Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Salutare,

De ceva vreme tot citesc despre DR650. Si in sus si in jos peste tot pe internet. Suna foarte interesant si ma gandesc serios la el pentru urmatoarea motocicleta ce s-ar vrea putin mai spre "off-road". Acum am un SV650 de care sunt super multumit si pe care am dus-o prin multe locuri chiar si in afara asfaltului. Dar o cam chinuiam (nici un mod facut pentru off). Intrebarea mea este mai mult teoretica(deocamdata) :

Daca as vrea sa cumpar un DR650SE cum as putea sa fac asta? Din pacate in RO noi nu se mai vand (presupun ca din cauza euro 3) si in fine chiar daca s-ar vinde presupun ca ar fi foarte scumpe. Ok so second hand. De unde? Voi cum ati facut?

 

DR 650 SE e o motocicleta foarte rara la noi dat fiind ca e cam scumpa si pe-afara (in acceptiunea celor care cauta acest gen, mie nu mi se pare scumpa). Este un motor bulletproof pe care il recomand cu incredere chiar si incepatorilor [e foarte usoara si manevrabila, belive it or not e mai usoara decat KTM LC4 620 - 640]. Enduro sau supermoto e o motocicleta cu un handling excelent si un propulsor viguros pentru categoria in care se incadreaza. Nu e buna la drumuri lungi. Asta ti-o zic de-acum. Nu poti sa faci mai mult de 50 - 60 de km fara 10 minute pauza, si nu poti sa faci mai mult de 150 km "dintr-o bucata". Iti intra seaua in fund la propriu. Pe offroad sau la jucat prin oras e super misto seaua aia dar la drum e sub orice critica. Mai naspa chiar si decat la KTM LC4. Cu toate astea eu m-am cam obisnuit. Dupa 60 de km imi amorteste fundu' dar nu-l mai bag in seama, ii dau mai departe ;)

Deasemenea e o motocicleta foarte "tunabila" (bani sa fie) exista foarte multe aftermarketuri (powerparts) si o groaza de documentatie cu ajutorul carora se poate face o bestie din ea.

Exemplare in stare buna gasesti in Germania sau Italia undeva intre 2000 si 3000 EU.

Uita-te pe review-ul asta obiectiv si interesant http://www.topspeed.com/motorcycles/motorc...50-ar40437.html

Pentru orice intrebare legata de ea, iti stau la dispozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Hmm , Lupule multumesc pentru detalii. o singura chestie ma nelinisteste si sper sa nu ai dreptate : "nu e buna pentru drumuri lungi" . Pai...eu tocmai pentru asta ma gandesc sa o iau ;). Drumuri lungi si nu neaparat pe asfalt. Desigur, cu scaun schimbat si eventual si un rezervor mai mare. Ca sa merg prin oras sunt multumit cu naked-ul meu. Si chiar am mers la drumuri mai lungute cu SV-ul insa l-am tinut cam 95% pe asfalt. Acum as vrea sa mai scad procentajul asta... De aceea ma gandeam la DR. Hmm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca vreau sa fie si usoara. Eu oricum nu merg asa repede. Cu naked-ul am fost pana acum pe drumuri asfaltate si imi este ok. Plus ca variantele de care spui tu sunt mai vechi. Ideal mi-ar placea sa gasesc una din 2008 sau dupa, cand am inteles ca s-a schimbat ultima data motorul . Dar astea cred ca sunt vise pentru ca din ce vad nici pe moto.de nici pe moto.it nu prea sunt la vanzare. Cred ca nu vor propietarii sa le vanda ;))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca vreau sa fie si usoara. Eu oricum nu merg asa repede. Cu naked-ul am fost pana acum pe drumuri asfaltate si imi este ok. Plus ca variantele de care spui tu sunt mai vechi. Ideal mi-ar placea sa gasesc una din 2008 sau dupa, cand am inteles ca s-a schimbat ultima data motorul . Dar astea cred ca sunt vise pentru ca din ce vad nici pe moto.de nici pe moto.it nu prea sunt la vanzare. Cred ca nu vor propietarii sa le vanda

 

