza cu acceleratul si hopul si curba se pot evita foarte usor. Daca mergi in limitele legii, esti putin atent la sosea si nu te dai in stamba, eu zic ca poti sa eviti astfel de situatii. Amortizorul de vobraj, la urma, este o chestie de gust si tine strict de stilul taude mers. Pe acelasi principiu eu mi-am cumparat cauciucuri Michelin Pilot Power (ala cu care a venit motocicleta mea din fabrica) si care sunt accesibile spre deosebire de altii care invetesc dublu in cauciucuri, ca sunt semislick si ca nu stiu ce proprietati mai au si etc. Am avut o franare brusca in curba cu ele, s-au comportat exemplar, atat timp cat nu fac raceing pe sosea si pe curbe nu vad de ce sa imi Pilot Pure sau ultimele modele de cauciucuri. Nu vreau sa creez disputa pe acest subiect, ma repet, este parerea mea strict personala. Ar fi bine sa probeze colegul o motocicleta cu amortior sa faca diferenta si mai ales sa se gandeasca, conform stilului de mers, daca ii va fi necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amstaff Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Exact asta am spus: EL sa probeze una cu amortizor si o sa vada. Cat despre Michelin Power, crede-ma, sunt ok ca nu ai incercat Dunlop d211, d212, Supercorsa. Cand le vei incerca nu te vei reintoarce la Pilot Power. E bine si cu limita legala, dar la cati cretini sunt pe strada, ai nevoie de cele mai bune frane si anvelope sa opresti cat mai repede. Rog user-ul darkshark sa revina cu o parere personala despre amortizor. Sus cu gradele Celsius. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Poate la voi in Bucuresti, aici in Braila inca sunt catamai nametii, putin probabil ca se va topi cu gradele astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 @amstaff am mers cu gsx750r si nu am simtit mare diferenta ...bn nu am patit nimic care sa ateste valoare amortizorului de voblaj... de cauciucuri ce sa zic am michelin road 3 sunt multumit de el Poate la voi in Bucuresti, aici in Braila inca sunt catamai nametii, putin probabil ca se va topi cu gradele astea... si in prahova sunt nameti mari .. bn acum se cam topesc.. este cu plus nu as vrea sa dau bani pe ceva care sa nu se justifice ... bine in cazul asta tind sa cred ca se cam justifica bani.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) nu vreau sa intru intr-o polemica cu voi pentru ca voi mergeti cu motocicleta ,va plimbati ,faceti poze,poate de aceea nu se justifica investitia in amortizorul de ghidon ,insa nu uitati : o groapa luata putin "altfel" va poate baga intr-un voblaj de nu va mai trebuie mers cu motocicleta fara amortizor insa nu aveti de unde sa stiti cum este cu amortizor de ghidon daca nu ati mers,am trait sa o aud si pe asta ca nu se justifica investitia in amortizor de ghidon ,am avut 5 motociclete 4 dintre ele cu amortizor de ghidon si una fara,in ziua a 2a dupa ce am cumparat motocicleta fara amortizor de ghidon (era o honda 929) am investit 150E intr-un amortizor ,sunt bani investiti pt siguranta voastra,suzuki a pus pe motocicletele sport din anul 2000 amortizor de ghidon din fabrica ,nu cred ca au fost tampiti,vorbiti cu cei care au/au avut nu cu cei care nu au avut si nu au mers in viata lor cu amortizor de ghidon weekend perfect,ce a mai ramas din el Doamne ajuta Editat Februarie 9, 2014 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 merci cmd-ul ,am specificat ca se cam merita sa dau bani pe el.. cred ca pana la urma o sa cumpar unul...doar este vb de siguranta mea asadar cine are de vanzare unul sa mearga pe zx6r din 2001 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_viteza Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Poti merge linistit si fara amortizor cu motocicleta ta...zx6-le din 2000-2001 e destul de grea in partea din fata si nu-i atat de violenta incat sa necesite un amortizor de ghidon ...abia la 636-le din 2003 intr-adevar s-a simtit nevoia stringenta pentru asa ceva.!!! Investeste intr-o anvelopa fata foarte buna si mergi de cate ori ai ocazia pe un circut si de kart daca se poate sa inveti cat mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 am motorul de 5 ani nu am simtit nevoia de amortizor dar...na cred ,ca este bun si se merita banuti pt el... ceream pareri pro,contra...dar sunt