ViorelX Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 "In puii mei, cum dracu sa disipi 1200W? Apai ce curent tre' sa fie prin tiristoarele alea de sa disipi 1200W? Da' tu ai idee cam cit de mari tre' sa fie niste radiatoare pentru asa o putere? Iti zic io, n-ar incapea sub saua motorului. Nu mai spun ca ti s-ar supraincalzi c.oaiele, si nu face bine." Ma omule, lasa sticla aia, ca ai baut prea mult. Linistete-te! Nu eu, altcineva a sugerat ca ar fi posibila o disipare de 1200W. Cineva care crede ca magnetoul invartit la turatie maxima e in stare sa dea tensiunea de 70V la un curent de 20A. Eu nu recomand la nimeni nici macar schema aia turceasca, care estimez ca ar putea disipa cateva zeci de W, darmite nu stiu ce alta dracovenie de 1200W... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Nu se pune problema construirii unui radiator de putere uriasa pt disiparea surplusului de energie, ci realizarea unui releu regulator eficient, in care pierderile de energie sa fie de ordinul zecimilor de W sau a catorva W. Schema turceasca nu indeplineste aceasta conditie. Asta am avut de spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Ok schema aia are pierderi mari dar asta se foloseste la toate regulatoarele de tipul asta. O alta solutie(pe langa cea cu decuplatul fazelor) cu randament mult mai bun ar fi un redresor trifazat comandat, dar iar rezulta o schema complicata pentru ca alternatorul genereaza curent cu frecventa variabila in functie de turatia motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Recunosc faptul ca nu sunt expert in electronica...dar... pun si eu o intrebare...de ce toti producatorii de motociclete inca folosesc in procent destul de mare acest tip de releu/regulator?? Totusi anii au trecut ,tehnologia a avansat foarte mult si totusi se folosesc aceleasi relee in mare parte... DE CE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Recunosc faptul ca nu sunt expert in electronica...dar... pun si eu o intrebare...de ce toti producatorii de motociclete inca folosesc in procent destul de mare acest tip de releu/regulator?? Totusi anii au trecut ,tehnologia a avansat foarte mult si totusi se folosesc aceleasi relee in mare parte... DE CE? pentru ca ofera cel mai bun raport calitate(fiabilitate)/pret. simplu! "In puii mei, cum dracu sa disipi 1200W? Apai ce curent tre' sa fie prin tiristoarele alea de sa disipi 1200W? Da' tu ai idee cam cit de mari tre' sa fie niste radiatoare pentru asa o putere? Iti zic io, n-ar incapea sub saua motorului. Nu mai spun ca ti s-ar supraincalzi c.oaiele, si nu face bine." Ma omule, lasa sticla aia, ca ai baut prea mult. Linistete-te! Nu eu, altcineva a sugerat ca ar fi posibila o disipare de 1200W. Cineva care crede ca magnetoul invartit la turatie maxima e in stare sa dea tensiunea de 70V la un curent de 20A. Eu nu recomand la nimeni nici macar schema aia turceasca, care estimez ca ar putea disipa cateva zeci de W, darmite nu stiu ce alta dracovenie de 1200W... aberatia mea a fost un pamflet la care ati pus botu' multi , mai ales tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Tot vad ca aberati aiurea cu puteri gen 1200W.... Voi v-ati intrebat macar cam cati W genereaza un alternator moto? 800 aftermarket 600 stock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Asta la BMW, mai ales pt ca are alt tip de alternator. La japoneze in general nu prea trece de 500W. De ex la VFR-ul meu are 350W Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 pentru ca ofera cel mai bun raport calitate(fiabilitate)/pret. simplu! aberatia mea a fost un pamflet la care ati pus botu' multi , mai ales tu... Corect, n-am vazut padurea din cauza copacilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 Asta la BMW, mai ales pt ca are alt tip de alternator.La japoneze in general nu prea trece de 500W. De ex la VFR-ul meu are 350W Nu înțeleg, care este rostul în a pune alternatoare de mii de kW în condițiile in care ai 3 lulele de consumatori, 2-3 becuri, un claxon si o panarama de electroventilator? La ce anume s-ar justifica aceasta risipă de putere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 Risipa apare doar in cazul alternatoarelor cu magnet permanent specific japonezelor. Insa la bmw treaba sta altfel, alternatorul e cu rotor bobinat ( cel putin la boxere) si nu se risipeste putere aiurea ca daca nu ai nevoie nu-l exciti. Boxerele mari fiind gandite pt touring serios, pe distante mari , s-au gandit ca poate-ti mai pui manere incalzite (unele au din fabrica), sa incalzita, iti mai pui o vesta incalzita, mai bagi la incarcat un gps, un laptop, etc.....eventual un frigider pt bere ca tot ai loc =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 Vad ca pe piata releele universale sunt pe la 80-90 de euro. Ma gandesc la cum ar fi o productie de serie, romaneasca, de relee... Piesele ar fi cam 30 de euro, iar un pret de vanzare de 50 de euro ar fi chiar digerabil. Are cineva vreo idee cum se poate renunta la firul de "monitor", care da curent in etajul diferential numai cand e pus contactul, sa nu se descarce bateria in repaus ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 Din pacate e greu sa scoti pe piata ceva sub pretul mediu din europa care oricum e muuult mai mare decat pretul din China. M-am interesat la tot felul de producatori chinezi si pretul pt un releu e cam intre 5 si 10$. La pretul asta e f greu sa-i concurezi; Ca sa nu mai spun ca la 10$ iti fac si la comanda, dupa schema ta daca vrei minim 1000 bucati. Referitor la firul de monitor asa pe moment mi-au venit 2 idei : - folosirea unui comparator specializat care consuma ff putin, astfel incat sa nu te deranjeze daca ramane alimentat - folosirea unor diode zenner pt aprinderea tiristorilor renuntandu-se astfel la tranzistori sau comparator