Sari la conținut

Detinatori de Suzuki Hayabusa


emylyo

Postări Recomandate

Salutare!

In timp ce cautam ceva am dat peste ceva interesant ...zic eu

Poate un baiat ,mai destept in ale electronici si ale softurilor poate realiza asa ceva si pe meleagurile noastre.

Este vorba de un mic dispozitiv cu un soft free care putem mapa Hayabusa atit modelele vechi cit si cele noi.

Citeva discutii:

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor/

http://www.boostbysmith.com/ecu.html

http://www.boostbysmith.com/ecugen2.html

 

 

Softul:

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor2.0/ecueditor.htm

 

Discutie pe forum:

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=140589.0

 

Ceva imagini:

http://www.hayabusa.org/forum/gen-ii-busa-...ii-busas-5.html

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In aceasta problema ne ajuta CapitanBusa deoarece a venit cu aparatul de resoftat din USA.Poate se rezolva la mare pe 1mai :laugh:

nu ca nu as avea incredere in capitan dar te-as sfatuii sa-ti faci resoftarile acasa<in buc>deoarece exista risc<e adevarat ca foarte mic>sa-ti crape<blocheze>calculatorul de motor<sau ECU cum i se mai spune>

ar fi penibil sa ramai pe acolo :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LA MULTI ANI Cuculeanooo! :love: Sa ne traiesti si tot ce iti doresti sa ti se indeplineasca.Sanatate multa tie si familiei :laugh:

P.S. vezi ca tre sa mai facem un Tancabesti :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LA MULTI ANI Cuculeanooo! :love: Sa ne traiesti si tot ce iti doresti sa ti se indeplineasca.Sanatate multa tie si familiei :lol:

P.S. vezi ca tre sa mai facem un Tancabesti :lol:

 

Multumesc frumos pentru urari, la fel si voua!

Toate cele bune! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani Cucule !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc la toti pentru urari, la multi ani si voua si sanatate multa si tot ce va doriti

La multi ani.Toate dorintele sa ti se indeplineasca.Poate o busa noua :laugh: :love:

Mersi frumos man pentru urari, toate cele bune si tie cat despre o busa noua.....asta da urare e o treaba sa stii dar pana atunci o mai coafez pe Joiana putin!

 

 

 

Multumesc inca o data pentru urari la toti!

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat de curand crash-paduri de la Puig , vreau sa le pun , in cutie pe langa freza cu care sa gauresc carena mi-au dat si sablonul unde sa dau gaura. Intrebarea este trebuie sa dau carena jos sau merge direct pe exterior sa pun sablonul si da dau gaura ? Din instructiunile lor nu se intelege prea clar. Nu vreau sa ma trezesc ca am dat gaura aiurea in carena ca ma impusc :love: .

 

Cu 1 mai cum facem stabilim o statiune unde sa stam si ne cautam cazare fiecare sau are cineva vreun pont la un hotel ? Anul trecut a fost o oferta pe ProBike la un hotel din Jupiter parca. Faza e ca ar cam trebui sa facem rezervarile ptr ca riscam sa nu mai gasim avand in vedere ca nu se deschid prea multe hoteluri.

Te rog da-mi si mie un nr. de telefon pt. ca vreau si eu sa-mi cumpar un set de crash pad-uri pt.k7. daca se poate pe e-mail ady84ph@yahoo.com. Multumesc.

Mesaj completat

Macar da o tura mai lunga cu ea, poate te razgandesti ! :laugh:

Promit ca dupa ce o inmatriculez, dau cifra "0" de la kilometraj peste cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ca nu as avea incredere in capitan dar te-as sfatuii sa-ti faci resoftarile acasa<in buc>deoarece exista risc<e adevarat ca foarte mic>sa-ti crape<blocheze>calculatorul de motor<sau ECU cum i se mai spune>

ar fi penibil sa ramai pe acolo

 

:lol:) Bine zici Man...

oricum problema nu e asa de usoara in zona asta... Precum zicea TNG cu remap-ul cred ca se poate purta o discutie destul de stufoasa...

