Jump to content
Sign in to follow this  
eti_radu

Cum Ridicam Mobra Cazuta

Recommended Posts

>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai tata dar cam multi nu prea reusesc sa ridice motorul de jos. Bine, cel mai indicat e sa nu fie nevoie dar se mai intampla.

 

La inceput si eu credeam ca o sa fie imposibil. A mea are aproape 250 cu plinul facut si cu topcaseul plin. De fiecare data am ridicat-o instantaneu, fara nici o tehnica speciala, ca in momentele alea nu mai stiam nici o tehnica. Am luat-o de ghidon si de manerul din spate si sus cu ea.

 

Cred ca, cel putin cate o data, e mai bine sa nu stai si sa te gandesti prea mult, ci sa treci imediat la actiune. Worked for me.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cred ca, cel putin cate o data, e mai bine sa nu stai si sa te gandesti prea mult, ci sa treci imediat la actiune. Worked for me.

 

Buey, da' de cand ai slabit mai esti in stare? :laugh:

 

Mneah, eu am reusit performanta ca in faza in care o ridic de pe stanga sa o arunc pe dreapta din prea mult elan :D

 

Ca aspecte tehnice ma gandesc totusi la faptul ca daca e cazuta pe dreapta ar trebui sa dai macar cricul in jos inaite sa o ridici ( in caz ca nu-i enduro cu arc sau de genul ) si verifica sa fie in viteza ca sa nu se miste roatele...

 

Treaba cu poponetu' un sa si impins din picioare merge dar, culmea, doar in cazurile exemplificate la greu, adica cu tanti de 1.60 sau de genul... sa vad eu un 1.90 - 2m ridicand un naked sau cruiser cu poponet in sa :P

 

Cel mai tare si mai tare mi s-a parut sa ridic un KTM de tot avea propietarul ambitie sa-l dea pe jos ca sa vad ce usor se ridica... super tare, il ridicai de jos cu o mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se strica motoretele daca cad stationare fiind, pe asfalt? Ma gandesc ca trebuie proiectate cu cazutul ca si norma.

Cum se recomanda rezemarea motocicletei? In cricul lateral, sau in suportul care ridica roata din spate?

Cum se scoate de pe cricuri? Stand in lateralul ei, sau fiind deja calare? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa afli la scoala raspunsul la toate intrebarile astea :laugh:

 

Nu se strica, dar se mai sparge cate ceva, depinde daca are sau nu carene, daca are sau nu crashbar sau buloane montate.

 

Daca le are pe ambele, cum preferi. Unele nu au decat cric lateral.

 

De obicei cricul lateral il ridici dupa ce te urci pe ea, cand vrei sa pleci.

De pe cricul central e cam greu sa o dai jos stand calare pe ea, pentru ca nu prea mai ajungi cu picioarele jos, deci o dai jos stand langa ea, dar depinde de inaltimea utilajului. E o tehnica cu urcatul si coboratul de pe cricul central. Altfel te chinui sa o urci si o trantesti cand o dai jos. La fel, depinde cat de inalt si de greu e utilajul, dar e mai importanta tehnica decat forta.

Edited by cristidb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai tata dar cam multi nu prea reusesc sa ridice motorul de jos. Bine, cel mai indicat e sa nu fie nevoie dar se mai intampla.

 

La inceput si eu credeam ca o sa fie imposibil. A mea are aproape 250 cu plinul facut si cu topcaseul plin. De fiecare data am ridicat-o instantaneu, fara nici o tehnica speciala, ca in momentele alea nu mai stiam nici o tehnica. Am luat-o de ghidon si de manerul din spate si sus cu ea.

 

Cred ca, cel putin cate o data, e mai bine sa nu stai si sa te gandesti prea mult, ci sa treci imediat la actiune. Worked for me.

 

 

si eu am tot citit topicul asta si ma tot intrebam: ce se intimpla daca o patesc ?

asta pina azi dimineata, cind dau sa plec de pe loc si brusc imi amintesc ca am uitat ceva in casa. asa ca repede pun piciorul la moto, ma dau jos si nu fac doi pasi ca proasta aluneca in fata si cade pe dreapta. mi-a venit sa urlu! nici nu m-am mai gindit, asa ca o apuc de ghidon, de minerul pasagerului si sus cu ea. chiar nu a fost nicio problema.

asa ca asta ce zice dragosm functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un lucru pe care nu il inveti la scoala ( moto ) biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mi imi pare cam grea metoda respectivei . Am facut cateva incercari cu prietenii , dar e adevarat ca am facut pe o enduro si o vitezana . Eu la enduro o trag si de pe partea cealalta , dar am 1,84 si 105 kg :D , in rest vitezana nu aveam de ce sa o apuc si numai de ghidon nici nu ma gandeam .

Intrebare : ghidonul nu se blocheaza cand scoti cheia din contact ? Vad ca scrie clar ca se baga in treapta 1 , ca sa nu o ia la vale in nici o parte si sa nu o faci si mai praf . Cat timp ai ghidonul blocat si e bagata in viteza , o ridici incet , de pe partea care e cazuta si cu fata , nu numai cu spatele . Aplici ridicarea in 2 trepte , putin pana reusesti sa bagi un genunchi sub rezervor si apoi muti mainile si ridici si restul , pana in plan vertical .

