Sari la conținut

Ktm 950/990 Adventure


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vreun motiv anume pentru care zici 990? Eu sincer prefer carburatoare pentru simplitate, dar daca e vreun alt motiv mai puternic in favoarea 990, il iau in considerare.

 

 

La drum lung 990. Drum lung = multi bani dati pe benzina. 990 e mai uman din punctul asta de vedere. + nu ai de sincronizat carburatoare. Iar ideea ca injectia se poate strica e preconceputa. Zi-mi ca ai masina pe carburatie din acelasi motiv. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul motiv pentru care mi-as dori un 990 este cutia de viteze care este regandita fata de 950 ..... restul e' cancan !

La 950 cutia este mai dura, mai de tractor. La 990 este mai soft, mai finuta ...

 

Consumul este comparativ la ambele ! Conteaza foarte mult stilul de mers, asta poate face diferenta intre un consum de 8% si unul sub 6%. Eu abia ce am venit din Grecia cu bagaje si pasager si am obtinut o medie de 5.3 -5.5%, rulaj in jurul lui 120km/h ..... si am mobra pe carburatie.

 

Acum mai conteaza si cati bani ai la pusculita. Daca ai mai multi, orienteaza-te catre un 990 Adv. cat mai nou cu rulaj cat mai mic, ..... in schimb daca portofelul e' subtire te limitezi la un 950. Oricum, ambele mobre sunt utilaje cu o intretinere destul de scumpa, ... fie 950, fie 990 ... dar si satisfactiile sunt pe masura ! :)

 

Cu un 4500 euro poti avea norocul sa gasesti un 950 fara prea multe accesorii, in schimb un 990 nu-l gasesti sub 5500-6000 euro ... tot asa mai ,,chel" ! Pe mobra asta incap o gramada accesorii aftemarket: evacuare, amortizor de ghidon, crash-bars, sa ergo, parbriz, cilindru receptor ambreiaj, scut motor, sistem de prins cutii de bagaj, cutiile de bagaj, priza de curent, anumite protectii pe la diverse componente (cadru, pompe frana, bascula, telesoape), proiectoare, gps ... & shit. ..... Toate astea pot ajunge la sume surprinzator de mari ! Sa nu te mire daca gasesti un 950 Adv. din 2003-2004 care costa 6500 euro ! ... trebuie sa verifici si ce are montat pe el !

 

In concluzie, ambele motoare 950/990 sunt fiare de nadejde care o data ce ai gustat senzatia, calarind unul, nu o vei mai uita !



Sunt fericit. A venit kitul de ambreiaj RECLLUSE. Abia astept sa al montez si sa va spun impresii.

Sunt curios cum o sa te descurci cu el pe coclauri.

Poate il testez si eu o data la o urmatoare intalnire !? ... cat ai dat pe el ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai auzit si ca 990 ar consuma mai putin decat 950.... Dar cu 950 scapi de software-uri...

Da, cam asta si vreau. Desi lucrez in domeniul electronicii (micro-electronicii chiar), cand vine vorba de motoare prefer chestiile old-school.

 

La drum lung 990. Drum lung = multi bani dati pe benzina. 990 e mai uman din punctul asta de vedere. + nu ai de sincronizat carburatoare. Iar ideea ca injectia se poate strica e preconceputa. Zi-mi ca ai masina pe carburatie din acelasi motiv. :)

Injectia nu prea cred nici eu ca musai 'se strica', dar sunt mult mai multe variabile in joc: senzori, ECU, software, actuatoare, valve, etc., in concluzie mai multe surse de posibil rateu si ramas in curu gol pe marginea drumului. Uitandu-ma pe net am vazut ca multa lume se plange de comportamente 'interesante' ale injectiei pe 990, inclusiv moarte subita a motorului. O lista aici:

http://www.ktm950.info/how/ktm_950_issues.html

Sectiunea: 990 Fuel Injection Problems (stalling, abrupt on-off throttle)...

