Jump to content

Detinatori de Suzuki Hayabusa


emylyo
 Share

Recommended Posts

Man parerea mea e sa pui sablonul pe exterior si sa marchezi centrul gaurii. Ia un Burghiu subtire si da o gaura din exterior in interior.

Apoi cu freza faci taietura din Interior catre exterior... asa nu o sa ratezi si nici nu o sa strici sau zgarii vopseaua. Pe interior trebuie sa barberesti buretele carenei.

 

Eu am mers pe Puig... si m-au scos din cacao de vreo 2 ori. Vezi sa nu uiti sa asiguri surubul pe partea dreapta a urechii care sustine motorul e un surub cu cap imbus... care il trebuie sa-l strangi dupa ce pui carena dreapta sus... accesul pe langa carena si radiator... pe pipaite. (o oglinda poate sa fie de ajutor) Cel de pe Stanga e ok... vezi ca sunt usor asimetrice dupa ce le montezi... asa sunt ele.

Si vezi ca cel de stanga are bucsa de aluminiu de pe chrash mai lunga decat pe partea dreapta.

 

Cele Bune.

 

 

Merci, o sa incerc sa o fac in acest weekend. Nu i-am dat carena jos pana acum ( e noua) si am inteles ca e cam complicat. De aia am intrebat, preferam sa nu ma apuc sa-i dau carenele jos, dar asta e trebuie sa o fac si pasta. Dar am vazut ca difera carsh padurile la modelele dupa 2008 .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu la busa mea am dat gaura fara sa dau crena jos

am marcat centrul, apoi cu un spiral subtire am gaurit incet

am verificat daca este pe centru surubului

si asta este

Link to comment
Share on other sites

Nicollete... :) salutare... nu stiai ca Panterutza noastra e proprietara de Busa?!... Pai ce faceti voi fetele in sectiune voastra... adunati-va si voi la "o sueta" ca fetele, vedeti si voi cine ce are... :D

 

pai, nu stiam, dar mi se pare foarte tare ! nush de ce am senzatia ca numai eu ma chinuiesc cu greutatea motoretei, care pt mine e o problema, e clar ca I'm loosing something si abia astept sa imi dau seama ce anume :huh:

si nu ma duc la sectiunea de fete, ca nu e nimic interesant pe acolo :) si iata ca am cunoscut-o pe Panterutza aici, nu la sectiunea de fete, care btw, nu-i place nici ei !

 

abia astept sa vad noul look al busei :blink: cand o sa fie gata ?

Edited by nicolette
Link to comment
Share on other sites

sal capitane am back in bucuresti

acum o sa mai plec in tara doar in inspectii

asa ca o sa la bmw-ul in parcare

si o sa plec cu busa

w.e. asta am fost convocat la o orgie de spalt lantul in grup

 

nico ai si tu busa sau doar asa in vizita pe la noi

oricum esti bine venita printre noi

si daca esti atenta cand ne strangem poti veni si tu

Link to comment
Share on other sites

Nico daca o sa aibe destula experienta si o sa-i placa intr-adevar Busa, o sa aiba si ea o Busa. :huh:

Nasule, adica ce vrei sa spui ? A mea nu-i buna de atins ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

asta daca busa o sa ma placa suficient de mult incat sa ma aleaga :huh:

Eu zic ca Nicol stie cum e pe Busa... :blink: dar va incearca ... :D

Oricum viitorul e imprevizibil...

 

God Speed.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

In timp ce cautam ceva am dat peste ceva interesant ...zic eu

Poate un baiat ,mai destept in ale electronici si ale softurilor poate realiza asa ceva si pe meleagurile noastre.

Este vorba de un mic dispozitiv cu un soft free care putem mapa Hayabusa atit modelele vechi cit si cele noi.

Citeva discutii:

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor/

http://www.boostbysmith.com/ecu.html

http://www.boostbysmith.com/ecugen2.html

 

 

Softul:

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor2.0/ecueditor.htm

 

Discutie pe forum:

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=140589.0

 

Ceva imagini:

http://www.hayabusa.org/forum/gen-ii-busa-...ii-busas-5.html

Edited by tng
Link to comment
Share on other sites

In aceasta problema ne ajuta CapitanBusa deoarece a venit cu aparatul de resoftat din USA.Poate se rezolva la mare pe 1mai :laugh:

nu ca nu as avea incredere in capitan dar te-as sfatuii sa-ti faci resoftarile acasa<in buc>deoarece exista risc<e adevarat ca foarte mic>sa-ti crape<blocheze>calculatorul de motor<sau ECU cum i se mai spune>

ar fi penibil sa ramai pe acolo :love:

Link to comment
Share on other sites

LA MULTI ANI Cuculeanooo! :love: Sa ne traiesti si tot ce iti doresti sa ti se indeplineasca.Sanatate multa tie si familiei :laugh:

P.S. vezi ca tre sa mai facem un Tancabesti :lol:

Link to comment
Share on other sites

LA MULTI ANI Cuculeanooo! :love: Sa ne traiesti si tot ce iti doresti sa ti se indeplineasca.Sanatate multa tie si familiei :lol:

P.S. vezi ca tre sa mai facem un Tancabesti :lol:

 

Multumesc frumos pentru urari, la fel si voua!

