andreizalau Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Galen, se pare ca e o boala molipsitoare,,,, de cand am fost la Dealu Botii, cu 2 litri de ulei, abia ajunge joja la ulei sa fie de la pompa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 Sau prin epuratorul de gaze uleiul a ajuns in carburator si apoi in cilindru. Asta daca epuratorul se varsa in carb. Daca se varsa in air box ar imbiba cu ulei filtrul de aer. Sa stii ca ai dreptate, prin sistemul de epurare a intrat, se pare ca nu l-am lasat sa mearga destul cand am schimbat uleiul. L-am lasat doar vre-o 2 minute si apoi am verificat. Poate ca si filtrul fiind nou asa dar gol, s-a dus si acolo o cantitate. Apoi am pus ulei suplimentar si acum e la maximum cu motorul oprit si rece. Solutia e sa scot vre-o 300grame (am o scula pentru asa ceva) sa-l incalzesc ca lumea, sa-l opresc si sa masor apoi nivelul. E ciudata mobra asta, adevarul e ca bag primul schimb (am luat mobra cu uleiul proaspat schimbat) si e normal sa iau teapa pana ma obisnuiesc. Si la schimbarea filtrului, am constatat cu surprindere ca poti sa-l pui aiurea daca nu esti atent. Ma rog, ne obisnuim incet, incet si cu ciudatenia asta de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 (editat) N-am gasit postul. Mai nou nu poti cita posturi, se duce link-ul aiurea. Spune mai bine pagina si al catelea post ii . » Post actualizat in 04 May 2015 09:44 Am schimbat uleiul si se pare ca am pus prea mult. Am pus cat zice cartea (schimbasem si filtrul) si dupa cateva minute de functionare nivelul era prea jos, la capatul tijei. Am mai pus circa 1/2 l si nivelul s-a urcat la maximul jojei. Pana aici totul ok, dar dupa prima tura enduro mai precis la jumatea ei (pornire la 2-3 grade peste 0) a afumat serios la pornire (in special evacuarea din stanga). Dupa incalzire, absokut ok, fara gram de fum sau miros de ulei ars. Imi zic totusi ca s-a apucat sa consume ulei (cu cel vechi am mers 3000 si nu lipsea nimic basca mai si arata bine ). Ajuns acasa (dupa tura mai mult hard enduro de 300km-tras ca lumea de el) ma uit la ulei, joja tot la maximum, nu lipseste sesizabil, uleiul impecabil. Sa fi pus prea mult ulei sau consuma cat ii rece? Pagina 371 la primu post. Adica post #7401, pus de stulewa. Daca ai pus 2L jumate si nu ai adaugat tu de la tine putere un radiator la mobra, atunci e prea mult ulei. Va afuma si va varsa in airbox, in principiu. Daca a dat doar pe o toba, nu e din airbox/carburator, altfel ar fi dat pe ambele. Acolo probabil e vorba si de o supapa cu scaun (sau garnitura) mai amarat(a), probabil... Sa stii ca ai dreptate, prin sistemul de epurare a intrat, se pare ca nu l-am lasat sa mearga destul cand am schimbat uleiul. L-am lasat doar vre-o 2 minute si apoi am verificat. Poate ca si filtrul fiind nou asa dar gol, s-a dus si acolo o cantitate. Apoi am pus ulei suplimentar si acum e la maximum cu motorul oprit si rece. Solutia e sa scot vre-o 300grame (am o scula pentru asa ceva) sa-l incalzesc ca lumea, sa-l opresc si sa masor apoi nivelul. E ciudata mobra asta, adevarul e ca bag primul schimb (am luat mobra cu uleiul proaspat schimbat) si e normal sa iau teapa pana ma obisnuiesc. Si la schimbarea filtrului, am constatat cu surprindere ca poti sa-l pui aiurea daca nu esti atent. Ma rog, ne obisnuim incet, incet si cu ciudatenia asta de motor. E ciudata? E simpla Da, filtru e mai cu cantec. Mare atentie la garnitura lui si la suruburile alea - e FOARTE usor sa le supra-strangi la mana. Salutare. I-am luat sotiei un Nx250 si trebuie sa incep sa o pun pe picioare. Incep cu un stop spate cu tot cu oglinda. Din poze vad ca codita spate la 650 seamana cu 250. Daca nu gasesc dezmembrari de 250 sa iau unul, ma orientez la unul de 650. Daca stiti ceva... Va multumesc » Post actualizat in 04 May 2015 05:10 Inca o intrebare. Unde gasesc un site pe care sa vad coduri de piese originale, cote la diverse simeringuri ( carb de preferinta), dimensiuni rulmenti... De unde va comandati piese. Multumesc DIn cate stiu, nu se pupa piesele de NX650 pe NX250. Seamana, dar nu rasare. Uite aici un site cu repere: www.oemmotorparts.com Editat Mai 5, 2015 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Am