cornelilinca84 Postat Februarie 9, 2016 Share Postat Februarie 9, 2016 Nu există alte modificări notabile la cadru. La jupiter este tăiat capătul cadrului, acesta fiind mai scurt sub șaua pasagerului. Dar nu e vizibil. Eu am motor cu un cilindru pe cadru de Jupiter 3 și o grămadă de oameni mă întreabă și acum dacă motorul e cu doi cilindri. Pentru profani nu sare în ochi diferența, dar pentru cunoscători diferența e evidentă. Cum am mai spus, îți pot dona două coturi cu piulițele aferente (deoarece diferă de cele de Jupiter) și secțiunea cu prinderi. » Post actualizat in 09 Feb 2016 13:30 Încă ceva: dacă vrei, poți să te uiți în Topicul atașiștilor la pagina 110 postarea 2186 și pagina 118 postarea 2345 și vezi dacă îți sare în ochi dacă e cu un cilindru sau cu doi motocicleta mea. Atât doar că eu am făcut modificarea prin 1997-1998 și am trecut oficial motorul în acte. multumesc. tocmai deaia am intrebat. vazand motorul tau ma gandeam ca nu sunt diferente intre ele, cat despre adresa de expeditie iti trimit pe PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
voschodij Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes. Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ? Dacă văd bine, (poza neclară) este gaura unde intră şurubul tamponului de cauciuc. Fac mâne poză la ataşul meu să vezi despre ce tampon vorbesc. O distanţă standard între tiranţi nu cred că este dar nici nu contează deoarece lungimea lor fiind reglabilă, compensează distanţa dintre ei. Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes. Nu poţi pune piston de Dacia în IJ. corespunde doar ca şi diametru la ultima cotă (73 mm). Pe vremuri se foloseau segmenţii de foc de la Dacia pe pistoane nou turnate în care se făceau canale mai înguste în care să potrivească aceşti segmenţi. Grosimea segmentului de IJ cred că e de 2,5 sau 3 mm, deci mai gros decît cel de Dacia. Dealtfel, nu cred că există vreun piston 4T din vreun motor cu supape în cap care să potrivească la IJ din mai multe motive: - pe pistoanele 4T în cap se vede o adâncitură unde se întâlnesc cu supapele - pistoanele 4T au 3 canale pt segmenţi, din care canalul de jos este mult mai lat pentru a face loc segmentului de ungere - de obicei la 4T bolţul se mişcă în piston şi e fixat în bielă, la 2 T, inclusiv IJ, e invers (adică bolţul fixat în piston şi se mişcă în bielă - grosimea bolţului la 4T e mai mare, nici măcar nu s-ar potrivi deloc la bielă de 2T Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 19, 2016 Share Postat Februarie 19, 2016 E clar de ce ''merg'' Ij-urile... Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia? Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca? Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 19, 2016 Share Postat Februarie 19, 2016 (editat) E clar de ce ''merg'' Ij-urile... Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia? Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca? Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera. Şi evident, cum zice Burg_man, lungimea pistonului care la 2T are foarte mare importanţă. Dar vorba aia, asta deja scrie în cărţi... Editat Februarie 19, 2016 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Februarie 19, 2016 Share Postat Februarie 19, 2016 Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminx11 Postat Februarie 20, 2016 Share Postat Februarie 20, 2016 Da ..se poate lungi cilindrul pana intra piston de Dacia,si ai IJ in 4 timpi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 20, 2016 Share Postat Februarie 20, 2016 Şi evident, cum zice Burg_man, lungimea pistonului care la 2T are foarte mare importanţă. Dar vorba aia, asta deja scrie în cărţi... Man, eu zic sa tinem cont de niste chestii simple ce se cheama ''principiu de functionare'' ce le-au descoperit altii acu vre-o 100 si ceva de ani, daca noi acum nu suntem in stare sa luam niste informatii puse gata pe tava si sa decolam cu atelaju, e naspa. De fapt fiecare face ce vrea cu fieru lui, poate sa puna si pamant de flori in el. » Post actualizat in 20 Feb 2016 17:02 Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac? Ce ulei ai pus? Cat de mult sunt stranse suruburile de la ambreiaj Discurile de ambreiaj ce uzura au. » Post actualizat in 22 Feb 2016 07:17 Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac? Ai rezolvat problema cu ambreiaju? Ca sa debraieze indeajuns cat sa permita o plecare de pe loc corecta ambreiajul trebuie ajustat de la surubul central de pe capac. Sa nu patineze atunci cand accelerezi trebuie ajustat din cele 5 suruburi de pe capacul ambreiajului. Dar aici trebuie sa ai grija sa nu strangi prea mult pt ca iti termina cablurile de ambreiaj, trebuie strans numai cat da motorul peste cap la rece, cu motorul oprit bagat in treapta a 2 a si miscat motocicleta pe loc, inainte-inapoi, la fel se poate face si cu proba debraierii