Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Mda, e cam adevarat. Iar aia 3 caluti in plus se simt la greutatea lui, mai ales daca pe el se urca o femeie (care e mai usoara in mod evident decat un mascul cu sau fara burtica in dotare).

 

Apropos de NX 250 & femei, am vazut acum cativa ani in Sibiu parcate doua motociclete inmatriculate in Belgia parca: un Super Tenere si un NX 250. Pe ST erau topcase + side case-uri voluminoase, iar pe NX un topcase discret. Am dedus si sunt convins ca era un cuplu plecat la plimbare plin lume. Nu ma indoiesc pe NX era partea sensibila a cuplului ;)

 

Apropos, sa-l stapaneasca sanatoasa! Si tu pe-al tau! :)

 

Nu,asa e din fabrica:jante de aliaj cu spite dese,bascula spate de Al,disc de frana pe spate si 2 ochi rotunzi!Cica e model doar pentru Japonia si Oceania!

http://www.motorbikespecs.net/index.dyn?flag=2&model_id=24962&make=Honda

Tre' sa recunosc ca-i nebun...

Parbrizul e de la mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

^ Zice bine ce zice.

 

 

Numai la cald se masoara, si numai dupa ce e utilizata ceva vreme (nu lasat "la incalzit" pe cric - total contraindicata treaba asta din multe puncte de vedere) si numai cu procedura lu peste. Mergi cu motoru, si cand ajungi acasa oprestii, tii motoru drept vreo 30-60 secunde, apoi masori. Ai marcaje pe joja si in situatia data vor fi relativ relevante.

Merci man, cred ca postul asta lamureste chestiunea cu nivelul. Acuma iti dai seama ca nu-s genul care incalzeste motorul mai mult decat strict trebuie, l-am tinut 2-3 minute doar ca sa vad nivelul si acum imi dau seama ca n-a fost indeajuns. Logica e totusi ciudata, si pentru ca suntem calareti batrani, hai s-o analizam putin. In mod normal si din cauza lui Newton, la rece uleiul sta in baie. Apoi pornim motorul si pompa il impinge sus in chiulasa unde unge toate cele si apoi daca opresti mobra, coboara la fel in baie tranzitand prin cadru care joaca rolul de radiator si supraplin(expansiune) in regimul dinamic (cand functioneaza motorul si daca scoti busonul uleiul bolboroseste imediat afara). Acuma e logic ca imediat dupa ce l-ai oprit nivelul sa fie mai mare in cadru, pentru ca gravitatia nu l-a dus inca in baie si atunci poti citi nivelul. Dar totusi de ce pusca mea n-au facut joja ca sa citesti nivelul la rece? :) Singura explicatie ar fi ca in cadru raman cantitati variabile de ulei, de ce?

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, daca are ulei in cadru logica spune ca e tipul de motor cu carter uscat, fara baie de ulei. Cadrul are rol de rezervor de ulei. Desi e tot Honda, Domi se pare ca nu e identica cu Afica Twin.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate imi amintesc, motorului asta ii zice ceva cu,,"dry sump"

banuiesc ca e vorba de carter uscat

apoi, pompa de ulei , daca nu ma insel, este dubla: o parte trimite ulei pt ungerea motorului, cealalta , in cadru

la naiba, as fi vrut sa se poata verifica uleiul la rece,,,,,,

musai tre sa il incalzesc, ca sa imi dau seama ca nu este destul ulei in motor????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Musai.

Asa aveam si eu la Tenere....

Bineinteles, cel mai comod de monitorizat uleiul e la baie de ulei + ferastruica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, daca are ulei in cadru logica spune ca e tipul de motor cu carter uscat, fara baie de ulei. Cadrul are rol de rezervor de ulei. Desi e tot Honda, Domi se pare ca nu e identica cu Afica Twin.....

