Sari la conținut

LICHID DE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 181
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Polyglycol Based DOT3 - Color - Amber | One of the most common finds on the market and have a specific for cars designed for the late 80s period. Although compatible with our CL7/9s should you cannot find the required selected grade, this is not the correct specification to be used from factory recommendation guidelines. DOT3 also absorbs moisture the quickest and has the lowest boiling point and should only strictly be for road use.

 

Polyglycol Based DOT4 - Color - Amber | The benchmark specifications by the majority of car manufacturers, this is also the specific grade to be used with Hondas/Acura cars regardless of models. DOT4 is designed to absorb moisture slower than DOT3 and has a higher boiling point. This is both suitable for road use and track work. While the OEM Honda DOT4 brake fluid is sufficient for weekend trackdays, meets etc. Using racing specific DOT4 refined brake fluids will increase higher temperature tolerance particularly under hard braking conditions.

 

Silicone Based DOT5 - Color - Purple | Least common and also the most different from both grades above. DOT5 are primarily designed for cars not equipped with ABS units (Unless otherwise manufacturer specific)and this should not be used unless you're absolutely sure of what you're doing. DOT5 does not absorb moisture and holds the highest boiling point. This brake fluid is not compatible with either categories above and should never be mixed due to it's chemical properties.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In traducere poti baga DOT4 si DOT5.1, dar stai departe de DOT5 care nu e compatibil.

DOT5.1 este special conceput pentru sistemele ABS si are vascozitatea mai scazuta fata de aceea a lichidelor DOT4 si DOT3 asigurand o mai buna circulatie a lichidului in microvalvele sistemelor ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Am facut aerisire si la pompa,considerabil mult mai bine, asta cu maneta reglata la 1 daca dau la 5 nu prea mai este bine. Am facut zic eu aerisire la greu, nu mai iese nici obula cat de mica de aer si tot nu e ca inainte. Poate dupa ce se aseaza placutele sa mai fac o aerisire sau cine stie se mai intareste pe parcurs?

Apropo cu eretrierele date jos nu curgea pic de lichid, asa ca nu prea cred sa fi curs lichidul din pompa. Dupa o noapte de lasate libere tot atata lichid am gasit in pompa cat era cand am plecat acsa.

Editat de chipiko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ca sa-ti iasa fa aerisirea invers, de jos in sus!

Ideal ar fi sa fiti doi, unul sus la borcanas si celalalt lucreaza jos.

Desfaci borcanasul cu lichid de la maneta, scoti lichidul cu o seringa, treci jos, desfaci un etrier de pe jamba, distantezi placutele de tot cu o pana de lemn, o cheie fixa sau o surubelnita lata, avind grije sa nu zgarii/deformezi placutele.

In timpul asta pistonasele imping lichidul impreuna cu bulele de aer ramase pe traseu sus,in borcan.

Completezi cu lichid, bagi o pana de lemn sau o cheie/platband/ceva intre placute si dai la maneta pina apropii placutele de pana de lemn, apoi strangi de citeva ori, pina constati ca se intareste maneta.

Cu frana apasata aerisesti si la aerisitorul de frana de la pompa(la maneta).

Cind se intareste bagi etrierul la loc pe disc, il strangi si treci la celalalt, unde repeti exact operatiunea descrisa mai sus.

In mod normal ar trebui sa fie ok.

Faci proba si daca este tot elastica repeti inca odata operatiunile astea.

Peste noapte poti lega maneta de frana cu un soricel de plastic, las-o asa peste noapte, dupa care a doua zi aerisesti inca odata normal, pe la etrieri.

Ai grije sa nu stringi foarte tare maneta aia cu soricelul de plastic, sa nu tina sub presiune garniturile in pompa.

Frana va fi beton acum!

Succes.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi,incerc maine si am sa-ti povestesc ce-am rezolvat.

 

Salutare! Ceva mai bine frana dupa inca o repriza de aerisire, in mod sigur dupa ce se mai aseaza si placutele totul va fi OK!

Multumesc tuturor pentru sugestii si sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect adevarat, se stropeste cu apa.Am o sticluta de plastic cu dopul gaurit si cu ea spal dupa.

