bogdan_harea Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Dupa ce am lucrat la motor mai toata iarna, timp in care am facut protectii si scut pt motor, un parbriz mai inalt, cruizcontrol, manere incalzite, cutii de bagaje, mi-a venit o ideie care nu-mi da pace.Pe scurt vreau sa fac un sistem de actionare al parbrizului care sa-l coboare sau sa-l ridice 130-140mm, pt a asigura o protectie mai buna la viteza mare si drum lung, dar si o vizibilitate buna in oras sau pe drumuri forestiere. Nu vreau deflectoare sau alte adausuri pe parbriz ci ceva in genul BMW sau FJR. Deocamdata sant in faza de documentare si am gasit niste glisiere destepte din inox cu bile care aluneca foarte usor si care asigura o cursa de 135mm fiind in acelasi timp si solide. Cu sistemul de prindere si culisare ma descurc sa-l confectionez, dar nu am nici o ideie despre un motoras care intr-un fel sau altul sa miste parbrizul in sus si jos. Ma gandeam la motorasul care la unele masini ridica sau coboara antena radio. Este cineva in tema sau care a incercat sa faca asa ceva. Astept sfaturi de la priceputi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Dupa ce am lucrat la motor mai toata iarna, timp in care am facut protectii si scut pt motor, un parbriz mai inalt, cruizcontrol, manere incalzite, cutii de bagaje, mi-a venit o ideie care nu-mi da pace.Pe scurt vreau sa fac un sistem de actionare al parbrizului care sa-l coboare sau sa-l ridice 130-140mm, pt a asigura o protectie mai buna la viteza mare si drum lung, dar si o vizibilitate buna in oras sau pe drumuri forestiere. Nu vreau deflectoare sau alte adausuri pe parbriz ci ceva in genul BMW sau FJR. Deocamdata sant in faza de documentare si am gasit niste glisiere destepte din inox cu bile care aluneca foarte usor si care asigura o cursa de 135mm fiind in acelasi timp si solide. Cu sistemul de prindere si culisare ma descurc sa-l confectionez, dar nu am nici o ideie despre un motoras care intr-un fel sau altul sa miste parbrizul in sus si jos. Ma gandeam la motorasul care la unele masini ridica sau coboara antena radio. Este cineva in tema sau care a incercat sa faca asa ceva. Astept sfaturi de la priceputi. nu ar fi mai simplu sa ridici geamul manual si sa ii bag 2 suroabe pe laterale ce il vor tine fix ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Foloseste un actuator de inchidere centralizata de la masina. Glisiere se pot folosi din cele pt mobila (cele de calitate, cu sine si bile de metal). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 21, 2008 Autor Share Postat Februarie 21, 2008 (editat) Pun cateva poza cu piesele pe care le voi utiliza pt a contura oarecum sistemul de glisare. Sper sa gasesc si o metoda de actionare electrica. Am facut rost de un motoras stricat care actioneaza inchiderea centralizata la usi auto . Este mic puternic, dar se misca prea repede si are cursa doar 20mm. Editat Februarie 21, 2008 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Februarie 22, 2008 Share Postat Februarie 22, 2008 poti incerca sa folosesti un motor pt stergatorul de parbriz. in general, aceste "motoare" contin un ansamblu compus din motor si mecanism cu roata dintata si surub fara sfarsit. acest mecanism are suficienta forta sa actioneze parbrizul la viteze mari si este "autoblocant" prin constructie. in bogata oferta de piese auto sunt sigur ca se poate gasi un motor de stergator suficient de mic succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 22, 2008 Autor Share Postat Februarie 22, 2008 (editat) Multumesc pt sugestie. Am sa caut un motor pt stergator pt luneta spate. Poate este mai mic.Ce nu stiu este daca se poate roti in ambele sensuri. Editat Februarie 22, 2008 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 22, 2008 Share Postat Februarie 22, 2008 io zic sa iti iei BMW R 1__0 RT. ca astea le au reglabile electric din fabrica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Februarie 22, 2008 Share Postat Februarie 22, 2008 nu cred ca iti trebuie mai mult decat un motor de stergator de luneta de tico (cred ca au existat modele cu stergator in spate) cat despre rotirea in ambele sensuri, sigur ca se poate, fiind motor de cc. cu un singur "amendament": montarea izolata electric fata de sasiul motoretei, intrucat, in general, motoarele astea culeg minusul de pe sasiu, sau modificarea interna a motorului prin desprinderea firului de masa (nu este prea complicat, necesita un minim de indemanare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 23, 2008 Autor Share Postat Februarie 23, 2008 Cred ca am gasit tipul de motor potrivit pt parbriz.M-am uitat la un Peugeot 205 si spre deosebire de alte motoare pt stergator de luneta, asta este plat, are mecanismul de biela-manivela la exterior, deci poate fi inlaturat usor si pare mai usor, avand carcasa din plastic.Mai caut si de la alte masinute in speranta ca gasesc unul cat mai mic. Actionarea parbrizului il voi face tot cu sistem biela manivela fara nici o limitare si cu un buton gen claxon. Cat timp tii apasat motorul se invarte intr-un singur sens ridicand si coborand parbrizul alternativ si il opresc in pozitia convenabila. Scap astfel de contacte de capat de cursa sau alte complicatii electronice. Inca o data multumesc pt idei si revin cand am ceva concret. Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 23, 2008 Share Postat Februarie 23, 2008 aaa...poti sa folosesti motoras de geam electric. este plat mecanismul. sau...motoras de antena. de ex de la cielo... are practic o curea din plastic pe post de cremaliera...iar in cazul antenei, poti sa folosesti motorasul cu tot cu antena. antena o folosesti ca brat impingator/tragator. o tai la ce lungime doresti, fixezi din nou cureaua aia din plastic in extremitatea taiata, si gata. si capatul ala il fixezi de parbriz. gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Februarie 24, 2008 Share Postat Februarie 24, 2008 aaa...poti sa folosesti motoras de geam electric. este plat mecanismul. sau...motoras de antena. de ex de la cielo... are practic o curea din plastic pe post de cremaliera...iar in cazul antenei, poti sa folosesti motorasul cu tot cu antena. antena o folosesti ca brat impingator/tragator. o tai la ce lungime doresti, fixezi din nou cureaua aia din plastic in extremitatea taiata, si gata. si capatul ala il fixezi de parbriz. gata. si mai bine asa stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 27, 2008 Autor Share Postat Februarie 27, 2008 Mai m-am documentat. Motorul de antena(Daewoo) este foarte mare deci cade. Motorul de actionat geamul (Daewoo) este bun ca dimensiuni ,dar se misca prea repede cca 1 rot/ sec. deci cade si asta. A ramas valabil doar motorul de stergator la luneta, care face 1 rotatie completa in 5-6 sec. Mai caut motoare de stergator luneta la Matis si Logan Brek.Mai are careva vreo ideie.Stie cineva in Buc un depozit de piese auto din dezmembrari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 Mai are careva vreo ideie.Stie cineva in Buc un depozit de piese auto din dezmembrari. Am eu! Ti-am si zis ca ti-l dau gratis!!! Vineri la Iron City daca vrei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Bogdan, ai mai facut vreun progres? Un suport reglabil electric parca e totusi prea mult pt V-Strom (desi e interesanta ideea). Eu o sa incerc (candva, in viitor) sa fac un suport reglabil manual, asemanator cu madstad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 asa ceva are suzuki GSXF1100 modelul care s a fabricat din `89-`93 parca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 1, 2008 Autor Share Postat Iunie 1, 2008 Ideea cu parbrizul reglabil la buton mi-a venit cam tarziu la inceputul sezonului moto si acum nu prea mai am timp, ca ne plimbam in fiecare weekend. Lucrarea va stagna pana in toamna in stadiul in care este. Deocamdata am facut partial suportul parbrizului, dar nu l-am terminat pt ca inca nu am gasit un motor potrivit. Partea de glisare este gata si sant multumit cum a iesit. La toamna voi continua si sper sa reusesc. Deocamdata pt mine nu a aparut o alta motocicleta care sa detroneze V-Strom-ul, deci il voi pastra si voi mai lucra un pic la perfectionarea lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 19, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2009 (editat) Am continuat cu constructia parbrizului reglabil pe inaltime la V-Strom. Sistemul de prindere si glisare este gata. Parbrizul are o cursa de cca 130mm si fata de anul trecut l-am mai inclinat putin spre spate, dupa ce am constatat ca astfel se reduce mult zgomotul si curentul de aer la peste 140km/h. Ce nu am gasit inca, un motor cu reductor la 12 V suficient de mic. Am cautat la auto si toate (motoare de geamuri. antene automate, stergatoare de parbriz sau lunete) sant mari si grele. Nu intra sub parbriz si sant si mult prea puternice pt ce trebuie. Ceva sugestii sau idei de la priceputi? Editat Ianuarie 19, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 9, 2010 Share Postat Ianuarie 9, 2010 ati mai facut vreun progres domnul bogdan? