Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

cand faci schimbul de placute trebuie facuta aerisirea? pistoanele cum le impingi inapoi, ceva de lemn ca sa nu zgarii discul? sa curat cu spray de frana pistoanele inainte sa le imping inauntru?

 

la ce altceva ar mai trebui sa fiu atent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand faci schimbul de placute trebuie facuta aerisirea? pistoanele cum le impingi inapoi, ceva de lemn ca sa nu zgarii discul? sa curat cu spray de frana pistoanele inainte sa le imping inauntru?

 

la ce altceva ar mai trebui sa fiu atent?

pai la orice schimb trebuie facuta aerisirea etrierilor ... ma rog, asa stiu eu ...

 

din experienta mea (limitata) daca tii surubetele de la scurgerea de lichid deschis, impingi pistonasele cu mina, fara probleme ...

asta ca sa montezi placutele noi, care-s mai groase ... de pe disc nu-i nevoie sa le dai inapoi ca sa scoti placutele vechi ... cad ele singure ;)

un spray de curatat nu strica insa se poate linistitsi fara ...

 

atentie la aerisire ... ai nevoie de cineva sa traga/apese pe frine + un furtunas pt lichid ... lichidul scos nu-l mai pune inapoi ... completeaza cu lichid "proaspat" ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la orice schimb trebuie facuta aerisirea etrierilor ... ma rog, asa stiu eu ...

 

din experienta mea (limitata) daca tii surubetele de la scurgerea de lichid deschis, impingi pistonasele cu mina, fara probleme ...

asta ca sa montezi placutele noi, care-s mai groase ... de pe disc nu-i nevoie sa le dai inapoi ca sa scoti placutele vechi ... cad ele singure ;)

un spray de curatat nu strica insa se poate linistitsi fara ...

 

atentie la aerisire ... ai nevoie de cineva sa traga/apese pe frine + un furtunas pt lichid ... lichidul scos nu-l mai pune inapoi ... completeaza cu lichid "proaspat" ...

 

 

aerisiream mai facut si am facut-o singur si fata si spate deci asta sunt obisnuit.

 

clar nu o sa folosesc lichidul scos. n-are sens ca e si ieftin.

 

oare sa pun unul mai de firma? ca eu am luat din targ .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tdm istii !!!!!! :laugh: ieu nu am probleme cu consumul decand am reglat carburatorul cu 1Bantit . am facut o tura mica si am iesit bestial de bun cu 2 pers si cu viteza de 140 - 160 si am dat si 180 bine asta la jumata de traseu am alimentat 9 litri si am facut pana acum 130 kl si mai am an rezervor .Bine ca nu sare de pa loc asa cum a sarit pana acum decand ie reglat consumul dar si asa merge ca un mustan nebunit :agree:

 

Asfalt uscat :D

Mesaj completat

La mine consumul variaza curios, nu imi dau seama de ce. Anul trecut dupa un Bucuresti - Bacau eram ingrozit de consum, plus ca am mers atunci drum lung cu maxim 140 km/h parca...anu' asta de 1 mai am plecat din Bucuresti cu plinul facut, am ajuns in Mangalia cu rezervorul aproape uscat dar am mers constant 180 ( ma grabeam sa ajung la bere ;) ) , deci un consum acceptabil... apropo, nu am facut modificari la pozitia acelor pana acum...

Salutare sal faci modificare ca merita !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Flavius, suruburile alea de amestec merg reglate cu o surubelnita normala scotzand doar carburile din shtutzurile de jos si fara sa mai desfaci nimic altceva. Singurele probleme ar fi doar sa nu fie cauciucul imbatranit si fisurat si sa nu-l omori de tot cu scos-fixat-scos-fixat -- pe incercari repetate, ca n-o sa mearga reglate din mers, si a doua problema sint suruburile de pe coliere care mie personal mi-au facut o mie de draci.

Eu am dat jos bateria si am avut acces la acele suruburi fara sa dau carburile jos. Am reusit, acum sper ca o sa imi consume mai putin.

Apropo de nivelul constant, cum se face ?

La mine cand e motorul rece (si racoare afara) dupa ce pornesc am unele mici detonatii, dar mici de tot. Asta numai la relanti. Daca trag socul nu mai am.

Si ele dispar dupa vreo 10 secunde. Dupa ce e cald motoru nu mai am nici o treaba. Si inca ceva: bujia din dreapta (am mai spus-o) e neagra. Poate fi din cauza nivelului constant in carbul din dreapta? Sa fie prea mare ? Ambele suruburi au fost date inapoi 3 rotatii complete, dar bujia din dreapta se innegrea, iar acum am facut surubul din dreapta 2 rotatii complete inapoi. Merge mai bine, se tureaza mai frumos acum. Dar.. mi s-a dus cheia de bujii si nu mai pot verifica culoarea la bujie.

