Sari la conținut

Mz Es 250/1 - Incercare De Readucere La Viata


cicloburu
 Share

Postări Recomandate

Îți Âştiu MZ-ul de multă vreme, e în pozele mele favorite! Sper să îl fac pe al meu sa arate măcar pe jumătate cum e al tău; din păcate îmi lipsesc destule ca să-l aduc în starea aia. Printre altele, un garaj. Deocamdata e tot în balcon, demontat si pus pe căprării. Motorul nu e 100% funcțional, dar va fi! ÂŞi îl voi trece pe 12 volți, pe magnetou - cel mai probabil. Rezervorul cred că e de ceva M, dar e modificat de fostul proprietar. Îmi place cum arată cu el, sper să nu-mi sară puritanii în cap că nu e 100% original :P. O să am mult de lucru, dar e bine că am putut să-l demontez fără ajutorul ciocanului! Să vedem ce-o fi după vopsitorie...

 

Toate bune! :)

Nu-i o nenorocire daca nu-l faci 100/100 original dar, ancearca piesele din exterior sa le ai.Daca unui Simson a-i poti modifica aspectu exterior relativ usor(daca ai ceva inspiratie),la ES poti sa strici totul la fel de usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ieri de dimineață, împreună cu Andrei_D (căruia țin să-i mulțumesc pe această cale! :D ) am demontat MZ-ul pînă la ultima Âşaibă! N-am deschis Âşi motorul, doar l-am dat jos de pe cadru. Am constatat că tot ce ține de fiare se prezintă in stare bună, chiar mai bună decît credeam, dar îmi lipsesc cîteva chestii, iar pe altele le voi modifica. Motocicleta n-a fost în starea originală nici cînd am cumpărat-o io acum 13 ani, plus că nu-mi permit s-o recondiționez; vreau doar s-o fac funcțională. Am promisiunea de la finul meu, motociclist vechi Âşi el, dar neforumist (o fi Âştiind el ceva :haha: ) că ma va ajuta cu tot ce poate, aÂşa că sper ca în primăvara asta, cel tîrziu pe la începutul verii, să readuc motocicleta pe Âşoselele patriei! Daca reuÂşesc, Âşi sper să reuÂşesc, nu voi lipsi de la întîlnirea de comuniste din acest an. Am fost la întîlnirea de ataÂşe de anul trecut cu un Ural al altui fin (chiar dacă fară ataÂş), dar anul ăsta aÂş vrea foarte mult să vin cu MZ-ul meu. Vă voi ține la curent cu evoluția resuscitării, poate chiar Âşi cu cîteva poze. Acum pun o singură poză din subsolul unde a stat cîțiva ani.

 

Toate bune! :P

:) Eu cam asa am de gand sa mi-l fac cu timpul : post-22318-1204046840_thumb.jpg , dar daca e sa-l modific MZ-ul , atunci asa mi-l-as face : post-22318-1204046948_thumb.jpg :) :jump:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai am mai vazut pe aici chestia cu piston de trabant pe mz - NU MEREGE SI CREDETI-MA. Nu faceti prostia sa adaptati pistonul de trabant. Motorul va porni dar o sa va faca o gramada de probleme - am belit eu un ambielaj bun bunut folosind un piston de trabant in numai 10 km. mai bine luati set de la Zoli si gata. Daca aveti nevoie de material de bucsa bolt am eu o bara intreaga - numai ca tre sa vad cit costa ca eu l-am platit la kg - bronz BZ14 - din specificatiile producatorului MZ acest bronz trebuie folosit

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

O să-mi readuc topicul în actualitate cu următoarele:

1. Am găsit bolț Âşi bucÂşă pentru bolț! Trebuie să iau legătura cu cineva pentru turnarea pistonului; am vorbit deja cu omul Âşi mi-a zis că se face după ce revine din concediu - deci aÂş putea spune că Âşi asta e rezolvată!

2. Am luat hotărîrea să pun alternator de IJ. Îi rog pe cei care Âştiu să-mi spună Âşi mie ce modificări trebuie făcute (dacă trebuie) pentru poziționarea acestuia în locul dinamului.

3. Dacă reuÂşesc să rezolv motorul în timp util pentru întîlnirea de la Dîmbu Morii, renunț la partea estetică pentru moment Âşi mă ocup numai de talonul de înmatriculare. Acum am talonul gri, dar e pe numele meu, iar CIV-ul are timbru transparent de secretizare. Cine poate să-mi spună ce trebuie să fac pentru a-l preschimba?

