Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare,

 

Vesnica greseala de interpretare a "bibliei"... uleiul dat spre folosire (pentru zona noastra de temperatura) este 20w50, la 10w40 o sa gasiti un asterix cu specificatia : "used only the temperatures are below 0 degrees"

O alta alternativa ar fi 15w50 cum a specificat colegul marius, 10w50 sau 10w60 daca te tin buzunarele ...ca de meritat oricum nu merita ...

 

 

Deci...

 

P.S.

Despre calitatile mirifice ale uleiului 10w40 nu putem discuta...ar dura prea mult...

Deci... eu maine ma duc sa cumpar ulei :)), poti te rog sa-mi recomanzi un ulei cu vascozitatea perfecta sau considerata de voi cea mai buna pentru RO si Brandu-l care e cel mai promovat pt tipul asta de motocicleta? repet, eu vin din zona hard enduro la noi e cu nr de ore, uleiuri pt motoare super solicitate si nu au nici o legatura cu touringurile, d'asta nici nu vreau sa risc ca nu prea cunosc. Mersi.

Editat de andrei_pro89
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezmebrez Honda Transalp PD06 1989 ,frana tambur pe spate.Toate piesele valabile.

Ce e tavalit sau lipseste si care-i pretul pe toata gramada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut domnilor,poate ma ajuta si pe mine cineva...Am un TA 650rd11 din 2004 si am inpresia ca nu mai trage cum trebuie,adica,daca sunt singur pe el(eu avînd în jur de 80 kg),zboară,dar daca ne suim doi pe el,deja cam gafaie,nu mai pomenesc de bagaje....adica fara.Cam ce credeti ca ar fi?Am inteles ca ar putea fi limitat?

Vezi sa nu intri in categoria celor care li se par ca nu mai trag motocicletele la sf de sezon!?!

Acum lasand gluma la o parte, stiu ca se intampla destul de des, ca la inceput de sezon sa ti se para ca motorul trage f tare, si pe la sf sezonului, dupa ce te-ai dat f mult cu el, sa ti se para ca nu prea mai trage.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand am mobra, adica de anul trecut din Noimbrie si de aproximativ 15000 de km. L-am curatat o data, dupa aproximativ 2 schimburi de ulei dar sunt convins ca nu era absolut necesar. Intradevar e mai complicat pana dai carenele laterale jos, dar dupa un pic de exercitiu am prins miscarea. Saltarea rezervorului si schimbarea propriu-zisa a filtrului e simpla. Atentie la solutia de uns si curatat, eu recomand pe aia de la K&N, ini nici un caz solutie spray pentru uns filtrele de burete. Cu cel oem nu am experienta, l-am aruncat fara sa ma uit la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost reparat destul de neprofi de samsarii de la care am cumparat motocicleta acum un an.

 

A inceput sa curga tare fara sa-i fac nimic. Am scos-o din garaj, am incalzit-o un pic si am mers 300m pana la Peco, unde cat stateam langa pompa sa-mi vina randul a inceput sa piarda antigel intai putin, apoi dupa cateva minute efectiv tasnea in toate directiile.

 

L-am scos de pe mobra si se vede cum a mai fost reparat. Sincer, nu am incredere sa-l repar si sa ma lase departe de casa undeva pe coclauri, ba sa mai fie si intuneric ca sa fie treaba buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu desfaci si pozezi tu acea "modificare" sa vedem in detaliu (ca la poze explodate) ce si cum este facut acolo?

Am o vaga impresie ca tre' sa fac si eu ceva similar si e posibil sa ma inspire modificarea de la a ta. :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

of of...

 

surubul ala e adaugat in continuarea axului. Axul nu e suficient de lung sa il iei pe strung sa-ti faci surub din el.

Am scris aici ca poate e careva mai informat, stie cum se face si ne explica si noua. Ori au desfacut motorul si au sudat surubul pe ax, ori au sudat direct fara sa desfaca motorul dar cred ca se strica simeringul asa, ori au lipit surubul cu ceva de care nu am auzit.

Daca reusesti sa pui surub asa cum e in poza si strangi tare pinionul pe ax, caneluri axului nu se vor mai strica vreodata. Sunt si alte metode dar asta e cea mai corecta.

post-14535-0-44472800-1414049303_thumb.jpg

post-14535-0-22554500-1414049312_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai degraba cred ca s-a gaurit si filetat pe interior axul dupa care s-a pus un prezon.