Tehnic vorbind sunt multe de zis, iar nu cred ca suntem noi pregatiti sa ducem motoarele la extrem :lol: nu suntem nici pe departe sa le exploatam la 50% pe soselele noastre. Eroi se gasesc... dar de aia se numesc eroi... ca au un sfarsit nu intotdeauna incununat de lauri. Sa ai parte de un motor bine pregatit, ar trebui sa fi si tu pe masura lui... chiar mai bine pregatit decat el, ca sa faci fata situatiilor critice.

Un asemenea hobby la noi in tara necesita o gramada de efort si consum de timp... ca sa zic asa. Cat despre o pregatire tehnica intemeiata... nici nu mai vorbesc.

De aia e bine sa intelegem despre ce vorbim.

Eu am zis ca nu recomand delimitarea motorului... tot ce se face... se face pe cont propriu.

 

Am facut un grafic mai jos pe care sper ca toti sa-l inteleaga.

In linii mari este vorba despre amestecul de Oxigen si hidrocarburi din camera de ardere.

:love: Sigur asta o sa dea de gandit la multi si o sa se gaseasca destui carcotasi... ca intotdeauna.

 

 

Toti stiu ca un amestec optim in camera de ardere e ceea ce-si doreste orice rider ca sa aiba un Maxim de performanta a motorului.

Ca sa se realizeze o explozie optima si sa obtinem un maxim de randament cu minimum de efort, remap-ingul nu este necesar mai tuturor motoarelor la care s-a inceput un minim de tunning... ca in cazul multora dintre posesori.

 

Sa incepem cu Schimbarea filtrului de aer stoc cu un aftermarket (KN, BMC, Pipercross... etc)... odata schimbat... intra mai mult aer in motor... si se realizeaza o filtrare superioara a aerului (zic ei) si de aceea se zice ca imbunatateste performanta motorului. Asa si este... deoarece in timp filtrele OEM/Aftermarket se colmateaza cu particule de praf, particule care la un moment dat infunda porii filtrelor impiedicand astfel intrarea in cutia de aer si in cilindrii a unei cantitati de aer suficiente sa sustina o ardere optima cand se ajunge la exploatare maxima. Aftermarketul are avantajul de a fi curatat la dorinta riderului, fapta care ajuta mentinerea unui ciclu superior de admisie a aerului.(curatarea regulata e intretinerea motorului in functie de prafaria prin care am mers... iar la noi e destula... nu ducem lipsa)

Cantitatea de Oxigen va fi aceeasi... 20,9%O2... ce conteaza este de fapt presurizarea cutiei de aer... care duce la viteze mari la imbunatatirea efectului RAM, fapt care va ajuta la cresterea performantei motorului... pe cand in cazul unui filtru colmatat cu praf... efectul RAM va scadea simtitor...

 

Ce face efectul RAM... si presurizarea cutiei de aer... dupa explozie putin inainte de a ajunge pistonul in punctul mort inferior se deschid supapele(supapa) de evacuare, presiunea fiind eliberata catre esapament. Are loc o evacuare de la presiune inalta la presiune Joasa, dupa care plecarea pistonului in miscare ascendenta duce la o evacuare fortata. Cutia de aer fiind presurizata darorita intrarii aerului in ea, in momentul deschiderii supapelor/Supapei de admisie, efectul RAM o sa realizeze alimentare superioara de aer, iar cand pistonul pleaca din punctul motr superior in miscare descendenta, aspiratia se va realiza mult mai usor.

Turatiile sunt de ordinul miilor dupa cum e bine stiut asa ca totul se realizeaza practic instantaneu... de mii de ori pe minut... :lol:

De aceea e bine sa ai suficient aer, iar Presurizarea cutiei de aer Ajuta!

 

Remapingul unui astfel de motor nu e necesar atata vreme cat motorul este folosit in parametrii de strada...

 

Practic cand facem un remapping ... noi schimbam cantitatea de Benzina injectata in pistoane aflandu-ne in aria galbena a graficului...

 

Remapingul e facut deja de producatori la Busa noua prin setarile de putere facute, setari care practic te plaseaza in zona galbena, mai sus sau mai jos pe ordonata, fiind aproape de zona de dilutie, zona care nu poate fi depasita decat in cazul Motoarelor Supraalimentate (zona 2) si a motoarelor dopate cu Steroizi NOS (zona 3).

