Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

La 4tx e normal. Tine un ochi pe nivel, consumul e destul de aleator, eu nu i-am gasit o noima inca. Poate sa treaca de pe maxim pe minim in 300km sau in 1000km. De-aia spuneam ca e bine sa il verifici la 2-300km, mai ales cind mergi afara, in oras mi se pare ca scade mai greu. Depinde si de stilul de mers.

 

La ulei eu bag procycle de pe louis, e 25 de euro bidonul de 4 litri. E JASO MA2, adica din ala la care nu-ti patineaza ambreiajul. Daca ramai pe drum fara ulei, cauta cel mai ieftin ulei de auto, respectiv unul cit mai primitiv, cit mai spre API CF.

 

 

Tre' sa recunoastem ca de la Fuchsia si ottoMan primim cele mai bune informatii! Multumiri!

 

 

asta e consum de boxer bmw :))

 

Cavalere, 0,625 ml ulei la 1000 km ti se pare a fi un consum exagerat de mare? Desigur, nu in comparatie cu un motor care nu consuma deloc...

 

O alta chestie : TDM-istii nu merg la plimbari in week-end?

Editat de Leaveyou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cavalere, 0,625 ml ulei la 1000 km ti se pare a fi un consum exagerat de mare? Desigur, nu in comparatie cu un motor care nu consuma deloc...

 

O alta chestie : TDM-istii nu merg la plimbari in week-end?

Mie mi se pare enorm

Nu stiu sa fie diferente chiar asa de mari intre 3VD si 4TX

Eu stiu ca singura diferenta e arborele cotit cu tot ce rezulta de acolo (aprindere etc)

Dar ungerea e aceeasi, materialele sunt aceleasi...

Nu pricep si pace

 

"O alta chestie": tedemisti exista si in "provincie" si sa stii ca se cam iese in week-end

 

Asta mi-a zis si Stege, intre 800-1000 ml la 1000 km este consumul normal de ulei la un 4tx. Yamaha e recunoscuta pt consumurile "de fabrica", FZR-ul parca avea aceiasi hiba.

Ciudat

Eu am facut 6000 km si am completat 0,5 l

Cu 3VD

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si io la inghesuiala din casa lui Cavaleru!

 

In alta ordine de idei, azi am completat uleiul la mobra. Dupa 1600 km a consumt aproape 1 l de ulei.

Nu e prea bine, nu?

 

Or fi recunoscute 4tx-urile pt consumul de ulei, dar nu cred ca este o regula. In 5000 de km facuti pe tdm, si oras, si afara, si autostrada (160-180 la ora), nu am completat mai mult de 2-300 ml.

Multa bafta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare enorm

Nu stiu sa fie diferente chiar asa de mari intre 3VD si 4TX

Eu stiu ca singura diferenta e arborele cotit cu tot ce rezulta de acolo (aprindere etc)

Dar ungerea e aceeasi, materialele sunt aceleasi...

Nu pricep si pace

 

"O alta chestie": tedemisti exista si in "provincie" si sa stii ca se cam iese in week-end

 

Pai m-am gandit : ori e o problema cu alinierea segmentilor, ori sunt uzati segmentii sau cilindrii. O sa masor compresia. Asta va elucida cateva lucruri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Or fi recunoscute 4tx-urile pt consumul de ulei, dar nu cred ca este o regula. In 5000 de km facuti pe tdm, si oras, si afara, si autostrada (160-180 la ora), nu am completat mai mult de 2-300 ml.

 

N-a zis nimeni ca e o regula, doar ca e un consum normal.

 

http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=16319&hl=oil+consumption

 

---

 

My 1996 mk2 has drunk over 1l of oil in 3500 miles. Does this seem excessive?

cheers

Not at all, many say 1/2 ltr every 1000 miles so ya doing ok fella

Moose

 

---

It's "normal" for 850 TDMs, it doesn't seem to indicate excesice wear. Mine uses around a litre per 3,000 miles, just as it did 40k ago when I bought my 02 reg Mk2 (just over 60k now).

---

thats excellent as i had a tdm that used 1ltr every 1000 miles and Mrs. Yamaha say thats perfickly normal.

---

this has all been done before, but anyway....

 

anything between 1litre per 1000-4000miles is normal

it seems to be worse if you cruise at motorway speeds more often

---

 

 

si asa mai departe.

 

http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?sho...oil+consumption

 

post-7986-1301684402_thumb.png

 

A mea consuma, a lui Leaveyou consuma, a lui Stege consuma, Noro daca nu ma insel a cumparat una gata terminata de lipsa uleiului. La cati posesori de 4tx sint, as spune ca e destul sa iti faci o idee chiar fara sa te uiti pe carpe-tdm, unde oamenii au mobra de mult mai mult timp.

