Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 603
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...

- cred ca regula nr. 1 ! sa nu mergi pe motocicleta pentru parerea altora, sa mergi doar ca iti place tie .. ca-ti place motocicleta, drumul, ca te simti bine cand conduci/pilotezi acea motocicleta in felul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Buna.... din cate am inteles, cel care a scris toate cele 10 puncte pentru incepatori, a murit cu ceva timp in urma.

 

Sant noua, chiar noua pe acest site plus ....sant si fata. As dori sa va impartasesc cate ceva din "experienta" mea de pana acum...in eventualitatea in care cineva e interesat si are chef sa citeasca.

 

Am cat. A de vreo 8 ani dar mi-a fost mereu oarecum frica sa imi iau motor desi primul meu "motor" a fost pe la 14 ani cand am primit de la ai mei un scooter.

Vara aceasta in luna mai mi-am cumparat prima motocicleta din viata mea si am condus pentru prima data o motocicleta (excluzand scoala de soferi). Primul meu motor a fost un Suzuki Bandit de 600. Un motor greu insa un motor pe care mi l-am dorit mult. Am prins ocazia si l-am luat. Nici nu m-am urcat bine pe el si desi fac sala de-o viata, era sa-l scap. Bun...am facut cateva ture pentru echilibru si pentru a ma obisnui dupa care intr-o jumatate de ora am iesit cu el pe sosea si l-am dus acasa. Prima intrebare a lui tata a fost "Ce e cu asta si de ce?" Si i-am raspuns scurt " Pentru ca nu vreau sa fiu pitzipoanca care da bine pe motor si sta in spate, pentru ca nu vreau sa ma rog de nimeni sa ma duca cu motorul si pentru ca sti prea bine cat de mult imi plac motoarele. Drept pentru care eu la vremea respectiva si lucram in dezmembrari auto.

Doua zile mai tarziu l-am scapat in curte ca o toanta in timp ce incercam sa-l intorc si sa-l scot sa plec la lucru. Au trecut 2 saptamani pana mi-am facut o mica gasca cu cativa incepatori si am inceput sa ne plimbam usor prin oras si 3 saptamani pana am facut prima iesire din oras....60 de km in 45 de min :))))

In aceste doua saptamani ieseam zi de zi si aproape noapte de noapte cu motorul prin oras, stateam noptile prin oras cu motorul si exersam parcarile si sensurile giratorii si nu numai. Ma plimbam aiurea pentru a ma obisnui cu el. Mi-am gasit un coleg moto care a inceput sa ma invete una alta si chiar m-a invatat bine. o luna mai tarziu inclinam motorul cum nu o faceau restul incepatorilor. Sa nu va inchipuiti ca puneam genunchiul jos pentru ca nu era asa, dar, progresele erau mari. Doua luni mai tarziu eram deja pe val....eram singura motociclista din oras din cate stiam eu...cel putin singura care avea motor de 600. Eram pe val...eram smechera, eram cea mai tare...umblam doar in blugi rupti, aidasi, si tricouri sau eventual armura. Casca si manusile erau obligatorii indiferent de "tinuta".

Eu aveam in minte doua lucruri: sa arat bine de tot pe motor si sa le arat cat de buna sant si cat de repede invat. Ei bine...smecheria si datul mare a durat pana in 8 septembrie cand am avut un accident idiot...o curba dubla, una la drepata una la stanga, intru in depasire in prima curba...inclin frumos sa intru inapoi si ma pregateam pentru a doua curba cand brusc vad pe asfalt o balega proaspata. Eu...cauciucuri noi...viteza aproximativ 140 la ora IN SAT....ma panichez....si ocolesc balega exact pe langa sosea...motorul aluneca pe pietris vreo 8-10 metri...eu ma rostogolesc pe sosea pe sensul meu de mers cel putin inca 10 metri....ma ridic...ma uit la motor...nu ma doare nimic...urlu cat ma tin plamanii...deschid viziera si le spun soferilor pe care ii depasisem si care s-au oprit ca sant ok. Norocul meu a fost ca in acea zi am hotarit inainte de a pleca sa ma echipez putin pentru ca aveam eu o presimtire. Aveam geaca de piele pe mine, cotiere pe dedesupt, pantaloni foarte subtiri de piele pe mine, genunchere pe dedesupt si ghetele moto. Manusile si casca sant din oficiu...nu ieseam fara ele niciodata. Ei bine...mi-am cam distrus umarul....au trecut 3 luni si inca nu pot sa-l folosesc cum trebuie...am o cicatrice pe sold...motorul putin sifonat si hainele rupte. Imi sun colegii sa se intoarca din drum caci am cazut...se intorc...imi ridica motorul, mi-l pornesc...niste vecini draguti mi-au adus apa si o carpa sa-mi sterg motorul si sa ma sterg eu de praf si pamant. Abea imi miscam piciorul...mana nu mi-o simteam dar nu simteam durere. Le spun baietilor ca nu ma intorc acasa ci mergem mai departe.... Plecam spre Medias, mai aveam 30-40 de km. Ei bine...plecam...abea m-am urcat pe motor... dar...aproximativ 10 km mai tarziu incep sa nu mai vad bine...imi scuturam usor capul sa-mi revin...ametzeam dar adrenalina ma tinea....a inceput sa ma doara umarul....nu mai puteam sa-l tin pe ghidon,...noroc ca stiam sa schimb vitezele fara ambreiaj...Ajungem in Medias ne asezam la o terasa...durerile tot mai mari...mergem la spital si isim din spital exact cum am intrat... un coleg imi aduce de la farmacie crema cu diclofenac si pastile de diclofenac...o ora mai tarziu plecam spre casa. Eu nu mai reuseam sa conduc, nu imi mai puteam misca mana...plangeam in casca in hohote de durere dar nu m-am lasat....trebuia sa ajung acasa. Abea a doua zi am mers la doctor. Dar...a doua zi era ziua nepotelului meu deci...urma sa ma vada familia cu mana care ma durea si schiopatand. Intr-un final ma hotarasc sa o sun pe mama si sa-i spun ca sant ok, sant bine dar am avut accident. Seara merg la smurd...radiografie...mana bandajate, legata de corp. Doua luni trebuia sa stau asa. Patru zile mai tarziu imi desfac mana, nervoasa ca nu puteam sa fac nimic prin casa. Doua saptamani mai tarziu ma urc pe motor si plec de la Mures la Sighisoara...tura raceing.
O luna mai tarziu imi vand motorul si raman aproximativ o luna fara motor. Evident eu fiind aceea care era cea mai mare cea mai tare cea mai cea....(vorba vine) ...baietii ma intrebau "ana care-i urmatoru? cu ce ne surprinzi?" Si eu le-am zis...surpriza...

