Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut!

 

Sunt si eu posesorul unui TDM 900A -2005- luat din Germania....

atasaez cateva poze cu el ...

Bine ai venit si s-o stapanesti sanatos! Si-a mea e tot model 2005, tot neagra, tot de-acolo luata...

 

S-o stapanesti sanatos.

In sfarsit se mai inmultesc si posesorii de 900. :laugh:

Yep, mai sunt dar nu intra pe forum. La targ am parcat langa un 900 negru model 05/06 fara ABS, nr de Bucuresti parca... parea destul de noua mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are TDM galben si a fost azi prin TARNAVENI directia Cetatea de Balta? au fost 3 motoare din care am ginit un TDM 4TX galben. Noi am facut o plimbarica de 1-2 mai prin Fagaras...ocna sibiului ...tarnaveni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai e acelasi model cu a ta. mai bine strangi bani si iti iei 900-ele :cheers:

As lua 900 dar ie foarete scump pentru mine,ie vro 5000 de euro unu din ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce stitii despre anuntul asta si de motor ?????????????? mersi :cheers:

http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...amp;zoom=1#foto

 

Daca am inteles bine, tu cauti un model dupa '96, adica un MK2, adica 4TX, adica motorul la 270 de grade. Te orientezi dupa forma semicarenelor, nu exista 4TX cu carene din alea patratzoase, la 4TX sint rotunjite in fatza.

 

O sa gasesti 4TX si in numarul de serie stantat pe cadru, si in talon, si sub sha pe o eticheta o sa ai anul de fabricatie dupa cum urmeaza: 4TX1=1996, 4TX2=1997 si asa mai departe.

 

Aia din linkul tau e fix modelul pe care il ai acum, cum spunea si Cavaleru. Motorul e identic cu al tau. E posibil sa fie unul din ultimele modele de 3VD, din '95.

 

Uite aici schema de culori, te orientezi si asa dupa anul motorului, daca e vopseaua originala:

http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=PICS_850

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cind cautam mobra am fost la cineva care spunea ca motorul de vinzare este din 1995 ... acolo am vazut ca era din 1991 ... nu ca ar avea asa de mare importanta ... vorba aia, mai e putin si le trecem la autovehicule de epoca :cheers: !

 

acuma intreb si eu ca proasta-n tirg: de ce as inlocui un 3VD cu un 4TX ? sunt mai bune ? "baga mai tare" ?

din cite am inteles la 900 au pus 6 viteze care e un plus ...

no offence la nimeni, va rog :huh: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma intreb si eu ca proasta-n tirg: de ce as inlocui un 3VD cu un 4TX ? sunt mai bune ? "baga mai tare" ?

din cite am inteles la 900 au pus 6 viteze care e un plus ...

no offence la nimeni, va rog :cheers: !

Teoretic sunt mai bune, au 4 CP in plus si cred ca si un pic de cuplu in plus, dar le-as pune pe seama raportului de compresie marit fata de 3VD

Dar cei cu 4TX iti pot confirma dificultatile intampinate in intretinerea motoretei:

-baterie ascunsa rau de tot

-fereastra de vizitare a uleiului greu de vazut

-orificiul de completare a uleiului tot asa de ascuns

Motorul, se stie, e putin diferit

Explicat mai babeste, pistoanele merg alternativ la 4TX iar la 3VD pistoanele lucreaza simultan, adica urca si coboara in acelasi timp, ceea ce, in viziunea unor perfectionisti, ar genera vibratii. De aceea au fost instalati si arbori de echilibrare, de aceea ghidonul este istalat pe bucse de cauciuc (la 4TX ghidonul e direct pe jug)

In paranteza fie spus, eu nu simt vibratii deosebite fata de alte motociclete pe care le-am pilotat, si am 3VD

In momentul de fata, daca mi-as permite, as lua TDM de 900, nu m-as stresa sa schimb 3VD cu 4TX

Asta nu inseamna ca 4TX e mai rau sau mai bun, e doar o chestiune de principii si de gusturi

 

Si ca sa revenim la problema initiala, motocicleta scoasa la vanzare este un 3VD pur-sange, care s-a produs pana in 1995

Probabil ca 1996 este anul primei inmatriculari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca am inteles bine, tu cauti un model dupa '96, adica un MK2, adica 4TX, adica motorul la 270 de grade. Te orientezi dupa forma semicarenelor, nu exista 4TX cu carene din alea patratzoase, la 4TX sint rotunjite in fatza.

