Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

io mi-am furat-o cand depaseam prin stanga. dar a fost vina mea ca omu deja semnalizase stanga....flashurile faza lunga si claxonul nu au mai avut nici un efect...omu era ferm convins ca el are prioritate , eu trebuie sa ma opresc /sau sa depasesc prin drepate si el a trecut.

 

Mersul incet in oras influenteaza direct proportional riscul de a ramane in viata la sfarsitul zilei :blbl:.

Echilibru in toate !

"Omu era ferm convins ca avea prioritate"...Pai avea , ar avea si acum si va avea intotdeauna!!! :-)) Asta e faza nasoala si la masina, in intersectiile dintre drumuri externe principale si altele secundare...uf. Big mistake. Sanatate!

 

Ziua buna, oameni buni! Am carnet de 3 ani si am vazut cate putin dintr-ale traficului. A-ul tot de atunci, dar am practicat mai putin. Acum am motorul meu. Pana acum am invatat mult privind la altii. Poate o sa-mi sariti in cap, spunand ca "de ce mai mergem pe 2 roti?!", dar am observat ca se poate si civilizat, respectand locul in coloana. Asa face un prieten care are motor de anul trecut. Incepatorii, oricat de entuziasti, inteleg fenomenul asta caracterizat de precautie, iar avansatii nu vad cum nu ar intelege cu atat mai bine, cu cat au trait mai multe. Sunt cam vitezoman in ipostaza de "conservar" si sincer am vazut ca 5 minute castigate la un drum = 0,00...1. Asa ca nu vad de ce in conditiile unui risc sporit de lipsa a 2 roti sa nu-mi respect randul in trafic. Si asa raman destule treburi riscante.

Asfalt uscat si urechi ciulite! :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate mie KTM-ul meu mi-a rezolvat claxonul pe care mi la dezintegrat cu vibratiile lui si am ramas doar cu AKRAPOVIC- ul cu care era sa omor cateva babe cu inima in pioneze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva... La primul drum mai lung pe motor...am fo incurajat de un grup de enduristi care au salutat prieteneste la iesirea din Vatra Dornei. La a doua iesire insa...nu mai era asa uscat si m-a descurajat un "domn" care a binevoit sa intre in depasire uitandu-se la mine cum vin pe contrasens(sensul meu). La rubrica asta se intreaba "ce ati facut?". Pai, bine, am tras pe linia din dreapta care demarca marginea...am claxonat ... Seara, la intoarcere, un altul a repetat faza...astuia i-am facut semn ca e batut in cap. Desigur, suntem "sinucigasii"...dar nu stiu sa fi murit prea multi fara "ajutor" sau "parte secunda/terta"... Sunt de acord ca greselile costa, dar cand mergi normal...e impotriva instinctelor umane sa comita asemenea gesturi deliberate cu intentie ucigasa! E ca si cum un camionagiu ar trece peste un Smart cu buna stiinta ca el nu sufera prea multe. E un fel de "play the chicken". A fost ok pentru mine ca i-am vazut din timp. Asa sa fie si la voi...ziua buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva... La primul drum mai lung pe motor...am fo incurajat de un grup de enduristi care au salutat prieteneste la iesirea din Vatra Dornei. La a doua iesire insa...nu mai era asa uscat si m-a descurajat un "domn" care a binevoit sa intre in depasire uitandu-se la mine cum vin pe contrasens(sensul meu). La rubrica asta se intreaba "ce ati facut?". Pai, bine, am tras pe linia din dreapta care demarca marginea...am claxonat ... Seara, la intoarcere, un altul a repetat faza...astuia i-am facut semn ca e batut in cap. Desigur, suntem "sinucigasii"...dar nu stiu sa fi murit prea multi fara "ajutor" sau "parte secunda/terta"... Sunt de acord ca greselile costa, dar cand mergi normal...e impotriva instinctelor umane sa comita asemenea gesturi deliberate cu intentie ucigasa! E ca si cum un camionagiu ar trece peste un Smart cu buna stiinta ca el nu sufera prea multe. E un fel de "play the chicken". A fost ok pentru mine ca i-am vazut din timp. Asa sa fie si la voi...ziua buna!