Convinsa ca mi-am invatat lectia, si voi fi prudenta de acuma...imi cumpar o luna mai tarziu un R 1 de 1000 si 3 saptamani mai tarziu imi mai cumpar un Ninja de 600 din 2005.

Toata lumea...wowww...super... dar !!! multi dintre ei mi-au scris...esti cu capul...ai grija....copila potoleste-te...nu e de tine...e prea mare...

Ei bine...dupa o tura cu r 1 in prima zi cand l-am luat si i-am dat un gaz mai sanatos am zis....puii mei...asta nu e de mine.... drept pentru care acum vreau sa-l vand si voi ramane doar cu Ninja.

 

Unde am vrut sa ajung cu toata povestea asta....?

 

Tot ce a scris Old school legat de postarea "Incepatori de la A la Z" era "oglinda" mea.

Mi-a fost recomandat de un prieten foarte bun de-al meu....unul dintre putinii motociclisti adevarati din Romania sa incep sa ma uit la Keith Code si nu doar sa ma uit ci si sa invat si sa ma uit la el pana il stiu pe derost dupa care...astazi cand i-am spus ca la primavara rup soselele se suparase din nou pe mine pentru ca nu ascult si m-a pus sa citesc aceasta postare pentru ca isi amintea de mine cum eram la inceput si isi amintea cum imi spunea din prima saptamana "Ana uite-te la Keith Code si potoleste-te". Ei bine...Old school avea dreptate....

In poza mea de la profil puteti vedea cum ieseam eu cu motorul...eu eram interesata doar sa dau bine pe motor...ochelari de soare...colanti....tricou mulat...

Vai de steaua mea....

Ma simt norocoasa ca am scapat cu bine din acel accident insa am invatat sa-i ascult pe cei mai buni si sa invat de la ei pentru ca motociclismul este ceva de care vreau sa ma bucur cat mai mult nu sa imbratisez un tir dupa care sa-mi vad familia distrusa. Asa ca...acum...urmaresc zilnic cate o mica particica din Keith Code Twist of a Wrist 2 si gandesc altfel....

Este foarte adevarat ca anul viitor in vara voi ajunge in Ungaria pe circuit si si de aceea ma pregatesc intens, insa acum, a pregatesc cu cap si ma pregatesc pentru a putea avea control cat mai mult pe motor si nu ma pregatesc ca sa arat mai bine pe motor la anu.

 

Drept pentru care pot sa va spun si voua tuturor incepatorilor...lasa-ti naibi datul mare si strecuratul printre conserve si mana maxim in gaz numai ca sa aratati ca puteti pentru ca nu merita....

Mi-am cumparat 2 motoare mai mari, mai puternice pentru ca imi doresc sa invat insa doar prin practica si fara nici un pic de teorie nu am cum invata.

 

E greu sa nu te lasi dus de val cand iesi pe sosele, sincer...imi place sa fiu remarcata si sa arat ca sant buna....toti ma vad toti ma admira...dar cand am patit-o sant sigura ca vorbeam si radeau aiurea "asa-i trebe...i-am zis eu...etc". Dar, acum stiu ca pe motor trebuie sa fiu relaxata, sa fiu atenta, sa fiu doar eu si cu motorul si sa respect soferii pentru ca altfel nici ei nu ma vor respecta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai...vezi tu... am avut denovie de un accident sa aflu ca nu am nevoie de astea....

Tocmai de aceea am lasat capul jos si am zis ca trebuie sa ii ascult pe cei care stiu de ani de zile cu ce se mananca acest sport incredibil. Drept pentru care am inceput sa ma cizelez, sa ma auto-educ, sa ma franez de la idiotenii si sa imi dau seama ca atata timp cat vreau sa fiu eu ACEEA....o sa mi-o fur grav de tot.

Asa ca, acum ma pregatesc intens pentru la anu cu o gramada de material excelent ce-l am de invatat dupa care urmeaza practica intensa. Si asta doar pentru ca imi doresc nu doar sa fiu mai buna decat sant, dar sa pot stabanii bestia de sub mine. Sa fiu una cu ea si sa ma pot bucura de ea cat mai mult.

Chiar daca oarecum o sa fie putin greu sa ma debarasez de faptul ca atunci cand ies pe strada toti ochii sant pe mine, e mult mai important sa acord atentie functionalitatii motorului si vehiculelor din jurul meu si nu numai.

 

Drept pentru care am sa-i multumesc mentorului meu, un motociclist exceptional pentru ca tzine la viata mea si intr-un final a reusit sa ma convinga sa invat si sa nu mai spun dupa un sezon de motociclism ca nu mai am nimic de invatat.

 

Si am scri povestea mea aici pentru ca probabil sant si alti incepatori si ar trebui sa stie si ei ca e mult mai important sa sti sa-ti stapanesti bestia care e foarte cuminte cand are motorul oprit dar care iti poate aduce moartea in prima secunda cand ai scos-o din curte si sa nu faca si ei ca mine sa umble in pantaloni scurti pe moto si in tricou, numai petnru ca da bine pe motor....

Ma bucur ca in momentul accidentului am avut cateva protectii....daca eram in pantaloni scurti si tricou ca altadata, acum eram nenorocita pe viata....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ana-Adriana, sportul "incredibil" se face in mediu controlat : pista, circuit, circuit de cross etc.

Cu cat acest mediu de desfasurare e mai putin controlat si supus regulilor, cu atat probabilitatea de accidentari creste (cati se accidenteaza grav la Dakar si cati la Moto GP? Si de ce? ).

Strada nu e un mediu pentru astfel de sport, decat daca ti o cauti cu lumanarea.

Intr un mediu controlat nu vei gasi balegi pe drum, nisip, masini parcate in curba etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ana-Adriana, sportul "incredibil" se face in mediu controlat : pista, circuit, circuit de cross etc.

Cu cat acest mediu de desfasurare e mai putin controlat si supus regulilor, cu atat probabilitatea de accidentari creste (cati se accidenteaza grav la Dakar si cati la Moto GP? Si de ce? ).

Strada nu e un mediu pentru astfel de sport, decat daca ti o cauti cu lumanarea.

Intr un mediu controlat nu vei gasi balegi pe drum, nisip, masini parcate in curba etc.

Ai perfecta dreptate. Tocmai de aceea mi-au recomandat colegii sa stau pe curu' meu...vorba aia si sa invat ce am de ivatat pana la primvara si sa merg cu ei pe circuit unde voi invata intr-o zi cat altii intr-un an. Si nu e vorba doar de invatat, e vorba si de fun pentru ca pana la urma e un sport si trebuie sa fie si fun. Dar pe strada nu e....pe strada e bagare in seama si datul mare si aratatul tuturor cine santem noi. Pentru ca hai sa fim seriosi....multora li se intampla sa nu se poata stapanii si sa fie cei mai cocoshi in trafic si sa dea gaz maxim si blana pe sosele....eu cred ca toti am facut asta pe la inceputuri doar ca ne-am cizelat cu timpul. Unii mai devreme altii mai tarziu. Chiar am citit o chestie faina....defapt am sa pun poza si ai sa citesti tu.... si sincer...mie mi se pare ca la mine se potriveste...defapt se potrivea pentru ca eu m-am pus pe poponeata meu si invat si invat si invat!!!