 

O sa gasesti 4TX si in numarul de serie stantat pe cadru, si in talon, si sub sha pe o eticheta o sa ai anul de fabricatie dupa cum urmeaza: 4TX1=1996, 4TX2=1997 si asa mai departe.

 

Aia din linkul tau e fix modelul pe care il ai acum, cum spunea si Cavaleru. Motorul e identic cu al tau. E posibil sa fie unul din ultimele modele de 3VD, din '95.

 

Uite aici schema de culori, te orientezi si asa dupa anul motorului, daca e vopseaua originala:

http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=PICS_850

 

Bafta !

Mersi ,si gandeam ca ceva nu ie regula cu mobra sau cu vanzatorul nu poata sa fie din 96 :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Raider: cu placere :cheers:

 

@Korben:

 

"Dar cei cu 4TX iti pot confirma dificultatile intampinate in intretinerea motoretei:

-baterie ascunsa rau de tot

-fereastra de vizitare a uleiului greu de vazut

-orificiul de completare a uleiului tot asa de ascuns"

 

1. Bateria e ascunsa doar daca vrei sa o scoti de tot de pe motor. Daca vrei sa o incarci pe motor e mult mai la vedere decat la 3VD, pur si simplu dai saua jos si pui clestii.

 

2. De ce sa fie uleiul greu de vazut ? se vede foarte usor.

 

3. si de completat ulei se pune la fel de usor, busonul e foarte accesibil, nu desfaci nimic suplimentar. De turnat ulei eu personal torn printr-o palnie de hartie lucioasa gen pliantele din benzinarii. O faci cornet si aia e.

 

 

@ache2: 4TX e o evolutie a motorului, nu una majora, dar e. Motorul de pe TDM900 si ala de pe SuperTenere 1200 sint tot decalate la 270, or fi niste motive pentru care le-au preferat japonezii.

 

Fatza de 3VD ai vreo 5 cai in plus, 3-4Nm mai mult la cuplu, si eventual o motocicleta mai noua cu 1-10 ani, functie de ce compari.

 

Ochiometric insa nu cred ca o sa simti mare diferenta nici de putere nici de cuplu. E doar optic diferita, si cu sunet complet diferit. Aici e chestie de gusturi.

 

Uite si un tabel mai complet cu specificatiile :

 

http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=SPECS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Bateria e ascunsa doar daca vrei sa o scoti de tot de pe motor. Daca vrei sa o incarci pe motor e mult mai la vedere decat la 3VD, pur si simplu dai saua jos si pui clestii.

Pai eu de dat jos ziceam

 

2. De ce sa fie uleiul greu de vazut ? se vede foarte usor.

ca se vede, sunt de acord, dar foarte usor.... :cheers:

3. si de completat ulei se pune la fel de usor, busonul e foarte accesibil, nu desfaci nimic suplimentar. De turnat ulei eu personal torn printr-o palnie de hartie lucioasa gen pliantele din benzinarii. O faci cornet si aia e.

Aha, deci asa se explica uleiul de pe unele motoare 4TX :P

Un strop azi, un strop maine, si uite asa se unge blocul motor pe exterior

Nu dau nume, ca se supara :D

Repet: 4TX este OK, evident Yamaharzii au incercat sa imbunatateasca unele chestii la un lucru deja foarte bun, ceea ce e greu

Hai noroc! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu de dat jos ziceam

 

ca se vede, sunt de acord, dar foarte usor....

 

Aha, deci asa se explica uleiul de pe unele motoare 4TX

Un strop azi, un strop maine, si uite asa se unge blocul motor pe exterior

Nu dau nume, ca se supara :cheers:

Repet: 4TX este OK, evident Yamaharzii au incercat sa imbunatateasca unele chestii la un lucru deja foarte bun, ceea ce e greu

 

Tre' sa fac iar o poza ca sa te conving ca se vede usor ?:huh: E un gemuletz pe lateral care se vede imediat daca nu ai reumatism cronic si dureri de spate sau fund de sifon la ochelari :moto:

La turnatul uleiului, daca n-ai doua maini stangi nu versi nici o picatura, nu e absolut nici o filozofie.

