Sari la conținut

Accident La Balotesti - 08.09.2007


PingyXP
 Share

Postări Recomandate

Eu inteleg asa : motociclist incepator cu antecendente de vitezoman si de io-sunt-ciumeg-protectia-e-ptr-fatalai, motor puternic, viteza mare, masina care nu s-a asigurat suficient(desi aici e discutabil, sunt filmulete pe net in care va puteti da seama cat de greu este de apreciat viteza motocicletei, mai ales la impact lateral).

Rezultat : 3 MORTI.

Sa nu fi avut riderul nici un prieten cu capul pe umeri care sa ii zica - amice, esti incepator, las-o mai moale, R6 nu e de tine, sa nu fi avut net acasa sa vada cum sta treba cu motociclismul, cu pericolele,accidentele ? Sa nu ii fi luat in seama ? Nu stiu ...si nu imi pasa prea mult. Din momentul in care mergi pe strada, ai o responsabilitate: sa ajungi viu si nevatamat si sa nu ii afectezi pe altii. Daca mai ai si pasager, se dubleaza responsabilitatea si viata si sanatatea pasagerului TREBUIE SA FIE prioritare.

Nu cred ca tine neaparat de Romania genul de accident "nu l-am vazut venind"- tot timpul se da vina pe conservarii care nu se asigura suficient, pe "ticalosii" care vor sa ne ia glanda cu conserva...in tari cu traditie in motociclism - franta,italia, germania, anglia, se intampla in continuare genul asta de accidente.

Nu cred ca Politia poate face mare lucru in cazul asta - la americani incearca de vreo 20 de ani sa educe driverii in privinta motociclistilor, iar rezultatele sunt foarte slabe, nu vad de ce ar reusi la noi.

 

Legat de vina:

-scoala moto din romania care este o bataie de joc - eu nu am invatat nimic legat de securitate, franare de urgenta, tehnici de evitare, etc. Nu am invatat nici macar ca trebuie sa ma asigur intorcand capul, nimic legat de protectii. Am dat niste bani ca sa am o stampila pe un dosar, ptr niste chestii pe care le puteam invata singur la poligon. Poate daca s-ar preda niste franari de urgenta sa vezi cum te duci spre obstacol cu rotile blocate, sau cum faci stoppie involuntar si cazi in bot, poate daca s-ar preda niste poze/filmulete dure cu accidente, ar mai constientiza unii dintre noi ca de maneta de acceleratie nu se trage numai in jos, o mai lasi si asa,mai batraneste...poate nu s-ar mai dea RIP-uri asa des.

-material uman prost la unii bikeri (am un cunoscut care e incepator de bani gata si vrea neaprat 'Busa, ca sa ii "dea in goarna" la 280 prin Bucuresti, deci conditiile accidentului sunt clar premeditate)

Intr-un accident moto-auto, NU CONTEAZA VINA, MOTOCILISTUL SI-O FURA, FIE SI NUMAI CA E TRANTIT PE JOS.Ganditi-va la asta !

 

Dar acum ptr cei 3 nu mai conteaza vina -EI SUNT MORTI. Pe langa asta, cel putin 3 familii indoliate si o multime de prieteni tristi. Noi suntem vii - inca, desi unii dintre noi au RIP-urile pregatite-hai sa invatam ceva de aici :cum s-ar fi putu evita accidentul. Oare daca pasagerul s-ar fi gandit de 2 ori inainte sa se urce pe motor, ar fi scapat ? Oare daca aveau viteza mai mica traiau acum ? Oare daca in loc de r6 era ceva mai moderat ca putere scapau ? Oare daca pilotul avea experienta, l-ar fi ajutat cu ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 290
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

:) 270km/h este mult prea mult pt r6. Sincer m-am tavalit de ras cand am citi raspunsul "Baiatului` cu Transalp`".

 

Vinovat de acest accident este in mod 100% evident soferul mercedesului si singura lui fapta buna in acest accident este faptul ca a murit, daca scapa putea sa mai omoare cativa motociclisti tot din neatentie. Trebuie sa fi chiar imbecil sa vrei sa intorci peste dubla linie continua si sa nu te asiguri corespunzator.