Mersi mult de sfaturi !!!!

post-81196-0-57172800-1387986263_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima cazatura/primul accident este intotdeauna o mica iluminare. Dar trece timpul si uiti, iar crezi ca esti Stapanul Fiarelor :)

Ca citesti, te uiti la materiale moto si ai motoristi mai experimantati care te indruma e bine, ca vrei sa ajungi la circuit iar e bine, vei progresa enorm.

 

Dar, mai e un hop dupa toate astea, sa poti sa tii toate invataturile alea de la circuit doar pentru suprafata ideala de acolo, sa nu incerci acelasi lucru pe strada. Pe motor esti singura si stapanirea de sine e un lucru complicat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai perfecta dreptate. Tocmai de aceea mi-au recomandat colegii sa stau pe curu' meu...vorba aia si sa invat ce am de ivatat pana la primvara si sa merg cu ei pe circuit

Si eu cred ca pe circuit ti-ar sta mai bine, oameni mai saritori, mai obisnuiti cu moto, mediu mult mai controlat......... spor!

 

PS. vezi ca daca nu ai aptitudini la viteza, merge si la capre ..... tot baieti buni.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima cazatura/primul accident este intotdeauna o mica iluminare. Dar trece timpul si uiti, iar crezi ca esti Stapanul Fiarelor :)

Ca citesti, te uiti la materiale moto si ai motoristi mai experimantati care te indruma e bine, ca vrei sa ajungi la circuit iar e bine, vei progresa enorm.

 

Dar, mai e un hop dupa toate astea, sa poti sa tii toate invataturile alea de la circuit doar pentru suprafata ideala de acolo, sa nu incerci acelasi lucru pe strada. Pe motor esti singura si stapanirea de sine e un lucru complicat...

Ai dreptate, in teorie le cam stiu.....la primvara cand reincep practica o sa trebuiasca sa imi tin in frau toate "iesirile" si sa am grija de mine. Mi-a fost spus si mie "doar tu esti responsabila de orice ti se intampla pe motor. indiferent ca ai prioritate sau nu". nu am uitat si nu voi uita....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În primul rand RIP Oresti Marmara....sunt convins ca unde este acum, ii este bine.

 

Referitor la povestioara ta,este de apreciat ca tot TU ti-ai dat seama de greseli,si ca atitudinea pe care o aveai înainte nu era demna de un motociclist. Felicitari....si în plus ești muuuuult prea drăguță ca sa "tragi pe dreapta" :) ....te știu din poze de pe fbk.bafta

 

Asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În primul rand RIP Oresti Marmara....sunt convins ca unde este acum, ii este bine. Referitor la povestioara ta,este de apreciat ca tot TU ti-ai dat seama de greseli,si ca atitudinea pe care o aveai înainte nu era demna de un motociclist. Felicitari....si în plus ești muuuuult prea drăguță ca sa "tragi pe dreapta" :) ....te știu din poze de pe fbk.bafta Asfalt uscat

mersi !!! da....pai daca nu imi dadeam seama singura nu stiu unde ajungeam. colegii moto imi mai spuneau..."potoleste-te" dar nu-i ascultam. da e bine ca mi-am revenit .... mersi ! bafta si tie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Deschid acest topic mai mult pt incepatori cu toate ca poate fi benefic si pt cei ce merg de ceva timp pe motor dar simt ca nu au evoluat pe cat ar fi dorit.Ce trebuie sa faci sa mergi mai bine pe motor?Care este atitudinea corecta pt a invata mai rapid? Sunt o mie si una de intrebari la care daca gasesti raspusuri corecte ,vei avea sansa de a evolua mai rapid pe 2 roti.

 

Multi dintre motociclisti au TOATE raspunsurile si multi nu mai au ce invata.Multi dintre acesti multi nu mai sunt printre noi.Sa fie oare pt ca au stiu tot sau pt ca nu au invatat nimic?Multi ar fi dorit sa li se mai acorde o sansa de a face lucrurile altfel,de a invata ce trebuie ,de a merge corect pe motor,de a avea in primul rand respect fata de tine insuti si ulterior respect fata de cei din jurul tau.

 

Parerea mea este ca motociclismul este direct legat de 'bunul simt'.Acest bun simt poate fi interpretat in actiunile voastre pe motor fata de colegii de drum,de pietoni ,de soferii auto.Trebuie sa realizezi ca nu ti se va acorda respect daca nu acorzi respect.

 

Tin sa precizez ca cele scrise nu sunt copiate ,traduse din carti sau reviste si reprezinta parerea mea ca motociclist.Nu sunt cel mai rapid pe traseu,nu sunt cel mai bun pe o roata,nu ma pricep la stunt'uri dar am 40ani din care 26 de motociclism ,pe mai bine de 100 de diferite modele.Ah,si sunt inca 'aici'.

 

Ca incepator ,ai o gramada de intrebari la care nu ai raspunsuri sau la care primesti 1001 de raspunsuri diferite.Unele dintre acestea sunt si au fost mult dezbatute pe forumuri dar niciodata toate la un loc. Idea acestui topic este sa cautam toate intrebarile al caror raspunsuri ne vor ajuta sa avansam in 'mersul pe motor'.

 

In primul rand ,ma gandeam la lucrurile care stau la baza atitudinii unui pilot si care il sculpteaza ulterior in motociclistul ce va fi. Dedicatia fata de sport, frica,adrenalina,talent,nebunia,perseverenta,reflex,statura,bunul simt,ego'ul,riscul.....

 

Ce ne face sa mergem cum mergem?Ce ne face sa mergem mai rau decat altii?Ce trebuie sa facem pt a merge mai bine?Cred ca cel mai important lucru in motociclism este ca trebuie sa fi constient ca un motociclist mort nu poate avansa.De ce murim pe capete?Sunt numai soferii auto de vina? Mototciclistii nu porta nici o vina?

 

De fiecare data cand se intampla cate un accident mai putin grav sau din pacate in unele cazuri chiar fatal ,auzim aceleasi scuze penibile; nu am/a avut nici o vina,...conservarul este de vina. Saracul mergea cu numai 270km/ora si masina ia intors in fata,...si altele si altele.Hai sa dezbatem putin acesta atitudine si ce ne face sa fim mai PROSTI decat trebuie.

