Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Salut, daca nu e deranj prea mare ai putea sa ne spui de ce vrei sa schimbi Mototehnica? Multumesc.
  3. Și eu la fel. I s-a mai întâmplat și în...2023? Dar anul asta e în groapa de tot din păcate... Am mai auzit un punct de vedere - se pare ca "îl doare" rău faptul ca nu mai are feedbackul și datele lui JM,pt ca cică pe ale lui MM degeaba le are ca setup-ul lui Memelu nu se poate merge pe el...De către oamenii normali Are cineva timpi declaratii ceva cu testul v4? Tot ce vad e o poza de la Rins cum ca el și cu Quartararo "testing"... Ar fi interesant de văzut niște timpi....
  4. Azi
  5. Din păcate vesti proaste de la vecinii de la sud de noi: https://hotnews.ro/a-venit-timpul-bulgaria-a-inceput-sa-utilizeze-camerele-pentru-taxa-de-drum-si-pentru-altceva-amenda-vine-automat-2061371 > https://share.google/SNhiwcfn9VUUCVm6s
  6. Ar trebui sa se comporte la fel, adica sa nu consume, cu orice marca buna de ulei semi
  7. Eram sigur ca de pe la jumate Peco își va reveni. Are suport de uzina cerule. Anii trecuți după zile dezastru de vineri duminica era pe 1. Dar atunci simțea fata și avea și date multe de la muritori.
  8. parerea ta, mie, imi spune totul. ca si acelora cu carute noi si `eftine` in care iti rupi spatele dar ii fwute grija de mecanicii de la bmw
  9. e vorba ca Peco nu reuseste sa isi adapteze mersul cu cotetu la fel de rpd cum o face Satana. a ramas cu GP24 in cap se afunda pe cursa ce trece in anonimat incercat de faca cu GP25 ce facea cu GP24. Lipsa asta de adaptabilitate il va costa scump si sezonul viitor.
  10. Nu neaparat ca nu trag,au inceput sa se miste dar cand?Cand a zis ala ca pleaca - fix atunci l-au luat pe Bartolini special sa il convinga pe Q sa ramana. Nu vad iures'ul de la Honda,nici nu stiu daca e ok sa o arda cum o arde Honda,dar nu vad nici claritatea si progresul continuu de la Ducati si Aprilia. Poate gresesc poate oamenii au ceva in cap si nu le vad eu - e devreme oricum sa spunem ceva clar.Dar...pe partea cealalta mai au la dispozitie pana prin primavara viitoare sa arate un progres sanatos si vizibil,in caz contrar Q le face cu mana.Si sa vad atunci cu Toprak solo percutie... Seems logic. Aprilia si Ducati lucreaza cu ground effect acolo pe laterale,dar dupa cum am mai zis...trebuie sa fii doctor in aero sa lucrezi cu asa ceva.Sa ii vedem daca pot sa puna in valoare acel spatiu macar la fel de bine ca si europenii...eu pana la ora actuala si avand in vedere "realizarile" lor recente cu cele 2 aripioare,sincer ma indoiesc. Asta am zis si eu la inceput de an - ca Yamaha nu are nici o logica sa scoata un V4 total nou (asta insemnand o moto total noua pe care o va arunca la gunoi peste aprox 1 an) decat in scopul R&D pt anul 2027 si ca ar fi bine sa se concentreze exclusiv pe 2027 850cc si trecerea la gumele Pirelli - macar de atunci incolo sa fie cat de cat competitivi.Problema (lor) insa e faptul ca daca Q nu vede ceva bun pana in primavara,va semna cu altii. Seems fair - sa faca un mule test cu specificatiile aero din 2027 doar ca motor de 1000cc. Din 2027 se vor reduce dimensiunile exterioare ale motoarelor odata cu trecerea la 850cc,dar nu va fi o diferenta masiva cum a fost de la 5002t la 10004t. Sa bata Ducati...ce naiba ei sunt pe ultimul loc la constructori si se uita la Ducati?Vise taica,vise.Stai nene sa bati Honda si KTM,eu zic ca daca la anul