Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

stie cineva daca pedala de pornire de la un mz es ts de 125 .150 se potriveste la un mz 125rt3. multumesc sau orice alta piesa care este compatibila de la alta moocicleta pentru rt3 ca nu prea se gasesc

Editat de Iani
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vand acte pt motociclete comuniste si sau motociclete comuniste dupa cum urmeaza:

 

1.talon ,carte numar nou pentru MZ 125 RT 1959 pret 100 euro negociabil

 

2.Talon si numar nou pentru MZ 175 gat de lup pret 100 euro negociabil

 

3.Certificat radiere si fisa inmatriculare pentru MZ 175 gat de lup pret 50 euro negociabil

 

4.Talon nou,carte si numar nou pentru Simson Sport pret 100 euro negociabil

 

Pentru alte detalii la telefon 0721710101 sau mail ninatutulescu@yahoo.com

 

Ti-am facut o oferta pe privat.Daca se poate un raspuns.

Cu stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

De ceva vreme ma chinui inmatriculez un mz es 175 si tot intampin porbleme care nu ma lasa sa-l duc la rar...

Ultima problema este generata de surubul care tine cama stransa de rotr. La turatii acel surb se desface indiferent de cat de tare il strang.

Este vorba despre surubul care intra pe acea gaura din centrul dinamului (prin rotor): http://i48.tinypic.com/kyxif.jpg

 

mentionez ca nu sunt mare mester in ale mecanicii si cu atat mai putin in electrica.

 

Am inteles intre rotor si cama trebuie sa existe o piedica (un pinten) si o respectiv o crestatura in care sa intre piedica. La mine acea piedica este rupta.

 

poza detaliu rotor: http://i45.tinypic.com/e5s4g4.png

poza cama: http://i49.tinypic.com/sdfh1z.jpg

poza detaliu cama: http://i48.tinypic.com/fn78gp.jpg

 

In crestaturile respective (si la cama si la rotor) pare sa fie o bucata de cupru mutilata / distrusa. Nu imi este clar une trebuia sa fie acel pinten: pe rotor sau pe cama?

 

Intrebare este: cum as putea sa refac acea piedica / pinten? Credeti ca lispa acestei piedici cauzeaza desfacerea surubului ?

 

Va multumesc anticipat pentru ajutor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pintenul se afla pe rotor, dar nu asta tine cama bine infipta. Este pur si simplu doar pentru ghidaj, ca sa nu pui cama in alta pozitie decit cea normala. Pune pe surub inainte de a-l stringe niste Loctite (ceva de genul... http://www.amazon.com/Loctite-37418-Medium-Strength-Threadlocker/dp/B000FIXQXK ), solutie care se gaseste prin magazinele de bricolaje sau cele cu piese si accesorii auto. Apoi stringi surubul si...mai iese doar cind vei baga o cheie tubulara sanatoasa pe el si vei forta ca sa-l desfaci. Atentie sa nu iei cumva Loctite Permanent (parca ala era rosu la culoare) fiindca risti sa nu mai scoti surubul intreg!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema ta poate aparea de la vibratii. Daca rotorul nu sta centrat corect (ambielaj cu „bataie”) nici mama loctaitului n-o sa-l rezolve. Verifica sa n-ai joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am folosit decit albastru, motiv pentru care n-am habar (am presupus ca rosu ar fi permanent, nu am pierdut timpul sa caut!)...si mi se pare perfect pentru astfel de operatiuni. Si la pret mi s-a parut decent, iar un tubulet din ala te tine mult si bine, fiindca nu consumi mult! Neaparat sa cureti bine locul si apoi sa-l lasi sa se usuce bine. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Am gasit o solutie pentru blocarea nepermanenta a suruburilor de la Bison. De la Loctie am vazut doar permanenta si nu am cumparat. Astazi ma voi duce sa prind surubul, apoi trebuie sa astept 24 de ore pentru a se usca, asa ca abia maine voi putea sa incerc sa pornesc motorul.

 

Cum verific daca ambielajul are bataie ? si daca are, cum il rezolv?

 

Multumesc pentru ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa verifici jocul la ambielaj trebuie sa scoti cilindru/piston si sa misti jos/sus de biela (daca se aude un clantanit, deja uzura este mare). La paliere se poate verifica jocul miscind de axul (fusul) respectiv in directii diametral opuse. Un cunoscator poate spune daca ambielajul are joc si ascultind mersul motorului, sau doar rotind motorul la pedala si ascultind bataile specifice. Rezolvarea este inlocuirea cu altul nou (bun), sau repararea celui vechi la meserias.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte, da statorul jos si trage de rotor sus - jos (incoace si-ncolo / asfalt - nori / roata fata - roata spate), ca sa vezi daca axul pe care sta are joc in rulmenti. Jocul aici ar putea sa faca rotorul sa se loveasca de stator fiindca se va invarti descentrat. La alea cateva mii de ture pe care le prinde motorul, rasucirea asta descentrata va provoca problemioare maricele. Asta inseamna totodata ca periile colectoare (cei doi carbuni) nu vor sta bine pe colector. Vor deveni, daca accepti termenul asta, "flotanti". Astfel, dinamul nu va genera cat curent ar trebui sa produca, sau chiar deloc. Poti elimina jocul asta prin inlocuirea rulmentilor-problema, cartea tehnica ar trebui sa-ti precizeze dimensiunile lor. Mergem pe premisa ca axul ambielajului nu a fost rectificat la alta cota de-a lungul vremii, altfel vei avea nevoie de un rulment de alte dimensiuni (diametru interior mai mic) decat cele precizate in manual.

