Sari la conținut

Alegere: F800GS Adv sau R1200GS + F650GS Dakar


Postări Recomandate

Trebuie/vreau sa iau o decizie, bazata pe urmatoarea premisa: sunt deja calare pe un Dakar, din 2003 (foarte bine intretinut, in care am investit deja).

 

Dat fiind faptul ca se profileaza drumuri in 2, majoritar pe asfalt, prin afara tarii, trebuie sa schimb (sau sa adaug) ceva. Si nu stiu cum e mai bine, asa ca astept sfaturi...

 

Imi trec prin cap doua strategii:

 

- pastrez Dakarul si adaug un R1200GS (de vanzare la AB, din 2008, cu 36000km si 10600 euri) - varianta preferata

- vand Dakarul si il schimb cu un F800GS Adventure (tot de la AB, din 2013, cu 4000km si 12.100 euri)

 

...de fapt imi trebuie un trigger pentru decizie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu as merge pe f800 gs, pentru ca este ideal pentru orice si on si off road.

 

Da, dar 800'le nu cred ca e in largul lui cu 2 spate + bagaje... Dakarul are 50 cai, iar 800'le 86 parca - diferenta trebuie sa duca greutatea mai mare a mobrei + un pasager cu bagajele aferente.

 

ce faci cu dakarul la momentul de fatza? ce tip de plimbari?

 

Daca tot am terminat recuperarea dupa operatie vreau sa ies la plimbari de 1-2 zile, asfalt si padure, singur (dar cu prietenii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

2 motociclete in garaj = 2 impozite, 2 asigurari si 2 de ori consumabile. Daca placutele de frana, uleiul, etc mai merg cand vine vorba de 2 seturi de gume si de platit de doua ori manopere, nu va mai fi asa fun. La fel, discuri, diagnoze sau alte consumabile/subansamble aftermarket mai scumpe.

Indiferent ca te vei da sau nu, consumabilele tot vor trebui schimbate macar la interval calendaristic, daca nu la nr de km. Una va fi inevitabil vitregita din cauza statului mai mult nefolosita.

La mine nu a mers. Cand aveam doua gaseam tot felul de motive pentru care ori una, ori cealalta nu erau "ok" de scos din garaj - cand aveam VFR-ul la tara, aveam chef de Tenere care era in TM si tot asa.

Parerea mea - o singura motocicleta, 1200GS.

800-le este o motocicleta faina, dar nu atat de confortabila ca si 1200-le la, citez, drumuri in 2, majoritar pe asfalt, prin afara tarii.

Bafta in alegere, oricare va fi decizia ta ;) !

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar 800'le nu cred ca e in largul lui cu 2 spate + bagaje... Dakarul are 50 cai, iar 800'le 86 parca - diferenta trebuie sa duca greutatea mai mare a mobrei + un pasager cu bagajele aferente.

 

duce fara probleme

 

Daca tot am terminat recuperarea dupa operatie vreau sa ies la plimbari de 1-2 zile, asfalt si padure, singur (dar cu prietenii).

 

forestier sau mai nasol?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai ales Dakar si nu GS simplu inseamna ca si faci treaba cu el.

Pe langa asta ai si investit in el(investitie pe care o risti daca dai pasarea din mana pe cioara de pe gard).

 

Un F800 GS Adventure am impresia ca are aproape aceeasi greutate cu 1200 GS, deci mare lucru pe aratura nu o sa faci.

 

Si argumentul suprem, cand scoti Dakarul la tavaleala este ca lunea nu stai pe realoem.com si te minunezi cum dracu poate sa fie oglinda rupta la tura de weekend 500 ron. Decat struto-camila mai bine 2 motoare dedicate(single ride, two ride).

 

Spor la luat decizii.

 

LE: Ce gres urat cu motorul boxer. My bad.

Editat de fadrianradu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand vine vorba de 2 seturi de gume si de platit de doua ori manopere, nu va mai fi asa fun.

 

nu prea-s de acord. poti sa ai gume touring pe una si gume de golaneala pe alta.

 

Parerea mea - o singura motocicleta, 1200GS.

800-le este o motocicleta faina, dar nu atat de confortabila ca si 1200-le la, citez, drumuri in 2, majoritar pe asfalt, prin afara tarii.

