Ion54 Postat Septembrie 16, 2007 Autor Share Postat Septembrie 16, 2007 Dragii mei forumisti, Constat ca n-a durat prea mult si ati uitat care e scopul topicului. Eu personal nu am nimic cu RIP, sincere comdoleante, sa-L odihneasca Dumnezeu, etc. Problema mea era si inca mai este cum facem sectiunea asta sa lucreze in interesul tuturor? Cum facem sa ne educam si sa ii educam pe cei mai noi decat noi care se dau pe doua roti? Cum facem sa evitam moartea la intalnirea cu camionul sau Matizul? Mai intreb odata sunteti de acord sa incepem disecarea accidentelor la rece, fara pasiune, cautand solutia care ar fi redus consecintele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 (editat) Nu stiu cum nu s-a adus in discutie dar de multe ori judecand rece, pe fotoliu in sufragerie, e mai bine sa sari de pe motor - poate treci peste masina si nu te lovesti de nimic frontal.... te polizezi pe asfalt, rupi oase, dar nu baga lumea ripuri pentru tine. Daca vii cu o solutie d-asta pe un topic, sare lumea pe tine ("desteptule" si alte adjective) si pana sa raspunzi se dau 3 pagini de offtopic, vrea lumea poze, i-si dau capete in gura samd. ps: pozele mi se par foarte concludente Editat Septembrie 16, 2007 de ZLI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baazalung Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 ps: pozele mi se par foarte concludente In general, pozele sunt cele mai palpabile dovezi ale unui fapt. Si in cazul unui accident, de cele mai multe ori, explica totul de la sine. Insa nu strica niste comentarii ale unor persoane care "stiu ce spun" si care sunt in masura sa dea sfaturi. Pot fi salvate vieti printr-o simpla sugestie ("sari de pe moto"), dintr-un post pe un topic anost. Oricat de mici ar fi sansele, asa-i ca merita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Septembrie 16, 2007 Autor Share Postat Septembrie 16, 2007 (editat) Pentru toti se apropie iarna. E o perioada lunga si neplacuta, in care nu se merge pe motocicleta prea mult. Este in acelasi timp o perioada foarte buna pentru citit. Asa cum spuneam mai sus cartea Proficient Motorcycling ar trebui citita si inteleasa de toti cei care vor sa aiba o viata lunga ca motociclisti. Inca odata, problema cartii este ca e in engleza. Din toti cei care stiu engleza cati sunt dispusi sa traduca cateva pagini? Poate reusim s-o avem pe forum in forma tradusa. In felul asta toti vor fi mai educati. Cartea este in esenta ceea ce as dori sa vad ca devine rubrica asta a forumului. Ia cate un accident si il analizeaza. Explica ce a fost gresit, din perspectiva motociclistului. Explica ce ar fi trebuit sa faca motociclistul ca sa-si mareasca sansele de supravietuire sau iesire din situatie fara urmari. Am sa fac un comentariu despre accidentul din Plevnei. Folosesc informatiile pe care le-am putut extrage din posturi: Conditii de producere a accidentului 1. Motociclist tanar fara experienta pe motocicleta respectiva (cumparata si adusa cu o seara inainte - multumesc pentru corectura) 2. Conditii de drum proaste (noroi si apa = clisa, foarte alunecoasa) 3. Viteza nu foarte mare de deplasare a motocicletei. 4. Camion care iese din santier sau drum lateral fara sa se asigure/fara sa vada motocicleta sau si mai rau crezand ca motocicleta va frana pentru ca el e mai mare. 5. Pierderea controlului motocicletei cu urmarea ca atat motociclistul cat si pasagera au alunecat sub camionul care a trecut peste ei. La ce vreau sa va atrag atentia: 1. Prima data pe o motocicleta noua mergi de zece ori mai atent pana inveti cum se comporta la franare si viraje. 2. Faptul ca pe jos e clisa/ud/ noroi trebuie sa te faca sa fii foarte atent si sa rulezi cu viteza foarte scazuta. 3. Camionul e mare si vizibil, daca si tu te uiti pe unde mergi. 