andrei belcic Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie. Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea. Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Hop si raspunsul.si tocmai dim sincronizare compensezi aceasta uzura. Nu era mai simplu sa puna japonezul la fel clapetele fara surub , sa le sudeze cumva? Pe noi ne intereseaza sa traga cilindrii la fel in turatie nu la relanti. Parerea mea si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj? logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate. am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 (editat) si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj? logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate. am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti Daca ai face la turatiile la care da motorul tot ce poate cred ca risti sa busesti sincronizatorul, in masura ce creste turatia iti creste si vacuumul plus ca mai e si chestiunea de relanti vs clapete deschise complet care iar nu e foarte concludent: am vazut motoare care la relanti faceau ca fanu (inclusiv al meu),iar cand era turat era ok, acolo e vorba de reglaje proaste; in timp ce daca la relanti esti OK si ai pierderi de putere sau intrerupere la turatie mare/maxima, atunci e semn de probleme la membrane/cuie (vezi colegul cu africana cu cuiele drepte). Mai jos chiar atrage atentia ca risti sa-ti traga mercur in motor (daca ai sincronizator cu coloane). Daca iti faci sincronizator acasa, atunci e mai ok, poti sa pui ulei in furtune si ala nu e asa bai daca-l trage in motor. http://www.motorcyclecruiser.com/how-to-synchronize-your-carbs-its-all-about-balance P.S. din experienta proprie, daca nu ai totul NOU, o sa te miri ca merge ca porcu atunci cand ceasurile arata ca e totul sincronizat... Eu am ajuns de le-am sincronizat dupa care usor le-am desincronizat, dupa ureche, turometru la relanti si la decelerare (sa se decelereze imediat) am reusit sa il fac sa mearga rotund si sa am consumul ei normal de benzina (la africa twin rd04 vorbesc). Sper ca e de ajutor. Editat Iunie 28, 2016 de Samo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 faza este ca am curatat carburatoarele si am schimbat membranele anul trecut in august, iar la final am facut sincronizarea. am folosit sistemul (furtun cu ulei) si reglajul in ralanti (~1200-1300 rpm) initial arata asa: am ajustat cateva grade (<90) surubul de echilibrare si a rezultat asta: cu noul reglaj in acceleratie apare o dezechilibrare a nivelului de cativa cm, dar la revenirea in ralanti se egalizeaza. eu ma tot intreb, care este RPM-ul ideal pentru reglaj? sunt simptome in mers daca este "dezechilibrat"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezutu Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 (editat) Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie. Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea. Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata. Daca ai membrana sparta cuiul ala nu mai lucra calumea. De ce sa te mai chinui atunci cu sincronizarea cand poti sa schimbi membrana.cu membrana sparta merge ca fanu si sincronizat si desincronizat.La supertenere parca zicea cartea ca la 3000 de ture se face sincronizarea Editat Iunie 28, 2016 de mezutu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 la TA-ul de 650 conform manualului reiese ca reglezi la ralanti si verifici revenirea dupa acceleratie (fix pagina postata de Andrei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Aaaaa,daca tot vorbim de servisari, are cineva un kit de simeringuri pentru etrierul fata pentru transalp? Mi-ar trebui relativ urgent pentru o amica. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Aaaaa,daca tot vorbim de servisari, are cineva un kit de simeringuri pentru etrierul fata pentru transalp? Mi-ar trebui relativ urgent pentru o amica. Multumesc. incearca la romimoto dar dureaza cca 1 saptamana comanda. parca se apucase Antonio si de garnituri de etrier?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 la TA-ul de 650 conform manualului reiese ca reglezi la ralanti si verifici revenirea dupa acceleratie (fix pagina postata de Andrei) In carte zice sa ii dai cateva spritz-uri cu reveniri bruste in ideea de a se aseza ca lumea surubul de sincronizare. Asta e in acelasi spirit ca si observatia de a nu apasa cu surubelnita pe surubul de sincronizare cand se face reglajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Meci, cred ca am rezolvat la dillypoinT. Mâine la pune, poimâine ajung. Problema era ca nu puteam sa aștept pana veneau pentru ca se pleacă în tura cu motorul la mare. Mulțumesc oricum, drumuri bune. » Post actualizat in 28 Jun 2016 16:43 Meci, cred ca am rezolvat la dillypoinT. Mâine la pune, poimâine ajung. Problema era ca nu puteam sa aștept pana veneau pentru ca se pleacă în tura cu motorul la mare. Mulțumesc oricum, drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 In carte zice sa ii dai cateva spritz-uri cu reveniri bruste in ideea de a se aseza ca lumea surubul de sincronizare. Asta e in acelasi spirit ca si