-
Număr conținut
1.566 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
NRW, D
-
Carnet moto din
2007
-
Motocicleta
BMW F650gs
-
Numar Moto
GL-65-...
Vizitatori Recenți Profil
smar2's Achievements
Community Regular (8/14)
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
-
Te avertizeaza destul de clar, in doua randuri: Si atunci cand selectezi optiunea pe 2 sau 12 luni: Si atunci cand prima data disponibila pentru inceperea valabilitatii este 18 zile in viitor: Deci trebuie sa fii destul de hotarat ca sa nu intelegi ca nu e valabila imediat. Oricum, observatia e buna pentru cei care nu citesc si doar dau Next-Next-OK.
-
Pentru Ungaria, folosesc pagina lor oficiala: https://ematrica.nemzetiutdij.hu/en/vignette-purchase/vehicle-data-vignette-selection Pentru Austria, cum se mentiona si mai sus, ASFINAG: https://shop.asfinag.at/ Folosesc vinietele astea online de vreun an si jumatate. Marele avantaj e ca am scapat de pastrat papirusurile unguresti si foliile austriece in parasolar. Astept cu nerabdare sa apara si pentru Romania ceva similar.
-
Apropo de asta, mi-am adus aminte de un (aproape) girl band japonez, care se pare ca inca mai exista: Tricot
-
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Softul e pentru tot ce produce grupul BMW: auto, moto, inclusiv Mini si Bentley (parca). In orice caz, recunoaste F650gs-ul, ii accesezi usor functiile, etc. E recomandat si un cablu ca in poza pe langa KKL, dar cu putina grija merge si fara. Acum vreo 10 ani cand nu erau conectori de-astia la chinezi, am legat niste papuci electrici de pinii kkl-ului si i-am tras la mufa motocicletei. Acum vreun an-doi gasisem pe nu-sh ce torrent ISTA-D cu tot cu installer, practic rulai installerul si facea el tot, instalarea .NET-ului si a nu mai stiu ce runtime-uri, etc. Ce mai aveai de facut era sa setezi numarul portului COM in functie de ce iti aloca calculatorul pentru cablul KKL.. Deci sunt si variante simple cu instalatul. Atat doar ca are spre 100GB kit-ul. ----- Poti cauta pe Google "ista standalone 4.32.1x" si e imposibil sa nu gasesti link de download pentru kit. -
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
De ce nu iti iei un soft BMW de diagnoza/service de pe torrente? Ai nevoie doar de un cablu KKL de vreo 50 de lei... Cauta ISTA-D sau Rheingold... -
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Nu exceleaza la nimic, este un all-rounder. Adica face din toate cate putin. Nu il compar cu nimic, decat cu asteptarile si necesitatile mele. Pe care de 15 ani le-a indeplinit decent, motiv pentru care inca il mai folosesc. Am facut 10 ani naveta casa-munca prin Bucuresti, am mers prin toata tara si pe toate coclaurile cu el, am bagat si drumuri cu cate 1400 km/zi (Romania-Germania) pe autostrada. E drept ca pentru naveta prin Bucuresti poate era mai potrivit un scuter, pentru coclauri o capra de offroad adevarat, pentru autostrada un touring cu vreo 100CP, dar cum nu aveam nici buget nici chef de intretinut mai multe motociclete, am optat pentru F650GS. Pe de alta parte, nici nu sunt genul "pilot", sa dau capat vehiculelor pe care le posed. Pentru mine, vehiculele sunt mijloace de deplasare, nu ocazii sa ma sparg in figuri sau sa imi provoc orgasme. Asadar imi ajunge viteza de 120km/h pe autostrada, si 50CP sunt suficienti pentru mine. Pentru ceva mai multa garda la sol pe offroad, pentru vizibilitate mai buna peste masini in oras, si pentru ca am 1.90 si prefer o sa mai inalta. Oricum, am mers cu ea ne-inaltata vreo 4-5 ani. Daca era ceva grav, as fi facut modificarile mai devreme sau as fi schimbat motocicleta... -