Motorul a fost schimbat in anul 1996. De atunci si pana in 2010 este acelasi motor. Schimbari au fost doar la unele repere. Spre exemplu pinionul de viteza a treia avea dantura proiectata cam prost si abia in 2001 au reproiectat-o. Jumate din SE-urile 1996 - 2001 au un "sirenaj" / shuierat intr-a treia (inclusiv a mea). Garnitura dintre cilindru si carter era cam subtire intre 1996 si 2000 apoi au reproiectat-o. A mea fiind 1996 are "problema" asta. Adica vara pe caldura mare, cam la 200 km "transpira un pic de ulei". Solutia: dau cu o carpa :) . N-are rost sa desfac motor nedesfacut niciodata pt niste "chichitze". Variantele 1998 - 1999 au avut in schimb niste probleme destul de naspa - boul de inginer care se ocupa de proiect a incercat el sa faca economie de material si a eliminat o piesa esentiala - limitatorul de cuplu de la "starter clutch". Ei bine au fost o groaza de motoare care trozneau la oprire. Rulmenti sparti, capac aprindere-starter sparte. Asa, dintr-odata. Pentru modelul 2000 l-au pus la loc. ;)

Motorul in sine e bulletproff rau de tot. Se duc la 100.000 km si peste fara sa umbli in ele decat poate la distributie. Apropo de distributie - cand am vazut ca are ditamai lantul pe care il are si Yamaha R6 am zis ca nu e adevarat :D La aia veche (1990 - 1995) era cam "consumabil" lantul de distributie.

 

Nu stiu ce sa zic de mersul la drum lung. Daca te uiti pe AdvRider sunt nebuni de australieni, americani si canadieni care traverseaza continentul cu ele. Cand aud de 800 - 1000 km pe zi cu DR-ul asta parca ma doare fundul stand pe scaun. DAR... exista si un DAR... seaua se poate REFACE la un mester priceput cum e Darian. :P Asta daca nu ai bani de ceva Corbin, Renazco, etc. Alea ar fi ideale, sunt scule-scule.

Asa, ca viteza de drum merge da-o in ma-sa. Fuge chiar tare pentru un enduro. Croaziera o are la 120 km/h. In ultima treapta sub 110 esti subturat. Poti sa mergi 140 - 150 km/h constant daca te tin bratele sa nu te dea vantul jos. Motorul efectiv toarce. E al dracului de bine facut propulsorul in sine.

Ce mi-a mai placut mie la ea e faptul ca nu vibreaza deloc. Pe o scara de la 1 - 10 (1 fiind cea mai vibratoare motocicleta) i-as da un 9.5). Dupa 2 - 3 saptamani cu KTM LC4 cand m-am urcat pe DR, nici nu m-a interesat ca trage mai putin tare, eram super incantat ca nu vibreaza! :P

 

Variante mai noi de hmm 2003 nu prea gasesti. Lumea merge cu ele. Si in general cine le da le da sa treaca la alt segment / gen si n-au bani de inca una. Pe partea asta de dual purpose cu veleitati puternice de offroad e o alegere foarte buna. Se cam bate cu LC4 - ala trage mai tare si e ceva mai destept la suspensii / frane iar asta e mai maintentance-free. Plusuri si minusuri.

Si are a naibii o groaza de potential. Astia care au bani pe-afara trantesc pe ele carburatoare Mikuni TM40, Keihin FCR 39, etc si fac din ea ce n-a vazut Parisul. Pai daca pe DR-ul vechi, un carburator Dell'Orto de KTM ii dadea o vana de te inchinai... pe astalalata noua care intra si mai frumos in ture, un carburator de-asta "destept" face o diferenta considerabila. www.hessler-motorsport.de are un catalog intreg pentru ce poti pune pe ea. Bani sa fie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neatz jupani.

 

hai ca ma bag si io in ciorba dumneavoastra sa intreb de cate unele pt un amic de isi bibileste mobra, un 91 cu kickstart.

 

primo, sa va zic de ce piese trebuie, ca poate sare iepurele: culbutor evacuare, releu semnalizare (potential si incarcare), butuc chei, sticla semnalizare spate.

 

in alta ordine de idei, care stie in ce masura as putea cauta piesela astea si pe alte modele (350, drz, big).

 

numa bine.

Editat de scabron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primo, sa va zic de ce piese trebuie, ca poate sare iepurele: culbutor evacuare, releu semnalizare (potential si incarcare), butuc chei, sticla semnalizare spate.

 

1. culbutor evacuare - ori unul nou (www.dillypoint.ro) ori un sh din dezmembrari, parca Hellicks Helmet dezmembra una. Recomand cu tarie unul nou. Culbutorii sunt partea sensibiloasa a acestei motociclete, impreuna cu axa cu scame - astea daca nu beneficiaza de ungere cum trebe' si cat trebe' se belesc repede si iremediabil.