Si ca veni vorba de injectii si perfuzii, prima data m-am gandit la un Triumph Tiger 800 XC. Dupa ce am citit povestea bietilor copii de aici, insa, m-am calmat:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=877576&page=1

Pe undeva, dupa multe peripetii, au aflat printre altele ca bordul se f**e cand gusta apa, iar ECU-ul nu 'scanteieste' daca nu detecteaza bordul la initializare. Aparent nu poate fi reprogramat sa treaca peste asta. Trist!

Masina...io personal n-am, ca nici nu-mi place si nici nu simt (inca) nevoia (stiu, sunt hipster la faza asta :crack: ), dar ultima pe care am condus-o era Dacia lu' taica-miu. Pe carburatie. Se pune?

 

Singurul motiv pentru care mi-as dori un 990 este cutia de viteze care este regandita fata de 950 ..... restul e' cancan !

La 950 cutia este mai dura, mai de tractor. La 990 este mai soft, mai finuta ...

 

Consumul este comparativ la ambele ! Conteaza foarte mult stilul de mers, asta poate face diferenta intre un consum de 8% si unul sub 6%. Eu abia ce am venit din Grecia cu bagaje si pasager si am obtinut o medie de 5.3 -5.5%, rulaj in jurul lui 120km/h ..... si am mobra pe carburatie.

 

Acum mai conteaza si cati bani ai la pusculita. Daca ai mai multi, orienteaza-te catre un 990 Adv. cat mai nou cu rulaj cat mai mic, ..... in schimb daca portofelul e' subtire te limitezi la un 950. Oricum, ambele mobre sunt utilaje cu o intretinere destul de scumpa, ... fie 950, fie 990 ... dar si satisfactiile sunt pe masura ! :)

 

Cu un 4500 euro poti avea norocul sa gasesti un 950 fara prea multe accesorii, in schimb un 990 nu-l gasesti sub 5500-6000 euro ... tot asa mai ,,chel" ! Pe mobra asta incap o gramada accesorii aftemarket: evacuare, amortizor de ghidon, crash-bars, sa ergo, parbriz, cilindru receptor ambreiaj, scut motor, sistem de prins cutii de bagaj, cutiile de bagaj, priza de curent, anumite protectii pe la diverse componente (cadru, pompe frana, bascula, telesoape), proiectoare, gps ... & shit. ..... Toate astea pot ajunge la sume surprinzator de mari ! Sa nu te mire daca gasesti un 950 Adv. din 2003-2004 care costa 6500 euro ! ... trebuie sa verifici si ce are montat pe el !

 

In concluzie, ambele motoare 950/990 sunt fiare de nadejde care o data ce ai gustat senzatia, calarind unul, nu o vei mai uita !

Banii n-ar fi o problema, dar nici nu vreau sa dau pe un motor prea mult. Ceva in jur de 5000 cred ca e acceptabil. La o adica, e doar un motor si te poti trezi ca dupa ce il parchezi seara in fata unui hotel sau langa cort, dimineata...ia-l de unde nu-i. Oupsss...

 

Tragand linie, raman la ideea cu 950 + accesorii. Imi imprumuta/inchiriaza cineva pentru un test-ride o ora-doua intre 20-23 septembrie? preferabil pe-aproape de Cluj, ca acolo aterizez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-as fi dat si eu pt un test, chiar o sa fiu acasa in perioada aceea, dar din pacate pt tine, motorul e in Germania.

Pai depinde unde in Germania, ca poate e mai simplu asa...si eu acuma tot in Germania sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am posibilitatea de a cumpara de pe ebay un motor complet de 990 adv la un pret rezonabil. Ar fii cineva interesat sa se combine la achizitie pentru a avea piese de schimb pentru mobre?

Motorul este in Olanda. Poate stiti pe cineva care ma poate ajuta cu adusul lui de acolo. Eventual un prieten care se ocupa cu transporturi auto sau cu un microbuz. Curierul ar costa cam 200 euro, dar cu siguranta daca al pun la cineva in duba sau camion ar fi mai ieftin.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am posibilitatea de a cumpara de pe ebay un motor complet de 990 adv la un pret rezonabil. Ar fii cineva interesat sa se combine la achizitie pentru a avea piese de schimb pentru mobre?