 

Bateria o scoti de pe motor o data pe an, asta in cazul in care n-ai garaj sa o tii incarcata. De incarcat sint sanse sa ai mai des nevoie sa o incarci. Lasa-ma pe mine sa-i injur pe japonezi, ca n-am garaj, si toate operatiile le fac in fatza blocului, dar cred ca sint destui posesori de 3VD cu garaj care injura si ei suficient cind scot rezervorul sa incarce bateria :D

 

Chestia e sa nu se inteleaga ca 4TX ar fi un regres fatza de 3VD, ca nu e. Nu e nici "the ultimate shit", are si ea bubele ei. Sint plusuri si minusuri, e o etapa in evolutia unui model moto, cum spuneam mai devreme. E bine ca are oricine posibilitatea sa isi aleaga ce doreste, si e bine ca au scazut foarte mult preturile, inclusiv la 900. Era misto daca erau interschimbabile piesele pe ele, si atunci isi pastra fiecare numai chestiile bune de la modelul preferat si le tuna pe celelalte :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu de dat jos ziceam

 

ca se vede, sunt de acord, dar foarte usor....

 

Aha, deci asa se explica uleiul de pe unele motoare 4TX

Un strop azi, un strop maine, si uite asa se unge blocul motor pe exterior

Nu dau nume, ca se supara

Repet: 4TX este OK, evident Yamaharzii au incercat sa imbunatateasca unele chestii la un lucru deja foarte bun, ceea ce e greu

 

se vede uleiul, (nu neg ca ajuta si cataligele) io ma uit la nivel calare pe motor, tu cu joja cum faci la stop ? :P :cheers:

 

buei, cine are barba de vazut, aude.

cand o sa ai tu ulei acolo unde am io paianjeni pe nisipu de pe uleiu de pe blocu motor :huh: :D ... glumesc, e luna si bec acuma ...

 

recent s-au schimbat tot felu de garnituri, si busonul fisurat, deci sunt in grafic.

 

 

 

Tre' sa fac iar o poza ca sa te conving ca se vede usor ?E un gemuletz pe lateral care se vede imediat daca nu ai reumatism cronic si dureri de spate sau fund de sifon la ochelari

La turnatul uleiului, daca n-ai doua maini stangi nu versi nici o picatura, nu e absolut nici o filozofie.

 

Bateria o scoti de pe motor o data pe an, asta in cazul in care n-ai garaj sa o tii incarcata. De incarcat sint sanse sa ai mai des nevoie sa o incarci. Lasa-ma pe mine sa-i injur pe japonezi, ca n-am garaj, si toate operatiile le fac in fatza blocului, dar cred ca sint destui posesori de 3VD cu garaj care injura si ei suficient cind scot rezervorul sa incarce bateria

 

Chestia e sa nu se inteleaga ca 4TX ar fi un regres fatza de 3VD, ca nu e. Nu e nici "the ultimate shit", are si ea bubele ei. Sint plusuri si minusuri, e o etapa in evolutia unui model moto, cum spuneam mai devreme. E bine ca are oricine posibilitatea sa isi aleaga ce doreste, si e bine ca au scazut foarte mult preturile, inclusiv la 900. Era misto daca erau interschimbabile piesele pe ele, si atunci isi pastra fiecare numai chestiile bune de la modelul preferat si le tuna pe celelalte :moto:

