Jump to content
Sign in to follow this  
dt_yamaha

Sfaturi Pentru Vopsit

Recommended Posts

io am o vorba: si vopsitorii trebuie sa traiasca. asa ca nu ma bag. ii las pe profesionisti sa-si faca treaba. am de vopsit, ma duc la unul bun si nu am batai de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. ai grija si ce fel de pistol de vopsit iti iei ca si aici conteaza. Daca iti iei unu cu rezervorul jos nu te astepta sa iti iasa ceva ok ala e pentru vopsire grosiera ex. garduri porti o tabla etc. Daca iti iei unul cu rezervor deasupra aici se schimba treaba ala vopseste mai fin imprastie vopseaua mai dispersata nu buluc ca celalant si are si mai multe reglaje. Si mai verifica pe pistol ce cantitate de aer refulat are nevoie pentru performante maxime si coreleazal cu compresorul. Sper ca iti este de folos. Ma scuzi ca m-am bagat ca musca-n ..... App ce motor vrei sa iti iei?

Faptul ca rezervorul e sus sau jos( adica gravity feed sau suction feed) nu conteaza in ce zici tu, garduri prostii.

Conteaza marimea duzei, si restul reglajelor pe care le are pistolul, deci pentru piese mici merge o duza mica 1,5 - 2 mm iar pentru ceva mai mare, de ex masini trebuie ceva cu duza mai mare care sa sufle o cantitate mai mare de vopsea. Desi sunt pistoale care au duza de 2mm si fac treaba buna si la piese mari, deci nu pot sa cred adevarata regula ta cu gardurile..

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin din nou, am vopsit gsxr-ul , totul a mers perfect, dar dupa ce am dat cu lac la sfarsit am stricat tot ce facusem, :angryfire:sa facut coaja de portocala si a curs, mentionez ca vopseaua nu a curs deloc doar lacul la sfarsit, ce pot face acumm , exista vreun remediu? astept raspun de la cei care au patit la fel , probabil nu sunt singur ca nu ne-am nascut toti vopistori :laugh: ,in fine o sa pun si pozele zilele astea. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

matuit tot dupa ce s-a uscat bine, unde a curs lacul dai cu shmirghel pana dispare scurgerea si apoi lac.

mai e o varianta sa dai cu shmirghel decat zona unde s-a scurs si apoi un polish calumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca rezervorul e sus sau jos( adica gravity feed sau suction feed) nu conteaza in ce zici tu, garduri prostii.

Conteaza marimea duzei, si restul reglajelor pe care le are pistolul, deci pentru piese mici merge o duza mica 1,5 - 2 mm iar pentru ceva mai mare, de ex masini trebuie ceva cu duza mai mare care sa sufle o cantitate mai mare de vopsea. Desi sunt pistoale care au duza de 2mm si fac treaba buna si la piese mari, deci nu pot sa cred adevarata regula ta cu gardurile..

 

Eu am dat un sfat din experienta mea pe care o am acumulato de 5-6 in vanzari. de cele mai multe ori cand ceream la furnizor pentru diferiti clienti un pistol pt vopsit piese de finete sau auto mi se oferea cel cu rezervor sus si apoi imi detaliau avantaje acestui pistol in detrimentul celui cu rezervor jos. Acum practic nu stiu cum e dar cert este ca toti vopsitorii auto din zona mea il folosesc pe cel cu rezervor sus. Iar treaba cu gardurile a fost doar un exemplu

 

revin din nou, am vopsit gsxr-ul , totul a mers perfect, dar dupa ce am dat cu lac la sfarsit am stricat tot ce facusem, :angryfire:sa facut coaja de portocala si a curs, mentionez ca vopseaua nu a curs deloc doar lacul la sfarsit, ce pot face acumm , exista vreun remediu? astept raspun de la cei care au patit la fel , probabil nu sunt singur ca nu ne-am nascut toti vopistori :laugh: ,in fine o sa pun si pozele zilele astea. :wave:

 

Imi poti da detalii cum ai facut de la cap la coada pt ca si eu trebuie sa il vopsesc pe al meu.