Oricum vreau sa vad cit imi consuma acuma, ma astept sa consume mai putin...

Urati-mi bafta, si daca aveti informatii cu nivelul ala constant, please, feel free to explain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca la 3VD e mai expus carbul. La 4TX n-ai nici o sansa fara o surubelnita (foarte) flexibila sa umbli la suruburi.

Nivelul poti sa il verifici fara sa demontezi nimic. Pui motocicleta sa stea verticala, dai furtunasele afara de pe orificiile de scurgere (alea 2 subtiri care nu duc nicaieri), pui in locul lor niste furtunase transparente de acvariu, si le legi cumva in forma de U astfel incat sa fie cu capetele mai sus de carb. Desfaci suruburile de scurgere si astepti sa se ridice benzina prin ele, si nivelul trebuie sa fie egal in ambele furtunase.

 

Ar fi bine sa dai furtunul de alimentare afara si in locul lui sa pui un furtun prin care sa curga gravitational benzina dintr-o sticla, sau sa il vezi macar ca mai e benzina in furtunul respectiv, altfel cu motorul oprit nu o sa-ti completeze nivelul daca mai arunci benzina ca ai bule de aer sau nu-ti iese masuratoarea din prima.

 

Ca sa citesti mai bine nivelul, poti sa pui niste seringi in furtunasele transparente, la diametru mare se vede mai clar.

 

Sa nu uiti sa stringi la loc suruburile de scurgere dupa ce termini verificatul ;)

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stima @ fuchsia.

Si daca nivelurile in cele 2 carburi nu sunt egale, cum le reglez? Indoi ceva tablita cu mana ???

Sincer eu nu am vazut la mine nici o tablita cand le-am desfacut !

 

Mesaj completat

Si daca nu sunt egale nivelele, de ex. la cel din dreapta e mai sus, poate sa fie cauza ca mi se inegrestebujia din dreapta mai tare ca cea din stanga ?

Si teoretic daca mai strang surubul de reglaj cu 1 tura ar trebui sa am acelasi efect ca si in cazul in care as fi avut nivelul de benzina egal in carburi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca nivelurile in cele 2 carburi nu sunt egale, cum le reglez? Indoi ceva tablita cu mana ???

Sincer eu nu am vazut la mine nici o tablita cand le-am desfacut !

Si daca nu sunt egale nivelele, de ex. la cel din dreapta e mai sus, poate sa fie cauza ca mi se inegrestebujia din dreapta mai tare ca cea din stanga ?

Si teoretic daca mai strang surubul de reglaj cu 1 tura ar trebui sa am acelasi efect ca si in cazul in care as fi avut nivelul de benzina egal in carburi?

 

Ala care are nivelul mai sus o sa mearga mai bogat decat celalalt, o sa bage mai multa benzina, indiferent de regimul de turatie.

 

Suruburile alea de reglaj au efect mai mult la turatii mici. Cind nu tragi de acceleratie, deci la turatia de relanti, ai clapeta inchisa, si aerul si benzina circula printr-un circuit oarecum separat, independente de circuitul de mers normal.

Pe masura ce tragi de acceleratie clapeta se ridica, fluxul de aer principal devine ala care trece pe sub clapeta, si benzina incepe sa fie supta din ce in ce mai putin prin circuitul de relanti si din ce in ce mai mult prin tubul emulsor principal, ala de sub acul membranei.

 

Practic cind tragi de acceleratie schimbi ponderea pe care o au diversele orificii prin care vine benzina, muti benzina de la orificiile de turatie mica la alea de turatie mare. Carburatorul e ca un fel de calculator analogic, care iti baga cantitatea Y de benzina in functie de viteza X a fluxului de aer, nu liniar, ci fix cum are nevoie motorul.

 

La carburile noastre CV (constant velocity) cica astia de la Mikuni ar mai fi bagat o functie pe benzina aia reglata de suruburile de amestec, respectiv la decelerare sa mai imbogateasca putin amestecul (cind inchizi brusc acceleratia, inchizi clapeta si tai benzina, lasi doar cit e necesar pentru relanti -- dar turatia motorului nu scade instantaneu, si pina ajunge la turatia de relanti motorul merge cu amestec foarte sarac - de aia acul nu sta direct pe clapeta de acceleratie ci e pus pe membranele alea. Membranele au rolul sa amortizeze putin revenirea ca sa nu taie brusc benzina, dar se pare ca nu e suficient, si atunci se mai suge putina benzina si prin circuitul ala reglat de suruburi.