 

eu fac naveta la serviciu cu moto, si zilnic imi trec 3-4 in depasire pe langa mine, crezand ca eu trebuie defapt sa merg pe dreapta, nu pe langa axul drumului. si tot ei ma intreaba ce caut acolo daca le fac semn ca sunt nebuni.

e bine sa-i lasi in lumea lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare atentie lei care au motoarele cu lant, mi sa intamplat mie mi-a intrat o piatra sau ceva care mi-a blocat roata brusc, cu greu am reusit sa nu cad noroc ca nu eram in aglomeratie si nu aveam viteza mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine v-am gasit,eu sunt nou printre randurile voastre (doar p site conduc de la varsta de 5-6 ani) si m-am inregistrat cu gandul k ma puteti ajuta sa imi repar motoru ;) aseara am avut accident si cam tot c e plastic p el e distrus plus oglinzi far bord rezervor :) am intrat intr-o curba cu viteza excesiva si nu am mai reusit sa o duc la bun sfarsit roata de spate a derapat si cum eram culcat p o parte am ajuns in tufe asa k am aterizat in spini iar casca e crapata eram in stare de soc nu stiam unde sunt de unde vin s.a.m.d. noroc k nu am fost singur e o invatatura de minte care nu o s-o uit degraba.... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate-ti tobele si o sa va auda lumea :lol:

eu asa am facut :P

 

 

si uite asa am ajuns de o sa iasa o decizie a Consiliului Municipiului Bucuresti de interdictie a tuturor moto prin oras.

 

voi, eroii eroilor nu puteti sa scoateti tobele si sa va bagati evacuarea direct in K.U.R> ?

poate asa va vine mintea la cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Sunt noua pe acest forum...Am permis doar de cat. B. Nu am motocicleta si nici nu vreau sa am, dar ii admir pe motociclisti pentru curajul de a merge pe 2 roti fiind atat de expusi la pericole, accidente...Sper ca desi sunt conservara :unsure: n-o sa ma excludeti de pe acest forum :makeout:

 

Stiu cat sunteti de fragili in caz de accident si nu numai...Viata e atat de pretioasa si nu ti-o poate da nimeni inapoi daca ai pierdut-o intr-un accident indiferent de vinovat sau de cauzele producerii sale...Regretele ca a murit cineva din vina noastra sunt tarzii pt ca nu-l putem aduce inapoi...dar daca am incerca sa facem tot ce tine de noi, de participantii la trafic, fie ca suntem conservari sau motociclisti, poate nu ar mai fi nevoie de regrete si nu am rapi nimanui pe cineva drag... :P

 

Cele mai multe accidente se produc in intersectii cand cineva nu acorda prioritate pt ca probabil s-a plictisit sa tot astepte sau nu stie sa se asigure...multe accidente se produc si in depasiri, si unii sunt asa de grabiti si nu au rabdare pana pot depasi in siguranta si fara a pune in pericol pe ceilalalti participanti la trafic, pe 2 sau 4 roti...Putem face noi ceva ca sa evitam sau sa prevenim producerea accidentelor? Nu stiu ce fac ceilalti ca sa evite, dar stiu ce fac eu...

 

Cand ma apropii de o intersectie, chiar si cand am prioritate reduc viteza pentruca tot se mai gaseste cate unu care forteaza intersectiile si vreau sa pot eu sa-l evit daca respectivu nu tine la viata lui...Mi-a fost de ajutor in multe situatii reducerea vitezei in intersectiile in care aveam prioritate...si pot spune ca mi-a fost de ajutor chiar si atunci cand a intrat in mine un taximetrist care nu mi-a acordat prioritate...Doar masinile au fost avariate, dar putea fi mai rau daca eu nu as fi redus viteza inainte de intersectie...Cand nu am prioritate, ma asigur si cand vad motociclisti ca se apropie prefer sa astept sa ii las sa treaca pentru ca nu vreau sa le creez emotii, nu vreau sa faca manevre bruste din cauza mea, pentru ca stiu ca e mai greu sa eviti ceva cand esti pe 2 roti chiar si cu viteza legala...Si cand te asiguri cu maxima atentie ii vezi si pe biciclisti, si pe motocilisti, pe scuteristi, pe conservari, ii vezi pe toti cei care sunt pe drumul cu prioritate...Pana acum nu mi s-a intamplat sa nu vad pe cineva, si sunt purtatoare de ochelari, mai nou de lentile de contact :laugh:

 

La intersectiile semaforizate, trec numai pe verde si cand in mijlocul intersectiei este prins unu care nu a putut trece pana mi s-a facut mie verde, il las sa treaca. Cand semaforul are cronometru, nu trec niciodata pe ultimele 2 secunde de verde, mai ales cand nu am unde sa ma duc in fata...Foarte rar mi s-a intamplat sa trec pe galben, si am preferat sa nu opresc si sa ma duc inainte mai ales cand in spatele meu aveam motociclisti si nu vroiam sa franez brusc...Nu mi-am facut si nu imi voi face un obicei in a trece pe galben, pentru ca stiu ca iti fortezi norocu cand treci pe galben, poate fi chiar periculos si nu numai pt tine...Cand sunt la semafor si in apropierea mea sunt si motociclisti, sunt mereu atenta si nu plec in viteza cand mi se face verde, astept intai sa plece motociclistul si apoi plec si eu...Cand intre masini la semafor sunt si motociclisti, trec pe langa ei cu viteza foarte mica si cand nu am loc sa trec de ei, prefer sa astept pana se face loc...