 

As spune ca daca nu iti consuma e foarte bine, dar nu m-as relaxa excesiv :D Depinde si de cati kilometri are la bord motorul.

 

Tot ce spuneam e ca nu indica o defectiune consumul de ulei, ci mai degraba o predispozitie a modelului, care presupune o atentie dedicata mai ales la drumurile lungi.

 

@Leaveyou: :)

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat

Eu am facut 6000 km si am completat 0,5 l

Cu 3VD

:D Si eu am bagat cam 0,5 l ,dupa ce am mers circa 5000 km, in tura de asta vara.

E enorm 0,6-0,8 litri la o mie de km.

Al meu e tot 3VD, iar nivelul uleiului il verific cam la 2-3 mii de km parcursi.

Uleiul folosit de mine e Motul 5100 Ester (10W-40 semisintetic)

 

Numai bine tuturor, si un sezon moto plin de km fara incidente.

 

PS: Bun venit, in club, celor sositi :)

Editat de Rocker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu la 2 schimburi nu am completat nici un gram ... cam 50/50 drumuri "lungi si scurte ...

ulei Aral sintetic (o sa ramin la el, imi place cum suna si merge - inainte era un Motul sintetic si nu-mi placea suieratul cutiei de viteze) ...

nu stiu citi km are mobra ...

am sa reamintesc ce zicea un manual de fabrica de reparatie la Renault (se referea la motorul de 1.6 benzina, 90 CP): orice consum de ulei mai mare de 1 l la 1000 de km este suspect si motorul trebuie verificat/reparat ... asadar cit timp consumul se inscrie in cel normat (nu neaparat normal) ei nu recomada repararea lui ...

ca peste tot, este o chestiune de optim de cost: atita timp cit motorul functioneaza in parametri sa zicem, normali, merita investitia intr-o reparatie sau e mai ieftin sa completam uleiul ?

 

stiu, o sa mi se spuna ca motorul e mai mult decit bani, ca daca-l lasi, o sa platesti mai mult, etc ... eu nu fac decit sa spun ca dincolo de aspectele tehnice, o mare parte din indicatiile fabricantului privesc si aspectul "cost" ...

acum ca pentru unii, motorul e un mijloc de locomotie iar pentru altii, "viata lor", e alt aspect care, in mod normal nu ar trebui sa se oglindeasca in sfaturile pur "tehnice" ...

 

de cele mai multe ori (nu intotdeauna, evident) consumul marit de ulei se datoreaza diveselor simeringuri, neetanseitati, etc nu mortorului in sine, prin arderea lui in cilindri ... asta nu inseamna ca nu poate fi din cauza uzurii motorului ...

foarte clar, nu :) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavalere! ma inscriu si eu :) cu Ana :D pentru o vizita. Multumim pentru portile deschise! :D Da si tu un post cu termeni si conditii pls, sa stie uamenii daca sa se descalte sau nu la intrare :D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai m-am gandit : ori e o problema cu alinierea segmentilor, ori sunt uzati segmentii sau cilindrii. O sa masor compresia. Asta va elucida cateva lucruri.

By the way, mi-am comandat de pe louis un tester de compresie, ajunge maine.

Stie cineva cum se masoara compresia, se scot ambele bujii si se da la automat, la fiecare cilindru pe rand?

Sau se lasa cealalta bujie si i se scoate doar fisa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

By the way, mi-am comandat de pe louis un tester de compresie, ajunge maine.

Stie cineva cum se masoara compresia, se scot ambele bujii si se da la automat, la fiecare cilindru pe rand?

Sau se lasa cealalta bujie si i se scoate doar fisa?

 

 

salut. scoti ambele fise la bujii, bateria trebuie sa fie buna, eventual poti scoate ambele bujii (sa ajuti motorul sa se invarta mai bine), introduci ceasul de masurare, deschizi la maxim acceleratia si apesi butonul de start (cu acceleratia deschisa la maxim) sa invarti motorul pana cand acul manometrului nu mai creste.

 

Teoretic, in manual zice ca motorul trebuie sa fie la temperatura optima de functionare cand verifici compresia. Nu stiu cum e la 850 dar la mine la 900 nu pot scoate bujia daca nu scot radiatorul. Asa ca iti propun sa verifici compresia la rece (va un pic mai mica decat cea la cald). Un mecanic bun mi-a spus ca degeaba ai compresie cand motorul este la temperatura de functionare si nu ai la rece cand trebuie sa il pornesti.