Deci practic pentru un motor normal alimentat... orice ai face... arderea se reazizeaza in zona 1, totul depinzand de cantitatea de combustibil injectata in camera de ardere.

 

Ce e Linia de Dilutie... asta e o \"smecherie\" care exista... practic... datorita cerintelor de eliminare noxe... multi posesori de Busa din primii ani au remarcat o schimbare cand au trecut pe o busa model 2002-2007... aceasta este in mersul motorului si puterea dezvoltata in anumite conditii de demaraj :laugh:... se datoreaza returului de gaze nearse in cutia de aer, fapt care duce la admisia in motor nu numai a aerului atmosferic cat si a unui retur limitat de gaze nearse, adus in cutie de \"2nd Pair valves\" dispozitiv comandat de ECU si de semnalul dat de asa zisa sonda lambda, senzor care informeaza ECU-ul ca in esapament ajung gaze nearse, care provin din excesul benzinei injectate si nearse in momentul demarajului dorit de rider... dhe... aceasta ia din randamentul de ardere realizat in cilindrii, fapt care determina o scadere a cantitatii de oxigen de la 20,9%... la un alt procentaj...mai mic... fapt care duce implicit la comanda ECU-ului de a injecta mai putin combustibil, deci la o performanta mai scazuta.

 

Cei care au un PCM practic iau de pe site hartile de jniectie ptr configuratiile lor de motor.

La tunningul dat exista harti facute de cei de la PCM, in functie de pregateala motorului... Practic ei au aceeasi harta ptr filtru de aer OEM sau Aftermarket, atunci cand au o evacuare Standard cu 2nd pair si detector de Hc pe esapament... ele difera doar atunci cand se pune o toba Sport, 4:2:1 sau 4:2:2 care admite gazelor sa plece nestingherite pe evacuare... in cazul acesta 2pair trebuie eliminat, prin obrturarea returului in cutia de aer si demontarea ansamblului... Aici hartile difera datorita schimbarii inclinarii Liniei de Dilutie... ea nu ajunge sa fie perpendiculara pe abscisa datorita gazelor remanente care raman in camera de ardere... dar permite injectarii unei cantitati mai mari de combustibil in cilindrii si a obtinerii unor puteri mai mari, aflandu-ne inca in zona optima de ardere.

 

De aici totul se roteste in jurul aerului admis si a cantitatii de combustibil.

 

Vorba aia... aereste, benzineste, scanteieste... merge bre... merge.

 

La Motoarele Supraalimentate, practic linia de dilutie dispare datorita supraalimentarii cu aer la presiune superioara a cilindrilor... presiunea de aer realizata de turbocompresor... fiind variabila in functie de compresor... 1,2-2,1Bar, fata de un motor normal alimentat care in RAM are un 0.2-0.3bar in functie de viteza si de etanseitatea cutiei. Acolo Remapingul e Necesar... linia de dilutie neexistand... (fiind perpendiculara pe abscisa)

 

La fel si in zona NOS unde oxigenul admis in cilindrii va avea valori procentuale mai mari decat cele din atmosfera pe care o respiram de zi cu zi... cantitatea de oxigen crescand de la 20.9 la Aprox 36.6%... (zona 3 pe grafic)

Multe motoare crapa din cauza asta...

 

Cam atat ptr azi...

 

Cele Bune.

 

Ps: graficul e facut aproximativ, la botul calului, si nu are decat un rol de a face pe unii sa inteleaga...omul e suspus greselii asa ca... se intelege...

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Vreau sa cumpar o busa 2007. doresc 3 explicatii.

1. o folosesc in bucuresti - cum e cu incalzirea centralizata? arde sau se descurca?

2. franele pe modelul 2007 sunt competitive sau trebuiesc puse placute furtunase etc.

3. am 60 de kg. e prea grea ptr mine? explicati mi putin manevrabilitatea in oras.

precizez ca m am dat pe gixer de 600 si pe r1.

busa e stock.

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Vreau sa cumpar o busa 2007. doresc 3 explicatii.

1. o folosesc in bucuresti - cum e cu incalzirea centralizata? arde sau se descurca?

2. franele pe modelul 2007 sunt competitive sau trebuiesc puse placute furtunase etc.

