Sari la conținut

Regulator motocicleta


Banagaion
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 118
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai dioda nu prea conteaza, pentru ca "trip-point"-ul il reglezi tu cum vrei din potentziometrul de pe cealalata ramura a etajului diferentzial. Ideea este ca divizorul ala de tensiune - 1K-1K(cu priza variabila)-1K iti aduce pe baza tranzistorului din stanga orice tensiune vrei tu (in niste limite 33% - 66% din tensiunea mare) cu care se compara tensiunea fixata de zenner. Eu am folosit ce am gasit prin "punga cu maruntzisuri", anume un circuit integrat LM7805, adica un fel de zenner mai jmecher, cu 3 picioare :P)) (are masa, intrare si iesire - la iesire scoate fix 5 voltzi), apoi reglezi din potentziometru in asa fel incat sa iti scoata 13.5 Voltzi. Oricum, la reglaj e o problema. Curentul ala este pulsatoriu, ala regulat, deci un voltmetru digital (cum are toata lumea) este pacalit de tensiunea asta pulsatoriu si o sa indice ceva total aiurea. Eu am folosit deocamdata un condensator de filtraj pe iesirea regulata, ca sa pot face un reglaj cat de cat acasa. Cand o sa montez pe motocicleta, si cu baterie (care sper sa joace rolul de condensator de filtraj) sper sa pot regla simplu si direct tensiunea regulata de releu. Asadar.. la tine cred ca intamplarea a facut ca pozitzia pe care s-a nimerit sa fie potentziometrul a fost de asa maniera incat tensiunea culeasa s-a potrivit sa fie 8.2. Cred ca 8.2 este fix 66% din 14.7, deci potentiometrul era parcat la capatul superior al cursei (cum e figurat pe schema). Asadar, te-as sfatui sa pui zennerul celalalt, de 6.2, ca sa nu iti limitezi plaja de reglaje.

 

Zi-mi te rog cum ai masurat tu tensiunea asta stabilizata ? Ai pus totul pe motocicleta, cu baterie cu tot si cu multimetru digital sau analogic, cu bobina (mult mai de incredere) sau ai avut o sursa de tensiune continua variabila si reglabila...

 

Cat priveste celelalte piese, normal ca nu am folosit tranzistorii aia de acolo... 2n...

am folosit niste A1018 - niste pnp care "traiesc" in sursele ATX de calculator. Tiristorii i-am cumparat de la magazin, sunt 2T30, adica duc 200 de voltzi si 30 de amperi (arhisuficient). La diode in schimb m-am zgarcit si nu am cumparat diode ca lumea, mai ales ca nici nu aveam loc sa le bag in cutia veche a releului, ci am folosit diode de comutatzie shotky recuperate tot din sursa ATX - astea au o forma plana, sunt ca niste tranzistori BD mari. Partea nasoala la diodele astea este ca rezista la o tensiune inversa in jur de numai 30-40-50 de voltzi, iar dinamul poate scoate pana pe la 100 de Voltzi in curent alternativ. Deci daca nu s-ar alimenta circuitul de comanda a tiristorilor, diodele s-ar strapunge :blink: . La mine cam fileaza contactul cu cheie pe partea asta - de alimentare a accesoriilor - inclusiv plusul pentru circuitul diferentzial. (cred ca asta a fost si cauza pentru care s-a ars releul, am gasit o dioda strapunsa - sau tiristor blocat pe "ON", nu pot fi inca sigur care a fost diagnosticul, dar tiristorii sunt extrem de fiabili, nu cred ca cedeaza, mai ales ca ei sunt in mod normal expusi la tensiuni mari, pe cand diodele teoretic nu primesc mai mult de 14-15 voltzi). Ca sa nu risc asta, am adaugat un contact simplu bipolar care imi leaga plusul sistemului la plusul cerut de etajul diferentzial, contact ce va fi actionat manual. O sa masor si curentul care se scurge prin etajul diferentzial in repaus din baterie si s-ar putea sa il las mereu pe "ON", prefer sa circule un curent mic prin baterie, decat sa se descarce doar chimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti e frica de curentul ala care se scurge prin etajul diferential poti sa rezolvi problema prin inserierea unui microreleu alimentat in paralel cu aprinderea, in asa fei incat sa fie inchis doar atunci cand e cheia in contact