 

bateria o scoti greu de pe 4tx doar daca e de 3vd. cine se incumeta la discutii stiintifico-fantastice e invitat sa consulte LOUIS`ul, pentru ca in rest, nici VARTA, si nici chiar zeii EXIDE nu fac diferenta intre pilele pentru sub-modele. (si sunt CAT INCAPE diferite).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am pornit motorul dupa...6 LUNI, din bateria masinii. Bateria motorului, desi a fost incarcata acum 2-3 saptamani, dupa 5 luni de stat in dulap, nu m-a ajutat deloc. Nu invartea deloc electromotorul decat asa un gafait si niste pacanituri, am masurat-o si avea cam 12,13-12,14...am dus-o inapoi la incarcat cica trebuie sa aiba macara 12,3-12,4. De la bateria masinii a luat-o cam dupa 3 incarcari (nici nu am insitat din prima prea mult gandind sa nu-l chinui). Mi-a fost tare dor sa-l aud. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recent s-au schimbat tot felu de garnituri, si busonul fisurat, deci sunt in grafic.

Sa-ti fie rusine, din cauza ta mi-am luat-o de la fuchsia

ACUM spui ca era fisurat busonul????? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am pornit motorul dupa...6 LUNI, din bateria masinii. Bateria motorului, desi a fost incarcata acum 2-3 saptamani, dupa 5 luni de stat in dulap, nu m-a ajutat deloc. Nu invartea deloc electromotorul decat asa un gafait si niste pacanituri, am masurat-o si avea cam 12,13-12,14...am dus-o inapoi la incarcat cica trebuie sa aiba macara 12,3-12,4. De la bateria masinii a luat-o cam dupa 3 incarcari (nici nu am insitat din prima prea mult gandind sa nu-l chinui). Mi-a fost tare dor sa-l aud. :cheers:

 

 

12,8 trebuie sa aibe bateria. 13,4 cu motorul pornit si in turatie fara consumatori 14.8, cu consumatori 14.2 parca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti fie rusine, din cauza ta mi-am luat-o de la fuchsia

ACUM spui ca era fisurat busonul????? :cheers:

 

oricum majoritatea nu pe acolo iesea, ci chiar la turnare fara palnie. da hai sa nu schimbam subiectu, am ramas la accesibilitate la vizibilitatea jojei :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum majoritatea nu pe acolo iesea, ci chiar la turnare fara palnie. da hai sa nu schimbam subiectu, am ramas la accesibilitate la vizibilitatea jojei :cheers:

OK, nu schimbam

3VD-ul meu consuma ulei cam cat puneai tu pe langa buson, asa ca nu sunt foarte curios de joja

Dar din cand in cand ma uit sa vad daca mai am joja :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia cu uleiul intr-adevar e la bube, sint cam sugative 4TX-urile :huh: Partea misto e ca nu prea stie nimeni exact PE UNDE iese uleiul ala... Sint teorii fel si chip, de la un simering prost la pinion care ar scapa o ceatza fina de ulei la turatii mai ridicate, pina la varianta ca pe frana de motor face vid masiv in cilindri si suge pe langa segmenti.

 

Singura problema e ca nici una din teoriile astea nu functioneaza 100 %

Banuiala mea e ca are legatura cu cilindrii aia tratati de la tdm 900 :cheers:

 

Parca si uleiul e 4.7 la 900 in loc de 4.2 la TDM. Probabil o fi vreo legatura intre dimensiunea cilindrilor, decalarea pistoanelor, materialul din care e facuta camasha, si consumul de ulei. Si la mobrele monocilindru mare e bine sa tii un ochi pe ulei in general, ca sa nu te trezesti cu variatii bruste :D

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 revine!

Am fost in weekend la Garnic, la Rocker's fest. Fu fain, mai putin vreo 20km din drum, inainte de Garnic. Pentru cine nu stie: drum prost cu urme de asfalt, mult pamant/praf si pietris. Semana cu ceva soft enduro. Pentru mine a fost prima experienta pe asa un drum, motiv pentru care am mers foarte incet, ca pana si altii cu CBR ma depaseau. Dar am mai facut o plimbare pe acolo, si m-am adaptat situatiei.

Ah, si pentru a 2a oara, mi-a murit GPS-ul, probabil de la vibratii. Prima data in vara, cand eram cu masina pe Transfagarasan. Acum, aveam GPSul montat cu ventuza pe rezervor (inca nu am tankbag). Bine ca inca e in garantie. Asa ca nu am folosit prea mult priza ce-am montat-o recent. Dar stiu ca merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...