Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salutare,

 

Intrebare de la un proaspat posesor de Domi. Porneste greu la rece, am patit sa ma chinui vreo 2-3 minute sa o pornesc, indiferent in ce pozitie puneam soclul. Electromotorul invarte, totul pare ok, bujia are maxim 2 luni deci ma gandesc ca e posibil sa nu traga benzina.

 

Dupa ceva cautari pe net, am vazut ca multi spuneau sa scurgi putina benzina din carburator (desfaci putin surubul de scurgere) cu robinetul pe OFF, sa traga benzina noua din rezervor la pornire. Am facut asta de curand, lasat sa curga vreo 30-40ml, dupa care motorul a pornit brici.

 

Are cineva idee care ar fi cauza? Trebuie facut vreun reglaj la carburator ceva? Sau asta trebuie facut de fiecare data cand motorul n-a fost pornit de cateva zile ? (ma gandesc ca nu, totusi..)

 

P.S.: La cald (dupa 5-10 min de mers), motorul reporneste foarte usor.

 

Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

reglajul de aer pe Idle. Sau e mizerie in carburator. Trebuie desfacut, curatat. Si apoi reglat. Pe idle e critic surubul ala de amestec la pornirea la rece. Juma' de tura conteaza mult. Dar dupa ce e curatat carbul, apoi umbla la el.


» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:04

Cat ai dat pe Domi, de curiozitate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zice rau ce zice @arcgotic

 

Vechiul proprietar o pornea imediat la rece? Ar mai fi si "nu ai invatat inca sa o pornesti".

 

Daac sunt cunoscute problemele la rece si ele presista si dupa reglaj (pe care te sfatuiesc sa il faci la umbra cand afara sunt 20-25 grade, nu 35-40 cu domi in soare), atunci ai mici hibe din cauza mototcicletei care are peste 20 de ani deja. Se pot rezolva, insa nu stiu cat de ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul de aer pe Idle. Sau e mizerie in carburator. Trebuie desfacut, curatat. Si apoi reglat. Pe idle e critic surubul ala de amestec la pornirea la rece. Juma' de tura conteaza mult. Dar dupa ce e curatat carbul, apoi umbla la el.

» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:04

Cat ai dat pe Domi, de curiozitate?

 

5,000 de lei o fost.

 

Multam de sfaturi, domnilor. Saptamana viitoare o sa aibe parte de ceva schimburi de consumabile, si pun si curatatul carburatorului pe lista. Vedem cum se comporta dupa.

 

Da chiar, fiind un singur carburator, ai ce sincroniza la el? Banuiesc ca sincronizarea se aplica de la > 2 carbs incolo, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: Da, poti sa il sincronizezi cu al vecinului! :D Gluma la o parte, nu ai ce sincroniza decat daca ai motor cu 2 sau mai multe carb-uri.

 

Ai in schimb un singur reglaj, care se face cu motorul cald (preferabil plimbat putin inainte). Si e greu de facut daca dai peste cineva care nu stie ce face :)

 

Iti recomand sa verifici si cablul de soc - cursa, actionare etc. Daca socul nu actioneaza cum trebuie...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am vecini cu mono din pacate 😆..

 

Aparent pare a fi ceva de la contactul de cric. Pana acum incercam sa o pornesc cu cricu jos, pe neutru.

 

Daca ma urc pe ea si trag cricul, pornit la rece, statuta de cateva zile, porneste brici... cu soclul tras, desigur.

 

Astea daca sunt pe cric in neutru trebuie sa tragi si ambreiajul? Inca ma familiarizez cu "secventa de pornire" a hondelor din anii '90.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare lume !

Am revenit in lumea Dominatoristilor, adica mi-am recumparat fostul meu NX 650 din 1991 alb-verde cu floricele :) Din nefericire nu se afla in stare estetica foarte buna asa ca am inceput procesul de reconditionare. Pentru asta va rog sa ma ajutati sa gasesc piesele necesare si anume : burdufuri de telescoape fata , obligatoriu verzi si nerupte, sa verde originala, carene laterale (rezervor) si frontale, toate albe. Stiu ca sunt sanse mici sa gasesc asa ceva dar m-am gandit ca merita sa incerc.

Daca le aveti sau stiti pe cineva care are de vanzare , va rog sa-mi lasati un mesaj.

Multumesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegi dominatoristi (dominatori ar suna parcă mai bine)

 

A venit vremea să mă despart de căluțul credincios luat acum aproximativ 6 ani.

 

Așadar, de azi, Domi cuminte disponibil - /index.php?/topic/749565-honda-nx650-dominator/

 

Dacă știți pe cineva interesat, berea e din partea mea :)

 

Mulțam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Intrebare de la un proaspat posesor de Domi. Porneste greu la rece, am patit sa ma chinui vreo 2-3 minute sa o pornesc, indiferent in ce pozitie puneam soclul. Electromotorul invarte, totul pare ok, bujia are maxim 2 luni deci ma gandesc ca e posibil sa nu traga benzina.