 

1. In clipa in care tu te duci si iti vinzi bicicleta pt a da un avans la un ZX-10 ,CLAR esti inconstient. Asta nu inseamna ca nu vei putea merge pe acel motor ci doar ca sansele tale de suprevietuire sunt mult mai scazute.Si aici trebuie sa stai sa gandesti urmatoarele: familia ta are destui bani pt a te ingropa? parintilor le va pasa ca tu esti mort sau vor beneficia dupa decesul tau (caz in care poti pune si NOS pe motor). prietena ta,pe mana a carui prieten ramane?

 

Daca toate aceste lucruri te intereseaza si conteaza si daca nu esti total inconstient vei ajunge la concluzia ca trebuie sa cauti o motocicleta pe masura,una nu neaparat f mica ca capacitate dar nici f puternica. Una care te va duce de ici-colo pt inceput,care iti iarta cat de cat greselile,care este intro stare tehnica buna si care iti va acorda sansa de a te bucura de ia si 'maine' pt ca nu esti mort.Asta nu inseamna ca nu poti deveni statistica pe scuter daca esti idiot.Ai motor de 2 zile si intrebi pe toata lumea cum se merge pe o roata?Ai motor de 3 zile si pleci in 'excursii' cu 'baietii' pe cheia?Ai motor de 4 zile si faci liniute printre semafoarele de pe magheru? esti un idiot si vei murii.Singura mea dorinta este sa nu ma iei si pe mine cu tine.

 

2.Ok, ai cumparat motocicleta corecta.E super frumoasa.Inainte de a iesi cu ea trebuie sa intelegi ca primul si cel mai mare factor care te duce la accident sunt prietenii.Cei care asteptau la fel de mult ca si tine sa iti iei motor ca sa aibe cu ii arata cat de bine merg ei fata de tine , incepator.Sunt persoanele care inconstient te indruma sa faci prosti,sa mergi mai tare decat trebuie,sa mergi altfel decat trebuie.Te influenteaza fara asi da seama,intro directie total incorecta.Rare ori ai sa vezi un prieten motociclist care sa te indrume sa o iei incet si sa nu incerci sa mergi ca el,dupa el.

 

Trebuie sa realizezi ca unde sunt multi adrenalina creste,sansele de accident si deces cresc.Nu inseamna ca daca ai cu tine,langa tine alti 10 motociclisti ,ca ei la randul lor stiu sa mearga corect.Nu inseamna ca unul dintre cei 10 nu va face o greseala si nu va intra in tine sau ca nu e destul de avansat pt a evita o greseala de a ta,de incepator. Este f important sa iti alegi prietenii cu care mergi la drum f atent mai ales ca incepator.

Parerea mea este ca cel mai intelept lucru este sa mergi cat mai mult singur,in ritmul tau ,fara a fi stresat si presat de altii in a merge intrun alt ritm decat te simti comfortabil.

 

3.Ok.pana aici totul bine si frumos. Ce faci? Pornesti motorul si pleci la drum.Prima zi mai incet .A doua zi ceva mai tare. A treia zi ceva si mai tare si ceva mai putin atent la traficul din jurul tau.A patra zi devii racheta si toti ceilalti participanti la trafic nu mai conteaza.Doar tu esti Gigi cu Gsxr'ul de 1000 si 200cp, .....nu au cum sa nu iti acorde respect.Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt erea fiul unui fotbalist iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura..

 

 

Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua.

 

Ce incerc sa spun este ca majoritatea motociclistilor isi lasa vietile in mainile altora de fiecare data cand ies la drum.A nu mai fi atent la cei din jurul tau devine un reflex.Cainele ce se afla pe trotuar la 50m mai sus nu mai reprezinta un pericol pt ca cu o sapt mai inainte ai avut ocazia de a vedea un maidanez care sa oprit la semaforul rosu si care a trecut pe verde odata cu prietonii.In subconstientul tau realizezi ca acel caine este mult mai destept decat tine.Macar el tine la viata lui.

 

Trebuia sa realizezi ca orice obiect in miscare stanga /dreapta poate deveni ultimul lucru pe care il vei vedea.Nu miza pe faptul ca soferul din dacia parcata te-a vazut si ca va opri.Nu miza pe faptul ca acel maidanez nu va traversa strada.Nu miza pe faptul ca tu poti frana atat de bine incat sa nu intri sub tirul din care incerci sa musti mergand pe autostrada cu 150km/ora. Ia in calcul neprevazutul si faptul ca Orice i se poate intampla Oricui,Oricand.

 

Idea este sa MERGI PREVENTIV.Cu cat mergi mai tare cu atat distanta intre tine si obiectele ce prezinta un pericol trebuie sa fie mai mare la inceperea franarii sau evitarii acelui 'ceva'.Vei avea surpriza sa constati ca acel ceva tocmai a facut acea manevra de care iti era frica,iar tu ai putut evita accidentul doar pt ca ai gandit si nu ti-ai lasat viata in 'mainile altuia'.

 

 

 

voi continua sa adaug cate ceva la acest text cand timpul permite.....

 

4.Ma asez la masa,comand o cafea,astept un prieten motociclist.Apare.Casca la subrat,adidasi de firma,blugi trei sferturi,tricou fara maneci.Arunca pe masa ochelarii de soare ,in loc de manusi.Imi trece casca prin fata inainte de a o aseza pe scaunul de alaturi si remarc ca este una f bricolata care nu la costat mai mult de 50e,dar care intradevar,nimic de reprosat,merge la fix cu ochelarii.

Stau si ma intreb? oare de ce sunt prieten cu acest individ? Clar este idiot iar eu am incercat toata viata sa ma feresc de idioti.

 

Cum poti sa sa dai 12.000euro pe o motocicleta si sa nu fi dispus sa dai 400euro pe o casca de renume care clar va face toti banii in clipa in care incerci sa te sinucizi.Cat de idiot sa fi sa crezi ca pielea de pe genunchi este mai dura decat pielea unui pantalon sau combinezon.Ah,am inteles! Omul fumeaza Marlboro.Cat de idiot trebuie sa fi c sa crezi ca slapii printre care ti se extind degetele de la picioare ca ghearele unui uliu pe schimbatorul de viteze,nu vor zbura mai sus decat rapitorul in clipa impactului...?

 

Majoritatea motociclistilor realizeaza pericolul ce ii paste in clipa in care se expun accidentelor fara protectiile adecvate si cu toate astea continua sa merga fara protectii si risca buna stare cat si viata pt cateva sute de euro.Inteleg.Combinezonul nu da bine la terasa.Pectoralii nu se vad prin jacheta.Dar faza cu slapii pe motor intrece orice 'taranism'.