 

O contributie importanta la producerea accidentului o mai are si conducatorul motocicletei, care, datorita lipsei de experienta si numarului probabil prea mic de km efectuati, nu l-au ajutat sa anticipeze manevra imbecilului cu mercedesul. Cat despre viteza eu zic sa nu mai presupuneti daca nu stiti ceva concret. In momentul impactului limba turometrului nu ramane fixa. Datorita fortei lovituri limba turometrului sare si putea sa aiba orice turatie in momentul accidentului. Pt toti cei care au obiectii in aceasta privinta, faceti o cheta, cumparati un ceas chiar de r6, dati cu el de pamant sistematic de cateva ori si va lamuriti ca, de fiecare data, limba se va opri la alta turatie.

 

Singurul aparent nevinovat in acest accident este pasagerul de pe motocicleta. Vinovat fiind de faptu ca a fost suficient de inconstient incat s-a urcat pasager pe o motocicleta a carui sofer era incepator(aviz amatorilor si AMATOARELOR)

 

R.I.P motociclistului si pasagerului.

Eu pista cu lipsa de experienta nu o gasesc concludenta......parerea mea poate ca daca era unu experimentat intra pe contrasens si poate venea o masina sau intra tot in mercedes....poate totul s-a intamplat prea repede ca sa mai poata schita ceva..

 

 

--- Mesaj completat în 10 Sep 2007 22:13 -------------

asta dovedeste faptul ca turometrul nu avea cum sa fie la 14 de ture! baiatulasta conducea decent, daca era sa se dea racing sau sa o arda pt adrenalina atunci probabil era in in a doua, maxim a treia la viteza de 140km/h cat se speculeaza!

Ala nu este motor lovit de 140km/h...punct, daca avea 140km/h nu mai ramanea nimic din el...asta este clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca nu ati stii cum e in romania cu vina..in functie de cit de tare esti,asa ai si vina...

parkezi neregulamentar linga trecerea de pietoni,nu ai vizibilitate la pieton,ala iti sare in fata...in functie de cit de tare esti tu,care a parcat linga trecere,esti fie vinovat pt accident,si o incurci,fie iei amenda numa pt parcare neregulamentara..

asa si cu asta cu mertanul....daca era tare,iesea numai vinovat pt incalcarea liniei continue....

cit despre vina reala..eu sincer,daca as fi politist,as scoate vinovat motociclistul....din cauza vitezei...ea a fost cea care a dus la deces,nu intoarcerea pe linia continua..a facut cineva un calcul pe aici...60 m/secunda....juma de km in sub 10 secunde...oricit de tare te-ai asigura,tot nu poti sa ii dai prioritate la viteza asta....

oricum,la noi politia rutiera e de kko...habar nu au cu ce se maninca un accident...vorba de pe discovery..in lume se intimpla x accidente...vorba de numere mari..dar fiecare dintre ele este rezultatul unor imprejurari unice..la noi se multumesc sa spuna neacordare de prioritate si gata...cu asta scapa..sau viteza inadecvata..nu spun ca de fapt vinovat e si nisipul de pe strada..sau balegarul...sau uleiul curs...sau faptul ca nu exista posibilitatea ca de pe un drum lateral sa mergi in orice sens vrei,sau ca politia sau rar=ul nu aplica legea...

pentru ca asta a fost si aici..mai multe imprejurari care adunate au dus la rezultatul asta tragic...fiecare isi are partea lui de vina,mai mica sau mai mare..inclusiv pasagerul motorului,ca s-a urcat cu un incepator,desi stia ca are permis de 1-2 luni,si e vitezoman

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer iertare, sunt incepator, R.I.P. pentru cei trei, o intrebare pt cei care au vazut mai multe accidente cu motociclete, la forta impactului indiferent de 150km/h sau 300km/h la cat de indoit si rasturnat e Mercedesul, nu trebuia ca furca motoretei sa se rupa, sau macar roata fata sa sara? Moto arata suspect de intreaga ca sa spun asa, chiar nu imi explic....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu merg la tara in vacante la Peris...era un tip caruia ii placea sa se dea in spectacol....prin sat mergea cu viteza,fara casca,fara echipament:mergea pe motor numai in bermude si in rest nimic.....politia chiar ii daduse amenda pt ca l-a prins fara casca.......cand trecea pe langa mine prin sat (eu cu scuterul ) chiar ma gandeam :baiatul asta nu o sa ajunga bine.....si uite ca s-a intamplat nenorocirea

 

 

nu i-a priit viata la oras ...

