Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

la mine e 0.08 admisie si 0.15 evacuare. Asa am mers pana acum si totul a fost ok

 

Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) Am presupus ca 0.08 in (admisie) 0.13 ex (evacuare)

 

Eu cred ca am o problema pentru ca nu inteleg ce vorbiti . ce inseamna 0,13 ?? CM ??? nu mm adica 1,3 mm . la evacuatre 1 mm si 3 zecimi

0,13 mm inseamna 13 zecimi !!! 0,13 mm il reglez cu un fir de par :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

!!!! CUM 0,08 mm !!!!!!

8,00 = 8 milimetru

0,8 mm = 8 zecimi de milimetru

0,08 mm = 8 sutimi ( 1 sutime inseamna a suta parte dintr-un milimetru ) E imposibil !!!! Un fir de par are 0,03 mm si in cazul tachetilor 0,08 mm nu se vede cu ochiul liber si nici nu iti dai seama ca s-ar misca . Si foita de tigara e mai groasa de 0,08 mm

:stuck: o sa inebunesc !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ivanica: este vorba de 0,08mm-0,13mm.....si nu iti trebuie decat un set de lere,nu vreun 'fir de par' :crack: ! in legatura cu jocul, oriunde intre 0.08-0.13 este ok, eu personal prefer sa las jocuri mai maricele, (de ex aici spre 0.13) mai ales la supapele de evacuare, chiar daca motorul e mai galagios....

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact...pe evacuare putin mai mare,trebuie sa tii cont ca acolo e caldura mai mare prin urmare au loc niste mici dilatari. Cu lera e bine de reglat insa pentru o acuratete si mai mare se poate folosi un ceas comparator prins intr-un dispozitiv rigid. Din cauza multiplelor socuri pe surub acesta adanceste putin in capul culbutorilor in punctul de contact, prin urmare intervin mici uzuri. In momentul folosirii lerii aceasta este plana si nu detecteaza acea mica deformare, prin urmare e posibil sa te pacaleasca putin, tu sa reglezi la 0.08 dar in realitate sa iti iasa 0.1.

 

Daca strangi prea tare risti sa nu ti se mai inchida supapele deci..."ca.nci" pornire. Chiar de lasi toleratele mai mari, dar nu foarte, motorul va fi mai galagios, dar macar esti sigur ca porneste foarte usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat un set de lere de la Draper, foarte ieftin - http://www.sculedemana.ro/expert-32-blade-dual-reading-combination-feeler-gauge.html

Daca se uzeaza suruburile acelea reglabile de la culbutori, se pot schimba usor si relativ ieftin. Nu stiu daca nu se uzeaza si capetele supapelor, in care bat suruburile, si cat de usor se schimba si alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul se face cu pistonul la punctul mort pentru toate supapele sau e alta metoda?

reglajul se face cu pistonul la punctul mort superior ,in compresie,cu "T"-ul vizibil pe gaurica de "vizita",nu are nimic daca "T"-ul e 1-2mm mai stinga sau in dreapta,iti dai seama ca sunt liberi culbutorii si le poti simti jocul.

la monocilindre toate supapele(2,4 sau 5) se regleaza asezind o data motorul ca mai sus,la 2,3,4 cilindri se mai invirte vibrichenul n grade...da este alta discutie si aici nu ne intereseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu stiu de unde sa incept... hai sa o luam cu reglajul supapelor:

Se desfacea capacul de la rotor (ala mic si rotund de pe partea stanga) se baga o cheie Tubulara si se roteste in sens invers acelor de ceas pana se aduce motorul la punct (semnul de pe rotor ajunge in dreptul gaurii din carcasa acestuia)

 

4475723442_3525dce855_o.jpg


acesta se face la rece (motorul la temeperatura camerei) admisia are intodeauna valoarea mai mica (0.08 mm) si evacuarea valoarea mai mare (0.13mm)

valoarea asta se masoara intre capatul valvei si bratul balansoar (rocker arm) cu ajutorul unui se de lere

 

