pogor Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) primul este indicele de vascozitate la rece si al doilea la cald "iarna W vara" "rece W cald" nu stiu ce concluzii tragi tu dar chestia boldata e corecta, si semnifica motorul rece la pornire in opozitie cu cald , adica dupa ce motorul s-a incalzit. aia cu vara si iarna e aberatie. iar exemplul pe care il dai, ca 10w40 la 10 grade si 20W40 la 30 de grade au aceeasi viscozitate,e corect, dar uiti sa specifici ca 10 si 30 de grade inseamna temp ambientala si vascozitatile sunt la fel conform exemplului doar la pornirea motorului rece. cand motorul se incalzaste, ne uitam la al doilea numar si deducem simplu ca aceste doua uleiuri se comporta exact la fel la cald la aceeasi temp a motorului.in mod evident, la pornirea la rece, temp ambientala = temp motorului altfel spus: primul numar cat mai mic ofera buna protectie la pornirea motorului la rece, ai doilea numar cat mai mare face ca motorul sa se simta bina atunci chiar daca este foarte incins. de ce nu folosim toti 0w60? pt ca ar insemna sa aiba foarte multi aditivi in el=viata scurta a uleiului si e si scump ps: acestea sunt opinii personale penttru care accept sa fiu criticat, asa cum am facut-o si eu cu altii Editat Februarie 26, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) nu stiu ce concluzii tragi tu dar chestia boldata e corecta, si inseamna ootrul rece la pornire in opozitie cu cald , adica dupa ce motorul s-a incalzit. aia cu vara si iarna e aberatie. ia si exemplul pe care il dai, ca 10w40 la 10 grade si 20W40 la 30 de grade au aceeasi viscozitate, dau uiti sa specifici ca 10 si 30 de grade inseamna temp ambientala si vascozitatile sunt la fel conform exemplului doar la pornirea motorului rece. cand motorul se incalzaste, ne uitam la al doilea numar si deducem simplu ca aceste doua uleiuri se comporta exact la fel la cald. altfel spus: primul numar cat mai mic ofera buna protectie la pornirea motorului la rece, ai doilea numar cat mai mare face ca motorul sa se simta bina atunci chiar daca este foarte incins. de ce nu folosim toti 0w60? pt ca ar insemna sa aiba foarte multi aditivi in el=viata scurta a uleiului si e si scump ps: acestea sunt opinii personale penttru care accept sa fiu criticat, asa cum am facut-o si eu cu altii Nu te-am criticat insa discutia asta a devenit desueta. Fiecare sa foloseasca ce ulei vrea si pe care si-l poate permite. Eu cu asta am incheiat discutia despre uleiuri. Bafta si asfalt uscat. Hai sa lasam uleiurile mai bine, sint topicuri dedicate, pina la urma asta e de TDM-uri, nu de uleiuri E foarte bun un Scottoiler, am si eu unul pe motor si sint foarte multumit de el. Diferentele fata de spray sint uriase, numai timpul pe care il scutesti cu ungerea justifica ideea, financiar e rentabil iarasi, o sticla de juma' de litru de ulei costa 10 euro si te tine de te saturi (banuiesc ca poti sa pui si un ulei oarecare de transmisie daca n-ai chef sa cumperi ulei dedicat). In afara de asta ungerea e continua, nu intermitenta la cei 500km cit e recomandat la spray, si daca prinzi o ploaie zdravana nu trebuie sa dai cu sprayul imediat. Pe afara sint foarte apreciate, la noi pe forumuri daca dai un search o sa gasesti numai pareri gen "ba da-l dreacu... pe mine ma tine lantzul de il las mostenire la nepoti... il ung in 5 minute", etc, etc. E adevarat, e foarte scump la 100 de euro si n-as da nici eu atat pe o sticla, o membrana de cauciuc, un arculetz si 3 furtune, dar motocicleta a venit echipata cu unul si cum spuneam, mi se pare foarte util. Atentie ca la un Scottoiler clasic ai un furtunas care intra intr-unul din coturile prin care vine aerul la motor, ca sa nu faci balta sub motocicleta daca ai motorul oprit. In momentul in care motorul e pornit scade presiunea in furtunasul respectiv, se ridica o membrana in recipientul de ulei si uleiul curge liber. Exista si alte sisteme pe piata de reglare a curgerii, fara sa intzepi coturile de admisie a aerului, unele sint mai primitive, cu o pompita pe care o strangi si picura nu stiu cit timp, altele electrice... vezi si tu care ti se pare mai realizabil. Daca te descurci sa potrivesti debitul cum trebuie, baga niste detalii... sint sigur ca ar fi multi care ar aprecia o varianta mai convenabila la buzunar. Bafta ! PS - sorry, n-am vazut detaliul cu