Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

salut si eu va trebui sa i schimb lantul ....e intins si zdrangane cam un cm in partea de sus ....patinele le am verificat ochiometric si nu au urme de uzura asa ca zic pas ...intinzatorul e ok asa ca si aluia ii spun pas acum ..........o intrebare cam cat ulei a curs la demontare ? sa stiu sa cumpar si din ala ca am uitat .....e proaspat si nu prea vreau sa l schimb ... multumesc

Salut. Eu până la urmă am schimbat lanț +intinzator. Patinele si pinionele erau foarte ok.

Ulei a pierdut cam 30-40ml. Nu se vedea la nivel. Am completat în funcție de cât am vazut curs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Eu până la urmă am schimbat lanț +intinzator. Patinele si pinionele erau foarte ok.

Ulei a pierdut cam 30-40ml. Nu se vedea la nivel. Am completat în funcție de cât am vazut curs.

am executat distributia sambata ... carene laterale jos ...radiator jos ...termostat jos ...suport motor dreapta jos ...capac pompe ulei jos ...pompe ulei jos (nu neaparat -daca ai lant deschis ) ....curs cam un litru juma de ulei ( dupa demontarea pompelor ) verificat uzura pompe ulei (arata ca noi ) ...demolat axe cu came ( arata ca noi )...pinioane axe si arbore ok patine ok ...pt un motor de 65000 km arata foarte bine si uzurile sunt minime sa zic asa ....sapt viitoare ma apuc de verificat jocuri supape (daca tot am demolat sandramaua ).....atentie la demontarea intinzatorului ( daca va mananca blana sa-l verificati ca posibil sa SARA LANTUL DE PE AXA DE ADMISIE cand desfaceti suruburile ) la mine a avut noroc in prima faza cand am scos intinzatorul deorarce era atat de intins lantul incat patina intizatorului era intepenita pe undeva prin chiulasa si lantul suficient de bleg incat axa de admisie statea cuminte pe arcurile supapelor ...daca totul e in mintile lui pe acolo si ai ghinionul sa ti prinda supapele de admisie atatcate cand desfaci intizatorul va sari cu siguranta ...........ps la motorul asta lovesc supapele in piston ...asadar lucrati cu atentie sper sa apuc sa fac niste poze la montaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ..stie cineva codul sau dimensiunile o-ringului de la termostat la 4tx? al meu curge si fraierul e patrat ....am zgandarit treaba pe acolo si ... noroc ca m a lasat in curte.. multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

codul pt oringul de la termostat este: 932104904600

cod valabil si pt 3vd si pt 4tx

 

a fost o discutie destul de larga pe tema lui pe grupul de fb, sfatul meu este sa il scoti din termostat si sa te duci la un magazin de specialitate si sa iei unul putin mai gros cu 1-2 sutimi.

termostatul e compus din 2 parti fabricate din material diferit, in timp capacul de plastic nu isi mai pastreaza forma si cu oringul original nu vei rezolva problema.

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

codul pt oringul de la termostat este: 932104904600

cod valabil si pt 3vd si pt 4tx

 

a fost o discutie destul de larga pe tema lui pe grupul de fb, sfatul meu este sa il scoti din termostat si sa te duci la un magazin de specialitate si sa iei unul putin mai gros cu 1-2 sutimi.

termostatul e compus din 2 parti fabricate din material diferit, in timp capacul de plastic nu isi mai pastreaza forma si cu oringul original nu vei rezolva problema.

multumesc .....l am gasit si eu azinoapte ...ai dreptate capacul termostatului e un pic deformat l am vazut cand am desfacut ansamblul sa curat siliconul (era manjit tot ) ....ma gandeam sa mi aduc aminte de copilarie si pe langa o ring o sa connfectionez si o garnitura de clingerit pe care sa o lipesc cu silicon ......azi o sa scotocesc in ''cutia bunicii'' la munca poate gasesc ceva din industria auto sa se pupe strategic pe acolo .....multumesc pt informatii

» Post actualizat in 17 May 2018 18:46

multumesc .....l am gasit si eu azinoapte ...ai dreptate capacul termostatului e un pic deformat l am vazut cand am desfacut ansamblul sa curat siliconul (era manjit tot ) ....ma gandeam sa mi aduc aminte de copilarie si pe langa o ring o sa connfectionez si o garnitura de clingerit pe care sa o lipesc cu silicon ......azi o sa scotocesc in ''cutia bunicii'' la munca poate gasesc ceva din industria auto sa se pupe strategic pe acolo .....multumesc pt informatii

am rezolvat scurgerea de antigel din termostat cu un o ring auto ....in mod ciudat acum acul la temperatura sta la ''jumate'' in mers .....pana acum abia se ridica pana la un sfert ...deci o intrebare cun trebuie sa stea afurisitul ala ???.....