ATENTIE! daca nu se respecta aceste marimi motorul nu va merge in parametri normali

daca distanta este mai mica valva nu se va inchide cum trebuie cea ce duce la o compresie scazuta

daca distanta este prea mare valva nu se va deschide la timp cea ce duce la rateuri si putere scazuta
IMG_2404.jpg

 

acum cu uleiurile:

20w50 este un ulei mai "gros" fata de 10w40

20w50 este recomandat la temperaturi intre -10 si +40 de grade (sau mai mult)

15w40 intre -15 si+40 de grade

10w40 sau 10w50 are o plaja mai mare intre -20 si +40 de grade
10w30 intre -20 si +30 de grade

pe de alta parte un ulei sintetic isi pastreaza mult mai bine propietatile la temperaturi ridicate fata de un ulei mineral

Nu va mai alarmati cand dispare din ulei. Un consum de 1-2sute de grame la cateva mii de kilometri este perfect nomal, in functie si de stilul si regumul de mers (urban/extraurban) Motoarele astea la fel ca si motoarele in 2 timpi au nevoie de ulei ca sa functioneze cum trebuie singura diferenta este ca la 2 timpi uleiul este amestecat cu benzina in timp ce aici uleiul dispare din baia de ulei. Daca uleiul este mai gros va consuma mai putin dar asta nu este neaparat un lucru bun.

 

daca am zis prostii nu ezitati sa ma corectati

Editat de Hyena986
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate doar temperaturile alea sub zero grade... in sensul ca se aplica la auto, nu la moto...

temperaturile alea funt fix din manualul de utilizare de la DR750

 

DR-urile pina in 96 ciupesc ulei la temperaturi mari,cele dupa 96(ca cel din poza de mai sus) nu maninca ulei.

Eu am pus poza aia orientativ... intradevar cele de generatie noua nu conuma ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie ca la DR 800 cel putin, pe evacuare e min 0,15 mm - max 0,2 mm

Am intilnit la motoare cu multi kilometri fenomenul ca forma surubului de reglaj si a supapei sa nu mai fie suprafete plane si cu o forma sferica. Acolo reglajul cu lera minte. Prima data trebuie corectata problema dupa care se revine la reglaj.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la dr 800 se recomanda joc mai mare la evacuare sau sau maximul care il da in carte ca cica se ard usor supapele.

 

It is recommended to apply the values of the SR43 model (intake 0,15mm, outlet 0,20mm) for all models!

post-12095-0-59005000-1364329339_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Joc mic la supape evacuare = arderea supapelor? Care ar fi explicatia? Jocul mai mare la supapele de evacuare se recomanda din cauza faptului ca supapele se dilata mai mult, fiind maturate de gazele arse si fierbinti. Un joc mai mic ar face ca supapele sa nu mai inchida bine, pierzandu-se compresia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Joc mic la supape evacuare = arderea supapelor? Care ar fi explicatia? Jocul mai mare la supapele de evacuare se recomanda din cauza faptului ca supapele se dilata mai mult, fiind maturate de gazele arse si fierbinti. Un joc mai mic ar face ca supapele sa nu mai inchida bine, pierzandu-se compresia.

da,se ard pt ca nu au timp necesar sa se atinga destul de chiuloasa timp in care ea se raceste ..si ramine in flacara ...o supapa de admisie strinsa iti da rateu in galerie admisiei asta daca porneste motorul ca de obicei o admisie strinsa face pornirea greoaie

o sup de evacuare strinsa sau arsa face ca motorul sa porneasca cam aproape de normal dar relantiul e nesigur,fara vlaga iar daca e strinsa dar nearsa motorul porneste normal dar la cald/fierbinte motorul chiar se opreste cind se mai raceste merge iar bine pina se incinge.