gasit-o, acum arata "suparata" rau. Merci de sfaturi, impreuna cu Axa sunteti enciclopedie in materie de dominator. Da, precis am ceva jocuri la ghidurile de supape, de aia si cloncane putin la rece, sa vad totusi ce se intampla dupa ce scot excesul de ulei. Sa inteleg asa dar ca la rece nivelul de ulei trebuie doar sa atinga joja, sau nici asta nu e o regula?Ar fi bizar sa nu poti verifica nivelul de ulei la rece. In rest motorul cu toate ciudateniile, e chiar prea simplu daca ma gandesc ca n-are bec de presiune de ulei si senzorul aferent, asa dar nu prea stii decat empiric cum stai cu ungerea, ceea ce nu prea e in regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Parerea mea este ca se poate monta un manometru de presiune la teava de ulei din dreapta,de sub galerii scotandu-se surubul de prindere de la capacul alternatorului. » Post actualizat in 06 May 2015 04:26 Asta: » Post actualizat in 06 May 2015 04:28 Teava aia urca uleiul in rampa de culbutori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Multe modele de mobre nu au senzor de presiune de ulei. Si la multe mobre nivelul de ulei se masoara doar la cald. Imi spunea un mecanic, mai demult, ca, daca iese fum pe acceleratie e de la cilindru-segmenti-piston, iar daca iese fum pe deceleratie e de la supape: simeringuri-ghidaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 ^ Zice bine ce zice. Am gasit-o, acum arata "suparata" rau. Merci de sfaturi, impreuna cu Axa sunteti enciclopedie in materie de dominator. Da, precis am ceva jocuri la ghidurile de supape, de aia si cloncane putin la rece, sa vad totusi ce se intampla dupa ce scot excesul de ulei. Sa inteleg asa dar ca la rece nivelul de ulei trebuie doar sa atinga joja, sau nici asta nu e o regula?Ar fi bizar sa nu poti verifica nivelul de ulei la rece. In rest motorul cu toate ciudateniile, e chiar prea simplu daca ma gandesc ca n-are bec de presiune de ulei si senzorul aferent, asa dar nu prea stii decat empiric cum stai cu ungerea, ceea ce nu prea e in regula. Numai la cald se masoara, si numai dupa ce e utilizata ceva vreme (nu lasat "la incalzit" pe cric - total contraindicata treaba asta din multe puncte de vedere) si numai cu procedura lu peste. Mergi cu motoru, si cand ajungi acasa oprestii, tii motoru drept vreo 30-60 secunde, apoi masori. Ai marcaje pe joja si in situatia data vor fi relativ relevante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Asa am facut si eu. Adica am luat un NX250 pentru sotie. Nu l-a folosit niciodata si nici eu inca (pentru ca inca nu l-am inmatriculat). Insa l-am reconditionat si arata (aproape) ca nou. In plus, mai am si un NX 650. Deoarece pe cel mic (250) l-am desfacut complet si apoi - evident - dupa reconditionare l-am asamblat la loc iti spun cu mana pe inima: nu exista piesa care sa poate fi folosita de la unul la celalalt. Cel mult bobina de inductie. Despre NX 250... in ultimii doi ani a stat sub husa in curte. Astazi mi s-a pus pata sa ii aud motorul. Dupa ce am dat husa deoparte, i-am pus bateria si am incercat o pornire (dupa ce am purjat carburatorul si am adaugat vreo 2-3 litri de benzina proaspata in rezervor). Cum a fost, iata mai jos: Promit sa fac eforturi sa il inmatriculez anul acesta Salutare. I-am luat sotiei un Nx250 si trebuie sa incep sa o pun pe picioare. Incep cu un stop spate cu tot cu oglinda. Din poze vad ca codita spate la 650 seamana cu 250. Daca nu gasesc dezmembrari de 250 sa iau unul, ma orientez la unul de 650. Daca stiti ceva...Va multumesc» Post actualizat in 04 May 2015 05:10Inca o intrebare. Unde gasesc un site pe care sa vad coduri de piese originale, cote la diverse simeringuri ( carb de preferinta), dimensiuni rulmenti... De unde va comandati piese. