jenifer Postat Iunie 5, 2007 Share Postat Iunie 5, 2007 Asa este cu decalajul de aprindere + precizarea ca pt a-i mari cuplul motor au montat bielele la 270 grade pe vibrochen(la 3VD ele sunt la 180). salut prieteni....cum e cu pieptosenia tdm-ului, ai avut ocazia sa o compari cu supertenere, e mult mai fortoasa decit aceasta? si , ce crezi , pe drumuri mai proaste ar fi mai indicat supertenere? are cuplu destul de mare cred , incit nu e nevoie sa mesteci prea mult in cutie?eu am un xj 900 si daca vreau, pot sa merg cu a cincea cu viteze foarte mici, fara probleme.....si altceva ca gabarit e mai mica/ mai mare decit africa sau supertenere? intr-adevar ''yamaha '' face niste motorete foarte frumoase.....eterna concurenta a ''hondei'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iunie 6, 2007 Autor Share Postat Iunie 6, 2007 @hawkeye Principala problema de care stiu eu a sistemului electric la TDM sunt fisele de la bujii, sau mai bine zis garniturile lor. Bujiile sunt "ingropate" adanc in capacul motorului, si nu exista scurgere. Deci daca se uzeaza garnitura (mansonul) din partea de sus a fisei, iti intra apa langa bujie (in general cand speli motocicleta, unii spuneau si de ploaie) si adio scanteie. Nu prea mai ai cum sa o scoti decat cu aer comprimat. Problema asta apare la marea majoritate a japonezelor (pentru ca asta e pozitionarea obisnuita a supapelor), doar ca la altele in general nu ajungi cu apa pe capacul motorului cand o speli. Pe de alta parte, ar cam trebui sa schimbi fisele de bujii oricum daca a ajuns sa imbatranesca cauciucul de pe ele atat de mult incat sa nu mai etanseze in capac. Cutia troncane remarcabil de tare in treptele inferioare, dar asa e ea din constructie, nu am auzit sa se fi stricat cuiva. @jenifer Nu am mers pe XTZ, deci nu pot sa spun exact cat de mult se simte diferenta de putere/cuplu. Asa cum e de asteptat, si oameni care au mers pe ambele o confirma, pe drumuri proaste e mai bun XTZ-ul, e totusi un enduro mare, TDM-ul e mai mult un tourer mediu cu suspensii lungi. Merge pe un forestier, dar nu la enduro real, e mult prea grea pentru asta. La gabarit, mi se par toate trei in aceasi clasa - dpdv al cum ma simt pe ele, n-am pus ruleta sa masor. Dar intre astea 3, TDM-ul are cea mai comoda sa (pentru mine). Cuplu are suficient, intr-a 3-a cu 1800-2000 rpm inca mai urca o rampa de pod. Evident, nu te astepta sa mai aiba si demaraj in conditiile astea insa. L a viteze mari insa (150+) n-o lasa sub ~4500. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Iunie 6, 2007 Share Postat Iunie 6, 2007 @hawkeye Principala problema de care stiu eu a sistemului electric la TDM sunt fisele de la bujii, sau mai bine zis garniturile lor. Bujiile sunt "ingropate" adanc in capacul motorului, si nu exista scurgere. Deci daca se uzeaza garnitura (mansonul) din partea de sus a fisei, iti intra apa langa bujie (in general cand speli motocicleta, unii spuneau si de ploaie) si adio scanteie. Nu prea mai ai cum sa o scoti decat cu aer comprimat. Problema asta apare la marea majoritate a japonezelor (pentru ca asta e pozitionarea obisnuita a supapelor), doar ca la altele in general nu ajungi cu apa pe capacul motorului cand o speli. Pe de alta parte, ar cam trebui sa schimbi fisele de bujii oricum daca a ajuns sa imbatranesca cauciucul de pe ele atat de mult incat sa nu mai etanseze in capac. Cutia troncane remarcabil de tare in treptele inferioare, dar asa e ea din constructie, nu am auzit sa se fi stricat cuiva. @jenifer Nu am mers pe XTZ, deci nu pot sa spun exact cat de mult se simte diferenta de putere/cuplu. Asa cum e de asteptat, si oameni care au mers pe ambele o confirma, pe drumuri proaste e mai bun XTZ-ul, e totusi un enduro mare, TDM-ul e mai mult un tourer mediu cu suspensii lungi. Merge pe un forestier, dar nu la enduro real, e mult prea grea pentru asta. La gabarit, mi se par toate trei in aceasi clasa - dpdv al cum ma simt pe ele, n-am pus ruleta sa masor. Dar intre astea 3, TDM-ul are cea mai comoda sa (pentru mine). Cuplu are suficient, intr-a 3-a cu 1800-2000 rpm inca mai urca o rampa de pod. Evident, nu te astepta sa mai aiba si demaraj in conditiile astea insa. L a viteze mari insa (150+) n-o lasa sub ~4500. multumesc mult, va urmaresc discutiile, si voi mai intreba cind voi mai avea ceva nelamuriri....poate ma las si eu de 4nlinie si trec pe 2 cilindri si mai ales enduro- turing[ si mai ales yamaha] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CIPPY10 Postat Iunie 7, 2007 Share Postat Iunie 7, 2007 Si dupa cum spuneam...am revenit cu cateva poce ale partenerului meu de drum...!