4. Dacă nu reuÂşesc să fac motorul pînă în septembrie, voi veni la întîlnire, cel mai probabil, cu Uralul cu care am fost anul trecut. În acest caz, mă voi ocupa de MZ mai pe îndelete Âşi îl voi repune în circulație de la primăvară.

5. Sigur vor mai fi probleme, că doar MZ-ul meu are personalitate, aÂşa că voi mai cere ajutor. Pînă atunci, poate mă ajutați cu răspunsuri la problemele de mai sus.

Mulțumesc anticipat!

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Da! Este exact ceea ce stiam si io! O confirmare binevenita! Multzam fain! Deci pot sa folosesc pistonul meu, cu bolt de 20, dar trebuie sa scot bucsa uzata si sa fac alta! Sper sa reusesc s-o scot, pentru ca va trebui sa improvizez o presa, strungar care sa-mi faca alta gasesc!

 

Ulei in cutie foloseam T90, sper ca era ce trebuia... cind o sa ajung acolo o sa mai intreb.

 

Toate bune! :blink:

La bucsa aceea de bronz, precizia trebuie sa fie de cateva miimi de milimetru. Nu cred ca gasesti asa de usor un strungar care sa-ti lucreze la asemenea precizie. Pe de alta parte, bucsa aia se strunjeste la exterior astfel incat sa i se dea o cota de strangere de vreo 2-3 sutimi, poate si mai mult (adica se face cu 2-3 sutimi de mm mai mare decat gaura din ochiul bielei) apoi i se face un interior mai mic cu 5 sutimi, o zecime fata de diametrul boltului, se introduce presat in ochiul bielei sau se incalzeste biela la 200-250 grade Celsius pe o plita, in nici un caz in flacara deschisa, apoi se introduce bucsa rece in biela dilatata. Abia dupa ce se efectueaza aceste operatiuni, se foloseste un alezor precis pentru a se asigura jocul cu boltul, joc care este de cateva miimi. Asta daca se vrea a se face ceva ca la carte, robust, fiabil, durabil. Daca nu, faceti cum stiti voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțam de răspuns, deÂşi tardiv... TotuÂşi, informația este extrem de binevenită, poate mai învață Âşi unii, alții cîte ceva.

 

În acest moment MZ-ul meu e demontat complet, o parte din piese se află la taică-miu la țară, altă parte la mine în balcon, iar alta la un prieten într-on garaj. M-am hotărît, între timp, să pun pe cadrul meu un motor de ETZ, pe care l-am Âşi găsit. Sper ca în toamna asta să mă ocup de motocicletă, acum neavînd destul timp Âşi spațiu la dispoziție.

 

Toate bune! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot cercetand despre mz, am inteles ca aceea bucsa pe interior are un sant foarte fin, pentru ungere!

am inteles ca in prezent nu se mai practica taierea acelui sant, ceea ce duce clar la o uzura mai mare a bucsei si boltului!

 

poate confirmati, sau infirmati voi legenda! pe mine m-a determinat sa pastrez un ambielaj care prezinta ceva uzura, dar are o asemenea bucsa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot cercetand despre mz, am inteles ca aceea bucsa pe interior are un sant foarte fin, pentru ungere!

am inteles ca in prezent nu se mai practica taierea acelui sant, ceea ce duce clar la o uzura mai mare a bucsei si boltului!

 

poate confirmati, sau infirmati voi legenda! pe mine m-a determinat sa pastrez un ambielaj care prezinta ceva uzura, dar are o asemenea bucsa!

Asa este. E, practic, o spirala cu un pas foarte mare, de 5-6 mm sau mai mult, in interiorul ei. Se poate face usor din cutitul de strung. Rolul acelui sant este de a asigura distribuirea uniforma a uleiului pe toata suprafata de contact dintre bucsa si bolt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
Cam asa ar trebui sa arate un MZ readus la viata. Din punctul acesta de vedere, dau lectii ... gratuite bineinteles.

 

 

Woow...mie personal nu prea imi placea modelul asta ...pana sa vad pozele astea, arata incredibil.Felicitari, de curiozitate unde sunt pozele facute aduc putin cu grecia, a mers el pana acolo?

Oricum cu atasul ala este cel mai frumos exemplar vazut de mine. De unde pot face rost de o oglinda asemanatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Woow...mie personal nu prea imi placea modelul asta ...pana sa vad pozele astea, arata incredibil.Felicitari, de curiozitate unde sunt pozele facute aduc putin cu grecia, a mers el pana acolo?