observatia de a nu apasa cu surubelnita pe surubul de sincronizare cand se face reglajul. corect, dar de rpm nu zice nimic si in metoda descrisa de ei rezulta (logic) ca faci reglajul la ralanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 Pai asta tot zic: diferenta de compresie a cilindrilor exista si la relanti si la turatii medii, si la turatii mari, Singura cauza pt care ar diferi cele doua vacuumuri cand se tureaza motorul este uzura diferita a celor doua membrane. In acest caz nu are rost sa te chinui cu sincronizarea pt ca vei avea carburile sincronizate la relanti si dezechilibrate la turatii. Sau invers. Se impune inlocuirea membranelor. Apoi se purcede la reglari...... Ce nu se mentioneaza in manual este cresterea relantiului de la surubul opritor al cursei acceleratiei. Doar ca ultim pas se spune sa revii din acest surub la turatia standard din specificatii. Se subintelege sa cresti un pic relantiul inainte de sincronizare, pentru a prinde momentul cand incep sa se deschida clapetele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 La TA600 este posibil sa aveti dreptate ca se poate regla si in turatie mai mare etc...dar La TA650 nu e ok. Are minunatul sistem PAIR care baga aer curat pe esapament in decelerare. Cand se face sincronizarea se scoate furtunul de vacuum care actioneaza sistemul asta. Deci cam la orice turatie peste 2000 rpm va merge cu amestec prea bogat, va scoate fum negru si va da rateuri. In cazul meu am procedat asa: Am desfacut/ curatat carburatoarele, schimbat membranele, pus totul la loc, pornit motorul si lasat sa mearga pana a pornit ventilatorul. Apoi am conectat manometrele. si am facut reglajul la relanti (~1200 rpm). Apoi acclerat scurt de cateva ori (acolo am aflat cele de mai sus). Apoi verificata sincronizarea cam pana la 1800 - 2000 rpm. (nu a fost necesar sa mai modific nimic fata de reglajul facut la relanti). Asta cum s-a scris si mai sus, am schimbat amandoua membranele chiar daca numai una era sparta. Asa am aceeasi elasticitate la orice % din acceleratie. » Post actualizat in 29 Jun 2016 07:17Si daca tot am ajuns la calculator, ma laud cu rezultatul a multe ore de munca: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 Apropos... ca sa ii caut nod in papura, parca ar avea o mica vibratie/rezonanta in scarite/ghidon in treptele 3-4 intre 70 si 90 kmh. Am mai probat un TA 650 si se simtea aproximativ la fel, dar doar in scarite.... Sunt eu paranoic sau toate au vibratia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 (editat) Maneta de acceleratie nu revine, e infranata undeva. Asa e de cand am Transalpul (3-4 ani), timp in care am uns cablurile si ansamblul de pe ghidon, degeaba, tot asa face. Nu inteleg de ce sunt doua calburi (cica trage-impinge) cat timp are arc la partea dinspre carburator si ar ajunge un singur cablu, cum au majoritatea motocicletelor. Zic asta pentru ca daca anulez unul dintre cabluri merge perfect. Ce naiba poate sa aiba? Pun o poza cu ansamblul de pe ghidon, nu stiu daca se vede bine, e facuta seara, eventual maine fac alta pe lumina. Poate acolo nu e montat bine ceva. la surubul de reglaj acceleratie ai umblat? e in capatul ansamblului maneta acceleratie(dinspre motocicleta) si la mine facea la fel ; am reglat-o din surubul ala si e ok...revine imediat in alta ordine de idei, ma bate gandul sa imi schimb suspensia fata-spate pe fata vreau niste arcuri progresive si pe spate un shock mai cu reglaje... nu ma intereseaza second hand , ci noi...am tot facut experimente cu sh si in final am bagat bani in ele cat pentru unele noi... ceva idei? pentru transalp de 600 din 99 Editat Iulie 3, 2016 de raducanescovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Io Îți recomand alta motocicleta ,decât sa bagi bani în suspensii și o sa ramai cu un motor și cadru greu ,acuma dacă te încăpăținezi pe fata ceva de ktm lc 4 și spate telescop de xr 600 și bascula de africană zic io Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Salut Mitza. Ce mobra ai recomanda? Este bune de stiut pentru o eventuala schimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Daca vrei sa schimbi firca fata am eu ceva de XR600. Jug si jambe. 1 jug si 2 seturi de jambe ca asa e pe ebay . Am dat Transalpul si acum vand tot ce mi a ramas. Furcile sunt tip cartus si modificarile minime. Sunt mai bune decat cele originale...as zice si decat ktm lc4 upside down primele variante. Furcile USD au fost mai proaste decat cele clasice. Dupa anii 2000 tehnologia s a mai schimbat si sunt ok . asta asa off the record. Vine de la evolutia tehnologiei. Depinde ce vrei de la transalp. E totusi o moto grea. Avantajul e ca gasesti piese garla si e fiabila. Dar daca vrei ceva serios off road ajunge sa bagi bani cu caruta. Bascula de AT cu un amortizor spate mai lung si furca fata prelungita iti ridica garda la sol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Numero uno,natura n-a fost foarte darnica cu mine...doar 1,68,deci de inaltat mobra iese din discutie. Doi,nu vreau o mobra off road ci doar suspensie pe spate reglabila. O sa mearga