Toate cele bune! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

La Multi Ani Cucule !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc la toti pentru urari, la multi ani si voua si sanatate multa si tot ce va doriti

La multi ani.Toate dorintele sa ti se indeplineasca.Poate o busa noua :laugh: :love:

Mersi frumos man pentru urari, toate cele bune si tie cat despre o busa noua.....asta da urare e o treaba sa stii dar pana atunci o mai coafez pe Joiana putin!

 

 

 

Multumesc inca o data pentru urari la toti!

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat de curand crash-paduri de la Puig , vreau sa le pun , in cutie pe langa freza cu care sa gauresc carena mi-au dat si sablonul unde sa dau gaura. Intrebarea este trebuie sa dau carena jos sau merge direct pe exterior sa pun sablonul si da dau gaura ? Din instructiunile lor nu se intelege prea clar. Nu vreau sa ma trezesc ca am dat gaura aiurea in carena ca ma impusc :love: .

 

Cu 1 mai cum facem stabilim o statiune unde sa stam si ne cautam cazare fiecare sau are cineva vreun pont la un hotel ? Anul trecut a fost o oferta pe ProBike la un hotel din Jupiter parca. Faza e ca ar cam trebui sa facem rezervarile ptr ca riscam sa nu mai gasim avand in vedere ca nu se deschid prea multe hoteluri.

Te rog da-mi si mie un nr. de telefon pt. ca vreau si eu sa-mi cumpar un set de crash pad-uri pt.k7. daca se poate pe e-mail ady84ph@yahoo.com. Multumesc.

Mesaj completat

Macar da o tura mai lunga cu ea, poate te razgandesti ! :laugh:

Promit ca dupa ce o inmatriculez, dau cifra "0" de la kilometraj peste cap.

Link to comment
Share on other sites

nu ca nu as avea incredere in capitan dar te-as sfatuii sa-ti faci resoftarile acasa<in buc>deoarece exista risc<e adevarat ca foarte mic>sa-ti crape<blocheze>calculatorul de motor<sau ECU cum i se mai spune>

ar fi penibil sa ramai pe acolo

 

:lol:) Bine zici Man...

oricum problema nu e asa de usoara in zona asta... Precum zicea TNG cu remap-ul cred ca se poate purta o discutie destul de stufoasa...

Tehnic vorbind sunt multe de zis, iar nu cred ca suntem noi pregatiti sa ducem motoarele la extrem :lol: nu suntem nici pe departe sa le exploatam la 50% pe soselele noastre. Eroi se gasesc... dar de aia se numesc eroi... ca au un sfarsit nu intotdeauna incununat de lauri. Sa ai parte de un motor bine pregatit, ar trebui sa fi si tu pe masura lui... chiar mai bine pregatit decat el, ca sa faci fata situatiilor critice.

Un asemenea hobby la noi in tara necesita o gramada de efort si consum de timp... ca sa zic asa. Cat despre o pregatire tehnica intemeiata... nici nu mai vorbesc.

De aia e bine sa intelegem despre ce vorbim.

Eu am zis ca nu recomand delimitarea motorului... tot ce se face... se face pe cont propriu.

 

Am facut un grafic mai jos pe care sper ca toti sa-l inteleaga.

In linii mari este vorba despre amestecul de Oxigen si hidrocarburi din camera de ardere.

:love: Sigur asta o sa dea de gandit la multi si o sa se gaseasca destui carcotasi... ca intotdeauna.

 

 

Toti stiu ca un amestec optim in camera de ardere e ceea ce-si doreste orice rider ca sa aiba un Maxim de performanta a motorului.

Ca sa se realizeze o explozie optima si sa obtinem un maxim de randament cu minimum de efort, remap-ingul nu este necesar mai tuturor motoarelor la care s-a inceput un minim de tunning... ca in cazul multora dintre posesori.

 

Sa incepem cu Schimbarea filtrului de aer stoc cu un aftermarket (KN, BMC, Pipercross... etc)... odata schimbat... intra mai mult aer in motor... si se realizeaza o filtrare superioara a aerului (zic ei) si de aceea se zice ca imbunatateste performanta motorului. Asa si este... deoarece in timp filtrele OEM/Aftermarket se colmateaza cu particule de praf, particule care la un moment dat infunda porii filtrelor impiedicand astfel intrarea in cutia de aer si in cilindrii a unei cantitati de aer suficiente sa sustina o ardere optima cand se ajunge la exploatare maxima. Aftermarketul are avantajul de a fi curatat la dorinta riderului, fapta care ajuta mentinerea unui ciclu superior de admisie a aerului.(curatarea regulata e intretinerea motorului in functie de prafaria prin care am mers... iar la noi e destula... nu ducem lipsa)

Cantitatea de Oxigen va fi aceeasi... 20,9%O2... ce conteaza este de fapt presurizarea cutiei de aer... care duce la viteze mari la imbunatatirea efectului RAM, fapt care va ajuta la cresterea performantei motorului... pe cand in cazul unui filtru colmatat cu praf... efectul RAM va scadea simtitor...