 

la motoreta mea,de frica,stiind ce stricaciuni poate face un joc mic la supape ,le-am reglat babeste.am incins motorul tare ,cam cit am crezut eu,am desfacut repede capacele de vizitare si am facut reglajele astfel incit suruburile de reglaj abia sa atinga supapa.dupa aceea am masurat jocurile la rece,a doua zi.jocurile sunt mult mai mari decit zice manualul si chiar asa nu se aude nici un zgomot tipic de culbutori nici la rece nici la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai normal ca se opreste la cald daca jocul la evacuare e prea mic. Supapa numai inchide. Pierzi compresia. E logica si treaba cu lipitul de chiulasa = racire mai buna a supapei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor de pe acest forum in primul rand!

 

Si acum:

As vrea sa imi cumpar o motocicleta, ma atrage DR 350. Am gasit una care imi place. Am 1,76 si 68kg. Am vazut pe acest topic ca sunt foarte multi care au DR 650 si care iasa cu ele offroad. La prima vedere pare o motocicleta grea. As prefera o moto mai usoara si cu mai putina putere decat una mai grea dar mai puternica (offroad). Ce imi recomandati? 350 sau 650? As vrea sa o folosesc offroad. In special ma intereseaza parerea celor care au incercat si 350, si 650, si au simtit diferenta. Ma mira faptul ca nu sunt mai multi cu 350, sau poate nu au postat...

 

Am o motocicleta Cagiva W16 600 care in specificatii se spune ca are 155kg fara fluide si care mi se pare grea offroad. Din nefericire am probleme la motor la ea si nu gasesc piese. As vrea sa imi iau alta. Ma intereseaza daca la DR 350/650 se gasesc piese (din ce am vazut pe acest topic se gasesc), sa nu patesc ca si cu Cagiva, sa ma uit la ea ca nu am ce-i face, ca nu se mai fac piese nici originale si nici aftermarket :) (cu greu am gasit o garnitura de chiuloasa la pretul modic de 293RON).

 

La ce sa ma uit in special la DR 350 inainte de a-l cumpara? Weekend-ul asta o sa o vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva unde se poate umple cu azot rezervorul de la amortizorul spate? Ma gandesc sa-i schimb si simeringul si garnitura si trebuie sa-l golesc.

 

Referitor la supape eu am avut o problema cu T-ul de pe magneto. L-am aliniat si am reglat supapele si am pornit foarte greu motorul dupa. Si facea un zgomot foarte mare. Am realiniat din nou T-ul si colbutorii aveau joc foarte mare. E posibil ca magneto-ul sa faca doua ture pentru o glisare completa a pistonului? Prima oara cand am aliniat T-ul nu aveam joc deloc la colbutori, Defapt presau destul de mult supapele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CIudat . Nu am reglat nicodata taketi cu ajutorul gaurilor din capac :) In afara de gresala de a regla la 0,8 si 1,3 , motiv pentru care probail imi uda prea rau bujia . Eu reglam cu surubelnita pe la gaura bujiei :)) si vedeam cand sunt atacate supapele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fi mai explicit: vrei sa spui ca nu reglai culbutorii (nu exista tacheti) niciodata folosindu-te de gaura din capacul lateral al motorului pentru gasirea punctului mort superior, anume atunci cand in dreptul gaurii/ferestrei aparea semnul T. Gaseai punctul mort superior desuruband bujia si bagand o surubelnita in locul ei. Invarteai motorul pana cand surubelnita iesea cel mai mult, impinsa fiind de piston. Alegeai unul dintre cele doua puncte superioare in functie de cum vedeai ca sunt actionate supapele de catre culbutori, anume punctul mort superior in care nici una dintre supape nu este actionata.

Asta asa, ca sa inteleaga lumea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La asta ma refeream :) ( pare mai complicat , dar nu stiu din ce motiv mie lene sa desfac suruburile alea din capac )

in legatura cu ce am zis , pentru inceput (Prima pornire) oare afecteaza ca am culbutorii la 1 mm ??? adica teoretic e jocu mai mare si sunt actionate mai putin supapele . Sa le reglez iar dupa pornire sau acum ?

Motivul pentru care am incurcat eu reglajele este pentru ca nici nu aveam pe lera 0.08 . La mine incepe de la 0.10mm si mergea pana la 1.5mm parca. (probabil e pentru motoare mai mari)

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...