4. Camionul nu tasneste ci accelereaza greoi, castigand viteza foarte incet. Masa fiind mare se si opreste greu. Concluzia mea: tanarul a gresit, nu in fata legii ci in deciziile pe care le-a luat. Pe nimeni nu mai ajuta acum ca, poate, camionagiul va fi judecat si condamnat. Vietile nu mai pot fi recuperate. Legal probabil camionagiul este vinovat, dar...are vre-un rost sa mori cu legea in mana? Nu suntem in cruciada si nu ne aparam tara. Trebuie sa avem grija de viata si sanatatea noastra si a pasagerilor nostri, noi, nu sa asteptam de la altii sa ne protejeze. Editat Septembrie 16, 2007 de Ion54 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AK_Raptor Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 te scuza lumea, desi esti pe langa subiectul original. stii de ce? pt ca am ti-ai pus poza cu casca prietenului tau si in tzatzele goale. (daca e si el user roaga-l sa nu se supere, si mie imi plac). Are sutien. .sau tu postezi ce visezi nu ce vezi. Si daca e casca ei sau a bunicii?!? --- Mesaj completat în 17 Sep 2007 01:22 -------------Am un prieten care a mers 5000 km pe Ducati pana sa ia prima pasagera. Eu am plimbat 2 fete in 28 mii km (pentru ca nu imi place sa merg cu pasager). . adica lent si cu teama ca daca se intampla ceva, eu sunt responsabil de accidentarea sau Doamne Fereste, decesul pasagerului care chiar nu are nici o vina. Si fetele nici macar nu erau iubitele mele. Si am luat prima pasagera dupa vreun an de experienta pe motorul respectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 La ce vreau sa va atrag atentia: 1. Prima data pe o motocicleta noua mergi de zece ori mai atent pana inveti cum se comporta la franare si viraje. 2. Faptul ca pe jos e clisa/ud/ noroi trebuie sa te faca sa fii foarte atent si sa rulezi cu viteza foarte scazuta. 3. Camionul e mare si vizibil, daca si tu te uiti pe unde mergi. 4. Camionul nu tasneste ci accelereaza greoi, castigand viteza foarte incet. Masa fiind mare se si opreste greu. Concluzia mea: tanarul a gresit, nu in fata legii ci in deciziile pe care le-a luat. Pe nimeni nu mai ajuta acum ca, poate, camionagiul va fi judecat si condamnat. Vietile nu mai pot fi recuperate. Legal probabil camionagiul este vinovat, dar...are vre-un rost sa mori cu legea in mana? Nu suntem in cruciada si nu ne aparam tara. Trebuie sa avem grija de viata si sanatatea noastra si a pasagerilor nostri, noi, nu sa asteptam de la altii sa ne protejeze. Salut Ion, Nu il ii cunosteam pe cei doi si nici nu stiu cata experienta aveau. Stiu insa ca aveau viteza mica si nu din ce sa constat de catre politie ci din faptul ca motocicleta nu a patit nimic. Mai incet de atat e destul de greu sa circuli in Bucuresti fiindca te preseaza coloana firmata in spatele tau. Daca mergi mai lent de atat te pun in pericol cei ce te depasesc nervosi ca ii tii din treaba. DIn punctul meu de vedere tanarul a procedat corect. Camionul este mare si vizibil si probabil tanarul l-a observat din timp dar nu si-a imaginat ca idiotul o sa taie linia dubla continua. Cand vezi linie dubla continua te gandesti ca esti protejat din directia aia si te concentrezi pe pericolele ce vin din alte directii. Imi permit sa te contrazic si in privinta agilitatii camionului. Dupa cum am vazut la stiri camionul nu era de provenienta romaneasca. Era ceva strain si din experienta spun ca acele camioane cu patru osii accelereaza mai repede decat multe autoturisme de litraj mic si mediu chiar daca este incarcat. Pana si celebrele Tatra aveau pe bord scris ca viteza minima este de 30 Km/h. Deci sa presupuneam ca si camioanele noi au aceeasi inscriptie pe bord iar tanarul avea 40 Km/h. In acest caz camionul a iesit in sosea cu viteza egala si poate mai mare decat avea motociclistul. In plus eu stiu cum alerga aceste camioane prin Bucuresti. Acum cateva zile eu cu Matizul nu am reusit sa depasesc unul ca asta pe centura. In rest iti dau dreptate. Nu foloseste nimanul sa moara cu legea de partea lui. EU sunt sigur ca fiecare motociclist se protejeaza cum poate mai bine dar se mai intampla si asemenea tragedii. Sunt inevitabile si merita un stirgat disperat din partea nostra a tuturor cu toate ca impactul va fi extrem de mic. Nu vom schimba nimic din mentalitaea romanilor cu mitingul de joi dar macar ne vim face simtita prezenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Septembrie 17, 2007 Autor Share Postat Septembrie 17, 2007 Ozzy, Nu vreau sa pornesc o polemica, dar eu nu ma bazez niciodata pe faptul ca masina din fata o sa faca ceva sau n-o sa faca. Permanent incerc sa-mi inchipui ce