Sa se uite atent si la axa cu came sa vedeti nu carecumva sa fie uzata in exces (nu e neaparat deoarece culbutorul se uzeaza mai repede dar nici exclus nu este).

 

2. releu semnalizare se ia de la orice - de dacie (50 RON electronic nou), de scuter (habar nu am cat e), de la alta motocicleta, etc

 

3. releu de incarcare - eh aici e buba - ala merge de la orice 650 plug and play sau de la altceva cu adaptari; in primu' rand trebuie vazut daca e ala buba si nu cumva STATORUL care poate nu mai da curent (deficitul de ulei ii provoaca arderea sau e pur si simplu varsta);

 

4. butuc chei - aici e un pic tricky; de recomandat de DR 650, altfel de la motociclete care au butuc asemanator (nu m-am confruntat cu problema, nu prea am idei)

 

5. sticla semnalizare spate - putin probabil sa gaseasca, mai cu seama ca dreaq stie ce semnale are el pe spate; cel mai bine luate 2 bucati semnale "din piata"; scapa cu 20 RON.

Mesaj completat

Un DR 600 (1986) care a facut fata cu succes la Africa Twin......

 

Pai si ce e asa science-fiction in asta? Un DR 600 "face" oricand si la orice ora un Africa Twin sau orice alta vaca de categoria ei, in teren mediu - greu. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, Lupule am citit pe net cam ce spui tu despre DR. Ramane intrebarea... cum naiba fac rost de unul in RO? Cred ca l-as lua si nou daca as gasi undeva. In sua e vreo 5000 dolari adica sub 4000 de euro. Pai la banii astia se videau anul trecut motociclete SH...

Dar da, stiu, noi nu suntem in sua si la noi viata trebuie sa fie mult mai complicata. Ma intreb daca exista in europa o tara unde sa se mai vanda de nou. Acolo probabil as avea sanse sa gasesc mai multe exemplare si SH...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde pot gasi un set de protectii din teava pentru motor pentru DR ?

am inteles ca este o firma in Cluj care fabrica la comanda......

Mesaj completat

are cineva o sea stricata, rupta sau in stare proasta pe acasa si nu-i face trebuinta?

vreau sa experimentez ceva... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumetre lupu, multzam de ajutor :lol:

 

amu, o parte din piese o fo deja desenate. raman insa nijte nelamuriri cu care poate iar ma ajuta careva:

 

- releu de dacie mere "plug & play" sau mai trebe mantzocarit

 

- cum ceaprazu mumasii se scoate butucu de la chei? ca i-o m-am bunghit ceva p-acolo si pare a fi nitut :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumetre lupu, multzam de ajutor :lol:

 

amu, o parte din piese o fo deja desenate. raman insa nijte nelamuriri cu care poate iar ma ajuta careva:

 

- releu de dacie mere "plug & play" sau mai trebe mantzocarit

 

- cum ceaprazu mumasii se scoate butucu de la chei? ca i-o m-am bunghit ceva p-acolo si pare a fi nitut :drink:

 

- Releu de Dacie ma indoiesc ca ar merge. Dacia are alternator pe cand, majoritatea motocicletelor au magnetou. Releul de Dacie are mufa DF care nu ai unde sa o legi la o motocicleta.

- Pai da jos niturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intreb daca exista in europa o tara unde sa se mai vanda de nou. Acolo probabil as avea sanse sa gasesc mai multe exemplare si SH...

 

Nu exista din pacate! Din cauza legislatiei mUniunii Europene cu privire la "normele de poluare" nu se mai vand aici de ceva vreme (sa tot fie vreo 5-6 ani).

mUE nu mai accepta carburatie si racire pe altceva decat pe apa la motocicletele noi. Bandit-ul l-au "adaptat" repede insa DR-urile (si parca nici DR-Z-urile) nu prea. Nici n-avea sens sa schimbe o arhitectura fiabila pt ca cea mai mare clientela la modelul asta tot in America si Australia e.

 

Deci cel mai probabil, modele mai noi de 2004 nu o sa gasesti in EU. Dar eu nu mi-as face probleme din cauza asta. Daca al meu din 1996 merge bine, unul facut dupa 2000 ar trebui sa fie ceas. Mai ales unul luat de prin Germania care nu prea a vazut offroad la viatza lui.

 

 

 

 

@scabron: doar releul de semnalizare merge de Dacie; in rest asculta ce-a zis Andrei ca a zis bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit pe 8.sept. sa testez crashbar-ul !!!

 

si-a facut perfect datoria... doar zgarieturi pe crashbar si pe suportii de genti laterale...