Oricum cu atasul ala este cel mai frumos exemplar vazut de mine. De unde pot face rost de o oglinda asemanatoare?

 

Pozele sunt facute in Muntenegru acum o saptamina. L-am dus cu remorca si m-am plimbat pe acolo cu el. Am facut si niste filmari pe care le-am postat pe youtube.

Oglinda atasului face parte dintr-un set de oglinzi de bicicleta, pe care l-am luat din oborul ploiestean cu 15 lei. Oglinda dreapta am pus-o la atas, iar cea din stanga la bicicleta fiicei mele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan, e cel mai frumos MZ pe care l-am văzut vreodată!

ÂŞi eu am avut plăcerea de a analiza motocicleta aceasta la SMAEB. Pe cei care au fost la Mizil îi invidiez, pentru că, spre deosebire de mine, au Âşi auzit-o!

 

Toate bune! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Am avut placerea de a "analiza" motocicleta la "Intrunirea de comuniste si atase" de la Mizil. O frumusete.

 

Ca să încheiem disputa pe care ai inițiat-o la Mizil, fac următoarele precizări:

 

1. Nu există "Stoye 1" sau "Stoye 2" după cum ai încercat să mă convingi.

Între 1924 Âşi 1989 firma Stoye a construit 22 tipuri de ataÂşe, pentru diferite tipuri de motociclete.

 

 

2. Pentru a repara o structură din tablă trebuie să stăpâneÂşti niÂşte procedee (cele cu galben) Âşi niÂşte cunoÂştințe (cele cu verde).

Tablele din aliaj de aluminiu (pentru că ataÂşul este din duraluminiu) nu se sudează niciodată. Dacă tu vrei să sudezi, n-ai decât.

Ca să vezi mai bine poza, dă zoom mai mare din colțul din dreapta jos.

 

 

3. La microcontactul de pe frâna de mână nu renunț. Ăin mai mult la securitatea mea în trafic, decât la originalitate.

 

4. Ca să te scuzi, îmi spui că nu faci critici ci doar îmi dai sfaturi. Ori eu Âştiu că politicos e să dai sfaturi numai celor care le cer.

 

O zi bună Âşi succes cu IJ-ul tău!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"2. Pentru a repara o structură din tablă trebuie să stăpâneÂşti niÂşte procedee (cele cu galben) Âşi niÂşte cunoÂştințe (cele cu verde).

Tablele din aliaj de aluminiu (pentru că ataÂşul este din duraluminiu) nu se sudează niciodată. Dacă tu vrei să sudezi, n-ai decât."

 

totul valabil pentru industria aeronautica unde exista riscuri foarte mari ca sudura sa crape datorita presiunii. clar nu se folosesc decat asamblari prin nituire

 

in rest totul este posibil, se poate suda foarte usor si duraluminiul, conteaza cu ce

atasele nu cred sa fie din dur aluminiu, am si eu un duna acasa si pot spune ca se lucreaza destul de usor, ma refer la parti de tinichigerie. dur aluminiul este in primul rand casant, de aceea nu cred ca este folosit pentru atase

Editat de aurelian_mz_rt125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atasele nu cred sa fie din dur aluminiu, dur aluminiul este in primul rand casant, de aceea nu cred ca este folosit pentru atase

 

Și dacă e casant ce? De ce s-ar utiliza în aviație și în construcția atașelor nu?

 

Atașul meu, un Stoye Elastik ES (adică cu prinderi pentru MZ ES și roată de MZ de 16 inch) din 1961 este construit din:

1. Podeaua, aripa și capacul portbagajului din tablă de oțel

2. Chila și lateralele din tablă de duraluminiu de 0,8 mm

3. Contrafise și longeroane interioare pentru rigidizarea bărcii, din tablă sau platbandă de oțel.

Este exact tehnica de construcție a fuzelajelor de planor din anii 50-60, tehnică utilizată și în prezent.

 

Iată mai jos două dintre bijuteriile germane de dinainte și de după război, expuse la Muzeul Planorului din Wasserkuppe:

Grunau Baby IIa D-1079 1932-33 și Lommatzsch FES 530 Lehrmeister II DM-3308 1959

 

 

Grunau Baby, planorul anilor 30 are o structură de rezistență din brad de rezonanță și este invelit cu placaj de aviație de 0,8 mm, adică exact cum erau construite și atașele Stoye în anii aceia, în timp ce Lehrmeister-ul este un planor al anilor 60, în întregime metalic.