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Naboki Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 Salut gashka! Sunt proaspatul posesor al unui TDM 850 din '93. (ala frumos, de era anunt de vanzare pe forum acu cateva zile - e la mine acuma ) Daca nu ati vazut romani fericiti, haideti pe la mine! Abia astept sa o incalec calumea! ca asa repede a decurs totul ca nici casca nu am avut vreme sami cumpar (vine weekendu asta un N102 ) Va tin la curent cu impresiile mele.. dar sunt convins ca ma voi indragosti de ea. apropos! Daca aveti careva manual complet de intretinere si service, l-as aprecia enorm. Pentru 3VD desigur. Salutari si va astept la mare la o BRRC! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iunie 26, 2007 Autor Share Postat Iunie 26, 2007 (editat) Bine ai venot in grup Singurul manual pe care l-am gasit e cel pe care l-am pus la Tanga pe site, vezi linkul in primul post. E un scan de pe Haynes. Editat Iunie 26, 2007 de bcristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircescu Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 Va salut si eu! De o sptamana sunt mandrul posesor de TDM ,singura problema e ca nu s-a marit comunitatea posesorilor de TDM-iste caci eu l-am luat de la Cippy Va salut cu faru,sa auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iunie 27, 2007 Autor Share Postat Iunie 27, 2007 Felicitari si bine ai venit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircescu Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 Nu mai am guma pe spate si am gasit una de 160 ( mobra foloseste de 150,dupa cate scrie in carte) ,a pus cineva asa ceva pe mobra lui? ca stau in dubii daca sa o cumpar sau nu.... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tdvex Postat Septembrie 26, 2007 Share Postat Septembrie 26, 2007 (editat) Salve ! Nu stiu unde o sa ajunga mesajul meu, sint pt. prima oara in viata pe un forum, sint afon la calculatoare -nu rideti- si m-am chinuit juma` de ora sa gasesc unde sa-mi bag "of"-ul. Sper ca am ajuns la TDM -isti ... Daca da, intrebarea mea este : stie cineva cit trebuie "barbierit" din chiuloasa pt. a ajunge la 11:1 ? Ca TDM-ul are 9,5:1, ceea ce este foarte putin chiar si pt. masini, daramite pt. motociclete. Daca se duce la 11:1 se poate ajunge lejer pe la 90 CP, si se obtine si o crestere serioasa de turatie, adica "sound" de bike. Mersi anticipat ... Editat Septembrie 26, 2007 de tdvex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircescu Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 nu cred ca a mai facut cineva pe aici asa ceva.... mie unu imi ajunge cei 75 de cai pe care-i are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Octombrie 2, 2007 Autor Share Postat Octombrie 2, 2007 Salve ! Nu stiu unde o sa ajunga mesajul meu, sint pt. prima oara in viata pe un forum, sint afon la calculatoare -nu rideti- si m-am chinuit juma` de ora sa gasesc unde sa-mi bag "of"-ul. Sper ca am ajuns la TDM -isti ...Daca da, intrebarea mea este : stie cineva cit trebuie "barbierit" din chiuloasa pt. a ajunge la 11:1 ? Ca TDM-ul are 9,5:1, ceea ce este foarte putin chiar si pt. masini, daramite pt. motociclete. Daca se duce la 11:1 se poate ajunge lejer pe la 90 CP, si se obtine si o crestere serioasa de turatie, adica "sound" de bike. Mersi anticipat ... Exista metode mai putin destructive de a obtine acelasi lucru, folosind pistoate "racing". Din pacate am uitat cu se numea firma care facea asa ceva. Cauta si tu pe net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Special K Postat Octombrie 2, 2007 Share Postat Octombrie 2, 2007 Salutare! Am un KLE500, vreau sa trec la anu' pe un TDM 850 (4TX). M-ar interesa greutatea la plin, pe net dau de date contradictorii. KLE'u are fro' 200 kg la plin, eu am 1.77 si cam 65 de kile... N-am avut probleme cu greutatea la KLE (daca nu socotesc 3-4 ocazii cand l-am "pus pe dunga" pe teren accidentat, la viteza aproape nula). Si inca ceva: care ar fi in mare diferentele intre 4TX si 3VD? (cele sesizabile in manevrare, putere etc.) Cele bune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 16, 2007 Share Postat Noiembrie 16, 2007 bine v-am gasit. mi-am luat si io o semi-vaca. momentan sunt multumit de ea, dar parca este plictisitoare cu sunetul ei stock... luata din italia cca acum o saptamana. merge bine, trage de jos, dar ce ma mai dispera este parbrizul ala mic. merge pus mai mare? nu am pretentia sa fumez la 120, dar cat de cat. @special k...din cate stiu diferente tehnice nu ar fi prea mari. puterea ar fi tot pe acolo, numai ca 3vd(cum am eu) face parte din prima generatie de tdm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Special K Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 dar ce ma mai dispera este parbrizul ala mic. merge pus mai mare? nu am