hotarat sa cumpar unul ,merci pentru pareri Poti merge linistit si fara amortizor cu motocicleta ta...zx6-le din 2000-2001 e destul de grea in partea din fata si nu-i atat de violenta incat sa necesite un amortizor de ghidon ...abia la 636-le din 2003 intr-adevar s-a simtit nevoia stringenta pentru asa ceva.!!! Investeste intr-o anvelopa fata foarte buna si mergi de cate ori ai ocazia pe un circut si de kart daca se poate sa inveti cat mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Bine punctat cmd, dar totusi zic ca sunt cam scumpe amortizoarele in momentul actual. Intr-adevar, merg cu motocicleta sa ma plimb si fac poze, de aia nu am avut nevoie pana acum de el, plus de asta foarte multi din noi nu tin mai mult de 2-3 sezoane o motocicleta, si nu merita pt atat sa imi iau amortizor. Sunt la a 3-a motocicleta, nici una nu a avut amortizor. Inca o chestie nasoala, degeaba imi cumpar amortizor si cand vand motocicleta il dau jos, ca nu se potriveste la alt model, asa ca sunt nevoit sa il vand cu amortizor si sa imi cumpar altul.din moment ce sunt la a 3-a motocicleta si nici una nu a avut, consider ca am economisit 450 euro care, sa fim seriosi, sunt bani. Plus de asta, daca ai 150 si iei o groapa, sa fim seriosi, poate nu intri in vobraj, dar te sperii si cazi din alta cauza, asa ca, eu personal, prefer sa o tin in 60 km/ora in localitate si 100-110 km/ora in afara si mereu viziera curata ca sa belesc ochii in fata sa pot sa evit acele obstacole de care vorbiti voi. Stiu, sunt un mos sau altele, dar din cauza vitezei am cazut de cateva ori si am invatat ca batraneste e mai bine. Diferenta nu se face prin viteza, ci in oras la semafor cand te strecori. Sfatul meu pt user-ul topicului: daca ai banii de amortizor, dupa ce ti-ai facut toata revizia si ai rezervorul plin, achizitioneaza cu incredere un amortizor. Daca nu ai facut revizia si iti faci zilnic calculele daca iti ajung de niste placute bune (cum e cazul meu), poti sa stai linistit, amortizorul nu e un must have, placutele de frana si uleiul, DA. Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Amortizorul de directie se potriveste in general la orice sportiva sau motocicleta naked. Ce difera sunt prinderile. Un voblaj periculos poate lovi cand te astepti mai putin. Cel mai periculos scenariu este sa mergi pe o motocicleta care poate vobla (chopperele de exemplu nu vobleaza niciodata ) fara sa fii constient de lucrul asta si fara sa stii ce sa-i faci cand a inceput tank slapperul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) link da ce voi sunteti niste fraieri?mergeti fara ca se poate ,aia e grea pe fata aia are centru de greutate jos bla bla eu nu stiu astia daca tot au avut asa ceva din fabrica de ce nu le dau jos sa mearga fara ,niste tampiti investiti in voi si in siguranta voastra ! merita Editat Februarie 9, 2014 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_viteza Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Sunt sigur ca ai mers pe atat de multe modele si in regimuri diferite incat reusesti sa faci diferenta intre ele(cu sau fara amortizor)!!! iar amortizorul din link e un gunoi ieftin care este egal cu zero la cat de bine lucreaza!!! Ca exemplu iti dau honda 1000rr 2004 cu amortizor de fabrica....ai idee cat de bun este? Sunt motociclete a caror constructie si manevrabilitate necesita amortizor de ghidon...iar altele nu...modelele mai vechi in mare parte nu au nevoie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) Prietene lu o lua personal, fiecare isi spune parerea. Poate pe modele alea de zici tu or veni din fabrica, daca gandim asa, pe 636 meu, 2005 de ce nu vine din fabrica? Or fi fraieri? Uite ca eu sunt prost si merg fara el, si daca mergi pe gandirea asta, sunt sigur ca mor dupa tine... Editat Februarie 9, 2014 de diabolyk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 daca dupa un anumit timp majoritatea producatorilor au adoptat sa puna amortizor de ghidon din fabrica tu ce crezi ,au fost fraieri ca nu au pus mai devreme ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_viteza Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 daca dupa un anumit timp majoritatea producatorilor au adoptat sa puna amortizor de ghidon din fabrica tu ce crezi ,au