valva... daca iti ies restul aspectelor e grozav. Ca locatie, la mine recipientul de ulei vine montat cu un colier pe surubul de sus de la pompa de frana spate, si pina acum a stat foarte bine acolo. Mersi de informatii, uichendul asta cred ca-l asamblez si il si montez. Daca face sau nu treaba buna vedem prin aprilie cand scot motorul de la iernat.O sa pun poze si "metode de productie "dupa ce-l temin. Cu stima, Adi Editat Februarie 26, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 bv bamse spor la treaba cateva poze mai detaliate cu instalatia ta se poate? paote descoperim bube sau hibe si vedem cu idei noi sau ne facem si noi dupa planul tau. ma bate de mult sa iau un scottoiler dar inca nu-s asa hotarat plus ca banii au alte prioritati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 NU CONTEAZA asa mult marca de ulei atata timp cat nu bagi ulei facut de nea caisa in fundul garajului. 5w40 este PREA subtire ptr tdm. fratilor intai sa bagati cacaturi in motor, cititi dracu manualul ala. ca aia nu au fost idioti cand l-au facut. vezi ce scrie acolo ce indice sa pui. daca pui mai subtire decat zice producatorulu fierului este posibil sa il manance si in timp sa uzezi si motorul prematur. daca scrie yamalube, tu crezi ca yamaha are fabrica de uleiuri? NU. fac un parteneriat cu un producator de uleiuri, si isi pun eticheta acolo. produsele clever de la billa sau carrefour crezi ca sunt facute de ei? NU. sunt facute de altcineva, si ei le pune brand-ul. nu este nimic anormal in asta. eu de exemplu, de vreo 6000 km folosesc ulei normal. adica cum zic unii..."de masina". atata timp cat in manual nu se cere un tip special de ulei, ci doar indicativul...se poate pune aproape orice marca cu acel indicativ. poate in anumite situatii saq patineze ambreiajul, asa cum multi ma speriau..rahat in ploaie. daca patina, puneam lat ulei si gata. decat sa le fac fundul mare alora de la motul sau orice alt producator de uleiuri, am preferat sa incerc asa. daca se pune ulei "de masina", desi termenul asta este ad-hoc, nu se uzeaza motorul mai repede, deoarece tdm nu este un un motor de turatie. are turatiile aproape ca ale unui automobil. PUNCT. Sunt de acord cu prima propozitie... in rest Daca mi-ar permite buzunarul as folosi ulei sintetic,dar deoarece nu-mi permit folosesc un ulei semisinteticDin aceleasi considerente folosesc un ulei mai putin cu nume,acumulator lafel mai ieftin dar cu specficatiile de uzina dar niciodata n-as baga ulei de masina.Este un compromis mult prea costisitor ca sa-mi pot permite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Chestia asta cu uleiurile intotdeauna naste discutii aprinse, oriunde, oricand. Asa, ca sa intretin focul... un ulei multigrad modern (de la 15W-40 in sus...) intr-un motor modern (si TDMul zic ca s-ar incadra aici, indiferent de generatie) nu se schimba in functie de sezon, decat in conditii extreme. Cred ca reiese asta si din diagramele din manual. Pe-atunci insa inca se foloseau 20W-40, 10W-30, uleiuri cu o elasticitate mai mica si lumea le mai schimba si in functie de temp. / Btw, cristi-mic, daca vrei 0W-40 ieftin, de masina, da-mi un PM... ca tot bagati voi ulei auto, e tocmai bun O dracie de-aia am si eu pe motor. Pe un furtun vine vacuum cand merge motorul (habar n-am de unde) si pe celalalt trage ulei; in functie de un reglaj pe care il are, trage mai mult sau mai putin ulei. A mea are putin peste 20k km si ceva imi spune ca nu a fost schimbat kitul de lant pana acum. Dupa 650 km in sambata aia calduroasa de la inceputul lunii, lantul era gigea. Inca nu m-am lamurit cat de bun e, dar fostul proprietar o tot dadea ca ii pare rau ca nu l-a dat jos si nu l-a pastrat el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 N-am zis ca bag ulei auto, eu merg cu 5W40 sintetic moto. Si-l iau cu 25 RON/litru, destul de ieftin as zice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 continuare uleiuri...zic doar atat: posesorii de motorete vechi(ca a mea) sa se gandeasca daca pe vremea aia existau uleiuri speciale de moto... despre ungator lant: asta vara, cand am fost cu motoreta in concediu m-am intalnit/imprietenit cu niste polonezi pe la curtea de arges. era un el si o ea, ambii pe niste f 650 dakar. ea avea pe motoreta instalat un ungator artizanal si foarte eficient gacut dintr-o