Motorul este in Olanda. Poate stiti pe cineva care ma poate ajuta cu adusul lui de acolo. Eventual un prieten care se ocupa cu transporturi auto sau cu un microbuz. Curierul ar costa cam 200 euro, dar cu siguranta daca al pun la cineva in duba sau camion ar fi mai ieftin.

Multumesc.

... si eu am in plan sa fac miscarea asta, insa cu unul de 950. Un motor de 990 nu este copatibil 100% pe ,,bicicleta" mea. Trebuiesc facute ceva modificari ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat azi ambreiajul Rekuse :eek: . GENIAL!!!

E ca si cum as avea un scuter de 100 HP!! Am scapat de toate trepidatiile nasoale la turatii mici, cred ca nici BMW-ul nu merge asa lin. Poti merge la 1500 turatii fara cel mai mic svac.

Mergi cu o mana libera tot timpul, pleaca din orice viteza, poti bloca complet roata spate la orice viteza si nu zice nimic. FANTASTIC!!

In oras e genial!! Astept acum sa vad cum se conporta in off.

Am urcat o bordura la relanti doar din gaz. Nu rupe aderenta niciodata. :oilleak:

Singurul inconvenient in clipa de fata pe care al vad, este ca nu mai poti pe o panta sa o opresti in viteza. E in continu pe liber. Dar ma invat eu si cu asta.

In acelasi timp e mai complicat sa schimbi viteza daca esti cu mana in gaz, trebuie sa lasi constanta acceleratia sau totusi daca vrei sa schimbi folosesti ambreiajul.

Cam astea sunt concluziile de pana acum. Revin cu mai multe informatii dupa o tura mai lunga.

Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat azi ambreiajul Rekuse :eek: . GENIAL!!!

E ca si cum as avea un scuter de 100 HP!! Am scapat de toate trepidatiile nasoale la turatii mici, cred ca nici BMW-ul nu merge asa lin. Poti merge la 1500 turatii fara cel mai mic svac.

Mergi cu o mana libera tot timpul, pleaca din orice viteza, poti bloca complet roata spate la orice viteza si nu zice nimic. FANTASTIC!!

In oras e genial!! Astept acum sa vad cum se conporta in off.

Am urcat o bordura la relanti doar din gaz. Nu rupe aderenta niciodata. :oilleak:

Singurul inconvenient in clipa de fata pe care al vad, este ca nu mai poti pe o panta sa o opresti in viteza. E in continu pe liber. Dar ma invat eu si cu asta.

In acelasi timp e mai complicat sa schimbi viteza daca esti cu mana in gaz, trebuie sa lasi constanta acceleratia sau totusi daca vrei sa schimbi folosesti ambreiajul.

Cam astea sunt concluziile de pana acum. Revin cu mai multe informatii dupa o tura mai lunga.

Bafta!!

Vreau si eu sa dau o tura mica, mica cu mobra ta !

Sa nu cumva sa treci pe langa Alexandria si sa nu dai un semn ! (cu mobra, bineanteles !)

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat azi ambreiajul Rekuse :eek: . GENIAL!!!

E ca si cum as avea un scuter de 100 HP!! Am scapat de toate trepidatiile nasoale la turatii mici, cred ca nici BMW-ul nu merge asa lin. Poti merge la 1500 turatii fara cel mai mic svac.

Mergi cu o mana libera tot timpul, pleaca din orice viteza, poti bloca complet roata spate la orice viteza si nu zice nimic. FANTASTIC!!

In oras e genial!! Astept acum sa vad cum se conporta in off.

Am urcat o bordura la relanti doar din gaz. Nu rupe aderenta niciodata. :oilleak:

Singurul inconvenient in clipa de fata pe care al vad, este ca nu mai poti pe o panta sa o opresti in viteza. E in continu pe liber. Dar ma invat eu si cu asta.