3. am 60 de kg. e prea grea ptr mine? explicati mi putin manevrabilitatea in oras.

precizez ca m am dat pe gixer de 600 si pe r1.

busa e stock.

multumesc.

Despre modelul 2007 nu prea stiu multe, dar iti pot raspunde la intrebarea cu kg. Eu am 56 de kg si 1,75 si n-am nicio problema cu ea...mai am de lucrat la ceva: daca o parchez cu boticul in rampa...mai greu o trag inapoi :love:

Editat de pantera
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Vreau sa cumpar o busa 2007. doresc 3 explicatii.

1. o folosesc in bucuresti - cum e cu incalzirea centralizata? arde sau se descurca?

2. franele pe modelul 2007 sunt competitive sau trebuiesc puse placute furtunase etc.

3. am 60 de kg. e prea grea ptr mine? explicati mi putin manevrabilitatea in oras.

precizez ca m am dat pe gixer de 600 si pe r1.

busa e stock.

multumesc.

1. nu e mobra de oras..cu atat mai putin de bucuresti. poti sa o folosesti si in oras - te descurci...dar sa o iei special pentru asta NU....ia-ti supermoto frate..sau pentru bucuresti...deltaplan, motoparapanta, parasuta, paracoarda..ceva :laugh:

2. pana la modelul nou franele sunt de kko ( cine nu recunoaste asta ori nu a tras ca lumea de ea..ori nu a mers pe o mobra cu FRANE)..asa ca orice upgrade ajuta...

3. esti cam "subtirel" :lol: busa are personalitate..daca o sa vrea ea ceva :love: ...n-o sa prea reusesti sa o impiedici ( mai ales pe loc)

...bine ....si rossi e subtirel... :lol: ......asa ca...

oricum ...alegerea e a ta....dar dupa ce ne-ai zis...nu prea se asorteaza cu profilul tau

bafta

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Cum poti sa intrebi daca busa este motocicleta de oras?Ori esti absurd ori nu stii ce este o hayabusa.La cat este motorul de mare este normal sa friga pe la picioare iar in trafic aglomerat chiar "arde".

2.Pentru oras sunt franele mai mult decat suficiente,acum yo zic ca vitezele sunt cam multe,max doua erau ok.

3.Are 250 kg dar acum depinde ce vrei sa faci cu ea,de obicei sta singura pe verticala daca nu este deranjata :love:.Manevrabilitatea este ca la un SS. 30 grade nu prea se incadreaza printre masini la semafor,e grasa :laugh:

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Vreau sa cumpar o busa 2007. doresc 3 explicatii.

1. o folosesc in bucuresti - cum e cu incalzirea centralizata? arde sau se descurca?

2. franele pe modelul 2007 sunt competitive sau trebuiesc puse placute furtunase etc.

3. am 60 de kg. e prea grea ptr mine? explicati mi putin manevrabilitatea in oras.

precizez ca m am dat pe gixer de 600 si pe r1.

busa e stock.

multumesc.

Ce inseamna frane competitive? O iei pentru ceva competitii? :love: Eu zic sa ramai la R1,este mai manevrabila,mai usoara si are cam aceasi putere...de ce ti-ai lua Hayabusa ? (de fapt asta era intrebarea) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu ea in oras zilnic si nu ma fript niciodata la picioare. Intr-adevar in zilele cu +30 ventilatorul merge non-stop, dar daca nu mergi in sort, nu e o problema. Nu mi se pare nici foarte grasa, intra usor printre masini, mai ales daca tragi si un pic de oglinzi. Asta nu inseamna ca este o motocicleta de oras...dimpotriva... :lol:. Din punct de vedere al greutatii, nu este o problema, datorita centrului de greutate foarte jos si in fata, mai greu cu datul in spate dupa cum zice si Pantera. Franele nu sunt slabe, singura lor problema este ca, pentru a sesiza momentul de blocare al rotilor si a o controla in continuare, iti trebuie ceva experienta. Am mers cu multe moto, cu tot felul de sisteme de franare...combinate...ABS...intr-adevar erau foarte sigure si eficiente, dar nu mi le doresc. Imi dadeau impresia ca ele controleaza motocicleta si atunci care mai era rostul meu? :laugh:

 

