Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cumpar furca fata ij planeta 5 cea cu frana pe disc.

 

Daca stiti pe cineva va rog anuntatima si pe mine ca sa pot da si eu drumu la FETITA (mIJ-ul).

Si cit zici ca oferi pe toata fata?

Adica; Roata cu pneu, toata furca, jug sup si inf, pompa frina cu maneta, ghidon cu comenzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nevoie de toata fata daca ma poti ajuta cu furca si cu frana pe disc (maneta cu furtunul si cu etrierul) la mine se blocase furca stanga cea cu prinderea pt etrier si am stricat-o (i-am rupt urechiusele) si frana este cam subreda maneta. si daca imi poti face un pret pt furca si frana in rest am tot la mIj-ul meu.

 

Mai am o problema daca stiti cumva de unde as putea gasi siemingurile din motor sunt 4 simeringuri 2 pe partea dreapta 2 pe partea stanga si pe toba din stanga imi scoate mai mult fum deoarece cred eu ca imi trage ulei din motor in piston. (dimensiunile simeringurilor le-am gasit pe situl din rusia 1,2-25x52-1)

 

 

Va multumesc si astept raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

poate cineva sa-mi explice si mie o metoda simpla de a imbina cele doua jumatati ale carterului la un Jupiter5? Nu reusesc sa aliniez cele doua semne de pe semiluna si de pe arborele cel mic pentru ca nu le vad si tot ce-am reusit a fost sa intre bine in vit 1 si la punctul mort.De asemenea ma intereseaza cum functioneaza ambreiajul ca pina la urma din ce am vazut eu nu este nici o legatura mecanica intre cablu si carcasa ambreiajului. Mai am intrebari , dar pentru inceput le adresez doar pe acestea doua. Multumesc.

post-37180-1287725909_thumb.jpg

post-37180-1287725930_thumb.jpg

post-37180-1287725946_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semiluna selector o poti lega cu ata subtire de cusut nasturi! Eu am reusit sa pun capacul la fostul meu ij56 dupa o saptamana timp in care ''s-a format'' mana. cu anbreiajul nu inteleg cum spui...lipseste ceva sau cum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa imbin jumatatile, trebuie selectata vreo treapta anume de viteza? cablul de ambreiaj actioneaza o furca de pe axul schimbator de viteze, dar nu vad legatura mecanica intre acea furca si oala ambreiajului. imi lipseste mie vreo piesa?

post-37180-1287741880_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa imbin jumatatile, trebuie selectata vreo treapta anume de viteza? cablul de ambreiaj actioneaza o furca de pe axul schimbator de viteze, dar nu vad legatura mecanica intre acea furca si oala ambreiajului. imi lipseste mie vreo piesa?

- in primul rind ti-a lipsit elementul din prima poza sau nu a fost in cantitate suficienta !

- eu am montat cutia de viteze in partea dreapta a carterului inainte de imbinare avind si posibilitatea de a face o proba " la rece "

- in momentul imbinarii, pinionul de la treapta 1 se aseaza in carterul sting ( cu mina ) deoarece nu permite imbinarea ( freaca in carter )

- cablul ambreaj nu actioneaza acea furca ci pedala schimbator , Jupiterul are ambreaj semiautomat actionat de pedala schimbator

- apesi pedala schimbator (sus-jos) furca apasa pe bila mecanismului semiautomat iar mecanismul apasa tija care produce debreerea, asta in conditiile ca totul sa fie reglat binisor !

- cablul ambreaj face acelasi lucru in paralel dar un mai are legatura cu ansanmlu furca -bila .... sper sa fie de folos ! :laugh:

post-33671-1287750953_thumb.jpgpost-33671-1287750991_thumb.jpgpost-33671-1287751020_thumb.jpg

post-33671-1287751047_thumb.jpgpost-33671-1287751069_thumb.jpgpost-33671-1287751097_thumb.jpg

-P.S. inbinarea am facuto in plan orizontal , pozitionat-presat-inbinat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in primul rind ti-a lipsit elementul din prima poza sau nu a fost in cantitate suficienta !