 

Cand vreau sa depasesc, intotdeauna ma asigur sa vad daca nu sunt cumva depasita sau daca nu cumva cineva are intentia deja de a ma depasi...Si daca cineva deja ma depaseste sau are aceasta intentie, aratand-o prin semnalizare, il las sa ma depaseasca si imi mentin viteza, nu accelerez...Daca situatia o impune, incetinesc ca sa ii fac loc in fata mea celui care ma depaseste cand din sensu opus se apropie masini si cel care m-a depasit nu a apreiat corect distanta sau a vrut adrenalina...Cand depasesc, mereu ma asigur, semnalizez si ma uit si daca am loc sa ma repliez in fata celui pe care il depasesc...Mereu pastrez fata de cel din fata distanta care sa imi permita sa opresc in siguranta in caz de ceva...chiar si fata de motociclisti pastrez distanta, ca pana la urma si ei tot participanti la trafic sunt si trebuie respectati...ca doar toti circulam dupa acelasi cod rutier...conservari sau motociclisti...

 

Cand vreau sa depasesc un motociclist, o perioada merg in spatele lui la ceva de distanta si observ manevrele lui, daca semnalizeaza cand ocoleste ceva, daca se asigura...Daca vad ca semnalizeaza, ca se asigura si ca nu face manevre bruste, incep sa il depasesc dar numai atunci cand am posibilitatea ca intre mine si el sa las destul spatiu astfel incat sa poata ocoli o groapa sau vreun obstacol neprevazut...cand nu am posibilitatea sa las spatiu renunt la depasire...Daca vad ca nu semnalizeaza de fel cand isi schimba directia de mers, prefer sa imi pastrez directia, sa nu fac nimic brusc si sa pastrez o distanta cat mai mare de acesta...si cand am ocazia imi schimb eu directia de mers, il las pe el sa mearga inante si eu prefer sa ajung unde am nevoie pe alt traseu...Nu de putine ori mi s-a intamplat ca unii motociclisti sa faca brusc stanga in fata mea iar daca eu nu as fi pastrat o distanta de siguranta fata de ei cine stie ce se putea intampla...Imi aduc aminte chiar o faza din timpul orelor de condus, cand un motociclist fara a se asigura, fara a tine cont ca in dreptul lui era o masina de scoala...s-a gandit sa isi schimbe brusc directia de mers spre stanga taindu-i astfel fata masinii de scoala care vroia sa se incadreza pentru a face dreapta...noroc cu reflexele instructorului si cu faptul ca era deja atent la motociclist, ca elev care era la volan s-a speriat si in loc sa franeze a spus doar vai (nu eram eu, mie urma sa imi vina randu sa conduc)...pana si pe instructor il taiase toate apele desi a putut sa franeze fara sa il puna in pericol nici o clipa pe motociclist...

 

Cand vreau sa opresc si sa ma duc undeva ca am treaba sau sa rezolv ceva, intotdeauna imi las masina acolo unde nu este oprirea interzisa, unde nu incurca pe nimeni si in asa fel incat nimeni sa nu fie nevoit sa ocoleasca fundu masinii...chiar daca pentru asta trebuie sa las masina la 100 m de locul unde am eu treaba...Pana acum nu am oprit niciodata unde nu aveam voie cu avariile pornite...Ma enerveaza la culme cand cate-un "avariat" caruia i-a fost lene sa mearga 100 m si si-a lasat masina fix acolo unde avea treaba.