Mesaj completat

Duraluminiul nu este casant. Este un aliaj de aluminiu și ca material este plastic, mai puțin plastic însă decât alte metale (Cu, Fe, Al etc).

 

Dacă te uiți în DEX, prin definiție

"un material casant este acel material care lovit cu ciocanul sau cu pietre,

se sparge în cel puțin două bucăți independente".

 

Exemple: geamurile, sticlele, farfuriile de porțelan, parbrizele, elemente din fibră de carbon etc.

 

Cum ar fi să arunci cu pietre după avioane și ele să se fărâme? Mișto, nu?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu Dan, nu incercam sa conving pe nimeni de nimic ci doar incercam sa am o discutie cat de amiabila posibil insa, se pare ca, ati luat-o ca pe un afront.

Imi pare rau pentru asta. Va vorbeam despre Stoye 1 si Stoye 2 deoarece erau doua modele de atas cele mai des intalnite in Romania inainte de '89 care echipau multe motociclete. Micile diferente nu le putea vedea nimeni pe vremea comunismului pentru ca accesul la informatie era limitat iar pe vremurile acelea nici un motociclist nu stia ce inseamna Stoye VS-Trumpf, Stoye TR-Luxus sau Stoye Heeresseitenwagen si nici nu voia sa-si bata capul cu asa ceva chiar daca aveau acces la informatie (pentru ca vedeau motocicleta cu atas un lucru util nu un lucru demn de a fi reconditionat). Motociclistii varstnici mi-au spus ca "pe vremea lu' impuscatu', pe la noi prin tara nu erau decat doua modele de atas de Simson si anume Stoye 1 si Stoye 2". Sa fim realisti acum......dupa revolutie nu cred ca s-au mai adus motociclete, echipate cu atase Stoye, la noi in tara, cel putin nu cu atase fabricate in anii '50/'60. Atasul meu are barca tot la fel construita insa fara clapa de portbagaj. Se pare ca sunteti mai bine informat in ceea ce priveste istoria ataselor Stoye. Spuneti-mi si mie, va rog, ce fel de atas am. O sa pun o poza facuta in fabrica Stoye cu un model de atas care, se pare, e al 23-lea model. Tabla de pe atasele Stoye nu e din duraluminiu. Am 2 buc. si ambele au tabla de aluminiu. Casant......hmmmmm....ia loviti un carburator cu ciocanul. O fi casant ? Nu vad a avea legatura tabla folosita acum 50 de ani la atase cu cea folosita in aviatie tot acum 50 de ani.

post-47416-1286320605_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate, deÂşi chiar îmi sînt prieteni cei care participă (sau încă nu participă) la concurs, MZ-ul meu mai are de aÂşteptat. Acum este demontat pînă la ultimul Âşurub, dar este cam "împrăÂştiat", adică am dus o mare parte din piese la țară la tata, motorul (Âşi alte piese adunate în timp) se află în balconul meu, iar cadrul Âşi rezervorul se găsesc la un prieten într-un garaj, unde se vor repara Âşi vopsi, dar nu am prevăzut un moment pentru acest lucru. Oricum, nu am toate piesele originale Âşi nici nu am pretenția unei restaurări, ci aÂş vrea să văd motocicleta funcțională Âşi într-o stare optică bună, dar nu tind spre perfecțiune.

Totul depinde de disponibilitatea financiară Âşi temporală pe care o voi avea. Acum nu am un serviciu stabil, nu am nici spațiul de lucru, deci... va urma! Voi readuce în vigoare topicul atunci cînd voi relua lucrările.

 

Toate bune! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super tare desenul

;)

chiar imi place

 

majoritatea bailor de ulei auto sunt din dur aluminiu

sunt casante - daca sunt lovite , crapa, nu se indoaie si atat

se sudeaza si dur aluminiul, si tine, trebuie sudat cu bec de gaz inert si electrod de aluminiu sau argint

am sudat cu procedeul de mai sus o cisterna din dur aluminiu, si tine fara nici o problema

Editat de aurelian_mz_rt125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca acum e momentul sa "impingi" un pic la proiect. Timp, cam ai, daca mai e nevoie de piese mai gasesti pe la utilizatorii forumului, iar cu putin noroc poate castigi si concursul. Tot ce trebuie e sa vrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cicloburule(folosesc nume de scena :crack: ), eu ti-am mai spus si personal, ES-ul tau o sa se mai trezeasca doar sa facem vreo claca, la care iti spun si acum ca ma inscriu, nu conteaza distanta. Nu conteaza ca nu am avut ES. Da' o sa fiu bun sa te trag de maneca, sa fac poze, la brainstorming, dat cu peria de sarma, citit schema tehnica, iar la partea electrica si electronica iti fac si UFO technology daca vrei. Si bineinteles ma pricep la bere. Vezi cat de constructiv sunt?

