ivan pedala Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 Decenu, ceea ce spui tu se face direct la strungar cu scule specializate, se numeÂşte honuire. Ceea ce faci tu e honuire cu pistonul la locul lui, teoretic cea mai bună soluție. De ce da?! Uite ca ai inceput sa inveti! Ce-i drept, din greselile tale si pe pielea si cheltuiala altora, dar tot e bine ca ai invatat ceva...si-i inveti acum si pe altii care nu stiu! Explica-i acum si cum sta treaba cu alezarea, fiindca omul poate baga pistoane cota zero, noi, pe cilindri uzati si nealezati, de cota doi! Cunosc un caz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 Ceea ce faci tu e honuire cu pistonul la locul lui, teoretic cea mai bună soluție. In teoria cui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 In teoria cui? A lui, a Vulpoiului, normal...si-o sa editeze in viitorul apropiat si un indrumator in acest sens. Culmea este ca pina acum o luna nu stia ca exista cote de reparatie, ca reparatia unui motor se face prin alezarea si honuirea cilindrilor si inlocuirea pistoanelor si segmentilor cu alte cote, iar acum da lectii la novici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 Decenu, ceea ce spui tu se face direct la strungar cu scule specializate, se numeÂşte honuire. Ceea ce faci tu e honuire cu pistonul la locul lui, teoretic cea mai bună soluție. crazy_mouse, vezi că era o pagină în urmă un set motor (ambielaje, cilindri, pistoane) noi, numai bune de pus la locul lor, iar prețul este chiar bun. Acte poate face soția vărului tău decedat - este moÂştenitoarea implicită, apoi să ți-l vîndă ție. Te costă cam 100 euro. [/quotok completare, honuire nu se face pe strung,indreptarea se face la strung honuire se face pe masina speciala cu pietre sau cutite,detali tehnice:), daca ai un cilindru cota 0 fara uzura din capul cilindrului face cum am spus eu sus,daca ai cilindrul honuit cauti un piston uzat mai maricel si incepi sa alezezi'' cu el apoi vi cu pistonul bun de schimb si il ''asezi'' inainte de a porni motorul, dupa montaj,inainte de a monta si chiuloasa pui ulei in capul pistonului si dai pedale usor, faci asta cam 5 min,montezi chiuloasa si ii regezi avansul nu mai mult de 1mm, il pornesti fara tobe sau coturi,nu il turezi il lasi un min, apoi montezi coturi tobe,asa scuipa toata mizeria din carter,carb sau spanul, reglezi carb pt un amestec mai bogat, il pornesti si il lasi 15 mnin sa mearga in relanti,il opresti il lasi sa raceasca si repweti operatia de data asta il lasi sa se incalzeasca bine, rodarea la drum o faci cu max 50 km /h un drum drept fara prea multe rampe.un rodaj bun tine cam 200km dupa te poti bucura de el un sezon sau doua:)))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 Piston spart în cap, segment rupt de mine în trei bucăți, ÂŞi totuÂşi, funcționează. Săgeata e înspre spate. Ferestrele se aliniază. ÂŞi cu carterul Âşi cu cilindrul. ÂŞi sunt perfect diametral egale. Niturile din piston se aliniază înspre prezoane, adică între fante ÂŞi culmea, funcționează Ale voastre sunt honuite, frecate, alezare, kurphootute. ÂŞi funcționează. Uau. Iar io am motor muci Âşi merge.... Uau. Adică ori muci ori "bejuterie", tot atîta merge. Motocicletele comuniste sunt niÂşte căcaturi. Învîrți motorul de zece ori, s-a dereglat platina. Pierzi zece minute, pleci mai departe, învîrți roata de douzeci de ori, s-a înfundat carburatorul. Pierzi jumătate de oră, mai învîrți roata de treizeci de ori, ... nu mai merge încărcarea. Te întorci cu ea împinsă. Sau după ce-ai curățat carburatorul, ai rupt pedala de pornire. Vii cu ea împinsă. Superb... ce farmec.... Sau după o plimbare scurtă, în caz că n-ai pățit nimic, mai stai jumătate de zi să reglezi, să cureți să cîrpeÂşti... asta înseamnă să fii motociclist. Da, nu sunt motociclist. Sunt posesor de motocicletă. (bucăți). Sunt posesor de permis cat. A. Atît. