Jump to content

SUZUKI DR 600/650/ BIG 750/800 - TOPICUL POSESORILOR


Recommended Posts

  • Replies 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

9 hours ago, bursyllac said:

Toba mea e in conditie buna, as vrea sa cumpar teava pentru a face conversia la toba de GSXR. (tot originala, nu din aia gaurita). Am ceva probleme de carburatie si am inteles ca asta ar putea ajuta - mai ales ca setul din carburator este din kitul de rejetting de la Procycle. In plus, proprietarul de dinainte a pus filtru KN (si a pierdut/aruncat suportul filtrului original). Prin urmare, as vrea sa incerc o toba mai putin restrictiva dar fara sa pun o teava goala. As prefera sa nu tai toba originala pentru treaba asta. 

Te ajuta, sa ai consum mai mare. 

Eu i-am pus un Mivv GP cu DB-killer modificat, la relanti face zgomot cat toba stock, la stilul meu de mers am consum de 7-8% in oras.

 

111.jpg

Link to post
Share on other sites
La 24.11.2020 la 5:51, bursyllac a spus:

Salut. Toamna asta m-am alaturat si eu clubului detinatorilor de DR: un DR 650 SE din 1996.

 

7413449A-3AC0-4488-BC21-9E9350BCC9B1.thumb.jpeg.3f754578e2369d380946a5e0f48d0fdb.jpeg7A289912-73E3-4A81-96F0-0B388004E3E5.thumb.jpeg.1bb7fb70955e8b8ed0a505d1e4152bfb.jpeg898DDDF8-C44F-4081-B837-BC6EE2376EA2.thumb.jpeg.e074a9f5a64ef74ceda9958c2bde4cfa.jpeg

 

M-ar interesa sa cumpar cateva piese daca aveti de prisos:

 

- o toba originala (de fapt as avea nevoie de partea de teava de la motor pana la catalizator)

- o roata fata (optional - as vrea sa pot face trecerea de la anvelopa enduro la anvelopa de strada mai rapid ) se potriveste si de la celelalte DR-uri sau trebuie sa caut de la modelul SE?

- suportul de filtru de aer original (proprietarul anterior a facut trecerea la KN si a pierdut suportul original)

 

Multam frumos.

 

Salut. Daca mai ești interesat de roată față am eu una. Poți să îmi scrii la onescuvlad@gmail.com

Salutare. Are cineva de vânzare carene de RSE și parbriz? Aștept un mesaj daca exista. Toate bune!

Salutare. Exista printre voi persoane care detin carene de Dr RSE si vor sa le vanda?

Link to post
Share on other sites

Mergi la unul priceput in carburatoare daca ajunge la consum mai mare de 6,5 in oras c toba stock e posibil ca socul sa nu functioneze corect. Pana sa reglez carburatorul mi-a consumat si 10% in oras.

Link to post
Share on other sites
La 26.11.2020 la 13:14, bursyllac a spus:

66997607-DFBD-4AB7-8AD4-3C289A95E6AF.thumb.png.687a96bc2fd1f0016d1b7ca874fb9aed.png

 

asta e consumul la DR-ul meu. Oras, drum lung, soft enduro. Toba stock.

Cum (pisici) că doar XR-ul meu de 450 consumă cam 3,5-4/100 (pe drum orizontal) şi tot mi se pare cam mult pentru ceva de 115 Kg.

În sus pe munte mai papă şi 6-7/100, normal.

Na, acuma pe gume semicramponate şi pe la 0,8-1 Bar.

Dar i-am montat şi un "drossel"(demontabil) pe evacuare, după mai multe încercări - asta ca "să mai tacă" şi să nu mă zgâlţâie aşa rău faţă/spate, că nu am tot timpul chef să fac doar flotări pe ghidon.

Acum e rezonabil.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, bursyllac said:

acuma nici stilul meu de condus nu e chiar cel mai economic. Mai ales ca m-am obisnuit cu un 990 Adventure :D  

Nici mie nu-mi iese cu economia, cu GS-ul scot lejer 10% in oras.