Man, pana la urma e mai sanatos sa iau cartea la mana, pentru ca motorasul asta nu este de fapt atat de simplu cat credeam. Este si nu e cu carter uscat, pentru ca are o singura pompa si probabil pistonul se unge prin barbotaj, adica are ulei si in carter. Ba chiar are ce nu stiam eu, anume un surub de verificat nivelul uleiului din carter . asta pe langa surubul de golire ulei carter

Bun, acuma e cam clar si cum functioneaza, daca gresesc sa ma corecteze vre-un profesor:

Pompa deserveste doua circuite separate. Prin primul impinge printr-o valva uleiul din carterul care asa cum spuneam nu e de loc uscat in cadru. Face chestia asta exclusiv pentru racirea uleiului. Din cadru uleiul se reaintoarce la pompa. Cadrul este deci presurizat, de aia zboara pur si simplu uleiul afara daca deschizi busonul cu motorul pornit. La iesirea din pompa, circuitul are o valva de presiune care permite pastrarea presiunii in pompa pentru cel de-al doilea circuit de ungere care unge distributia. Din chiulasa uleiul ajunge in carter, apoi unge probabil prin barbotaj oglinda cilindrului si biela, iar din carter este absorbit de catre pompa printr-un sorb. Nu este insa exclus sa unga oglinda si biela si prin jet de ulei.

 

Axcuma e clar de ce nivelul de ulei se masoara doar cu uleiul cald (fluidificat) si dupa ce nivelul s-a stabilizat atat in carter cat si in cadru. Am pus in atas inclusiv instructiunile de masurare a nivelului. La rece uleiul este sub orice nivel :P pentru ca s-a adunat in carter, inainte ca pompa sa-l imprastie prin cele doua circuite..

Ungere domi.doc

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baaa, tu vrei sa fuck.ti motoru?

cum domne sa verifici la rece?

normal ca e acolo, numa ca nu stii exact cat e numa la cald

ooofff tu chiar nu stii japoneza?

Deci e acolo pe joja,pe joja man de fiecare data,rar cind nu e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci e acolo pe joja,pe joja man de fiecare data,rar cind nu e

 

Nicio relevanta.

 

Baa ati baut ceva,se verifica la rece si e acolo de fiecare data f rar cind nu e

 

Din nou, nicio relevanta.

 

Verificarea se face numai la cald, numai cu motorul vertical si numai dupa ce e oprit si tinut drept aproximativ jumatate de minut ca sa se scurga putin. Asa se face la Dominator.

 

 

Daca tu vrei sa faci ca la Dacie, treaba ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa e. Acuma stiu si de ce. In cazul meu am uleiul la maximum joja la rece, asa ca am sa scot gradual din el pana cand ajunge sa fie la maxim doar la cald dupa oprirea motorului.Am sa va spun apoi cum e la rece, daca atinge joja sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dezmembreaza cineva motor de dominator pe langa cluj? Ma intereseaza pentru inceput culbutori.

Care din ei te intereseaza? admisie evacuare?

» Post actualizat in 24 May 2015 09:17

 

 

 

 

 

Pentru anii de febricatie 1988-1998 am eu.

Nu sunt din Cluj.

Piesa o pot trimite prin curier daca esti interesat.

 

Chiar asa...Dezmembreaza cineva Dominator pe langa Cluj? Si eu sunt interesat de blocul de lumini, mai exact,contactele butoanelor de la faza scurta-lunga si semnalizare...

Editat de moto.consumabile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicio relevanta.

 

 

Din nou, nicio relevanta.

 

Verificarea se face numai la cald, numai cu motorul vertical si numai dupa ce e oprit si tinut drept aproximativ jumatate de minut ca sa se scurga putin. Asa se face la Dominator.

 

 

Daca tu vrei sa faci ca la Dacie, treaba ta.

