Sari la conținut

radu86

Super Membru
  • Număr conținut

    1.495
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Emigrant
  • Permis moto din
    2006
  • Motocicleta
    SV Curvy, V-Strom
  • Numar moto
    rectangular
  • Club
    no club

Informații profil

  • Motociclete detinute
    SV 650 N, V-Strom 650
  • Alte autovehicule si vehicule
    masini
  • Interese
    twins... V-twins

Vizitatori Recenți Profil

1.599 citiri profil

radu86's Achievements

  1. Desigur ca am produse ok facute in China. Dar nu de firme chinezesti. In cazul meu nu am reusit sa scap de turbulentele cauzate de parbriz/parbriz cu deflector. In cele din urma am demontat si merg fara. Dar in timp ce tot incercam sa ii gasesc pozitia in care sa isi faca treaba, am ajuns sa il am si foarte sus incat priveam prin el, deoarece in nicio pozitie mai jos de privire nu scapam de turbulente.
  2. Pe principiul "nu cumpar eticheta" am luat si eu un deflector made in china by chinese ca era ieftin si bun. Problema apare atunci cand privesc prin el si mi se incruciseaza ochii. Si ca sa fie si mai evidenta diferenta de calitate, parbrizul este "european" si se vede fara distorsiuni, in timp ce deflectorul este groaznic. Cred ca se poate gasi ceva bun si de la chinezi, dar eu as mai cumpara de la ei numai daca vad/pun mana inainte pe produs ca sa vad cum este.
  3. :))), nu stiu de ce initiatorul a intrebat AI-ul. Eu am intrebat AI-ul numai ca sa vad daca imi raspunde acelasi lucru. Important este ca initiatorul s-a lamurit.
  4. Problema cu LLM-urile astea e ca e ca si cum ai intreba pe un forum uite aici alt raspuns de la LLM: "are the synthetic oil molecules smaller than mineral ones? Great question! The difference between synthetic and mineral oil molecules isn’t just about size—it’s about uniformity and structure. Molecular Comparison: Synthetic vs. Mineral Oil Synthetic Oil: Engineered in labs with uniform molecular structures. Molecules are similar in size and shape, often smaller and more consistent. This uniformity allows for smoother flow, better lubrication, and greater stability under extreme conditions2. Mineral Oil: Derived from crude oil and refined. Contains a mix of molecule sizes and shapes—think of it like a blend of golf balls, tennis balls, and basketballs. This inconsistency can lead to less efficient lubrication and more breakdown over time. So while synthetic oil molecules may not always be smaller, they are more consistently sized and shaped, which gives them a performance edge. It’s like comparing a jar of identical ball bearings to a jar of random pebbles—synthetic oil is the ball bearings." Practic se contrazice singur (exact ca si cum ar citi parerile de pe un forum): "sunt mai mici, dar nu sunt mai mici". Pe scurt, cine stie? Eu unul incerc sa gasesc surse credibile, iar LLM nu este o sursa credibila decat daca iti da niste referinte stiintifice. Nu incerc sa zic ca moto are o problema. Eu unul as folosi uleiul care nu este consumat si i-as da inainte la plimbare/circuit.
  5. Asta este un fenomen de care am mai auzit, insa pe care nu am reusit sa il inteleg. Uleiul sintetic de aceeasi viscozitate (teoretic si mai stabila decat viscozitatea unui semi sintetic) trece de segmenti si e ars? De ce? Am mai auzit aceeasi treaba la V-Strom-uri. Ca motorul e proiectat in anii 90 si nu are sens sa folosesc ulei full sintetic ca il consuma. La SV-ul meu vechi am pus si mineral si semi si full sintetic si mereu a fost acelasi consum de ulei (adica neglijabil). Am pus Motul, Repsol, Mobil1, BelRay, Motorex (10W-40, 15W-50) si singura diferenta a fost in cat de bine schimba treptele (agata vs nu agata dar e clunky vs extrem de lin->aici Motorex si Repsol fiind cele mai ok fara sa am o explicatie stiintifica de ce).