la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Viorel Balmez Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 O rugaminte. Am masurat pistonul la Ij-ul din '61 (s-a spart fusta) si are 72.5 mm. Ce cota este? Sa vad si unde gasesc, eventual complet cu segmenti. Multumesc! Intre timp am aflat ca este cota 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Am umblat ieri la el si am strans cele 5 suriburi astfel incat sa fie "la fata". L-am reglat astfel incat atunci cand e in viteza si debraiez sa pot sa misc motocicleta de pe loc, insa patineaza in mers. Am umblat si la surubul de pe capac din putin in putin (cand patina il slabeam iar cand nu debraia cum trebuie il strangeam), insa nu am reusit sa ajung la punctul acela in care sa debraieze suficient si nici sa nu patineze. Ma gandesc sa nu fie de la cablu. Cablul pe care il am acum e luat de la dl. Gaspar si se vede ca nu e un cablu de buna calitate. O sa il repar pe cel vechi zilele astea si incerc. Cu cel vechi mergea bine insa s-a rupt la un capat si trebuie cositorit. Legat de placile de ambreiaj, ele au fost noi in 2012 cand motocicleta a intrat in RK. Nu cunosc foarte multe detalii despre ele, pot sa va spun ca sunt unele portocalii (poate mai are altcineva asemanatoare). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Acolo e rezolvarea incet si cu grija o sa ai dai de cap. Ramane sa mai strangi cate putin suruburile pina raspunde corect la comenzi. La surubul central ( pt debraiere) trebuie sa aiba niste bile de rulment intre tijele ce fac legatura intre capac si pirghia aia de linga pinionul de tractiune, le mai are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Da, stiu. Le are. Multumesc pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Sunt curios si eu sa vad cum arata placile alea portocalii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Va salut, as dori o poza cu piesa lipsa incercuita din imagine-atasul e de J4. Multumesc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 acolo vine parca un tampon de cauciuc daca nu ma insel, sar putea sa am acasa insa nu stiu daca le am pe ambele abia vineri ajung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Sunt curios si eu sa vad cum arata placile alea portocalii.... Cu prima ocazie in care o sa desfac capacul, promit sa fac o poza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 acolo vine parca un tampon de cauciuc daca nu ma insel, sar putea sa am acasa insa nu stiu daca le am pe ambele abia vineri ajung. Nu-i graba. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat) » Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03 P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă. Editat Februarie 25, 2016 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat) » Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03 P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă. Multumesc pt raspuns. Idee buna cu teava ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 penntru ambreiaj: ce ulei ai pus in motor? poate e el de vina. (eu am mers foarte bine cu ulei t90ep2 - romanesc). In ce stare sunt discurile de ambreiaj? Poti lua in calcul sa pui modelul nou - cu ferodouri (e foarte ieftin setul). Strangerea arcurilor- pe langa adusul la fata (ne esential) trebuie sa te uiti ca placa sa se ridice uniform cand strangi ambreiajul. Daca nu - ajustezi asimetric arcurile pana o face corect.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 Un set nou de placi din metal cu plută este 25 lei, probail chinezești. Eu așa ceva am pus în IJ ul albastru în urmă cu vreo 2 ani și 9000 km dar nici nu m-am mai atins de ele de atunci. Îmi place cum debreiază față de cele din ebonită care au tendința de a patina mai repede și a fi mai tari la manetă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Martie 5, 2016 Share Postat Martie 5, 2016 cristi ph am gasit piesa dar e de pe partea stanga sper sa o gasesc si pe cealalta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Martie 5, 2016 Share Postat Martie 5, 2016 cristi ph am gasit piesa dar e de pe partea stanga sper sa o gasesc si pe cealalta. Multumesc, poate am noroc si o gasiti si pe sora-sa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut ditu Postat Martie 6, 2016 Share Postat Martie 6, 2016 cine ma poate ajuta cu o idee despre cutia de viteze la planeta 5?am desfacut-o de cinci ori si nu ii dau de cap.plec de pe loc cu viteza intii,cand sa trec in a doua se duce direct intre a doua si a treia.fortez ambreiajul, ma duc in a treia si apoi revin in a doua merge perfect.problema apare doar cind vin din viteza intii.am pus totul ca la carte,seibi masurate ,furci fara uzura,totul e dupa manual dar nu merge,rulmentii toti noi.sunt in pana de idei.mai am niste benzina in rezervor .o pastrez pentru urmatoarea proba sau sa ii dau foc trotinetei,nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.