Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Nu există alte modificări notabile la cadru. La jupiter este tăiat capătul cadrului, acesta fiind mai scurt sub șaua pasagerului. Dar nu e vizibil. Eu am motor cu un cilindru pe cadru de Jupiter 3 și o grămadă de oameni mă întreabă și acum dacă motorul e cu doi cilindri. Pentru profani nu sare în ochi diferența, dar pentru cunoscători diferența e evidentă.

Cum am mai spus, îți pot dona două coturi cu piulițele aferente (deoarece diferă de cele de Jupiter) și secțiunea cu prinderi.

» Post actualizat in 09 Feb 2016 13:30

Încă ceva:

dacă vrei, poți să te uiți în Topicul atașiștilor la pagina 110 postarea 2186 și pagina 118 postarea 2345 și vezi dacă îți sare în ochi dacă e cu un cilindru sau cu doi motocicleta mea. Atât doar că eu am făcut modificarea prin 1997-1998 și am trecut oficial motorul în acte.

multumesc. tocmai deaia am intrebat. vazand motorul tau ma gandeam ca nu sunt diferente intre ele, cat despre adresa de expeditie iti trimit pe PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes.

 

Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, as vrea sa stiu pt ce este gaura aceasta la atasul unui J 4 .Ce distanta ar trebui sa fie intre tirantii atasului ( j4 ) la prinderea de cadrul atasului ?

Dacă văd bine, (poza neclară) este gaura unde intră şurubul tamponului de cauciuc. Fac mâne poză la ataşul meu să vezi despre ce tampon vorbesc.

O distanţă standard între tiranţi nu cred că este dar nici nu contează deoarece lungimea lor fiind reglabilă, compensează distanţa dintre ei.

 

Legat de diametrul pistonului am discutat cu cineva care are motor intr-un piston si zicea ca s-ar potrivi de la Dacia. Intreaba s-au masoara un piston de auto si vezi daca se nimereste.Incearca. Succes.

Nu poţi pune piston de Dacia în IJ. corespunde doar ca şi diametru la ultima cotă (73 mm). Pe vremuri se foloseau segmenţii de foc de la Dacia pe pistoane nou turnate în care se făceau canale mai înguste în care să potrivească aceşti segmenţi. Grosimea segmentului de IJ cred că e de 2,5 sau 3 mm, deci mai gros decît cel de Dacia. Dealtfel, nu cred că există vreun piston 4T din vreun motor cu supape în cap care să potrivească la IJ din mai multe motive:

- pe pistoanele 4T în cap se vede o adâncitură unde se întâlnesc cu supapele

- pistoanele 4T au 3 canale pt segmenţi, din care canalul de jos este mult mai lat pentru a face loc segmentului de ungere

- de obicei la 4T bolţul se mişcă în piston şi e fixat în bielă, la 2 T, inclusiv IJ, e invers (adică bolţul fixat în piston şi se mişcă în bielă

- grosimea bolţului la 4T e mai mare, nici măcar nu s-ar potrivi deloc la bielă de 2T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar de ce ''merg'' Ij-urile...

 

Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia?

 

Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca?

 

Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar de ce ''merg'' Ij-urile...

 

Sa presupunem ca treci peste chestiile alea marunte, ce faci cu admisia?

 

Sunt atatea carti ce ataca direct problema...da cin' sa le citeasca?

 

Timpii, aia 2, nu mai tine nimeni cont de ei, sunt pera putini si sunt de IJ ca daca era de altceva.....se schimba calimera.

 

Şi evident, cum zice Burg_man, lungimea pistonului care la 2T are foarte mare importanţă. Dar vorba aia, asta deja scrie în cărţi...:)

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi evident, cum zice Burg_man, lungimea pistonului care la 2T are foarte mare importanţă. Dar vorba aia, asta deja scrie în cărţi... :)

 

Man, eu zic sa tinem cont de niste chestii simple ce se cheama ''principiu de functionare'' ce le-au descoperit altii acu vre-o 100 si ceva de ani, daca noi acum nu suntem in stare sa luam niste informatii puse gata pe tava si sa decolam cu atelaju, e naspa.

 

De fapt fiecare face ce vrea cu fieru lui, poate sa puna si pamant de flori in el.

 

» Post actualizat in 20 Feb 2016 17:02

Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac?

 

Ce ulei ai pus?