Edited by ionut_86

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare pt cei mai experiementati in ale vopsitului, Duca ce am citit acest post am cumparat si eu grund/vopsea/lac la spray pt a vopsii niste carene mai mici de plastic.In trecut am patit-o cu grundu si sprayul care nu erau de acelasi fel unul era pe baza de rasini si altul nu mai retin, in fine s-a facut ca o coaja de portocala toata culoarea care am aplicat-o.De data asta toate sunt pe baza de rasini pot sa am ghinionul sa se repete faza si acum cand toate sunt la fel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vopsit si eu o aripa de masina si a iesit coaja de portocala si cred ca din cauza cantitatii prea mici de diluant. Daca ne poate spune cineva care ar trebui sa fie consistenta vopselei din rezervorul pistolului, ar fi un sfat binevenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta intrebasem si eu acum cateva pagini pe aici. Daca nu iti iese din prima vascozitatea (eu prefer sa fie amestecul cat mai fluid - 1/4 parti sau mai mult chiar diluant si 3/4 vopsea + intaritor dupa ochi) iei smirghel 1500-2000 si iei piesa la frecat pana scapi de coaja de portocala. Dupa dai ori polish (daca vopseaua e cu lac in ea) sau 1-2 straturi de lac (daca dai 2, faci cu primul cum ai facut cu vopseaua - smirghel 2000). Chiar daca vopseaua e cu lac, eu prefer sa ii mai dau la sfarsit cel putin un strat. Cam asta am observat eu si a iesit destul de bine pana acum. Si in lipsa de oameni in care sa am incredere ca isi fac treaba dupa cum am zis, o sa ma apuc iar de vopsit la un mic proiect :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vopsit si eu o aripa de masina si a iesit coaja de portocala si cred ca din cauza cantitatii prea mici de diluant. Daca ne poate spune cineva care ar trebui sa fie consistenta vopselei din rezervorul pistolului, ar fi un sfat binevenit.

fiecare tip de vopsea are un raport recomandat de diluare, asa ca nu poate sa te ajute nimeni spunandu-ti exact cat diluant sa pui in vopseaua ta.

pe majoritatea cutiilor scrie cat e recomandat sa pui.

Coaja de portocala este de cele mai multe ori inlaturata cu shmirghel foarte fin ~1000 sau mai mult si apoi un polish bun ,dar, poti sa o scoti si din stratul de lac direct, aplincand mai multe straturi dar matuind intre ele cu shmirghel fin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut urmaresc topicul de ceva vreme am si experiment cu spray si pe la "vopsitori" cu fostele mobre. cu pistol si compresor. prima impresie si parere este ca prepararea e foarte importanta iar chiar daca te duci la vopsitorie nu poti fi sigur de calitatea si minutiozitatea pregatirii.( lene tipic romanesca , sau las' ca merge si asa .. chestii de genul) e suficient sa te documentezi si chiar sa citesti topicul asta de la inceput sa ai timp si rabdare si pregatirea o poti face singur.

 

{{{apropo ca vazusem ceva intentii de "bricolarea " unor compresoare din motoare de frigidere e 50-50% spre-- "nu incercati" ele fac presiune mare chiar mare pt puterea lor dar sunt facute sa lucreze in alt mediu ( freon si ulei ) cele mai vechi inainte de "UE'' mergeau cu un freon tip ulei R134. dar unul toxic. dupa intrarea in UE se foloseste R600 si inca vreo 2 tipuri . e un freon gazos . asta chiar ar merge cat de cat deoarece motoarele au ulei in ele pt racire si ungere si cele mai noi au sitem incorporar de filrare a uleiului . cele vechi nu si daca nu se bricoleaza unu sar putea sa vopsiti cu vopsea + ulei . dar daca vreti ceva pt airbrash incercati cu unul de aer conditionat sunt mult mai puternice .