branula, un acmai gros, si un recipient in care statea uleiul. recipientul era sub sa, furtunul venea frumos pozat pe langa cadru ca abia se vedea, si branula fixata pe cadru la indemana. acul era fixat pe bascula astfel incat sa unga lantul pe interior. ala mi s-a parut genial. am branula de atunci, insa imediat ce imi schimb lantul, imi fac "sistemul". mi se pare muuult mai eficient decat cu vacuum, alimentare cu curent, samd... complexitatea este invers proportionala cu fiabilitatea, si culmea...mai costa si o gasca de bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 continuare uleiuri...zic doar atat: posesorii de motorete vechi(ca a mea) sa se gandeasca daca pe vremea aia existau uleiuri speciale de moto... despre ungator lant: asta vara, cand am fost cu motoreta in concediu m-am intalnit/imprietenit cu niste polonezi pe la curtea de arges. era un el si o ea, ambii pe niste f 650 dakar. ea avea pe motoreta instalat un ungator artizanal si foarte eficient gacut dintr-o branula, un acmai gros, si un recipient in care statea uleiul. recipientul era sub sa, furtunul venea frumos pozat pe langa cadru ca abia se vedea, si branula fixata pe cadru la indemana. acul era fixat pe bascula astfel incat sa unga lantul pe interior. ala mi s-a parut genial. am branula de atunci, insa imediat ce imi schimb lantul, imi fac "sistemul". mi se pare muuult mai eficient decat cu vacuum, alimentare cu curent, samd... complexitatea este invers proportionala cu fiabilitatea, si culmea...mai costa si o gasca de bani. Am cautat si am gasit o groaza de sisteme. Sistemul gandit de mineva fi bazat peo branula insa vreau sa picure numai atunci cand pornesc motorul. Avantaje: merge doar cand e pornit motorul, pui ulei si uiti de el( nu mai trebuie sa strangi sticla ca sa curga, sa opresti uleiul), dezavantaje..20 ron o electrovalva. sa pui poze cand iti faci ungatorul. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 continuare uleiuri...zic doar atat: posesorii de motorete vechi(ca a mea) sa se gandeasca daca pe vremea aia existau uleiuri speciale de moto... despre ungator lant: asta vara, cand am fost cu motoreta in concediu m-am intalnit/imprietenit cu niste polonezi pe la curtea de arges. era un el si o ea, ambii pe niste f 650 dakar. ea avea pe motoreta instalat un ungator artizanal si foarte eficient gacut dintr-o branula, un acmai gros, si un recipient in care statea uleiul. recipientul era sub sa, furtunul venea frumos pozat pe langa cadru ca abia se vedea, si branula fixata pe cadru la indemana. acul era fixat pe bascula astfel incat sa unga lantul pe interior. ala mi s-a parut genial. am branula de atunci, insa imediat ce imi schimb lantul, imi fac "sistemul". mi se pare muuult mai eficient decat cu vacuum, alimentare cu curent, samd... complexitatea este invers proportionala cu fiabilitatea, si culmea...mai costa si o gasca de bani. dude poti sa detaliezi, te rog, sistemul? ce este o branula?? banuiesc ca poti pune un mic robinet pe undeva ca sa nu curga cand ai motorul oprit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Adam, branula este de plastic flexibil. Ce ai aratat tu acolo nu este branula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 branula este compusa din furtun si un fel de robinet care sta fixat pe furtun si obtureaza total sau partial furtunul invartiind de o simpla rotita...este folosit la perfuzii in domeniul medical. ca sa nu uiti de ea sa o inchizi poti sa o combini cu o electrovalva. si atunci este sistemul complet...porneste doar cand pornesti mobra, si dozezi cat vrei tu de mult. sistemele alea de dai o gasca de bani sunt prea scumpe, prea complicate, si daca tot vor sa fie automate ar trebui sa faca ungatorul sa se dozeze singur in functie de viteza...ceea ce este f complicat. branula este foarte ok din punctul meu de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) branula este compusa din furtun si un fel de robinet care sta fixat pe furtun si obtureaza total sau partial furtunul invartiind de o simpla rotita...este folosit la perfuzii in domeniul medical. Nu, aceea este trusa de perfuzii. Branula este doar tubuletul de plastic cu mandren metalic care se introduce in vena in loc de ac. Adica asta: Am inteles ideea cu robinetul pe tubul de perfuzie. S-ar putea s-o aplic si eu. Stie cineva unde gasesc o electrovalva