 

nu a fost viteza mare (max 30kmh)... nu dau vina... nu stiu daca era umezeala de dimineata, dar a fugit fata (MITAS).

 

evenimentul s-a intamplat in giratoriu ... la 07:30 dimineata...

 

echipamentul de protectie si-a facut si ala treaba (uvex)...

 

Doar eu "oleaca" (mai mult) speriat....

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am varsat pe ud cu Mitas. De doua ori. :lol: Acu' si eu poate vroiam prea multe de la saracele cauciucuri. (In primul caz erau si tocite :hurt: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neatz jupani.

 

hai ca ma bag si io in ciorba dumneavoastra sa intreb de cate unele pt un amic de isi bibileste mobra, un 91 cu kickstart.

 

primo, sa va zic de ce piese trebuie, ca poate sare iepurele: culbutor evacuare, releu semnalizare (potential si incarcare), butuc chei, sticla semnalizare spate.

 

in alta ordine de idei, care stie in ce masura as putea cauta piesela astea si pe alte modele (350, drz, big).

 

numa bine.

 

sal,

 

in legatura cu releul de semnalizare...eu am pus unu de dacie si mere perfect, nu are nicio legatura ca dacia e cu alternantor si motorul e cu magnetou...la mine releul e cu trei picioruse, cel de dacie e cu 5, dar din astea 5, 3 sunt masa. din astea 3 de masa folosesti numai unu. mai departe plusul il legi la releu unde apare semnul "+" , iar firul ramas unde scrie "C" . la mine a functionat. Releul de dacie costa 20 de lei, atat am dat io pe el. o sa revin cu poze.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrea cineva oare un Suzi DR 650 SE din 1996?

 

Ma cam tenteaza un Suzi Bandit; mai ales ca in ultimele 6 luni n-am iesit mai deloc offroad... :moron:

 

Motocicleta functioneaza ok, se aude frumos, trage frumos. Mai are si ea una-alta de rezolvat (nu e neaparat, doar pentru pretentiosi :D ) - mici zgarieturi pe plastice (enduro, deh); discul spate e cam uzat si mai tine maxim 1-2 seturi de placute; viteza a 3-a are un suierat/sirenaj ("boala" de-a lor) nu deranjeaza decat auditiv - m-am gandit ca n-are sens sa desfac motor nedesfacut ever pt un kekat de sirenaj. Asa, ce ar mai fi... are ghidon Renthal fatbar, handguards Acerbis, Bixenon, suport de topcase si topcase, placutele spate-s noi, alea fatza mai merg vreo 2 - 3000 km, are pinion fatza de 14 dinti nou JT Sprockets (il am si p-ala "original" de 15 dinti); lantul si pinionul spate au fost schimbate la inceputu' anului si au maxim 6000 km.

 

Pretul - care zic eu ca e ok pentru an si stare - 1300 eu.

 

Daca intereseaza pe careva dati de stire, as prefera sa o dau unui pasionat de DR sau "enthusiast" in ale dual-sportului si nu unui carcotas, nu vreau sa ajunga la oricine :D

 

(inca n-am bagat-o "oficial" la vanzare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pret tare bun pentru ce e! Bafta la vanzare!

 

Asa zic si eu, sarumana.

 

Si o poza:

 

post-2624-1284530802_thumb.jpg

 

numa` sa nu ti se faca dor dupa aia de el :D

 

Mda asta e mai nasol, dar deh... dor mi se face de toate dupa ce le dau. :moron: Dupa parerea mea le-as tine pe toate. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos motorul bafta la vanzare.

 

Dupa ce v-am stresat cu intinsul lantului balansier uite ca acum 2 seri m-am apucat de ea. Am desfacut acolo toate cele, recunosc ca la demontat a fost destul de simplu, insa la montat mi-a cam dat cu virgula. M-am chinuit apro o ora sa nimeresc pinioanele alea acolo cand am pus capacul de la magnetou inapoi. Alfel operatiunea in sine de intindere a lantului e destul de simpla. Respecti manualul si e ok, e descris foarte bine. In cele din urma am reusit sa montez totul, sper sa fi pus bine la loc toate rotitele dar ma gandesc ca daca nu intrau la locul lor nu se inchidea capacul. A pornit la prima cheie si acum la semafor e liniste totala, se aude doar esapamentul. Parca merge o idee si mai frumos.

 

Va multumesc pentru sfaturi si asfalt uscat. Altfel nu mai este nimeni pe aici dornic de o intrunire la o bere sau o plimbare? Mai povestim despre vacile astea monocilindrice. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...