Black_wolf Postat Noiembrie 28, 2008 Share Postat Noiembrie 28, 2008 Salut!nu stiu daca s-a mai scris sau nu,dar mar interesa sa stiu exact cum se realizeaza schimbul lichidului de frana!am citit si am vazut ca atunci cand se face schimbul trebuie sa curatam etrierele,pistonasele...etc.!vreau sa stiu se curata dupa ce am scos vechiul lichid cu ceva instalatia....se curata pistonasele,ce anume!si mai ales procesul....cum se aeriseste....stiu ca sunt 2 feluri ...de sus in jos....turnand lichid prin borcanasul de langa maneta de frana,si de jos in sus....dar nu stiu cum!cum se procedeaza ptr primul fel?trebuie sa fie inchis aerisitorul cand incepem sa turnam lichid,inchis?cum scoatem aerul?si vreau sa stiu ce ulei trebuie sa folosesc ptr modelul meu...zx9r!explicati-mi va rog pas cu pas....cum ati mai facut si voi!vreau sa fac si eu,nu am mai facut niciodata si stiu ca nu e de glumit cu frana asa ca vreau sa fie perfecta!astept explicatiile voastre!asfalt uscat si o iarna cat mai blanda ptr frumusetile noastre! vezi ca este la sectiunea service un topic mai vechi cu tot ce trebuie sa faci ! lichidul tau de frana este trecut pe capacul pompei de frana (DOT 3-DOT 4) SUCCES! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmleu Postat Noiembrie 29, 2008 Share Postat Noiembrie 29, 2008 sincer ti-as recomanda sa nu faci tu singur schimbul, sau macar sa te asiste cineva care stie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Noiembrie 29, 2008 Share Postat Noiembrie 29, 2008 nu te apuca singur daca nu stii cu ce se mananca. cu frana nu e de glumit. nu va mai jucati, ca va jucati cu viata voastra. peace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 29, 2008 Share Postat Noiembrie 29, 2008 Salut!nu stiu daca s-a mai scris sau nu,dar mar interesa sa stiu exact cum se realizeaza schimbul lichidului de frana!am citit si am vazut ca atunci cand se face schimbul trebuie sa curatam etrierele,pistonasele...etc.!vreau sa stiu se curata dupa ce am scos vechiul lichid cu ceva instalatia....se curata pistonasele,ce anume!si mai ales procesul....cum se aeriseste....stiu ca sunt 2 feluri ...de sus in jos....turnand lichid prin borcanasul de langa maneta de frana,si de jos in sus....dar nu stiu cum!cum se procedeaza ptr primul fel?trebuie sa fie inchis aerisitorul cand incepem sa turnam lichid,inchis?cum scoatem aerul?si vreau sa stiu ce ulei trebuie sa folosesc ptr modelul meu...zx9r!explicati-mi va rog pas cu pas....cum ati mai facut si voi!vreau sa fac si eu,nu am mai facut niciodata si stiu ca nu e de glumit cu frana asa ca vreau sa fie perfecta!astept explicatiile voastre!asfalt uscat si o iarna cat mai blanda ptr frumusetile noastre! In general instalatia nu se curata cu nimic, lichidul nou curata. Pistonasele, daca e cazul sa le scoti, le cureti tot cu lichid de frana. Daca nu sunt murdare sau se misca normal nu e cazul sa le scoti, pusul la loc nu e tocmai usor, iti trebuie o tona de rabdare. Lichidul e usor de schimbat, poti sa o faci si fara sa aerisesti. Desfaci paharelul, desfaci aerisitorul de jos. Te sfatuiesc la aerisitor sa folosesti o cheie tubulara sau inelara cat mai buna, ce calitate, neuzata. Iti trebuie putina forta, dar nu forta prea tare aerisitorul daca vezi ca nu vrea si nu vrea, adica in sensul sa nu-l strici si sa nu mai poti folosi cheia. De obicei aerisitoarele sunt cam intepenite. Dupa ce ai desfacut aerisitorul, montezi pe el un furtunas transparent (din genul celor pt acvariu sau perfuzie) si incepi sa scurgi in ceva lichidul vechi. Pompezi cu maneta de frana lichidul vechi, dar te uiti tot timpul in pahar sa nu scada nivelul de tot, sa nu bagi aer pe furtunase. Cand nivelul e aproape scazut de tot in rezervor, incepi sa completezi cu lichid nou si pompezi in continuare in asa fel incat pe furtune sa intre lichid nou si lichidul vechi sa iasa complet. Cand pe la