iin alta ordine de idei de cascat ce sunt si cu un mic ajutor din partea furnizorului am ''completat'' cu vreo 2 litri de motul 20w50 7100 full sintetic in loc de 10w40 7100....am gafat stiu ca trebuie sa schimb uleiul si filtrul ....dar am apucat sa fac vreo doua ture cu amestecul asta si motorul e mult mai silentios si treapta a doua agata mai putin.......acu eu ce ulei sa pun ???cu motul 10w 40 7100 nu a halit...fostul propr cu zeama aia a mers si a fost multumit etc ...sau sa trec tot pe full sintetic dar cu 50 in coada (10w50 sau 20w 50) vad ca ambele sunt trecute in manual si specificatia 20w50 e ''ulei de vara'' ............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15w50 7100 is gut


» Post actualizat in 17 May 2018 20:12

acul tre sa stea la jumate in mers sau sa coboare putin daca mergi pe o vreme mai racoroasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa face si la mine. La mine nici macar nu are puterea sa coboare. TDM in oras la vreme de vara merge cu motorul f hot. Daca nu iti place la semafor opresti motorul, Acolo se incinge el. Nu mai pleci ca turbatul insa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Devenit recent posesor de Yamaha TDM 900 / 2002 am o intrebare, sau mai bine spus o nelamurire:

 

Desi in timpul mersului acul (de pe ceasul) de la temperatura motorului sta situat la jumatatea cadranului (foto mai jos pozitia 1), in oras, acul urca pana aproape de zona rosie (pozitia 3) si abia atunci porneste electroventilatorul care il coboara pana la pozitia 2.

 

Este normal?

Ar putea fi o problema?

Daca este o problema, imi puteti spune unde sa ma informez, daca s-a mai discutat despre astfel de situatii?

 

Multumesc

Este normal sa iti urce pana acolo in oras.

Ca sa "rezolvi" un pic problema,ai putea sa folosesti un ulei bun care sa fie schimbat pana in 8-9000 km.

Pe vremea cand aveam tdmu 900,intampinasem aceeasi problema pentru mobra avea ulei ipone in ea.Dupa ce am trecut pe yamalube(pe care ti-l si recomand),problema s-a rezolvat.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Opritul motorului nu mi se pare pont, si am sa explic de ce. In cilindri si in camera de ardere in special sunt temperaturi mult mai mari decat in "camasa" de lichid de racire care le inconjoara. Schimbul de caldura se realizeaza continuu prin peretii metalici, iar daca opresti motorul si, implicit, circulatia lichidului, poti avea surpriza ca incepe sa fiarba. In principiu sistemul de racire ar trebui sa asigure conditii normale atata timp cat toate functioneaza in parametri si radiatorul nu e colmatat. Concentratia mai mare de antigel inrautateste schimbul de caldura, exista niste aditivi care il imbunatatesc (de ex. Motocool).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu opresc motorul dar las contactul pus.

In 60 secunde asteptare la semafor acul la ceasul de temperatura coboara la mine cam 5 milimetri. Practica arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

 

Cum ajung la vasul pt lichid frana spate si la vasul pt antigel ??

 

Daca se doreste completat cum fac??

 

MS

Dai saua jos+plasticul de pe stanga.Dupa ar trebui sa ai acces la vas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15w50 7100 is gut

» Post actualizat in 17 May 2018 20:12

acul tre sa stea la jumate in mers sau sa coboare putin daca mergi pe o vreme mai racoroasa

multumesc de info

.....i am comadat motul semisintetic 15 w50 (5100) ca acu s pe janta cu banii(si vreau sa i ''spal'' si motorul pe interior......momentan tdm ul e inca ''in rodaj'' la mine pana nu fac vreo 2-3000 de km cu el sa fiu sigur ca e in toate mintile lui nu mi vine sa bag consumabile scumpe in el ....la fel am patit cu aprilia ...am polizat cam 1000 de km si poc una azi una maine una poimaine etc ...am demontat cand una cand alta de ,m am plicitsit pana am rezolvat ce nu si au batut capul ''fostii''...am aruncat la bani pe garnituri si ulei de m am plicitisit ......dupa ultima patzanie -la care ma asteptam - adica celebrul rulment unisens de la demaror pot spune ca aprilia e in toate mintile ei peste vreo 2000 de km o sa primesca garnituri noi si consumabile premium ...la fel o sa pateasca si tdm ul ....(sper sa nu ma lase ambreiajul si problema cu chitzaitul era din reglaje -nu avea cursa libera deloc si parghia era pusa anapoda)..ramane de vazut ...inca odata multumesc de info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari tuturor.

