cristian ionescu Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 (editat) ce te faci atunci cind nu se arde releul regulator ci bobinajul alternatorului?evident din cauza ca orice spira in scurt circuit ,asa cum devine bobinajul alternatorului in momentul in care thyristorul da la masa bobinajul ,transforma curentul pe care magnetul il pompeaza in bobinaj in caldura.urmeaza prajeala.nu se intimpla imediat dar se intimpla .asta o spun din proprie experienta. nu se pot folosi thyristorii aia cu comanda in faza ?asa ca sa dea curent doar chit este nevoie?si nu se mai arde nimic ,nici releu nici bobinaj?adica pe post de dioda redresoare comandata ,pe una din semi alternante? sau mai simplu sa folosim relatia dintre curent tensiune si rezistenta si lasam puntea de diode sa redreseze tot ce primeste de la oala magnetica urmind sa "regulam" curentul cu o sursa simpla de curent formata sa zicem din minim 3 tranzistori , unul de 2 ori puterea maxima absorbita ca sa fim siguri ca nu il prajim ,unul mai mic sa ii comande baza astuia mai mare si unul tot mai mic complementar cu allalt mic ca sa inchida tot la o valoare maxima a tensiunii alese de noi adica 14,5 volti?adica daca creste curentul in consumatori scade tensiunea in baza tranzistorului aluia de ii ziceam complementar ,care il deschide mai mult pe ala cu care este complementar ,care il deschide pe ala de putere pina la valoarea de echilibru aleasa de noi adica 14,5 volti. adica toti tranzistorii astia sa se comporte ca o rezistenta dinamica.si evident un radiator corespunzator.ma gindesc ca asa nici nu mai pierdem energie ,pardon nu o mai transformam in caldura,nici nu mai pierdem putere in motor ,pentru ca daca nu ma insel curentul asta din spira in scurt circuit induce si o forta care se numeste electomotoare parca. daca banuielile mele sint adevarate in principiu, voi care mai aveti si foarte bune cunostinte teoretice ,puteti dezvolta ideea avind in vedere ca eu nu am decit cunostinte adunate in regim de amator ,si nu intrun cadru organizat si recunoscut ca cel al unei facultati. repet ca tot ce am latrat eu aici e din cauza ca mi se tot arde bobinajul,tocmai din cauza releului Salut,am si eu o problema , si poate ma ajuta cineva cu un raspuns Am un CBR 1100 /"98 , am schimbat releul de incarcare cu unul aftermarket, cumparat din Germania,l-am montat am verificat incarcarea , totul in regula si a functionat 2 zile dupa care gata nu mai incarca. Am constatat ca se incalzea excesiv de tare. L-am demontat , am vorbit in Germania si mi l-au schmbat cu altul pe care l-am montat dupa ce am facut nite masuratori celor 3 statori (valorile din carte sunt intre 0,1-1 ohm ) eu am 0,8 ,nu sunt nici in scurt L-am montat si pe cel de-al 2-lea si am constatat ca si el se incalzeste . intrebarea mea este , asa e normal sa se incalzeasca, sau o sa am surpriza ca ma va lasa si acesta? Tin sa precizez ca piesa originala nu avea carcasa accea cu tole de racire , asa cum piesa aftermarket o are. Multumesc anticipat pentru orice raspuns care ma poate ajuta pai e foarte simplu.releele astea aftermarket sint de rahat .am patit si eu asta cu unul.cred ca am pornit mobra de 3 ori cu el , si a scos fum Editat Iulie 10, 2009 de cristian ionescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vortexo Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Complicat rau.Daca nu folosesti consumatori mari[far] atunci regulatorul pune la masa infasurarile generatorului si se incalzesc tiristorii.Daca ai consumatori atunci se incalzeste puntea de diode mai tare. Tot ansamblu fiind in aceeasi capsula rezultatul e acelasi = incalzire excesiva care mai devreme sau mai tarziu tot va distruge ceva.Interesanta o schita de la o Suzuki mai veche la care una din infasurarile generatorului ramane in aer pana la aprinderea farului.In concluzie pana la gasirea unei scheme bazata pe alt principiu cred ca solutia ar fi o cat mai buna ventilatie, montarea releului pe un radiator mai mare eventual un cooler de calculator si folosirea continua a farului pentru a proteja generatorul in defavoarea releului care oricum este mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Mi-am schimbat statorul, am pus un aftermarket dar nu am avut timp sa ii dau si o cheie sa vad marea branza. In weekendul asta in schimb ma lamuresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 si cum faci altfel? pui un 7812 custom made, astfel incat sa tina un curent de vreo 20-30 A, iar in pinul lui de masa inseriezi 4 diode redresoare, sa ridici tensiunea stabilizata la 14,4V?!?pai, de la vreo 70V cat scoate alternatorul la turatie mare, pana la 14V nu sunt decat 56V, inmultit cu 20A, nu inseamna decat ca ar trebui sa disipe vreo 1200W.....misto, il poti pune in cutia din spate, o va ocupa sigur pe toata daca nu el, in sine, atunci radiatorul si ventilatorul care sa disipe caldura Orice alternator va debita puterea maxima pe impedanta, sarcina, lui specifica(ohmi sau zecimi de ohm). La scurt circuit puterea debitata se micsoreaza. Stiu ca nu crede nimeni dar asta e realitatea. Mergeti la un profesor, inginer electronist. De multe ori la accident pe capacul de alternator se poate misca statorul sau deforma foarte putin volanta(zecimi de mm) ceea ce poate duce la modificarea distantei dintre stator si rotor(volanta) - daca se micsoreaza distanta creste inductanta specifica adica creste curentul de sarcina prin tiristoare ,acestea arzindu-se. O solutie ieftina e sa se puna tiristoare mai puternice si un radiator de racire mai mare. E recomandat ca luminile sa nu fie oprite niciodata, becurile aprinse reduc stresul tiristoarelor scazind tensiunea de pe ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Mi-am schimbat statorul, am pus un aftermarket dar nu am avut timp sa ii dau si o cheie sa vad marea branza. In weekendul asta in schimb ma lamuresc. Nu se mai incalzeste. Problem solved! A fost de la stator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Am uitat sa va spun ca firul de + pentru monitor fiind legat in montaj duce la un consum de peste 100 ma ceea ce nu este acceptabil asa ca am tras un fir din far pe care am + numai dupa punerea contactului. Salut,am si eu o problema , si poate ma ajuta cineva cu un raspuns Am un CBR 1100 /"98 , am schimbat releul de incarcare cu unul aftermarket, cumparat din Germania,l-am montat am verificat incarcarea , totul in regula si a functionat 2 zile dupa care gata nu mai incarca. Am constatat ca se incalzea excesiv de tare. L-am demontat , am vorbit in Germania si mi l-au schmbat cu altul pe care l-am montat dupa ce am facut nite masuratori celor 3 statori (valorile din carte sunt intre 0,1-1 ohm ) eu am 0,8 ,nu sunt nici in scurt L-am montat si pe cel de-al 2-lea si am constatat ca si el se incalzeste . intrebarea mea este , asa e normal sa se incalzeasca, sau o sa am surpriza ca ma va lasa si acesta? Tin sa precizez ca piesa originala nu avea carcasa accea cu tole de racire , asa cum piesa aftermarket o are. Multumesc anticipat pentru orice raspuns care ma poate ajuta O masura de siguranta e sa montezi pe radiatorul lui un cooler de calculator (de pe proc sau de pe sursa) O alta metoda e sa montezi releul intr=un loc mai bine aerisit(pe cadru, in afara carenelor, tu stii mai bine) Eu unul l-am montat pe cadru undeva in lateral, langa cutia de aer. Nu se mai incinge nici in oras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akun2500 Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Salutare, am avut si eu o problema cu vechiul releu asa ca am decis sa imi fac unu singur. Nu sunt foarte experimentat dar cu ajutorul catorva prieteni si catorva oameni de pe un forum am reusit sa il fac. Problema mare pe care o am acum este faptul ca se incalzeste foarte tare. La relanti dupa 10 minute puntea de diode si tiristorii sunt foarte incinsi, la fel si firul de masa ( de la tiristori si de la punte). Ma sperie gandul ca alternatorul ar putea avea ceva.... am facut o verificare, doar cu puntea de diode pusa si masurand curentul care iese, fara nici un consumator, cu firele in "aer" si am avut intre 25v la relanti si 130v la 9000 ture , e normal sa fie asa ? ( motoreta este un vfr750f rc36). In afara de caldura excesiva releul isi face treaba cum trebuie, dar totusi mi-e frica sa merg asa cu ea, mai ales ca pe circuitul meu, in faza care e acum nu am folosit nici un element de protectie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Tensiunea( nu curentul) pe care ai masurat-o in gol e normala. La fel de normala e si incalzirea puntii redresoare. Din poza vad ca ai folosit o punte auto si cam