 

Dupa ceva cautari pe net, am vazut ca multi spuneau sa scurgi putina benzina din carburator (desfaci putin surubul de scurgere) cu robinetul pe OFF, sa traga benzina noua din rezervor la pornire. Am facut asta de curand, lasat sa curga vreo 30-40ml, dupa care motorul a pornit brici.

 

Are cineva idee care ar fi cauza? Trebuie facut vreun reglaj la carburator ceva? Sau asta trebuie facut de fiecare data cand motorul n-a fost pornit de cateva zile ? (ma gandesc ca nu, totusi..)

 

P.S.: La cald (dupa 5-10 min de mers), motorul reporneste foarte usor.

 

Multam!

Am avut aceeași problemă și rezolvam la fel, puneam benzină nouă. Monocilindricele pornesc de felul lor mai greu, pentru că au decompresor, în cazul domi automat. Astfel pornesc cu compresie minimă și fracțiunile volatile din benzină contează foarte mult ca să pornească primele aprinderi. Dar verifică și scînteia, trebuie să aibă cam 1,5 cm și să fie alb-albăstruie, nu roșie. Mie mi s-a părut bizar că fără pipă era mult mai zdravănă scînteia și am descoperit că în mod incredibil rezistența din pipă lipsea din fabricație (am tăiat pipa că e turnată). După ce am pus o rezistență a pornit mult mai ușor, la primul bumb, cel mult al doilea, fără să mai înlocuiesc benzina din camera de nivel. Dar tot mi-am păstrat năravul să închid benzina și abia după un minut motorul, ca să am la pornire benzină proaspătă. Vezi, verifică și jocul la supape să nu fie cumva 0 și pune și alt CDI de probă să nu fie de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e o solutie. Dupa ce a stat o vreme, inainte de pornire se "agita" motorul. Eu ma suiam pe el si - tinand strans frana fata - pompam de doua ori furca. Apoi titand motorul drept trageam socul "unde stiam eu" (nu la capat) si dadeam la automat. La sfert. Am trecut o iarna cu o baterie practic moarta... si la mine daca nu pornea din a doua trebuia sa mi-l pornesc cu curent de la masina.

 

De chestia asta am scapat cand am curatat carburatoul calumea. Totodata am reglat si jocul cablului de soc - era total in craci.

 

Oricum dupa ce te inveti cu motocicleta, o poti porni si fara soc - eu am stat un an de zile cu socul pe bara... pentru ca schimbasem suportul stanga si cablul nu mai avea loc.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Salutare colegi și La mulți ani, că văd că e primul post pe 2018. Anul trecut la domi al meu (pe care-l folosesc exclusiv în teren) devenise deranjant un pocnet care se auzea din zona suspensiei spate. Am bănuit că fie telescopul, fie oasele, fie bascula. După ce am dat jos totul jos cu destulă chinuială pentru că șurubul de sus de la telescop nu iese decât dacă forțez inuman air-boxul să meargă mai în spate, ei bine m-am crucit! Pentru că dintre toate elementele figurate în schema explodată eu nu am decât axul, apărătorile de praf (dust seal) rulmenții cu ace, side collar și cam atît. Un nenorocit (că nu pot să-i spun altfel ) a demontat bascula și apoi a remontat-o „economic” :-L adică fără miezul interior al rulmenților (collar) Motiv pentru care acele rulmenților au mușcat practic din ax (o să vedeți poze ce n-ați văzut), apărătoarele alea de praf (dust seal) s-au cam belit și ele, la fel și dopurile alea (side collar) că stătea axul proptit practic în ele și mă gândesc că și bascula mea se mișca cam în voia ei și a drumului și a tracțiunii lanțului (eu credeam că așa-i domi mai instabil) și mai sensibil la întinderea lanțului. Ce să-i faci, așa-i cu mașinăriile astea istorice cu mai mulți proprietari. Dar nici mie nu-mi vine să cred că am mers așa 5 sezoane fără să mă prind că ceva e grav în neregulă!

 

Noah, ideea e acum ce naiba mă fac ? Pentru că set de rulmenți am găsit pe wemoto http://www.wemoto.com/bikes/honda/nx_650_j_dominator_rd02/88/picture/swinging_arm_pivot_bearing_kit_slinky_glide/, dar fără („side collar”) și deasemenea fără miezul central (collar).

 

Are careva piesele respective, sau se găsesc pe undeva? Eventual se potrivesc de la altceva? Sau le poate confecționa careva?

Ar mai fi o întrebare. Cum scot cele două bucșe laterale (side collar)și cum scot rulmenții ? Apropo rulmenții ăia cu ace nu se găsesc în țară? Are careva specificațiile lor?

 

Merci fain!

