Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu cat se incalzeste motorul cu atat merge mai rau...si cand e fierbinte nici nu mai vrea sa porneasca.. Cand se raceste merge bine.

 

Verifica daca busonul rezervorului nu are cumva gaura de vacuum astupata ; verifica robinetul de benzina , curata-l ; verifica amestecul carburant - aer ( jicloarele si tubul emulsor sunt de carburator proiectat pentru a fi montat pe IJ ? ) ; verifica evacuarea.

Asta e partea ce tine de mecanica dar poti avea si o problema electrica.

Verifica bobina de inductie, condensatorul, instalatia electrica de sub rezervor ( sa nu cumva sa iti dea la masa vreun fir cand se incalzeste ).

Eposibil sa ai mai multe bube la motocicleta care , cumulate , sa-ti faca probleme.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, putin mai calm decat in postarile anterioare, o sa incep prin a cere scuze celor pe care i-am deranjat si a mentiona ca intradevar fara aces forum ivanul meu statea si acum in cotetul de gaini.cat despre sfaturi majoritatea pe care le-am primit au fost benefice deci sfaturi bune, acum insa fac apel la rabdarea dumeavoastra si bunavointa in a-mi ierta cele mentionate in posturile de mai sus si a ma ajuta cu aceasta problema:

deci sa incepem cu inceputul: am refacut instalatia electrica la ivanul meu (totul nou fire, contact, legaturi) dupa o schema ce am gasit-o pe net si pe care o sa o atasez la acest post. tin sa mentionez ca am pastrat cat am putut schema culorilor singura diferenta fiind ca la semnalizarea de pe partea dreapta care avea cablu visiniu nu am gasit nou si am montat un cablu de culoare neagra, iar toate cablurile ce alcatuiesc instalatia electrica inainte de a fi montate le-am verificat continuitatea. Am montat motocicleta in apartament (etajul 4 ) deoarece nu aveam unde si era necesar pentru a reface instaletia electrica in timpul pe care-l aveam, iar pentru a fi mai usor de coborat nu am mai montat motorul pe cadru, am considerat ca nu e nevoie pentru a incerca functionalitaea instalaiei (lumini semnalizari stop pe frana). acum cand am leagat bateria in circuit si am facut toate legaturile singurul care functioneaza este releul care ticae intruna de cum pun contactul (apas gheia pna la capat) si indiferent de pozitia comutatorului de pe ghidon. oare asa trebuie sa faca sa ticae intruna si sa nu aprina nimic ? am incetrcat sa masor daca am ceva curent pe acel fir ce duce in comuntator facand legatura cu masa dar nimic. lumini nu am semnalizari la fel iar stopul pe frana nici nu mai incerc k imi vine sa ii dau foc. chiar si daca dau spre stanga sau dreapta gheia in contact tot nu obtin nimic la fel si la comutatorul de lumini. las aici si nr meu de tel in speranta ca poate ma iertati si ma ajutati cu un sfat dat la tel si ceva indrumari 0765435870

post-79436-0-92227700-1411762001_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este clar dilatare anormala sau lipsa de ulei, dar sa mai zic?

si la mine, tot "dilatare anormala" sa fie?! vedem si cu colegu indata. ca daca-si da putin silinta si exclude ce se enumereaza de catre baieti, trebuie sa ajunga la un rezultat. pt mine insa, din pacate, rezultatul a fost si este unul naspa: nici una din variantele de mai sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat se incalzeste motorul cu atat merge mai rau...si cand e fierbinte nici nu mai vrea sa porneasca.. Cand se raceste merge bine.

Fenomenul are mai multe cauze posibile, care pot fi separate sau combinate. Incerc sa enumar cateva:

1. Un amestec bogat faciliteaza mersul la rece, insa la cald poate face imposibila aprinderea si functionarea motorului. Trebuie sa verifici aspectul bujiei...

2. Un defect deja cunoscut este la bobina de inductie care dupa un timp de functionare se incalzeste. In acel moment scnteia devine tot mai proasta pana la disparitie totala. Incearca sa inlocuiesti bobina in momentul in care motorul ajunge in faza de nefunctionalitate.

3. Defect mecanic al platinei care la cald afecteaza contatul. Aceasi problema poate fi intalnita si la condensator. Verifica/refaci reglajul si inlocuieste ce gasesti in neregula.