O intrebare...se intampla sa nu intre din prima in viteza intai de la liber, in miscare fiind. De pe loc nu e nicio problema,intra intotdeauna. Valabil si pt treapta a doua de viteze,urcata (pedala)fiind din neutru,cu mobra in miscare,ceva de genul intre 5-10km/ora. Patiti si voi asa ceva? Poate fi uleiul de vina? Precizez ca nu e o regula,se intampla la cam jumatate din cazuri. (sigur ati patit toti momentul ala cand crezi ca e in viteza si te apleci sa iti iei avant,iar in afara de o turare nu se intampla nimic decat,poate,sa iti pierzi echilibrul) Pa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari tuturor.

O intrebare...se intampla sa nu intre din prima in viteza intai de la liber, in miscare fiind. De pe loc nu e nicio problema,intra intotdeauna. Valabil si pt treapta a doua de viteze,urcata (pedala)fiind din neutru,cu mobra in miscare,ceva de genul intre 5-10km/ora. Patiti si voi asa ceva? Poate fi uleiul de vina? Precizez ca nu e o regula,se intampla la cam jumatate din cazuri. (sigur ati patit toti momentul ala cand crezi ca e in viteza si te apleci sa iti iei avant,iar in afara de o turare nu se intampla nimic decat,poate,sa iti pierzi echilibrul) Pa

Si eu is incepator cu tdm900 vreo 1500km pana acuma.. ceva de genul pateam si eu... dar in mers din treapta 2 o duci direct in 1 , este mai lunga apasarea ... sau mai atent cu o apasare mai scurta o lasi pe N ... Si din 1 la 2 in miscare nu mai treci prin N dai direct ... Incetu cu incetu pe obisnuiesti .. incep sa ma prin si eu la a mea cu merge treaba.. Multi km fara evenimente !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-as uita prima data la jocul cablului de ambreiaj la maneta, si dupa aia la turatia la relanti - la 850 ai o rotita pentru reglat turatia, la 900 nu stiu cum e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca ai doar 2 puncte de prindere. daca apesi pe coltul care nu are prindere in partea de sus, nu se deformeaza forma aceea rectangulara?

ar mai fi mers o prindere intre colturile de jos sa rigidizeze tot ansamblul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi dau seama, pe tel cel putin, ce material ai folosit (sectiune). Zilele astea vreau sa ingineresc si eu la Fazer pt aceleasi genti Louis. Avantajul ar fi ca am suportul de topcase de la Givi si ar mai trebui doar 2 "sarme", exista si in catalog dar nu e timp sa ajunga. Eu ma gandesc la o sarma de 6mm sau o teava de 10-12mm, sarma avand avantajul indoirii mai simple. Vreau cot cu raza, nu in unghi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la rola ma gandeam si eu, de fapt la 2 role. Zici ca a mers fara s-o umpli cu nisip, doar "trasa pe roata"? Nu-i problema sudura pt 2 urechi din platbanda la capete. 15mm zici? Pare cam mult. Din aia de se gaseste la metru in brico magazine? Cu 1mm in carne? Cred ca am in stoc 90cm de 16mm cu perete de 1, am facut 2 bucse pt niste suruburi de 14 in gaura de 16 si am luat 1m, bucsele au avut >50mm. Dar pare groasa...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua. După multe discuții cu diversi de pe site-uri de vânzare cauciucuri moto am primit multe îndrumări de genul:"Băieții cu tdm pun cauciuc de spate pe janta fata,altfel nu poti face pereche de cauciucuri mixte."

Până la urmă face cineva treaba asta?Puneti cauciuc desemnat spate pe fata cu sensul de rotație inversat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu asa am avut pe fata Haideanu K60 (nu scout) cauciucul este unul tubetype, dar nu am avut nevoie de camera. il folosesti ca un tubless, si da era montat in sens invers fata de sensul lui dat de rotatie

de asemenea pe aceleasi dimensiuni gasesti si Avon distanzia

 

iti place sa mergi mult pe offroad? daca nu faci cel putin 50% din km pe drumuri proaste nu are sens achizitia lor. mai bine o perece excelenta de gume de strada. cu care poti merge mai usor pe drumurile forestiere..

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...