 

Cand plec de pe loc, ma asigur si nu fortez niciodata sa ma inscriu din nou in trafic, chiar daca e trebuie sa astept si 5 minute...prefer sa astept decat sa fortez pe cineva sa franeze brusc din cauza mea...Nu intorc niciodata cand e linie continua sau unde nu am voie...si chiar daca nu ar fi interzisa intoarcerea, prefer sa nu intorc in mijlocul drumului cand e trafic intens si nu numai tocmai pentru a nu incurca pe nimeni cu manevra mea...Cand vreau sa ajung undeva si pentru asta trebuie sa fac viraj stanga, si daca am si alte variante de a ajunge in acel loc, prefer sa ocolesc putin si sa ajung astfel in siguranta...si faca asa ceva mai ales in orele de varf cand e traficul aglomerat...Cand am de gand sa fac dreapta sau stanga, semnalizez schimbarea directiei de mers cu mult inainte de inceperea virajului (unii dintre conservari se pare ca inca nu au inteles ca trebuie sa semnalizeze schimbarea directiei de mers cu 50 m inainte de inceperea manevrei si nu fix in locul unde incepe manevra, daca ar semnaliza cand trebuie am avea timp toti din spatele lui sa il ocolim in siguranta)...Si cand am de gand sa opresc si caut un loc de parcare sau de oprit semnalizez dreapta si reduc viteza treptat in asa fel incat cand ajung la locul unde pot opri sa nu franez brusc si sa il fac pe cel din spate sa franeze la fel de brusc...

 

Cu trecerile de pietoni e alta poveste...Nu va spun cat poate sa ma enerveze pietonii care traverseaza fara sa se asigure si trebuie sa ii feresti tu...dar nu mai intru in detalii ca deja m-am lungit prea mult.

 

Nu am pretentia ca stiu totul si ca sunt as la volan...Am permisul din septembrie anul trecut si pot sa spun ca nici atunci cand oi avea mai multa experienta n-o sa renunt la ceea ce se cheama conducerea preventiva, si n-o sa ma las intru totu in nadejdea masinii ca ma scoate ea din belea si nici n-o sa am pretentia ca voi conduce vreodata perfect...E mai bine sa previi decat sa fii implicat intr-un incident chiar daca vinovatu nu esti tu...

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni ca m-am lungit si sper ca m-am facut inteleasa...Nu vreau si nici nu judec pe nimeni...toti suntem oameni si putem gresi, dar cand gresim trebuie sa stim ce consecinte ne asteapta si sa le suportam ca atare...si pe cat posibil sa incercam sa nu mai repetam greselile si sa fim capabili sa invatam din ele...Dar gata, ca nu vreau sa scriu filosofii despre greseli si consecintele lor...

 

Daca am gresit ceva, corectati-ma...Daca am uitat ceva, completati-ma...

 

Aaaaa....si aveti grija de voi, in ciuda echipamentului de protectie sunteti totusi cu mult mai fragili intr-un accident decat un conservar :makeout:

 

PS: Fiti atenti la taximetristi si maxi-taxisti...Speciile astea de soferi sunt foarte periculoase chiar si pentru conservari, daramite pentru voi motociclistii...

te felicit.... Femeile conduc cu mai multa atentie si nu prea fac accidente ......... Cat mai multe femei in trafic :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te felicit.... Femeile conduc cu mai multa atentie si nu prea fac accidente ......... Cat mai multe femei in trafic :rock:

Nu generaliza,te rog! Femeile pe care le-am intalnit eu in trafic n-au prea fost "atente". Exista 2 posibilitati : ori sunt eu ghinionista sa intalnesc asa specimene, ori esti tu prea indulgent cu ele. Numai bine!:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand te apropii de alt participant la trafic gandeste-te care este cea mai mare magarie pe care poate sa ti-o faca ala, si FII PREGATIT! Probabil o va face.

 

O singura data este ultima data.

 

cum sa previi frate un mustiuc de tigara aruncat pe geam de prostul de conservar... am patit-o chiar ieri si pot sa zic ca desi aveam geaca de piele inchisa cu fermoar si cu bareta de la guler, tot mi-a intrat printre cagula si geaca... noroc ca nu mi s-a ars geaca, m-am ars numai pe tricou si pe pielea proprie... :D

 

L.E. era sa uit, bine asta era previzibila... tot ieri mi-a iesit o betoniera in fata de pe un drum lateral (fara prioritate) si pana sa ma prind care e treaba, m-a improscat tot cu ciment ... casca, geaca, pantaloni, manusi, cizme... parca eram dalmatian... niste nenorociti

Editat de Serbi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va povestesc apropo de -desteptul de pe moto si boul din conserva:

Am permis categoria A de 1 saptamana, d-abia mi-am luat motorul si inca n-am iesit cu el in trafic (asta ca introducere dar fara legatura cu ce vreau sa va povestesc)

Acum vreo 2 luni eram pe langa Parlament, am o Alfa Romeo si am plecat mai tare, recunosc. In fata mea a plecat unul cu motorul (cu gagica in spate)-mai tare decat mine. La vreo 3-400 de metrii la vreo suta la ora, el pe prima banda eu pe a doua ....sa trec pe langa el insa mi-am dat seama ca nu m-a vazut. Am incetinit si intr-o fractiune de secunda a schimbat benzile. Am franat ...am claxonat scurt si d-abia atunci si-a dat seama de ce prostie a facut.