1 hour ago, Muretto Grundieg said:

DR-ul meu consumă 5,3- 5,5 afară iar în oraș n-am măsurat. E greu de mers economic cu DR-ul, pe bune.

In afara, la o viteza medie de 100 km/h imi consuma intre 4,7 si 5,5. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salutare.

Am constatat weekendul asta ca nu mai am incarcare la un DR 650 SE 1996 si in final pare ca e dus releul de incarcare. Prin urmare, cumpar un releu de incarcare, daca aveti aruncat pe undeva asa ceva.

Cel mai probabil se potriveste cu cel de Freewind sau de DR Big. Multumesc.

 

 

IMG_0005.PNG

IMG_0006.PNG

Edited by bursyllac
adaugare poze
Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bursyllac said:

Cel mai probabil se potriveste cu cel de Freewind sau de DR Big. Multumesc.

 

S-ar putea sa faci treaba si cu asta chinezesc: https://www.generalmotor.ro/regulatoare-tensiune-scuter/regulator-tensiune-scuter-yamaha-125-150cc?utm_source=portal&utm_medium=web&utm_campaign=google_txt&gclid=Cj0KCQiA7NKBBhDBARIsAHbXCB4_H8kpHzTeh4vLNzYSISt8eMY4f0MwA2a-avs0rAokOiwXvOomRmcaAgnXEALw_wcB

 

regulator-tensiune-scuter-yamaha-125-150

 

Cumperi, probezi, monitorizezi si vezi ce iese.

 

 

 

Ar mai fi acesta care e mai mare si rezista mai bine dar trebuie sa-l adaptezi ca spatiu si conectare fire: https://www.generalmotor.ro/relee-si-regulatoare-atv/regulator-tensiune-atv-cf-moto-beneli

 

regulator-tensiune-atv-cf-moto-beneli~84

Edited by mobiletron
Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, mobiletron said:

interesant. mersi fain. probabil as monta si un voltmetru ca sa il pot monitoriza in mers, dar ala e de avut oricum. 

Link to post
Share on other sites

De functionat trebuie sa functioneze, singura problema pe care o vad, in cazul in care ea exista, este posibila diferenta de putere dezvoltata intre alternatorul de scuter si cel de DR650 si daca acest lucru influenteaza fucntionarea releului de incarcare. Poate stie ceva @easy ride on!.

Link to post
Share on other sites

Daca imi amintesc bine, statorul standard de DR650 genereaza o putere de 200W si mai vazusem ceva statoare aftermarket de 250W

Edited by bursyllac
completare
Link to post
Share on other sites

Astia zic ca se potriveste la urmatoarele:

 

Releu incarcare scutere:

 YP 125 R (e) Skyliner 04- '06
YP 125 R (D) Skyliner 01-03
Yamaha:
YP 125 R (D) Majesty 2001 - 2002
YP 125 R (e) Majesty 03-09
YP 250 R x Max Sport X Max (11 - 12
YP 250 R x up to max x 10 - 12
YP 250 R x Bit ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) x 10 - 12
YZF - R 125 10 - 12
YZF R 125 Anniversary 1

 

Trebuie sa vezi ce putere dezvolta alternatoarele lor.

6 minutes ago, bursyllac said:

Daca imi amintesc bine, statorul standard de DR650 genereaza o putere de 200W si mai vazusem ceva statoare aftermarket de 250W

 

Am gasit, Yamaha YP250 R dezvolta 235W la 5000 de ture si are acumulator de 12V si 8Ah. Deci ar trebui sa mearga la DR650 fara probleme.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, mobiletron a spus:

De functionat trebuie sa functioneze, singura problema pe care o vad, in cazul in care ea exista, este posibila diferenta de putere dezvoltata intre alternatorul de scuter si cel de DR650 si daca acest lucru influenteaza fucntionarea releului de incarcare. Poate stie ceva @easy ride on!.

În principiu "releul" (redresor / regulator cu şunt) face un scurt-circuit prin tiristori (sau tranzistori V-MOS) peste fazele "alternatorului" (un magnetou de fapt) când tensiunea medie (la ieşire) depăşeşte 14,2-14,5V. Adică face un reglaj, după redresare, cu "decuparea" sinusoidelor prin scurt-circuitarea excesului energetic, exces disipat sub formă de căldură şi pe el dar şi pe înfăşurările magnetoului.