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

ma am si eu o problema asemanatorea,,,eu am un skooter,,,si mi sa ars releul,,,si am improvizat eu ,,,,dar chestia e urmatoarea,,,,deci am 13 volti care urmeaza sa ii leg la borne....dar faza e ca nu am sistemul care sa cupleze si sa decupleze cand bateria e plina,,,sau descarcata,,iar la mine e cu magnetzi permanenti,,,deci releul cu curent de excitatie iasa din discutie....,,asta mar interesa cum sa imi fac,,,,si adevarul e ca am cautat destul forumuri despre astea,,,,,si nu cred ca mai stiu sa ajung aici sa vad raspunsul,,,,,daca e amabil careva cu vreo schema electrica,,,sau un sfat ceva,,,ias fi foarte recunoscator sa imi dea un mail la rukahs_caput2003@yahoo.com ,,, eu o sa incerc sa vad daca reusesc sa revin pe acest forum si sa vad daca apar raspunsuri,,,va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Pentru cine este interesat in continuare sau are o problema cu regulatorul si vrea sa faca altul, al meu s-a prajit si urmeaza sa ii scot schema originala, dupa cablaj si piesele ramase, chiar daca sunt coapte :lol:.. numai bine si sper sa revin cu schema completa ... tin sa mentionez ca aveam deja piesele pt montajul de la moshulik cpt alternator monofazat .. dar am zis sa incerc cu originala mai intai, ca se pare ca nu are punte de diode, din ce am vazut :moron: ... asa ca, om vedea ce iese :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poate m-am ramolit eu , dar in felul in care este desenata nu are cum sa mearga!

Daca infasurarile au punctul comun flotant nu are cum sa mearga!

...daca punctul comul este legat la acea masa , reguleaza ceva , dar nu merge decat jumatate din puntea rederesoare...care nicicum nu este o punte trifazica in felul in care este legata(scoate 2 plusuri :lol: daca putem spune asa ceva...)

Poate foloind trei triace legate intre cele trei faze, si comandate flotant :finger:

Oricum este un sistem de reglaj foarte primitiv, cu consum MARE SI INUTIL DE ENERGIE, (aduce a scula sovietica :moron: ) si cand se f u t e ceva automat se duc si infasurarile...

macar la Nipre si Urale s-a inventat excitatia variabila... :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poate m-am ramolit eu , dar in felul in care este desenata nu are cum sa mearga!

Daca infasurarile au punctul comun flotant nu are cum sa mearga!

...daca punctul comul este legat la acea masa , reguleaza ceva , dar nu merge decat jumatate din puntea rederesoare...care nicicum nu este o punte trifazica in felul in care este legata(scoate 2 plusuri :eek: daca putem spune asa ceva...)

Poate foloind trei triace legate intre cele trei faze, si comandate flotant :finger:

Oricum este un sistem de reglaj foarte primitiv, cu consum MARE SI INUTIL DE ENERGIE, (aduce a scula sovietica :lol: ) si cand se f u t e ceva automat se duc si infasurarile...

macar la Nipre si Urale s-a inventat excitatia variabila... :cheers:

 

Cam asa este a mea la papuci.. urmeaza sa pun si schema.. ca am inteles de la taicamiu, care a reusit de mi-a dat jos izolatia aia mecanica rosie, ca nu se vede sa aiba vreo punte de redresare.. poate e tipul care da curent in plus pe consumatori.. nush, mai vedem.. pe duminica sau luni sper sa pun schema si sa o analizam...numai bine :moron:

 

--- Mesaj completat în 01 Oct 2007 22:11 -------------
schema ridicata de pe regulatorul original de gilera rx 125.. cu exceptia celor 2 tranzistori, la care nu mai am orientarea.. pls help cu asta ( s-au dus cand am dat rasina rosie jos.. )

 

--- Mesaj completat în 01 Oct 2007 22:13 -------------
mai sus, prima imagine nu e valabila..just ignore

 

--- Mesaj completat în 02 Oct 2007 07:15 -------------
am uitat sa mentionez ..ambii tranzistori sunt PNP

post-24024-1190953048_thumb.jpg

post-24024-1191265830_thumb.jpg

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Cred ca voiai sa zici 10V nu 10A.