 

Eu stiu ca ai citit manualul cu verif ulei,dar gindeste-te ca asta a facut-o japonezu ca "baieteii" care vad joja goala, sa nu arunce la viteza vreo 3 litrii de ulei in motor crezind ca uleiul s-o fi evaporat,dar daca verifici la rece "ca la Dacie"si vezi ca pe joja e plin pina sus sau intre nivele si tu te grabesti sa-i pu-i sau sa-i scoti ulei,treaba ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca ai citit manualul cu verif ulei,dar gindeste-te ca asta a facut-o japonezu ca "baieteii" care vad joja goala, sa nu arunce la viteza vreo 3 litrii de ulei in motor crezind ca uleiul s-o fi evaporat,dar daca verifici la rece "ca la Dacie"si vezi ca pe joja e plin pina sus sau intre nivele si tu te grabesti sa-i pu-i sau sa-i scoti ulei,treaba ta

 

Motoru asta e facut de japonezi. Aia citesc manualu si il respecta :) Si la verificari, si la service si la ulei.

 

 

Iti propun un test: imediat dupa schimbul de ulei + filtru (bagi cat scrie la manual, nu dupa ureche), verifica fix cum vrei tu nivelul: la cald, la rece, cu motoru drept sau pe cric sau ... cum ti-am zis eu. Daca ai un model NX, SLR sau FMX de 650, numai metoda data de mine iti va indica nivelul maxim pe joja - restul vor fi masuratori apoximative.

 

Daca faci asta, probabil vei intelege ca e cel mai bine sa respecti manualul.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scos cam 300 g ulei apoi mers cu motorul si masurat dupa metoda Switch la sub 1 min dupa oprire, nivelul cam 3 sferturi din maxim. Corespondent la rece o gradatie pe varful jojei! :) Sunt curios daca la urmatorul drum rezultatul ramane constant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in urma masuratorii efectuate de tine lasai motorul o saptamana intr-un loc insorit, vara, ai fi observat ca dupa o saptamana nu aveai nici urma de ulei pe joja! Mai putin timp daca foloseai ulei 5w-x.

 

Lasand tehnicalitati din astea la o parte, cum va mai merg domi-urile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu merge super,mai ales ca i-am reglat si jocul la supape.

Am luat ulei si filtru pe care vreau sa-l schimb zilele astea.

Maine e posibil sa plec cu el la Focsani,dar inca stau in dubiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da de ce intrebi cum mai merg?

ti-e dor sa dai niste pedale ca la Baisoara?

cu benzina buna, porneste si merge f bine, numa ca ma termina psihic ploile astea

ma mananca niste ture prin Apuseni,,,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand tehnicalitati din astea la o parte, cum va mai merg domi-urile?

https://www.facebook.com/suciu.calin.1/media_set?set=a.1096018887078928.1073741955.100000124824079&type=1&pnref=story

:) Numa rade! Zau, incaltata cu gume cross isi face treaba intr-un mare fel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen,imi parea cunoscut Domi-ul tau..

Te am in lista de FB.

Eu sunt Eugen Wakasaki.

Am fost pana la urma la Focsani.Primul drum lung cu el,cam 400 de km.

Carburatie reglata cu motor cald,strans surub aer pana balbaie,desfacut juma' de tura.

Consum 4 %,mers 110 - 120,putin 140 - 150,ca ma oprisem la o tigare si trecuse autocarul cu copii de mine.

A meritat drumul,mai ales ca fi-miu a adus cupa castigatoare acasa.

Ulei nu a piscat,vroiam sa-i fac schimbul inainte,dar il schimb zilele astea...

post-74306-0-59921200-1433278159_thumb.jpg

post-74306-0-43320500-1433278208_thumb.jpg

post-74306-0-67643100-1433278262_thumb.jpg

post-74306-0-96119800-1433278337_thumb.jpg

post-74306-0-64564700-1433278377_thumb.jpg

post-74306-0-58803900-1433278402_thumb.jpg

post-74306-0-08435000-1433278429_thumb.jpg

post-74306-0-22617300-1433278490_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...