 

conteaza daca a sarit acul in timpul accidentului??...io zic ca mai surprinzator este faptul ca A SARIT MERCEDESUL :blbl:

 

eu zic ca daca mergi cu asa viteza incat sa arunci un mercedes peste cap...esti un pic peste viteza optima...doar un pic...indiferent cat arata acul

 

:)

 

off-topic: am vazut coloana de inmormantare astazi...frumos, multe masini frumoase si fete frumoase la volan...pt ele sunt toate florile astea? " :) :D :hurt: :rose: :rose: :rose: "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer iertare, sunt incepator, R.I.P. pentru cei trei, o intrebare pt cei care au vazut mai multe accidente cu motociclete, la forta impactului indiferent de 150km/h sau 300km/h la cat de indoit si rasturnat e Mercedesul, nu trebuia ca furca motoretei sa se rupa, sau macar roata fata sa sara? Moto arata suspect de intreaga ca sa spun asa, chiar nu imi explic....

am citit fiecare fraza scrisa aici dar am acceasi nelamurire...am vazut multe accidente urate rau tot asa ca si pozitie de impact...dar de fiecare data furca fata la 100km h era smulsa ,sau daca nu macar roata...aici pana si carena e 70% inca pe motor?posibil sa fia vut vreo 140 dar poate in mom impactului dupa vreo franare ceva sa fi fsot in jur de 90 impactul...daca usa mertanului lovita de roata sarea din balamale si la 40 la ora oricine intra in partea opusa a masinii....toti au partea lor de vina...si inca ceva...zicea cineva cu masina ca era imedait in spatele alauia cu mertzul si ca si el a tb sa franeze iar ca cei de pe moto au trecut si ca paw...atunci de ce plm asa zisu martor nu a pronuntat nici un detaliu legat de viteza lor sau vreun detaliu ca sa nu mia se faca atata circ aici? :) ......nu-mi voi lua niciodata motor de peste 50cai...am motivele mele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Emanuel...nu te mai uita la filme de groaza...

hai te rog ...m-am uitat si eu al destule filme de groaza inclusiv unul filmat 8 minute destul de vechi cu un tip pe langa brasov dak va mai amintiti...impact lateral cu unu cu audi 100...motociclistu era intreg si mort..si partea fata la moto nu mia exista...iar viteza era 140...si intrase exact unde is balamalele de la usa fata...si din fiecare detaliu dak vezi 20 de accidente d-astea in 3 ani iti zic eu ca iti pui rotitele de investigatii la contributie ,sia stfel de replici te lasa rece :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai te rog ...m-am uitat si eu al destule filme de groaza inclusiv unul filmat 8 minute destul de vechi cu un tip pe langa brasov dak va mai amintiti...impact lateral cu unu cu audi 100...motociclistu era intreg si mort..si partea fata la moto nu mia exista...iar viteza era 140...si intrase exact unde is balamalele de la usa fata...si din fiecare detaliu dak vezi 20 de accidente d-astea in 3 ani iti zic eu ca iti pui rotitele de investigatii la contributie ,sia stfel de replici te lasa rece :)

Defapt 240.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Accidentul are doua cauze: 1. Viteza excesiva moto si lipsa de experienta. (Bikerul oricum avea antecedente de teribilism prahovean/rural) 2. Neatentia calaretzului care traia ca 99% din conservari la un ritm de viata specific auto/familist.

3. Restul sunt vorbe.

 

Punct.

Editat de AK_Raptor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu pe bune si-au cam facut-o cu mana lor , toti 3. Soferu ca a intors pe banda continua , motociclistul ca avea viteza mai mare decat trebuia sa aiba si pasagerul ca se urca cu mici rossi pe motor.

 

Pacat de ei ca erau tineri. R.I.P.

 

Calaretzul nu era tanar, dar avea aceiasi minte ca ei. .deci era tanar, sorry. My bad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimul meu post pe tema asta:

 

Turometrul sa zicem ca nu e relevant, ca a fost lovit, a sarit, etc.

