emil_25 Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Apa distilata, doar.. Daca nu era lichid mai deloc, trebuie sa pui si electrolit. Chestia e ca trebuie sa verifici sa fie concentratia corecta, iar aici deja dam in altele, mai complexe.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog? Pune apa distilata (demineralizata) pana la nivel si pune bateria pe redresor. Dupa incarcare verific-o, vezi cum inv arte cand dai la automat. Tensiunea, daca e in stare buna ar trebui sa fie undeva la minim 12,8V dar nu intotdeauna o tensiune de aceasta valoare spune totul despre o baterie proaspat incarcata chiar daca a stat o ora - doua sa isi "traga sufletu' " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 sau acid din asta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru... Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel! Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru... Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel! Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search Am o baterie identica pe motor...chiar cu motorul rasturnat electrolitul nu curge.. La partea cu incarcarea ai dreptate...bateria a fost supraancarcata..in primul rand trebuie masurata incarcarea. Completarea cu apa distilata se foloseste cand nivelul electrolitului este scazut,dar nu sub nivelul placilor...in cazul de fata placile deja sunt sulfatate, putine sanse ca bateria sa poata fi recuperata,dar merge incercat Completat cu apa distilata, incarcare cu un curent mult mai mic decat cel normal, (pana in 0,2amperi ) verificarea cu densimetru pe fiecare element (densitatea trebuie sa ajunga la 1,26 pe fiecare element,pt bateria incarcata ) cam asa vad eu incercarea de recuperare a bateriei . Exista incarcari de desulfatare,caz in care se inlocuieste electrolitul cu apa distilata,se incarca cu un curent foarte mic..etc, dar la cat costa bateria nu cred ca se merita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog? Acid din ala din Ardeal de pruna nu merge sigur... Hac! Acuma serios vorbind, in principiu intr-o baterie nu se pune acid sulfuric decat o data, adica prima data, adica atunci cand o formezi. In rest daca scade nivelul lichidului se completeaza doar cu apa distilata/demineralizata. Trebuie sa verifici nivelul lichidului cam de 2-3 ori pe an si sa pui apa cu seringa pana cand aduci nivelul la linia de maximum. Daca nivelul a scazut sub linia de minimum, si mai ales daca a stat mult timp asa, sunt sanse minime ca bateria aia sa mai invarta un demaror, exceptand cazul in care motocicleta a cazut si zeama a curs la accident relativ recent. Oricum povestiule cu cat acid si cata apa pui si daca a curs zeama de acolo sunt greu de realizat in practica pentru simplul motiv ca densimetrele de pe piata sunt de obicei pentru masini si nu incap pe gaura de la bateria de motor si oricum nu au unde sa pluteasca acolo, ca de obicei distanta intre linia de minimum si tablele din interior e de pana un centimetru. Asa ca eu zic sa bagi apa, sa vezi daca mai merge, si daca nu sa-ti iei baterie noua (circa 55 Euro). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Acid din ala din Ardeal de pruna nu merge sigur... Hac! Acuma serios vorbind, in principiu intr-o baterie nu se pune acid sulfuric decat o data, adica prima data, adica atunci cand o formezi. In rest daca scade nivelul lichidului se completeaza doar cu apa distilata/demineralizata. Trebuie sa verifici nivelul lichidului cam de 2-3 ori pe an si sa pui apa cu seringa pana cand aduci nivelul la linia de maximum. Daca nivelul a scazut sub linia de minimum, si mai ales daca a stat mult timp asa, sunt sanse minime ca bateria aia sa mai invarta un demaror, exceptand cazul in care motocicleta a cazut si zeama a curs la accident relativ recent. Oricum povestiule cu cat acid si cata apa pui si daca a curs zeama de acolo sunt greu de realizat in practica pentru simplul motiv ca densimetrele de pe piata sunt de obicei pentru masini si nu incap pe gaura de la bateria de motor si oricum nu au unde sa pluteasca acolo, ca de obicei distanta intre linia de minimum si tablele din interior e de pana un centimetru. Asa ca eu zic sa bagi apa, sa vezi daca mai merge, si daca nu sa-ti iei baterie noua (circa 55 Euro). Densimetrele se folosesc de regula montate intr-un tub de sticla prevazut la un capat cu o para de cauciuc cu care se aspira electrolitul din baterie...cu siguranta merge si la moto.