Mai am o intrebare poate ma ajuta cineva cu o lamurire si anume.Am luat un motor de pe un cadru accidentat si montat pe alt cadru (suzuki gsxf 600/1990).Pana aici totul ok am pornit motorul si la pistonul4 iese fum din grila de racire,mentionez ca motorul a pornit foarte usor si nu are nici cel mai mic zgomot de bataie toarce foarte frumos dar ma dispera fumul.Uleiul este la nivel,teava albiceoasa.

Editat de chipiko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut, am schimbat si eu ieri lichidul si am o nedumerire.

Pe spate se simte aproape la fel sau mai bine in schimb pe fata desi franeaza bine maneta tine mai jos.

Poate sa-mi explice cineva de ce? Am facut si aerisire sa fiu sigur ca nu a prins aer, dar nu se simte maneta la fel abia de la jumate incepe sa tina calumea, pe cand inainte era foarte sensibila, piscam putin si simteam ca intra pe franare.

Am reglat maneta mai departata de ghidon deocamdata si o sa dau o tura cu ea sa vad daca isi revine (ieri nu m-am dat decat prin parcare).

Poate fi asta un semn de oboseala ptr pompa? Am gasit ceva reziduuri de metal in vasul cu lichid. Nu am ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza cum ai facut aerisirea. Daca ai folosit o pompa de vid sau doar ai dat la maneta, diferenta e foarte mare. Cu pompat cu mana, nu faci mare lucru si intotdeauna aproape o sa tragi aer inapoi pe instalatie. Daca ai pompa aia de vid, numai te joci, aproape ca nu trebuie 2 oameni pentru operatiune.

 

Si daca nu ai pompa aia, mai bine meri la unu care are si ii dai 20 de lei si stii o treaba ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca e asa de importanta pompa aia, intradevar am facut cu furtun de perfuzii.

Zici ca ar mai fi ramas aer in instalatie? O sa merg cu ea asa la o tura si daca nu-si revine ma duc sa mi-o aeriseasca cineva cu pompa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca e asa de importanta pompa aia, intradevar am facut cu furtun de perfuzii.

Zici ca ar mai fi ramas aer in instalatie? O sa merg cu ea asa la o tura si daca nu-si revine ma duc sa mi-o aeriseasca cineva cu pompa.

hehe.

ai pus la capatul opus al furtunului ai pus sticla cu lichid in ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pompa aia trage lichidul mult mai rapid si constant decit il pompezi tu prin metoda normala, antrenind si bulele de aer si nelasindu-le timp sa se intoarca in instalatie. n-am pompa da' am vazut-o folosita si merita.

la a mea am schimbat lichidul de citeva ori (pornind si de la instalatie complet goala) si n-am avut probleme prin metoda obisnuita dar cind am incercat la alta motocicleta n-am reusit s-o aerisesc perfect oricit m-am chinuit. probabil depinde de geometria instalatiei si de unde ramin fixate bulele.

cica deobicei ramin fixate la surubul banjo de la pompa (e logic ca bulele sa se duca-n sus) si ar ajuta sa-l desfaci o idee tinind maneta apasata, exact ca la cel de jos, special destinat.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil depinde de geometria instalatiei si de unde ramin fixate bulele.

cica deobicei ramin fixate la surubul banjo de la pompa (e logic ca bulele sa se duca-n sus) si ar ajuta sa-l desfaci o idee tinind maneta apasata, exact ca la cel de jos, special destinat.

Se pare ca cineva a avut dreptate :D

Am reusit sa scot aerul de pe acolo si acum tine super. Nici n-am mai refacut aerisirea. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut...am si eu o intrebare - lichidul de frana (DOT 4) trebuie schimbat sau completat, daca nivelul la indicator a scazut la limita?

si o pot face singur? m-ati putea ajuta cu niste indrumari? orice sfat e binevenit

 

multumesc

daca a scazut pot fi 2 cauze:

uzura placutelor de frina duce la o scadere a nivelului in vas si daca e nevoie completezi.

pierderi.aici e mai complicat de explicat din fata tastelor.

oricum lichidul de frina se schimba la doi ani (eu al schimb in fiecare iarna)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca a scazut pot fi 2 cauze:

uzura placutelor de frina duce la o scadere a nivelului in vas si daca e nevoie completezi.

pierderi.aici e mai complicat de explicat din fata tastelor.

oricum lichidul de frina se schimba la doi ani (eu al schimb in fiecare iarna)

 

Mersi mult.