 

Ce face efectul RAM... si presurizarea cutiei de aer... dupa explozie putin inainte de a ajunge pistonul in punctul mort inferior se deschid supapele(supapa) de evacuare, presiunea fiind eliberata catre esapament. Are loc o evacuare de la presiune inalta la presiune Joasa, dupa care plecarea pistonului in miscare ascendenta duce la o evacuare fortata. Cutia de aer fiind presurizata darorita intrarii aerului in ea, in momentul deschiderii supapelor/Supapei de admisie, efectul RAM o sa realizeze alimentare superioara de aer, iar cand pistonul pleaca din punctul motr superior in miscare descendenta, aspiratia se va realiza mult mai usor.

Turatiile sunt de ordinul miilor dupa cum e bine stiut asa ca totul se realizeaza practic instantaneu... de mii de ori pe minut... :lol:

De aceea e bine sa ai suficient aer, iar Presurizarea cutiei de aer Ajuta!

 

Remapingul unui astfel de motor nu e necesar atata vreme cat motorul este folosit in parametrii de strada...

 

Practic cand facem un remapping ... noi schimbam cantitatea de Benzina injectata in pistoane aflandu-ne in aria galbena a graficului...

 

Remapingul e facut deja de producatori la Busa noua prin setarile de putere facute, setari care practic te plaseaza in zona galbena, mai sus sau mai jos pe ordonata, fiind aproape de zona de dilutie, zona care nu poate fi depasita decat in cazul Motoarelor Supraalimentate (zona 2) si a motoarelor dopate cu Steroizi NOS (zona 3).

Deci practic pentru un motor normal alimentat... orice ai face... arderea se reazizeaza in zona 1, totul depinzand de cantitatea de combustibil injectata in camera de ardere.

 

Ce e Linia de Dilutie... asta e o \"smecherie\" care exista... practic... datorita cerintelor de eliminare noxe... multi posesori de Busa din primii ani au remarcat o schimbare cand au trecut pe o busa model 2002-2007... aceasta este in mersul motorului si puterea dezvoltata in anumite conditii de demaraj :laugh:... se datoreaza returului de gaze nearse in cutia de aer, fapt care duce la admisia in motor nu numai a aerului atmosferic cat si a unui retur limitat de gaze nearse, adus in cutie de \"2nd Pair valves\" dispozitiv comandat de ECU si de semnalul dat de asa zisa sonda lambda, senzor care informeaza ECU-ul ca in esapament ajung gaze nearse, care provin din excesul benzinei injectate si nearse in momentul demarajului dorit de rider... dhe... aceasta ia din randamentul de ardere realizat in cilindrii, fapt care determina o scadere a cantitatii de oxigen de la 20,9%... la un alt procentaj...mai mic... fapt care duce implicit la comanda ECU-ului de a injecta mai putin combustibil, deci la o performanta mai scazuta.

 

Cei care au un PCM practic iau de pe site hartile de jniectie ptr configuratiile lor de motor.

La tunningul dat exista harti facute de cei de la PCM, in functie de pregateala motorului... Practic ei au aceeasi harta ptr filtru de aer OEM sau Aftermarket, atunci cand au o evacuare Standard cu 2nd pair si detector de Hc pe esapament... ele difera doar atunci cand se pune o toba Sport, 4:2:1 sau 4:2:2 care admite gazelor sa plece nestingherite pe evacuare... in cazul acesta 2pair trebuie eliminat, prin obrturarea returului in cutia de aer si demontarea ansamblului... Aici hartile difera datorita schimbarii inclinarii Liniei de Dilutie... ea nu ajunge sa fie perpendiculara pe abscisa datorita gazelor remanente care raman in camera de ardere... dar permite injectarii unei cantitati mai mari de combustibil in cilindrii si a obtinerii unor puteri mai mari, aflandu-ne inca in zona optima de ardere.

 

De aici totul se roteste in jurul aerului admis si a cantitatii de combustibil.

 

Vorba aia... aereste, benzineste, scanteieste... merge bre... merge.

 

La Motoarele Supraalimentate, practic linia de dilutie dispare datorita supraalimentarii cu aer la presiune superioara a cilindrilor... presiunea de aer realizata de turbocompresor... fiind variabila in functie de compresor... 1,2-2,1Bar, fata de un motor normal alimentat care in RAM are un 0.2-0.3bar in functie de viteza si de etanseitatea cutiei. Acolo Remapingul e Necesar... linia de dilutie neexistand... (fiind perpendiculara pe abscisa)

 

La fel si in zona NOS unde oxigenul admis in cilindrii va avea valori procentuale mai mari decat cele din atmosfera pe care o respiram de zi cu zi... cantitatea de oxigen crescand de la 20.9 la Aprox 36.6%... (zona 3 pe grafic)

Multe motoare crapa din cauza asta...

 

Cam atat ptr azi...

 

Cele Bune.

 

Ps: graficul e facut aproximativ, la botul calului, si nu are decat un rol de a face pe unii sa inteleaga...omul e suspus greselii asa ca... se intelege...

Edited by CaptainBusa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...