( Bateria respectiva costa mai putin,vreo 20 euro ,poate chiar mai putin la Bumbas care e distribuitor Varta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Wow... baterie Varta pe Jawa... cred ca mobra ta se poate propulsa numa daca dai la demaror, nu mai trebuie gaz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Zi si tu mah pisica ca daca ti ai lua bemweu s ar conduce singur... si n-ar mai avea miza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 O mica completare pe care o fac mereu ca nu ma pot abtine: Cand este supraincarcata bateria - apa nu fierbe - si nu se evapora vapori de apa. Apa din solutia acida se descompune prin electroliza in H2 si O2 care se degaja in atmosfera. That's it! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Adica se fac bule care mai apoi se evapora, deci fierbe QED Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Asa ca eu zic sa bagi apa, sa vezi daca mai merge, daca nu, o golesti, o clatesti bine si bagi electrolit de la magazinul de piese auto, si daca nu sa-ti iei baterie noua (circa 55 Euro). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Pe viitor, topicuri de genul poti sa le postezi la sectiunea Service Lichidul din baterie e facut din acid sulfuric si apa distilata, amestecate intr-un anumit procent. Amestecu asta se masoara cu un aparat numit densimetru... Daca tu nu mai ai lichid in bateire, nu il mai ai din 2 cauze: ai rasturnat mobra si a curs din ea, caz in care completezi cu amestec apa distilata+acid sau bateria ta a fiert din cauza supraincarcarii, cel mai probabil regulatorul de tensiune e fecundat. Asta inseamna ca apa din amestec s-a evaporat, dar acidul a ramas, ca ala nu se evapora. Atunci, completezi doar cu apa distilata pana la nivel! Dupa ce faci asta, masori incarcarea, sa vezi ce e in neregula. Topicuri de genul gasesti o gramada tot la service, folosind functia Search Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria.. Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !) Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria..Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !) Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..? Mai pisica, nu e vorba de nod in papura dar e un NEADEVAR!! Nu fierbe nici o apa acolo, doh! Tu poti sa faci diferenta intre fierbere si descompunere? Tu daca iei salariu de la mine si intr-o luna iti dau jumatate din cat trebuia, treci cu vederea? Ca doar ce.. ce mi-e 1000 ce mi-e 500.. Ma scuzi, am incurcat bancnotele.. arata cam la fel. Mare ti-e gradina Doamneeeee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Dintr-un post destul de util ,zic eu ,cineva a observat doar ca ...fierbe bateria..Oare conteaza cum s-a evaporat apa,(pardon,s-a descompus..),sau ca s-a evaporat..?(na ca mi-a scapat iarasi !) Dar ce ne-am face fara cautatorii de... noduri in papura..? Si de ce mi-ai dat mie QUOTE? Doar nu am zis eu, dar cu ocazia asta am vazut ca se disociaza, nu se evapora Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Bai da ce va jucati de-a soarecele si Pisica... Daca avea BMW se descompunea. La Jawa nu poate decat sa fiarba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 (editat) Fierbere= trecerea unui lichid in stare de vapori. Apa=Oxigen si Hidrogen. Nimeni nu a specificat ca s-a ajuns la punctul de fierbere... Deci, toata lumea are dreptate! O sa incepeti cu texte de genul...: pai vaporizarea nu este fierbere... Ba da, este tot o fierbere, dar se desfasoara in 3 moduri: 1. Vaporizare cu bule, 2.Vaporizare peliculara, 3.Vaporizarea de tranziție ( combinatie intre cele 2 de mai sus). Deci, DA... daca lasi un pahar cu apa 3 luni, o parte din apa fierbe (se evapora)... BETIVILOR!!!! Editat Septembrie 22, 2010 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Fierbere= trecerea unui lichid in stare de vapori. Apa=Oxigen si Hidrogen. Nimeni nu a specificat ca s-a ajuns la punctul de fierbere... Deci, toata lumea are dreptate! O sa incepeti cu texte de genul...: pai vaporizarea nu este fierbere... Ba da, este tot o fierbere, dar se desfasoara in 3 moduri: 1. Vaporizare cu bule, 2.Vaporizare peliculara, 3.Vaporizarea de tranziție ( combinatie intre cele 2 de mai sus).Deci, DA... daca lasi un pahar cu apa 3 luni, o parte din apa fierbe (se evapora)... BETIVILOR!!!! Daca apa ar fierbe nu s-ar mai pune furtunul ala de evacuat gaze din acumulator. Problema e ca ocazional acolo apare electroliza, daca n-ar exista furtunul s-ar putea acumula hidrogen sub sa si daca mai apare si scanteia potrivita te alegi cu o mica explozie sub fund. Uups, acum mi-am adus aminte ca am pierdut furtunul ala pe hartoape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 ON-TOPIC: nu conteaza furtunul, fiecare baterie are cate o gaurica pe unde nu se evapora nimic, doar nu mergi cu mobra sute de km ,ore in sir,pana fierge bateria...ca nu e masina... OFF-TOPIC: ce hartoape? nu exista asa ceva in tara mea...de ce nu mergi pe autostrazile noastre? avem vreo 2000 km ..pe hartie,ce-i drept... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 ON-TOPIC: nu conteaza furtunul, fiecare baterie are cate o gaurica pe unde nu se evapora nimic, doar nu mergi cu mobra sute de km ,ore in sir,pana fierge bateria...ca nu e masina...OFF-TOPIC: ce hartoape? nu exista asa ceva in tara mea...de ce nu mergi pe autostrazile noastre? avem vreo 2000 km ..pe hartie,ce-i drept... Tin sa te dejamagesc, eu merg cu mobra ore in sir cu scurte pauze de alimentare cu benzina (ca rezervorul nu ma tine decat 140-180km in functie de cat de tare merg). Am prins si zile in care am mers 500km cu o singura pauza serioasa la mijloc, desi prefer sa fac pauze consistente la macar 150km... iar gropi poti gasi usor, nici macar nu trebuie sa te straduiesti sa le cauti, trebuie doar sa iesi de pe DN1, DN6, A1, A2, sau drumul ala de Moldova (nu mai tin minte ce DN e). Restul sunt majoritatea varza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Daca apa ar fierbe nu s-ar mai pune furtunul ala de evacuat gaze din acumulator. Problema e ca ocazional acolo apare electroliza, daca n-ar exista furtunul s-ar putea acumula hidrogen sub sa si daca mai apare si scanteia potrivita te alegi cu o mica explozie sub fund. Uups, acum mi-am adus aminte ca am pierdut furtunul ala pe hartoape Discutam la modul semantic. In practica, este altceva... Nu ma pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Mai pisica, nu e vorba de nod in papura dar e un NEADEVAR!! Nu fierbe nici o apa acolo, doh! Tu poti sa faci diferenta intre fierbere si descompunere? Tu daca iei salariu de la mine si intr-o luna iti dau jumatate din cat trebuia, treci cu vederea? Ca doar ce.. ce mi-e 1000 ce mi-e 500.. Ma scuzi, am incurcat bancnotele.. arata cam la fel. Mare ti-e gradina Doamneeeee! E chiar relevant faptul ca se descompune ...si nu se evapora..? Problema ramane aceeasi...dar nu un sfat util e important pentru cel ce a cerut ajutorul..ci ADEVARUL.. Apropo,tu ce-i recomanzi sa faca,sa rezolve problema...? Ca ADEVARUL tau ma indoiesc c-o sa-i pornesca motorul... Esti sigur ca posturile tale (putine,ce e drept...) ,contin doar ADEVAR..? Inspirata comparatia cu bacnotele...dar nu prea vad legatura.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 salut. am dat bateria jos si am observat ca nu mai este lichid in ea mai deloc. nu stiu ce fel de acid ii trebuie.... bateria este identica ca asta din imagine http://top-highway.ro/images/YB5L-B.jpg si nu stiu ce fel de acid contine. ma puteti ajuta va rog? Cred ca cel mai simplu ar fi sa o golesti daca mai are acid in ea iar pe urma cumperi acid de baterie gata preparat (1.28 densitate) si il bagi in baterie. Mai simplu de atat nu cred ca se poate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 Apropo,tu ce-i recomanzi sa faca,sa rezolve problema...?Ca ADEVARUL tau ma indoiesc c-o sa-i pornesca motorul... Omule, nu-mi mai vana posturile si nu-mi cauta nod in papura, te rog mult. Sfatul lui @Dan Căta este foarte bun, eu am adaugat doar ce am considerat ca lipseste. Vrei sa dau si eu acelasi sfat? Ajunge. Si in primul rand topicul era despre cu ce se completeaza bateria si raspunsul a fost dat deja - cu apa distilata. Mesaj completat Cred ca cel mai simplu ar fi sa o golesti daca mai are acid in ea iar pe urma cumperi acid de baterie gata preparat (1.28 densitate) si il bagi in baterie. Mai simplu de atat nu cred ca se poate. Nu este adevarat - cel mai simplu e sa adaugi apa distilata! Uite aici reactiile chimice care au loc in baterie: http://www.referatele.com/referate/fizica/...oneaza-acum.php La o baterie descarcata o sa ai acidul foarte diluat si sulfat de plumb - Pb2SO4 depus pe placi.. Chiar daca bateria nu mai are deloc acid in ea - placile de plumb sunt pline de sulfat de plumb. Se adauga apa chioara (distilata) si se pune la incarcat. Sulfatul de plumb de pe placi + curentul de incarcare + apa -> reactie chimica -> H2SO4 - acidul - electrolitul. Inca odata: Sarea de plumb cu apa supusa unei curent electric va duce la formarea de acid sulfuric aducand bateria in starea initiala de incarcare. Toata lumea zice apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata, apa distilata.. si voi nu, BATMAN - o golesti si pui ACID. Adica scoti acidu si pui acidu.. ce logica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.