4. Verifica corectitudinea nivelului si existenta benzinei din camera plutitorului in momentul opririi motorului.

5. Verifica existenta scanteii in momentul nefunctionarii.

6. Bujia poate avea ceramica izolatorului intern fisurata. Incearca cu o bujie noua.

7. Verifica ca robinetul nu este obturat de depuneri/jeguri.

» Post actualizat in 26 Sep 2014 20:54

... acum cand am leagat bateria in circuit si am facut toate legaturile singurul care functioneaza este releul care ticae intruna de cum pun contactul (apas gheia pna la capat) si indiferent de pozitia comutatorului de pe ghidon....

Cred ca este o eroare de montaj! Hai sa le luam pe rand. Pentru inceput ataseaza foto cu contactul de cheie pe care l-ai montat si schema electrica pe care ai refacut intalatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De saptamana asta incep campania “marea demontare” a tinichelei verzi:

 

Pentru ca am de gand ca la vara sa ma plimb cu motoreta incep reconditionarea IJ-ului luat in toamna.

Am de gand sa fac asa:

E? Te-ai plimbat vara aceasta cu motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cornelilinca84.

Schema afişată de tine pe pagina anterioară este o schemă bloc de cablaj, o schemă utilă celor cu experienţă în "electrificare". Treaba în principiu e simplă:

-legi prima dată firele cu simboluri între ele şi pe urmă alimentezi consumatorii. Spre exemplu vezi că pe releu există simbol care are corespondent pe contact şi pe dinam. După ce ai legat firele ce ţin de încărcare, la restul legi consumatorii pe firul de la baterie care nu e legat la masă (+ sau -), depinde ce polaritate ai pus la masă. Pe undeva p-aici există scheme foarte detaliate doar cu partea de încărcare şi scheme la fel de detaliate cu întreaga instalaţie a motocicletei. Dau link când îl găsesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu vreau sa intram in polemici. nu sunt atat de prost, stiu si eu ca problema mea e electrica si nu mecanica iar cand am zis mecanici ma refeream la oameni priceputi in repararea motocicletelor, dar hai te rog sa o lasam asa deoarece nu cred ca este necesar sa poluam topicul cu contarzicerile noastre. cat tine de codul culorilor este refacuta exact ca si cea originala singura diferenta este la semnalizarea de pe o parte deoarece nu am gasit culoarea violet si am inlocuit-o cu negru in rest este identica din toate punctele de vedere.

acum sa ma lamureasca si pe mine cineva cum mama dracului functioneaza releul de semnalizare, cel original, nu pare a fi un simplu releu deoarece in toate schemele electrice este legat la fel ca si la mine insa cred k atunci cand simte un consumator cupleaza insa la mine sta numai cuplat nu vad ce rost are acel fir ce pleaca din el la intrerupator

anexes si o schema electrica

p.s. lolo deoarece te consider mai in varsta decat mine imi cer public scuze

» Post actualizat in 25 Sep 2014 22:58

A spus unde este legat. La întrerupător, ca în scheme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt putin obosit si nu prea am priceput ce vrei sa zici dar cat am reudit sa inteleg iti raspund si sper sa fie raspunsul care trebuie. la releul de semnalizare se gasesc 2 fire rosu care e + si maron care e - pe laga astea mai exista un conector prevazut cu surub. de la acel conector am tres eu fir la comutatorul de semnalizare, firul principal sau central, anexez si o poza cu releul iar firul ce l-am tras este cel violet

post-79436-0-29704300-1411772260_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contactul ce il am e de la gaspar (stiu de proasta calitate dar aste e) iar schema este cea din postul anterior dar oricum o mai postez o data

Ok, hai sa incepem cu contactul, apoi mergem mai departe. Tot ce nu intelegi intrebi!

1. К клемме "Б" цепляешь + от аккумулятора.

2. К клемме "Н" (контакт зеленой лампы) - провод от нейтрали коробки.

3. К клемме "Я" (контакт лампы зажигания) - силовой провод от генератора.

4. К клемме "П" - провод на габариты (передний и задний).

5. К клемме "СС" - провод к рулевому переключателю ближнего и дальнего света (плюс задний габарит).

6. К оставшимся контактам справа и слева от выключателя зажигания цепляешь реле поворота, провод на стоп-сигнал (лягушку, но можно и от плюса катушки зажигания), провод на бибикалку.

 

Traducerea google:

1 la terminalul "B" cling + baterie.