Pentru ce vrei tu nu se foloseste un regulator in sensul celor de pe motociclete (regulator de tensiune + redresor) sau ca acela indicat de tine in link.

 

Se foloseste doar un stabilizator electronic care stabilizeaza "fortat" tensiunea de la 12-14v la 10V.

Exista circuite integrate specializate - numite "stabilizator in 3 picioare" din seria LM78XX - unde XX e tensiune fixa.

De exemplu LM7810 - iti "face" 10V din 14V, dar penttru un curent maxim de 1A. Depinde cat consuma PDA-ul tau. Scrie pe el: 10V .... xxxA (mA)

 

Dar nici de asta nu ai nevoie. Daca ai pe motocicleta o priza de bricheta, poti folosi diverse incarcatoare auto - sigur se gasesc si de 10V.

 

Si ca ultima solutie, daca zici ca el merge cu 10V si tu l-ai alimentat cu 12-13-14V de la motocicleta si inca nu a crapat... de ce sa te complici, alimenteaza-l in continuare asa.

:lol: Serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca PDA-ul vrea in jur de 10V dar nu e nevoie de precizie astronomica, pune 3 sau 4 diode 1N4007 in serie cu bateria si o sa-ti "manince" vreo 2V si-oleaca din cei 12V ceva ai ei. nu e stabilizator de tensiune dar face ce ai tu nevoie. banuiiesc ca nu vrei sa-l incarci cind motorul e pornit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca PDA-ul vrea in jur de 10V dar nu e nevoie de precizie astronomica, pune 3 sau 4 diode 1N4007 in serie cu bateria si o sa-ti "manince" vreo 2V si-oleaca din cei 12V ceva ai ei. nu e stabilizator de tensiune dar face ce ai tu nevoie. banuiiesc ca nu vrei sa-l incarci cind motorul e pornit.

pai daca LM-ul tine la 1A curent maxim, si cand se incarca bateria PDA-ului nu ii distruge LM-ul, cu ce conteaza ca vrea sa il incarce cand e motorul pornit? cu ce afecteaza? PDA-ul se incarca tot asa, fie ca ai baterie de 19Ah fie ca ai de 211223Ah :lol:

 

musai pe LM-ul ala sa puie un radiator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca LM-ul tine la 1A curent maxim, si cand se incarca bateria PDA-ului nu ii distruge LM-ul, cu ce conteaza ca vrea sa il incarce cand e motorul pornit? cu ce afecteaza? PDA-ul se incarca tot asa, fie ca ai baterie de 19Ah fie ca ai de 211223Ah :lol:

 

musai pe LM-ul ala sa puie un radiator.

 

LM-ul nu tine la 1A maxim, LM-ul limiteaza curentul la 1A... daca cumva PDA-ul are nevoie de mai mult de 1A nu va primi mai mult si nu se va alimenta corect, cred ca nici nu va porni.. Nu se distruge LM-ul, nu se alimenteaza "suficient" PDA-ul..

Daca de exemplu PDA-ul vrea 10V si 3A, poate pune 3 LM-uri in paralel si toate trei la un loc vor furniza 3A... dar e o solutie ciobaneasca.

 

Si da, musai LM-ul sa aiba radiator diferenta de 2-3V se disipa ca si caldura..

Mesaj completat

Dar repet, toata polologhia nu are nici un rost, daca l-a alimentat pana acum cu 13V si nu a crapat nu va crapa nici de acum incolo... 2V in plus sau in minus in astfel de cazuri nu e mare branza, oricum PDA-ul are o oarece stabilizare pe alimentare si el, devreme ce nu s-a prajit de la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord. Dar daca LM-ul nu lasa mai mult de 1A, inseamna ca incarcarea va dura mai mult. Dar totusi, un telefon sa ii trebuiasca mai mult de 1A cand se incarca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord. Dar daca LM-ul nu lasa mai mult de 1A, inseamna ca incarcarea va dura mai mult. Dar totusi, un telefon sa ii trebuiasca mai mult de 1A cand se incarca?

Pai asa ziceam si eu... ca 1A e suficient. Daca el nu da mai multe date..