ar putea face sa-mi faca viata amara si ma gandesc la solutii de evitare. Eu, daca as fi vazut camionul, mai ales stiind cum se circula in Romania, as fi incetinit si as fi inceput sa caut portita de salvare. Am spus, legal, camionagiul este vinovat si merita puscarie lunga si grea. Preocuparea mea insa este sa salvam vieti in pofida idiotilor increzuti, neatenti si ne educati care circula zi de zi pe sosele (ii avem si aici dar in numar mult mai mic ca in Romania). Cand aveam 18 ani si tocmai imi luasem carnetul de conducere auto, un batran sofer de autobuz, priten bun cu tata, mi-a zis: Tinere un sofer bun nu produce accidente, unul excelent nu are accidente. Cand iesi pe strada si esti la volan, considera-te singurul de pe strada care n-a scapat de la balamuc. Nu l-am ascultat de cateva ori si de doua ori am platit-o. Odata m-am rasturnat cu masina incercand sa evit doua camioane care se depaseau pe Valea Prahovei si odata m-am varsat cu Mobra incercand sa evit sa fiu lovit de un camion care a virat brusc stanga cand eram in dreptul lui. Am scapat fara rani de ambele dati si am mai invatat cate ceva. 1. Condu in asa fel incat sa poti opri pana la punctul in care poti vedea toate obstacolele. 2. Cand depasesti ceva fa-o repede si cat mai departe posibil de obiectul depasit. Inca odata ce incerc acum nu e sa dau vina pe tinerii care si-au pierdut viata ci sa-i ajut, cum pot, pe cei care conduc zilnic in traficul haotic din Romania. In rest orice actiune a voastra, a motociclistilor, va va face mai populari. Lumea trebuie sa stie ca existati. Cum sunteti perceputi va depinde de fiecare in parte, oamenii insa generalizeaza usor si exceptiile sunt mult mai usor de retinut. Viteza excesiva, conducere agresiva, semne obscene facute de numai cativa motociclisti vor duce la generalizari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 Nu vom schimba nimic din mentalitaea romanilor cu mitingul de joi dar macar ne vim face simtita prezenta. eu am spus-o si la topicul cu mitingu, si, sper totusi sa isi atinga tinta acel miting... avem datoria sa incercam, si, atunci vom fi macar impacati cu acest gand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maj Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 (editat) toata stima domnule, sunt cele mai bune posturi care le-am citit vreodata la aceasta categorie. nu cred ca ajuta pe nimeni cand apare un post in care cineva arunca o frantura de informatie ( ca de ex.a venit mama mea si mi-a spus ca a fost un accident cu o motocicleta galbena ) dupa care urmeaza o pagina de intrebari in care toti se intreaba, cine?, ce?, cum? o analiza a cauzelor accidentului ne-ar ajuta pe noi motociclistii mai mult.Sustin ideea domnului Ion54 Editat Septembrie 17, 2007 de Maj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristiUrsu Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 A mai zis cineva acu cateva topicuri treaba asta. (sinner parca). Pe alt forum vecin posturile "mono-silabice" se "taxeaza". Cred ca ar trebui introdus "warn" pt primul "rip" inutil si ban pt al doilea. Incepe sa ma dispere. Cum ati zis si voi si au zis si alti inaintea mea a scrie "rip" (oare asta se "ureaza" si rudelor si cunostintelor indoliate acum?) mi se pare o magarie imensa- [...] daca-mi permiteti o opinie, poate ar trebui inlocuit de administratori acest R.I.P cu (cuvant jignitor) iar .gif-ul trandafirului cu al unei p_le ... sa vad cine mai arunca in stanga si-n dreapta cu ele ... btw ... acu' e prima oara cand postez cele 3 litere, si ultima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 E simplu. Citesc prima pagina care ofera cat de cat detalii despre accident, dupa care stau si ma gandesc la ce as face eu daca as fi pus in fata respectivei situatii, conform cu abilitatile de pilotaj pe care le posed la momentul de fata. Restul este intr-adevar gargara si polemica inutila daca-mi permiteti o opinie, poate ar trebui inlocuit de administratori acest R.I.P cu (cuvant jignitor) iar .gif-ul trandafirului cu al unei p_le ... sa vad cine mai arunca in stanga si-n dreapta cu ele ... e inventiv romanul, gaseste el ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
