Fenrir Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri. Si nu numai! Daca nu cumva intri intr-o masina pe care o sa o si platesti la final....cum am patit eu in prima saptamana de permis cand am franat pe spate iar roata s-a blocat si a patinat efectiv pe asfaltul petecit constiincios de catre cei de la drumuri... si asa am reusit sa intru intr-un peugout 205... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rebel_biker Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 (editat) ma bucur f mult ca exista oameni carora le pasa....putini sunt asa...chiar si prieteni...oricum important e ca orice incepator sa se documenteze inainte sa se urce pe motor....si eu sunt un incepator si inca mai invat din greselile altora....Asfalt uscat! Editat Septembrie 18, 2007 de rebel_biker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Death|Strike Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 Pai si cum trebuia sa franezi? cu amandoua sau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdvd Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 (editat) Pai si cum trebuia sa franezi? cu amandoua sau? Numai cu fata, dar fara sa blochezi roata. Pe mine m-a invatat un domn instructor (la cursul pe care l-am facut dupa scoala), ca: - frana fata opreste motocicleta - frana spate doar o incetineste (eu unul o folosesc doar cand trebuie sa incetinesc in trafic (de la 60 la 40, de exemplu) Si.... regula sfanta e sa nu blochezi niciodata vreuna dintre roti pentru ca faci .. buf. Editat Octombrie 1, 2007 de mdvd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduTheOne Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Numai cu fata, dar fara sa blochezi roata. Este evident, frana de spate este pusa de chichi acolo. Numai "motociclisti" Doamne, numai "motociclisti" Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Death|Strike Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Ok am inteles ca nu tre sa blochezi roata (fata/spate) dar care e diferenta dintre frana fata si frana spate in situatia data..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Man,trebuie (nu numai teoretic) sa folosesti ambele frane. Cam 80% din puterea de franare sta pe frana fata iar 20% pe frana spate. Moto au centrul de greutate (cel putin teoretic) jos deci chiar si o frana violenta fata nu prea are cum sa te arunce in cap decat daca insisti. Daca blochezi roata fata atunci singurul lucru ce-ti ramane de facut e sa te cam gandesti cum sa cazi.Roata spate blocata nu e mare tragedie la viteze mici insa la viteze mari s-ar putea sa te coste extraordinar de mult(nu stiu pentru ca nu am blocat niciodata roata spate la viteza mare).Deci cum am invatat eu : folosesc ambele frane pentru ca - incetinesc mai repede (nu folosi franele ca sa te opresti neaparat,folosestele ca sa incetinesti) - transfer de greutate pe fata mai mic - nu uzez frana fata asa de mult De ce cred eu ca frana spate la viteza costa este pentru ca roata aia tine in miscare motorul. Ori in miscare , echilibrul este cel mai bun pe motor(efectul giroscopic). Ma rog, o sa iti dai seama zi de zi pe drum cam cum e cu franele astea.Eu recunosc ca sunt momente cand nu apas frana spate si de asemenea ca sunt momente cand efectiv folosesc doar frana spate. Pana la urma,depinde de situatie.Panic -> violent fata( + ambreiaj obligatoriu) si daca am timp si spate, lejer prin trafic cu 15-20/ora -> frana spate + motor. --- Mesaj completat în 01 Oct 2007 14:45 -------------BTW,un intreg topic despre franare aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Demonaz Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 In genere io folosesc frana de spate, la scoala moto ne zicea instructoru ca este mai indicat.In orice caz exista tot felul de pareri, pana la urma tot gasesti ce-i mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Eu folosesc, de cele mai multe ori, frana fata, deoarece e cea mai indicata (parerea mea), dar fara a o ingheta, bineanteles la viteze mari de rulare se foloseste si cea de spate, primordial se foloseste si cea de motor, va salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Death|Strike Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Mda presupun ca aici intervine si obisnuinta si reflexul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
logan Postat Octombrie 4, 2007 Share Postat Octombrie 4, 2007 frana spate e cam periculoasa..eu am patit-o, desi norocu meu ca nu ma dat jos, cu fostu IJ..un bun "sofer" cu un tv mi-a taiat fata si normal ca in situati din astea pui frana...brusc!! am simtit cum imi fuge spatele si deja imi vedeam picioarele sub el..insa am bagat gaz si am tasnit pe langa el reusind sa echilibrez ivanu'.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 4, 2007 Share Postat Octombrie 4, 2007 Calmati-va, tot secretul consta in faptul ca trebuie sa mergeti incet, pt a anticipa eventualele pericole. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nut Postat Octombrie 5, 2007 Share Postat Octombrie 5, 2007 total de acord cu tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrum Postat Octombrie 12, 2007 Share Postat Octombrie 12, 2007 Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri. Daca esti incepator si nu numai ar trebui sa citesti tutorialul de mai jos. Iti va lua cateva minute, dar iti va scadea sansele de a face un accident drastic si iti va darui nenumarati ani de distractie garantata pe motorul tau. Cum se merge pe motocicleta ok, sunt incepatoare, am citit... cel mai mult mi-a "placut" recomandarea: nu va bagati, dragi motociclisti, printre masini, mai ales daca traficul este oprit!!! mdea... nu se baga niciunul... --- Mesaj completat în 12 Oct 2007 19:08 ------------- Scoala de moto din romania este un gunoi. Doar faptul ca va invata sa franati cu spatele (lucru care va va duce la o cazatura garantata in caz de pericol!) ar trebui sa va puna pe ganduri. scoala de moto e intradevar un mare rahat! eu nici macar n-am invatat sa franez cu spatele la scoala : )))) de fapt, n-am invatat nimic la scoala... am "furat"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Infinity Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 frana spate e cam periculoasa..eu am patit-o, desi norocu meu ca nu ma dat jos, cu fostu IJ..un bun "sofer" cu un tv mi-a taiat fata si normal ca in situati din astea pui frana...brusc!! am simtit cum imi fuge spatele si deja imi vedeam picioarele sub el..insa am bagat gaz si am tasnit pe langa el reusind sa echilibrez ivanu'.... orice franare brusca e periculoasa mie frana fata mi se pare mai periculoasa mai ales daca franezi cu fata cand esti inclinat sau o blochezi. spatele daca il blochezi o mai redresezi dar daca blochezi fata ai zburat instant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariuschopper01 Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 teoria e buna dar practica e si mai buna mult succes si cat mai multi km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_2b3 Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 Pentru toti, fie ei incepatori, mai mult sau mai putin, experimentati, mai mult sau "doar in mintea lor", ar fi bine sa aruncati o privire peste toate astea... http://www.asociatiamotociclistilor.ro/utile.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YuriRO Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 Nu pot spune decat...MULTUMESC! Desi la prima urcare pe motocilceta, dupa obtinerea categoriei, am actionat conform multor sfaturi date in documentul asta...Ce sa zic...am cascat si eu gura la cei "mai mari". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 Ca are o singura viata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Noiembrie 17, 2007 Share Postat Noiembrie 17, 2007 ii tare tutorialul... can am dat eu de permis (a1) mia spus instructorul daca am mai mers pe vreun motor, iam zis daca dupa care zice el... atunci lasa si pe altzii sa invetze:)) can a venit sa ma examineze la proba practica, examinatorul ma intrebat daca am facut poligon si cat? iam zis ca am facut ca totii ceilantzi la care spune: inseamna ca instuctorul vostru da ore in particular:))) concluzie: informatziva cat mai mult inainte de a intra intr-o scoala de soferi, la nimenea nu le pasa daca iesi pregatit sau nu dupa examen asa ca pregatitziva intens inainte de a iesi in trafic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
staicu Postat Noiembrie 17, 2007 Share Postat Noiembrie 17, 2007 (editat) as dori cite mai multe informati despre comportamentul cu motocicleta in trafic ... 1. schimbarea vitezelor in sus si jos... 2. frinarea de urgenta... 3. si as vrea sa stiu cite mai multe pentru incepatori..... va multumesc .... asfalt uscat...; dan_staicu_siffu@yahoo.com Editat Noiembrie 17, 2007 de staicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RayReptile Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 eu demult mi-am printat tutorialul si as sfatui si pe altii sa faca la fel! Cu tutorialu asta am inceput si eu scoala moto in 2006 , Tutorial de care am aflat chiar din topicul de fata mai de mult,tras la imprimanta , si citit din cand in cand asha de placere,cu mult inainte de a face scoala.Cel putin eram pregatit cu teoria,proba practica a fost mai grea. Si dupa cum au scris multi , Nici eu nu am invatat Nimik la scoala...noroc ca ma bagam in seama cu toata lumea de pe poligon ( si alti instructori si cei care veneau cu motoarele personale )si erau destul de dragtuti incat sa ajute ( eu fiind un novice in ale "orice" legat de moto.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
savubv Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 Cu ce faza mergeti ziua pe drum? Care ar fi recomandarile? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dopeman1979 Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 faza scurta, chiar daca faza lunga ar avea impact mai mare, prefer scurta, astfel pot da blitzuri.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat Ianuarie 28, 2008 Share Postat Ianuarie 28, 2008 salutare la lumea iubitoare de libertate....mi-s noua pe aici, vroiam numai sa va zic MULTAM' FAIN CA EXISTATI SI CA DATI MAI DEPARTE REALIST!!! tutorialul..f util mai ales pt novici (cum sunt si eu) sa avem toti parte de muuulti km fara incidente ...si ne vedem in trafic (caaaaaaaaat de curand se deschide sezonul pt examinari ) bafta maxima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.