orice auto are alternatorul mai mare decat cel de vfr. De la ce auto e puntea? Puntea aia daca nu o inchizi in vreo carcasa sau nu o pui f aproape de motor ar trebui sa reziste o vesnicie. Probleme pot aparea mai degraba la tiristori, eventual foloseste un radiator mai mare si/sau un ventilator (gen procesor PC) . Eu as pune si niste fire mai groase mai ales in locul celor care se incalzesc. Eu pe vfr-ul meu RC24 am montat o punte de dacie dar inca nu am realizat partea de stabilizare ( din lene) insa am conectat doar 2 faze de la alternator (una e lasata in gol) . Am pus si un bec mai mare in far si merg asa de 25.000km sau chiar mai mult . Tensiunea de incarcare este in limitele normale daca am farul aprins. Am incercat aceiasi figura si la un RC36 dar nu merge, cu 2 faze incarca prea putin iar cu 3 prea mult (chiar daca am incercat si cu becuri de far mai mari) Editat August 10, 2009 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akun2500 Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Puntea este de pe un alternator de renaul 19 pe care scria 14v 90a, am zis ca e destul de buna. Nu am de gand sa bag nimic in carcasa cu toate ca la inceput intentionam sa ii fac una dintr-o sita ceva am renuntat si mai mult ca sigur o sa ii pun un ventilator de sursa, ca am loc sub carena. Ce ma ingrijoreaza e firul ala de la masa care se tot incalzeste, prima data cand l-am testat mi-a pocnit traseul de pe placa, dupa aia am intarit traseul cu un fir iar acum se incalzeste ala. Mie cam frica in mers, pentru ca turatiile or sa fie mai mari. Editat August 10, 2009 de akun2500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Lipeste pe traseul imprimat un conductor mai gros de cupru, cam de 2.5mm2 ar trebui sa fie suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sokatu Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 pana la urma cum dau de aia care bobineaza mai bine ca alea originale? si mai rezistente? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akun2500 Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Am pus pe traseul cu masa. E nevoie sa pun peste tot ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Pai vezi pe unde se incalzeste, eu as pune pe toate traseele prin care trece curent mare cum ar fi traseele care ajung la anodul si katodul tiristoarelor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 pai e foarte simplu.releele astea aftermarket sint de rahat .am patit si eu asta cu unul.cred ca am pornit mobra de 3 ori cu el , si a scos fum Eu am de doi si mai bine releu aftermarket si functioneaza perfect. Este facut in Cehia de firma Ignitech si costa 100eur. Tot de la ei am si CDI. arata asa: http://ignitech.cz/english/rch25z/rch25z.htm Nu le fac reclama, pur si simplu sunt multumit cu ce am de la ei si vreau sa stie si altii ca au o alternativa aftermarket de calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akun2500 Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Am terminat de schimbat firele, am pus si un ventilator acolo ( nu ala de sursa ca nu avea loc) si am inceput testele. Vreau sa zic ca ventilatorul ala m-a uimit, radiatorul de la tiristori a stat rece tot timpul , pe cand inainte se incingea de nu puteai sa pui mana pe el. Puntea de diode s-a incins, dar de aia nu imi e frica. Oricum o sa mai caut un ventilator dala si il pun pe punte...ca sa ii fie bine si ei ) Editat August 10, 2009 de akun2500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Am terminat de schimbat firele, am pus si un ventilator acolo ( nu ala de sursa ca nu avea loc) si am inceput testele. Vreau sa zic ca ventilatorul ala m-a uimit, radiatorul de la tiristori a stat rece tot timpul , pe cand inainte se incingea de nu puteai sa pui mana pe el. Puntea de diode s-a incins, dar de aia nu imi e frica. Oricum o sa mai caut un ventilator dala si il pun pe punte...ca sa ii fie bine si ei ) Nu cunosc modelul mobrei tale, dar nu-l ploua daca l-ai montat acolo? Ii pui carcasa exterioară ca să-l feresti de intemperii sau cum faci? (in cazul asta ventilatorul e sufocat si el) Partea proasta la releulrile astea facute acasa e ca au dimensiuni mari si-s destul de greu de montat pe mobra unde sa fie ferite de umiditate, dar sa poata sa si respire. Al meu avea in jur de 20x10 cm. N-am reusit sa i gasesc