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 (editat) @Vulpoiu Mecanic esti ? Daca nu reusesti sa-ti gasesti timp sa inveti cum se ingrijeste o motocicleta construita in anii '90 (si proiectata acum juma' de veac) da-o pe mana unuia care se pricepe. Incepusei binisor cu reparatia IJ-ului dar vad , inca de pe acum , ca ti cu tot dinadinsul sa dezamagesti oamenii care ti-au urmarit postarile. Sfat : citeste mai mult si scrie mai putin. Garantez ca o sa te ajute. Editat Mai 14, 2012 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Viorel Balmez Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 (editat) Am aproape un an, de cand am pus la punct IJ-ul 56 si nu i-am mai facut nimic (doar ceva intretinere curenta, absolut normala). Intradevar merge si cu improvizatii, dar este de asteptat sa te lase oricand. Nici nu vreau sa ma gandesc cum mergea motorul ala de mai sus Editat Mai 15, 2012 de Viorel Balmez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 ...de azi avem ITP pe 2 ani ,urmeaza procedura de transcriere la urmatoru salariu si la drum . O foto cu motoreta sus pe remorca in curtea rarului din Voluntari inainte de intoarcerea acasa . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Si cum a fost revizia? Ce i-au facut la moto? Au pus-o pe stand? Mai ma si eu ceva de lucru la Niprul meu si tre' sa trec si eu prin asta. Cand se facea la statii oarecare era mai usor, acum la RAR cred ca e mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 ...de azi avem ITP pe 2 ani Buna veste Ionele, si buna treaba facusi. Ca miine-i gata si al meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Aha, si te astept la Focsani, sa-mi dai amortizorul de ghidon, nu-i asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 A montat cineva aprindere electronica dasta pe Planeta , eu am avut cu ani in urma pe Nipru si sa comportat foarte bine ...oare merge si pe IJ . Intreb ca asta o am deja cumparata de un an si nu-mi vine sa iau alta de la Gotronic avand-o deja pe asta .Daca a montat careva asa ceva rog sa-mi puna si mie o schita aici si o explcatie . Stiu ca la Nipru parca ai anulasem condesatorul si o legasem direct la platina dar nu mai stiu sigur . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 A montat cineva aprindere electronica dasta pe Planeta , eu am avut cu ani in urma pe Nipru si sa comportat foarte bine ...oare merge si pe IJ . Intreb ca asta o am deja cumparata de un an si nu-mi vine sa iau alta de la Gotronic avand-o deja pe asta .Daca a montat careva asa ceva rog sa-mi puna si mie o schita aici si o explcatie . Stiu ca la Nipru parca ai anulasem condesatorul si o legasem direct la platina dar nu mai stiu sigur . am avut pe opel rekord da na mers de noua. se incingea ff tare si am inlocuit o cu Gotronic se monteaza fara condensator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motardu Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Salut! Vad cu uimire ca inca mai sint IJ-uri in circulatie.Credeam ca numai eu mai am inca asa ceva....De fapt nu am mai mers cu el de cam 10 ani avind alte motoare insa acum in primavara m-am hotarit sa-l reconditionez si sa-l aduc la viata din nou.I-l tineam la tara ,parasit ,mai plecam cu el pe la peste ,sau pe malul Dunarii prin paduri la plimbare cind ajungeam la tara.I-l am din 1988 si cred ca am facut cu el peste 70000...80000 km poate si mai mult ca le-am uitat sirul.Oricum diferenta dintre motocicletele comuniste si celelalte ,japoneze sau europene este imensa in toate privintele.Dar prima dragoste nu se uita si asa am ajuns ca acum prin Bucuresti umblu numai cu IJ-ul.La drum este insa altceva.Cu toate astea cele mai frumoase amintiri le am tot din vremea cind umblam cu IJ-ul sau cu CZ-ul pe care l-am avut inaintea IJ-ului.Este adevarat cind umbli cu motoare