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Exagerezi. Nu o fi motocicleta optima pentru asa ceva, dar se poate fara probleme. Am facut Translapina cand nu era asfaltata, impreuna cu pasagera si bagaje. Valea Topologului (Fagaras) pana in capat, culmea Podeanu din v. Topologului pana sus la gol alpin, tot cu pasagera. Valea Doamnei, golul alpin de pe Iezer, Polovraci-Petrimanu-Ciunget, culmea Malita din sudul Moldoveanului, toate cu pasagera, plus multe altele de unul singur, de nici nu mi le mai amintesc pe toate... Multe din ele inainte sa inalt spatele cu "oase" scurtate si sa ii pun arcuri progresive pe față. Deci de putut se poate fara probleme. Ca nu e motocicleta optima pentru asa ceva, asta e evident. Si tine cont ca am 1.90 si aveam 90-95 kg la momentul respectiv. Deci cu tot cu echipament, pasagera si bagaje depaseam uneori cele 180kg sarcina utila a motocicletei. -
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Aveam si eu problema cu inaltimea joasa a suspensiei, mai ales cand mergeam cu pasagera (cu tot cu bagaje avand cam 180 kg, poate chiar putin peste), asa ca mi-am instalat niste "oase" scurtate, ceea ce a inaltat spatele cu 5 cm. Pe fata am pus arcuri progresive, si ulei 10W sau 12.5W daca mai tin bine minte. Oricum, m-au multumit modificarile, raportat la bugetul acordat lor. Nu stiu daca ai vorbit cu Dan Cata sau daca mai face "oase" de-astea... -
Sa facem o scurta analiza pe text, sa vedem cine e cel cu capacitatea redusa (de exprimare sau de intelegere, dupa caz): Exprimarea este evident eliptica, de unde si imposibilitatea de a afla ce voia sa exprime autorul in fraza de mai sus. Fie lipseste o virgula, fie lipseste un "de". Asadar cele doua posibile variante ar fi: 1. Eu nu am cazut niciodata cu motocicleta, 29 de ani, permis cat A si peste 150k km 2. Eu nu am cazut niciodata cu motocicleta, 29 de ani de permis cat A si peste 150k km. Deci nedumerirea lui @LionEl este cat se poate de justificata. Asadar colegul @DesertEagle este rugat sa lasa glumele cu IT-isti si sa lamureasca comunitatea care dintre variantele de mai sus e cea corecta.
-
Ne dai si noua niste detalii? Sau sunt informatii "pe surse"?
-
Offtopic: Nu e cam mult cu remorca la vitezele alea? Nu stiu cum e in Romania, dar in tarile civilizate cu remorca ai voie maxim cu 80-100 km/h, inclusiv pe autostrada. Cel putin pentru remorci fara suspensie si franare... Adaugire ulterioara: Se pare ca Romania e in grupul select de doar 3 tari (celelalte fiind Belgia si Franta) care permit viteze peste 100km/h pentru remorci pe autostrada (ultima coloana in imagine).
-
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Probabil nu ai cautat bine. Mie imi apare daca dau cautare: https://motociclism.ro/search/?q=dan cata&quick=1&type=core_members -
Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)
topic a răspuns lui smar2 în tro5ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Salut, Eu mi-am comandat niste de-astea acum vreo 10-12 ani la userul Dan Cata din Cluj, care le manufactura chiar el. Acum 2 ani le-am schimbat rulmentii cu ace si merg in contunuare fara probleme. Incearca sa iei legatura cu el, poate inca mai face, n-am idee... -
Si acum cateva luni erau date link-uri catre "articole" din gunoiul asta de publicatie online. Am comentat de cateva ori referitor la analfabetismul functional al autorilor publicatiei cu pricina, dar se pare ca pentru unii colegi de forum e ok sa citeze din orice mizerie de publicatie, daca le sustine punctul de vedere...
-
Am scris acu vreo 2 luni pe un topic similar rezumatul experientei mele cu un F650gs (non-Dakar):