Concluzia: tu ca motociclist nu-ti dai seama ca altcineva (cu masina sau motocicleta) poate veni foarte tare langa tine si nu te asiguri in oglinzi, dar ai pretentia ca altii (de obicei in conserve) sa te observe cand tu ajungi la 100 la ora in 3 s.

Sunt putini soferi (mai degraba nu sunt) care sa stea cu ochii pe oglinzi. Sunt sofer de 12 ani am vreo 300.000 km facuti si recunosc ca nu totdeauna ma uit foarte atent cand fac vreo manevra. Ma bazez pe faptul ca m-am uitat cu 3-5-10 secunde in urma si cum nu era nimik pe langa mine nici in momentul manevrei nu are cum sa fie. Asa ar trebui ...daca nu apare vreun ferrari sau vreun motor accelerat excesiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cand schimb banda de mers...de multe ori, dupa ce ma asigur in oglinzi, intorc putin si capul, si trag cu coada ochiului ca nu comva sa fie ceva exact in coada mea pe lateral, in unghiul mort al oglinzii..si asta il vad ca pe un lucru foarte bun :-??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

azi eram pe soseaua alexandriei in bragadiru pe banda din stanga, in a doua intersectie urma sa fac si eu stanga spre casa. il vad pe unu cu o duba din aia curier care tot dadea flashuri, se baga pe langa mine prin stanga, calca linia continua si aproape imi ia oglinda, ca sa faca el stanga cu 100 m in fata mea.

m-am dat jos la el, mi-am dat jos casca da pana am facut eu toate astea s-a carat. cred ca cele mai mari probleme sunt de la soferii profesionisti mai ales cu papucuri sau dube inchise in spate. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va povestesc apropo de -desteptul de pe moto si boul din conserva:

Am permis categoria A de 1 saptamana, d-abia mi-am luat motorul si inca n-am iesit cu el in trafic (asta ca introducere dar fara legatura cu ce vreau sa va povestesc)

Acum vreo 2 luni eram pe langa Parlament, am o Alfa Romeo si am plecat mai tare, recunosc. In fata mea a plecat unul cu motorul (cu gagica in spate)-mai tare decat mine. La vreo 3-400 de metrii la vreo suta la ora, el pe prima banda eu pe a doua ....sa trec pe langa el insa mi-am dat seama ca nu m-a vazut. Am incetinit si intr-o fractiune de secunda a schimbat benzile. Am franat ...am claxonat scurt si d-abia atunci si-a dat seama de ce prostie a facut.

Concluzia: tu ca motociclist nu-ti dai seama ca altcineva (cu masina sau motocicleta) poate veni foarte tare langa tine si nu te asiguri in oglinzi, dar ai pretentia ca altii (de obicei in conserve) sa te observe cand tu ajungi la 100 la ora in 3 s.

Sunt putini soferi (mai degraba nu sunt) care sa stea cu ochii pe oglinzi. Sunt sofer de 12 ani am vreo 300.000 km facuti si recunosc ca nu totdeauna ma uit foarte atent cand fac vreo manevra. Ma bazez pe faptul ca m-am uitat cu 3-5-10 secunde in urma si cum nu era nimik pe langa mine nici in momentul manevrei nu are cum sa fie. Asa ar trebui ...daca nu apare vreun ferrari sau vreun motor accelerat excesiv.

Tiipic majoritatea motocicletelor azi au putere absoluta la motor mai mare decat majoritatea automobilelor (sa zicem ca definim majoritatea ca fiind ceva intre 60 si 80%), adica ma refer la faptul ca o motocicleta super sport sau sport touring de pe la 600cc in sus cum e acum moda are tipic peste 110CP pe la 200kg, pe cand doar masinile mai bune (4 valve pe cilindru, etc.) au 115CP la de la 1100kg in sus, asa ca probabil datorita rutinei mai ales unul care conduce vitezana dupa ce "decoleaza" de la semafor si se potoleste la o viteza rezonabila (la mine asta e pe la 60-75 dar eu n-am vitezana) sa poata totusi frana daca apare ceva neprevazut in fata lui nu se asteapta ca masinile sa tina pasul cu el. Retinem de aici ca exista si neatentie la ghidon...