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 (editat) Salut. Ai un numar de telefon la mine in semnatura. Iti aduce orice piesa in maxim 10 zile,pe OEM. La cele uzuale,in maxim doua zile. Il recomand pentru seriozitate. P.S. Faina, mezina. Editat Mai 7, 2015 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Asa am facut si eu. Adica am luat un NX250 pentru sotie. Nu l-a folosit niciodata si nici eu inca (pentru ca inca nu l-am inmatriculat). Insa l-am reconditionat si arata (aproape) ca nou. In plus, mai am si un NX 650. Deoarece pe cel mic (250) l-am desfacut complet si apoi - evident - dupa reconditionare l-am asamblat la loc iti spun cu mana pe inima: nu exista piesa care sa poate fi folosita de la unul la celalalt. Cel mult bobina de inductie. Despre NX 250... in ultimii doi ani a stat sub husa in curte. Astazi mi s-a pus pata sa ii aud motorul. Dupa ce am dat husa deoparte, i-am pus bateria si am incercat o pornire (dupa ce am purjat carburatorul si am adaugat vreo 2-3 litri de benzina proaspata in rezervor). Cum a fost, iata mai jos: Promit sa fac eforturi sa il inmatriculez anul acesta cine zicea ca al 72-lea nu mai intra pe aici???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Cu greu, recunosc. Dar multitudinea mea de ochi (cu ajutorul notificarilor) nu scapa nimic din ce se intampla pe aici. Si asa mi-e de dor de noroiala/motocicleala cu cortul hai-hui... Dar precum se stie, nimic nu mai pot promite cine zicea ca al 72-lea nu mai intra pe aici???? » Post actualizat in 07 May 2015 20:22Faine cercurile (jentile). E model pentru State? Sau e modificat genetic (ma refer inclusiv la far, parbriz etc)? Asta e al neveste-mii. NX 250 AX-1 de 29 cp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Mda, e cam adevarat. Iar aia 3 caluti in plus se simt la greutatea lui, mai ales daca pe el se urca o femeie (care e mai usoara in mod evident decat un mascul cu sau fara burtica in dotare). Apropos de NX 250 & femei, am vazut acum cativa ani in Sibiu parcate doua motociclete inmatriculate in Belgia parca: un Super Tenere si un NX 250. Pe ST erau topcase + side case-uri voluminoase, iar pe NX un topcase discret. Am dedus si sunt convins ca era un cuplu plecat la plimbare plin lume. Nu ma indoiesc pe NX era partea sensibila a cuplului Apropos, sa-l stapaneasca sanatoasa! Si tu pe-al tau! Nu,asa e din fabrica:jante de aliaj cu spite dese,bascula spate de Al,disc de frana pe spate si 2 ochi rotunzi!Cica e model doar pentru Japonia si Oceania! http://www.motorbikespecs.net/index.dyn?flag=2&model_id=24962&make=Honda Tre' sa recunosc ca-i nebun... Parbrizul e de la mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 (editat) ^ Zice bine ce zice. Numai la cald se masoara, si numai dupa ce e utilizata ceva vreme (nu lasat "la incalzit" pe cric - total contraindicata treaba asta din multe puncte de vedere) si numai cu procedura lu peste. Mergi cu motoru, si cand ajungi acasa oprestii, tii motoru drept vreo 30-60 secunde, apoi masori. Ai marcaje pe joja si in situatia data vor fi relativ relevante. Merci man, cred ca postul asta lamureste chestiunea cu nivelul. Acuma iti dai seama ca nu-s genul care incalzeste motorul mai mult decat strict trebuie, l-am tinut 2-3 minute doar ca sa vad nivelul si acum imi dau seama ca n-a fost indeajuns. Logica e totusi ciudata, si pentru ca suntem calareti batrani, hai s-o analizam putin. In mod normal si din cauza lui Newton, la rece uleiul sta in baie. Apoi pornim motorul si pompa il impinge sus in chiulasa unde unge toate cele si apoi daca opresti mobra, coboara la fel in baie tranzitand prin cadru care joaca rolul de radiator si supraplin(expansiune) in regimul dinamic (cand functioneaza motorul si daca scoti busonul uleiul bolboroseste imediat afara). Acuma e logic ca imediat dupa ce l-ai oprit nivelul sa fie mai mare in cadru, pentru ca gravitatia nu l-a dus inca in baie si atunci poti citi nivelul. Dar totusi de ce pusca mea n-au facut joja ca sa citesti nivelul la rece? Singura explicatie ar fi ca in cadru raman cantitati variabile de ulei, de ce? Editat Mai 8, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Galen, daca are ulei in cadru logica spune ca e tipul de motor cu carter uscat, fara baie de ulei. Cadrul are rol de rezervor de ulei. Desi e tot Honda, Domi se pare ca nu e identica cu Afica Twin..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 din cate imi amintesc, motorului asta ii zice ceva cu,,"dry sump" banuiesc ca e vorba de carter uscat apoi, pompa de ulei , daca nu ma insel, este dubla: o parte trimite ulei pt ungerea motorului, cealalta , in cadru la naiba, as fi vrut sa se poata verifica uleiul la rece,,,,,, musai tre sa il incalzesc, ca sa imi dau seama ca nu este destul ulei in motor???