 

nu-i chiar asa mare diferenta intre r12gs si f800gsa... pana si la greutate se apropie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu, Raul, ai mare dreptate!

Varianta optima ar fi mobra-sharing. 1200 e, parca, prea mare de scos pentru un drum prin judet, asa de duminica, prin padure...

(sau trec una din mobre pe numele doamnei si va parea ca am doar un singur rand de costuri :D)

 

Aceleasi argumente de mai sus cantaresc si pentru mine cel mai mult. Investitia nu o voi putea recupera altfel decat vanzand pe bucati toate accesoriile, ceea ce nu ma vad facand.

Economia de aproape 2000 euro la 1200 vs 800 e sub pretul pe care l-as lua pe Dakar (presupunand ca as gasi un doritor care sa accepte valoarea mobrei).

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar trebui sa detaliezi mai mult ce vrei sa faci cu motoreta/motoretele.

Alea 2 drumuri de care zici sunt cu pasager sau fara? Cu Dakarul in eventualitatea in care-l pastrezi ce planuiesti sa faci ?

Ideea e sa vezi cat de mult se suprapun cele 2 mobre.

 

Dupa multe discutii si citit pe net am ajuns la concluzia ca nu exista "soldatul universal" indiferent ce spun unii si altii si justifica cu filmulete "meseriase" offroad facut cu elefanti.

Pâna la urma cred ca tre' sa vezi cat de mult offroad vrei sa faci cu adevarat. De ce zic asta. dakarul e o mobra bestiala si una dintre cele mai bune optiuni pt transformat intr-o mobra aproape peerfecta pt adventure. Trebuie doar sa-i inlocuiesti suspensia, ceea ce nu e chiar usor dar nici foarte complicat. Si cel mai important daca te hotarasti la varianta cu 2 mobre in diferenta de pret " ai loc" ca sa zic asa de schimbat suspensia pt Dakar chesti care-l va transforma total.

 

Daca vrei o singura mobra. In opinia cea mai apropiata de conceptul de "soldat universal" si care sa fie in fabricatie este F800GS [nu GSA] dar si la asta ar trebui sa schimbi/modifici suspensiile. Poate ar trebui sa arunci un ochi si la KTM 990.

 

Daca mergi pe varianta de 2 mobre, nu-ti face griji cu privire la pretul impozitelor [e derizoriu] si nici pt costurile de exploatare. Sa fim seriosi ulei si filtre, cat despre placute si anvelope alea se uzeaza in functie de cat mergi si cumva in afara de sa zicem costul initial vei avea cam acelasi cost pe an [evident raportat la cat vei merge]. Ceea ce vreu sa-ti spun insa e ca la varianta cu 2 mobre poate ar trebui sa iei in calcul si una cu un elefant de 1200 si un 450 sau 250 pt offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1200 e, parca, prea mare de scos pentru un drum prin judet, asa de duminica, prin padure...

 

... n-as zice. Daca nu te bagi prin noroaie (fara anvelopele aferente) sau daca nu vrei prea enduro, 1200 e excelent. oricum, cum ai spus, 800Adv bate tot p-acolo ca si greutate. 1200 se descurca excelent pe off decent.

In schimb la drum si mai ales cu pasager, 1200 e clar cea mai buna solutie, atat ca si confort, performante etc etc.

 

Eu as face altceva: as lua doar 1200-le dar in loc sa tii si Dakar-ul, diferenta de bani s-o investesti pentru a lua un GS putin mai nou (de exemplu din 2010 au aparut dohc) si eventual nu strica mai putini km... si toate accesoriile de care ai nevoie.

Daca iei cumva acel 1200 de la Bavaria, incearca sa negociezi si service-ul de 40.000 km pt. ca este cel mai costisitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca iau in considerare o mobra mai noua, as opta pentru 800 adv, ca e 2013. In plus, pare mai agila, din cauza profilului mai ingust, tehnologie mai noua, km aproape zero, racire cu apa, inclusiv garantie. Saua la ADV e mai confortabila decat la GS, ma gandesc ca o duce ea doua persoane, cu bagaje...