suficient de mica pentru un asemenea tub? Cele de la masinile de spalat mi se par enorm de mari. Editat Februarie 27, 2009 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) Nu, aceea este trusa de perfuzii.Branula este doar tubuletul de plastic cu mandren metalic care se introduce in vena in loc de ac. Adica asta: Am inteles ideea cu robinetul pe tubul de perfuzie. S-ar putea s-o aplic si eu. Stie cineva unde gasesc o electrovalva suficient de mica pentru un asemenea tub? Cele de la masinile de spalat mi se par enorm de mari. Am cautat eu la piese auto si am gasit o electrovalva de aro cu suport metalic care s-ar potrivi la furtunul de perfuzie/branula, numai ca este 65 lei. Deocamdata cea de masina de spalat e cea mai ieftina varianta. Deja am cumparat-o cu 20 lei. poate mai tarziu cumpar o elecrovalva de aro. Furtune transparente am gasit la dedeman cu toate dimensiunile posibile. Editat Februarie 27, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 bravo baieti. asa va vreau. electrovalva gasiti si la cei care instaleaza gpl. dar aia de benzina, nu de gaz. acum depinde cat costa. cea de la masina de spalat functioneaza la 12v? atentie...cand faceti rezervorul de ulei sa nu uitati sa ii faceti o gaura undeva in partea superioara ca sa nu se creeze vid si sa nu mai curga. ma rog..vid nu se face ca este prin cadere libera, dar nu o sa mai curga. tipa avea rezervorul facut dintr-o cutie metalica cu capac pe filet, si gaurica de aerisire in care era cositorita o teavusca mica ca sa nu se verse uleiul in mers. se foloseste ulei de transmisie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 suna interesant ma apuc si eu de mesterit si la asta. nu cred ca o sa ma complic cu electrovalve o sa folosesc ceva simplu si usor bravo baieti. asa va vreau. electrovalva gasiti si la cei care instaleaza gpl. dar aia de benzina, nu de gaz. acum depinde cat costa. cea de la masina de spalat functioneaza la 12v? atentie...cand faceti rezervorul de ulei sa nu uitati sa ii faceti o gaura undeva in partea superioara ca sa nu se creeze vid si sa nu mai curga. ma rog..vid nu se face ca este prin cadere libera, dar nu o sa mai curga. tipa avea rezervorul facut dintr-o cutie metalica cu capac pe filet, si gaurica de aerisire in care era cositorita o teavusca mica ca sa nu se verse uleiul in mers. se foloseste ulei de transmisie. n-ai o poza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Ok, sa zicem ca se ajunge la un sistem fiabil si relativ ieftin. Sa zigem ca mergeti ultimii in coloana sa nu ii umpleti de ulei pe aia din spate (pe distante lungi, se aduna). Dar care este castigul? Tine lantul 100.000Km? cand faci o calatorie de 3000 km nu stai sa te cari cu 2 sprayuri dupa tine. plus ca e mai simplu asa, nu stai sa dau la 500km cu fas pe lant mai ales cand nici nu ai cric central Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 @adam: de la ce sa arunci ulei ? de la doua picaturi pe minut ? ai mers vreodata in coloana si te-a umplut ala din fatza de ulei ca avea scottoiler ? te intreb serios, sint chiar curios. Avantajele sint multe, daca aduni cit dai pe sprayuri si cit timp pierzi la 20 000 km de exemplu sa ungi lantul, concluziile se impun singure. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 nu e nevoie neaparat de splitter, functioneaza foarte bine cu un singur picurator (splitterul e o chestie recenta la scottoiler, inainte nu il aveau). oricum ala chiar nu e o problema cred, poti sa vii si cu doua furtune separat daca ai chef. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina am vazut la cineva care a facut un picurator dintr-o mina de pix goala incalzita deasupra aragazului pana s-a indoit de a pus capetele cap la cap si apoi a racit-o cu apa rece si apoi a taiat-o cu lama dar a executat taietura dupa ce a fixat capetele in furtun ( el avea o piesa de metal) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chitac2005 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Apropos de ulei, io am cam mers vreo 800 km de cand am luat-o cu uleiul peste limita... nu sa dea pe dinafara din baiem dar era peste limita superioara si inca mai e. Am zis ca nu-i problema si am lasat-o asa, gandindu-ma ca il schimb cum da caldura, ceea ce nu prea am facut si am plecat la inceputul lunii pan la mare. Credeti ca e o problema? Am