Socotind un pic, la un maximum de 280W / 14V asta ar însemna cam 20 A şuntaţi (câte 7 A pe fiecare fază).

Dacă pe puntea cu diode redresoare apare o cădere de tensiune în conducţie de 2 x 1,5V şi pe tiristori cam la fel, grosso-modo ar fi 2 x 1,5V + 1,5V la 7A adică 4,5V x 7A = 30W pe fiecare fază, 90W disipaţi (sunt 3 faze) de redresorul regulator pe aripioarele lui de răcire.

Nu ar fi o problemă cu cei maximum 7 A / fiecare fază ci doar cu disiparea căldurii de 90-100W (la dimensiunea suprafeţei aripioarelor radiante şi ventilaţia lor în circuitul de aer).

 

proxy.thumb.jpg.42c4128f44250b44b0da51b2e295c439.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, mobiletron a spus:

Ne-ai bagat in ceata, merge releul acela sau nu? Fisa tehnica spune ca magnetoul dezvolta cam aceeasi putere la ambele motoare.

Merge,

dar ar fi bine să-l monteze pe o placă de aluminiu pentru răcire suplimentară (mai ales la viteze de aer mici) şi în loc cât mai bine ventilat (ca să reziste în timp).

 

În ceea ce priveşte puterea (maximă a) magnetoului - ea este irelevantă pentru "releu" (90W disipaţi pe "releu"), diferenţa va prăji magnetoul dacă nu există consumatori electrici care să "pape" excesul.

Ce nu "papă" consumatorii disipă "releul" (şunt) şi magnetoul (şuntat).

Uneori se şi "prăjesc"  :D sau se "înmoaie".

Aşa e clar?

Eu am regulatoarele şunt (unul de AC pentru lumina de drum şi unul de DC pentru restul) montate în faţă (la aer rece), sub far (nu la "coadă").

 

Asta pentru că (la putere apropiată de sute de W ) orice alternator auto (nu magnetou) este răcit forţat prin ventilator atât pe partea de înfăşurări cât şi pe partea de punte cu diode redresoare şi regulator (inclus).

La moto "moderne", nu este nici excitat proporţional cu consumul (economic) şi nici răcit corespunzător (forţat) deşi este pe maxim.

Bullshit!

2078866302_regulator-tensiune-scuter-yamaha-125-150cc8394466.thumb.jpg.efc67a63d68e469b020c0fabc76c2ffc.jpg

Carcasa asta nu disipă (în siguranţă) 90-100W.

Poate una ca asta:

Rf3dc54f0248b70e3269af00439e01540.thumb.jpg.cf4ff104067bb1c7c186e7628d4c8dca.jpg

https://8467.lightstrade.com/view/93516/80W-And-100W-solar-LED-radiator--MG-F-80-And-100W-2.html

 

 

O "mică" diferenţă de dimensionare, nu?  :crack:

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites
On 2/23/2021 at 2:00 PM, easy ride on! said:

Merge,

dar ar fi bine să-l monteze pe o placă de aluminiu pentru răcire suplimentară (mai ales la viteze de aer mici) şi în loc cât mai bine ventilat (ca să reziste în timp).

 

Da, o racire suplimentara ar fi buna dar spatiul intotdeauna e o problema pe moto. Totusi releul chinezesc este la aceeasi dimensiune cu cel original de Suzuki, asta inseamna ca si racirea ar trebui sa fie in parametri normali.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, mobiletron a spus:

 

Da, o racire suplimentara ar fi buna dar spatiul intotdeauna e o problema pe moto. Totusi releul chinezesc este la aceeasi dimensiune cu cel original de Suzuki, asta inseamna ca si racirea ar trebui sa fie in parametri normali.

Normalitate (ca răcire) este doar când bate vântul peste aripioarele de răcire. Sau un ventilator.

Adică ideea este să nu stingi farul niciodată (că suprasoliciţi regulatorul) şi să stai la semafor cât mai puţin (dacă nu bate vântul ca pe munte) că se încinge  :) 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...