integrat ( varianta asta am vazut-o folosita la un releu de suzuki care folosea doar un tiristor pe o singura faza; varianta are ca avantaj simplitatea iar ca dezavantaj precizia cam mica datorata diodei zenner si dependenta fata de temperatura) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vortexo Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 Buna.Sunt nou pe acest forum si incerc sa ajut un pic aceasta comunitate.Zilele trecute am cofectionat un releu de incarcare unui amic pentru o motocicleta Suzuki GSX 400.Am facut ambele scheme si pot sa spun ca releul din schita turceasca desii mi s-a parut mai fiabila n-a vrut sa functioneze nici in ruptul capului.Asa ca am ramas la varianta primara care nu credeam ca va functiona prea grozav.Totusi dupa mici modificari ea FUNCTIONEAZA.Este vorba despre rezistenta de 100 de ohmi din emitorul celor doi tranzistori aceasta trebuind sa fie de 3 wati pentru ca se cam incalzeste.Mai trebuie modificata si valoarea de la 100 la 150 ohmi ca altfel plaja de reglare pe maxim ajungea numai la 13 volti iar acum merge pana la 16 V.Tiristoare am pus BT151 si punte clasica de alternator de Dacia.Am observat ca se cam incalzeste puntea din cauza ca am bagat-o in aceeasi cutie cu montajul.Oricum inca e provizorie treaba dar deocamdata ramane asa si daca va functiona corect in timp voi aduce modificari in sensul ca voi modifica carcasa si dispunerea componentelor pentru o mai buna racire.De mentionat ca in afara de acea rezistenta si punte nu se incalzeste nimic [ma asteptam la tiristori].Atasez pozele cu montajul mai jos si sper sa foloseasca cuiva.Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vortexo Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 Am uitat sa va spun ca firul de + pentru monitor fiind legat in montaj duce la un consum de peste 100 ma ceea ce nu este acceptabil asa ca am tras un fir din far pe care am + numai dupa punerea contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 (editat) Puntea redresoare de dacie rulz Daca ar vedea galbejitii ar muri de oftica. De ce nu ai pus puntea redresoare inafara? S-ar raci mai bine. Cat ma costa un releu ca asta pentru un Suzuki Burgman 250? Editat Iulie 5, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Întrebare întrebătoare -> Cam cât ar fii maximul admisibil pentru consumul curentului când nu e contactul pus la motoretă? (Asta în cazul când am Âşi alarmă) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Depinde cat de des mergi cu motoreta...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Hmmmmmm nu înțeleg. Ce treabă are consumatorii cu cât de des merg cu motoreta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Pai are. oricat de mic consum ai avea, in cele din urma bateria ta va fi descarcata. in cat timp depinde de consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Asa orientativ as considera ca un consum acceptabil ar fi unul apropiat de consumul unei alarme. (una cat de cat nu ultimul gunoi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iulie 8, 2009 Share Postat Iulie 8, 2009 Offtopic: Am un releu de la o alta motoreta in locul celui original si am modificat si statorul in sensul ca a trebuit sa scot ceva bobine de pe el. Are cineva idee de ce se incalzeste null-ul la un releu-regulator ? Sa fie de la fluctuatia de amperaj ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Ce anume intelegi prin nulul regulatorului? Te referi la firul de minus care iese din regulator? Daca despre asta e vorba se poate incalzi din 2 motive: e prea subtire pt curentul care trece prin el sau undeva aproape de zona in care zici ca se incalzeste e un contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vortexo Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Cu cat ai mai putini consumatori cu atat curentul pe care tiristoarele trebuie sa-l puna la masa e mai mare.Recomand rularea cu farul aprins pentru a proteja cat mai mult releul.Astfel curentul in surplus ce trebuie scurcircuitat e mai mic si nu se va incalzi nici releul prea tare.De regula nulul sau de fapt minusul se leaga direct la masa cu un surub prin carcasa care este minusul releului si daca este strans corespunzator nu are cum sa se incalzeasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Ati intuit bine, este vorba de minusul care duce spre baterie de la releu si pentru asta cer scuze. Dar contact imperfect nu este. Curent prea mult nu am pentru ca sarmanu generator abia la turatie mare poate baga aproape de 12.5V. In schimb am observat ca amperajul fluctueaza foarte mult asa cum am zis si in primul post. L-am prins si de sasiu si tot se incalzeste. Am incercat 3 relee de la motoare diferite(unele mai puternice ca a mea) si toate se incalzeau. Numai pe negativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CBR1100 Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Salut, am si eu o problema , si poate ma ajuta cineva cu un raspuns Am un CBR 1100 /"98 , am schimbat releul de incarcare cu unul aftermarket, cumparat din Germania,l-am montat am verificat incarcarea , totul in regula si a functionat 2 zile dupa care gata nu mai incarca. Am constatat ca se incalzea excesiv de tare. L-am demontat , am vorbit in Germania si mi l-au schmbat cu altul pe care l-am montat dupa ce am facut nite masuratori celor 3 statori (valorile din carte sunt intre 0,1-1 ohm ) eu am 0,8 ,nu sunt nici in scurt L-am montat si pe cel de-al 2-lea si am constatat ca si el se incalzeste . intrebarea mea este , asa e normal sa se incalzeasca, sau o sa am surpriza ca ma va lasa si acesta? Tin sa precizez ca piesa originala nu avea carcasa accea cu tole de racire , asa cum piesa aftermarket o are. Multumesc anticipat pentru orice raspuns care ma poate ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.