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavalere! ma inscriu si eu :) cu Ana :D pentru o vizita. Multumim pentru portile deschise! :D Da si tu un post cu termeni si conditii pls, sa stie uamenii daca sa se descalte sau nu la intrare :D.

 

singura problema este ca nu am decat 3 locuri pe care se poate dormii, un pat si o canapea neextensibila. zicea alin ca aduce o saltea gonflabila. deci ne descurcam , in rest sa aveti papuci la voi si nu uitati de voia buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata la baietii veseli, nu consider ca am inceput sezonul cu stangul, dar am nimerit o portiune de strada dupa o zi de ploaie, in care si strada si trotuarul erau inclinate-cursese noroiul de pe margine ( Baba novac f aproape de A Vlaicu, in statie la 44, CT) si nu am vazut de masinile din fatza, am franat prea tarziu, si buf jos, ca la judo, fara drept de apel, era o mazga frumoasa in locul ales de mine :) (geaca nu s a zgariat nici macar un pic ca era plina de noroi), dar mi am invatat lectia, eram 'grabit' si cu bicla si cu motorul, nu mai fac:).Vreau sa spun ca doar ce mi montasem crashbarurile de la Zoli, si mi a protejat si glezna si carenele, am doar nevoie de geam pt semnalizare dr http://www.louis.eu/index.php?topic=search...x=9&cmd.y=3 cod 10033772, daca are cineva,sambata ma duc la smaeb.Nu stiu daca as fi putut frana altfel, dar cred ca neavind experienta m a ajutat:) ca poate ajungeam pe alta directie daca combinam cu frana spate. cine stie, interesanta senzatie sa te tot duci asa cu casca pe asfalt, ofticat ca nu poti face nimic decit sa astepti sa se consume inertia :) O sa fiu cu bunghiul mare la noroaie dupa zile cu ploi dar ma duc si la primarie cu solicitare de indreptare :)

Mult soare la toata lumea, interior desigur!

Editat de Lucian CT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urat inceput. dar bine ca esti ok.

 

si eu am avut ieri un incident dragut, o luasem pe contrasens si iese un pieton zgribulit dintre masini cu capu in umbrela , am franat tare, spatele a derapat imediat dar l-am tinut asa si imediat cum a trecut pietonul l-am redresat, ce nu-mi place la mobra este ca are tendinta sa dea din poponeata cand deblochezi roata spate in derapaj. e normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io-mi explic cam asa : cand pui frana puternica este evident ca transferul maselor face ca roata spate sa se elibereze de greutatea ce actioneaza asupra ei si, normal, sa se blocheze. Daca nu esti pe verticala perfecta, atunci cand eliberezi frana spate, roata revine la regimul de rostogolire dupa cel de alunecare si aparitia fortei de propulsie se aduga pe directia de miscare (tinand cont de inclinarea motocicletei). Ca urmare, vei avea de-a face cu situatia schimbarii de inclinare a mobrei (functie de ceea ce faci cu ghidonul) si, evident, cu balansul cunoscut. O sansa ca sa scapi din capcana asta este, cum bine stiu toti, sa fii in pozitie verticala si centrat pe mobra in momentul franarii de urgenta (destul de rar intalnita) sau daca nu sunt obstacole in fata si lateral sa-ti pastrezi miscarea de alunecare a rotii din spate eliberand cat mai dulce frana de picior.

 

Oricum, un crashbar este sfant la mobra omului! Te apara si-ti apara motorul intr-o sumedenie de situatii neplacute.

De asemenea, sa aveti grija, pe timp de ploaie, la liniile de tramvai (sa fie traversate cat mai perpendicular posibil) si la liniile de marcaj stradal. Sunt locuri extrem de alunecoase si te poti trezi cu mobra de-a latul cat ai clipi!

 

Aaa, si inca ceva : daca aveti de gand sa mergeti pe noroi pe timp umed veti gasi ca este extrem de distractiv. Nu ca ai putea controla mobra (daca ai pneuri de sosea), ci pentru ca te duce cam pe unde vrea ea! Io am fost ieri pe un drum d-asta si a fost foarte haios. Cred ca dupa primii metri parcursi am pierdut aderenta (o data cu umplerea cu noroi a santurilor desenate in pneuri) si am mers intr-o glisare continua. De unde am tras concluzia ca pentru off-road e bine sa schimbi pneurile de strada, daca vrei sa schimbi si a doua! :)

Editat de Leaveyou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am franat tare, spatele a derapat imediat dar l-am tinut asa si imediat cum a trecut pietonul l-am redresat, ce nu-mi place la mobra este ca are tendinta sa dea din poponeata cand deblochezi roata spate in derapaj. e normal?