van_eus Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 Domnul Ion are intr-adevar dreptate si sa speram ca si adminii vor fi de aceeasi parere si vor schimba infatisarea rubricii. in alta ordine de idei, legat de accidentul de pe plevnei: 1. din topicul destinat reiese ca motociclistul nu avea experienta si ca unul care a trecut prin etapa asta de curand, pot spune ca a fost un element decisiv. nu apreciezi corect capacitatea de franare si pierzi aderenta. mai ales ca e foarte posibil sa fi actionat instinctual si a tras putin mai tare de frana pe sosea uda. cine stie care e rezultatul imi va da dreptate. - solutie: foarte mare grija la inceput, pe sosea umeda imperativ combinatie intre fata si spate. si principiul dupa care merg eu: nu frana niciodata prea tare, mai bine intru cu 20 in masina din fata decat sa ma tavalesc la 60. 2. soferul de tir este vinovat din toate punctele de vedere, legal, moral. el a provocat accidentul si nu motociclistul. 3. repet: la viteza mica (drum alunecos)nu franati doar cu fata, nu franati in groapa, pe sina de tramvai sau pe nisip. sansele de a cadea cresc proportional. daca am gresit VREAU sa fiu corectat. poate mai invat ceva cu ocazia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barak Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 Pentru mine rubrica accidente a fost un loc de unde am invatat destul de multe. Fiind incepator, am sapat printre sutele de RIP-uri ca sa aflu cate ceva de la cei mai experimentati. Pot spune ca de cand a inceput sezonul s-a deschis si robinetul celor care dau dor cu RIP si au fugit sau cei care se cearta aiurea daca ar trebui batut sau spanzurat soferul vinovat. Nici RIP-urile si nici certurile fara legatura cu "SA INVATAM DIN GRESELILE ALTORA" nu aduc informatie de folos. Ca sa inveti ceva ai de cernut 200 de posturi din care 4-5 sunt utile. Sper ca acest topic sa nu fie "omorat" de polemici inutile ...in acest caz ar fi prima oara cand as da RIP... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 (editat) Cine are rabdare sa sape. Raportul lucruri invatate/timp pierdut mi se pare muult subunitar. Majoritatea intreaba pe unu-pe altu, mai citesc un manual, un filmulet de pe net, mai incearca una-alta, dar pe iarba. RIP="oh my god, the killed kenny! you bastards!" merge asha? LE: se numara si posturile la rubrica accidente? In acest caz se explica toata treaba! Editat Septembrie 18, 2007 de sharpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Misfit 1-5 Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 imi cer scuze pt postul anterior, doar ca m-am saturat de cei care cauta senzationalul in a posta fara rost(cu cat mai multe posturi cu atati cm creste penisul), Ion54, ai cea mai mare dreptate, cel mai mult te salveaza conduita preventiva, nu regula prioritatii de dreapta, nu sunt nici sofer, nici motociclist(sunt aman2 in devenire,is pe drum ) dar am avut cand eram mic un accident cu masina destul de grav, in care am ramas cu cicatrici iar bunica-mea a murit, noi aveam prioritate... dar acum ce mai conteaza,nu? cred ca cel mai important atunci cand esti pe sosea este sa "scanezi" traficul, niciodata sa lasi garda jos. cat despre aceasta sectiune din forum, ma invatzat multe, daca nu ai frica... nu ai sanse. iar restul... ei bine, asta ar fi raspunsul(de ce se da cu rip,insanatoire grabnica,urari de bine) va rog frumos nu transformati si acest thread intr-un de 39 DE PAGINI, dupa cum am observat ca va este obieciul. asta ca si off-topic si nota. Offtopic- da care-i problema..ti se termina spatiul pe server? Ontopic: Dumnezeu sa-i ierte, este incredibil ce se intampla in ultima perioada! Numai conservari care nu se asigura? De ce nu iau atitudine presedintii de cluburi sa faca niste campanii de constientizare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AbyssWalker Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 (editat) ok, luam frumos un accident in discutie, vedem cum s-a intamplat, cum putea fi evitat. e judecat la rece, la modul general, pentru a nu afecta familia in cazul in care calaretul a fost de vina. si eu, prostul si incepatorul, dupa cine ma iau? vor fi pareri