ies pe 3 la constructori e un mare progres.Am mai zis si repet - nu se poate sa recuperezi intr-un an ce ai pierdut in 3-4,ca nu doarme nimeni,ba dimpotriva - unii lucreaza (mult) mai bine. True that - dar Pecco e intr-un cerc vicios - asa stie asa lucra cu GP24.Am mai zis - nu poate sa isi revina din socul faptului ca el acolo rupea si acum fix partea aia unde era tatic nu mai merge. Memelu obisnuit cu motoretele instabile si cu fitze,s-a modulat rapid. Bagnaia vad ca tot acolo incearca,s-a si vazut de cateva ori in cursa cum a ridicat spatele.Same mistake. Acuma...sper ca nu crezi si tu ca unii colegi ca Pecco nu stie sa franeze cu spatele ca nu l-a invatat Valentino ,doar ca nu efectiv mi se pare ca nu poate (sau nu vrea?) sa renunte la franarile ale greuceanu cu fatza. Eu cred ca pana la urma se va adapta,dar e useless - Memelu se adapteaza in 2 sesiuni de teste,lui Pecco ii ia 3 sfert de an.Invingatorul e usor de vazut. Inteligenta e adaptarea continua la conditiile de mediu schimbatoare,nu?asta parca era definitia ...asta pt cei care spuneau ca Memelu are limitari la capitolul inteligenta. Ce ma deranjeaza pe mine insa nu e faptul ca Pecco nu se poate adapta,ci faptul ca nu am la ce ma uita pt ca e clar potentialul invingator dupa ziua de vineri.
  11. uleiurile au un anumit grad de molecule sitetice care le ajuta sa obtina performatele dorite de la ulei. vorbim de ungere, curare, transfer termic si racire.. etc. in functie de gradul de molecule sintetice uleiul e clasificat Prin urmare un ulei sintetic are un continut ridicat de compusi chimici care au rolul mentionat mai sus iar cel mai probabil moleculele acestor compusi sunt mult mai mici si pot trece de segementi mai usor decat cele din cazul uleiurilor semi-sintetic.
  12. A explicat Gigi diferenta intre ei, Pecco franeaza agresiv la inceput, ceea ce face ca motoreta sa ridice spatele si o destabilizeaza. Iar cand revine jos nu mai poate sa o incadreze pe viraj. in timp de MM franeaza mai putin agresiv la inceput, ceea ce ii permite sa franazeze mult mai eficient cu spatele si sa intoarca motoreta cu frana spate actionata.
  13. cred ca Peco tre sa se gandeasca asa: Slow is smooth, smooth is fast. Am impresia ca forteaza prea tare GP25 si din cauza asta cotetzu se cabreaza ca un armasar la prima incalecare. Satana e mult mai smooth jongleaza cu ambele frane si nu-l vezi saltand roata spate cum o face PB63. El zice ca forteaza dar eu cred ca problemele lui sunt ca forteaza prea tare partea de franare si acolo se duce dracu tot smoothnessul ...
  14. In varianta mobila de forum,nu se vede ce este scris la avatar,nu intrebam ca sa ma aflu in treaba.
  15. Asta este un fenomen de care am mai auzit, insa pe care nu am reusit sa il inteleg. Uleiul sintetic de aceeasi viscozitate (teoretic si mai stabila decat viscozitatea unui semi sintetic) trece de segmenti si e ars? De ce? Am mai auzit aceeasi treaba la V-Strom-uri. Ca motorul e proiectat in anii 90 si nu are sens sa folosesc ulei full sintetic ca il consuma. La SV-ul meu vechi am pus si mineral si semi si full sintetic si mereu a fost acelasi consum de ulei (adica neglijabil). Am pus Motul, Repsol, Mobil1, BelRay, Motorex (10W-40, 15W-50) si singura diferenta a fost in cat de bine schimba treptele (agata vs nu agata dar e clunky vs extrem de lin->aici Motorex si Repsol fiind cele mai ok fara sa am o explicatie stiintifica de ce).