aerisitor curge lichid curat, nou, ai incheiat. Nu mai pompezi deloc, umpli paharelul pana la nivel, strangi aerisitorul de jos, cureti, apoi incepi sa pompezi din maneta si ar trebui sa simti ca se intareste. Daca nu se intareste probabil ai bagat aer, dar daca urmaresti procedura corect e putin probabil. Pui capacul la rezervor si gata. Ai grija sa fii curat pe maini tot timpul si totodata sa nu torni lichid de frana pe moto, pe rezervor, pe cadru. Cel mai bine acoperi cu o carpa totul in zona unde lucrezi. Daca ai scapat cumva lichid pe undeva sterge imediat cu apa, multa apa. Daca ti-a intrat aer in instalatie, e usor si sa-l scoti. Desfaci aerisitorul, pui pe el furtunasul. Desfaci si rezervorul. Apesi pe maneta si scoti lichid pana pe furtunas observi ca nu mai scoti bule de aer deloc. CAND nu mai ies bule deloc, strangi maneta de frana si o blochezi asa, in pozitia strans. Fara sa lasi ABSOLUT DELOC maneta sa revina, strangi si inchizi aersisitorul. (e nevoie de 2 persoane de obicei). Dupa ce ai inchis aerisitorul poti lasa maneta de frana sa revina la normal. Pompezi si se intareste. Asta e tot. Daca pistonasele arata nasol e bine sa le scoti si sa cureti. Dar la desfacere e bine sa ai set de garnituri noi, daca nu ai mai bine nu desfaci, mai rau te complici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abalamuc Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Nix....nu merge schimbat lichidul doar prin cadere !! tre neaparat scosi etrieri si goliti pt. ca lichidul de sub nivelul conductei NU !!! iese. Exista etrieri care mai au un surub de drenaj in puctul cel mai de jos, da dar foarte rar. Prin urmare daca nu se face asa se amesteca vechiul lichid cu noul lichid si nu ar fi nici o panica daca ar fi acelas tip de lichid !!! Lichidele sint cele mai multe compatibile dar !!! nu toate asa ca daca nu sti ce si cum mai bine faci treaba bine ca sa sigur ca este ok treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 (editat) Nix....nu merge schimbat lichidul doar prin cadere !! tre neaparat scosi etrieri si goliti pt. ca lichidul de sub nivelul conductei NU !!! iese.Exista etrieri care mai au un surub de drenaj in puctul cel mai de jos, da dar foarte rar. Prin urmare daca nu se face asa se amesteca vechiul lichid cu noul lichid si nu ar fi nici o panica daca ar fi acelas tip de lichid !!! Lichidele sint cele mai multe compatibile dar !!! nu toate asa ca daca nu sti ce si cum mai bine faci treaba bine ca sa sigur ca este ok treaba. merge iti garantez...e probata belbody a descris bine Editat Noiembrie 30, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Nix....nu merge schimbat lichidul doar prin cadere !! tre neaparat scosi etrieri si goliti pt. ca lichidul de sub nivelul conductei NU !!! iese.Exista etrieri care mai au un surub de drenaj in puctul cel mai de jos, da dar foarte rar. Prin urmare daca nu se face asa se amesteca vechiul lichid cu noul lichid si nu ar fi nici o panica daca ar fi acelas tip de lichid !!! Lichidele sint cele mai multe compatibile dar !!! nu toate asa ca daca nu sti ce si cum mai bine faci treaba bine ca sa sigur ca este ok treaba. omfg... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 trebuie sa faci facultatea de inginerie ca sa-ti schimbi lichidu de franare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 (editat) Ti-ai racit gura de pomana Belbody Sincer sper ca nu Editat Noiembrie 30, 2008 de CatalinRUSE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 In general instalatia nu se curata cu nimic, lichidul nou curata. Pistonasele, daca e cazul sa le scoti, le cureti tot cu lichid de frana. Daca nu sunt murdare sau se misca normal nu e cazul sa le scoti, pusul la loc nu e tocmai usor, iti trebuie o tona de rabdare. Lichidul e usor de schimbat, poti sa o faci si fara sa aerisesti. Desfaci paharelul, desfaci aerisitorul de jos. Te