 

acu pt vopsit si alte minuni prin "batatura " as lua un compresor si m-am orientat la unu cu urmatoarele caracteristici Debit aer: 120L/min; Presiune: 8 Bar (butelie de 50 l ). acum cer parerea voastra cei care va pricepeti e suficient? m-as descurca cu el ?as vopsi si eu mobra (zzr) . am sarit de la una al alta dar poate folosesc info cuiva . multumesc anticipat . :wave:

Edited by el_nynios

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un compresor B&D de aprox 25 litri, pres maxima 8bar si e suficient pentru a vopsi si piese mai mari decat carenele de motocicleta. a costat 500 ron redus de la 700 si ceva. are si regulator de presiune. luat de la praktiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect insemana ca acesta imi va fi suficient teoretic. http://abric.ro/product--compresor-stern-co2050a--1913.html

 

multumesc de info . acu mai ramane sa vad la ce pistol sa ma orientez ca si asta inclina balanta calitati aplicarii. :scratch:

Edited by el_nynios

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde pot gasi vopsea negru mat ceva de genul atasat in poza? am luat o vopsea la 20 de lei cutia dar nu a iesit ca in poza. iar cu lac+agent de matuire tot nu a iesit cum vreau...culmea agentul de matuire avea si perla portocalie in el...

 

si inca ceva....americanii au o vopsea 'bedliner' pentru camionete, se da in strat f gros si are aspect zgrunturos. avem si noi ceva asemanator?

post-46044-0-00503200-1321090908_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

chestia aia neagra de se da sub caroserie pentru antifonare, protejare contra ruginii? dupa ce o dai in strat gros are textura unui perete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva de genu' ,dar 'bedliner' se foloseste la partea din spate (platforma) a camionetelor, ptr ca are rezistenta f mare la abraziune, la frecari etc....o fii tot una cu antifonu'? si zi-mi te rog ce vopsea sa iau sa arate exact ca in poza cu gsxf-ul negru mat.

post-46044-0-28968100-1321209029_thumb.jpg

Edited by s@rpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca aia de care zic eu rezista asa bine ca bedlineru ala.

eu am folosit doar odata lac cu agent de matuire. vopsea mata decat din spray, dar e foarte slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa-mi vopsesc si eu handguardurile. suportii pentru genti laterale si "codita". Ideea e ca nu vreau sa ma complic cu aparate si prostii. Ceva sugestii la niste sprayuri ok? Negru mat, suprafata destul de mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pe plasticuri o sa sara relativ repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si aia de la bemve cum plm le-au vopsit (ma rog, trecand peste sculele si vopseaua scumpa) :D N-am nicio solutie, nimic ce pot sa fac eu fara sa ma duc sa dau o carca de bani la vopsitorii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nustiu niciuna. Stiu ca exista un agent special de se pune in vopsea care ii da o elasticitate si se foloseste la plasticuri care se vor indoii(handguards, casti enduro etc)

agentu ala e doar pentru vopsea care se aplica cu pistolul pentru ca se amesteca cu vopseaua inainte de aplicare....

si tipu la care am vazut asta e din america.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si aia de la bemve cum plm le-au vopsit (ma rog, trecand peste sculele si vopseaua scumpa) :D N-am nicio solutie, nimic ce pot sa fac eu fara sa ma duc sa dau o carca de bani la vopsitorii?

 

Hmm... fara sa iti faca un vopsitor profesionist si fara sa dai multi bani headscratch.gif poti sa iei o vopsea spray, matuiesti bine ce ai de vopsit, dai cu sprayul usor ( sa nu iasa "uda" suprafata ) aplici cateva straturi 3-4 si dupa dai cu un lac spray tot 2-3 straturi si cam gata... speri sa tina biggrinbandit.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprit-chit-ul se da pe toata suprafata care urmeaza a fi vospsita sau doar in locurile in care e nevoie de acoperire a zgarieturilor sau defectelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pe plasticuri o sa sara relativ repede.

Asa e, am patit-o eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai si aia de la bemve cum plm le-au vopsit (ma rog, trecand peste sculele si vopseaua scumpa

cuptor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa-mi vopsesc si eu handguardurile. suportii pentru genti laterale si "codita". Ideea e ca nu vreau sa ma complic cu aparate si prostii. Ceva sugestii la niste sprayuri ok? Negru mat, suprafata destul de mica.

 

vezi ca sint spray-uri speciale pt plasticuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...