In acelasi timp e mai complicat sa schimbi viteza daca esti cu mana in gaz, trebuie sa lasi constanta acceleratia sau totusi daca vrei sa schimbi folosesti ambreiajul.

Cam astea sunt concluziile de pana acum. Revin cu mai multe informatii dupa o tura mai lunga.

Bafta!!

 

Poate asa o sa te tina si pe tine mai mult anvelopele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat azi ambreiajul Rekuse :eek: . GENIAL!!!

E ca si cum as avea un scuter de 100 HP!! Am scapat de toate trepidatiile nasoale la turatii mici, cred ca nici BMW-ul nu merge asa lin. Poti merge la 1500 turatii fara cel mai mic svac.

Mergi cu o mana libera tot timpul, pleaca din orice viteza, poti bloca complet roata spate la orice viteza si nu zice nimic. FANTASTIC!!

In oras e genial!! Astept acum sa vad cum se conporta in off.

Am urcat o bordura la relanti doar din gaz. Nu rupe aderenta niciodata. :oilleak:

Singurul inconvenient in clipa de fata pe care al vad, este ca nu mai poti pe o panta sa o opresti in viteza. E in continu pe liber. Dar ma invat eu si cu asta.

In acelasi timp e mai complicat sa schimbi viteza daca esti cu mana in gaz, trebuie sa lasi constanta acceleratia sau totusi daca vrei sa schimbi folosesti ambreiajul.

Cam astea sunt concluziile de pana acum. Revin cu mai multe informatii dupa o tura mai lunga.

Bafta!!

In off o sa vezi ca nu mai e asa bun . In unele situatii e periculos . Dar il testezi si vezi ce si cum ca esti baiet mare !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In off o sa vezi ca nu mai e asa bun . In unele situatii e periculos . Dar il testezi si vezi ce si cum ca esti baiet mare !

Tocmai acolo cred eu ca o sa ma ajute foarte mult.

Vezi tu, vacile astea rup tot timpul aderenta. Cu jucaria asta merg la cuplu si nu mai patinez ambreiajul tot timpul. M-am jucat nitel cu el pe diverse obstacole-pietre, borduri si credema ca e ca un tanculet, trece peste orice fara probleme.

O sa va spun mai multe dupa ce ies cu adevarat in off cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut!

Iar a inceput sa-mi faca probleme bateria de la moto (Yuasa cu gel) desi nu are mai mult de 2 ani.

Cand incerc sa o pornesc, decupleaza computerul de bord imediat electromotorul. Am masurat tensiunea si arata 12,66 V (bateria fiind conectata pe moto si masuratoarea facuta pe conectorul cu camasa de izolare rosie de la scutul din plastic din partea dreapta a motorului). Parca am citit undeva la un moment dat ca ar trebui curatati niste conectori. E vorba de cei pe pe baterie si.... mai care?

 

 

Merci,

Robert

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare.

 

Mi-am comandat un alt filtru de aer pentru 990, asa ca i-mi vand filtrul BMC pe care al am de 1 an.

 

Daca este cineva interesat, sa dea un semn. Al dau la jumatate de pret, gen 50 euro. Avand in vedere ca cel original costa 140 ron, aprox. 35 euro, cred ca e o investitie buna pentru oricine.

 

Bafta.



Salutare.

Si dupa mult timp de asteptare, revin cu detalii despre cum se comporta noul ambreiaj Rekluse.

 

Strada.

In oras e genial. Mai ales ca nu depasesti 5000 rpm. Se schimba usor si poti linistit sa te descurci la viteze mici. Lucrurile se intampla mai greu atunci cand esti in turartii mari si este destul de greu sa dai inferioare. M-am obisnuit ca aici sa folosesc totusi maneta de ambreiaj. Frana de motor este acceiasi, nu se schimba nimic din punctul asta de vedere.

 

Off.

Ei aici lucrurile se intrampla cum ar trebui. Nemergand repede, schimbi usor 1-2 si rar 3. Cand ai nevoie sa iesi din locuri cu aderenta scazuta, i-ti da atat cat ai nevoie si poti sa dozezi acceleratia cum vrei tu. Merge ca un tractoras. E super!