 

Cel putin asta am gasit pe un forum, nu stiu daca e adevarat, inca n-am gasit o diagrama la carburile noastre cu toate canalele de aer care cum sint, dar intr-adevar sint 3 gaurele minuscule fix sub clapeta de acceleratie, cum spunea tipul de pe forumul respectiv - daca or fi intr-adevar de imbogatire la decelerare sau nu, habar n-am.

 

Revenind, suruburile de amestec au ponderea cea mai mare la relanti si la turatii mici, si eventual pe decelerare. La mers de croaziera ar trebui sa aiba o influenta foarte mica asupra consumului - acum depinde la ce turatii iti innegreste bujia.

 

Ca principiu, nu te gindi ca suruburile alea sint ca un robinet de reglaj general cita benzina iti intra in motor. Benzina e supta automat in functie de diametrul orificiilor care fac legatura intre camera de nivel constant, aia cu benzina adica, si tubul Venturi, adica gaura aia mare dintr-o parte in alta. Tot ce fac suruburile alea e sa modifice diametrul prin orificiul pe care vine benzina la turatii mici.

 

Tablitza aia e pe lateral, prinsa de flotoare, sub cuiul pontou. Se indoaie cu multa mila si atentie - nu prea ai repere dupa care sa te orientezi, decat ochiometrie. Uita-te si la cuie daca mai sint in mintile lor si nu au uzuri.

 

Teoretic consumul si mersul rotund depind de cantitatea de aer care iti intra in motor (filtrul de aer si airboxul curate, shtutzuri ok intre airbox si carb), cit de permisiva e evacuarea, nivelul de benzina din camera de nivel constant, cuie pontou care sa inchida bine, suruburile de amestec, shocul daca inchide etansh, uzura tuburilor emulsoare, canale curate in corpul carburatorului, membrane intacte, shtutzuri ok intre carb si admisie sa nu traga aer fals prin crapaturi, si or mai fi si altele.

Cum spuneau aia de la FactoryPro, "Successful carb tuning is a combination of science, art, intuition and a lot of wizardry" ;). Chestie de bulan, daca nimeresti problema sau nu. :agree:

 

Nu sint nici eu vreun priceput in carburi, cam asa functioneaza in mare, dar pina nu stii exact ce face fiecare chestie, nu poti sa zici ca le ai, si nici atunci macar, daca n-ai o experienta practica.

 

Vezi si tu daca te ajuta ceva din ce am scris mai sus, dar daca nu reusesti sa-i dai de cap cred ca iesi cel mai ieftin cu un meserias bun.

 

 

Spor !

 

Uitasem, pe suruburile de amestec tre sa fie o garnitura mititica in capat, vezi daca mai exista si daca mai e ok. Nu cred ca de acolo ar fi problema, dar cine stie.

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare sa pun unul mai de firma? ca eu am luat din targ .....

eu zic ca oricare isi face treaba ... n-are rost sa dai o caruta de bani pe lichid, chiar daca e un subiect sensibil ...

eu unul nu stiu sa fac o diferenta intre diversele marci de lichid daca sunt DOT4 ... nici macar cu alte tipuri, sa fiu sincer ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e tare greu sa ma obisnuiesc cu acceleratia. La viteze mici si in trepte mici mi-e f greu sa o tin constanta. cablurile merg bine.

Aceeasi problema si la mine. O sa ti se dezvolte o finete deosebita in mana dreapta, asta e clar. Nu stiu de unde vine problema; eu unu cred ca e si o caracteristica a injectiei la TDM. Unii au atenuat problema folosind metoda "blocarii clapetei de la filtrul de aer" (vezi JBX). Dar cum a zis si Marius, poate fi si de la un reglaj ceva.

 

6.3 L/100Km intr-o excursie de 1000 Km cu pasager si bagaje multe.

 

La viteze mici se foloseste ambreiajul pentru a evita frana de motor.

Daca te referi cumva la faptul ca, desi tii maneta fixa totusi acceleratia nu e constanta, atunci s-ar putea sa sa fie ceva defect/dereglat. Acceasi problema a aparut si la motocicleta mea pe la 24'000 Km. Ar putea fi din cauza supapelor, fiindca trebuiau reglate la 20'000 Km dar n-am facut-o fiindca pana acum n-am gasit mecanic in care sa am incredere sa-mi demonteze tot motorul.