 

 


» Post actualizat in 11 Feb 2018 15:35

Work in progress! Oasele sunt în regulă, o singură articulație „uscată” pe care am gresat-o deja și la care voi schimba simeringurile. Rulmenții de la furcă sunt dați afară. Culmea e că unul cu tot regimul inuman la care a fost supus ar mai merge, îl voi folosi ca model mâine când caut la reprezentanța SKF. Continui să aștept vești din țară pentru cămașa interioară a rulmenților. Imposibil să n-o aibă careva, doar să fie de dat. Cu cei doi care tocmai dezasamblează dominatoare pe olx am vorbit. Unul n-o mai are, celălalt mi-a răspuns în 2 peri. Ofer prețul corect ! Până la urmă am găsit destule oferte de bascule ieftine și complete prin Europa, dacă nu reacționează nimeni, asta va fi soluția.

 

Urc pozele rulmenților. Mâine merg să văd dacă sunt în oferta skf. Rulmenții ies afară relativ ușor. Atenție se reazămă fiecare pe un umăr în țeava furcii, așa că nu se pot bate decât din interior către exterior. Primul e mai greu de scos pentru că țeava cu care se bate afară, trebuie să treacă prin interiorul celuilalt. Se caută o bucată de țeavă potrivită și ca lungime, se încălzește la un capăt cât permite flacăra aragazului și se călește în ulei. Dacă rulmentul iese greu, se încălzește cu lampa de butan în zona lui furca.

Articulații basculĂŁ.doc

post-4028-0-48256400-1518269905_thumb.jpg

post-4028-0-07143000-1518269919_thumb.jpg

post-4028-0-83081400-1518269927_thumb.jpg

post-4028-0-29336500-1518269938_thumb.jpg

post-4028-0-56177800-1518269947_thumb.jpg

post-4028-0-57621000-1518269958_thumb.jpg

post-4028-0-82281200-1518363281_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, caz închis. După cîteva țepe, a venit până la urmă piesa căutată, impecabilă și la un preț decent, astfel încât n-am mai fost nevoit să aștept străinătatea. Rulmenți se găsesc la SKF cu 3 euro/buc, nu prețurile nerușinate (10X) cerute pe site-uri pentru OEM-uri. Bun, cei care se mai lovesc de problema asta (lipsă sau distrusă cămașă interioară rulmenți) mai au o variantă de rezolvare în caz că n-o găsesc, variantă pe care era s-o adopt și eu. Respectiv rulmenții SKF pot fi cumpărați cu cămăși interioare cu tot (5 euro/buc) . Problema e că alea (practic niște bolțuri) au diametrul interior de 17 și nu de 14,5 precum exteriorul axului original și trebuie bucșate cu diferența. Deasemenea trebuie montată o țeavă între ele în stilul cum e între rulmenții de la roți.

 

post-4028-0-91101900-1518612821_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare la toata lumea.M-am apucat si eu iarna asta de o revizie generala la dominator.Vopsit cadru,gresat rulmenti...etc.

Am desfacut si motorul unde culmea,nu am gasit cine stie ce uzura.

Intreb aici inainte sa dau comanda de la magazin.

Are cineva comandati si nefolositi niste sementi noi si un bolt piston?

As vrea sa le schimb ca au trecut de cota service.Motorul nu consuma ulei,mergea foarte bine dar totusi i-as schimba.


» Post actualizat in 21 Mar 2018 19:59

Incepe sa prinda forma :)


» Post actualizat in 08 Apr 2018 12:21

Salutare lume.Am gasit pe un site CDI-uri la pret extraordinar de decent.Oare sut bune de ceva?A mai folosit pe dominator cineva modele din astea?

https://www.zipy.ro/p/ali/aftermarket-cdi-unit-for-honda-dominator-xr650l-nx650-nx-xr-650-nx500-30410-mn9-000-30410-mn9-790-30410-mn9-791-motorcycle-m041/32700901861/

post-16384-0-85971100-1520671591_thumb.jpg

post-16384-0-44654400-1520671599_thumb.jpg

post-16384-0-53756600-1520671610_thumb.jpg

post-16384-0-39598300-1520671619_thumb.jpg

post-16384-0-42695800-1521662384_thumb.jpeg

post-16384-0-06598800-1521662392_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

» Post actualizat in 08 Apr 2018 12:21

Salutare lume.Am gasit pe un site CDI-uri la pret extraordinar de decent.Oare sut bune de ceva?A mai folosit pe dominator cineva modele din astea?

https://www.zipy.ro/p/ali/aftermarket-cdi-unit-for-honda-dominator-xr650l-nx650-nx-xr-650-nx500-30410-mn9-000-30410-mn9-790-30410-mn9-791-motorcycle-m041/32700901861/

 

Posibil sa fie CDI de scuter, vad ca la exterior sunt identice. Daca functioneaza ar trebui sa fie destul de bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un CDI vechi s-ar putea sa te tina inca o saptamana si-apoi sa moara si sa plangi dupa bani. Problema lor e din cauza uzurii pieselor, a vibratiilor, temperaturilor, imbatranirii, etc.

Sfatul meu e sa iti cumperi unul nou, exact pentru modelul tau de Domi. Vezi ca e diferenta intre Rd 02 si 08...

Cu respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...