Leaveyou Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) La 4tx e normal. Tine un ochi pe nivel, consumul e destul de aleator, eu nu i-am gasit o noima inca. Poate sa treaca de pe maxim pe minim in 300km sau in 1000km. De-aia spuneam ca e bine sa il verifici la 2-300km, mai ales cind mergi afara, in oras mi se pare ca scade mai greu. Depinde si de stilul de mers. La ulei eu bag procycle de pe louis, e 25 de euro bidonul de 4 litri. E JASO MA2, adica din ala la care nu-ti patineaza ambreiajul. Daca ramai pe drum fara ulei, cauta cel mai ieftin ulei de auto, respectiv unul cit mai primitiv, cit mai spre API CF. Tre' sa recunoastem ca de la Fuchsia si ottoMan primim cele mai bune informatii! Multumiri! asta e consum de boxer bmw ) Cavalere, 0,625 ml ulei la 1000 km ti se pare a fi un consum exagerat de mare? Desigur, nu in comparatie cu un motor care nu consuma deloc... O alta chestie : TDM-istii nu merg la plimbari in week-end? Editat Aprilie 1, 2011 de Leaveyou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Cavalere, 0,625 ml ulei la 1000 km ti se pare a fi un consum exagerat de mare? Desigur, nu in comparatie cu un motor care nu consuma deloc... O alta chestie : TDM-istii nu merg la plimbari in week-end? Mie mi se pare enorm Nu stiu sa fie diferente chiar asa de mari intre 3VD si 4TX Eu stiu ca singura diferenta e arborele cotit cu tot ce rezulta de acolo (aprindere etc) Dar ungerea e aceeasi, materialele sunt aceleasi... Nu pricep si pace "O alta chestie": tedemisti exista si in "provincie" si sa stii ca se cam iese in week-end Asta mi-a zis si Stege, intre 800-1000 ml la 1000 km este consumul normal de ulei la un 4tx. Yamaha e recunoscuta pt consumurile "de fabrica", FZR-ul parca avea aceiasi hiba. Ciudat Eu am facut 6000 km si am completat 0,5 l Cu 3VD Editat Aprilie 1, 2011 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerlo1978 Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Ma bag si io la inghesuiala din casa lui Cavaleru! In alta ordine de idei, azi am completat uleiul la mobra. Dupa 1600 km a consumt aproape 1 l de ulei. Nu e prea bine, nu? Or fi recunoscute 4tx-urile pt consumul de ulei, dar nu cred ca este o regula. In 5000 de km facuti pe tdm, si oras, si afara, si autostrada (160-180 la ora), nu am completat mai mult de 2-300 ml. Multa bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Mie mi se pare enormNu stiu sa fie diferente chiar asa de mari intre 3VD si 4TX Eu stiu ca singura diferenta e arborele cotit cu tot ce rezulta de acolo (aprindere etc) Dar ungerea e aceeasi, materialele sunt aceleasi... Nu pricep si pace "O alta chestie": tedemisti exista si in "provincie" si sa stii ca se cam iese in week-end Pai m-am gandit : ori e o problema cu alinierea segmentilor, ori sunt uzati segmentii sau cilindrii. O sa masor compresia. Asta va elucida cateva lucruri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Or fi recunoscute 4tx-urile pt consumul de ulei, dar nu cred ca este o regula. In 5000 de km facuti pe tdm, si oras, si afara, si autostrada (160-180 la ora), nu am completat mai mult de 2-300 ml. N-a zis nimeni ca e o regula, doar ca e un consum normal. http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=16319&hl=oil+consumption --- My 1996 mk2 has drunk over 1l of oil in 3500 miles. Does this seem excessive? cheers Not at all, many say 1/2 ltr every 1000 miles so ya doing ok fella Moose --- It's "normal" for 850 TDMs, it doesn't seem to indicate excesice wear. Mine uses around a litre per 3,000 miles, just as it did 40k ago when I bought my 02 reg Mk2 (just over 60k now). --- thats excellent as i had a tdm that used 1ltr every 1000 miles and Mrs. Yamaha say thats perfickly normal. --- this has all been done before, but anyway.... anything between 1litre per 1000-4000miles is normal it seems to be worse if you cruise at motorway speeds more often --- si asa mai departe. http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?sho...oil+consumption A mea consuma, a lui Leaveyou consuma, a lui Stege consuma, Noro daca nu ma insel a cumparat una gata terminata de lipsa uleiului. La cati posesori de 4tx sint, as spune ca e destul sa iti faci o idee chiar fara sa te uiti pe carpe-tdm, unde oamenii au mobra de mult mai mult timp. As spune ca daca nu iti consuma e foarte bine, dar nu m-as relaxa excesiv Depinde si de cati kilometri are la bord motorul. Tot ce spuneam e ca nu indica o defectiune consumul de ulei, ci mai degraba o predispozitie a modelului, care presupune o atentie dedicata mai ales la drumurile lungi. @Leaveyou: Editat