citit ca pot aparea presiuni mai mari in nu stiu ce simeringuri sau garnituri. In alta orinde idei, un TDM 900 "naked" Bine, nu-i pozat prea artistic si am uitat sa-l iau si din lateral. Chestia asta e normala? Se pare evacuarile nu se incing la fel, o sa-i schimb mai incolo bujiile sa vad daca tot asa se "coloreaza". ......................... Sal, chestia cu evacuarile si la mine e la fel ( incinsul ) dar vezi ca potzi face o constatare a CO2 si alte chestioare direct pe mobra ( pe display ul kilometrajului ) poti regla emisia tu fara lap topuri, etc, existra un manual foarte detaliat cu toate partzile mobrei, daca nu sti da mi un PM sa ti dau manualul, ai tot ce vrei acolo, si ar trebuii sa ti pui carenele la loc, parerea mea ! oricum ai nevoie de semnale fatza obligat, si...arata mai bine desi am vazut una modificata, fara carene, farul schimbat etc, nu pot zice ca nu mia placut dar parca.....e mai bine asa cu ele, bafta, de lantz vad ca va chinuitzi sa facetzi dispozitive de uns, nu cred ca merita, cu riscul de a cara 2 spary dupa mine eu unul nu as face asa ceva ( si nici nu fac ) un ulei bun cu teflon e suficient, in rest sper ca suntetzi bucuroshi ca se incalzeshte afara, sper sa facem o intalnire cu toztii intr o zi, da asa sa fim mai multzi......bafta maxima la totrzi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 ......................... Sal, chestia cu evacuarile si la mine e la fel ( incinsul ) dar vezi ca potzi face o constatare a CO2 si alte chestioare direct pe mobra ( pe display ul kilometrajului ) poti regla emisia tu fara lap topuri, etc, existra un manual foarte detaliat cu toate partzile mobrei, daca nu sti da mi un PM sa ti dau manualul, ai tot ce vrei acolo, si ar trebuii sa ti pui carenele la loc, parerea mea ! oricum ai nevoie de semnale fatza obligat, si...arata mai bine desi am vazut una modificata, fara carene, farul schimbat etc, nu pot zice ca nu mia placut dar parca.....e mai bine asa cu ele, bafta, de lantz vad ca va chinuitzi sa facetzi dispozitive de uns, nu cred ca merita, cu riscul de a cara 2 spary dupa mine eu unul nu as face asa ceva ( si nici nu fac ) un ulei bun cu teflon e suficient, in rest sper ca suntetzi bucuroshi ca se incalzeshte afara, sper sa facem o intalnire cu toztii intr o zi, da asa sa fim mai multzi......bafta maxima la totrzi ! Multzam, am ambele manuale - utilizator si service. Vazusem ceva legat de ce zici dar asa, in fuga, nu am citit cu atentie asa ca o sa ma documentez in privinta asta. Carena am pus-o intre timp, normal. Legat de sistemul de ungere, parca citisem undeva ca te poate duce si peste 50.000 km. Ma rog, pe un TDM si in Romania cu siguranta e mai greu sa ajungi la astfel de cifre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina Salut, electrovalva am luat-o de la un magazin local care se ocupa cu reparatii masini spalat. am gasit si pe net insa e mai scumpa si e la 220 v. http://pieseschimbmasinidespalat.ro/store....3435&page=1 Daca gasiti electrovalva numai la 220v aici gasiti bobina pe 12v : http://www.professionall.ro/bobina-electro...12v-ac-3120431/ Bobina e f usor de inlocuit se scoate prin tragere si se impinge cealalta in locul ei. Fitinguri pentru furtun sa adaptati la electrovalva gasiti la orice magazin cu instalatii termice. Merge si conector de furtun de gradina din acela de plastic. Cat pentru capatul de ungere dual, am gasit o solutie simpla si la indemana tuturor 2 capete de brida de plastic, cu niste santuri spre varf ca sa se scurga uleiul spre foaie sau spre lant: Poze...ideea unui englez: Editat Februarie 28, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 Salutare . se pare ca am gresit cu electrovalva, are 12 v AC cand ea trebuie sa fie DC. O sa mai caut. Omul din greseli invata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 bamse ai dat gaura ceva intre cele doua bride? nu inteleg poza cu burghiul foarte misto sistemul eu pana acum am gandit in felul urmator sistemul un recipient care se inchide etans, un furtunas subtire care duce la pinion cu si in capat un sistem de ungere dintr-o mina de pix , asta intr-un capat al recipentului si in celalat capat un furtunas lung cu un robinet (sau acea branula ) care e dus pana undeva pe la ghidon ca sa il poti opri cand opresti si motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.