Cat de mult sunt stranse suruburile de la ambreiaj

Discurile de ambreiaj ce uzura au.

» Post actualizat in 22 Feb 2016 07:17

Buna seara! Intampin o problema la ambreiajul de la Ij, atunci cand strang abreiajul si bag in viteza pleaca cu totul (nu debraiaza) iar atunci cand sunt in mers si incerc sa accelerez se accelereaza in gol (patineaza). Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat lantul primar si am pus ulei nou un motor. Poate cineva sa imi explice ce reglaje trebuie sa fac?

 

Ai rezolvat problema cu ambreiaju?

 

Ca sa debraieze indeajuns cat sa permita o plecare de pe loc corecta ambreiajul trebuie ajustat de la surubul central de pe capac.

 

Sa nu patineze atunci cand accelerezi trebuie ajustat din cele 5 suruburi de pe capacul ambreiajului. Dar aici trebuie sa ai grija sa nu strangi prea mult pt ca iti termina cablurile de ambreiaj, trebuie strans numai cat da motorul peste cap la rece, cu motorul oprit bagat in treapta a 2 a si miscat motocicleta pe loc, inainte-inapoi, la fel se poate face si cu proba debraierii la rece.

post-15361-0-65170400-1456124811_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am umblat ieri la el si am strans cele 5 suriburi astfel incat sa fie "la fata". L-am reglat astfel incat atunci cand e in viteza si debraiez sa pot sa misc motocicleta de pe loc, insa patineaza in mers. Am umblat si la surubul de pe capac din putin in putin (cand patina il slabeam iar cand nu debraia cum trebuie il strangeam), insa nu am reusit sa ajung la punctul acela in care sa debraieze suficient si nici sa nu patineze. Ma gandesc sa nu fie de la cablu. Cablul pe care il am acum e luat de la dl. Gaspar si se vede ca nu e un cablu de buna calitate. O sa il repar pe cel vechi zilele astea si incerc. Cu cel vechi mergea bine insa s-a rupt la un capat si trebuie cositorit. Legat de placile de ambreiaj, ele au fost noi in 2012 cand motocicleta a intrat in RK. Nu cunosc foarte multe detalii despre ele, pot sa va spun ca sunt unele portocalii (poate mai are altcineva asemanatoare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo e rezolvarea incet si cu grija o sa ai dai de cap.

Ramane sa mai strangi cate putin suruburile pina raspunde corect la comenzi.

La surubul central ( pt debraiere) trebuie sa aiba niste bile de rulment intre tijele ce fac legatura intre capac si pirghia aia de linga pinionul de tractiune, le mai are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat)


» Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03


P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă.

post-3360-0-35220800-1456358404_thumb.jpg

post-3360-0-70713700-1456358420_thumb.jpg

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat)

» Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03

P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă.

Multumesc pt raspuns. Idee buna cu teava !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

penntru ambreiaj: ce ulei ai pus in motor? poate e el de vina. (eu am mers foarte bine cu ulei t90ep2 - romanesc).

In ce stare sunt discurile de ambreiaj? Poti lua in calcul sa pui modelul nou - cu ferodouri (e foarte ieftin setul).

Strangerea arcurilor- pe langa adusul la fata (ne esential) trebuie sa te uiti ca placa sa se ridice uniform cand strangi ambreiajul. Daca nu - ajustezi asimetric arcurile pana o face corect....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set nou de placi din metal cu plută este 25 lei, probail chinezești. Eu așa ceva am pus în IJ ul albastru în urmă cu vreo 2 ani și 9000 km dar nici nu m-am mai atins de ele de atunci. Îmi place cum debreiază față de cele din ebonită care au tendința de a patina mai repede și a fi mai tari la manetă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

cine ma poate ajuta cu o idee despre cutia de viteze la planeta 5?am desfacut-o de cinci ori si nu ii dau de cap.plec de pe loc cu viteza intii,cand sa trec in a doua se duce direct intre a doua si a treia.fortez ambreiajul, ma duc in a treia si apoi revin in a doua merge perfect.problema apare doar cind vin din viteza intii.am pus totul ca la carte,seibi masurate ,furci fara uzura,totul e dupa manual dar nu merge,rulmentii toti noi.sunt in pana de idei.mai am niste benzina in rezervor .o pastrez pentru urmatoarea proba sau sa ii dau foc trotinetei,nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...