  16. regreseaza pentru ca testeaza setari sa isi regaseasca feelingul pe franare. Este normal sa regreseze, sa ne aducem aminte de Diggia cum mergea inainte si dupa momentul in care i s-a permis sa faca niste setari specifice lui. In momentul in care incepe sa modifici baseline-ul intri intr-un cerc vicios din care speri sa iesi cat mai repede si cat mai bine. alfel, daca nu schimbi nimic dar astepti sa se schimbe ceva, cu siguranta nu se va schimba nimic. Probabil ca si el incearca sa se adapteze la stilui lui MM ca doar are datele. a-pro-pos de L4 si V4... inclusiv Bartollini a declarat ca nu puterea este problema la L4. Ca teoretic inginerii pot sa scoata mai multa putere din el, problema e ca, cu mai multa putere echilibrul se strica, gen grip... si posiblitatiile de setari sunt limitate. la fel si la aero, motoreta fiind mai lata, nu pot sa creasca f mult aripioarele de ex ca ies din limitele impuse de regulament. eu sunt de parere ca yamaha se concentreaza mai mult pe 2027 decat sa scoata o motoreta competitiva acuma si dupa anul viitor sa o arunce la gunoi. Probabil ca dezvolta actuala atat cat drumurile cu 2027 sunt comune. gen, in 2027 se reduce dimensiunea maxim la aero si atunci ei vor sa ramana in limita aia chiar si anul viitor. Eu, cel putin asa as face. este aproape imposibil sa bati ducati anul viitor cu MM la ei.
  17. Bavaria! Si-au facut acum service ultimul racnet si au mai luat si mecanicii de la Motohub, au si vreo 12 rampe daca nu ma insel. Eu acolo ma duc.
  18. Sal. Am si eu o rugaminte in special pt. cei care detin Bmw- uri [ GS /GSA / RT ] ce prefera pt. revizii / mentenanta Mototehnica sau Moto-hub . Din anumite motive as vrea s a schimb Mototehnica cu Moto-hub . Ce parere aveti de Moto-hub la capitolul service si tarife ? Ms.
  19. Da, oamenii au facut o moto V4 de la zero, dar nu trag....s-a facut singura moto aia. Mai mult, au facut un V4 de 1000cmc doar ca sa capete exeprienta, in GP-ul urmator mobra aia o sa fie pe pista si azi Yamaha are test privat la Barcelona unde Q va merge pe V4.
  20. Eeeexaaaact ! Asta tot spuneam eu si eram de fiecare admonestat de colegul xt ca ii urasc pe japonezi - chiar deloc - daca observi un anume comportament si il exprimi ca atare,spunanand ca nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva cu ei.(daca spun ca Bagnaia a iesit pe 21 in quali si ca el+GP25 nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva impotriva lui Bagnaia,doar constat o stare de fapt) Inainte era ok pt ca se bateau cu oameni cu aceeiasi mentalitate si mod de lucru ca si ei - Honda vs Yamaha. De prin 2016,confruntati cu schimbari mari de regulament (Michelin + uni soft),confruntati cu italienii care sunt prin excelenta inovativi si revolutionari,confruntati cu ingineri bine pregatiti precum Dall'Igna si Rivola,care se uita mult si chiar au fost angrenati in F1 si isi dau seama ca pot extrage multe inovatii de acolo si le pot aplica in gp,confruntati si cu bugetul masiv al Ducati backed by VAG Group,pt japonezi e un perfect storm. La Honda sunt putin diferite treburile fata de Yamaha - Honda a fost speriata masiv de plecarea lui MM,a reactionat foarte puternic dar foarte dezordonat si fara o directie precisa - efectiv aruncau cu piese peste piese si chiar prototipuri intregi peste piloti.Acum insa se pare ca au o directie o viziune un mod de lucru mai regulat si rezultatele incep sa apara. Yamaha...a inteles dupa 2023 si 2024 ca trebuie sa faca ceva,insa nu prea trage.Sunt speriati sa nu le plece pilotul de top - Q,au primenit putin echipa de ingineri l-au adus pe Bartolini samd,bugetul