Sari la conținut

Suzuki DR 650 R


Postări Recomandate

Salutare tovarasi :blink:

In ultima vreme am tot cautat un DR bun pe bugetul meu sau un Dominator...inca mai caut.

Revin cu o alta dilema: Lantul de distributie la DR 650, e normal sa trebuiasca schimbat la fiecare  20.000. km ? In general, un motor utilizat normal, dupa cati km facuti e gata de RK ?

Apreciez si alte indicatii privind probleme clasice/cronice dupa care sa ma uit...

THX!

Adica cat e bugetul ca valoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 120
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gasesti ceva bun la banii astia numai trebe "Bulan exagerat" sau cum o fi ca de priceput vad ca te pricepi la moto asa ca tre` numa so gasesti. BAFTA.

Editat de DCSAN20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

in atentia adminilor: in curand o sa termin de scanat cartea de reparatii pt suzuki dr, sunt pe la pagina 100 (cartea are peste 300) si merge destul de greu ca nu prea e timp, sper in 1-2 saptamani sa fiu gata. as vrea sa stiu cum o putem pune aici, deoarece arhiva va fi MARE ! cartea contine multe imagini si scanez la rezolutie maricica (pana acum, 100 de pagini = 23 Mb)

Sunt nou in lumea endurista (DR600), va salut pe toti si sper sa facem la anu' multe ture impreuna. Si cu cartea aia> Super idee, vreau si eu neaparat! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul de distributie se schimba cam la 40.000 km. DAR odata cu el e bine sa fie schimbate si patinele pe care circula .

La un motor enduro RK se face in functie de fiabilitatea motorului firmei respective . Am observat ca nemtii la DR-uri il fac cam la 40-50 de mii (dar nu e o regula). Am citit si de o Honda Dominator care avea 120.000 km si nu facuse nici un RK.

Reglarea culbutorilor se face cam la 6000 km .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai studiat problema si se pare ca sunt cateva "bube" cronice ale DR-ului 650 care trebuie cunoscute:

 

1. Sistemul de autodistrugere a motorului :blink: :P Numit si "starter grenade" , afecteaza modelele '98 si o parte din cele '99.Se manifesta spontan si fara avertisment,in momentul cand apare un rateu in timpul operatunii de pornire...se pare ca modelele astea aveau lipsa un sistem de tip ambreiaj("limitator de cuplu") intre motor si starter.Rezultat:spargerea carterului :nono:

http://www.maximum-suzuki.com/ibf/index.php?showtopic=35539

 

http://www.multisurfacemotorcycling.com/dr650_page.htm

 

Din fericire (sau mai bine zis din pacate) eu nu sunt vizat intrucat nu imi pot permite o motocicleta asa noua :huh:

 

2. Neetansarea garniturii de sub cilindru,apar scurgeri de ulei.Se pare ca de-abia in 2004 au rezolvat problema.

 

3.O problema destul de des intalnita e ruperea filetelor in care se strang suruburile capacului de chiulasa,multi mecanici nu folosesc cheia dimnamometrica sau n-au specificatiile de cuplu si sunt surprinsi de usurinta cu care cedeaza materialul B)

 

 

 

 

Broken_case_close-up.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Sistemul de autodistrugere a motorului Numit si "starter grenade" , afecteaza modelele '98 si o parte din cele '99.Se manifesta spontan si fara avertisment,in momentul cand apare un rateu in timpul operatunii de pornire...se pare ca modelele astea aveau lipsa un sistem de tip ambreiaj("limitator de cuplu") intre motor si starter.Rezultat:spargerea carterului 

 

ce vrei sa zici la punctu 1 ca nu am iteles, ce e ala starter grenade ? B) am eu model din 98 si nu are nici pe draq.. merge ceas.

La asta nu are ulei deloc pe el si nici nu am schimbat vreo garnitura ( 16000km ) da am avut unu de 600 si ala era asa cum ai zis la punctul 2.

 

Da punctu 3 este adevarat, eu am stricat filetu de la busonu de ulei ( cel de golire) si la cel de sus am rupt o bucata din buson :blink: :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citesti cate ceva pe linkurile alea intelegi...e vorba de cuplarea dintre arbore si starter care e rigida la modelul 98,nu include un sistem caruia ii zic ei "torque limiter".Fenomenul se produce oarecum aleator,trebuie ca motorul sa-ti dea un "kick-back" fix in momentul cand incepe starterul sa invarta arborele,miscari contrare din care rezulta tensiuni foarte mari intre pinioane si prinderile lor.

E posibil ca la unele exemplare sa nu se intample "sincronizarea "asta in toata durata lor de viata. :P Multi recurg la un "upgrade" preventiv, ingroziti de perspectiva unui carter spart. :blink:

 

Now to mechanical issues; they are few.

 

Up until part-way through the 2003 model year they have a tendancy to develop base gasket leaks. The improved base gasket is metal (not the old fiber version) and can be ID'd by the small metal tabs sticking out at the front corners of the engine.

 

The '98 and early '99 models have a re-designed starter motor clutch that can malfuntion and grenade the engine. There are to be avoided.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

 

 

Multumim , Multumim !!!