Pentru off decent, nimic nasol, e iarasi mai ok.

Varianta AB e preferata pentru ca ofera posibilitatea de finantare, ceea ce altii (sau piata SH) nu ofera.

Cash pentru asa o achizitie nu detin, din pacate, deci trebuie sa gasesc o solutie de compromis.

 

Iar ca varianta de doua mobre, intr-adevar, o capra si o vaca e combinatia perfecta. O vaca si o vacuta se suprapun destul de mult, deci varianta e cam de eliminat.

Astept sa vad daca obtin de la AB o reducere de pret, sa-mi ramana de scut, crash-bar si altele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am am ales sa merg pe 2

am un bmw 1150gs adv pentru tura in 2 ...si am o africa twin RD03 pt off.

 

 

Nu cred ca poti compara cum stai in saua unui 1150/1200 2 si cu bagaje...cu acelasi setup pe f800gs

Daca as putea maine mi as lua motorul ala -- f800gs -- dar pt in 2 ...parca tot 1200 le e the one!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu 1200GS exclus off-road, in schimb ai parte de un turing placut si 1000km/zi fara dureri de cap. 800le poate fi scos in off spre deosebire de 1200, insa nu ai parte de touring adevarat(nici chiar cu adv)....parerea mea e sa pastrezi dakar-ul si sa iei un 1200GS, insa pretul pentru 2008 pare cam mare....incearca sau asteapta un 2010+ ar rebui sa gasesti usor in banii astia.

Cat despre bagat o galagie de bani in 2 mobre, e treaba ta...vezi ca 1200GS modelul vechi scade vertiginos la pret si te trezesti ca peste 3 sezoane mai iei 5000 pe ambele.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar 800'le nu cred ca e in largul lui cu 2 spate + bagaje... Dakarul are 50 cai, iar 800'le 86 parca

Atat are si tdmu meu si merge destul de bine cu pasager si 3 topcaseuri pline.

Nu maraie deloc nici la viteze de peste 140.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Dakar am bagat bani in chestii mai mult sau mai putin voluptorii...destul greu de recuperat. De aceea va trebui sa astept un cumparator interesat, iar vanzarea va avea drept motiv doar echilibrarea cash-flow-ului generat de upgrade.

Sa iau un 1200 (chiar 2010+) cu banii de pe Dakar + credit = zero disponibilitate pentru intretinere, cam inevitabila, zic eu. Asta cam elimina varianta.

GS Adv fiind de la AB, cu garantie, km foarte putini si reali, echipat full, inseamna investitie minima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Dakar am bagat bani in chestii mai mult sau mai putin voluptorii...destul greu de recuperat. De aceea va trebui sa astept un cumparator interesat, iar vanzarea va avea drept motiv doar echilibrarea cash-flow-ului generat de upgrade.

Sa iau un 1200 (chiar 2010+) cu banii de pe Dakar + credit = zero disponibilitate pentru intretinere, cam inevitabila, zic eu. Asta cam elimina varianta.

GS Adv fiind de la AB, cu garantie, km foarte putini si reali, echipat full, inseamna investitie minima.

astea sunt himere. ca e 800 sau 1200 reviziile te costa la fel la AB. Riscul in cazul 1200 este sa se strice (putin probabil, dar posibil)iar daca da, ai sfeclit-o. In schimb 800le nu prea are ce sa pateasca, fiind mult mai economica la stricaciuni mecanice (ia ca exemplu ambreajul... :baldy: ....aprox 1000euro 1200GS aprox 250 euro 800le)

cel mai bun compromis asa cum spunea si ERU poate fi un 990 2007-2009 la pret foarte bun momentan (aprox 7000euro) si cu el poti face cam tot ce face dakarul si te apropii si de touringul lui 800ADV. - economic vorbind pierzi la final doar 2000 si bagi acum doar 4-5000 fara credit.

La varianta initiala daca faci credit pe 4-5 ani, inca vei mai plati bani la banca dupa ce ai vandut mobrele in pierdere.

PS. inca e iarna, scoate dakarul chel la vanzare si vinde accesoriile separat. Crede-ma am avut 4 mobre si asta e singura varianta in care poti minimiza pierderile, altfel maricele.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce, dar nu ma atrage 990ul... Din cate am citit nici fiabilitatea nu e prea atractiva, dar sunt pareri si pareri. Am luat in consideratie doar cantitativ opiniile pro/contra.