 

Oamenii+motorul au lovit o masina de peste 1 tona in pragul si stalpul lateral, (masina nu a facut U-turn sa fie inclinata pe rotile din dreapta si asa sa se rastoarne mai usor).

 

Forta a fost destul de mare incat sa o rastoarne peste cap, ba si s-o mai invarta.

 

Corpurile lor (in total amandoi aveau .... sa spunem 150 kg)au intrat cu o asa forta de impact prin stalpul/portiera spate incat, impreuna cu motorul care s-a oprit in prag, l-au mutat pe sofer de pe scaun pana l-au strivit de geamul pasagerului din dreapta (iar masina nu era una ingusta). De asemenea corpurile lor au ajuns pana la geamul dreapta-spate al masinii.

 

Nu sunt atat de bun la fizica incat sa calculez viteza, nici nu vreau sa ma hazardez incat sa spun 300. Insa avand in vedere cele de mai sus, vazute si ras-vazute in poze...

 

 

Greutatea Mercedesului aluia (generatie W124) se situeaza intre 1300 si 1550 kg, in functie de ce motor are inauntru.

 

La aceeasi parere ca si Thomas am ajuns si eu. Pustiul o fugarea tare, dar tare de tot.

 

Uitati-va la Mercedes cat de oribil de infundat e. De parca s-ar fi infipt un stalp in el. Masina s-a mai si rasturnat.

 

Si va lasati inselat de poze daca ziceti ca arata cam intreg R6-le ala. Nu prea. Nu vedeti ca pe partea dreapta nu mai are carena? Gone. Uitati-va la furca.. nici vorba sa mai fie intreaga.

Si ce ma suprinde, uitati-va la janta fata.

E turtita si din fata si din spate. S-a turtit ca prinsa intr-un cleste. Adica intre portiera masinii si motor.

 

Uitati-va la galerii, se vede urma impactului cu roata. Ca oricum bugspoilerul a disparut.

 

Dar de ce ma mai leg eu de detaliile astea? Fratilor, au rasturnat o masina. Cu un motor! Asta zice mai mult decat destul despre impact.

 

untitled2jf3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce bizare sunt legile universale ale fizicii!! R6 inca are roata fatza, si mertsu ala arata de parca l-a lovit un Hummer H1 la 100 la ora. .Am citit undeva ca daca tragi cu tunul cu un proiectil de telemea cu viteza sunetului intr-un tanc blindat. .trece branza prin blindaj ca printr-un Trabant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reiau:

 

Vinovat de acest accident este in mod 100% evident soferul mercedesului si singura lui fapta buna in acest accident este faptul ca a murit, daca scapa putea sa mai omoare cativa motociclisti tot din neatentie. Trebuie sa fi chiar imbecil sa vrei sa intorci peste dubla linie continua si sa nu te asiguri corespunzator.

 

O contributie importanta la producerea accidentului o mai are si conducatorul motocicletei, care, datorita lipsei de experienta si numarului probabil prea mic de km efectuati, nu l-au ajutat sa anticipeze manevra imbecilului cu mercedesul. Cat despre viteza eu zic sa nu mai presupuneti daca nu stiti ceva concret. In momentul impactului limba turometrului nu ramane fixa. Datorita fortei lovituri limba turometrului sare si putea sa aiba orice turatie in momentul accidentului. Pt toti cei care au obiectii in aceasta privinta, faceti o cheta, cumparati un ceas chiar de r6, dati cu el de pamant sistematic de cateva ori si va lamuriti ca, de fiecare data, limba se va opri la alta turatie.

 

Singurul aparent nevinovat in acest accident este pasagerul de pe motocicleta. Vinovat fiind de faptu ca a fost suficient de inconstient incat s-a urcat pasager pe o motocicleta a carui sofer era incepator(aviz amatorilor si AMATOARELOR)

 

R.I.P motociclistului si pasagerului.

 

Eu pista cu lipsa de experienta nu o gasesc concludenta......parerea mea poate ca daca era unu experimentat intra pe contrasens si poate venea o masina sau intra tot in mercedes....poate totul s-a intamplat prea repede ca sa mai poata schita ceva..