 

In alta dez-ordine de idei din fericire nu am nici una din problemele semnalate de Axa ...

Al meu e din '90 asa ca ...

Dar daca e la o adica o cheie dinamometrica e bine venita la casa omului pe orice motor ar avea...

Eu nu am paradit nici un filet (important) pana acum , dar mecanici mai experimentati ca mine au

facut-o. Si nu ma refer fireste numai la chiuloasa, ci la toate suruburile de la motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3.O problema destul de des intalnita e ruperea filetelor in care se strang suruburile capacului de chiulasa,multi mecanici nu folosesc cheia dimnamometrica sau n-au specificatiile de cuplu si sunt surprinsi de usurinta cu care cedeaza materialul

 

 

O. Da! Da, da, da! Axa, daca ai fi impartasit lucrusorul asta marunt mai devreme...Oricum, acum am un DR cu capaca de ambreiaj nou, la care ulterior i-a cedat startercluctchul...Da il repar yo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu am DR600 Dakar. Sunt multumit de ea, merge bine, porneste usor, e manevrabila, solida, exact cum imi place. De-abia astept s-o probez pe malul Dunarii si pe diguri, la pescuit. O singura problema am, uneori da rateuri si pierde putere ca si cum ar merge numai intr-o bujie. Am pus bujii noi, nu se mai manifesta asa, e mai bine, dar uneori o apuca. De la ce e? Am postat si la Service.

Daca ati avut probleme de genul asta, nu neaparat la genul asta de motor, va rog sa scrieti. Orice idee e binevenita. Eventual PM. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) salut de astazi am si eu dr650 R anul de fabricatie 1990.as dori un link pt, un manual de reparati si intretinere pt dr650 din 90,si daca stiti cumva care ar fi problemele lor ?salutare tuturo dr-istilor!!!! :lol:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

sal am cumparat un dr650 din 91 de o luna si l-am dus la service pt o verificare si prosti aia au umblat la landu de distributie si numai reusesc sa il pornesc imi face un scurt pe undeva ca am incarcat bateria si se goleste imediat cum apas butonu de run si mai as avea o rugaminte la voi daca puteti sa imi ziceti cat mar ajunge un lant de distributie faru si cablu de km

 

 

asfalt uscat si lant intins :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:baldy: salut de astazi am si eu dr650 R anul de fabricatie 1990.as dori un link pt, un manual de reparati si intretinere pt dr650 din 90,si daca stiti cumva care ar fi problemele lor ?salutare tuturo dr-istilor!!!! :bounce:

manual de reparatie este chiar pe topicul asta la pagina 7. :lol:

si daca citeai acest topic din urma aflai si toate problemele lor... etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
salutare DR-isti, sunt nou pa-ci si vroiam sa zic Buna Ziua la voi. o am si eu pe doamna din imagine DR650RS din 94. ne mai auzim . salutare. :lol: :) :moto:

e frumoasa, sa-ti traiasca! pune si tu o poza mai mare! (vezi ca daca e neagra te incalzesti prea tare la soare si te sufoci! iti trebuie AC pe ea! :moto: :nono: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum a-si face sa dau de enduristi in Baia Mare, eu sunt incepator nu pot sa merg cu ei pe Hard dar macar sa ma fac ca ma tin dupa ei. Enduristi din Baia Mare...... uniti-va :)

 

ea post-18337-1186990500_thumb.jpg

 

ea post-18337-1186990533_thumb.jpg

 

je post-18337-1186990885_thumb.jpg

 

--- Mesaj completat în 19 Aug 2007 09:13 -------------
cam slaba activitatea aici la DR-isti. ahaaa sunteti prin noroaie si paduri... nu aveti timp de forum (asta inteleg)

 

poate sa-mi zica cineva: -la cate turati merge Dr-ul 650 la drum (normal)?

-si voi schimbati vitezele cu ajutorul ambreajului sau nu? :lol:

-poate stiti unde gasesc un manual de utilizare dr650rs (nu de reparatii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. La configuratia normala foaie pinion din fabrica la drum lung la 100 de km/h ai cam 4000 de ture ...viteza de croaziera 100-120 km/h maxim, dupa viteza asta e cam fortata.....cel mai bine se simte intre 3000-5000 rot/m.Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. La configuratia normala foaie pinion din fabrica la drum lung la 100 de km/h ai cam 4000 de ture ...viteza de croaziera 100-120 km/h maxim, dupa viteza asta e cam fortata.....cel mai bine se simte intre 3000-5000 rot/m.Bafta.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca se foloseste ambreiajul, am incercat eu odata sa ajung acasa cu cablul rupt si e groaznic sa schimbi viteze fara ambreiaj...

 

DR-ul este o motocicleta de care poti sa tragi, un singur lucru trebuie sa ai in minte mereu - ai mare grija la ulei!! Niciodata nu merge forjat sau nu merge deloc daca nu ai nivelul corespunzator de ulei. Asta duce la o ungere deficitara in partea de sus si se face praf tot ce se freaca pe-acolo. Pune ulei semisintetic de moto si nu vei avea probleme cu ambreiajul. Verifica des nivelul uleiului sau inainte de fiecare drum mai lung...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...