Eu ma gandesc la faza ca ai cam dat o cazatura , abia reusesti sa te mai tarai si nu-ti mai arde de genoflexiuni pe langa motor . Sincer dupa vre-o 2-3 ore de mers pe motor , cu spatele inghetat sau blocat , numai genoflexiuni nu cred ca pot sa mai fac . Apoi motorul , o avea el sa spunem 200 kg , dar in realitate nu-l iei in brate sa-l ridici cu totul . Centrul de greutate se afla oricum jos , adica la 30-40 cm de sol si odata ce o pozitionezi cu ambele roti pe sol , deja 60% din greutate este deja pe sol , iar prin orice grad ridicat de tine , se muta greutatea pe roti . In caz de urgenta ( sau pt femei ) , se desface si cutia din spate si lateralul celalalt ( daca aveti ) si apoi se incearca ridicarea motorului . ( scapati de vre-o 15 - 25 kg , depinzand ce aveti prin ele ... ) .

La un Harley , intr-o parcare am vazut acum 2 ani pe unul cu un cric de Dacie :D , dar banuiesc ca omul vroia sa scoata roata , nu sa ridice motorul .

 

Voi cum faceti cu cricul central ? Cand si cum il trageti ? Dar cu lateralul ? Il ridicati cand sunteti inca pe ea sau dupa ?

Edited by marius_eugen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine e sa chemi pe cineva sa te ajute. Eu am stat intzepenit de mijloc 2 luni ultima data. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine e sa chemi pe cineva sa te ajute. Eu am stat intzepenit de mijloc 2 luni ultima data. :huh:

 

metoda asta mi se pare mai usoara decat cea cu spatele

Share this post


Link to post
Share on other sites

metoda asta mi se pare mai usoara decat cea cu spatele

asa e pare mai usoara. Eu deja am carca rupta, asa ca am nevoie de cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

metoda asta mi se pare mai usoara decat cea cu spatele

Metoda asta e chiar foarte gresita. Asta ridica motorul cu spatele si risca sa ramana intepenit acolo. Mai usor ridici din genunchi, ai mai multa forta in picioare decat in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde cat de fortos esti. daca ai ceva vana in tine nu intepenesti deloc :).

de fapt indiferent de motoreta n-am avut niciodata probleme s-o ridic de jos indiferent de tehnica. n-am incercat niciodata cu vreun ciaopar' urias . miscarea o fac ca la

si prind motoreta cu fata nu cu spatele cum se face in metoda clasica. ce-i drept eu in timpul facultatii am facut cativa ani de power lifting (un soi de culturism) si poate de asta imi este si familiara miscarea.

important este si sa va asigurati ca o ridicati si nu o dati pe partea cealalta :) .

 

intreba cineva cum se ridica motoreta pe cric. acolo e tehnica , altfel ar trebui sa ridici 100kg intr-o mana si-un picior.

 

deci....pe scurt . se tine motoreta dreapta , se coboara cricul central cu ambele picioare fixate pe pamant . cu mana stanga se tine de ghidon, cu mana dreapta se apuca orice parte fixa de care se poate trage cu forta , gen suportul lateral.pentru ridicare imi folosesc greutatea corpului si ma urc cu piciorul drept cu toata greutatea pe cric (piciorul stang e in aer) iar miscarea de tragere reprezinta o flexie constanta intre mana si piciorul drept. atat. fara a smunci fara sa te inclini...etc. eu am un V-strom 1000 deci o motoreta mare , 238kg iar eu nu sunt vreun urias . in plus motoreta mea este foarte coborata deci unghiul pe care trebuie sa-l faca cricul meu este mult mai mare ...si tot nu am probleme

baiatul asta explica corect dar pacat ca foloseste pentru exemplificare o motoreta mica

iar aici se vede si mai bine ce ziceam eu cu greutatea corpului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia d-aci cum se pune pe cric the tru' way :)

 

 

P.S. - Eu pot cu Diversionu... nu stiu daca si cu XX, ma intreb daca nenea ala poate cu Tenere :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

metoda asta mi se pare mai usoara decat cea cu spatele

 

Mi s-a intamplat sa o scap de pe loc si metoda asta am folosit-o cu usurinta. Simplu si eficient wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de obicei injur rau de tot si strig la ea... dar e incapatinata, pana acum nu am reusit sa o conving sa se ridice singura... :friends:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de obicei injur rau de tot si strig la ea... dar e incapatinata, pana acum nu am reusit sa o conving sa se ridice singura... :friends:

Dupa ce o trantesti pe jos si mai si urli la ea te miri ca nu se ridica??? Stii doar ca vorba dulce mult aduce :bounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca nu exista o formula clara care sa mearga tot timpul si tre' sa te adaptezi la situatie. E bine sa stii mai multe "tehnici". Desi de obicei incerc sa ridic cu spatele, uneori nu merge asa pentru ca rotile aluneca pe praf sau sint orientate spre deal (deci nu preiau din greutatea sculei). Si daca faci greseala sa mergi singur prin pustie, nici nu poti apela la ajutor. Ce faci daca trebuie sa o ridici pe teren inclinat, cind saua e la vale? Tre' s-o invirti cumva. Se schimba multe cind nu mai esti pe suprafata plana si aderenta a asfaltului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...