 

Relativ la titlul topicului si la legenda americana rasuflata cu "Loud pipes save lives", eu pot sa va spun ca e o minciuna sfruntata chiar intre motociclisti: La sfarsitul spatamanii trecute, am fost (ca si alti 100-200 de motociclisti) la o plimbare pe Cheia (in cazul meu Bucuresti - Cheia - Sacele si retur pe acelasi traseu). La un moment dat eram prin satele alea din comuna Maneciu, si dupa ce am depasit 2-3 masini care mergeau cu 45km/h (de genul Dacii ceaun) am ajuns in spatele unei enorme coloane de masini care mergea cam cu 70km/h. Dat fiind ca de obicei in sat cu drum drept merg maximum 70-80, am zis ca e OK si nu merita riscul sa depasesc masini printre doua coloane in sens opus in localitate, asa ca am luat pozitie pe dreapta (ca eu merg ori pe urma rotii din stanga a masinii daca vreau sa depasesc ori pe urma rotii din dreapta daca vreau sa stau acolo unde sunt, ca pe mijloc pot sa dau intr-un canal sau o groapa luata printre roti de masina dinainte) si mi-am lasat distanta de franare cam de 12-15m. La un moment dat vad ceva in stanga mea dupa care am auzit un zgomot care m-a speriat - era o motocicleta care ma depasea si avea tobe zgomotoase - si daca m-ar fi speriat mai tare sa trag de ghidon spre stanga probabil as fi putut sa o agat un pic in spate ca nu apucase sa treaca bine de mine, dar in mod cert nu am auzit absolut nimic inainte de a ajunge cam cu roata din spate aliniata cu roata mea din fata. Bine, dupa aia a fost surpriza si mai mare ca a mai trecut unul si la asta n-am auzit nimic nici dupa ce a trecut de mine - asta probabil avea tobe stock. Din fericire eu ma straduiesc sa nu fac manevre neprevizibile si daca de exemplu vad o groapa pun frana usoara, ma uit in oglinda si decid cu fractiuni de secunda mai tarziu daca franez mai tare sau ocolesc (oricum asta e teoria dar practica ne omoara).

 

Ce vreau sa intelegeti de aici e ca nu trebuie sa fii in masina cu manelele date la maximum (sau chiar cu muzica de Bach, ca in cazul asta tot aia e), ajunge sa ai in urechi castile de la Sony-Ericsson DSU-210 ca sa o auzi pe tanti Garmin - care tacea in momentele respective - si sa mai ai peste astea o casca Caberg Justissimo, si tobele galagioase fac doar doua lucruri: 1) Sa-i enerveze enorm pe aia care locuiesc pe acolo, mai ales daca e noapte si/sau daca oamenii nu au termopane; 2) Sa faca diversi martori oculari si auditivi sa afirme dupa un eventual nefericit accident ca treceai pe trecerea de pietoni cu fix 237 de km/h...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Tiipic majoritatea motocicletelor azi au putere absoluta la motor mai mare decat majoritatea automobilelor (sa zicem ca definim majoritatea ca fiind ceva intre 60 si 80%), adica ma refer la faptul ca o motocicleta super sport sau sport touring de pe la 600cc in sus cum e acum moda are tipic peste 110CP pe la 200kg, pe cand doar masinile mai bune (4 valve pe cilindru, etc.) au 115CP la de la 1100kg in sus, asa ca probabil datorita rutinei mai ales unul care conduce vitezana dupa ce "decoleaza" de la semafor si se potoleste la o viteza rezonabila (la mine asta e pe la 60-75 dar eu n-am vitezana) sa poata totusi frana daca apare ceva neprevazut in fata lui nu se asteapta ca masinile sa tina pasul cu el. Retinem de aici ca exista si neatentie la ghidon...