Uite acum ma uit pe sursa de laptop si zice ca laptopu "suge" maxim 3,25A la o tensiune de 20V... deci un PDA cat sa ...vrea? Probabil sub 1A. Deci 1LM e suficient..

Eu ma refeream si la folosirea lui legat la moto, nu numai pt incarcare si chiar si ca incarcare, multe divaisu-ri de-astea au partea de alimentare destul de "inteligenta" si circuitul de incarcare baterie nu se deschide daca curentul maxim nu este... 0,6A.. sa zicem.

Ca la telefoanele Nokia, bagi incarcator chinezesc de 1leu si vezi ca apare - "not charging"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca LM-ul tine la 1A curent maxim, si cand se incarca bateria PDA-ului nu ii distruge LM-ul, cu ce conteaza ca vrea sa il incarce cand e motorul pornit? cu ce afecteaza? PDA-ul se incarca tot asa, fie ca ai baterie de 19Ah fie ca ai de 211223Ah :lol:

 

musai pe LM-ul ala sa puie un radiator.

nu intentionez sa despic firun-n patru, dar daca ai intrebat... am zis clar ca 3 diode serie nu pot sa emita pretentii de stabilizator, ci doar sint cea mai ieftina si rapida metoda de a reduce o tensiune cu disipare minima. daca omu' a incarcat PDA-ul direct de la baterie inainte diodele alea sint mai mult decit suficiente, ca sa nu zic aproape inutile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu intentionez sa despic firun-n patru, dar daca ai intrebat... am zis clar ca 3 diode serie nu pot sa emita pretentii de stabilizator, ci doar sint cea mai ieftina si rapida metoda de a reduce o tensiune cu disipare minima. daca omu' a incarcat PDA-ul direct de la baterie inainte diodele alea sint mai mult decit suficiente, ca sa nu zic aproape inutile.

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noah, baiatu nu face diferena dintre volti si amperi si voi va bateti capul daca sa lege diode n serie sau sa monteze un circuit integrat.

 

Mai bine ia asta

 

http://buy.mikado.ro/product_info.php?cPat...roducts_id=5135

 

sau si mai bine

 

http://well.ro/product.aspx?productId=6136...%253fpage%253d4

 

PDA urile au in general baterii mai mari de 1500 mA, asta inseamna ca i incarca intr un timp mai lung, sau cel putin ii tine mai mult bateria cat il foloseste pe mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca voiai sa zici 10V nu 10A.

Nu, vreau 12 Volti si max 10 Amperi stabilizat.

 

Dar nici de asta nu ai nevoie. Daca ai pe motocicleta o priza de bricheta, poti folosi diverse incarcatoare auto - sigur se gasesc si de 10V.

Priza am, cu o siguranta de 10A in serie si nu intentionez sa bag aer conditionat prin priza asa ca 10A ajung. Dar e posibil sa tin 2-3 incarcatoare in paralel (PDA, detector, bluÂştut), adica un amperaj variabil.

 

De mers merge PDA-ul incarcat cu un charger auto dar voltajul e direct proportional cu cel al bateriei moto, ceea ce inseamna torturarea si uciderea lenta a acumulatorului PDA-ului.

 

Deci imi trebuie ori un stabilizator de tensiune pe circuitul prizei, ori incarcator cu stabilizare (exista asa ceva?).

 

Mesaj completat

Noah, baiatu nu face diferena dintre volti si amperi si voi va bateti capul daca sa lege diode n serie sau sa monteze un circuit integrat.

Noah, da ce repede trageti voi concluzii gresite...

 

Mai bine ia asta

 

http://buy.mikado.ro/product_info.php?cPat...roducts_id=5135

 

sau si mai bine

 

http://well.ro/product.aspx?productId=6136...%253fpage%253d4

 

PDA urile au in general baterii mai mari de 1500 mA, asta inseamna ca i incarca intr un timp mai lung, sau cel putin ii tine mai mult bateria cat il foloseste pe mobra

Vad ca exista si de 2A: http://www.spot.ro/prod_Alimentator-auto-s...bila-1-5-12V-2A

 

PDA urile au in general baterii mai mari de 1500 mA, asta inseamna ca i incarca intr un timp mai lung, sau cel putin ii tine mai mult bateria cat il foloseste pe mobra

Chargerul PDA-ului ia 1A la 5V. Se poate incarca si la un amperaj mai mic dar la cat consuma LCD + BT + GPS e posibil ca incarcarea sa fie mai mica decat bateria.

