Sari la conținut

radu86

Super Membru
  • Număr conținut

    1.502
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Emigrant
  • Permis moto din
    2006
  • Motocicleta
    SV Curvy, V-Strom
  • Numar moto
    rectangular
  • Club
    no club

Informații profil

  • Motociclete detinute
    SV 650 N, V-Strom 650
  • Alte autovehicule si vehicule
    masini
  • Interese
    twins... V-twins

Vizitatori Recenți Profil

1.629 citiri profil

radu86's Achievements

  1. Daca mai folosesti dracovenia aia, specifica-i unde sa caute. Si dupa ce iti da rezultatul, spune-i sa iti zica toate referintele. Apoi iei la mana fiecare referinta sa vezi ce scrie exact. In foarte mica mea experienta cu LLM-ul asta, rezultatele date nu aveau legatura cu ce scrie in referinte. Ideal ar fi sa ii zici sa caute in manualul de service si sa iti dea exact linkul si paginile unde scrie cum se face. Tot din mica mea experienta, LLM-ul asta cauta pe forumuri si pe wikipedia si nu este o idee buna sa crezi ca e corect.
  2. Imi pare rau de patzanie, dar ca sa fac putin haz de necaz, manopera aia de 800 de lei ar putea fi impartita asa: 50 lei manopera efectiva; 750 lei faptul ca stie sa o faca fara sa iti strice cadrul. Realitatea este exact cum ai constatat si tu. Nu este chiar atat de usor de umblat. Unii oameni sunt mai indemanatici, unii au stricat multe dar nu s-au lasat pana si-au facut mana, altii au stricat multe si nici nu au invatat din greseli. Altii au demontat pana la un punct, li s-a parut prea complex, au pus la loc si au cautat pe careva mai bun decat ei. Din toata patania ta ai multe de invatat, si nu cred ca ar trebui sa te simti descurajat. Si ca sa inchei tot intr-o nota "haz de necaz", un mecanic foarte glumet mi-a zis acum multi ani: "Daca nu se poate repara cu ciocanul inseamna ca este o problema electrica". Spor si sa reusesti sa o repari!
  3. Salut, API SN a fost introdus prin 2010 daca nu ma insel. Nici nu stiu daca mai poti gasi SJ, asta e un standard foarte foarte vechi (adica de pe la sfarsitul anilor '90). API SN Plus este introdus in 2018, dar din ce am citit, avantajul ar fi numai la motoarele cu injectie directa?! Treaba e ca este foarte greu sa recomanzi un ulei asa dupa ureche. Si nici testele alea de le gasesti pe net unde freca unu 2 bucati de metal intre ele si apoi zice e bun sau nu, nu-s relevante. Daca vrei sa stii ce face un ulei in motorul tau, trebuie sa il analizezi cand e nou si cand e uzat. Restul sunt povesti. Si nici analiza asta nu zice mereu toata povestea. Depinde ce aparate sunt folosite si ce pot detecta.
  4. Ford numai pe jumate. Au schimbat doar distributia pe lant. Au lasat cureaua de la pompa de ulei... De PSA eu asa stiam ca au facut, dar nu stiu detaliile. Eu cu youtube nu prea sunt prieten. Se pun titluri din astea DESTROY, TRUTH, HUMILIATED, SCHOOLED, CRASH, MISTAKES si alte prostii incat sa fie impinse in fata. Sunt destul de putini care chiar stiu ce vorbesc pe acolo. Totusi, raman interesat de conversia de la lant la curea pe moto, daca chiar ar rezista 100k fara intretinere. Eu un lant am putut sa il duc la 50k cu ungator automat pe el. Inca mai era loc sa fie ajustat, dar pinionul de la motor era uzat tare, asa ca am schimbat tot.
  5. Stai stai ca nu mai sunt noutati. S-au intors la lant. Cel putin Ford si PSA.
  6. Nu trebuie mai multa precizie cand este tensionata cureaua? Cat de des trebuie verificata? Trebuie ceva aparat care sa masoare daca e intinsa corespunzator?
  7. Desigur ca am produse ok facute in China. Dar nu de firme chinezesti. In cazul meu nu am reusit sa scap de turbulentele cauzate de parbriz/parbriz cu deflector. In cele din urma am demontat si merg fara. Dar in timp ce tot incercam sa ii gasesc pozitia in care sa isi faca treaba, am ajuns sa il am si foarte sus incat priveam prin el, deoarece in nicio pozitie mai jos de privire nu scapam de turbulente.
  8. Pe principiul "nu cumpar eticheta" am luat si eu un deflector made in china by chinese ca era ieftin si bun. Problema apare atunci cand privesc prin el si mi se incruciseaza ochii. Si ca sa fie si mai evidenta diferenta de calitate, parbrizul este "european" si se vede fara distorsiuni, in timp ce deflectorul este groaznic. Cred ca se poate gasi ceva bun si de la chinezi, dar eu as mai cumpara de la ei numai daca vad/pun mana inainte pe produs ca sa vad cum este.
  9. :))), nu stiu de ce initiatorul a intrebat AI-ul. Eu am intrebat AI-ul numai ca sa vad daca imi raspunde acelasi lucru. Important este ca initiatorul s-a lamurit.