 

Luand-o un pic pe aratura cu explicatia, jocul bielei in maneton (axul pe care biela sta prinsa de volante) este la fel de important. La fel de important este si jocul boltului de piston in capatul mic al bielei, dar aceste jocuri sunt oleaca (doar oleaca) mai putin relevante in problema ta. Le verifici asa cum a povestit Nea' Ivan, adica dai jos chiulasa si cilindrul, dupa care:

  1. Verifici jocul boltului de piston in biela, tinand biela cu o mana si tragand sus - jos (eventual rasucind stanga - dreapta) de piston. Daca are joc considerabil, inseamna ca trebuie refacuta bucsa / colivia din biela. Nu-i mare lucru sa faci treaba asta, bucsa se extrage cu o presa, iar colivia cu rulmenti cilindrici se scoate chiar mai usor. Insa, in cazul bucsei de bronz, mai mult ca sigur va trebui sa alezezi diametrul interior al bucsei dupa ce o presezi in biela. Treaba asta se face (in cazul sculelor specializate, adica un alezor prins pe o scula fixa) cam greu cu ambielajul nedemontat de pe motor, sunt sanse sa trebuiasca sa desfaci motorul pe din doua ca sa scoti ambielajul si sa te duci cu el la nenea cu alezorul.
  2. Verifici jocul bielei in maneton, tinand biela cu degetele si tragand sus - jos de ea. Daca are joc mare, trebuie scos ambielajul din motor si trimis la reparat. Adica se depreseaza volantele de pe maneton, se scoate biela, se inlocuiesc rulmentii etc.

 

Jocurile astea afecteaza insa alte lucruri, de altfel la fel de importante: vibratii mai puternice la intreg motorul (bingo!), zgomote nasoale in functionare (boltul pistonului se izbeste la fiecare explozie in bucsa / colivia din capatul de sus al bielei, respectiv biela se izbeste de fiecare data de maneton, fenomen ce poate fi auzit mai ales la turatii mai mari), uzuri inegale - in forma de butoi - pe suprafata pistonului (fiindca incepe sa culiseze si in alte feluri, nu numai sus-jos, ceea ce uzeaza capul si fusta pistonului mai mult decat centrul lui), cresterea consumului de carburant, scaderea preciziei la momentul scanteii (ducand la limitarea turatiei maxime a motorului si, implicit, a vitezei maxime pe care o poate atinge motocicleta, fiindca platina / senzorul incepe sa nu mai poata sa dea scanteia la momentul oportun) si tot asa.

 

Dar trebuie precizat, dupa ce am insiruit toate aceste catastrofe demne de filmul "2012", ca mai bine o iei pas cu pas si incearca, asadar, sa blochezi mai intai surubul cu acel "lipici" :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal nu trebuie lipici, se auto-strange. Dar daca e din surub - poate e cromat prea lucios surubul sau are filetul prea mic. Sa incerci cu alt surub.

Daca nu e din surub, e din vibratii, care au alta cauza. Aia trebuie rezolvata, nu blocator de filet. Si blocatorul e bun, dar e doar pentru a asigura ceva, nu pentru a rezolva o asamblare; Vibratiile au fost explicate mai sus.

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat mai atent la filetul surubului cat si la filetul in care intra surubul. In primul rand surubul este, probabil, M7 10cm, dar nu prea am vazut prin magazine dimensiunea asta. In al doilea rand, filetul in care intra surubul are 2 dimensiuni. Probabil a fost modificat. Prima jumatate de filet este de M10, iar apoi incepe filetul mai mic (M7 cred).Gaura de la cama prin care intra surubul este si ea mica, fiind pe dimensiunea surubului M7 (?).

Astazi voi testa daca rotorul are joc, iar daca nu are voi pune surubul cu pasta blocatoare sa vad ce se intampla.

 

Va multumesc mult pentru timpul acordat si pentru sfaturi !!

Editat de zacu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un filet mic in capatul conului, in ala intra un surub subtire si lung, care trage cama si preseaza in acelasi timp rotorul.

Filetul mai mare, care nu e atins de acest surub, este mai mare si in rotor, pentru depresare cu un surub mai gros si mai lung.

 

Deci in rotor nu trebuie sa fie 2 filete conform logicii, ca surubul M10 nu poate trece prin filetul interior M7 ca sa depreseze. Daca nu ai dat jos rotorul, ce vezi ca filet M7 de interior este cel din conul ambielajului.

 

La ETZ surubul care tine cama e M7x80 iar cel care depreseaza rotorul e M10 x 100

 

examineaza filetul din capatul surubului M7, vezi cum sta.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles acum cum sta treaba cu filetele.

Filetul din captatul surubului M7 arata bine, are doar o singura ciupitura aproape insesizabila care nu cred ca afecteaza nimic.

 

Azi am dat statorul jos si am verificat daca axul rotorului are joc. Am tras in toate partile de el si rezultatul e ca nu are joc, este ferm, foarte bine fixat.

Am pus pasta blocatoare pe surub si l-am strans. Maine voi incerca sa pornesc motorul sa vad cum se comporta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...