Iar daca ti se pare ca tot e greu de inaintat, o lasi in treapta 2 si gata. Totusi trebuie sa ai si ceva crampoane pe spate, ca altfel degeaba.

Un alt lucru care cu adevarat ajuta, este ca ai mana stanga libera si te gandesti doar la directia ghidonului, nu si la cum sa chinui mai bine ambreiajul. Alegi trasa mai bine si poti sa te concentrezi la unde sa te ajuti cu picioarele.

 

Toate acestea se intampla cu setarile medii. E posibil ca unele mici inconveniente povestite mai sus sa se rezolve prin schimbarea greutatilor si arcurilor din ambreiajul Rekluse, care sunt incluse in kit.

Nu cred ca anu asta o sa ma joc cu el la setari, dar in primavara va tin la curent.

 

Concluzia mea este ca i-si merita banii. Pe langa amortizorul de ghidon( pe care nu l-am avut in weekend si am suferit enorm pe off :( ), pentru cine sa vrea sa se bage cu vacuta mai serios in zone mai grele, cred ca este o necesitate.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte inalt 990-ul lui.

In caz ca nu stiai. :rusinica:

:D ... stiu ! Doar am facut schimb de suspensii cu el !

 

Da, m-am hotarat !

Lucian, vreau sa-ti inchiriez 990-ul pentru 1 ora ! ... cat ma costa ?

M-am dat cu mobra lui @extremusski, ieri ! Este exact asa cum descrie el mai sus. Daca as avea bani, IN SECUNDA 2, mi-as cumpara asa ceva ! ... foarte tare ! Prin coclauri isi arata adevarata valoare !

http://www.rekluse.com/ ... despre asta vorbesc !

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EHEHEE!!!

 

A venit noul filtru de aer !! :rock:

 

Azi stau sa-l montez si va anunt ce si cum :pics: .

 

Am primit de la vanzator si o harta pentru ECU, facuta special pentru tipul acesta de filtru si restul de modificari de pe motorul meu care sper sa se potriveasca.

 

Bafta si revin.



Si am revenit cu detalii.

Am stat aseara 3 ore sa montez noul filtru. Nu e complicat de loc.

Dupa ce am montat filtrul si am pornit mobra, mi-a aparut eroare pe bord, adica ledul pentru FI a inceupt sa clipeasca. Avand senzorii de oxigen anulati, m-am gandit ca de acolo apar probleme. Am scos diodele ce anulau senzorii de O2, si eroarea a disparut.

Am dat o tura cu mobra si parca era alta motocicleta. Trage de rupe, indiferent de turatia motorului. Singurul inconvenient, minor de altfel, ar fi ca este mai zgomotoasa in partea din fata unde chiar se aude cum trage aerul prin admisie si "rage" ca un taur.

Urmeaza acum sa merg sa-i pun o harta noua, sper ca saptamana viitoare sa-si faca timp baietii de la DEMENTOR(ca de, iar s-au mutat).

Oricum per total eu cred ca a meritat investitia, iar cresterea de putere s-a simtit imediat. Chiar as fi curios cu cat, dar nu stiu pe nimeni cu un stand DynoJet unde sa verific.

Un alt plus al acestei modificari este ca acum ajung in 5 minute la filtru,carburatoare, bujii in caz de ceva probleme.

Ne mai auzim cu vesti noi.

 

Si acum poze de la montaj:

post-13378-0-47871500-1384333376_thumb.jpg

post-13378-0-02090300-1384333387_thumb.jpg

post-13378-0-87213900-1384422908_thumb.jpg

post-13378-0-19110000-1384422920_thumb.jpg

post-13378-0-12537700-1384422938_thumb.jpg

post-13378-0-13108500-1384422948_thumb.jpg

post-13378-0-87459400-1384422956_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 ore......nu e complicat de loc.

 

Mai ales cand sunt niste maini pricepute pe acolo.[se vad si in poze]

 

Eu as vrea sa stiu cum se schimba consumul si cred ca nu sunt singurul.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...