 

Relativ la titlul topicului si la legenda americana rasuflata cu "Loud pipes save lives", eu pot sa va spun ca e o minciuna sfruntata chiar intre motociclisti: La sfarsitul spatamanii trecute, am fost (ca si alti 100-200 de motociclisti) la o plimbare pe Cheia (in cazul meu Bucuresti - Cheia - Sacele si retur pe acelasi traseu). La un moment dat eram prin satele alea din comuna Maneciu, si dupa ce am depasit 2-3 masini care mergeau cu 45km/h (de genul Dacii ceaun) am ajuns in spatele unei enorme coloane de masini care mergea cam cu 70km/h. Dat fiind ca de obicei in sat cu drum drept merg maximum 70-80, am zis ca e OK si nu merita riscul sa depasesc masini printre doua coloane in sens opus in localitate, asa ca am luat pozitie pe dreapta (ca eu merg ori pe urma rotii din stanga a masinii daca vreau sa depasesc ori pe urma rotii din dreapta daca vreau sa stau acolo unde sunt, ca pe mijloc pot sa dau intr-un canal sau o groapa luata printre roti de masina dinainte) si mi-am lasat distanta de franare cam de 12-15m. La un moment dat vad ceva in stanga mea dupa care am auzit un zgomot care m-a speriat - era o motocicleta care ma depasea si avea tobe zgomotoase - si daca m-ar fi speriat mai tare sa trag de ghidon spre stanga probabil as fi putut sa o agat un pic in spate ca nu apucase sa treaca bine de mine, dar in mod cert nu am auzit absolut nimic inainte de a ajunge cam cu roata din spate aliniata cu roata mea din fata. Bine, dupa aia a fost surpriza si mai mare ca a mai trecut unul si la asta n-am auzit nimic nici dupa ce a trecut de mine - asta probabil avea tobe stock. Din fericire eu ma straduiesc sa nu fac manevre neprevizibile si daca de exemplu vad o groapa pun frana usoara, ma uit in oglinda si decid cu fractiuni de secunda mai tarziu daca franez mai tare sau ocolesc (oricum asta e teoria dar practica ne omoara).

 

Ce vreau sa intelegeti de aici e ca nu trebuie sa fii in masina cu manelele date la maximum (sau chiar cu muzica de Bach, ca in cazul asta tot aia e), ajunge sa ai in urechi castile de la Sony-Ericsson DSU-210 ca sa o auzi pe tanti Garmin - care tacea in momentele respective - si sa mai ai peste astea o casca Caberg Justissimo, si tobele galagioase fac doar doua lucruri: 1) Sa-i enerveze enorm pe aia care locuiesc pe acolo, mai ales daca e noapte si/sau daca oamenii nu au termopane; 2) Sa faca diversi martori oculari si auditivi sa afirme dupa un eventual nefericit accident ca treceai pe trecerea de pietoni cu fix 237 de km/h...

 

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va povestesc apropo de -desteptul de pe moto si boul din conserva:

Am permis categoria A de 1 saptamana, d-abia mi-am luat motorul si inca n-am iesit cu el in trafic (asta ca introducere dar fara legatura cu ce vreau sa va povestesc)

Acum vreo 2 luni eram pe langa Parlament, am o Alfa Romeo si am plecat mai tare, recunosc. In fata mea a plecat unul cu motorul (cu gagica in spate)-mai tare decat mine. La vreo 3-400 de metrii la vreo suta la ora, el pe prima banda eu pe a doua ....sa trec pe langa el insa mi-am dat seama ca nu m-a vazut. Am incetinit si intr-o fractiune de secunda a schimbat benzile. Am franat ...am claxonat scurt si d-abia atunci si-a dat seama de ce prostie a facut.

Concluzia: tu ca motociclist nu-ti dai seama ca altcineva (cu masina sau motocicleta) poate veni foarte tare langa tine si nu te asiguri in oglinzi, dar ai pretentia ca altii (de obicei in conserve) sa te observe cand tu ajungi la 100 la ora in 3 s.

Sunt putini soferi (mai degraba nu sunt) care sa stea cu ochii pe oglinzi. Sunt sofer de 12 ani am vreo 300.000 km facuti si recunosc ca nu totdeauna ma uit foarte atent cand fac vreo manevra. Ma bazez pe faptul ca m-am uitat cu 3-5-10 secunde in urma si cum nu era nimik pe langa mine nici in momentul manevrei nu are cum sa fie. Asa ar trebui ...daca nu apare vreun ferrari sau vreun motor accelerat excesiv.