sfatuiesc la aerisitor sa folosesti o cheie tubulara sau inelara cat mai buna, ce calitate, neuzata. Iti trebuie putina forta, dar nu forta prea tare aerisitorul daca vezi ca nu vrea si nu vrea, adica in sensul sa nu-l strici si sa nu mai poti folosi cheia. De obicei aerisitoarele sunt cam intepenite. Dupa ce ai desfacut aerisitorul, montezi pe el un furtunas transparent (din genul celor pt acvariu sau perfuzie) si incepi sa scurgi in ceva lichidul vechi. Pompezi cu maneta de frana lichidul vechi, dar te uiti tot timpul in pahar sa nu scada nivelul de tot, sa nu bagi aer pe furtunase. Cand nivelul e aproape scazut de tot in rezervor, incepi sa completezi cu lichid nou si pompezi in continuare in asa fel incat pe furtune sa intre lichid nou si lichidul vechi sa iasa complet. Cand pe la aerisitor curge lichid curat, nou, ai incheiat. Nu mai pompezi deloc, umpli paharelul pana la nivel, strangi aerisitorul de jos, cureti, apoi incepi sa pompezi din maneta si ar trebui sa simti ca se intareste. Daca nu se intareste probabil ai bagat aer, dar daca urmaresti procedura corect e putin probabil. Pui capacul la rezervor si gata. Ai grija sa fii curat pe maini tot timpul si totodata sa nu torni lichid de frana pe moto, pe rezervor, pe cadru. Cel mai bine acoperi cu o carpa totul in zona unde lucrezi. Daca ai scapat cumva lichid pe undeva sterge imediat cu apa, multa apa. Daca ti-a intrat aer in instalatie, e usor si sa-l scoti. Desfaci aerisitorul, pui pe el furtunasul. Desfaci si rezervorul. Apesi pe maneta si scoti lichid pana pe furtunas observi ca nu mai scoti bule de aer deloc. CAND nu mai ies bule deloc, strangi maneta de frana si o blochezi asa, in pozitia strans. Fara sa lasi ABSOLUT DELOC maneta sa revina, strangi si inchizi aersisitorul. (e nevoie de 2 persoane de obicei). Dupa ce ai inchis aerisitorul poti lasa maneta de frana sa revina la normal. Pompezi si se intareste. Asta e tot. Daca pistonasele arata nasol e bine sa le scoti si sa cureti. Dar la desfacere e bine sa ai set de garnituri noi, daca nu ai mai bine nu desfaci, mai rau te complici. Subscriu la tot ce a scris Belbody Eu am F650 GS cu ABS, Conform cartii tehnice schimbul de lichid de frana se face numai la service autorizat BMW cu MODITEC (un sistem care se pune la mufa de la calculatorul motorului) Ca tot romanul nevrand sa dau bani aiurea si sa mai las si motorul la ei o zi am facut schimbul singur. Rezultatul - inca sunt viu si nu mai am lichid maro prin instalatia de franare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abalamuc Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 Este o vorba "Cum sa-ti zic ca esti prost fara sa-ti dai seama ?" Mai baieti cu motorete si miguri si moditecuri etc...etc...etc... Eu am zis ca merge, asta am zis dar !! numa ca se intinpla ca o data din 10 NU se potrivesc lichidele si se brinzesc ( sau chiar o data din 20 ) Si sigur !!!! lichidul vechi strica lichidul nou, il strica prematur asta nu inseamna ca nu merge, binenteles ca merge, numai ca nu este treaba facuta bine atit. de ex bea o cana de apa buna in care era cantitatea unei cesti de apa statuta .. In concluzie eu pun pariu pe o suta de E = 100 E ca daca nu scoti etrierii sa-i intorci NU iese lichidul de sub conducta pe care vine lichidul nou. Ps. poti sa ai si GS sau MIG sau SAHARIAN si DACIE si FERARI toate instalatiile de frinare sint lafel din punctul de vedere la vaselor comunicante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 (editat) numai uleiurile nu sunt compatibile..de tipuri diferite...... pot face spuma.....lichidul de frana facut de o firma oarecare e compatibil si cu alta firma.......cu conditia sa respecti tipul DOT3, DOT4, adik sa nu le amesteci...etc......scrie si pe sticluta..compatibil cu alte marci de acelasi tip.....si daca mai raman 3 grame de lichid vechi pe instalatie.....nesemnificativ... ..si