Mesaj completat

Update:

Am schimbat anvelopa spate. Inainte aveam Dunlop D220 (cea orginala din fabrica); acum am Michelin Pilot Road 2.

Nu prea imi place. Am mers pe ploaie si aluneca destul de rau, mai rau decat Dunlop-ul.

Reglajul supapelor se face la 40.000 km, deci stai linistit. Cu reglajul injectiei poate ai asteptat prea mult... dar cu siguranta nu esti singurul :agree:

Legat de anvelope si eu ma gandesc sa trec pe Michelin PR2 (la Conti de ex. se toceste disproportionat banda de rulare, fiind aceeasi compozitie) si sunt oarecum surprins sa aud chestia asta. Sper ca ai luat totusi in calcul faptul ca: 1. anvelopele noi au o pata de contact ceva mai mica; 2. in primele zeci - sute de km nu ofera maximum de performanta, de-aici si termenul de rodare a anvelopelor (din cauza aderentei mai slabe la inceput) .

 

Suna bine:

Ca un chopper cu tobe sparte... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca un chopper cu tobe sparte... ;)

 

Dupa mine, scopul evacuarilor aftermarket e sa puna in evidenta personalitatea motorului, tobele de mai sus fac asta foarte bine. Personal imi place foarte mult sunetul asimetric de la TDM, chestie de gusturi acum.

 

Nu stiu ce e ala chopper cu tobe sparte...

Daca te referi la ceva asemanator cu un motor cu aprinderea decalata, da, seamana, asta si calarim :agree:

 

Singurul motiv pentru care pun cite un link e ca ma gindesc ca ar putea fi si altii interesati. Altfel... orice customizare optica sau sonora e strict treaba si gustul proprietarului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur, mi-am exprimat si eu punctul de vedere; sunt de parere ca suna aiurea din cauza lipsei silencerelor si asta, impreuna cu cilindrii la 270, il face sa suna mai mult ca un Harley decat un TDM. De zgomot nu mai zic... Chestia cu personalitatea motorului e iarasi discutabila, ptr ca in momentul in care ai astfe de evacuari nu mai auzi nimic venind de la blocul motor, ci mai mult un sir de "tunete" si rateuri. Mi se pare ca e deja prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur, mi-am exprimat si eu punctul de vedere; sunt de parere ca suna aiurea din cauza lipsei silencerelor si asta, impreuna cu cilindrii la 270, il face sa suna mai mult ca un Harley decat un TDM. De zgomot nu mai zic... Chestia cu personalitatea motorului e iarasi discutabila, ptr ca in momentul in care ai astfe de evacuari nu mai auzi nimic venind de la blocul motor, ci mai mult un sir de "tunete" si rateuri. Mi se pare ca e deja prea mult.

 

eu am renutat la gandul de a schimba tobele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur, mi-am exprimat si eu punctul de vedere; sunt de parere ca suna aiurea din cauza lipsei silencerelor si asta, impreuna cu cilindrii la 270, il face sa suna mai mult ca un Harley decat un TDM. De zgomot nu mai zic... Chestia cu personalitatea motorului e iarasi discutabila, ptr ca in momentul in care ai astfe de evacuari nu mai auzi nimic venind de la blocul motor, ci mai mult un sir de "tunete" si rateuri. Mi se pare ca e deja prea mult.

 

1. are silencer (DB-eater ist montiert)

2. ala e sunetul natural al motorului

3. pe de o parte mie mi se pare ca suna chiar discret fatza de alte evacuari, pe de alta parte n-as lua nici un film pe youtube ca referinta de intensitate sonora... e o toba certificata, deci nu cred ca iti sar timpanele din loc, nu e facuta in spatele casei dintr-o foaie de inox.

4. rateurile sint altceva

 

Bine, acum vorbim discutii, pina la urma e doar treaba de preferinte personale, in general evacuarile aftermarket suna mai tare ca alea din fabrica, fiecare alege unde trage linia intre confortul personal si al celorlalti.

 

Asta e linkul producatorului:

 

http://www.speedpro.de/cobra-store.de/cobr...l-alu-rund.html

 

Cavaleru - nu stiu daca e 3VD, mie imi suna a 4TX, oricum vad ca sint la comun pe pagina producatorului. Daca as avea 500 de euro de spart aiurea, mi-as trage o pereche de cobre, dar o sa mai dureze ceva pina or sa fie tobele prioritare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavaleru - nu stiu daca e 3VD, mie imi suna a 4TX, oricum vad ca sint la comun pe pagina producatorului. Daca as avea 500 de euro de spart aiurea, mi-as trage o pereche de cobre, dar o sa mai dureze ceva pina or sa fie tobele prioritare :agree:

 

 

e t4x la cum suna. ;) parerea mea.