comuniste trebuie sa te cam pricepi la mecanica si sa cunosti d.p.d.v. mecanic in amanunt motocicleta.Dar de fapt unde este placerea de a fi motorist fara sa surubaresti nimic la motor?Atasez poze din perioada reconstructiei si cea iesit. Oricum mai am de reparat amortizoarele fata mici reglaje si modificari pe ici pe colo insa in mare este gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Salut! Vad cu uimire ca inca mai sint IJ-uri in circulatie.Credeam ca numai eu mai am inca asa ceva....I-l am din 1988 si cred ca am facut cu el peste 70000...80000 km poate si mai mult ca le-am uitat sirul. asta al tau e un jupiter 5...bun motor, am fugarit si eu unul acum cativa ani, la cati mai multi km in continuare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max924 Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 arata frumos jucaria,felicitari mai devreme sau mai tarziu o sa intelegem ca socialistele noastre sant alta clasa de motociclete,cu totul altceva decat japoneze,coreene,americane samd sant motociclete care mergi o zi si repari sapte scapa de bordul de jawa sau mz de pe el,it hurts our pride Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Bordul e de Jawa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) bordu pare mai degraba de mz etz decat de jawa, nush de unde va seamana voua ala a bord de jawa Editat Mai 17, 2012 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Ai dreptate ( ce sa-i faci ... graba ! ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipse Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 Am si eu doua intrebari... la ij56 cum se regleaza platina si borna (-) de la baterie daca vine pe cadru(masa motocicletei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 Esti sigur ca minusul e la masa/pe cadru ? Pentru reglarea platinei ma poti suna (nr. de tel. il gasesti la profil) si iti explic exact ce ai de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 Cumpăr întinzător lanț dreapta (cel cu foaia). Al meu e ovalizat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 Cumpăr întinzător lanț dreapta 5 lei /buc (sau setul? nu mai stiu). gaspar: 07 444 72 0 55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motardu Postat Mai 19, 2012 Share Postat Mai 19, 2012 Motocicleta originala a fost Jupiter 4 dar in timp s-au schimbat multe...Bordul este facut de mine chilometrajul este de Mz iar turometrul electronic de Skoda.Prin 1992 sau poate 93 iarna tineam motorul pe palier cu o husa din prelata militara in scara blocului.In ajun de anul nou copiii cred au aruncat de sus artificii aprinse si mi-a luat foc prelata dupa care focul s-a urcat la bord comenzi ,oglinzi instalatie electrica pina si rezervorul se inegrise.Mama a auzit ceva pe hol a iesit si cind a vazut cum arde a avut prezenta de spirit sa ia patura de pe pat si sa arunce pe motorul care ardea cred de toata frumusetea! Asa a reusit si l-a stins,eu fiind la servici sch2..Aviz amatorilor care au prelate pe motor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 20, 2012 Share Postat Mai 20, 2012 cedez proiectul meu de a reconditiona un IJ56 cu atas.contra cost,bine inteles.nu mai am timp/bani/rabdare.am multe pe cap.motoru este radiata de la militia rutiera,dar are toate actele necesare pt a o inmatricula.are fiscul la zi.tot ce inseamna tabla,este analizata si reparata.inclusiv barca atasului.e tras in grund,pregatita pt vopsit.motorul necesita set nou.am cilindru si pistonul pregatit.trebuie un chit reparatie ambielaj + garnituri/semeringuri.eventual dau si separat atasul si motorul.important e sa scap de atelaj,ca ma incurca in garaj si la gandul ca sta de-am-pla.pretul e discutabil.imi sta cam in 1200 lei pana acum.fara sa calculez deplasarile/telefoanele/si piesele pe care le-am mai cumparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.