pretentia sa fumez la 120, dar cat de cat. sigur exista parbrize touring, am vazut o gramada pe moto.it cu "cupollino maggiorata" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti? 40/45 cu bulb am yo la scuter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 40/45 cu bulb am yo la scuter da mah, dar eu am 2. si nu sunt becuri R2, sunt alt tip. sa le ia dreacu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 madcox, pune si tu o poza aici sa-ti vedem jucaria.. si inca o poza cu nivelul uleiului, sa stim ca e totul ok si ca-i poti da cox linistit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 madcox, pune si tu o poza aici sa-ti vedem jucaria.. si inca o poza cu nivelul uleiului, sa stim ca e totul ok si ca-i poti da cox linistit... poze vezi ca sunt aici: /index.php?showtopic=152655 in legatura cu uleiul...este ok acum. apropo, faptul ca are carter uscat si implicit rezervor de ulei, inseamna ca pot sa ii dau linistit pe o roata, nu? ca nu se phoote motorul... de ridicat se ridica usor, dar acum vreau sa vad daca stie stoppie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Noiembrie 21, 2007 Share Postat Noiembrie 21, 2007 Asteapta si tu sa se raceasca sub 0 grade si dupa aia incearca un stoppie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Noiembrie 24, 2007 Share Postat Noiembrie 24, 2007 observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti? Userul @mircescu are tot becuri d-alea cu bulb (model dacia 1100 ).Se pare ca asa o fi fost din fabrica ca doar nu s-or fi apucat italienii sa le "tuneze" toti ( si a lui tot din italia e) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 24, 2007 Share Postat Noiembrie 24, 2007 Userul @mircescu are tot becuri d-alea cu bulb (model dacia 1100 ).Se pare ca asa o fi fost din fabrica ca doar nu s-or fi apucat italienii sa le "tuneze" toti ( si a lui tot din italia e) nu sunt R 2. uite de care sunt: pana la urma am schimbat doar unul, am bagat halogen normal, cu flansa P43T, adica d-ala cu 3 picioruse de jur imprejur, desi la mine piciorusele alea nu au nici un sens. am incercat cu halogen cu flansa P45T, dar era flansa prea groasa, si nu puteam sa blochez becul acolo cu siguranta de la far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircescu Postat Noiembrie 27, 2007 Share Postat Noiembrie 27, 2007 nu sunt R 2. uite de care sunt: pana la urma am schimbat doar unul, am bagat halogen normal, cu flansa P43T, adica d-ala cu 3 picioruse de jur imprejur, desi la mine piciorusele alea nu au nici un sens. am incercat cu halogen cu flansa P45T, dar era flansa prea groasa, si nu puteam sa blochez becul acolo cu siguranta de la far. as vrea si eu sa schimb becurile... zi-mi si mie cam care este diferenta cu halogenul ala pe care l-ai pus,si daca ai probleme cu incarcarea? eu as vrea sa pun unele mai bune decat astea cu halogen... problema este unde gasesc fasung... sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 27, 2007 Share Postat Noiembrie 27, 2007 diferenta este, dar nu de la cer la pamant. banuiesc ca trebuie sa le si reglez. nici oglinda farului nu este perfecta. mai are praf & shit. cu incarcarea inca nu am probleme. nu am masurat-o ca sa zic valori, dar o s-o fac. ce trebuie sa faci tu: scoti mufa din far, si ai sa vezi ca firul ala are pe sub carena o mufa. il scoti din mufa, si il iei acasa. acum te duci la piese auto(dacia) si ceri mufa de bec de far(H4). costa cca 3 ron. mufa are fire, deci tie iti mai ramane doar sa tai mufa de la farul tau, si sa legi firele intre ele. distractia incepe aici. trebuie ca le legi corect, caci altfel cand aprinzi lunga se apronde scurta samd. eu am stat langa mobra, si am inversat firele pana mi-a iesit...si ochii am incercat prima oara cu bec de dacie H4, flansa rotunda(parca PT 45 t), dar nu merge, caci este prea groasa marginea, si asa ca am luat H4 cu alta flansa (pt 43 t).trebuie ca flansa becului sa nu fie perfect rotunda, ci cu 3 picioruse. asta are flansa mai subtire, si pot sa ii pun siguranta de la far(sarma care fixeaza becul). o sa incerc odata sa ii pun bec H4 si pe celalalt far, dar mai dureaza, caci trebuie sa ii dau carenele jos. la celalalt am putut fara sa demontez nimic. o sa incerc sa fac poze, sau macar sa iti zic exact ce bec. oricum becurile sunt la fel ca la cielo. nu-ti pune tiganisme colorate, sau de 100w ca iti prajesti instalatia. si incearca sa iei un bec mai de firma. gen osram, tunsgram, samd. un bec ieftin nu renteaza. cat dai atata face. cred ca este neplacut sa schimbi becul la fiecare 2 sapt, si sa demontezi mobra. succes. --- Mesaj completat în 30 Nov 2007 10:38 -------------/index.php?showtopic=156491 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.