 

Cu toate astea,interesant de observat sunt femeile sau in majoritatea cazurilor ,virginele care le plimbam in varful motorului ,care sunt cu MULT mai proste decat noi.Nu mai stiu unde citeam ca femeile sunt ceva mai destepte decat barbatii.Nu si in cazul de fata.Cat de idioata sa fi,sau mai bine zis,cat de mult vrei sa-l iubesti,pt a fi dispusa sa iti risti viata sau sa ramai schiloada tot restul vietii? El are casca si o invita pe ea sa nu poarte una,deoarece prietenii trebuie sa vada cat de bine arata victima inainte de a fi sau 'violata' sau omorata.Ea este f mandra de faptul ca a fost bagata in seama de asa 'un important'.Isi incalzeste thongul peste tobele ce tocmai intentioneaza sa io traga caci idiotul tocmai a intors capul dupa o alta in timp ce tramvaiul a oprit in fata lui. Concluzia= Prosti si Proaste.

 

Aveti bani de motor dar nu de echipament? Parerea mea este sa va cumparati echipamentul mai intai si unul de calitate si ulterior vedeti cu ce intentionati sa testati acel echipament.

 

5.Viteza.

Incep prin a va readuce aminte ca SPEED KILLS.

Mai mult decat oriunde la noi in tara.Motociclismul sa dezvotat ceva mai rapid in ultimii 10 ani.Pt cei ce nu au habar ce inseamna o motocicleta si ce inseamna motociclism,motocicleta este doar un obiect frumos,periculos,si care costa f multi bani.'Idea' de viteza,toti o cunosc dar pusa in practica este cu totul alta treaba.Vine Gigi cu dacia si se opreste la intersectie.Gigi este sofer de 40 de ani ,sofer pe tir ,sofer cu experienta.Gigi nu prea face greseli la volan.Este om cu capul pe umeri,om cu responsabilitati,cu nevasta si 3 copii. Este un om care munceste din greu pt asi intretine familia si asi creste copiii asa cum trebuie.Gigi este um om care nu are nevoie de probleme.Gigi poate fi si tatal tau.

 

Gigi se asigura inainte de a intra in intersectie,pt ca asa spune legea.Se uita lung la dreapta, vede nimic.Se uita lung la stanga ,vede un punct de lumina.Punctul poate fi un bec aprins care palpaie prin fereastra unei case.De fapt ce nu stie Gigi este va punctul de lumina esti TU,idiotul care strabate DN1 cu 280km'ora.Gigi sta ,isi face calculele batraneste.Chiar daca punctul ar fi o masina,nu ar avea cum sa ajunga la el in urmatoarele secunde.Imposibil. Gigi om atent,iese in DN1 sa isi duca copiii la iarba verde.Idiotul,venind cu 280km/ora,strabate cei 700m distanta in 10 secunde si se infige in dacia lui Gigi ,trecand prin portiera si iesind pe cealalta parte a masinii cu 2 dintre cei 3 copii a lui nea GIGI. Copiii mor.Iditul de tine moare.Lumea lui Gigi este intoarsa pe dos.Gigi se spanzura.Parintii tai se spanzura pt ca esti,sau ai fost unicul copil.

Esti un idiot.Sau mai degraba ai fost un idiot.Prietenii te plang.Pe forum se scriu mii si mii de RIP'URI cum ca ce baiat bun ai fost.Toti te plang.Vina ,clar, a lui Gigi.Nimeni nu il plange pe Gigi si cei 2 copii. Daca as fi Gigi,nu m-as fi spanzurat ci te-as fi omorat cu mainile mele.Ai fost un idiot.

 

Viteza omoara.Cand mergi cu 200 la ora,timpul de reactie nu mai este acelasi.Motocicleta nu mai reactioneaza la fel.Sa nu mai vorbim de cei ce nu au habar despre motociclism.Esti sub impresia ca soseaua iti apartine? Esti sub impresia ca toti trebuie sa te evitam pe drum? Esti sub impresia ca daca intri in mine care sunt la volan ca eu o sa te plang pe tine mai mult decat o sa imi plang daunele la masina? Esti un idiot.

 

Vrei viteza? Dute pe circuit.Dute cu baietii care stiu ce inseamna viteza si descoperi ca tu de fapt nu mergi deloc tare.Dute cu cei ce stiu ce inseamna viteza si nu mai merg demult pe strada.Dute si mergi cu viteza unde nu vei omora pe nimeni ,mai ales pe tine.Nu ruina viata mea,a ta ,a parintilor tai,...a lui GIGI. Nu fi idiot. Speed kills.Sunt o gramada de morti care asteapta pe forumuri ca cineva sa isi aduca aminte de ei.Nu avem timp pt ca trebuie sa ii plangem pe cei ce vor muri maine.

 

6.Printre masini.

Merg pe motor de 26 de ani.Dar azi conduc masina.Sunt la volan si nu pot spune ca sunt atent.Dar aud sunet de motocicleta venind din spate.Ma uit in oglinda si vad racheta.Gandesc si nu reactionez.Merg drept.Merg pe cat de drept se poate pt a nu face greseli ce il pot costa pe colegul meu.Colegul meu se aproprie.Intentionez sa il salut.Sigur il cunosc si ma cunoste.Trece cu viteza pe langa mine si imi ia oglinda cu cotul.Sunt plin de spume.El incetineste ,vine langa mine,in mers,ridica ecranul si incepe sa ma injure.Este vina mea pana la urma.Am mers prea drept. Nu a avut loc printre mine si masina din stanga mea. Este vina mea si a celui ce conducea masina din banda a doua pt ca am iesit pe drum odata cu el.Este de fapt soseaua lui si noi habar nu aveam.Ma opresc la semafor alaturi de el,gandindu-ma ca oglinda ma va costa vreo 250euro.Sa ma dau jos sa ii f.. una dupa ceafa? Sa ii spun cat de idiot este in timp ce ii atrag atentia ca si eu sunt motociclist? Sunt confuz pt ca imi dau seama ca nu stiu cum sa reactionez.El ma scuteste de toate acestea lovindu-mi aripa masinii cu piciorul in timp ce accelereaza de la semafor.Aripa este indoita.Altii 400euro.Ma uit pe fereastra la soferul din stanga mea care lasa geamul jos si striga catre mine cu dusmanie : Motociclisti nenorociti! Sa ii spun ca si eu sunt motociclist?

 

7.respect fata de sport/hobby

In '85 in timp ce deveneam motociclist pe o Ninja 600 am avut ocazia de a cunoste un om deosebit,o persoana ce ma ajutat sa realizez ce inseamna sa uibesti acest sport,sa te dedici acestui sport,sa nu regreti ca il practici si l-ai practicat.Acest cineva era si poate mai si este un motociclist deosebit prin faptul ca conducea un Gsxr1100 cu o mana.Cu mana stanga.Mana dreapta era de metal,un carlig gen Captain Hook ,adaptat pt a a intoarce mansonul si a frana.Respectivul avea 30+ ani la acel timp.Devenindu-mi prieten,am inceput sa purtam tot felul de discutii legate de acest sport ca intrun final sa imi povesteasca cum cu cativa ani inainte cand se considera mai 'smecher',mergand pe o roata a scapat motorul peste cap,acesta cazudui pe mana dreapta care a fost strivita si ulerior amputata.