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Musai. Asa aveam si eu la Tenere.... Bineinteles, cel mai comod de monitorizat uleiul e la baie de ulei + ferastruica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 amu, no stiu ca e musai, dar, ma intrebam retoric, stiind ca sunt si alte cai de a aproxima sau chiar verifica uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Baa ati baut ceva,se verifica la rece si e acolo de fiecare data f rar cind nu e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 baaa, tu vrei sa fuck.ti motoru? cum domne sa verifici la rece? normal ca e acolo, numa ca nu stii exact cat e numa la cald ooofff tu chiar nu stii japoneza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 (editat) Galen, daca are ulei in cadru logica spune ca e tipul de motor cu carter uscat, fara baie de ulei. Cadrul are rol de rezervor de ulei. Desi e tot Honda, Domi se pare ca nu e identica cu Afica Twin..... Man, pana la urma e mai sanatos sa iau cartea la mana, pentru ca motorasul asta nu este de fapt atat de simplu cat credeam. Este si nu e cu carter uscat, pentru ca are o singura pompa si probabil pistonul se unge prin barbotaj, adica are ulei si in carter. Ba chiar are ce nu stiam eu, anume un surub de verificat nivelul uleiului din carter . asta pe langa surubul de golire ulei carter Bun, acuma e cam clar si cum functioneaza, daca gresesc sa ma corecteze vre-un profesor: Pompa deserveste doua circuite separate. Prin primul impinge printr-o valva uleiul din carterul care asa cum spuneam nu e de loc uscat in cadru. Face chestia asta exclusiv pentru racirea uleiului. Din cadru uleiul se reaintoarce la pompa. Cadrul este deci presurizat, de aia zboara pur si simplu uleiul afara daca deschizi busonul cu motorul pornit. La iesirea din pompa, circuitul are o valva de presiune care permite pastrarea presiunii in pompa pentru cel de-al doilea circuit de ungere care unge distributia. Din chiulasa uleiul ajunge in carter, apoi unge probabil prin barbotaj oglinda cilindrului si biela, iar din carter este absorbit de catre pompa printr-un sorb. Nu este insa exclus sa unga oglinda si biela si prin jet de ulei. Axcuma e clar de ce nivelul de ulei se masoara doar cu uleiul cald (fluidificat) si dupa ce nivelul s-a stabilizat atat in carter cat si in cadru. Am pus in atas inclusiv instructiunile de masurare a nivelului. La rece uleiul este sub orice nivel pentru ca s-a adunat in carter, inainte ca pompa sa-l imprastie prin cele doua circuite.. Ungere domi.doc Editat Mai 8, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Mai 9, 2015 Share Postat Mai 9, 2015 baaa, tu vrei sa fuck.ti motoru? cum domne sa verifici la rece? normal ca e acolo, numa ca nu stii exact cat e numa la cald ooofff tu chiar nu stii japoneza? Deci e acolo pe joja,pe joja man de fiecare data,rar cind nu e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 11, 2015 Share Postat Mai 11, 2015 Deci e acolo pe joja,pe joja man de fiecare data,rar cind nu e Nicio relevanta. Baa ati baut ceva,se verifica la rece si e acolo de fiecare data f rar cind nu e Din nou, nicio relevanta. Verificarea se face numai la cald, numai cu motorul vertical si numai dupa ce e oprit si tinut drept aproximativ jumatate de minut ca sa se scurga putin. Asa se face la Dominator. Daca tu vrei sa faci ca la Dacie, treaba ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 11, 2015 Share Postat Mai 11, 2015 Da, asa e. Acuma stiu si de ce. In cazul meu am uleiul la maximum joja la rece, asa ca am sa scot gradual din el pana cand ajunge sa fie la maxim doar la cald dupa oprirea motorului.Am sa va spun apoi cum e la rece, daca atinge joja sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Dezmembreaza cineva motor de dominator pe langa cluj? Ma intereseaza pentru inceput culbutori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kristyanson Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Chiar asa...Dezmembreaza cineva Dominator pe langa Cluj? Si eu sunt interesat de blocul de lumini, mai exact,contactele butoanelor de la faza scurta-lunga si semnalizare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.