 

Alimentatoarele astea-s bune ca o solutie doar pentru PDA, dar eu preferam stabilizarea brichetei, nu stiu cate incarcatoare o sa pun in paralel pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu mai inteleg nimic, sincer.

Man zi clar ce vrei.

Eu tot nu inteleg ce vrei tu.

 

Zi clar cu cat se alimenteaza acel PDA!

Cu 12V sau cu 5V??

 

Ai zis acum ca vrei 12V si 10A stabilizat - de stabilizat te poti referi la acei 12V, ca despre 10A nu ai cum sa-i stabilizezi nicicum.

Curentul in circuit nu depinde de sursa, curentul depinde de sarcina - sursa numai iti poate limita curentul. Deci daca ai ceva ce consuma 1,5A si sursa care se autolimiteaza la 10A, acel obicet al tau va consuma 1,5A si atat..

 

Si despre bateria moto sau instalatia moto nu trebuie sa te ingijoreziu ca nu da 10A, da cat ai siguranta cea mai mare de pe moto, adica vreo 30A.

Dar nu asta trebuie sa fie grija ta..

Daca PDA-ul se alimenteaza intr-adevar cu 12V, atunci priza care o ai pe motocicleta e numai buna, nu belesti nimic..

Daca PDA-ul se alimenteaza cu 5V si folosesti un charger auto, inseamna ca acel charger auto va alimenta PDA-ul cu 5V, nici mai mult nici mai putin, chargerul avand in el deja un stabilizator de 5V... chiar daca tensiunea din instalatia moto variaza.. sa zicem intre 10 - 15V, acel charger tot 5V va da.

Si in legatura cu .. curentul, ala se va limita la cat scrie pe charger.. cat dracu o fi scriind, daca nu vrei sa dai toate datele problemei..

 

Mesaj completat

Chargerul PDA-ului ia 1A la 5V. Se poate incarca si la un amperaj mai mic dar la cat consuma LCD + BT + GPS e posibil ca incarcarea sa fie mai mica decat bateria.

Alimentatoarele astea-s bune ca o solutie doar pentru PDA, dar eu preferam stabilizarea brichetei, nu stiu cate incarcatoare o sa pun in paralel pe ea.

Ahaaaa...

 

Deci tu vrei stabilizarea brichetei...

Nu este necesar asa ceva, pentru ca am mai zis mai sus, charger-ele au deja stabilizare in ele.

Stabilizarea se refera numai la tensiune in general. Curentul este doar LIMITAT. Si asta face charger-ul, nu trebuie sa fie grija ta!

 

Si acum vad ca de fapt PDA-ul se alimenteaza cu 5V - 1A... deci pana la urma tu nu vrei nimic. Nu ai nici un motiv de ingrijorare, daca charger-ul e facut pentru o priza de bricheta, el stabilizeaza, el limiteaza, el face tot. El va da PDA-ului 5V si 1A maxim indiferent de cum oscileaza tensiune pe motocicleta, iar curent este.. slava domnului..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce vrei tu e o prostie daca cei 12V stabilizati ii folosesti numai pentru a alimenta incarcatoare auto pt diferite deviceuri. Daca ai nevoie si la alt ceva e alta discutie si pt a obtine un raspuns folositor e nevoie de mai multe detalii altfel toata lumea face diferite presupuneri mai mult sau mai putin exacte si cel mai probabil nu vei obtine informatia dorita.

 

Pe langa faptul ca ori ce incarcator auto e stabilizat fiecare device gen tel, pda, gps etc care are si acumulator are integrat un circuit specializat ce gestioneaza incarcarea acumulatorului pentru ca asta nu se incarca optim la curent constant , are nevoie de o incarcare mai sofisticata pentru a functiona optim. In concluzie chiar daca tensiunea ce intra in device are mici fluctuatii acestea nu vor influenta viata acumulatorului pentru ca sunt filtrate de circuitul de incarcare al deviceului.