 

Lunile ce au urmat au fost cele mai grele ,acesta nehotarat daca mai urma sa incerce sa mearga pe motor.Pasiunea pt motociclism a fost mult mai mare decat frica de a incaleca motorul dinou,si dupa cateva luni acesta era in sa.Era un pilot f experimentat.Mergea si tare cand era loc,dar mergea cu cap.Nu se mai risca in tot felul de situatii imposibile.Nu mai avea nimic de demostrat pritenilor motociclisti.Pur si simplu,iubea sportul si il practica in asa fel incat sa ajunga acasa dupa fiecare iesire.Imi aduc perfect aminte vorbele lui: Oresti,mergi pe motor in asa fel incat sa nu ajungi vreodata sa regreti ca esti motociclist.Nu te va aprecia nimeni daca ai coloana rupta sau un picior lipsa.Tu vei fi singurul care vei suferi la nesfarsit.Persoanele ce te iubesc vor suferi alaturi de tine.Gandestete la ei daca nu iti pasa de tine.Practica sportul in asa fel in care sa te bucuri de el zilnic si sa nu ajungi sa ti se intample ce mi sa intamplt mie ca sa realizezi ce trebuie si ce nu trebuie sa faci pe motor.Respecta sportul si iti va aduce numai satisfactii.

 

8.mersul in grup

Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers?

Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc.

 

Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult?

Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am castigat,..dar am castigat.

 

Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el.

 

Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de catre tine pt al tine in viata.

 

Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat ,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu cat mai putine incidente.

 

 

9.Sotia/prietena si motorul

Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti...

Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa mine daca ia-si acorda sansa.

 

Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor ,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea ,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si...........

 

Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana rupta,piciorul rupt ..

 

Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie.

 

Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le rezolva pe toate dar cicatricile raman.

 

Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato.

 

Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

 

Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita.

 

10.Renegatul.

Sa fie oare influenta filmelor cu James Bond atat de mare incat trebuie sa actionam la fel ca eroul din film de fiecare data cand iesim la drum?

Nu ma refer la stunturi si sarituri cu masina sau motocicleta> Ma refer la idea de a avea o placuta de inmatriculare care se retrage la nevoie sub seua motociletei pt a evita conflictul cu politia.

 

Sunt de acord ca politia romana mai are drum lung pana sa se incadreze in standardurile europene dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa aplice legea.Nu sunt sub nici o forma simpatizant al politiei romane dar in acelasi timp va aduc la cunostinta ca actiunile voastre de a prosti legea se refrang numai asupra voastra si a celor ce nu poarta nici o vina.

 

La fiecare iesire in grup sau plimbare cu motocicleta vad mai bine de jumatate din motociclisti purtant placutele de inmatriculare sub sea,intoarse pe dos,murdare cu ului sau noroi sau in unele cazuri chiar deloc.Ce nu realizati este faptul ca aceasta atitudine va duce la groapa.Probabil ca va intrebati de ce fac aceasta afirmatie ....

 

Sa va explic.Radarele ca si politia rutiera sunt 'acolo' pt a ne proteja pe noi si pe altii de noi.(asta pe langa a lua spagile de rigoare).De fiecare data cand Gigi iese cu numarul de inmatriculare pe dos pt a nu fi observat si ulterior tras la raspundere,Gigi isi permite ,sau cel putin asa isi imagineaza el ,ca poate face mai mult sau mai putin orice ii trece prin cap,pe motocicleta.Capul lui Gigi fiind unul foarte mic,nu are cum sa produca nimic constructiv asadar Gigi trece pe sub radar cu 250km la ora pt ca nu are cum sa i se suspende carnetul.Cand Gigi trece pe rosu si il someaza politia Gigi fuge.Gigi scapa.Gigi e smecher si crede ca duce o viata buna.Gigi e de fapt un idiot.

 

Gigi nu realizeaza ca daca ar avea numarul de inmatriculare ca tot omul lipit de poponeata motocicletei ca de fapt isi face un favor.Nu isi mai permite sa evadeze.Nu isi mai permite sa treca pe rosu.Nu isi mai permite sa mearga nestingherit cu 300km la ora.Si pt ca nu isi mai permite,Gigi ramane in viata.Da se mai intampla de cand in cand ca Gigi sa sara calul si sa isi fure cate o amenda,dar Gigi traieste ,doar pt ca nu isi mai permite.

 

Rau este ca Gigi nu are cum sa inteleaga,pt ca este foarte sigur pe el si stie ca e smecher.James Bond e smecher.James Bond intotdeauna are femei multe.Gigi trebuie sa fie smecher.Gigi vrea si el femei.Dar femeile se uita lung la Gigi si vad acelasi lucru ce vadem noi: Gigi este un idiot.

 

Idiotul continua sa treca pe rosu.Politia nu il poate prinde pt ca sunt la fel de prosti.Si pt ca nu il prind pe Gigi,stau la panda si te asteapta pe tine ,pe mine,pe noi ce nu credem in James Bond.Si pt ca intrun final Gigi indirect mi-o trage mie, eu nu pot decat sa ii urez lui Gigi de bine si sa ii spun ca si Mos Craciun exista si sper ca sa il intalneasca odata si odata si sa ii dea cadou 5 ani.Atunci Gigi nu isi va baga numai placuta de inmatriculare 'sub poponeata'.

Bafta Gigi.

 

11. Ghost Rider.

Ajung acasa.Sa fi fost frig afara?Mainile imi sunt sloi.Incerc sa scot cheia din buzunar pantalonului intre doua degete.Reusesc.In hol frig.Ma trece un fior cel simt in sirea spinarii si pt o secunda realizes ca ceva nu este ok.In timp ce duc cheia catre iala,zambesc in coltul gurii gandindu-ma la ce super iesire am avut cu baietii.Baieti de baieti.Prietenii mei de ani si ani.Toti motociclisti.Toti hotarati.Toti tari pe motor.Zambesc si mai mult realizand ca de fapt eu sunt cel mai bun dintre ei.Cum se uitau la mine in timp ce mergeam pe o roata........ce priviri mirate aveau cand au vazut cum pun genunchiul jos........i-am spart,stiu sigur.