<small>--- Mesaj completat în 10 Sep 2007 22:13 -------------</small><br/>

Ala nu este motor lovit de 140km/h...punct, daca avea 140km/h nu mai ramanea nimic din el...asta este clar.

 

Eu ma refeream la faptul ca, daca avea axperienta necesara sa anticipeze reactia neinspirata a mercedesului, poate ar fi avut vreo sansa. Situatii de a scapa sunt N. Putea sa franeze mai viiolent si sa evite in ultimul moment prin spatele masini, putea sa dea inferioara, sa accelereze si sa treaca prin fata masini, putea.......putem presupune ca putea muri si in cu totul alte circumstante incercand sa evite, dar experienta lui nu a facut altceva decat sa il blocheze si sa fixeze masina in care urma sa intre, luctru care l-a si facut.

 

Din experienta proprie in domeniul accidentelor pot sustine ca viteaza in momentul impactului a fost undeva in jur de 120km/h plus-minus 15km. Cineva care isi aduce aminte cateva formule cu forte ne poate face un calcul relativ simplu sa se lamureasca toata lumea in aceasta privinta.

Editat de RaduSPR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor, poate provoca mai multe daune materiale la impact, deoarce energia cinetica in momentul impactului se transforma in energie deformatoare.

Scuze pt off -topic: si cand te loveste trenul la aceeasi viteza iti misca doar un fir de par, ca nu se transforma in energie deformatoare ci in energie electrica! Hai sa fim seriosi! Daunele la impact sunt direct proportinale cu masele si vitezele celor 2 sau "n "obiecte intrate in coliziune!

Baietii in cauza au avut viteza. Chiar foarte mare! Fiind 2 pe motor masa corpului formata( motor +2 pasageri= apox 330kg ) a avut destula energie sa rastoarne mercedesul care avea energie aproape de 0 . La rasturnare a avut rol si punctul de impact pt ca daca se intampla si-l lovea in spate sau in fata ....soferul acum era la o pizza cu familia .

Pustii au cautat-o cu lumanarea! Sa-i ierte D-zeu si sa fie invatatura de minte pt noi toti! Bagi mana in gaz in functie de cat te stii de experimentat, de drum, de trafic, de sosea, de starea vremii.......nu asa ....

Pacat pt vietile irosite!

Soferului nu am nimic ce sa-i reprosez...poate ca "data viitoare" o sa se asigure mai bine la intoarcere!

Asfalt uscat baieti, acolo unde sunteti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze pt off -topic: si cand te loveste trenul la aceeasi viteza iti misca doar un fir de par, ca nu se transforma in energie deformatoare ci in energie electrica! Hai sa fim seriosi! Daunele la impact sunt direct proportinale cu masele si vitezele celor 2 sau "n "obiecte intrate in coliziune!

 

Auzi bai nea asta DR. G, trenul ala care te loveste la aceiasi viteza provoaca niste daune putin mai mari decat presupui tu acolo datorita fortei de interactiune cu macazul peste care trece......da!..... te rog eu, scuteste-ne de afirmatii aparent inteligente in care defapt presupui tu o aberatie. Pune mana si documenteaza-te si vin-o cu niste formule concrete. De presupuneri este plin tot topicul. Cineva care are pe acasa o carte de fizica de a 9-a ne poate lamuri in mod cert cu niste formule exacte. Eu unu nu imi mai aduc aminte formulele si definitiile, dar poate reusiti sa ma enervati suficient de tare cu presupunerile voastre, incat o sa caut un manual de a 9-a pe undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Formula concreta:

 

F=m*a (forta egal masa ori acceleratie). Nu mai trebuie sa cauti cartea de fizica de a 9-a. Mai bine cauta cartea de gramatica.

 

 

:) Daca se intelege ce vreau, nu vad care ar fi problema.....Dar acum, ca tu ne-ai aratat ca esti inteligent si eu incult, deseneaza putin resul formulelor si fa un mic calcul din care sa rezulte viteza aproximativ exacta a motocicletei, sau nu esti chiar atat de destept pe cat vrei tu sa pari si va trebui sa caut maualul de fizica pana la urma?

Editat de RaduSPR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...