  10. Problema cu LLM-urile astea e ca e ca si cum ai intreba pe un forum uite aici alt raspuns de la LLM: "are the synthetic oil molecules smaller than mineral ones? Great question! The difference between synthetic and mineral oil molecules isn’t just about size—it’s about uniformity and structure. Molecular Comparison: Synthetic vs. Mineral Oil Synthetic Oil: Engineered in labs with uniform molecular structures. Molecules are similar in size and shape, often smaller and more consistent. This uniformity allows for smoother flow, better lubrication, and greater stability under extreme conditions2. Mineral Oil: Derived from crude oil and refined. Contains a mix of molecule sizes and shapes—think of it like a blend of golf balls, tennis balls, and basketballs. This inconsistency can lead to less efficient lubrication and more breakdown over time. So while synthetic oil molecules may not always be smaller, they are more consistently sized and shaped, which gives them a performance edge. It’s like comparing a jar of identical ball bearings to a jar of random pebbles—synthetic oil is the ball bearings." Practic se contrazice singur (exact ca si cum ar citi parerile de pe un forum): "sunt mai mici, dar nu sunt mai mici". Pe scurt, cine stie? Eu unul incerc sa gasesc surse credibile, iar LLM nu este o sursa credibila decat daca iti da niste referinte stiintifice. Nu incerc sa zic ca moto are o problema. Eu unul as folosi uleiul care nu este consumat si i-as da inainte la plimbare/circuit.
  11. Asta este un fenomen de care am mai auzit, insa pe care nu am reusit sa il inteleg. Uleiul sintetic de aceeasi viscozitate (teoretic si mai stabila decat viscozitatea unui semi sintetic) trece de segmenti si e ars? De ce? Am mai auzit aceeasi treaba la V-Strom-uri. Ca motorul e proiectat in anii 90 si nu are sens sa folosesc ulei full sintetic ca il consuma. La SV-ul meu vechi am pus si mineral si semi si full sintetic si mereu a fost acelasi consum de ulei (adica neglijabil). Am pus Motul, Repsol, Mobil1, BelRay, Motorex (10W-40, 15W-50) si singura diferenta a fost in cat de bine schimba treptele (agata vs nu agata dar e clunky vs extrem de lin->aici Motorex si Repsol fiind cele mai ok fara sa am o explicatie stiintifica de ce).
  12. Salutari din nou, Vad ca nu am mai dat pe aici de prin Aprilie. Intre timp am mai facut ceva km cu Wee-ul, am incercat Liqui Moly 4T Street 10W-40 care nu are rezolvat comportamentul cutiei de viteza. Ca fapt divers, in SV am pus un Repsol 15w-50 mineral care se comporta exemplar, complet peste asteptari la schimbatul treptelor. Dar ca sa fiu on-topic, ma impac foarte bine cu V-Strom-ul, cu exceptia parbrizului. Nu am reusit sa fac nimic sa scap de turbulentele la nivelul castii. Am incercat deflector, am incercat toate pozitiile in care poate fi montat parbrizul + toate pozitiile deflectorului, degeaba. Asa ca l-am scos, si problema a disparut. Toti anii de mers pe naked m-au invatat ca e placut sa te bata vantul, si nu ma deranjeaza deloc nici acum. Totusi, as vrea sa pun un fel de parbriz foarte mic, numai cat sa acopere partea aia de bord si sa nu se mai vada asa urat prinderile parbrizului. Problema este ca nu am reusit sa gasesc nimic mic. Google imi da numai parbriz de touring. O groaza de modele, toate mari, toate scumpe. Stiti cumva daca se gaseste un fel de parbriz mic, sport, mai degraba ca o mini protectie pentru bord decat parbriz? Multumesc, Radu
  13. +1 pentru mersul singur. Probabil ca ce iti vei lua acum este diferit fata de ce ai calarit in scoala moto, asa ca este posibil sa ai nevoie de putin (sau mai mult) timp de acomodare. In ritmul tau, usurel, te inveti cu motoreta cum franeaza (as zice ca e foarte important), cum accelereaza, etc.
  14. Ar trebui sa definim termenul "batran" ca sa stim despre cine vorbim. Eu unul nu cred ca am intalnit motorist cu toate tiglele pe casa care sa imi zica sa o aplec mai mult sau ca nu am ce cauta pe moto pentru ca nu e dusa anvelopa pana la buza. Cu strainii prin Romania este o mica problema. Aia nu stiu unde au venit. Aia nu se asteapta sa nu ai marcaje, parapeti, gropi smenalizate etc. Ei cred ca se dau prin munti civilizati unde daca ai pete de ulei, combustibil sau prundis pe carosabil, cu 200 de metri mai inainte gasesc si un indicator care sa ii anunte ca e pericol. Tot strainii mai au impresia si ca soferii romani sunt de treaba si se uita cu atentie in oglinzi, sau chiar in fata. Eu tin minte cand am facut prima tura prin Alpi ca eram cel mai incet pe acolo. Toti mergeau tare, aplecau motoretele mult, chiar daca nu vedeau ce vine dupa curba. Banuiesc ca au foarte mare incredere ca toata lumea isi tine banda, nu sunt indioti opriti sa faca poza cu marmota in curba. Eu in schimb tiptil ca daca e prundis, daca e o groapa, daca e o caruta, un tir oprit. Culmea, singurele "obstacole" erau biciclistii. O singura data am patit sa ma trezesc cu un transport de lemne ramas in pana fix intr-un viraj mascat de alt viraj, dar mergeam incet. In rest masinile mergeau corect, biciclistii si ei. Gropi surpriza nu am avut. Indicatoare ca era ulei/motorina am intalnit. Alta lume complet.
×
×
  • Creează nouă...