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 9, 2010 Share Postat Ianuarie 9, 2010 (editat) Am continuat cu constructia parbrizului reglabil pe inaltime la V-Strom. Sistemul de prindere si glisare este gata. Parbrizul are o cursa de cca 130mm si fata de anul trecut l-am mai inclinat putin spre spate, dupa ce am constatat ca astfel se reduce mult zgomotul si curentul de aer la peste 140km/h. Ce nu am gasit inca, un motor cu reductor la 12 V suficient de mic. Am cautat la auto si toate (motoare de geamuri. antene automate, stergatoare de parbriz sau lunete) sant mari si grele. Nu intra sub parbriz si sant si mult prea puternice pt ce trebuie. Ceva sugestii sau idei de la priceputi? cred ca ar merge mecanismul de actionare al antenelor electrice auto chinezesti, mi s-au parut destul de compacte dar nu stiu ce sa zic de fiabilitate. pe de alta parte ai putea sa faci montajul reductorului undeva pe mobra iar actionarea parbrizului sa se faca prin cablu. Editat Ianuarie 9, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 10, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2010 cred ca ar merge mecanismul de actionare al antenelor electrice auto chinezesti, mi s-au parut destul de compacte dar nu stiu ce sa zic de fiabilitate. pe de alta parte ai putea sa faci montajul reductorului undeva pe mobra iar actionarea parbrizului sa se faca prin cablu. De un an, de cate ori imi amintesc, ma gandesc si caut solutii. Nu am gasit nimic suficient de mic. puternic si potivit ca turatie si mod ce actionare. Am renuntat la actionarea electrica si ca sa nu arunc toate componenetele pe care deja le-am confectionat am sa-l fac cu actionare manuala, dar in asa fel incat sa-l pot ridica/cobora si bloca cu o singura mana, chiar si in mers la viteza mica. Pt blocare am gasit un intinzator de cablu pt barci, din inox, cu suruburi stanga/dreapta la capete solid si suficient de compact. Am sa pun poze cand va fi gata, desi vad ca ideia nu a avut prea multi adepti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 10, 2010 Share Postat Ianuarie 10, 2010 depinde si de configuratia mobrei. eu m-am gandit la un sistem mai simplu. un capat al parbrizului fix si celalat mobil si cu un surub care sa permita departarea de carena sau apropirea de ea. vazusem un sistem asemantor intr-o poza cu un bmw. Mesaj completat iar alta idee este copierea unei prelungiri de parbriz de la touratech, ceva in genul pozei atasate. numai ca vreau sa folosesc 2 cleme mai mici si mai inguste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Ianuarie 10, 2010 Share Postat Ianuarie 10, 2010 O sugestie simpla, dar poate gresita: exista motoare de 12Vcc pentru electronice. Am avut unul pentru imprimanta care mergea la 12V dar nu era plat, si unul pentru scanner, plat, tot 12V, dar era stepper motor. Ai putea intreba pe la mag de electronice daca au ce iti trebuie. Daca iti permiti, poti comanda un motor conform cu ce ai nevoie de la astia sau de la altii asemanatori. Maxon au motoare foarte bune dar din pacate site-ul nu arata nici macar 1/10 din diversele motoare pe care le au. Probabil pentru forta e nevoie si de o cutie reductoare. Merita o intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 10, 2010 Share Postat Decembrie 10, 2010 (editat) Mai m-am documentat. Motorul de antena(Daewoo) este foarte mare deci cade. Motorul de actionat geamul (Daewoo) este bun ca dimensiuni ,dar se misca prea repede cca 1 rot/ sec. deci cade si asta. A ramas valabil doar motorul de stergator la luneta, care face 1 rotatie completa in 5-6 sec. Mai caut motoare de stergator luneta la Matis si Logan Brek.Mai are careva vreo ideie.Stie cineva in Buc un depozit de piese auto din dezmembrari. Vad ca topicul lancezeste, insa mi-am adus aminte de el cand am dat peste niste motorase (actuatuare de la aeroterma auto) care arata cam asa (scuze pt calitate, n-am avut decat un telefon la indemana): Nu costa nimic, ofer 1 buc pt studiu sau punerea proiectului in aplicare Rog contat pe p.m. pt ca nu prea intru pe forum. P.S. hartia-suport are patratele cu laturi de 10 mm - asta ca o idee de dimensiune. Editat Decembrie 10, 2010 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 10, 2010 Autor Share Postat Decembrie 10, 2010 Eu nu am gasit motor. Ce ai tu pare mai potrivit. Da-mi un PM cu un nr de tel sa te sun. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 10, 2010 Share Postat Decembrie 10, 2010 Eu zic ca nu o sa tina figura. Motoru ala e prea mic pentru ce tre sa faca, daca incerci sa il misti in mers cu atat mai greu! Chiar azi mi-a ajuns suportul pentru parbrizul la motorul meu, care e electric din fabrica. Motorul are cam 15 cm lungime si vreo 6 in diametru, fiind rotund. Sistemul este acelasi de roti dintate din plastic. In plus, ca sa transforme miscarea circulara in liniara, are un sistem asemanator celui din grupul cardanic; nu stiu cum se numeste, dar is doua roti melcate care calca una pe alta, la 90 de grade. In plus, motorul are doua contacte care la nush cate ture, face ca sa se opreasca, atunci cand cobori sau ridici parbrizul. Asa ca spor la construit, dar eo zic ca motorasul din pozele d emai sus e subdimensionat pentru ce trebuie sa faca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.