a fost suplimentat,dar e f greu sa iti schimbi mentalitatea si modul de lucru de zeci de ani in 2-3 ani.Si e f greu sa recuperezi intr-un an ceea ce ai pierdut in cativa ani buni mai ales cand adversarii lucreaza intr-un fel mai eficient si totodata avangardist. Mi se pare ca Yamaha inca imita in loc sa inoveze,doar incearca sa bifeze casutele si ei : "aero" - avem 2 aripioare checked,"V4,astia toti folosesc V4,hai sa facem si noi" - checked..."codita de stegosaur" - checked/sterge-o ca nu e buna/pune-o la loc/iar da-o jos"....nu stiu daca vor recupera in felul acesta terenul pierdut - fata de Ducati si Aprilia ma refer aici,ca baniesc ca vor sa se bata la podium ! Pana una-alta cel putin,in ciuda "revirimentului" mult-trambitat si discutat pe aici,Honda sunt pe penultimul si Yamaha pe ultimul loc. Si sunt convins ca asa vor termina campionatul.Asta e situatia,restul sunt povesti si wishful thinking de ale noastre...din pacate. Pai na,la nivel profan o gandesc - e oarecum logic : ai 157 kg teoretice,de fapt motoretele sunt binisor mai usoare si probabil au vreo 15-20 kg balast,poti muta diferitele componente pt a avantaja spatele sau fata dar totul e un compromis - castigi grip spate,pierzi grip fata. Smecheria lui Gigi/Ducati e faptul ca a mutat componente pe spate creand mult grip spate,iar pe fata a compensat cu aero,la japonezi capitolul aero e unul deficitar. Oo,de astazi se urca pe V4 Q?Va fi intersant ce impresii au si ce timpi ajunge cu el. Da,pai Rins a zis foarte bine.L4 big-bang imita perfect delivery'ul puterii V4,L4 are mai putin cuplu pt ca arbori de contrabalansare si longer crankshaft.Dar acolo deja vorbim de detalii,nu cred ca acea carenta vadita de putere e din aceasta cauza,ci mai degraba din faptul ca...indraznesc sa o zic?Motoarele cu pistoane Mahle si design gandit de nemti italiene sunt mai eficiente.... Intradevar,dupa cum am mai zis - L4 e mai lung iar un V4 mai slim ar permite aero lateral si ground effect (vezi aprilia) DAAAR pt a lucra cu ground effect pe laterale si la ceva atat de complicat precum suprafetele si miscarea pe laterale a unei moto,trebuie sa fii doctor in aero,nu sa sucesti 2 aripioare....cu parere de rau pt Yamaha o zic... Dupa cum am zis - intradevar V4 are niste avantaje,insa aceste avantaje sunt f greu de obtinut daca nu esti acolo la varf si cu metalurgia si cu tehnologia si mai ales cu acest "dark art" (cum ii zice Newey) numit aero. Greu. Good point - nu am un raspuns pt asa ceva.Omul in loc sa progreseze parca regreseaza,fata de Diggia care se pare ca usor usor incepe sa ii prinda schema acestui GP25... Indraznesc o teorie din ce ma uit eu in clasament - Bagnaia a avut clasari (destul de) proaste pe ultimele 3 circuite : Austria - 8 Ungaria - 9 Catalunya - 7 Spilberg e un circuit unde el a fost in trecut mare meserie pt ca franari.Acum fix acolo are mari carente. Ungaria e un circuit nou,no data,dar mai ales e low grip,la fel ca si Catalunya...punctul lui forte e high grip,dar pe Catalunya in trecut stiu ca a mers f bine totusi...idk.
  21. Ok, am înțeles, gp25 e varza pe franare/feeling fata insa tot el Pecco Francesco Bagnaia in prima jumate a acestui sezon, calare pe același gp25 care e troacă, a reusit clasari bune si foarte bune, dovada e clasamentul general care fara prima jumătate a sezonului foarte buna l-ar fi aruncat afara din top 10 insa el e tot acolo, confortabil pe locul 3.De ce nu termina si acum cursele in top3-top5 ca la începutul sezonului?
  22. Alba Iulia, dar apare la avatar sau cum naiba ii spune...
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...