 

nici eu nu as fute 500 de euro pt un set de tobe pt o mobra de 1500 :D

 

de banii aia imi fac un set de coburi de aluminiu si imi iau si un sistem de comunicatie cu pasagerul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de anvelope si eu ma gandesc sa trec pe Michelin PR2 (la Conti de ex. se toceste disproportionat banda de rulare, fiind aceeasi compozitie) si sunt oarecum surprins sa aud chestia asta. Sper ca ai luat totusi in calcul faptul ca: 1. anvelopele noi au o pata de contact ceva mai mica; 2. in primele zeci - sute de km nu ofera maximum de performanta, de-aici si termenul de rodare a anvelopelor (din cauza aderentei mai slabe la inceput) .

Am facut deja >500 km cu el. Azi am constatat ca aderenta e proasta si pe asfalt uscat, nu doar pe ud si pe marcaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sint nici eu vreun priceput in carburi, cam asa functioneaza in mare, dar pina nu stii exact ce face fiecare chestie, nu poti sa zici ca le ai, si nici atunci macar, daca n-ai o experienta practica.

Respect

Inca nu am citit pe topicul asta o descriere mai pertinenta a functionarii carburatoarelor

Trebuie sa recunosc ca unele chestii nu le stiam nici eu

 

.

Mesaj completat

Am facut deja >500 km cu el. Azi am constatat ca aderenta e proasta si pe asfalt uscat, nu doar pe ud si pe marcaje.

Si eu am exact aceste anvelope, Michelin Pilot Road 2, si sunt multumit de ele, au aderenta buna si nu se uzeaza repede (eu am vreo 10k km)

Ce anvelope ai avut inainte de astea?

 

Spate:

 

P2240088.JPG

 

Fata:

 

P2240085.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut deja >500 km cu el. Azi am constatat ca aderenta e proasta si pe asfalt uscat, nu doar pe ud si pe marcaje.

 

 

man ai verificat presiunea in caucioace?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man ai verificat presiunea in caucioace?

 

Corect. Presiunea din manual e ok doar pentru cauciucurile din fabrica. Exemplu concret: am avut BT020, recomandarea Yama, comportament perfect cu 2.7 spate - dupa manualul de 4TX.

 

Am bagat Michelin Anakee2 pe spate, cu 2.7 erau triunghiulare rau, nu era deloc liniara inclinarea, se apleca foarte brusc. Cu 2.3-2.4 e mult mai bine. Scade presiune treptat si baga plimbari intre, ca sa vezi cind te simti cel mai bine cu ele.

Despre PR2 n-am auzit decat de foarte bine pe TDM, daca nu e presiunea de vina poate ai avut ghinion si ai nimerit vreunele cu defect.

 

Korben - :P - descrierea ca descrierea, dar ma pashte a treia demontare :P - noaptea merge perfect, ziua execrabil, din cauza diferentei de temperatura probabil - voi da nivelul si mai jos si eventual o sa fac un bypass la lichidul de racire. A patra demontare o sa fie modificarea de ace daca nu rezolv problema -- deja am inceput sa privesc in viitor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu iei un capacel din ala metalic crestat in capat care apasa pe ventil cum erau inainte standard - acum vad ca sint niste capisoane ordinare de plastic - si scoti presiune ochiometric, ca sa nu faci drumuri peste drumuri la benzinarie. Scoti putin aer, te mai plimbi nitel, mai scoti putin daca se imbunatateste comportamentul, pina ajungi la un optim, dupa care verifici la benzinarie ce presiune ai obtinut - asta daca n-ai o pompa auto.

 

Daca bagi la benzinarie, poti sa bagi un 2.0 fatza si un 2.2-2.3 spate, si daca e presiunea de vina ar trebui sa simti instant o imbunatatire, dupa care vezi tu cum o potrivesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte am avut Dunlop D220 - cel din fabrica.

Este umflat cu 2.6 bari. Data viitoare cand realimentez o sa reduc si presiunea la 2.3, sa vedem.

Asta e alta mancare de peste

Eu nu bag mai mult de 2,3

 

.

Mesaj completat

Daca bagi la benzinarie, poti sa bagi un 2.0 fatza si un 2.2-2.3 spate

cam asaceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...