Aprilie 1, 2011 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) CiudatEu am facut 6000 km si am completat 0,5 l Cu 3VD Si eu am bagat cam 0,5 l ,dupa ce am mers circa 5000 km, in tura de asta vara. E enorm 0,6-0,8 litri la o mie de km. Al meu e tot 3VD, iar nivelul uleiului il verific cam la 2-3 mii de km parcursi. Uleiul folosit de mine e Motul 5100 Ester (10W-40 semisintetic) Numai bine tuturor, si un sezon moto plin de km fara incidente. PS: Bun venit, in club, celor sositi Editat Aprilie 1, 2011 de Rocker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ache2 Postat Aprilie 2, 2011 Share Postat Aprilie 2, 2011 eu la 2 schimburi nu am completat nici un gram ... cam 50/50 drumuri "lungi si scurte ... ulei Aral sintetic (o sa ramin la el, imi place cum suna si merge - inainte era un Motul sintetic si nu-mi placea suieratul cutiei de viteze) ... nu stiu citi km are mobra ... am sa reamintesc ce zicea un manual de fabrica de reparatie la Renault (se referea la motorul de 1.6 benzina, 90 CP): orice consum de ulei mai mare de 1 l la 1000 de km este suspect si motorul trebuie verificat/reparat ... asadar cit timp consumul se inscrie in cel normat (nu neaparat normal) ei nu recomada repararea lui ... ca peste tot, este o chestiune de optim de cost: atita timp cit motorul functioneaza in parametri sa zicem, normali, merita investitia intr-o reparatie sau e mai ieftin sa completam uleiul ? stiu, o sa mi se spuna ca motorul e mai mult decit bani, ca daca-l lasi, o sa platesti mai mult, etc ... eu nu fac decit sa spun ca dincolo de aspectele tehnice, o mare parte din indicatiile fabricantului privesc si aspectul "cost" ... acum ca pentru unii, motorul e un mijloc de locomotie iar pentru altii, "viata lor", e alt aspect care, in mod normal nu ar trebui sa se oglindeasca in sfaturile pur "tehnice" ... de cele mai multe ori (nu intotdeauna, evident) consumul marit de ulei se datoreaza diveselor simeringuri, neetanseitati, etc nu mortorului in sine, prin arderea lui in cilindri ... asta nu inseamna ca nu poate fi din cauza uzurii motorului ... foarte clar, nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Aprilie 2, 2011 Share Postat Aprilie 2, 2011 Posibil TDM 1200? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Aprilie 2, 2011 Share Postat Aprilie 2, 2011 Cavalere! ma inscriu si eu cu Ana pentru o vizita. Multumim pentru portile deschise! Da si tu un post cu termeni si conditii pls, sa stie uamenii daca sa se descalte sau nu la intrare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flavius.corhei Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 Pai m-am gandit : ori e o problema cu alinierea segmentilor, ori sunt uzati segmentii sau cilindrii. O sa masor compresia. Asta va elucida cateva lucruri. By the way, mi-am comandat de pe louis un tester de compresie, ajunge maine. Stie cineva cum se masoara compresia, se scot ambele bujii si se da la automat, la fiecare cilindru pe rand? Sau se lasa cealalta bujie si i se scoate doar fisa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Blade_ Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 By the way, mi-am comandat de pe louis un tester de compresie, ajunge maine.Stie cineva cum se masoara compresia, se scot ambele bujii si se da la automat, la fiecare cilindru pe rand? Sau se lasa cealalta bujie si i se scoate doar fisa? salut. scoti ambele fise la bujii, bateria trebuie sa fie buna, eventual poti scoate ambele bujii (sa ajuti motorul sa se invarta mai bine), introduci ceasul de masurare, deschizi la maxim acceleratia si apesi butonul de start (cu acceleratia deschisa la maxim) sa invarti motorul pana cand acul manometrului nu mai creste. Teoretic, in manual zice ca motorul trebuie sa fie la temperatura optima de functionare cand verifici compresia. Nu stiu cum e la 850 dar la mine la 900 nu pot scoate bujia daca nu scot radiatorul. Asa ca iti propun sa verifici compresia la rece (va un pic mai mica decat cea la cald). Un mecanic bun mi-a spus ca degeaba ai compresie cand motorul este la temperatura de functionare si nu ai la rece cand trebuie sa il pornesti. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 Cavalere! ma inscriu si eu cu Ana pentru o vizita. Multumim pentru portile deschise! Da si tu un post cu termeni si conditii pls, sa stie uamenii daca sa se descalte sau nu la intrare . singura problema este ca nu am decat 3 locuri pe care se poate dormii, un pat si o canapea neextensibila. zicea alin ca aduce o saltea gonflabila. deci ne descurcam , in rest sa aveti papuci la voi si nu uitati de voia buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian CT Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 (editat) Neata la baietii veseli, nu consider ca am inceput sezonul cu stangul, dar am nimerit o portiune de strada dupa o zi de ploaie, in care si strada si trotuarul erau inclinate-cursese noroiul de pe margine ( Baba novac f aproape de A Vlaicu, in statie la 44, CT) si nu am vazut de masinile din fatza, am franat prea tarziu, si buf jos, ca la judo, fara drept de apel, era o mazga frumoasa in locul ales de mine (geaca nu s a zgariat nici macar un pic ca era plina de noroi), dar mi am invatat lectia, eram 'grabit' si cu bicla si cu motorul, nu mai fac:).Vreau sa spun ca doar ce mi montasem crashbarurile de la Zoli, si mi a protejat si glezna si carenele, am doar nevoie de geam pt semnalizare dr http://www.louis.eu/index.php?topic=search...x=9&cmd.y=3 cod 10033772, daca are cineva,sambata ma duc la smaeb.Nu stiu daca as fi putut frana altfel, dar cred ca neavind experienta m a ajutat:) ca poate ajungeam pe alta directie daca combinam cu frana spate. cine stie, interesanta senzatie sa te tot duci asa cu casca pe asfalt, ofticat ca nu poti face nimic decit sa astepti sa se consume inertia O sa fiu cu bunghiul mare la noroaie dupa zile cu ploi dar ma duc si la primarie cu solicitare de indreptare Mult soare la toata lumea, interior desigur! Editat Aprilie 7, 2011 de Lucian CT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 urat inceput. dar bine ca esti ok. si eu am avut ieri un incident dragut, o luasem pe contrasens si iese un pieton zgribulit dintre masini cu capu in umbrela , am franat tare, spatele a derapat imediat dar l-am tinut asa si imediat cum a trecut pietonul l-am redresat, ce nu-mi place la mobra este ca are tendinta sa dea din poponeata cand deblochezi roata spate in derapaj. e normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 (editat) Io-mi explic cam asa : cand pui frana puternica este evident ca transferul maselor face ca roata spate sa se elibereze de greutatea ce actioneaza asupra ei si, normal, sa se blocheze. Daca nu esti pe verticala perfecta, atunci cand eliberezi frana spate, roata revine la regimul de rostogolire dupa cel de alunecare si aparitia fortei de propulsie se aduga pe directia de miscare (tinand cont de inclinarea motocicletei). Ca urmare, vei avea de-a face cu situatia schimbarii de inclinare a mobrei (functie de ceea ce faci cu ghidonul) si, evident, cu balansul cunoscut. O sansa ca sa scapi din capcana asta este, cum bine stiu toti, sa fii in pozitie verticala si centrat pe mobra in momentul franarii de urgenta (destul de rar intalnita) sau daca nu sunt obstacole in fata si lateral sa-ti pastrezi miscarea de alunecare a rotii din spate eliberand cat mai dulce frana de picior. Oricum, un crashbar este sfant la mobra omului! Te apara si-ti apara motorul intr-o sumedenie de situatii neplacute. De asemenea, sa aveti grija, pe timp de ploaie, la liniile de tramvai (sa fie traversate cat mai perpendicular posibil) si la liniile de marcaj stradal. Sunt locuri extrem de alunecoase si te poti trezi cu mobra de-a latul cat ai clipi! Aaa, si inca ceva : daca aveti de gand sa mergeti pe noroi pe timp umed veti gasi ca este extrem de distractiv. Nu ca ai putea controla mobra (daca ai pneuri de sosea), ci pentru ca te duce cam pe unde vrea ea! Io am fost ieri pe un drum d-asta si a fost foarte haios. Cred ca dupa primii metri parcursi am pierdut aderenta (o data cu umplerea cu noroi a santurilor desenate in pneuri) si am mers intr-o glisare continua. De unde am tras concluzia ca pentru off-road e bine sa schimbi pneurile de strada, daca vrei sa schimbi si a doua! Editat Aprilie 7, 2011 de Leaveyou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 am franat tare, spatele a derapat imediat dar l-am tinut asa si imediat cum a trecut pietonul l-am redresat, ce nu-mi place la mobra este ca are tendinta sa dea din poponeata cand deblochezi roata spate in derapaj. e normal? Pai cind blochezi roata spate, mobra fuge imediat de fund. Roata fatza isi pastreaza directia spre inainte, in timp ce cadrul impreuna cu roata spate vor face un unghi care se mareste cu cit tii roata blocata. Cind dai drumul la frana spate, rotile nemaifiind aliniate, spatele o sa te accelereze in directia la care a ramas, adica fix ca si cum te-ar lovi unul din lateral. Ideea e sa nu tii niciodata spatele full blocat, cind vezi ca o ia razna prea rau ii mai dai drumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 Io-mi explic cam asa : cand pui frana puternica