2 la terminalul "H" (pin lampă verde) - firul neutru din cutie.
3 la terminalul "I" (lampă aprindere pini) - cablu de alimentare de la generatorul.
4 la terminalul "P" - fire la dimensiuni (față și spate).
5 la terminalul "SS" - un fir de direcție comuta fascicul de mica si mare (plus marcaj spate).
6 pentru terminalele rămase pe dreapta și din stânga a comutatorului de aprindere se agață releu firului de rotație la un semafor (broasca, dar puteți de plus bobina de aprindere), firul de pe bibikalku.
Verifica conformitatea legaturilor facute de tine. Daca totul este ok si tot nu functioneaza, atunci trebuie sa verifici integritatea contactului si faci urmatorii pasi:
1. iei un apara de masura pus pe ohmi(continuitate), daca nu ai, iei un bec si o baterie
2. in cazul in care folosesti becul si bateria, alimentezi borna 1 si verifici pe care borne apare tensiune(fara cheie in contact)
3. repeti verificarea cu cheia impinsa in contact
4. repeti verificarea pe celelalte pozitii ale contactului
Te astept cu rezultatele... am nevoie de toate rezultalele posibile.
Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput prin a adesface carburatorul. La prima vedere mi s-a parut ca nivelul este mare. O alta chestie este ca nu mai stiu daca cuiul pontou are sau nu o mica garnitura:

post-86711-0-17525000-1411811374_thumb.jpg

Editat de Emilare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua modele de cuie, unul conic fara garnitura si altul cu garnitura cu varful profilat pentru retinerea acesteia.

Din cate am mai auzit, unii au folosit cu succes oringul supapei de umplere de la brichete.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu semnalizarea am lamurito este releul belit am incercat conectarea lui direct la baterie si am montat un bec cu legatura la masa si la cel de-al treileafir cel ce vine in comutator. becul nu se aprinde la fel am incercat si cu aparatul de masurs nu aam nici un fel de curent pe el deci acut sa cumpar un rleu de semnalizare pt jupiter 3 pe 6V


» Post actualizat in 27 Sep 2014 19:00

 

Ok, hai sa incepem cu contactul, apoi mergem mai departe. Tot ce nu intelegi intrebi!

1. К клемме "Б" цепляешь + от аккумулятора.
2. К клемме "Н" (контакт зеленой лампы) - провод от нейтрали коробки.
3. К клемме "Я" (контакт лампы зажигания) - силовой провод от генератора.
4. К клемме "П" - провод на габариты (передний и задний).
5. К клемме "СС" - провод к рулевому переключателю ближнего и дальнего света (плюс задний габарит).
6. К оставшимся контактам справа и слева от выключателя зажигания цепляешь реле поворота, провод на стоп-сигнал (лягушку, но можно и от плюса катушки зажигания), провод на бибикалку.

 

Traducerea google:

1 la terminalul "B" cling + baterie.

2 la terminalul "H" (pin lampă verde) - firul neutru din cutie.
3 la terminalul "I" (lampă aprindere pini) - cablu de alimentare de la generatorul.
4 la terminalul "P" - fire la dimensiuni (față și spate).
5 la terminalul "SS" - un fir de direcție comuta fascicul de mica si mare (plus marcaj spate).
6 pentru terminalele rămase pe dreapta și din stânga a comutatorului de aprindere se agață releu firului de rotație la un semafor (broasca, dar puteți de plus bobina de aprindere), firul de pe bibikalku.
Verifica conformitatea legaturilor facute de tine. Daca totul este ok si tot nu functioneaza, atunci trebuie sa verifici integritatea contactului si faci urmatorii pasi:
1. iei un apara de masura pus pe ohmi(continuitate), daca nu ai, iei un bec si o baterie
2. in cazul in care folosesti becul si bateria, alimentezi borna 1 si verifici pe care borne apare tensiune(fara cheie in contact)
3. repeti verificarea cu cheia impinsa in contact
4. repeti verificarea pe celelalte pozitii ale contactului
Te astept cu rezultatele... am nevoie de toate rezultalele posibile.

acum am luat tot la masurat continuitatea in afara de releul de semnalizare ce cred k nu functioneaza am continuitate pe toate contactele si legaturile inclusiv in contact. apropoo conractul din foto vine montat cu acea mica tesitura catre far ?


» Post actualizat in 27 Sep 2014 20:46

mai am o intrebare explicati-mi si mie cum functioneaza contactul de ij deoarece cred ca acele insemne de pe el nu prea corespund cu realitatea

1. bag cheia in contact pana la capat: trebuie sa am curent pe bobine, stop pe frana si claxon (mai e ceva?)

2. roresc cheia spre dreapta ce trebuie sa se intample ???

3. roresc cheia spre stanga ce trebuie sa se intample???

la punctele 2 si 3 nu mai am curent la cele enumerate la punctul 1 pentru ca se intrerupe contactul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

2. roresc cheia spre dreapta ce trebuie sa se intample ???

3. roresc cheia spre stanga ce trebuie sa se intample???

...

Asta pot sa-ti spun dupa ce-mi raspunzi la intrebarile anterioare(evident daca ai citit ce am scris pana acum).