odata pe an fac treaba asta ..desi recomandat la lichidul de frana perioada e de 4 ani parca....sau....km.depinde cat mergi si pe an.. sa ai o zi usoara.... PS: sunt posesor de MIG.. ..care a schimbat lichidul cu perfuzor .si nu s-a branzit..la naiba ... cum a fost descris de belbody mai tarziu.... si e o vorb, intr-adevar...nimeni nu e ata de inteligent sa ii demonstreze unui prost ca e prost Editat Decembrie 6, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abalamuc Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 Zici ca nu se zbirlrste daca este de acelas dot ? ok nu stiu asta, dar ma instuiesc. Eu folosesc alta strategie si anume pun acelas lichid de aia nu-mi bat capul (in special la cele de curse). Dar !!! vezi ca nu ramin doar 3 grame ....ramine mult mai mult. Ps. ca sa fie cit mai putin lichid vechi ramas poti sa inpingi pistonasele inauntru si micsorezi semnificativ volumul de lichid vechi. Binenteles asta inainte sa bagi lichid nou. Dar tot ramine !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 (editat) Bai balamuc, nici nu trebuie sa mai scriu nimic... Fa tu branza din lichid vechi cu lichid nou... si nu mai speria oamenii aiurea. Editat Decembrie 7, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abalamuc Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 Asta este diferenta dintre a face treaba bine sau nu de aia mecanici buni sint numarati pe degete !!! Si la cauciucuri patesc lafel si dupa aia zic ca am cobit si de aia au cazut....nu pentru ca fac stopie cu cauciucuri tari. Eu mi-am dat seama de ceva "noi mecanici, stricam masinaria mai mult decit se strica ia singura" Spun asta ca eu am stricat destule ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 (editat) de ce nu ai zis de la inceput ca ejti un reizer...ca nu ne mai oboseam dejtu` pe "tastura"...race in sensul real nu inseamna mai bun..e special.....tine cateva sute se arunca..... Editat Decembrie 7, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 Care e faza cu lichidele de frana...daca zice manualul sa pun DOT4 pot sa pun de la DOT4 in sus, adica DOT5 sau DOT5.1, sau numai exact DOT4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 De ce te framanta asa aceste probleme existentiale? Daca scrie acolo de la dot4 in sus, ce nu intelegi? Deci poti pune cu succes DOT4, dot5.... dot4+x, unde x E N. Ti-e teama ca nu gasesti dot4? A disparut din magazine. Regula e simpla, se poate pune dotx mai mare peste dotx mai mic, nu si invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 Chiar asta e ca nu scrie "de la DOT4 in sus".... in fine...am inteles Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 10, 2008 Admin Share Postat Decembrie 10, 2008 Daca ai manualul si scrie DOT4 pune DOT 4,nu altceva. Belbo ti.a spus mai sus ce si cum. Si ai grije sa.l schimbi la doua sau trei sezoane. Bafta multa Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 12, 2009 Share Postat Aprilie 12, 2009 In general instalatia nu se curata cu nimic, lichidul nou curata. Pistonasele, daca e cazul sa le scoti, le cureti tot cu lichid de frana. Daca nu sunt murdare sau se misca normal nu e cazul sa le scoti, pusul la loc nu e tocmai usor, iti trebuie o tona de rabdare. Lichidul e usor de schimbat, poti sa o faci si fara sa aerisesti. Desfaci paharelul, desfaci aerisitorul de jos. Te sfatuiesc la aerisitor sa folosesti o cheie tubulara sau inelara cat mai buna, ce calitate, neuzata. Iti trebuie putina forta, dar nu forta prea tare aerisitorul daca vezi ca nu vrea si nu vrea, adica in sensul sa nu-l strici si sa nu mai poti folosi cheia. De obicei aerisitoarele sunt cam intepenite. Dupa ce ai desfacut aerisitorul, montezi pe el un furtunas transparent (din genul celor pt acvariu sau perfuzie) si incepi sa scurgi in ceva lichidul vechi. Pompezi cu maneta de frana lichidul vechi, dar te uiti tot timpul in