Hotaraste-te odata sa zici "DA, vreau sa repar ES-ul(nu vorbesc de reconditionat)" si dupa aia segmentam treaba(inventar, fotografiat,...), ca e clar, intr-o zi nu se poate face totul. Dar pe bucati se poate. Oi fi eu mai tipicar si-mi place sa tin totul exact ca la avioane, vezi pe surublogul meu . Azi am citit topicul asta cap-coada si se intelege doar in mare starea tehnica.

 

O sa vezi ca odata ce te apuci de treaba nu te costa mai nimc majoritatea lucrurilor, si cateva repere rare vedem noi la fata locului, iar timpul se scurteaza cand lucreaza minim 2 oameni. Ar fi bun un fel de actiune cu "hai sa ne luam de motorul lui x ca e ruginit tot, sa vedem ce facem mai bun din el. Sincer mie cel mai mult si cel mai mult de la intalnirile de comuniste de anul trecut de anul trecut si anul asta - singurele la care am fost - mi-a placut workshopul de depanare de sambata dimineata(2009) cand s-a instituit "comisia" de experti si au depanat toate motocicletele care au ajuns la Dambu Morii cu probleme(Jawa lui HondaSan cu periile, Planeta3 cu atas a lui xt-master cu problema cu robinetul pe rezerva, a mea cu scurtul intermitent, Charlie cu rulmentul). Ala pentru mine a fost un moment de gratie. Imi place sa stau pe margine sa admir concursul intre 2 persoane, dar mai mult m-ar incanta sa particip. O treaba din asta ne-ar uni foarte mult, ne-ar da motive si ocazii sa ne mai intalnim nu numai la intalniri si intruniri, si apoi cand vezi la intruniri motoare la care ai pus si tu mana parca e altfel, cred eu. Bineinteles actiuni din astea cred sa ar merita doar motociclisti meritorii(exclus mocangii de ocazie) pe care ii stim, pe care ii stim minim de la intalniri de comuniste. Pana la urma nu cred ca s-ar face o lista de motoare prea mare, cred ca o motocicleta terminata intr-un an sau doi ar fi deja o foarte mare realizare. Nu dau cu parul, mi-am expus o idee, si m-am si inscris primul la partea cu pus mana la treaba.

 

 

Pot sa-mi dau seama ce se intampla acum cu ES-ul asta: rigineste si oxideaza desfacut pe componente, mult mai rapid decat daca ar fi fost lasat intr-o bucata si uns cu slanina. Pun pariu ca nu ai impachetat piesele in vaselina. Asa sta si Simsonul unchiului meu(fost al tatalui meu) in sura, si se degradeaza an de an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate, deÂşi chiar îmi sînt prieteni cei care participă (sau încă nu participă) la concurs, MZ-ul meu mai are de aÂşteptat. Acum este demontat pînă la ultimul Âşurub, dar este cam "împrăÂştiat", adică am dus o mare parte din piese la țară la tata, motorul (Âşi alte piese adunate în timp) se află în balconul meu, iar cadrul Âşi rezervorul se găsesc la un prieten într-un garaj, unde se vor repara Âşi vopsi, dar nu am prevăzut un moment pentru acest lucru. Oricum, nu am toate piesele originale Âşi nici nu am pretenția unei restaurări, ci aÂş vrea să văd motocicleta funcțională Âşi într-o stare optică bună, dar nu tind spre perfecțiune.

Totul depinde de disponibilitatea financiară Âşi temporală pe care o voi avea. Acum nu am un serviciu stabil, nu am nici spațiul de lucru, deci... va urma! Voi readuce în vigoare topicul atunci cînd voi relua lucrările.

 

Toate bune! :)

 

Am invatat ceva si eu in ani...mai bine incet si sigur decat repede si prost :blink:

Asa ca eu zic ca daca tot nu-i graba, sa incerci sa strangi si piese originale, ce-ti trebuie...nu stii cand gasesti aici sau pe alte site-uri sau mai stiu eu prin ce curti piesele de care ai nevoie!

 

Succes si poate ne mai auzim la o bere ca tare mi-e dor sa mai stam de vorba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...