  6. Salutari din nou, Vad ca nu am mai dat pe aici de prin Aprilie. Intre timp am mai facut ceva km cu Wee-ul, am incercat Liqui Moly 4T Street 10W-40 care nu are rezolvat comportamentul cutiei de viteza. Ca fapt divers, in SV am pus un Repsol 15w-50 mineral care se comporta exemplar, complet peste asteptari la schimbatul treptelor. Dar ca sa fiu on-topic, ma impac foarte bine cu V-Strom-ul, cu exceptia parbrizului. Nu am reusit sa fac nimic sa scap de turbulentele la nivelul castii. Am incercat deflector, am incercat toate pozitiile in care poate fi montat parbrizul + toate pozitiile deflectorului, degeaba. Asa ca l-am scos, si problema a disparut. Toti anii de mers pe naked m-au invatat ca e placut sa te bata vantul, si nu ma deranjeaza deloc nici acum. Totusi, as vrea sa pun un fel de parbriz foarte mic, numai cat sa acopere partea aia de bord si sa nu se mai vada asa urat prinderile parbrizului. Problema este ca nu am reusit sa gasesc nimic mic. Google imi da numai parbriz de touring. O groaza de modele, toate mari, toate scumpe. Stiti cumva daca se gaseste un fel de parbriz mic, sport, mai degraba ca o mini protectie pentru bord decat parbriz? Multumesc, Radu
  7. +1 pentru mersul singur. Probabil ca ce iti vei lua acum este diferit fata de ce ai calarit in scoala moto, asa ca este posibil sa ai nevoie de putin (sau mai mult) timp de acomodare. In ritmul tau, usurel, te inveti cu motoreta cum franeaza (as zice ca e foarte important), cum accelereaza, etc.
  8. Ar trebui sa definim termenul "batran" ca sa stim despre cine vorbim. Eu unul nu cred ca am intalnit motorist cu toate tiglele pe casa care sa imi zica sa o aplec mai mult sau ca nu am ce cauta pe moto pentru ca nu e dusa anvelopa pana la buza. Cu strainii prin Romania este o mica problema. Aia nu stiu unde au venit. Aia nu se asteapta sa nu ai marcaje, parapeti, gropi smenalizate etc. Ei cred ca se dau prin munti civilizati unde daca ai pete de ulei, combustibil sau prundis pe carosabil, cu 200 de metri mai inainte gasesc si un indicator care sa ii anunte ca e pericol. Tot strainii mai au impresia si ca soferii romani sunt de treaba si se uita cu atentie in oglinzi, sau chiar in fata. Eu tin minte cand am facut prima tura prin Alpi ca eram cel mai incet pe acolo. Toti mergeau tare, aplecau motoretele mult, chiar daca nu vedeau ce vine dupa curba. Banuiesc ca au foarte mare incredere ca toata lumea isi tine banda, nu sunt indioti opriti sa faca poza cu marmota in curba. Eu in schimb tiptil ca daca e prundis, daca e o groapa, daca e o caruta, un tir oprit. Culmea, singurele "obstacole" erau biciclistii. O singura data am patit sa ma trezesc cu un transport de lemne ramas in pana fix intr-un viraj mascat de alt viraj, dar mergeam incet. In rest masinile mergeau corect, biciclistii si ei. Gropi surpriza nu am avut. Indicatoare ca era ulei/motorina am intalnit. Alta lume complet.
  9. Problema cu cei tineri nu este numai ca nu stiu sa mearga. Mai nasol mi se pare ca a inceput fenomenul asta de vlogger/content creator si sunt tot felul de ciudati care se filmeaza mergand cam repede. Si multi dintre urmaritorii lor viseaza sa isi ia motoreta ca sa se "dea pe curbe" la fel ca idolii lor de pe youtube. Nefiind pasionat de toata "arta" asta de continut digital, nu am urmarit pana anul asta niciun astfel de vlog. Am auzit si eu de la unii mai tineri ca urmaresc astfel de invidizi pe youtube, si acum inteleg cum de apar din ce in ce mai multi si din ce in ce mai slabi.
  10. Salut Bigfoot, Ma bucur ca detaliezi experienta cu motoreta asta. Am fost intrebat de niste amici mai tineri despre acest CF Moto si nu am stiut ce sa le zic, dar de acum am sa urmaresc ce scrii aici. Ai scos Ipone si ai pus altceva? De ce au pus la revizia de 1000 km uleiul asta, daca zici ca uleiul original a oferit o experienta mult mai buna? Spor!