Pe de alta parte, chestia asta cu "nu se vor mai strica nciodata" e la vrajeala. Solutia asta, cu intepenirea pinionului pe ax se face atunci cand deja canelurile axului sunt deja spre varza si se vrea prevenirea unei "verze calite" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand canelurile sunt uzate, chestia asta cu surub nu mai are nici un rost. Asta se face cat timp axul este bun, ca sa previi uzura. Acum cateva zile ma uitam in manualul de reparatii al unei masini cu tractiune spate. Intamplator foloseste acelasi sistem, planetara are caneluri si butucul rotii este ca pinionul. Acolo scria ca piulita planetarei se va strange la 200 nM, altfel cuplajul se va uza prematur. Probabil aceeasi chestie si la masinile cu tractiune fata, ca sistemul e asemanator.

 

Da si cu gaurit si filetat parca e mai bine decat sudura :) Asta inseamna clar desfacut motor si scos ax.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar axul respectiv e calit la randu-i. Ca sa faci filet in el tre decalit, apoi strunjit, apoi calit la loc.

Eu am rezolvat oarecum problema indesand o saiba facuta manual. Rezultatul a fost ca pinionul nu se mai balangane. Sper, astfel, sa imi protejeze mai bine axul. Treaba cu pinionul care trebuie sa se acomodeze dupa lant eu nu o cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand canelurile sunt uzate, chestia asta cu surub nu mai are nici un rost. Asta se face cat timp axul este bun, ca sa previi uzura.

 

a si cu gaurit si filetat parca e mai bine decat sudura :) Asta inseamna clar desfacut motor si scos ax.

 

Cand canelurile sunt uzate, impingand pinionul, pe ax, spre motor il intepenesti in partea in care se pierd canelurile pe ax, adica acolo unde din prelucrare canelurile sunt mai groase si pinionul nu a atacat, astfel nu mai are joc.

 

Nu trebuie sa desfaci motorul neaparat. Masina de gaurit si tarod. Axul nu e calit in profunzime,deci se poate fileta cu un tarod.

 

Pe langa ce spune Andry, pentru prevenirea uzurii premature, trebuie tensionat lantul conform cu specificatiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi de asta va faceti probleme? Uzura prematura a axului? Eu unul nu am vazut ax uzat nici in lumea caprelor de enduro, dapai la o vaca gen TA. La asta nu bruschezi acceleratia si nu intrii in frana de motor la fiecare 2 secunde, ca sa joace in halul asta pinionul.

 

Si, daca totusi ai nenoroc si ti s-a stricat, nu exista dezmembrari? Eu unul nu am incredere in reparatii artizanale gen aia din poza, ca am facut si eu destule la viata mea, si prea putine au si tinut in timp.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat am studiat problema in amanunt.

Concluziile mele sunt:

Canelurile axului se uzeaza datorita netensionarii corecte a lantului

Utilizarea unui pinion artizanal, de prosta calitate sau chiar dint run otel prea dur impreuna cu tensionarea incorecta iarasi duce la o uzura exagerata

Pt a preveni aceasta uzura a canelurilor( care apare de fel dupa 100k) cea maibuna manevra e reglajul corect al lantului

Manevre mai mult sau mai putin placebo:

Osaiba de siguranta mai groasa

Ungator care sa picure pe ax si pinion,

Loctita/metalbond

Solutii pt a merge cu axul futu:

-sudarea in puncte a noului pinion(cea mai buna, se poate face de 2 ori max apoi breakdown si reparatie cu alt ax)

-inginerii mecanice care sa iti permita schimbarea pinionului. Depinde de meserias , cunostinte si scule

» Post actualizat in 23 Oct 2014 15:38

Ps: problema e mai des intalnita la moto cu bascula lunga

Pps: sunt cazuri documentate pe www in care apar ATuri si TAuri

Ppps: nimik nu tine vesnik

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

semeringul de la ax poate fi scot si batut altul dupa daca vrei sa intervii cu o sudura acolo. Nu as recomanda insa sa fixezi pinionul asa pe ax...ala tre sa aibe un jos de aliniere...Cred ca asa fix o sa manance foarte repede pinioane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La restul motocicletelor, pinioanele din transmisia finala nu au nici un joc. "Acomodarea" se face prin flexibilitatea lantului. Si nu se uzeaza mai repede...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...