Astazi am facut consumul dupa 3 ani si 30.000 km. Am mers constant 120-130 si 70-80 in localitati. Am realimentat dupa 250 km. si au intrat 16 litri. Pe bord imi arata un consum de 6.2 l/100km cea ce mi s-a confirmat si la pompa. Mi se pare ok, mai ales ca, inca nu se aprinsese becul, iar o autonomie de peste 300 km este suficienta. Datele problemei se schimba insa atunci cand alerg, practic consumul aproape se dubleaza. :love:

Editat de rocristea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu ea in oras zilnic si nu ma fript niciodata la picioare. Intr-adevar in zilele cu +30 ventilatorul merge non-stop, dar daca nu mergi in sort, nu e o problema. Nu mi se pare nici foarte grasa, intra usor printre masini, mai ales daca tragi si un pic de oglinzi. Asta nu inseamna ca este o motocicleta de oras...dimpotriva... :lol:. Din punct de vedere al greutatii, nu este o problema, datorita centrului de greutate foarte jos si in fata, mai greu cu datul in spate dupa cum zice si Pantera. Franele nu sunt slabe, singura lor problema este ca, pentru a sesiza momentul de blocare al rotilor si a o controla in continuare, iti trebuie ceva experienta. Am mers cu multe moto, cu tot felul de sisteme de franare...combinate...ABS...intr-adevar erau foarte sigure si eficiente, dar nu mi le doresc. Imi dadeau impresia ca ele controleaza motocicleta si atunci care mai era rostul meu? :lol:

 

Astazi am facut consumul dupa 3 ani si 30.000 km. Am mers constant 120-130 si 70-80 in localitati. Am realimentat dupa 250 km. si au intrat 16 litri. Pe bord imi arata un consum de 6.2 l/100km cea ce mi s-a confirmat si la pompa. Mi se pare ok, mai ales ca inca nu se aprinsese becul, iar o autonomie de peste 300 km este suficienta. Datele problemei se schimba insa atunci cand alerg, practic consumul aproape se dubleaza. :love:

Ro, tre' sa mai tragem o tura pe Cheia ca acum 2 veri cand am fost la intalnirea de la Bv, trai-ti-ar stopul de la Busa...ca numai dupa el mergeam, in rest, bezna ,cu xenoanele mele de pe 954, care scurta imi batea la 2 m in fata si lunga in plopi :laugh:

Poate ne strangem mai multi la vara si mergem sa ne dam :lol:

Editat de pantera
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu ea in oras zilnic si nu ma fript niciodata la picioare. Intr-adevar in zilele cu +30 ventilatorul merge non-stop, dar daca nu mergi in sort, nu e o problema. Nu mi se pare nici foarte grasa, intra usor printre masini, mai ales daca tragi si un pic de oglinzi. Asta nu inseamna ca este o motocicleta de oras...dimpotriva... :lol:. Din punct de vedere al greutatii, nu este o problema, datorita centrului de greutate foarte jos si in fata, mai greu cu datul in spate dupa cum zice si Pantera. Franele nu sunt slabe, singura lor problema este ca, pentru a sesiza momentul de blocare al rotilor si a o controla in continuare, iti trebuie ceva experienta. Am mers cu multe moto, cu tot felul de sisteme de franare...combinate...ABS...intr-adevar erau foarte sigure si eficiente, dar nu mi le doresc. Imi dadeau impresia ca ele controleaza motocicleta si atunci care mai era rostul meu? :laugh:

 

Astazi am facut consumul dupa 3 ani si 30.000 km. Am mers constant 120-130 si 70-80 in localitati. Am realimentat dupa 250 km. si au intrat 16 litri. Pe bord imi arata un consum de 6.2 l/100km cea ce mi s-a confirmat si la pompa. Mi se pare ok, mai ales ca, inca nu se aprinsese becul, iar o autonomie de peste 300 km este suficienta. Datele problemei se schimba insa atunci cand alerg, practic consumul aproape se dubleaza. :love:

 

 

 

 

"pentru a sesiza momentul de blocare al rotilor si a o controla in continuare" - te rog explica mi....mersi pentru sfaturi. presupun ca o alergi prin bucuresti. cu toate ca se vorbeste de trafic intens in bucuresti mi se pare ca s a mai decongestionat...nu stiu de ce, sau poate ies eu la ore rezonabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...