pahar sa nu scada nivelul de tot, sa nu bagi aer pe furtunase. Cand nivelul e aproape scazut de tot in rezervor, incepi sa completezi cu lichid nou si pompezi in continuare in asa fel incat pe furtune sa intre lichid nou si lichidul vechi sa iasa complet. Cand pe la aerisitor curge lichid curat, nou, ai incheiat. Nu mai pompezi deloc, umpli paharelul pana la nivel, strangi aerisitorul de jos, cureti, apoi incepi sa pompezi din maneta si ar trebui sa simti ca se intareste. Daca nu se intareste probabil ai bagat aer, dar daca urmaresti procedura corect e putin probabil. Pui capacul la rezervor si gata. Ai grija sa fii curat pe maini tot timpul si totodata sa nu torni lichid de frana pe moto, pe rezervor, pe cadru. Cel mai bine acoperi cu o carpa totul in zona unde lucrezi. Daca ai scapat cumva lichid pe undeva sterge imediat cu apa, multa apa. Daca ti-a intrat aer in instalatie, e usor si sa-l scoti. Desfaci aerisitorul, pui pe el furtunasul. Desfaci si rezervorul. Apesi pe maneta si scoti lichid pana pe furtunas observi ca nu mai scoti bule de aer deloc. CAND nu mai ies bule deloc, strangi maneta de frana si o blochezi asa, in pozitia strans. Fara sa lasi ABSOLUT DELOC maneta sa revina, strangi si inchizi aersisitorul. (e nevoie de 2 persoane de obicei). Dupa ce ai inchis aerisitorul poti lasa maneta de frana sa revina la normal. Pompezi si se intareste. Asta e tot. Daca pistonasele arata nasol e bine sa le scoti si sa cureti. Dar la desfacere e bine sa ai set de garnituri noi, daca nu ai mai bine nu desfaci, mai rau te complici. Inseamna ca nu am nevoie decat de un furtunas transparent (sau nu neaparat transparent) sa fac schimbul de lichid de frana la Hornet? Atunci kiturile de 50 de euro pt ce mai is? Cand pompez de la maneta ca sa iasa lichidul vechi, nu trebuie sa strang surubul de la aerisire de fiecare data inainte sa eliberez maneta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 12, 2009 Share Postat Aprilie 12, 2009 Capatul furtunului transparent trebuie tinut mereu sub nivelul lichidului vechi, din borcanul in care se colecteaza, pt a fi sigur ca nu trage aer pe la surubul de aerisire, iar surubul trebuie desfacut putin numai, cat sa curga, pt a nu trage aer pe la filet. Si chiar facand asa, tot trebuie facuta verificarea eliminarii aerului din instalatie, stangand frana cu surubul desfacut si strans cand s-a ajuns la capatul cursei, fara sa-i dai drumul. Multa vorbarie, dar operatia este simpla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Mi-a intrat aer pe sus (de la pahar), cum naiba il ma scot, ca am dat la pompa (maneta) de mi s-a acrit si tot nu da semne ca ar vrea sa se intareasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Este o vorba "Cum sa-ti zic ca esti prost fara sa-ti dai seama ?" Mai baieti cu motorete si miguri si moditecuri etc...etc...etc... Eu am zis ca merge, asta am zis dar !! numa ca se intinpla ca o data din 10 NU se potrivesc lichidele si se brinzesc ( sau chiar o data din 20 ) Si sigur !!!! lichidul vechi strica lichidul nou, il strica prematur asta nu inseamna ca nu merge, binenteles ca merge, numai ca nu este treaba facuta bine atit. de ex bea o cana de apa buna in care era cantitatea unei cesti de apa statuta .. In concluzie eu pun pariu pe o suta de E = 100 E ca daca nu scoti etrierii sa-i intorci NU iese lichidul de sub conducta pe care vine lichidul nou. Ps. poti sa ai si GS sau MIG sau SAHARIAN si DACIE si FERARI toate instalatiile de frinare sint lafel din punctul de vedere la vaselor comunicante. ce treaba are frana cu vasele comunicante? sau vorbeai de carburator aici? Mi-a intrat aer pe sus (de la pahar), cum naiba il ma scot, ca am dat la pompa (maneta) de mi s-a acrit si tot nu da semne ca ar vrea sa se intareasca? cu o putoare buna? da' buna rau, nu asa... se intareste sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.