Iar ca sa faca ce face Dakarul si sa se apropie de 800ADV nu-mi rezolva problema, decat doar financiar, nemaiavand nevoie de credit.

 

Cand am spus ”intretinere”, mai sus, m-am referit la aducerea mobrei in plaja personala de satisfactie, aka pus la punct in vederea exploatarii, nu la costurile de utilizare; astea sunt asumate, orice mobra alegi. Diferenta apare la tarife, AB vs. manual work, in garaj, chestie care nu se pupa cu garantia si generatia 2013, unde electronica face interventiile manuale mai greu accesibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar ca sa faca ce face Dakarul si sa se apropie de 800ADV nu-mi rezolva problema, decat doar financiar, nemaiavand nevoie de credit.

eu unul nu as imprumuta bani de la banca pentru mijloace mobile sau electronice/electrocasnice...da de nici un fel. motivele sunt deja evidente

 

accesoriile pentru BMW-uri sunt extrem de costisitoare si nu iti poti scoate banii pe ele decat vandute separat.....nu stiu in ce masura plimbarea asta preconizata pentru anul urmator justifica atata cheltuiala cand de fapt o alta mobra le face pe toate foarte bine si nu uita KTM = ready to race.

totul tine de cati bani vrei sa bagi si nu cred ca un credit pt. asa ceva are o justificare, insa asa gandesc eu.....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 la parerea de mai sus. Nu fi nebun sa dai 10 mii jumate (imprumutati) pe o mobra de 7 ani...mai da-o dracu :)

In alta ordine de idei, e clar ca-i bine sa ai mobre cat mai specializate. Dar si asta s-a punctat deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, dar 800'le nu cred ca e in largul lui cu 2 spate + bagaje... Dakarul are 50 cai, iar 800'le 86 parca - diferenta trebuie sa duca greutatea mai mare a mobrei + un pasager cu bagajele aferente.

 

 

Daca tot am terminat recuperarea dupa operatie vreau sa ies la plimbari de 1-2 zile, asfalt si padure, singur (dar cu prietenii).

Cred ca un 800 e indeajuns pentru ce vrei tu sa faci. Doua seturi de roti cu gume pentru asfalt si off, sa modificata pentru confortul tau si-al pasagerului si e gata. Eventual mai umbli la suspensii, daca nu e prea costisitor. ERU s-ar putea sa te sfatuiasca in privinta asta, pentru ca a spus de multe ori ca suspensia ar fi hiba majora la F800GS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 la parerea de mai sus. Nu fi nebun sa dai 10 mii jumate (imprumutati) pe o mobra de 7 ani...mai da-o dracu :)

In alta ordine de idei, e clar ca-i bine sa ai mobre cat mai specializate. Dar si asta s-a punctat deja.

 

La o rata de 100 euro/luna, cat inseamna un credit de 5000 euro (diferenta exista, fiind inclus Dakarul), eu zic ca merita sa ma bucur de un agregat nou! De asta, in top conduce 800. Astept doar pretul final de la AB.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca un 800 e indeajuns pentru ce vrei tu sa faci. Doua seturi de roti cu gume pentru asfalt si off, sa modificata pentru confortul tau si-al pasagerului si e gata. Eventual mai umbli la suspensii, daca nu e prea costisitor. ERU s-ar putea sa te sfatuiasca in privinta asta, pentru ca a spus de multe ori ca suspensia ar fi hiba majora la F800GS.

asta e motivul pentru care i-am recomandat un 990.

sa pui suspensii bune la 800Gs te costa peste 1200-1300 euro, iar la o mobra in garantie e exclusa o astfel de interventie

varianta de compromis, cu care eu sunt multumit, sunt arcurile progresive si ajustarea/reglarea facuta de un "initiat"....ceea ce te duce pana in 300 euro.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:25

toate ca toate, dar nu poti scoate super touring din 800 orice modificari ai face, iar pentru pasager sunt convins ca nu e cea mai mare placere sa mearga 500+km/zi

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...