si off road fara discutie,dar nu asta e menirea ei principala. Avand in vedere ca mobra actuala m-a dus 3500 km in 12 zile fara sa zica pâs, zic eu ca merita o suspensie spate reglabila,mai ales ca merg destul de mult cu pasager. E pentru confortul meu pana la urma... Da, e un motor greu dar mie imi place. Si daca imi place, o tin... Daca o tin, vreau sa scot ce e mai bun din ea. Estimez costurile undeva la 600 euro...ca e mult,ca e putin asta e o chestiune subiectiva; produsul finit conteaza mai mult dpmdv. Ideea era de suspensie noua...deci...idei? Wilbers,Yss...ce mai stiti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Cu 600 eur nu cred ca faci mare brânză maxim un telescop nou spate și gata pt fata îi mult mai scump noua ,poți încerca second sau pune un ulei mai vâscos și niște distanțiere în furca o sa simți diferența mare ,nu mai cade în bot la frânare și nici nu mai da în capăt suspensia fata ,și eu am transalp xl 600 de 8 ani și sunt super mulțumit de el nu vreau sa îl vând veci ,anu ăsta lam inbunătatit on pic cu ce am zis la furca făta și scut de africană și bascula spate de africană ,o diferență mare fata de inaite ........așa spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Maneta de acceleratie nu revine, e infranata undeva. Ia-le pe rand. Vezi cum se misca doar cu mansonul pus, dupa trage/impinge pe rand de cabluri, verifica plasticul de la manson daca nu iti freaca in suport si verifica daca nu apesi cu capatul de ghidon pe manson... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorinn Postat Iulie 7, 2016 Share Postat Iulie 7, 2016 Salutare, Ati mai patit careva sa nu va citeasca cheia la TA650? Mentionez ca e cea originala, am doar 1 singura cheie ca asa am luat mobra. Inainte cu 10 min totul ok, cand dau sa plec dupa o scurta oprire, nimic...martorul de cheie a ramas aprins, invartea dar pauza. Dupa 20 min s-a stins becul si a mers... merci, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Iulie 7, 2016 Share Postat Iulie 7, 2016 Era ceva pe la starinezi cu Hiss asta. Parca intra apa pe nush unde sau ceva contacte imperfecte. Cauta pe www. stiu ca am mai dat peste topicuri dastea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Iulie 8, 2016 Share Postat Iulie 8, 2016 Am mai citit si eu cate ceva... Se pare ca pot fi situatii in care datorita unor aparate radio externe (telefoane mobile, antene GSM si 3G, diverse aparate montate in si langa magazine/ benzinarii, routere wireless, etc.) sitemul nu functioneaza corect, pt ca nu poate izola semnalul potrivit de la cheie. Pana acum nu prea am gasit nici o metoda simpla de bypass. Cel putin la TA 700 treaba e complexa. Daca este cineva care se pricepe la electronica poate isi da seama ce fel de semnal trimite sistemul catre CDI si daca se poate inlocui cu ceva... o sarma, o rezistenta nush.. ceva. O chestie care e recomandat sa o faci: da cu un spray de contact in comanda din dreapta (intrerupatorul pornit/ oprit, si butonul de pornire) sa nu fie cumva acolo un contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorinn Postat Iulie 8, 2016 Share Postat Iulie 8, 2016 (editat) Era ceva pe la starinezi cu Hiss asta. Parca intra apa pe nush unde sau ceva contacte imperfecte. Cauta pe www. stiu ca am mai dat peste topicuri dastea Am mai citit si eu cate ceva... Se pare ca pot fi situatii in care datorita unor aparate radio externe (telefoane mobile, antene GSM si 3G, diverse aparate montate in si langa magazine/ benzinarii, routere wireless, etc.) sitemul nu functioneaza corect, pt ca nu poate izola semnalul potrivit de la cheie. Pana acum nu prea am gasit nici o metoda simpla de bypass. Cel putin la TA 700 treaba e complexa. Daca este cineva care se pricepe la electronica poate isi da seama ce fel de semnal trimite sistemul catre CDI si daca se poate inlocui cu ceva... o sarma, o rezistenta nush.. ceva. O chestie care e recomandat sa o faci: da cu un spray de contact in comanda din dreapta (intrerupatorul pornit/ oprit, si butonul de pornire) sa nu fie cumva acolo un contact imperfect. M-am apucat si eu sa citesc si ce am gasit: - probleme de interferenta...abureala...exclus in cazul meu, ca mi-a facut figura si in parcare fara nici o chestie - contacte imperfecte - urmeaza sa caut, ziceau sa ung contactul (unde intra cheia) si ce ai zis si tu mai sus - on/off - alta metoda de pornire, astia zic sa numai astept becul sa se stinga si sa-i dau pornire, nici asta nu mi-a mers "if i wait for green light to turn off,some time it stays on,and it can*t start,but if i turn engine start emediatly after kill swich on,it start every time before green turn off" - probleme hard, gen cheie, re-programari, schimbare ICU si alte cele, sper sa nu fie chiar asa de grav in cazul meu - exista si o metoda de verificare a erorii dupa led (scrie in manual) dar necesita ceva tool-uri pentru asta Colegul meu are la masina problema asta, cand sta mult in soare (chevy Kalos ), pornea doar cand se racorea, geamuri deschise, impins masina la umbra. Editat Iulie 8, 2016 de dorinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.