Una din pozitiile contactului este parcare pe timp de noapte - lumina de pozitie ramane aprisa iar cheia poate fi scoasa - ceilalti consumatori nu sunt alimentati.

Contactul se pozitioneaza cu capatul cheii spre rezervor.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua modele de cuie, unul conic fara garnitura si altul cu garnitura cu varful profilat pentru retinerea acesteia.

Din cate am mai auzit, unii au folosit cu succes oringul supapei de umplere de la brichete.

treaba cu oringul supapei de umplere de la brichete nu tine,ca si dimensiune ii bun oringul dar cand intra in contact cu benzina oringul se dilata si va bloca cuiul pontou in locas si nema alimentare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta pot sa-ti spun dupa ce-mi raspunzi la intrebarile anterioare(evident daca ai citit ce am scris pana acum).

Una din pozitiile contactului este parcare pe timp de noapte - lumina de pozitie ramane aprisa iar cheia poate fi scoasa - ceilalti consumatori nu sunt alimentati.

Contactul se pozitioneaza cu capatul cheii spre rezervor.

normal ca am citit insa nu prea am vazut intrebari in ce ai postat ci mai mult sfaturi tocmai din acest motiv nu am raspuns ))) , am baterie legata in circuit deci la tot ce voi raspunde ia in considereare tensiunea din circuit

1. am incercat si cu aparat de masura (stiu sa il folosesc destul de bine) dar si cu bec

2. fara cheie in contact nu am tensiune decat peborna 1 acel "b" intors

3. cu cheia impinsa in contact am tensiune pe "b" intors si pe borna "C"

4. cu cheia impinsa in contact si spre dreapta/ stanga am tensiune pe bornele de la pozitia 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai am o intrebare explicati-mi si mie cum functioneaza contactul de ij deoarece cred ca acele insemne de pe el nu prea corespund cu realitatea

1. bag cheia in contact pana la capat: trebuie sa am curent pe bobine, stop pe frana si claxon (mai e ceva?)

2. roresc cheia spre dreapta ce trebuie sa se intample ???

3. roresc cheia spre stanga ce trebuie sa se intample???

la punctele 2 si 3 nu mai am curent la cele enumerate la punctul 1 pentru ca se intrerupe contactul

 

Cu cheia impinsa in contact si rotita spre dreapta ai tensiune in comuntatorul de lumini pentru faza scurta/faza lunga ; cu cheia impinsa in contact si rotita spre stanga ai pozitiile aprinse. ( semnalizarile le alimentezi din contact cum sti/cum poti/cum ti se pare tie mai bine )

Asa lucreaza contactul original. Cand ti-am zis ca cel pe care l-ai cumparat e o mizerie mi-ai sarit repede in cap.........

Contactul ce l-ai cumparat este construit aiurea. Ii lipseste ( in comparatie cu cel original ) doua punti de legatura intre borne.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am iesit azi putin afara din Bucuresti, ca eram curios de comportament. am ajuns undeva dupa frumusani, inspre oltenita; un total dus-intors cam de vreo 60km. treaba e ca afara merge okiut. dar tot tacane. sau, na, asa, la un 80 merge ok, cu detonatii nu foarte dese. daca incerc sa depasesc viteza, nu mai vrea.

mi s-a sugerat sa verific daca nu cumva a fost luat din fata de asezare a chiulasei si asa sa se fi micsorat compresia. ramane inca sa vazut asta, pt ca nu am apucat weekend-ul asta, lucrand si sambata. cat priveste o idee ori sugestie, eu raman in continuare deschis la minte, vreau sa cred!

in oras, nefiind vant si racire, revenim la ce ziceam mai sus. problema persista, carevasazica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

3. cu cheia impinsa in contact am tensiune pe "b" intors si pe borna "C"

4. cu cheia impinsa in contact si spre dreapta/ stanga am tensiune pe bornele de la pozitia 3

Este clar ca Lolo are dreptate, dar nu mai conteaza...

Deci daca am inteles bine ai doar doua pozitii:

1. cheie infipta - teniune pe "C". Ciudat este faptul ca aici trebuia sa ai tensiune cat timp este cheia infipta(adica in orice pozitie)

2. cheie rasucita - tensiune la pozitia 3. Sa inteleg ca daca scoti cheia ramane tensiune? Aici trebuia sa ai tensiune si la "C" pana scoti cheia.

 

Daca este asa, atunci ori cumperi alt contact sau daca vrei sa-l pastrezi pe acesta trebuie modificata schema.

In cazul in care doresti sa-l pastrezi, o sa-ti fac un desen cu modificarile necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...