 

Totusi daca chiar vrei 12V stabilizati exista 2 situatii: 1)cu motoru oprit sau 2)cu motorul pornit

In cazul 1 nu e deloc simplu pt ca tensiunea din care vrei sa obtii 12V e prea mica pentru a folosi un stabilizator liniar gen 7812 , solutia fiind o sursa in comutatie dar nu cred ca vei gasi nici una gata facuta care sa-ti indeplineasca cerinta,va trebui construita si nu e chiar simplu

In cazul 2 mai multe stabilizatoare liniare de genul 7812 legate in paralel ti-ar rezolva problema daca si la relanti cu consumatori porniti ai tensiunea pe baterie peste 13.5V, daca scade (si sigur va scadea daca mai sugi 10A suplimentari) nu vei avea o tensiune stabilizata de 12V ci una care va fi limitata la aproximativ 12V dar care va varia sub aceasta valoare in functie de turatia motorului si de consumatorii conectati.

Daca chiar vrei sa folosesti stabilizatoare din seria 7812 vezi ca sunt unele( in alta carcasa ) care suporta curenti mai mari de 3A, de 5 A si parca si mai mari dar nu sunt sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, aici exagerezi oleaca, omu' a descris destul de exact ce vrea si nu a facut vreo greseala flagranta, chiar nu se deduce ca ar avea nevoie de "curent stabilizat".

 

cu asta nu cred ca poti fi nemultumit: http://cgi.ebay.co.uk/12v-Regulated-DC-DC-...=item2a0151d163

tensiune de intrare 12-24V, curent maxim 2A, tensiune de iesire reglabila, stabilizat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chargerul PDA-ului ia 1A la 5V. Se poate incarca si la un amperaj mai mic dar la cat consuma LCD + BT + GPS e posibil ca incarcarea sa fie mai mica decat bateria

 

5V si 1A inseamna 5W. Daca consideram un randament de 85%(valoare medie pt sursele in comutatie uzuale) al incarcatorului rezulta o putere de 5.88W absorbita din baterie. La o tensiune de de 12V asta inseamna ca incarcatorul va absorbi aproximativ 0.5A. Din 10 A cat ai solicitat tu inseamna ca poti alimenta 20 de deviceuri, sau sa zicem 10 daca au consum dublu. Chiar ai atatea deviceuri pe care le vei alimenta simultan?

 

 

cu asta nu cred ca poti fi nemultumit: http://cgi.ebay.co.uk/12v-Regulated-DC-DC-...=item2a0151d163

tensiune de intrare 12-24V, curent maxim 2A, tensiune de iesire reglabila, stabilizat

Alimentatoarele alea auto cu tensiune de iesire reglabila in trepte sunt proaste, am luat si eu unul tot de 2 A exact ca ala din poza si nu scoate 12V nici sa-l omori. Am mai masurat unu asemanatorl si nici ala nu scoate. Pe al meu am incercat sa-l modific, i-am schimbat niste rezistente, in gol scoate 12V dar in sarcina tot scoate sub 12V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, noi sa fim sanatosi.

daca ai demontat vreodata un alimentator din asta de perete chinezesc cred ca stii ce are inauntru si ca de fapt stabilizarea e inexistenta si da tensiuni fara legatura cu ce scrie pe el :lol:

dar totusi mi-am luat acuma vreun an un invertor 12VDC-220VAC, de vreo 70W, cu alimentare de la bricheta, si-si face treaba f bine atita vreme cit tensiunea de intrare e de minim 12,5V. sub nu mai furnizeaza ceva utilizabil la iesire, dar in conditii normale imi alimenteaza laptopul fara probleme. cu chinezariile astea mergi la noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si alimentatoarele chinezesti sunt de mai multe categorii.

Alea cele mai ieftine cu scarita sunt cu transformator si nu au stabilizare. Exista si alimentatoare chinezesti stabilizate, unele chiar cu tensiune de iesire reglabila. Astea de obicei sunt in comutatie si-s OK. Eu am folosit cateva zeci pe parcursul a 3 ani si in afara de unele care au fost trasnite si altele care si-au luat 380V pe intrare nu am avut probleme si merg nonstop. Am fost si atent sa nu le incarc mai mult de maxim 70% din capaciatea lor declarata

Cele de auto sunt toate in comutatie si au stabilizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...