 

Introduc cheia in iala.Sunt curios daca discuta despre mine.Sigur discuta despre mine.Sunt bun.Deschid usa.Frumos a fost la mare.Drumul super liber la intoarcere.Viteza frate,viteza.Si a lui Gigi a mers,dar nu ca a mea.Gigi 200,........eu 210.Gigi 250,.......eu 270.Gigi a cedat la 290.Stiam ca nu poate mai mult.Ce surpriza pe fata lui cand a vazut ca trec pe langa el cu 300.L-am spart.Mergeam asa tare ca nici nu imi mai aduc aminte cand am ajuns in bucuresti.Rad in sinea mea.Cred ca nici nu au ajuns de fapt.Sunt bun.

 

Intru in sufragerie.O vad pe mama.E suparata.Trece pe langa mine fara sa ma bage in seama.Ce o fi cu ea? Probabil ca e suparata ca am iesit iar cu motorul cand ea ma tot roaga sa nu mai ies.Ce stie ea...,habar nare.Senzatii tari.Sunt bun.Incerc sa ma impac spunand-ui :buna mama,ce faci? ce sa intamplat? Se uita prin mine si nu-mi raspunde.Insist.Intru-n final raspunde: Ionele,de ce mi-ai facut una ca asta? De ce Ionele? ,de ce?

Nu inteleg. Ce am facut? Intru in sufragerie, mainile tot reci.Masa ca de obicei in mijlocul sufrageriei.Vad ceva acolo,dar nu percep.Incep sa ma sperii.Vad un sicriu.Doamne,cine a murit? imi este frica sa ma apropii.....

Mama striga din bacatarie..........Ionele mama,de ce ne-ai parasit? ma vad in sicriu.Vad masina.franez.o pierd.Lumina,multa lumina.aud in departare:Ionele,de ce mai parasit.....................................?

Eream cel mai bun.Nu credeam ca mi se poate intampla si mie.

 

12.Oase rupte

Ma tresezc cu cafeua in gand.Stiu ca dorinta de a ajunge la ibric cat mai repede va fi una ce ma va costa.Incerc sa ma ridic cat mai atent din pat.

Imi ia ceva timp.Ma doare spatele.Imi iau papucii in picioare si plec usor catre bucatarie.Ma dor genunchii.Ceafa imi trosneste de parca ar vrea sa se rupa in doua.Ma dor mainile,incheieturile.Ajung la ibric.Vreau sa il ridic dar degetele imi sunt inclestate.Le deschid atent,usor.Ma dor.

 

Toate ma dor,in fiecare zi.Ma dor de ani de zile.Ma dor de 20 de ani.Realizez ca sunt deabea la inceput si ca durerile vor fi din ce in ce mai greu de suportat.Inbatranesc.Ar fi trebuit sa imbatranesc frumos,fara dureri.Dar nu am cum,pt ca sunt motociclist.Stau pe marginea patului cu cafeaua in mana si ma gandesc ca ar trebui sa le spun si altora cum e sa traiesti in atata durere;Calvar.Intind mana catre noptiera sa mai scot un Aulin.O retrag.Degeaba,oricum nu isi mai face efectul de vreo 10 ani.Il iau subconstient doar pt ca il iau aproape zilnic.Nu isi face efectul dar parca durerea se alina.Ma simt mai bine.Am avut zile mai rele.Mult mai rele.Ma ridic ,ma imbrac in combinezon.Intentionez sa ies la o tura cu prietenii.Ridic greu piciorul peste saua ce pare pe zi ce trece mai inalta.Urc in sa si plec.Adrenalina creste.Nu ma mai doare nimic momentan. Medicamentul perfect.

 

13.Intuitia

De cate ori m-am lasat de motociclism in ultimii 25 de ani?

Nici nu imi mai aduc aminte.Oare sa fi realizat de fiecare data ca nu sunt facut sa fiu motociclist? Sau poate fi datorita faptului ca am realizat cat de mult risc si ca a venit timpul sa ma opresc.Sunt oare genul de persoana care intra intrun joc de noroc si stie sa se retraga castigator?Sa fi avut un inger pazitor de fiecare data care ma avertizat ca e timpul sa ma opresc?

 

Am avut perioade in ultimii ani (si cei ce ma cunost pot confirma) ,cand pur si simplu am zis NU motociclismului.Treceau luni in sir si nu ma urcam pe motor.Vedeam cum colegii treceau pe langa mine pe bolizi si nici macar nu intorceam capul.Pur si simplu ,nu ma interesa.Cu toate astea nu a existat perioada in viata mea ca motociclist sa nu am motorul in casa.Ba mai mult decat atat,nu imi aduc aminte sa fi avut vreodata mai putin de 3 motociclete in garaj ,in acelasi timp.Nu eram dispus sa le incalec dar trebuia sa le vad acolo,la locul lor.Acolo in sufletul meu,in sufletul meu de motociclist.

 

Oare sa ma consider norocos pt faptul ca dupa 25 de ani in sa,sunt inca aici?Oare acest lucru sa intamplat cu ajutorul meu sau a fost pur si simplu; noroc?Oare de fiecare data cand am refuzat sa urc in sa,subconstientul meu striga;..........NU!,nu azi!?

 

Am incercat de cateva ori sa trec acel prag,acel CEVA ce ma tinea in frau pt a nu ma urca in sa.De fiecare data am avut de suferit. Pagube,trante,fracturi.Acum stiu sa-mi ascult intuitia.Am zile cand refuz sa fiu motociclist.Refuz stiind de fapt ca ...SUNT.

 

 

2006.

bravo, chiar daca sunt un fost scuterist si sper un nou scuterist, BRAVO,intotdeauna am dorit sa ajung intreg si in viata acasa, la FAMILIE,cu toti BIZONII din trafic. MULTUMESC

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

@Loncin: Stiu post-ul. Este intr-adevar extraordinar. Din pacate omul care a scris acele randuri nu mai e printre noi de vreo 2 ani. Eu nu l-am prins, probabil mi-ar fi placut sa-l cunosc. Prima data cand am citit postarea am zis: "bai ce om, lui nu i se poate intampla nimic. 30 de ani de motociclism!!!". Dupa care am citit ca a murit si am inghetat. "Nu se poate. Daca omul asta a murit - si la momentul ala eu nu ma indoiam ca pe motocicleta a murit - eu n-am nicio sansa." Mai tarziu am aflat ca a murit de un atac de cord. Niciodata nu am cautat detalii sa vad daca nu cumva era pe motor cand a avut loc atacul. Mi-e frica sa aflu.

 

In al doilea rand salut tuturor. Sunt nou pe acest forum si imi fac in prezent scoala pt A. Am mai multe intrebari din mai multe categorii si de-aceea am ales un topic general.

 

I. Sa incepem cu sfarsitul: sa zicem ca mi-am luat A-ul si am si echipament. Cu ce motocicleta sa incep. Exclud din start 125 si 250 (desi pentru a merge pe ele am inceput scoala) pentru ca intre timp am aflat ca nu dezvolta destula putere pentru ce am eu nevoie. Si asta ar insemna drumuri pana la tara, spre valcea, unde trebuie sa treci pe serpentinele de pe Dealul Negru sau o posibila calatorie spre munte, Transalpina, Transfagarasan cu un posibil pasager in spate si bagaje. Desigur, nu cred ca din primul an, insa nu intentionez sa-mi schimb motocicleta timp de 3 ani.