fost fraieri ca nu au pus mai devreme ? Au pus pentru ca s-au schimbat complet motocicletele...au devenit mult mai usoare si mai puternice...a fost ceva normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 mea culpa daca am gresit cu ceva insa nu uitati un aspect ca nu va invatam sa cumparati "rizome" sa dati bine la terasa ci va spuneam de ceva pt siguranta voastra ,voi decideti ce e bine si ce nu pt voi ma retrag din discutie ,weekend placut ce a mai ramas din el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Stima. Ca sa concluzionez si eu si sa ma retrag din discutie pe tema asta, amortizorul e bun, te scapa de cateva situatii nasoale, daca posezi banii pt unul e recomandat dar nu un must have. Eu personal nu am 150 euro de dat pe unul, asa ca o sa incerc pe cat de mult sa preintampin si sa evit din timp acele situatii de care vorbeam mai sus prin adaptarea stilului de pilotat la vremurile noastre, drumurile noastre, mentalitatea noastra si stilul de condus al celorlalti participanti la trafic. Va salut si drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Stiti ca una dintre cele mai rapide si puternice moto vine din fabrica fara amortizor de ghidon? Este vorba de ZX14 sau cunoscuta si ca ZZR 1400.Si are o manevrabilitate foarte buna,chiat mai buna ca hayabusa.Eu merg la turing si mai "batraneste" asa ca am decis sa renunt la amortizorul stok de pe Busa.A fost o revelatie sa-mi dau seama ce manevrabila a devenit, in stilul meu de mers,atunci cand nu l-am mai avut montat. Da,atunci cand mergi sportiv si la limita,se impune un amortizor,dar daca doar te plimbi eu zic ca mai mult iti limiteaza manevrabilitatea. Ma refer la cel stok,de aceea producatori l-au inventat pe cel electronic,care se adapteaza ca duritate in functie de viteza.Cel manual te poate pune uneori in dificultate si anume,vii de la o tura de pe Cheia cu genunchi pe jos si amortizorul setat dur,ca nu vrei sa pierzi fata la iesire din viraj.Si intri in oras unde trebuie sa eviti cu o miscare rapida de ghidon o gaura de canal sau o masina care nu te-a vazut....ce crezi ca se intampla? De aceea spun ca locul lui este pe motoarele de circuit sau cele de "fite" dat pe o roata spate sau fata...etc Mentionez ca este doar parerea mea,si ceea ce eu am experimentat in viata mea de motociclist de pana acum. Cu respect TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 pai daca nici tu nu mai sti! atunci cine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Mi-am expus parerea personala,asta nu inseamna ca este si corecta! Eu asa cred, s-au asa a functionat pentru mine lucrurile despre amortizorul de ghidon,in cei 27 de ani care i-am petrecut in fenomenul moto, pe diferite modele,cilindree si marci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Stima TNG, un post cu adevarat echilibrat si foarte informativ. Respect !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_viteza Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Ca o paranteza...acum vreo 3-4 ani eram la o cursa la Brno si intr-unul din antrenamente i-am dat lui Pascota motocicleta mea ....eu tineam amortizorul de ghidon setat aproape de max!!Dupa 2 ture il tot vedeam pe Ionel pe linia dreapta umbland la amortizor(la zx6 este pus pe jugul superior).Initial am crezut ca-l uitasem deschis (cand manevram motocicletele in padock il deschideam complet sa putem manevra mobra).Abia cand a iesit mi-a spus ca nu era bine cum il tineam eu strans la max!!!...nu intram in boblaj cu siguranta dar am limitat foarte mult manevrabilitatea in virajele stranse.El il setase undeva la o treime din cursa lui. De aceea si spun ca nu toate motocicletele de strada au nevoie de asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Cum zice si TNG, degeaba ai amortizor de ghidon fara reglaje sau cu reglaje daca tu il pui pe "soft" si faci voblaj la 150 la ora. E aproape degeaba amortizorul ala. Daca il pui pe "hard" in oras e un chin cu el. Trebuie gasit un compromis si adaptat permanent la situatia in care esti. In schimb, da bine la terasa un amortizor de ghidon sau iti da un fals sentiment de siguranta. In schimb, e un super accesoriu pentru siguranta daca esti in stare sa il setezi adecvat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.