- eu am montat cutia de viteze in partea dreapta a carterului inainte de imbinare avind si posibilitatea de a face o proba " la rece "

- in momentul imbinarii, pinionul de la treapta 1 se aseaza in carterul sting ( cu mina ) deoarece nu permite imbinarea ( freaca in carter )

- cablul ambreaj nu actioneaza acea furca ci pedala schimbator , Jupiterul are ambreaj semiautomat actionat de pedala schimbator

- apesi pedala schimbator (sus-jos) furca apasa pe bila mecanismului semiautomat iar mecanismul apasa tija care produce debreerea, asta in conditiile ca totul sa fie reglat binisor !

- cablul ambreaj face acelasi lucru in paralel dar un mai are legatura cu ansanmlu furca -bila .... sper sa fie de folos ! :P

post-33671-1287750953_thumb.jpgpost-33671-1287750991_thumb.jpgpost-33671-1287751020_thumb.jpg

post-33671-1287751047_thumb.jpgpost-33671-1287751069_thumb.jpgpost-33671-1287751097_thumb.jpg

-P.S. inbinarea am facuto in plan orizontal , pozitionat-presat-inbinat .

 

:D aferim. adevarat este bere nu am avut suficienta. plus de asta am deascoperit ca la ambreiaj imi trebuie ceva piese pe care nu le am deloc( o tija mai lunga si o bila "de legatura"). intreb totusi: "la rece" toate treptele trebuie sa cupleze ca si in realitate ? la mine parca au o pauza, la trecerea de la o treapta la alta pare a fii un "punct mort"........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P aferim. adevarat este bere nu am avut suficienta. plus de asta am deascoperit ca la ambreiaj imi trebuie ceva piese pe care nu le am deloc( o tija mai lunga si o bila "de legatura"). intreb totusi: "la rece" toate treptele trebuie sa cupleze ca si in realitate ? la mine parca au o pauza, la trecerea de la o treapta la alta pare a fii un "punct mort"........

-da, este normal cu motorul oprit sa schimbe mai greu cutia de viteze , rostogolirea , inertia din timpul mersului ajuta la schimbarea vitezelor

-atita timp cit lucreaza de la un capat la altul este OK.

-asa este, sint 2 tije si o bila de legatura acolo, una din tije are o "ciuperca" la un capat acolo unde actioneaza mecanismul ambreajului (se vede in poza) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Iti recomand sa-ti faci rost de ax original deoarece daca vrei sa-l fabrici tu nu stiu daca va reusi cineva sa-l caleasca asa cum trebuie. Eu am avut facut la motocicleta mea (IJ 56) si s-a tocit ca un cui. Si nu era singurul caz.

Nu cred ca la Jupiter s-ar comporta altfel.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoti ambele sigurante exterioare

folosesti un dorn cilindric nu foarte gros pe care il bagi prin gaura axulu; daca il bagi pe dreapta vei scoate rulmentul de pe stanga.

distantierul original aflat intre rulmenti are o tesitura speciala pe interior care iti permite sa agati buza rulmentului cu ajutorul dornului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoti ambele sigurante exterioare

folosesti un dorn cilindric nu foarte gros pe care il bagi prin gaura axulu; daca il bagi pe dreapta vei scoate rulmentul de pe stanga.

distantierul original aflat intre rulmenti are o tesitura speciala pe interior care iti permite sa agati buza rulmentului cu ajutorul dornului

 

 

Multumesc de sfaturi , pana la urma am reusit (problema era ca rulmentul nu era pozitionat drept ) dar acum e ok am reusit sa il scot

 

multumesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca vin si eu cu prima mea dragoste:

Ij Planeta 5 din '90 (suntem de-o seama ;) ) Am atins cu ea 130, insa acum i-am facut praf motorul, abia se taraie la 90, si consuma vreo 7-8l/100km ;)

La primavara vreau sa-i iau cilindru nou, ca acesta ma plictiseste deja

post-61455-1289394013_thumb.jpg

post-61455-1289394185_thumb.jpg

post-61455-1289394255_thumb.jpg

post-61455-1289394277_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...