este evident ca transferul maselor face ca roata spate sa se elibereze de greutatea ce actioneaza asupra ei si, normal, sa se blocheze. Daca nu esti pe verticala perfecta, atunci cand eliberezi frana spate, roata revine la regimul de rostogolire dupa cel de alunecare si aparitia fortei de propulsie se aduga pe directia de miscare (tinand cont de inclinarea motocicletei). Ca urmare, vei avea de-a face cu situatia schimbarii de inclinare a mobrei (functie de ceea ce faci cu ghidonul) si, evident, cu balansul cunoscut. O sansa ca sa scapi din capcana asta este, cum bine stiu toti, sa fii in pozitie verticala si centrat pe mobra in momentul franarii de urgenta (destul de rar intalnita) sau daca nu sunt obstacole in fata si lateral sa-ti pastrezi miscarea de alunecare a rotii din spate eliberand cat mai dulce frana de picior. Oricum, un crashbar este sfant la mobra omului! Te apara si-ti apara motorul intr-o sumedenie de situatii neplacute. De asemenea, sa aveti grija, pe timp de ploaie, la liniile de tramvai (sa fie traversate cat mai perpendicular posibil) si la liniile de marcaj stradal. Sunt locuri extrem de alunecoase si te poti trezi cu mobra de-a latul cat ai clipi! Aaa, si inca ceva : daca aveti de gand sa mergeti pe noroi pe timp umed veti gasi ca este extrem de distractiv. Nu ca ai putea controla mobra (daca ai pneuri de sosea), ci pentru ca te duce cam pe unde vrea ea! Io am fost ieri pe un drum d-asta si a fost foarte haios. Cred ca dupa primii metri parcursi am pierdut aderenta (o data cu umplerea cu noroi a santurilor desenate in pneuri) si am mers intr-o glisare continua. De unde am tras concluzia ca pentru off-road e bine sa schimbi pneurile de strada, daca vrei sa schimbi si a doua! am crash bar. relativ e inutil , e prea mic si prea apropiat de motor. am avut si eu o aventura pe noroi cu gumele de strada, in acel moment m-am decis sa imi iau gume on-off. si asa am ajuns la urmatoarea echipare Am bagat intr-o zi vreo 30km de pietris si noroi si am mers super lejer in treapta a doua nu aveam nici o problema cu anvelopele astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 Salut ! Ce bujii sunt recomandate pentru 4TX, si cam pe la ce pret se gasesc ? Poti descarca de AICI manualul de service, unde gasesti si despre bujii Pentru cei interesati, reamintesc ca exista un forum dedicat pentru TDM, unde se pot dezbate problemela mai amanuntit, pe topicuri distincte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 am crash bar. relativ e inutil , e prea mic si prea apropiat de motor. am avut si eu o aventura pe noroi cu gumele de strada, in acel moment m-am decis sa imi iau gume on-off. si asa am ajuns la urmatoarea echipare Am bagat intr-o zi vreo 30km de pietris si noroi si am mers super lejer in treapta a doua nu aveam nici o problema cu anvelopele astea. Cavalere, zi-mi si mie, te rog, ce marca sunt anvelopele alea? Cum se comporta pe sosea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 in stanga este Metzler Karoo T pt spate si in dreapta Haidenau K60 pt fata. sunt zgomotoase, ai aderenta buna cu ele si pe uscat si pe ud dar mai ales pe offroad si in noroi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 Merci pentru info. Legat de crashbar, al tau este din cel care urca si pe carene sau este doar pentru motor? E de la Zoly? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 Nu uitati. Sambata seara 9 aprilie sunteti invitati la mine acasa incepand cu ora 19.00 pentru o socializare intre TDM-isti Mesaj completat Merci pentru info.Legat de crashbar, al tau este din cel care urca si pe carene sau este doar pentru motor? E de la Zoly? al meu este doar pt motor. nu este de la Zoly este de la Hepco & Beker. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ziguana Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 Vreau sa ajung si eu la Bucuresti maine. Daca trece cineva prin Brasov dati de veste, poate mergem impreuna sau ne intalnim pe traseu. Nr. de telefon sa ne gasim 0724588012. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerlo1978 Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 Nu uitati. Sambata seara 9 aprilie sunteti invitati la mine acasa incepand cu ora 19.00 pentru o socializare intre TDM-isti Mesaj completat Salut. La SMAEB la ce ora se merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 8, 2011 Share Postat Aprilie 8, 2011 anunatam diseara. nu stiu ce sa zic inca. amvazut ca se poate intra daca esti motociclist de la 10. si de la 12.00 are accest publicul general Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.