pro, contra, poate nu se vor injura oamenii ca si pana acum. ok, dar eu cu cine votez? vad aici o gramada de pusti care au zeci de posturi si ici-colo recunosc ca au 16-17 ani, ca sunt "goust raideri" in devenire, ca etc. vad fete decoltate, cu multe posturi, care au prieten motociclist si care se plimba linistite in spate (" prietenul meu e bun si am incredere in el" -ma intreb daca se va mai urca pe motor in spate dupa ce vor face prima suta de km la ghidon). ce relevanta lu' dracu are parerea uneia care e fosta prietena a unui zmeu si care, poate, s-a linistit si el intre timp? ok, deci eu, nou pe forum, nou in ale motociclismului, vin sa invat din greseli, dar parerea cui o iau in considerare? poate o idee ar fi ca adminii sa nu mai dea rangul in functie de numarul de posturi, pentru ca e irelevant. multi au postat 100 de ripuri pe luna- iar asta e foarte daunator, pentru ca le da credibilitate, pe cnd ei poate nici pasager n-au calarit. Editat Septembrie 18, 2007 de AbyssWalker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baazalung Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 Este vina ta (generic vorbind) daca nu stii sa selectezi informatia "buna" de cea "proasta". In general inteligenta si "cultura generala" isi spun cuvantul aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Septembrie 18, 2007 Autor Share Postat Septembrie 18, 2007 Ma bucur ca din ce in ce mai multi isi dau seama de pericolele care ii pasc. Asta e primul pas. Al doilea este informatia. Nu pot spune ca nu voi mai gresi si nu ma laud ca n-am gresit pana acum. Unele greseli s-au lasat cu cate o sperietura numai, altele le-am constientizat mult mai tarziu, mirandu-ma cat de dobitoc am putut sa fiu in situatia respectiva. In alta suita de posturi cineva citeaza din Proficient Motorcycling un pasaj bunicel ca marime si in special foarte relevant pentru postul respectiv. De ce apreciez cartea asta - pentru ca e scrisa la rece, se bazeaza pe fapte/accidente reale si cel mai important e scrisa de cineva care inca merge pe motocicleta la 70 de ani, desi a inceput motociclismul la 20. Cred ca multi din voi isi doresc asta, in special voi cei care sunteti aici pentru sportul in sine si nu pentru beneficiile sportului - o imagine mai buna a propriei persoane. Conservarul care franeaza violent in fata voastra nu e idiot. Ori are un motiv (gropa, evitare de accident) ori e rau intentionat, vrea sa va faca rau, dar idiot nu e. Poti sa-i faci ceva? Poate, dar cel mai bine e sa nu fii in situatia aia. Ce inseamna aia? Stai mai departe si nu in mijlocul masinii ci pe una din laterale, in dreptul uneia din roti. De ce? Pentru ca ai mai multe sanse sa eviti, prin ocolire, daca franeaza brusc si pentru ca e mai putin probabil sa treaca printr-o groapa cu roata si mult mai probabil sa ia groapa printre roti si atunci o iei to in plin. Daca nu vede groapa vezi tu ca se scutura masina si ai inca 4 metri la dispozitie. In plus, fiind in zona laterala a masinii esti mai vizibil pentru cei care vin din fata si vezi si tu drumul din fata masinii. Cand franezi tare (de urgenta) motocicleta trebuie sa fie dreapta/verticala, altfel te versi. Cum stii cat de tare poti frana - practica in locuri libere (drumuri necirculate sau parcari). Cum inveti sa eviti un obstacol - ia-ti un prieten si practica intr-o parcare. El sta in mijloc si tu te indrepti spre el pe motocicleta. Cand ai ajuns destul de aproape el va ridica o mana. Pe acolo trebuie sa-l ocolesti. Ce semnifica asta - cand a ridicat mana a aparut obstacolul si mana ridicata reprezinta portita de scapare. Cu cat mai multa practica cu atat viteza de apropiere poate creste. Ce castigi - reflexe bune si mai mult control al motocicletei. Tot in parcare incercati sa vedeti care e distanta de franare minima de la diferite viteze. in functie de marimea parcarii se pot incerca viteze pana la 60 - 70 km/h. Aflati limita voastra si a motocicletei intr-un loc sigur, unde cel mult poti cadea usor, fara accidente majore. E mai bine decat live, in situatii limita, cand viata iti e in pericol. Tot timpul cat exersati aveti echipament complet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.