 

In acest moment concurentele ar fi SV650 - marea preferata si Kawasaki er-5 - in caz ca n-am bani de prima. SV-ul mi-ar placea sa fie naked, sa il pot folosi mult si prin oras. In cursa mai erau si Honda Hornet sau CB500 si Yamaha Fazer sau Suzuki Bandit. Insa Banditul pica pentru ca: 1- e mai scump decat am eu plafonul si 2- am inteles ca poate fi o motocicleta grea pentru incepatori. (bine, de fapt el pica pentru ca n-am bani de el)

 

Initial nu cautam ceva mai puternic de 250 si probabil chopper, intre timp nu caut mai mare de 600-650, nu ca sa ma dau in barci cu el ci ca sa am destula putere ca sa traga la deal incarcata. Personal nu cred ca voi depasi 130-140 pe autostrada. S-ar putea ca in conditiile astea sa nu-mi trebuiasca nici carena. Insa am un prieten care anul trecut si-a luat primul motor - un Kawasaki 750. Tipul e foarte grijuliu cu el si nu face prostii. Pana acum a zis ca nu s-a aventurat la munte ca nu se simte pregatit. Insa 750 mi se pare mai mult decat voi avea eu nevoie vreodata, plus ca am auzit ca e destul de neindicat pentru incepatori. Mi-a placut insa ideea ca se poate si asa daca ai mare grija (un alt exemplu ar fi un prieten cu un Ninja de 650 - tot prima motocicleta).

 

Eu as avea cam maxim 1500 de euro de investit intr-o motocicleta nu mai veche de 2000, cu 50-100 hp si sa consume in medie 5l. Insa pe langa asta banuiesc ca imi mai trebuiesc bani de echipament + posibila inmatriculare daca e luata de afara.

 

II. Ma intorc la echipament, care trebuia tratat inaintea motocicletei. Nu cred sa am bani sau vointa sa-mi iau echipament inainte de motor. Multi spun asta si mi se pare un lucru pertinent, insa pur si simplu nu cred ca am puterea asta. Personal vreau sa imi limitez initial echipamentul la o casca, posibil manusi, genunchiere si cotiere (daca exista pt motocicleta). Pentru casca sunt dispus sa cheltuiesc ceva mai mult - in jur de 3-4 mil second hand, celelalte sa fie cat se poate de ieftine. Asta cel putin pentru inceput. Daca reusesc sa fac un imprumut pentru motocicleta, se schimba lucrurile si in privinta motorului si a echipamentului.

 

Aici nu stiu ce sfat sa cer, in afara de ce tipuri de casti sunt mai decente? Stiu parerea veteranilor in ce priveste echipamentul si le dau dreptate. Insa, cu exceptia cazului cand primesc cadou de ziua mea sau craciun vreo piesa de echipament, chiar nu vad cum as rupe bani din suma de motor sa-i dau pe echipament. N-am atata tarie.

 

III. Scoala ar trebui tratata prima, ce-i drept. M-am inscris si am facut 3 sedinte de poligon. Prima excelenta - de la ora 18, urmatoarele 2 dezastruoase de la ora 7 dimineata. La inceputul celei de-a 2 a sedinte am scapat si motorul pe jos si poate de acolo mi se trage. Insa am si simtit motocicletele altfel si am ajuns la concluzia ca din cauza faptului ca sunt reci. Cineva ma sfatuia sa pornesc cu socul si sa merg asa la inceput. Voi ce parere aveti? Ce-i drept nici nu stiu unde este sau cum arata socul. 2 la mana - in prima sedinta chiar m-am simtit bine iar in urmatoarele 2 eram crispat rau. Mi-ar placea sa regasesc acea placere, dar banuiesc ca in asta nu ma puteti ajuta. 3- cum sa fac mai bine jaloanele cu un motor rece, cu ambreiajul si acceleratia? in teorie stiu ca ar trebui sa fie ca la masina - tin ambreiajul, turez un pic si las incet ambreiajul. Insa e greu sa fac asta in timp ce ocolesc un jalon, apas cu varful piciorului frana, ma uit in fata la 2 jaloane sa calculez traiectoria. cam care ar fi viteza maxima cu care as putea sa fac jaloanele?

 

Alte sfaturi pentru poligon?

 

Mersi frumos,

Doru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

cu toate ca pe ici pe coloi.ti mai dai cate.un film (tragic) ,recunosc ca ce ai sris e destul de educativ si as fi vrut totusi sa scrii si despre momentele frumoase si clipele faine pe care le.ai trait in sa sau locurile unde te.au dus cele 3 motoare ale tale."

repet: e educativ, e bun si cate un semnal de alarma din cand in cand ,dar parca nici atata tragedie nu e buna ...

asfalt uscat tuturor !

Editat de fane fane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Chiar daca nu este un sportiv, sau un rider certificat, cred ca ceea ce exlpica el acolo despre "filtering" se aplica si la noi. Enjoy and learn !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

@old school : cutremurante intr-adevar experientele pe care le-ai enuntat. Si foarte adevarate!

Adeseori ma trezesc constientizand ce mi se poate intampla la o secunda de neatentie, nu mai vorbesc de alte ipoteze in care vina ar fi teribilismul, orgoliile, etc.

Cu atat mai mult cand am pasager si viata lui e in mainile mele.

 

Si totusi, tot ce putem face e sa mergem inainte si sa speram ca nu vom trece niciodata prin asta.

 

Dar educativ... Foarte!

 

Felicitari!

 

ps: RIP

Editat de navix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,ma numesc Simi,sunt sofer de camion de patru ani,nu sunt multi dar totusi am un picvhabar de soferie,m-am hotarat sa imi iau o motocicleta si bine inteles sa dau pt categoria A,imi puteti spune va rog,o R6 ar fi indicata pt un incepator ca mine? Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic asa... daca mergi cu ea precum mergi cu camionul, si-ti legi degetele pe ambreiaj cu incheietura cu tot, iar acceleratia o manuiesti cu doua degete, si nu cu palma completa (macar primul an), exteriorul palmei tinandu-l pe tamponul capatului ghidonului tot timpul... ai sanse mari sa nu patesti nimic

 

Ai grija in schimb, nu in primele 2000-3000 km... cand oricum vei fi precaut (daca tii la viata ta si a celor din jur)... ci dupa cei 3000 km... asa pana pe la 10000-15000 km. Caci atunci e perioada cea mai critica... cand crezi ca ai invatat, dar inca nu ai formata memoria muschilor si reflexele.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...