 

Pai cind blochezi roata spate, mobra fuge imediat de fund. Roata fatza isi pastreaza directia spre inainte, in timp ce cadrul impreuna cu roata spate vor face un unghi care se mareste cu cit tii roata blocata. Cind dai drumul la frana spate, rotile nemaifiind aliniate, spatele o sa te accelereze in directia la care a ramas, adica fix ca si cum te-ar lovi unul din lateral.

 

Ideea e sa nu tii niciodata spatele full blocat, cind vezi ca o ia razna prea rau ii mai dai drumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io-mi explic cam asa : cand pui frana puternica este evident ca transferul maselor face ca roata spate sa se elibereze de greutatea ce actioneaza asupra ei si, normal, sa se blocheze. Daca nu esti pe verticala perfecta, atunci cand eliberezi frana spate, roata revine la regimul de rostogolire dupa cel de alunecare si aparitia fortei de propulsie se aduga pe directia de miscare (tinand cont de inclinarea motocicletei). Ca urmare, vei avea de-a face cu situatia schimbarii de inclinare a mobrei (functie de ceea ce faci cu ghidonul) si, evident, cu balansul cunoscut. O sansa ca sa scapi din capcana asta este, cum bine stiu toti, sa fii in pozitie verticala si centrat pe mobra in momentul franarii de urgenta (destul de rar intalnita) sau daca nu sunt obstacole in fata si lateral sa-ti pastrezi miscarea de alunecare a rotii din spate eliberand cat mai dulce frana de picior.

 

Oricum, un crashbar este sfant la mobra omului! Te apara si-ti apara motorul intr-o sumedenie de situatii neplacute.

De asemenea, sa aveti grija, pe timp de ploaie, la liniile de tramvai (sa fie traversate cat mai perpendicular posibil) si la liniile de marcaj stradal. Sunt locuri extrem de alunecoase si te poti trezi cu mobra de-a latul cat ai clipi!

 

Aaa, si inca ceva : daca aveti de gand sa mergeti pe noroi pe timp umed veti gasi ca este extrem de distractiv. Nu ca ai putea controla mobra (daca ai pneuri de sosea), ci pentru ca te duce cam pe unde vrea ea! Io am fost ieri pe un drum d-asta si a fost foarte haios. Cred ca dupa primii metri parcursi am pierdut aderenta (o data cu umplerea cu noroi a santurilor desenate in pneuri) si am mers intr-o glisare continua. De unde am tras concluzia ca pentru off-road e bine sa schimbi pneurile de strada, daca vrei sa schimbi si a doua! :)

 

am crash bar. relativ e inutil , e prea mic si prea apropiat de motor.

 

am avut si eu o aventura pe noroi cu gumele de strada, in acel moment m-am decis sa imi iau gume on-off. si asa am ajuns la urmatoarea echipare

 

IMG_0072.JPG

 

Am bagat intr-o zi vreo 30km de pietris si noroi si am mers super lejer in treapta a doua nu aveam nici o problema cu anvelopele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Ce bujii sunt recomandate pentru 4TX, si cam pe la ce pret se gasesc ?

Poti descarca de AICI manualul de service, unde gasesti si despre bujii

Pentru cei interesati, reamintesc ca exista un forum dedicat pentru TDM, unde se pot dezbate problemela mai amanuntit, pe topicuri distincte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am crash bar. relativ e inutil , e prea mic si prea apropiat de motor.

 

am avut si eu o aventura pe noroi cu gumele de strada, in acel moment m-am decis sa imi iau gume on-off. si asa am ajuns la urmatoarea echipare

 

IMG_0072.JPG

 

Am bagat intr-o zi vreo 30km de pietris si noroi si am mers super lejer in treapta a doua nu aveam nici o problema cu anvelopele astea.

 

 

Cavalere, zi-mi si mie, te rog, ce marca sunt anvelopele alea?

Cum se comporta pe sosea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in stanga este Metzler Karoo T pt spate si in dreapta Haidenau K60 pt fata.

 

sunt zgomotoase, ai aderenta buna cu ele si pe uscat si pe ud dar mai ales pe offroad si in noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati. Sambata seara 9 aprilie sunteti invitati la mine acasa incepand cu ora 19.00 pentru o socializare intre TDM-isti :bounce:

Mesaj completat

Merci pentru info.

Legat de crashbar, al tau este din cel care urca si pe carene sau este doar pentru motor? E de la Zoly?

 

 

al meu este doar pt motor. nu este de la Zoly este de la Hepco & Beker.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati. Sambata seara 9 aprilie sunteti invitati la mine acasa incepand cu ora 19.00 pentru o socializare intre TDM-isti :bounce:

Mesaj completat

 

 

Salut. La SMAEB la ce ora se merge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...