Pai bine mai Schumy, tu in conserva, te iei la intrecere cu motorul? Si un motor de 250 de cmc si 20 de cp te lasa in urma la demaraj, pt stiinta ta de pilot de curse. Normal ca mobristul nu se astepta sa se ia vreun idiot la intrecere cu el, la 100/h, si in plin centrul Bucurestiului. Daca avea ss, in 2-3 sec avea 100 km/h fara efort. Prostia ai facut-o tu, prietene, cand te-ai luat la intrecere-ca de fapt asta ai facut-cu el. Abia astept sa iesi cu motorul in trafic. Sa intri sa ne povestesti primele impresii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Romania nu este pregatia "MORAL" pentru traficul infernal care s-a aglomerat de la an la an mai tare...in special in bucuresti nu mai exista nici o regula, asta stim cu totii, dar eu am simtit pe propria piele de "conservar" si mai nou si biker, cum este sa fii in pielea celor pe 2 roti, nu vreau sa acuz pe nimeni, dar nu mai exista bun simt si nici respect pentru ceilalti participanti la trafic. referitor la prioritate, cedeaza trecerea sau stop sunt optionale... de ce? in primul rand din cauza masinilor stationate ... ca sa te asiguri in intersectie trebuie sa iesi cam juma de masina/motocicleta pe banda, daca vone ceva faci bum si esti vinovat, daca nu vine esti linistit.

morala: si cand ai prioritate fi atent/a si reduceti viteza de la 50 in jos nu la 150 in jos.(v max in oras 50km/h si cu busa si cu scuter).

acum sa imi sariti in cap. sa fim sanatosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucuresti? Reguli de circulatie? Ce e aia? Deja m-am saturat ca atunci cand intru pe o straduta sa strang frana ca dementu doar pt k vine unu pe contrasens, depasind coloana cu 70 la ora si ignorand complet faptul ca eu ma apropii din fatza. Si daca as fi fost pe motor era una, dar mi s-a intamplat sa mi-o iau in bot cand eram cu conserva. Si tot el s-a dat jos si a inceput sa faca scandal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Nu generaliza,te rog! Femeile pe care le-am intalnit eu in trafic n-au prea fost "atente". Exista 2 posibilitati : ori sunt eu ghinionista sa intalnesc asa specimene, ori esti tu prea indulgent cu ele. Numai bine!:P

 

subscriu, nu o data s-a intamplat ca o...soferita...:| sa nu se asigure cand schimba banda si sa imi taie calea[am reusit sa evit..]. unele femei chiar au impresia k oglinzile de la masina tot pentru machiaj sunt...nu generalizez, k si eu am B-ul :lol: si stiu fete/femei care conduc f bine, dar din pacate nu-mi ies prea multe astfel de femei prudente in cale cand sunt pe doua roti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
@mos da ai dreptate , dar eu fiind mai fricos din fire nu ii dau prin oras mai mult de 100 cand e liber seara, fiindca sunt si incepator si nu sunt inca stapan si doi la mana, mi-am luat cateva amenzi si nu prea mai vreau sa cotizez ....oricum cel mai mult am mers in afara localitatii 160 ca mai mult simteam ca nu prea e safe pt mine, repet pt mine , poate un motorist experimentat merge si mai tare, eu sunt mai pensionar

 

 

 

Unii merg mai tare pur si simplu din prostie de senzatie recunosc da uneori e greu cand vezi ca trage si auzi motoru si simti cum tii ghidonu din ce in ce mai tare si la un moment dat ajungi la o liniste la o viteza mai mare. Recunosc fac deastea si cand am cumparat motoru am mostenit si o toba mai guraliva care face un sunet :friends: :X si mai fac si depasiri pe dreapta pe bulevarde dar incet si atent la intentiile conservarului. Cred, de fapt stiu ca toti avem un dram sau kg :drink: de nebunie in noi....ma bucur macar noi ne bucuram de viata si facem ce ne place. Ma bucur ca sunt motociclist si sunt mandru ca suntem legati unu de altul prin astfel de discutii despre ce iubim atat de mult....VIATA. Sanatate tuturor si NOROC. App nu sariti in capul meu pt ce am recunoscut ca sunt constient de greseli si riscuri dar sunt doar om si incepator. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

io zic asa: cand dati blana pe Magheru, ca aveti banda libera, ganditi-va ca aceeasi oportunitate e vazuta si de altii, cu masini, intre care sigur exista si dobitoci care se baga fara semnal sau nu apuca sa va vada, asa ca accelerati pana la limita unde puteti opri in conditii de siguranta.

 

am gasit o formula misto, o noua urare pentru motociclisti:

 

BULAN USCAT!

 

:smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pararea mea este sa abordati o viteza la care puteti sa evitati orice neplacere intalnita in traficul din oras.Sunt incepator nu ma pot lauda cu prea multa experienta dar din cate am mers prin oras am intalnit o groaza de incidente care bineinteles le-am putut evitat pt ca aveam viteza mica si cred ca din cauza asta no sa-i dau prea tare prin oras.Claxonu,turatul motorului au si ele rolul lor salvator, dar...nu intotdeauna!

 

Good luck and dried asphalt!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...