O sa incerc sa completez si daca mai scade verific mai in detaliu la service.

Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Eu schimb lichidul de frana cand isi schimba culoarea ( galbui , maroniu ) . Avand in vedere ca lichidul de frana este hidrofil , absoarbe apa si umezeala pe la garnituri , isi schimba proprietatile . Oricum schimbarea se face foarte usor , cu ajutorul unui furtun flexibil si un bidon . Se monteaza furtunul pe surubul de aerisire si se procedeaza la fel ca la aerisire , lasand sa curga lichidul in bidon pana vine lichid curat. Se procedeaza asa pentru fiecare frana . Spor la treaba !

 

Mai detaliat aici :

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut...am si eu o intrebare - lichidul de frana (DOT 4) trebuie schimbat sau completat, daca nivelul la indicator a scazut la limita?

si o pot face singur? m-ati putea ajuta cu niste indrumari? orice sfat e binevenit

 

multumesc

Daca tot ai dat bani pe lichidul de frana, ai putea sa il schimbi de tot. Operatiunea nu dureaza mai mult de 20 de minute. Doar ca trebuie sa fii atent sa nu bagi aer. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omu abia stie unde ii este pompa de frana...abia daca stie sa completeze lichidul daramite sa schimbe lichidul si sa aeriseasca si alea alea...sa vedem in cat timp apare un topic "nu-mi merg franele..."...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omu abia stie unde ii este pompa de frana...abia daca stie sa completeze lichidul daramite sa schimbe lichidul si sa aeriseasca si alea alea...sa vedem in cat timp apare un topic "nu-mi merg franele..."...

 

...bai ce pot sa zic ...mersi mult pentru incredere...dar sincer tre sa fii putin retardat sa nu poti urmari un tutorial atat de simplu...cum e asta de exemplu -

- asa ca imi pare rau..dar nu cred ca va veni prea curand postul acela...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...bai ce pot sa zic ...mersi mult pentru incredere...dar sincer tre sa fii putin retardat sa nu poti urmari un tutorial atat de simplu...cum e asta de exemplu -

- asa ca imi pare rau..dar nu cred ca va veni prea curand postul acela...

Depinde in cat timp a scazut,adica ce vechime are lichidul , si ce fel de frane ai pus.Daca cel anterior nu avea un punct de fierbere mai ridicat, se poate ca proprietatile lui sa fie deja denaturate,chiar daca nivelul e doar putin scazut.

Verifica si culoarea acestuia,iar daca e spre inchisa,atunci recomand doar schimb,nu completare.Ia un Dot4 de calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai frate, lichidu' de frana costa cat apla plata, ce dreaqu... daca zici ca te simti in stare, schimba-l si gata. Ce atatea discutii, culori, puncte de fierbere?! Ati inebunit? Baga indicativul specificat pe pompa de frana si verifica data fabricatiei pe bidon. Dupa aia il schimbi o data la doi ani. In mod normal in intervalul asta n-ar trebui sa scada sub minim, daca franele tale sunt in regula. Daca nu, du-te la un doctor de mobre sa-ti gaseasca buba.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai frate, lichidu' de frana costa cat apla plata, ce dreaqu... daca zici ca te simti in stare, schimba-l si gata. Ce atatea discutii, culori, puncte de fierbere?! Ati inebunit? Baga indicativul specificat pe pompa de frana si verifica data fabricatiei pe bidon. Dupa aia il schimbi o data la doi ani. In mod normal in intervalul asta n-ar trebui sa scada sub minim, daca franele tale sunt in regula. Daca nu, du-te la un doctor de mobre sa-ti gaseasca buba.

Succes.

 

mersi mult, sunt de parere ca ai dreptate. asta intentionez sa fac. am pus o intrebare asa pentru ca fiind nou domeniu nu stiam exact ce si cum. m-am lamurit, multumesc mult, o sa-l schimb pe tot sa stiu o treaba.

drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...