  11. Poate la fel de off topic ca Silver Arrow imi voi permite si eu cateva constatari. In primul rand m-am inscris pe acest forum acum mai bine de 19 ani, cand abia incepeam sa fac scoala moto. Nu tin minte ca pe atunci sa fi fost luat in suturi pe aici, chiar din contra am gasit raspunsuri utile la cele mai multe din curiozitatile/intrebarile de atunci. Totusi, am observat cum incet incet au inceput sa apara tot felul de persoane agresive verbal, care sincer sa fiu nu cred ca au reusit sa isi impuna vreodata punctul de vedere. Dar cu siguranta au fost/sunt foarte vocale. De acord cu Silver Arrow si MirceaB ca o moderare mai stricta a forumului ar fi benefica. Este perfect in regula sa avem idei diferite pe care sa le sustinem cu argumente. Cand deja incep atacuri la persoana, misoginism si alte tampenii de genul asta, deja nu mai e libera exprimare ci nesimtire. Asta presupune ca moderatorii sa aloce mult timp pentur a supraveghea si pentru a tine continutul relevant si curat. Pe de alta parte, eu am reintrat pe forum acum vreo doua sau trei luni, dupa multi ani de pauza, pentru ca voiam sa aflu niste informatii despre o motoreta care ma interesa. Si pe topicul dedicat modelului, posesorii m-au ajutat cu tot ce am avut nevoie. Deci este posibil in continuare ca asta sa fie o comunitate care sa fie de ajutor. Spor si multi km pe doua roti tuturor!
  12. Corect! Ma gandeam ca na, SV-ul meu de din 2000, si o fi facut Suzuki ceva sa faca shiftingul mai lin. Liqui Moly intra probabil la urmatorul schimb, daca il gasesc. Absolut adevarat! Fiecare cu ce il convinge. Eu intrebam ca sa mai aflu pareri pentru ca nu mai sunt la curent cu ce a mai aparut si ce a mai incercat fiecare. Sarbatori fericite!
  13. Salutari, Dupa cum spuneam in iarna, incepusem cautarile unui V-Strom 650. Am reevaluat modelul 1050, dar nu am reusit sa ma apropii cu bugetul de pretul lui, asa ca dupa vreo 2 luni de cautari m-am hotarat sa raman la 650. Am gasit unul din 2021 si am putin peste 1000 km cu el. Pana acum excelent. Am batut ceva poteci prin Pirinei cu el, si am vreo doua drumuri de 6 ore+ de stat in sa. Este foarte comod pana in momentul in care ajung pe autostrada, unde parbrizul face niste turbulente ingrozitoare incepand de pe la 100 km/h (este deja parbriz aftermarket destul de inalt). Asa ca deocamdata evit autostrada, si caut o solutie. Ceva la ce nu ma asteptam este comportamentul cutiei de viteze, foarte asemanator cu cea de pe SV. Adica ori schimba incredibil de lin, ori agata. La SV asta s-a rezolvat folosind un anume ulei (in cazul meu Motorex full sintetic) si nu am reusit niciodata sa inteleg de ce ii place acest ulei in mod special. As merge tot pe Motorex, dar pe la mine pe aici e cam greu de gasit, iar uleiurile "de pe toate drumurile" sunt Ipone, Motul si Castrol (Motul nu a mers niciodata ok, pe celelalte doua nu le-am incercat). Voi ce folositi, si cum se comporta? Va multumesc pentru sfaturi!
  14. Am tot citit treaba asta cu benzina, dar cu toate astea nu am patit pana acum. Eu unul o las cu benzina care are (chipurile) numai 5% etanol, si fac asta din 2008 incoace. Pana sezonul trecut nu am avut niciodata probleme. Vedem sezonul asta daca e vreo schimbare. On topic: mergi cu Hornet-ul si daca consuma ulei vezi atunci ce ar fi de facut.
  15. Salut, Eu merg cu dopuri pe naked, de multi ani. In cazul meu dopurile care se umfla si iau forma canalului urechii s-au dovedit a fi excelente. Au un singur defect: nu auzi masinile si atunci trebuie sa te asiguri mult mai des. Mai bine as zice ca trebuie sa te uiti mult mai atent pentru ca nu te mai poti baza pe auz. Eu m-am obisnuit foarte usor si nu am avut niciodata probleme, nici de confort nici de siguranta. Nu am luat dopuri fancy niciodata, si mie imi vine greu sa cred ca pot fi mai comode decat ce am folosit pana acum, din simplul fapt ca cele pe care le am sunt extrem de comode. Cel mai bine incerci diverse tipuri si vezi care e cel mai ok pentru tine.
×
×
  • Creează nouă...