un loc decent, asa ca mi am luat unul sh pe care l-am prins de cadru in exterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akun2500 Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 A mea este un vfr 750, acolo o sa vina o carena si are destul loc sa si respire, chiar i-am schimbat ventilatorul ala si i-am pus unu de 7cm. Dimensiunea la care mi-a iesit este de 8x6 cm , destul de bine zic eu. Partea buna e ca mi-au mai ramas piese de inca unu (in afara de puntea redresoare) si o sa il fac , de data asta cu mai multa rabdare....sper sa iasa si mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albert007 Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 va salut, am o honda cbr f3 din 1998 si am achizitionat un releu de incarcare cu radiator de aluminiu si nu stiu cum sa-l inmufez, adica mufa de la motocicleta nu intra in mufa de la releu, e prea mare si nu stiu care e minusul si plusul de la releu...daca ma puteti ajuta va rog...tel 0741125425 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 Cate fire are releul nou? dar ala vechi? Vezi ca trebuie sa aiba 3 de aceeasi culoare, alea is fazele, nu conteaza cum le legi, pe urma inca 2 alea fiind plusul si minusul. Alea conteaza cum le legi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 ..daca ma puteti ajuta va rog...tel 0741125425 Sa te ajutam prin telefon?. de unde esti? ca vin eu sa iti montez releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 (editat) va salut, am o honda cbr f3 din 1998 si am achizitionat un releu de incarcare cu radiator de aluminiu si nu stiu cum sa-l inmufez, adica mufa de la motocicleta nu intra in mufa de la releu, e prea mare si nu stiu care e minusul si plusul de la releu...daca ma puteti ajuta va rog...tel 0741125425 nu vezi culorile de la cablajul motoretei? Daca nu corespund tre' sa gasesti undeva pe net regulatorul dupa cod... schema...catalog... bla bla sa vezi care e plusul Deasemenea iti trebuie schema electrica a mobrei... si sa cauti in codul de culori plusul. Fazele au culoarea alba sau galbena ... toate trei la fel Editat Mai 11, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusvirusat Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Salut tuturor!Tin sa mentionez de la bun inceput ca nu prea sunt cunoscator la capitolul "parte electrica" Este normal ca la relanti la un SV650, cu farul aprins sa am incarcare la bornele bateriei de 12.5V?(fara electroventilator pornit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Si cu motorul oprit cat ai? (masoara cu acelasi aparat) In cazul in care ai facut masuratoarea corect (aparat masura calibrat corect, facut contact perfect intre borne si sondele de masura) nu, nu este suficient 12,5V, e prea putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusvirusat Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Cu motorul oprit si fara nici un consumator, cu acelasi aparat am la bornele bateriei 12.4V- 12.6V.Daca pun consumatori cu motorul pornit si cresc turatiile pana la 5000rot/min urca pana pe la 13.6V-14.0V.Am baterie yuasa de 7Ah, de 12V , dar in cartea tehnica scrie sa fie de 10Ah.....Sa fie din cauza bateriei ca e de 7Ah?(de pornit, porneste bine cu bateria asta)....Anul trecut am avut probleme cu releul regulator si l-am schimbat cu unul aftermarket pe care l-am pozitionat in fata radiatorului sa i-a aer cat mai mult.Din releul regulator am tras +si - direct la baterie , plusul ducandu-l prin siguranta de 30A.L-am montat la un service in Bucuresti si releul original era cu 5 fire, cel aftermarket e cu 6 fire(3 faze, 1 plus, 1 minus si inca 1 fir...electricianul zicandu-mi ca e de excitatie si l-a lasat nelegat, argumentand ca "e releu universal si asa au astea" ...La releele pentru moto are rost sa bage fir pentru excitatie?!) Orice sfat e bine venit!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Da, din pacate releul tau e dus, de fapt e dus pe jumatate dar tot dus este si in viitor se va duce de tot. Are "sindromul" "incarca numai in ture". NU, nu te-a pacalit cel care l-a montat, al 6-lea fir nu trebuie la nimic, e bine lasat asa in aer. De ce s-a stricat? Din aceeasi cauza pentru care se strica anual sute si mii de relee-regulatoare la motociclete si anume.. cauze diverse.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.